0
ελληνική μουσική
online 228·183.094 μέλη
αρχική > Forum > Μουσικές Συζητήσεις

θεματα αρμονιας

zachartha Chat
Βασική Νότα
20.10.2016, 20:59#21   

Δημήτρη(Malinis),έριξα μια ματιά στη λύση σου και παρατηρώ τα εξής:

1)2ο-3ο μέτρο:5ες αντιπαράλληλες μεταξύ B-T  /  Το 2 στη V είναι μάλλον 7

2)3ο μέτρο:Πού είναι το ρε στην V43;

3)3ο-4ο μέτρο:Ίδια συγχορδία στο τέλος του μέτρου και στην αρχή του επόμενου;  /  Αυτό δε λέγεται μετατροπία στην C αλλά τονική απόκλιση(δεν έχεις διδαχθεί τις δευτερεύουσες δεσπόζουσες;)

4)4ο μέτρο:Εμφανίζεις τη ναπολιτάνικη της F με ρε ύφεση στη S που γίνεται σι φυσικό και πάει στο ντο ενώ ταυτόχρονα βάζεις σι ύφεση στον B που πάει στο ντο;;;!!!

5)5ο-6ο μέτρο:Ίδια συγχορδία στο τέλος του μέτρου και στην αρχή του επόμενου;

6)6ο μέτρο:V9( με φα φυσικό φαντάζομαι) με 7η που δε λύνεται;  /  Σύζευξη διαρκείας από μικρότερη αξία σε μεγαλύτερη;

7)7ο μέτρο:Η I(και όχι I6) πώς γίνεται να είναι παράλληλα και VII6;

8)8ο μέτρο:Βάζεις V6(και όχι V) και λες ότι κάνεις μετατροπία στην E χωρίς πτώση;

9)9ο μέτρο:Ναπολιτάνικη που οδηγεί στην I;Γιατί όχι στην I64;

10)10ο-11ο μέτρο:Ίδια συγχορδία στο τέλος του μέτρου και στην αρχή του επόμενου;  /  Σύζευξη διαρκείας από μικρότερη αξία σε μεγαλύτερη;

11)13ο-14ο μέτρο:Ίδια συγχορδία στο τέλος του μέτρου και στην αρχή του επόμενου;  /  Πτώση με I στο ασθενές;  /  Το ρε στο B μπορεί να θεωρηθεί εκτος της έκτασής του.

12)Δεν πρόσεξες ότι υπάρχει μετατροπική αλυσίδα στα μέτρα 4-5 και 6-7;Αυτό μπορεί να σου κόστιζε μέχρι και 25 μονάδες αν έδινες πανελλαδικές...

[ τροποποιήθηκε από τον/την zachartha, 20-10-2016 23:43 ]


zachartha Chat
Βασική Νότα
20.10.2016, 21:28#22   

Εν κατακλείδι,Δημήτρη,πιστεύω πως οι "διορθώσεις" σου στη λύση του Μπρουτζάκη ήταν τελείως άστοχες.Αυτές που ονομάζεις "8ες παράλληλες" δεν είναι 8ες παράλληλες αλλά ευθείες 8ες,οι οποίες επιτρέπονται διότι βρίσκονται ανάμεσα σε εξωτερική και εσωτερική φωνή.Αυτός ο κανόνας δίδεται και ως διευκρίνιση με την παράδοση του θέματος στις πανελλαδικές.Επίσης,αυτές που ονομάζεις "παράλληλες 5ες" δεν είναι παράλληλες 5ες διότι η πρώτη 5η είναι καθαρή και η δεύτερη 5η ελαττωμένη(αυτό επιτρέπεται,το αντίστροφο απαγορεύεται πλην κάποιων εξαιρέσεων).

Η διαφορά ανάμεσα στο ειδικό και στο υποχρεωτικό Αρμονίας είναι ότι  στο ειδικό δεν υπάρχει "απαγορεύεται" αλλά "δεν είναι τόσο καλό".Όπως,για παράδειγμα,στα μαθηματικά μαθαίνουμε ότι ένα και ένα κάνουν δύο όταν πηγαίνουμε σχολείο,ενώ στο πανεπιστήμιο σου λένε ότι ένα και ένα δεν κάνει δύο,αλλά ΠΕΡΙΠΟΥ δύο.Όσο περισσότερο γνωρίζεις κάτι,τόσο λιγότερο δογματικός γίνεσαι.Κατά συνέπεια,πιστεύω πως όχι μόνο δεν πρέπει να είναι πιο αυστηροί οι κανόνες στις πανελλαδικές,αλλά,αντιθέτως,πιο χαλαροί.


Malinis Chat
Περαστική Νότα
20.10.2016, 22:19#23   

Λοιπόν, απ' ότι βλέπω όντως κάποια πραγματάκια μου έχουν ξεφύγει όπως είναι τα:

1) Το 2 είναι όντως 7...τυπογραφικό το λάθος.

2) Το Ρε όντως είναι λάθος και έπρεπε να είναι ήμιση το Ρε στον Τενόρο και μετά να πάει στο Σι, ως έχει δηλαδή...

3) Δεν βλέπω κάποιο λάθος εδώ και απορώ με την παρατήρηση!

4) Στις μείζωνες (Φα εδώ) στην ναπολιτάνικη (ελλατωμένη 2η βαθμίδα σε 1η αναστροφή) ελλατώνουμε και την 5η βαθμίδα άρα το ρε ύφεση είναι σωστό και το Σι αναίρεση που ακολουθεί το παίρνω ως ποίκιλμα για να πάει στη Ντο όπου και καταλήγει. Δεν βλέπω ούτε εδώ λάθος.

5) Φυσικά! Ίδια συγχορδία σε άλλη αναστροφή...Που είναι το παράξενο;

6) Το Σολ είναι ύφεση γιατί είναι η 5η βαθμίδα ναπολιτάνικης σε μείζων κλίμακα! Είναι σωστό! Μετά σχηματίζει και μικρή ενάτη που λύνεται κανονικά στο Φα αναίρεση! / Πολλές φορές δεν λύνεται η εβδόμη γιατί στην επόμενη κίνηση κάνω μετατροπία και απλά χάνεται...Δεν είναι βέβαια το καλύτερο αλλά είναι κάτι που συμβαίνει. (το Φα είναι όντως αναίρεση..δεν την έβαλα) / Κρατημένες νότες (κοινοί φθόγγοι) είναι...δεν βλέπω κάτι παράξενο ούτε εδώ!

7) Τα μέτρα 7 και 8 τα κράτησα ολόιδια -τα θεώρησα ικανοποιητικά και τεμπέλιασα είναι η αλήθεια- με την λύση που δόθηκε αρχικά στο θέμα (του Θοδωρή Μπρουτζάκη δηλ.) και ξεκίνησε και η συζήτηση...Το μόνο που έκανα ήταν να γράψω από κάτω τις πτώσεις. Η I (και όχι I6) έχεις δίκιο είναι και η VII σε ευθεία (και όχι 6) της Μι μείζων.

8) Δεν άλλαξα τίποτα...ισχύει το Νο 7 σαν απάντηση μου.

9) Γιατί έχει καλύτερο άκουσμα...Βγάζει καλύτερη μουσική.Το 6/4 το αποφεύγω όσο μπορώ και όταν μπορώ. Αρχικά το είχα αφήσει ως είχε και αυτό με ήμισυ και 6/4 αλλά μετά που το ξαναείδα μου φάνηκε καλύτερα να το αλλάξω.Το πηδηματάκι που κάνει Λα - Μι και μετά ναιβαίνει στο Φα αναίρεση (ο μπάσος) και κατεβαίνει διαδοχικά ακούγεται πολύ ωραία.

10) Δεν βλέπω πρόβλημα...??

11) Δεν βλέπω πρόβλημα..?? / Επίσης δεν βλέπω..?? / Τι είπες τώρα; Εκτός έκτασης; Άλλο πάλι και αυτό!!! Έχω κατεβεί πολύ χαμηλότερα σε αρκετά θέματα!

12) Γιατί λες δεν πρόσεξα; Φαίνεται κάνει μπαμ ότι πρόκειται για Ναπολιτάνικες και είναι αρμονική αλυσίδα..ωραία. Ακριβώς ίδιες κινήσεις με ίδιες αξίες σε άλλη τονικότητα!Η πρώτη σε Φα μείζων και η επόμενη σε Σι ύφεση μείζων. Τι έπρεπε να κάνω δηλαδή;Να το αναφέρω γραπτώς εννοείς;

   Χαίρομαι που κάποιος ασχολήθηκε με το θέμα πάντως (δεν είμαι μόνο εγώ "παράξενος" όπως βλέπω Smile) και όντως μου έχουν ξεφύγει κάποια λαθάκια...άλλα καθαρά τυπογραφικά και άλλα όντως μου διέφυγαν, τα αναφέρω όλα παραπάνω αναλυτικά 1 προς 1. Παρατηρώ όμως και κάποες διαφωνίες σε μερικά θεωρητικά..λες και άλλα διδάσκεται ο καθένας...τι να πω...μου κάνει εντύπωση! Όπως το "ίδια συγχορδία στο τέλος του μέτρου και στην αρχή του επόμενου" και το "σύζευξη διαρκείας από μικρότερη αξία σε μεγαλύτερη"...!!! Πραγματικά μερικές φορές δεν ξέρει τι να πιστέψει κάποιος...Υπάρχουν πάντως και άλλες λύσεις για το θέμα, αυτή ήταν απλά μια δική μου επειδή το ζήτησε η Kristalo...Δεν μπορούσα να αρνηθώ! Και μιας και το αγαπημένο μου ρητό είναι το γηράσκω αεί διδασκόμενος ας κλείσω με αυτό...

[ τροποποιήθηκε από τον/την Malinis, 20-10-2016 22:27 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Malinis, 20-10-2016 22:29 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Malinis, 20-10-2016 22:30 ]


Kristalo Chat
Συγχορδία Ματζόρε
20.10.2016, 23:06#24   

Κύριε Δημήτρη Μαλίνη ειλικρινά σας τιμά που ασχοληθήκατε και λύσατε το θέμα και μας προσφέρατε άλλη μία λύση εδω. Αυτό σημαίνει πως πραγματικά εκθέσατε την γνώμη σας και όχι έτσι απλά για να δημιουργήσετε εντυπωση. Εδω μάλλον θα πρεπει να επισημάνω τις διαφορετικές γνώσεις που έχει ο καθένας μας για τα επιτρέπεται και απαγορεύεται της Αρμονίας, της Αντιστιξης, της φουγκας κτλ.. Ομως υπάρχουν κάποιοι στανταρ κανόνες καθώς επίσης και εξαιρέσεις που ειναι ευρέως γνωστές στην λύση των θεμάτων και καλά θα ηταν να χρησιμοποιούμε αυτούς όταν ειδικά τα θέματα μας θα πρέπει να εξεταστούν από άλλους οι οποίοι μπορει να μην γνωρίζουν και αποδέχονται τις εξαιρέσεις των εξαιρέσεων.

Σε πολλα πραγματα και παρατηρήσεις που είχα να κάνω με καλυψε το μέλος Zahcartha αλλα πρέπει να επαναλάβω ξανά την ερώτηση...Από μέτρο σε μέτρο με την ίδια συγχορδία; Δεν το διδάχτηκα ποτέ αυτο και έχω μέχρι το πτυχίο της Φουγκας. Ισως κάποιος να το χει διδαχτει μα μου κάνει τρομερή εντυπωση. 

Στο 5ο μέτρο στην Ι6 μου διπλασιάζετε την 3η. Επιτρέπεται; ξέρω πως αυτο επιτρέπεται μόνο όταν η Ι είναι ελασσονα και εδώ επρόκειται για μια μείζονα συγχορδία.

Επίσης στο 7ο μέτρο μεταξυ εκει που γραφετε V2-I6 δεν μου λύνετε τον προσαγωγέα και δεν έχω καταλάβει την μετατροπία σας με την εναρμόνια VII6 στην Ε. 

Στο 9ο μέτρο εχετε μια παράλληλη ευθεία την οποία κατα εσάς την απαγορεύετε ενω σας λεω πως επιτρέπετε γιατι βρισκετε σε εσωτερικές φωνες και λέγεται ευθεία. Βρίσκεται στον 3ο-4ο χρόνο μεταξυ του μπάσου και τενόρου.

Επίσης θα ήθελα να σας ρωτήσω πως καταφέρατε και παίξατε τοσο τέλεια την μελωδία σας όταν σε ορισμένα σημεία τα δάχτυλα σας δεν μπορουν να πιάσουν επαρκώς τα πλήκτρα του πιάνου λόγου της ανοικτής δομής της συγχορδίας. 

Με όλα αυτά θέλω να πω πως δεν είναι εύκολο να λύσουμε τέλεια ένα θέμα χωρίς λαθη ή λαθάκια και χωρίς να χρησιμοποιήσουμε εξαιρέσεις οι οποίες μάλιστα μας δείχνουν τις γνώσεις μας.

Και πάλι σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας, βάλατε το μυαλό μου σε εξάσκηση..Να είστε καλά!


zachartha Chat
Βασική Νότα
20.10.2016, 23:46#25   

Δημήτρη,μόνο σε ένα έχεις δίκιο.Στην παρατήρηση 6 όντως κακώς σε διόρθωσα.Η ναπολιτάνικη έχει και σολ ύφεση.Σε τίποτα άλλο δεν έχεις δίκιο!


Malinis Chat
Περαστική Νότα
21.10.2016, 00:53#26   

Ευχαριστώ για την απάντησή σας καταρχήν και χαίρομαι που σας έβαλα στην διαδικασία να εξασκήσετε το μυαλό σας με το θέμα! Όσον αφορά την παρατήρησή σας για το 5ο μέτρο ΟΝΤΩΣ είναι λάθος που διπλασίασα το Ρε στην άλτο....μπορεί να κατέβει στην Σι ύφεση με όγδοο και μετά να πηδήξει στη Φα (ομοφωνία) με το άλλο όγδοο το οποίο θα μείνει κρατημένο και στο επόμενο μέτρο με σύζευξη. Στον τενόρο τώρα, το Σι ύφεση θα γίνει όγδοο και μετά θα ακολουθήσει ένα Λα όγδοο το οποίο θα είναι και ο προσαγωγέας που θα λυθεί στην τονική στο επόμενο μέτρο σε πρώτη αναστροφή. Με λίγα λόγια κάνω μια πτώση ακόμα στο τελευταίο 8ο V6/4. Τώρα βέβαια θα έχω παράλληλη 8η μεταξύ Τενόρου - Σοπράνο...αλλά δεν διορθώνεται αλλιώς! Τώρα μπαλώματα κάνω... Μου φαίνεται θα το πιάσω από την αρχή..!!!

   Στο 7ο μέτρο ο προσαγωγέας λύνεται από την άλτο που κάνει πήδημα προς τα κάτω. Συμβαίνει και αυτό στις μείζωνες...Αλλά όπως είπα τα μέτρα 7 και 8 τα πήρα ατόφια από την προηγούμενη λύση...Τα θεώρησα Ok και...βαρέθηκα και ..τεμπέλιασα λιγάκι...Στην λύση του άλλου όμως κανείς δεν είπε τίποτα για την εναρμόνια μετατροπία..Τώρα τα είδατε όλα! Χαχαχα...Κακώς τελικά πήρα ιδέες (και 2 ολόκληρα μέτρα) από την λύση του κυρίου Μπρουτζάκη...Σαφώς επηρεάστηκα από τις κινήσεις του...Η λύση μου πιο πολύ διορθωτική πάνω στην δικιά του κατέληξε να είναι παρά καθαρά δική μου! Επρεπε να μην δω καν τι έκανε. Επιμένω πάντως ότι η λύση του είχε πολλά παραπάνω από τα επιτρεπτά "λάθη εξαιρέσεις".

   Όσον αφορά το πιάνο...Μακάρι να μπορούσα να το παίξω ο ίδιος!!! Παίζω πιάνο αλλά δεν έχω ακόμη τόση δεξιότητα σε τόσο πολύπλοκα θέματα. Από τον υπολογιστή είναι παιγμένο με το Finale. Μην φανταστείτε κάποιο plugin που τα λύνει μόνο του!!! Μόνος μου τα λύνω αλλά θέλω και να μπορώ να ακούω τι ακριβώς γράφω αλλά και να κρατάω αρχείο με όοολα τα θέματα που έχω λυμένα όπως και πάρα πολλά τραγούδια που έχω γράψει. Χωρίς το Finale πλέον σχεδόν δεν μπορώ να δουλέψω!!!

Επειδή είπα πολλές αλλαγές και θα σας έχω μπερδέψει πλέον σας ξαναστέλνω το pdf με την λύση όπως έχει πλέον διαμορφωθεί. Καλό σας βράδυ...

[ τροποποιήθηκε από τον/την Malinis, 21-10-2016 00:54 ]

[ τροποποιήθηκε από τον/την Malinis, 21-10-2016 00:57 ]



επισυναπτώμενα:   Αρμονίας2016-Edit.pdf   
thodoris69 Chat
Περαστική Νότα
30.06.2017, 15:23#27   

Αγαπητέ φίλε

Μετά από προτροπή φίλων και γνωστών αποφασίζω (αν και εγώ πιστεύω πως δεν έχει και τόση σημασία) να σου απαντήσω, ομολογουμένως καθυστερημένα, απλά είδα το σχόλιό σου πολύ πρόσφατα και τυχαία.

Τα "λάθη" που εντοπίζεις ΔΕΝ αποτελούν σε καμμία περίπτωση λάθη για λόγους τους οποίους μάλλον δεν γνωρίζεις.

Αντιθέτως, η λύση που προτείνεις έχει πολλά και σημαντικά λάθη, κάτι  που και οι αναγνώστες της δημοσίευσής σου, σού εντοπίζουν.

Συγγνώμη που θα το πω, αλλά πρέπει να μελετήσεις ακόμα πολύ για να είσαι έτοιμος να κάνεις κριτική.

Στο blog που έχω από το 2012 http://thodorisbroutzakis.blogspot.gr/ αναρτώ συνεχώς θέματα και λύσεις. Δεν διστάζω να εκτεθώ ανά πάσα στιγμή, όπως επίσης δεν διστάζω να δεχθώ διόρθωση, όταν αυτή όμως στέκει.
Κάθε χρόνο ανεβάζω πρώτος (άρα και αναλαμβάνω την ευθύνη) τις απαντήσεις και από τα 2 ειδικά μαθήματα, όχι από κάποιου είδους φιλοδοξία, αλλά από υποχρέωση προς τα παιδιά.

Η επιτυχία των μαθητών μου αγγίζει το 100%.

Σε ευχαριστώ

Με εκτίμηση

Θοδωρής Μπρουτζάκης

[ τροποποιήθηκε από τον/την thodoris69, 01-07-2017 08:36 ]