0
ελληνική μουσική
online 224·178.119 μέλη
αρχική > Forum > Σαξόφωνο, τρομπέτα & άλλα πνευστά

Φυσαρμόνικα ''Υγείας''

orfehara Chat
Περαστική Νότα
12.01.2017, 13:24#21   
Όσο κι αν έχω ψάξει, Στέφανε, τελικά δεν κατέληξα στο ποια φυσαρμόνικα είναι η καλύτερη για τα overblows. Κάποιοι λένε ότι είναι οι Manji. Κάποιοι λένε για τις promaster. Άλλοι λένε για τις Golden Melody (αρκετοί). ΄Και υπάρχουν κι αυτοί που λένε ότι καμία φυσαρμόνικα δεν ευνοεί τα OverBlows. Ουφ! Έχω μπερδευτεί αρκετά. Το αστείο είναι ότι κατάφερα να κάνω το πρώτο μου overblow πριν λίγες μέρες σε μια Marine Band key of G. Και μόνο στην οπή 6. Καθαρός ήχος, αλλά βγαίνει δύσκολα. Και είναι αστείο επειδή τις Marine Band, τώρα που πήρα την promaster valved, τις θεωρώ αρκετά σφιχτές. Τέλος πάντων. Απορώ πως θα μπορέσω να ενσωματώσω αυτόν τον ήχο στο παίξιμό μου που πρέπει να είναι γρήγορο. Αυτή τη στιγμή μοιάζει βουνό. Προσπαθώ ακόμα να βγάλω κάποια άκρη, αλλά χρειάζομαι μια βοήθεια. Suzuki promaster άνευ βαλβίδων φυσικά, Manji, Golden Melody ή κάποια άλλη; Ξέρω ότι έχω επαναλάβει το ερώτημα, απλά μετά από τόσο ψάξιμο είμαι ακόμα στην άγνοια.
orfehara Chat
Περαστική Νότα
12.01.2017, 13:26#22   
Να δώσω κι έναν απίστευτο σολίστα για αναζήτηση στο youtube. Juzzie Smith. Απλά μοναδικός.
STEFANOS604 Chat
Βετεράνος
12.01.2017, 15:13#23   

Ξανά δίνω για μελέτη την εικόνα:

Το συμπέρασμα απ' την ανάγνωση της είναι ότι ΔΕΝ παίζει ρόλο η MARKA της φυσαρμόνικας (εννοείται συγκρισίμων τιμών Lee Oscar - Hohner - Suzuki...) αλλά η τονικότητα της (key)

Υπ' όψη ότι οι Marine Band φυσαρμόνικες έχουν κούρδισμα ΦΥΣΙΚΟ (Just Intonation) που είναι το πρέπει για τα Blues ενώ οι άλλες μάρκες (πχ η Golden Melody Hohner), οι Lee Oscar....έχουν κούρδισμα ισοσυγκερασμένο (12 tone - equal temperament) και προτιμάται κυρίως για Jazz και το δικό μας ελληνικό ρεπερτόριο σε straight harp

Δείτε τη διαφορά των 2 κουρδισμάτων στο Video μου:

 

Βέβαια η εκμάθηση των overbends απαιτεί επιμονή & υπομονή μηνών αλλά και σπάσιμο γλωσσιδίων από μη πεπειραμένο με την τεχνική κατά την εκμάθηση.

Ειδικά αν πρόκειται για ταχεία εναλλαγή από κανονική νότα σε overbend ίσως χρειαστούν και χρόνια εμπειρίας, οπότε δεν είσαι ο μοναδικός που δεν θα τα καταφέρεις άμεσα (εκτός αν έχεις το ''χάρισμα'')

Καλή επιτυχία λοιπόν με μια Flow key ή Glow key στην αρχή φτηνή. Εγώ χρησιμοποιούσα την Silver Star Hohner G key για την εκμάθηση των overbends.....


orfehara Chat
Περαστική Νότα
12.01.2017, 21:45#24   

Σ' ευχαριστώ για τις πληροφορίες, Στέφανε. Να σαι καλά. Θα το μελετήσω ακόμα λίγο πριν καταλήξω στην αγορά.

Παρακάτω παραθέτω ένα πολύ χρήσιμο site που βρήκα και που εξηγεί πολλά πράγματα πολύ αναλυτικά. 

Overblow - Harmonica


STEFANOS604 Chat
Βετεράνος
13.01.2017, 07:41#25   

Οποιασδήποτε τονικότητας  φυσαρμόνικα που βγάζεις από το κουτί δεν σημαίνει ότι είναι και κατάλληλη για overbends.

Η επιτυχία εξαρτάται από το αν είναι σωστό το κενό διάστημα  μεταξύ  γλωσσιδίου και χτενιού της φυσαρμόνικας που πρέπει να είναι το ελάχιστο δυνατό αλλά κυρίως από το σχήμα της στοματικής κοιλότητας και την ενέργεια φυσήματος, δηλαδή τη σωστή τεχνική. Πχ μη σωστό διάστημα κάνει το overbend αν όχι ακατόρθωτο, πολύ δύσκολο.

Δείτε περισσότερα στο άρθρο μου για Blues εδώ:

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=News&file=article&id=3172

 Στο ξενόγλωσσο άρθρο που αναφέρεις προτείνεται μια μέθοδος με 2 παλιές φυσαρμόνικες στις οποίες να σας έχει σπάσει κάποιο γλωσσίδι  και σας είναι άχρηστη ή κάποια φυσαρμόνικα φτηνή όπου στη μια να σφραγίσεις με ταινία τα γλωσσίδια στο χτένι blow και στην άλλη στο χτένι draw……

Είναι πράγματι μέθοδος που θα το πετύχεις σχετικά εύκολα, το θέμα όμως είναι να μη εθιστείς σε κάτι που επανερχόμενος, σε πραγματική φυσαρμόνικα (πχ με διαφορετικά διάκενα) με ίδιο σχήμα στοματικής κοιλότητας και ίδια ενέργεια να μη μπορείς να πετύχεις.

Η γνώμη μου είναι αυτή που είπα στο προηγούμενο ποστάρισμα

 Το ξενόγλωσσο άρθρο που αναφέρεις: ‘’One thing that really helps when you are learning to play overblows is to have 2 old harmonicas where the reeds have been taped shut. One with the drawreeds taped shut and one with the blowreeds taped shut.

On these you can easily practice the different parts of the overblow technique. Use the harmonica with the tape on the drawreeds to practice bending the blowreeds down untill they choke and use the one with the blowreeds taped to get the drawreed to respond to you when you are blowing into the hole.

You will find that the seperate parts of the overblow are relatively easy. Putting them together is hard, but becomes a lot easier when you have a clear feeling for the different parts of the mouth that are involved when doing these seperate elements of the overblow’’.


orfehara Chat
Περαστική Νότα
25.01.2017, 18:39#26   

Καλησπέρα  σε όλους. 

Να δώσω ένα τραγουδι του Sonny boy williamson 2.

https://www.youtube.com/watch?v=6EiqNjdBkdo

Απλά ακούστε την εισαγωγή στα πρώτα δεκαπέντε δεύτερα. Αξίζει. Κι όλο το τραγούδι αξίζει φυσικά.

Στέφανε, σ' ευχαριστώ για τις συμβουλές-υποδείξεις. Συνεχίζω να το παλεύω αργά και σταθερά.

Σε χαιρετώ από τη Ναύπακτο.