ελληνική μουσική
    453 online   ·  210.833 μέλη
    Orfeus
    12.07.2005, 01:10
    Quote:

    Το μέλος Spilman44 στις 12-07-2005 στις 01:03 έγραψε:

    Να πω ότι χάρηκα που αντηπαρήλθατε και τη φωνή και την απορία του δωδεκάχρονου - τότε - εαυτού μου ;
    Ορφέα, αναφέρεσαι στον Ιησού σα να υπήρξε ή μου φάνηκε ; Καλού-κακού :





    Κάτσε να πάρω πρώτα τη μπύρα ......καλού-κακού

    Ναι, σ' αυτή τη βάση γράφω όσα γράφω.

    yiannisyiannis
    12.07.2005, 10:54
    Αρχικά είχα αποφασίσει να απέχω από τη συζήτηση, διότι το ύφος το ήθος και η προκλητικότητα ορισμένων συνομιλητών, δεν ταιριάζουν με το δικό μου κώδικα συμπεριφοράς.

    Επειδή όμως διαπίστωσα αρκετές ανακρίβειες, θα μιλήσω για τελευταία φορά σε αυτό το topic, απλά για να διευκρινίσω 4-5 θεματάκια.

    Δεν μου αρέσει η συζήτηση στη βάση των ατέρμονων αντιπαραβολών στοιχείων κλπ. διότι χάνουμε το νόημα κι αντί για το δάσος, επικεντρωνόμαστε μόνο σε ορισμένα δέντρα. Αναγκάζομαι όμως εκ της τροπής που πήρε η συζήτηση να σταθώ έτσι σε μερικά μόνο σημεία επιγραμματικά, διότι διαπιστώνω ότι επιχειρείται μια παραπληροφόρηση.


    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 07-07-2005 στις 21:42 έγραψε:


    Δεν τη διαβάζω ......απλά!!!
    Σε πληροφορώ ότι την μελετάω και την ερευνώ.
    Ακριβώς όπως το γράφει: Πίστευε και μη, Ερεύνα.

    Πάμε.....






    Η μελέτη που κάνεις Γιώργο, είναι σαφώς εκτός τόπου και χρόνου. Η φράση «Πίστευε και μη ερεύνα», σκέτη ή με κόμμα («Πίστευε και μη, ερεύνα») ΠΟΥΘΕΝΑ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ. Εσύ όμως την εφεύρες και όχι μόνο αυτό, αλλά δηλώνεις ότι μελετάς την Αγία Γραφή, βάση αυτού του ανύπαρκτου γνωμικού.

    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 12-07-2005 στις 00:41 έγραψε:


    Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής:
    1) Το γενεαλογικό δέντρο του Ιησού.
    Εδώ ο ψευτο-Ματθαίος δίνει 37 προγόνους μέχρι τον Αβραάμ (κεφ.Α 1-16) και ο ψευτο-Λουκάς δίνει 53 (κεφ.Γ -23







    Εδώ μιλάμε σαφώς για παραποίηση στοιχείων. Τι να πω, απορώ κι εξίσταμαι! Φαίνεται πως μετά το ανύπαρκτο «Πίστευε και μη, ερεύνα», αποφάσισες να αλλάξεις και τους αριθμούς των προγόνων που αναφέρει η Αγία Γραφή. Αγαπητοί φίλοι, όσοι διαβάζετε αυτό το post, ανοίξτε μια οποιαδήποτε Καινή Διαθήκη και θα διαπιστώσετε ότι αυτά που αναφέρει ο Orfeus δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Τα νούμερα είναι εντελώς διαφορετικά.

    Γιώργο και σε προηγούμενο post μου, είχα διαπιστώσει ανακρίβειες στα στοιχεία που παρέθετες και σου το υπογράμμισα. Θα σου συνιστούσα να μην βασίζεσαι σε πηγές τύπου Β. Ρασσιά, γιατί θα σε παραπλανήσουν. Δεν μου αρέσει αυτό που κάνω αυτή τη στιγμή, αλλά δεν ανέχομαι κι από την άλλη, να επιχειρείται αυτή η παραπληροφόρηση με την παράθεση ψευδών στοιχείων. Αν καθίσω και τα ψάξω ένα- ένα, θα βρω πολλές ανακρίβειες. Δεν θέλω όμως να μείνω εκεί, ούτε έχω και το χρόνο να το κάνω, διότι όπως είπα και στον Παύλο, συνδέομαι από τη δουλειά μου και ήδη το παρακάνω με το χρόνο που διαθέτω.

    Γιατί τέτοια εμπάθεια Γιώργο; Απορρίπτεις τα πάντα, ακόμη και την άνθηση των επιστημών, αν είναι δυνατόν. Πριν τον οθωμανικό ζυγό Γιώργο, εκτός από τις τέχνες, στην καθ’ υμάς Ανατολή υπήρχε και τρομερή άνθηση των επιστημών. Θα αναφέρω μόνο ένα παράδειγμα. την Αρχιτεκτονική. Ο ναός της Αγίας Σοφίας, ακόμη και σήμερα εντυπωσιάζει, όχι μόνο λόγω των αγιογραφιών και των ψηφιδωτών. Η τεχνική με την οποία στηρίζεται ο τρούλος της, είναι αξεπέραστη ακόμη και σήμερα.

    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 11-07-2005 στις 20:01 έγραψε:


    Είδες κάπου να σου αρνούμαι τον τρόπο που προσεγγίζεις;
    Και γιατί μου λες όλη την ώρα για την Αγάπη; Είδες εγώ να προτείνω το μίσος;







    Δεν είδα πουθενά όμως να προάγεις την αγάπη. Αντίθετα οι εκφράσεις σου (ψευδοΜατθαίος, η παρθενιά της Μαρίας κλπ) φανερώνουν εμπάθεια. Ακόμη και τα bold σε όλες τις απαντήσεις που μου δίνεις κάτι δηλώνουν.

    Προσωπικά σταματώ εδώ την κουβέντα. Όχι γιατί διαφωνούμε, ο διάλογος είναι συνήθως γόνιμος. Δεν δέχομαι όμως να νομιμοποιήσω με την ανοχή μου και τη συμμετοχή μου σε αυτό το διάλογο, τέτοιες συμπεριφορές.

    Θεωρώ την Παναγία μητέρα μου αγαπητέ Γιώργο και φράσεις όπως «η παρθενιά της Μαρίας» είναι επιεικώς απαράδεκτες. Λυπάμαι πολύ για αυτό το μίσος που βγάζεις.

    Σταματώ εδώ και είμαι απολύτως σίγουρος, ότι τα μέλη του ΜΗ που έχουν παρακολουθήσει αυτή τη συζήτηση, έχουν την ωριμότητα να κρίνουν τα δεδομένα και να συμπεράνουν ποιος σέβεται την άποψη του άλλου και ποιος όχι, ή ποιος είναι εμπαθής και δογματικός και ποιος δεν είναι.

    Το είπα και δεν θα κουραστώ να το λέω, ότι Χριστιανισμός=Αγάπη. Τριαδικός Θεός=Αγάπη. Ο Χριστιανισμός δεν είναι απόλυτος, ούτε διεκδικεί τη μοναδικότητα στη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Αν κάποιος διάγει το βίο του με αγάπη, είναι ένθεος τελεία και παύλα, είτε είναι Χριστιανός είτε όχι, και αργά ή γρήγορα θα ανακαλύψει τον πραγματικό του εαυτό.


    Astron
    12.07.2005, 11:08
    Γιάννη ανεξάρτητα απ' τον αν οι αριθμοί είναι διαφορετικοί από αυτούς που γράφει ο Ορφέας σχετικά με τους προγόνους του Ιησού, αληθεύει ότι υπάρχουν διαφορές στα ονόματα;
    Αυτό ίσως είναι πιο ουσιαστικό, και εσύ που 'χεις μελετήσει την Αγία Γραφή θα το ξέρεις.

    Επίσης μια απορία, γιατί η φράση "παρθενιά της Μαρίας" είναι προσβλητική; Παρθένα δεν ήταν; Από πότε η λέξη παρθένος,-α είναι προσβλητική;
    (Μου θυμίζει κάτι κοπέλες που ντρέπονται να πουν την λέξη "περίοδο" ενώ στην ουσία είναι επιστημονικός όρος που σημαίνει τον χρόνο στον οποίο ολοκληρώνεται ένας κύκλος.)

    Γιάννη αν πράγματι τα στοιχεία που αναφέρονται είναι λανθασμένα, καλά κάνεις και το επισημαίνεις.
    Όμως στο post του Ορφέα, ο ακριβής αριθμός των προγόνων του Ιησού είναι αυτό που έχει την ελάχιστη βαρύτητα σε σχέση με τα υπόλοιπα που αναφέρει.
    Δηλαδή θα προτιμούσα να σχολίαζες τη διαφωνία μεταξύ Λουκά και Ματθαίου σχετικά με τον τρόπο που επενέβη ο άγγελος. Ισχύουν αυτά, ναι ή όχι;
    Desmar
    12.07.2005, 11:33
    Quote:

    Το μέλος ph στις 01-07-2005 στις 21:05 έγραψε:


    Λοιπόν?







    Συγνώμη βρε παιδάκια ... αλλά προσπαθώ εδώ και μέρες να διακρίνω την "μουσική διάσταση" του συγκεκριμένου topic ... και δεν τα έχω καταφέρει ... πραγματικά με εντυπωσιάζουν οι γνώσεις και οι τοποθετήσεις των συμμετεχόντων αλλά ... ... μήπως ... λέω ... μήπως ... ... έχουμε ξεφύγει λιγάάάάάάάάκι ... ?

    Αφού ο κάθε ένας από μας είναι ελεύθερος να τοποθετείται και να αναλύει τις θέσεις του ... σκέφτηκα να καταθέσω και εγώ με την σειρά μου τον προβληματισμό που μου δημιουργήθηκε ... με αφορμή τα όσα διάβασα ...

    Υ.Σ. μου άρεσε το "λοιπόν" γι'αυτό και το χρησιμοποίησα ...

    ... ουφ ... ζέστη κάνει ... θα κεράσω όλη την παρέα από μια παγωμένη ΜΑ ΝΕΝΕ ... γειά μας!


    jorge
    12.07.2005, 11:44
    Quote:

    Το μέλος Desmar στις 12-07-2005 στις 11:33 έγραψε:
    Συγνώμη βρε παιδάκια ... αλλά προσπαθώ εδώ και μέρες να διακρίνω την "μουσική διάσταση" του συγκεκριμένου topic ... [/I]



    Δέσποινα το topic βρίσκεται στην κατηγορία Περί Ανέμων και Υδάτων, όπου φιλοξενούνται θέματα που δεν έχουν σχέση με τη μουσική.

    Astron
    12.07.2005, 11:51
    Δέσποινα είσαι σχετικά καινούρια στην παρέα και είναι λογικό να έχεις αυτήν την απορία.
    Όμως στο Musicheaven απ' τον πρώτο κιόλας μήνα της λειτουργίας του κάναμε φιλοσοφικές κουβέντες συζητώντας για θέματα από τον Θεό, τον έρωτα και την ποίηση, μέχρι το σινεμά και τον Μέγα Αλέξανδρο!
    Για αυτό άλλωστε υπάρχει το topic "Περί ανέμων και υδάτων".

    Μπορεί λοιπόν η αφετηρία μας να είναι η αγάπη για τη μουσική, αλλά το musicheaven είναι ένας χώρος όπου όπως αναφέρεται στο προφίλ στόχος είναι "ο καθημερινός τρόπος έκφρασης, δημιουργίας, ενημέρωσης και επικοινωνίας" και "Είναι τόπος ηλεκτρονικής συνάντησης και συζήτησης των εραστών της ποιοτικής μουσικής, της λογοτεχνίας και της ποίησης".

    Συμπεριλαμβάνει λοιπόν λογοτεχνία, ποίηση και φυσικά φιλοσοφικό στοχασμό, γιατί τέχνη χωρίς αναζήτηση δεν υπάρχει.
    Ας μην στερήσουμε λοιπόν απ' τον εαυτό μας τη δυνατότητα να επικοινωνήσουμε και να στοχαστούμε γύρω από φιλοσοφικά θέματα αλλά και γύρω από κάθε θέμα που μας προβληματίζει και μας απασχολεί.

    Ακόμα και μέσα απ' τις διαφωνίες και τις "κόντρες" μας, κάτι μπορεί να αποκομίσει ο καθένας.


    Υ.Γ Άσε που αν θα πρεπε να μιλάμε μόνο για μουσική,οι στήλες λογοτεχνία-ποίηση, πολλά άρθρα αλλά και η στήλη μου δεν θα είχαν κανένα λόγο ύπαρξης στο site.

    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Astron on 12-07-2005 11:53 ]
    Desmar
    12.07.2005, 12:58
    Γιώργο ... Παύλο ... ... υπόλοιπα παιδιά ... γνωρίζω ότι στην στήλη "περί ανέμων και υδάτων" μπορεί να ανοίγεται οποιοδήποτε θέμα προς συζήτηση όμως αισθάνθηκα ότι κάπου κάτι στο συγκεκριμένο θέμα έγινε αφορμή προσωπικών αντιπαραθέσεων και πιστεύω (εμείς ... εσείς ... αυτοί κ.λπ.) ... και αυτό δεν με χαροποίησε ιδιαίτερα ...

    θα κρατήσω αυτήν την φράση: "Είναι τόπος ηλεκτρονικής συνάντησης και συζήτησης των εραστών της ποιοτικής μουσικής, της λογοτεχνίας και της ποίησης" ... γιατί μου άρεσε πολύ ... αλλά και αυτή του μέλους yannisyannis ότι "...η συζήτηση στη βάση των ατέρμονων αντιπαραβολών στοιχείων κλπ. διότι χάνουμε το νόημα κι αντί για το δάσος, επικεντρωνόμαστε μόνο σε ορισμένα δέντρα..." επειδή συμφωνώ ...

    Έτσι απλά ο κάθε ένας από μας είναι ελεύθερος να πιστεύει όπου θέλει χωρίς να πρέπει να αποδεικνύει το λόγο που το κάνει σε κανέναν ... και κανένας από μας δεν θα πρέπει να μπαίνει στην διαδικασία να εξηγήσει ή να προστατέψει τα πιστεύω του γιατί μπορεί να θεωρεί ότι θίγονται ...

    ... τέλος πάντων ... το κέρασμα συνεχίζεται ... όπως και η ζέστη ...


    jorge
    12.07.2005, 13:02
    Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω για ποιό λόγο να χρησιμοποιούνται εκφράσεις τύπου "ψευτό" (για Ματθαίο, Λουκά), "πλασιέ" (για Απ.Παύλο), "συνταγές μαγειρικής" (για τις δέκα εντολές) για ανθρώπους και σύμβολα που κάποιοι ΣΕΒΟΝΤΑΙ και ΑΓΑΠΟΥΝ.

    Όλα τα παραπάνω μάλιστα αποτελούν κεντρική ιδέα μιας θρησκείας και της πίστης σε κάτι που πολλοί λένε "Θεό". Στο MusicHeaven υπάρχει σαφής όρος χρήσης του Forum που λέει:
    "Απαγορεύεται η προσβολή των Θείων"

    Αυτό το έχεις δει Orfeitto;



    Επιπλέον...

    Στις μουσικές συζητήσεις προσέχουμε να μην προσβάλλουμε τη μουσική που ακούνε οι άλλοι και κάνουμε παρατηρήσεις όταν κάποιος βγει και προσβάλλει κάποιον καλλιτέχνη, σωστά;

    Στο θέμα της θρησκείας γιατί να μην ισχύει το ίδιο; Γιατί πρέπει να προκαλούμε χρησιμοποιώντας τέτοιες εκφράσεις; Αν έχουν βάση τα όσα γράφει κάποιος, δε χρειάζεται να συνοδεύονται με τέτοιους απαράδεκτους χαρακτηρισμούς.

    Φιλικά πάντα
    santourman
    12.07.2005, 13:24
    Παραθέτω εδώ από την Καινή Διαθήκη την 'αντίφαση' μεταξύ Ματθαίου και Λουκά. Το πρώτο είναι από τον Ματθαίο και το δεύτερο από τον Λουκά. Orfeus αν θες, δες ότι άλλος άγγελος αναφέρεται στο κατά Ματθαίο και για άλλο λόγο εμφανίστηκε στον Ιωσήφ, από αυτόν που περιγράφεται στο κατά Λουκά και δεν είναι άλλος από τον Γαβριήλ. Και στα δυο χωρία φαίνεται ξεκάθαρα ότι ΠΡΩΤΑ αρραβωνιάστηκε η Μαρία τον Ιωσήφ ΚΑΙ ΜΕΤΑ έγινε η άσπορος Σύλληψη του Χριστού.
    `Αρα κι εγώ θα συμφωνήσω εδώ με τον Γιάννη ότι κάπου οι πηγές σου δεν στέκουν. Παραδέχομαι πάντως ότι σε άλλα σημεία 'φαίνεται' να έχεις δίκιο, όπως π.χ. στο ότι διαφωνούν οι αριθμοί στο γενεαλογικό δέντρο του Χριστού μεταξύ Ματθαίου και Λουκά και ομολογώ ότι δεν είμαι τόσο ψαγμένος ώστε να δώσω μια εξήγηση εδώ.

    Μπάμπης ο Σαντουρίστας












    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: santourman on 12-07-2005 13:25 ]
    επισυναπτόμενα: mat-syllipsis.jpg louk-syllipsis.jpg 
    santourman
    12.07.2005, 13:33

    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 12-07-2005 στις 00:41 έγραψε:


    Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής:
    1) Το γενεαλογικό δέντρο του Ιησού.
    Εδώ ο ψευτο-Ματθαίος δίνει 37 προγόνους μέχρι τον Αβραάμ





    Μετρήστε τις κουκίδες να δείτε πόσα ονόματα είναι από τον Αβραάμ μέχρι τον Χριστό. Είναι 37?









    επισυναπτόμενα: mat3.jpg mat1.jpg mat2.jpg 
    santourman
    12.07.2005, 14:31
    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 12-07-2005 στις 00:41 έγραψε:

    Η περίφημη διαφωνία όμως είναι του Σαούλ.
    Ο Σαούλ στην ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ, λέει ότι ο Ιησούς εγεννήθη ΕΚ ΣΠΕΡΜΑΤΟΣ ΔΑΥΙΔ ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ και απεδείχθη Υιός Θεού ...Δυνάμει!!!





    Αυτό κατά την Ορθόδοξη Πίστη σημαίνει ότι ο Χριστός γεννήθηκε ως άνθρωπος από απόγονο του Δαυίδ, και είναι Υιός του Θεού δια δυνάμεως υπερφυσικής. Δεν μπορώ να καταλάβω λοιπόν πού είναι αυτή η... διαφωνία που λες...
    Βέβαια εσύ αν θες τα πιστεύεις αυτά. Εγώ όμως τα πιστεύω!

    Επίσης σε άλλο σημείο λες :
    Quote:


    Τα ευαγγέλια που έχουμε στα χέρια μας γράφτηκαν τον 4ο αιώνα μ.Χ. κατά παραγγελία του Αυτοκράτορα Κων/νου (από τέσσερις ψευτο-ευαγγελιστές) όταν αντιλήφθηκε ότι αυτή η καινούργια θρησκεία εξυπηρετεί τα συμφέροντα και την ενότητα του κράτους του.




    Εγώ ξέρω ότι ο Ματθαίος και ο Ιωάννης ήταν μαθητές του Χριστού. Εσύ τώρα ισχυρίζεσαι ότι αυτοί έζησαν μέχρι τον 4ο αιώνα?

    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: santourman on 12-07-2005 14:57 ]
    Astron
    12.07.2005, 15:29
    (Ακολουθεί αρκετά μεγάλο post με αναφορές στην Καινή Διαθήκη, αλλά είναι το τελευταίο μου για αρκετές μέρες γιατί αύριο φεύγω για Χαλκιδική...)

    Μπάμπη, κοντά στις 40 είναι οι κόκκινες κουκίδες σου αλλά να κρεμάσουμε τον Ορφέα επειδή έπεσε λίγο έξω; Δεν θα σχολιάσω αυτά τα θέματα, θα αφήσω τον Ορφέα να απαντήσει γιατί τα γνωρίζει καλύτερα.


    Θα ήθελα όμως να δώσω μια απάντηση σε σένα Jorge, γιατί καταλαβαίνω την αγωνία σου ως webmaster.
    Καταρχήν προσβολή των θείων είναι να υβρίσεις τα θεία. Κάτι τέτοιο δεν έγινε κι ούτε πιστεύω θα γίνει δημοσίως ποτέ στο forum.
    Το "συνταγές μαγειρικής" το εξήγησα νωρίτερα με ποια έννοια το είπα, και επίσης ζήτησα συγνώμη αν προσέβαλα κάποιον, οπότε δεν επανέρχομαι.
    Το "πλασιέ" που χρησιμοποιεί ο Ορφέας χιουμοριστικά αναφέρεται στην αντιγραφή στοιχείων από άλλες θρησκείες που υποστηρίζει (και συμφωνώ) ότι έκανε ο Απόστολος Παύλος. Είναι δηλαδή μια κριτική απέναντι στον Απ. Παύλο, σκληρή μεν, αλλά ΔΕΝ είναι ύβρις.
    Το "ψευτό-" φαντάζομαι αφορά την υποτιθέμενη θεία προέλευση και έμπνευση των ευαγγελίων, την οποία έχει δικαίωμα να αμφισβητήσει κάποιος. Πάλι δεν είναι ύβρις, είναι θέση, άποψη.


    Προτού θεωρήσουμε ότι κάτι είναι προσβλητικό, πρέπει να δούμε και την άλλη πλευρά. Δηλαδή με τα ίδια μέτρα και τα ίδια σταθμά, με πλήρη αντικειμενικότητα θα πρέπει να δούμε μήπως και ο χριστιανισμός προσβάλλει κάποιον ή κάτι.

    Είναι πλέον τεκμηριωμένο ιατρικά και ψυχολογικά ότι η καταπίεση της γενετήσιας ορμής -libido- οδηγεί σε ποικίλα προβλήματα, ψυχικά και ψυχοσωματικά. Ο Χριστιανισμός με την ενοχοποίηση του σεξ "πριν το γάμο" και την γενική απαξίωση της ερωτικής επιθυμίας εάν αυτή δεν είναι καθαρά για λόγους αναπαραγωγής, προσβάλλει την ίδια την φύση μας. Προσβάλλει την αιτία της ύπαρξής μας. Τα χω γράψει πολλές φορές στα κείμενα των Σκέψεων, αλλά δεν θα βαρεθώ να τα επαναλαμβάνω. Υπάρχει μεγαλύτερη προσβολή απέναντι στην φύση από αυτούς τους καταπιεστικούς κανόνες που υποτίθεται είναι θεόπνευστοι;
    Οι χριστιανοί κατηγορούν τους αρχαίους προγόνους μας ως ειδωλολάτρες (την ίδια στιγμή που στα τέσσερα προσκυνούν την εικόνα της παναγίας στην Τήνο.) Δεν είναι προσβολή αυτό;
    Οι χριστιανοί δεν επιτρέπουν στο γυναικείο φύλο να μπαίνει σε ορισμένα σημεία των ναών ενώ τους απαγορεύεται εντελώς η είσοδος στο Άγιο όρος. Δεν είναι αυτό φυλετική διάκριση και προσβολή των δικαιωμάτων των γυναικών;


    Και επειδή δεν θέλω να μιλάω χωρίς στοιχεία, ας χρησιμποιήσω την μοναδική κοινή μας βάση, την Καινή Διαθήκη. Συγκεκριμένα το κατά Ματθαίον ευαγγέλιο.
    Ας δούμε τί λέει ο ίδιος ο ιδρυτής της θρησκείας των χριστιανών.
    Ο Ματθαίος στο 10.21 εώς 10.30 περιγράφει ένα περιστατικό. Το παραθέτω παρακάτω:

    Και αφού εβγήκε απ' εκει ο Ιησούς, ανεχώρησε εις τα μέρη της Τύρου και της Σιδώνος. Και μια γυναίκα Χαναναία από την περιοχήν εκείνην εβγήκε και φώναζε "Ελέησέ με Κύριε, υιέ του Δαυΐδ. Η θυγατέρα μου βασανίζεται από δαιμόνιον".
    Αυτός όμως δεν απεκρίθη ούτε λέξιν. Και ήλθαν οι μαθηταί του και του έλεγαν, "Διώξε την, διότι φωνάζει από πίσω μας". Αυτός απεκρίθη "Δεν είμαι σταλμένος παρά εις τα πρόβατα τα χαμένα της γενεάς του Ισραήλ". Αυτή δε αφού τον επλησίασε τον προσκυνούσε και έλεγε "Κύριε βοήθησέ με". Εκείνος της απεκρίθη "Δεν είναι σωστό να πάρω το ψωμί των παιδιών και να το ρίξω στα σκυλιά". Αυτή δε είπε "Ναι Κύριε, αλλά και τα σκυλιά τρώγουν από τα ψίχουλα που πέφτουν από το τραπέζι των κυρίων τους". Τότε ο Ιησούς της απεκρίθη, "Ω γυναίκα, μεγάλη είναι η πίστις σου. Ας γίνει όπως θέλεις". Και εθεραπεύτηκε η θυγατέρα της από την ώραν εκείνην.


    "Σκυλιά" λοιπόν χαρακτηρίζει τους εθνικούς σε αντίθεση με τα "παιδιά" του Ισραήλ. Και βοηθάει την γυναίκα μόνο όταν ταπεινώνεται τόσο ώστε να αποδεχτεί ότι δεν είναι παρά σαν ένα σκυλί που τρώει από τα ψίχουλα των κυρίων του, δηλαδή των Ισραηλιτών.

    Αυτό δεν είναι προσβολή απέναντι στους άλλους λαούς που είναι αλλοθρησκοι; Σας μοιάζει Θεική η συμπεριφορά του Ιησού;

    Και μη νομίζετε ότι είναι "τυχαίο" το χωρίο. Αυτό είναι ένα μοτίβο που επαναλαμβάνεται γιατί σε άλλο σημείο λέει:
    "Προς τους εθνικούς μη πηγαίνετε και εις πόλιν των Σαμαρειτών μη μπαίνετε, αλλά πηγαίνετε μάλλον εις τα χαμένα πρόβατα της γενεάς του Ισραήλ" (ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ 10.6)

    Αξιοσημείωτη η αντίφαση ότι οι Ισραηλίτες είναι οι μόνοι που δεν τον πιστεψαν...φαίνεται ο Θεός δεν είχε κάνει αρκετά καλό προγραμματισμό.


    Συνεχίζω με άλλα χωρία.
    Σχετικά με το διαζύγιο από Κατά Ματθαίον, 18.19-19.16.

    Και ήλθαν εις αυτόν οι Φαρισαίοι με σκοπό να τον πειράξουν και του είπαν "Επιτρέπεται να χωρίζει κανείς την γυναίκα του δια κάθε αιτίαν;" Αυτός τους απεκρίθη "Δεν εδιαβάσατε ότι ο Δημιουργός από την αρχήν τους εδημιούργησε άνδρες και γυναίκες, και είπε, <<Δια τούτο ο άνθρωπος θα εγκαταλείψη τον πατέρα του και την μητέρα του και θα προσκολληθή είς την γυναίκα του και οι δύο θα γίνουν μία σάρκα;>> Ωστε δεν είναι πλέον δύο αλλά μία σάρκα. Εκείνο λοιπόν που ο Θεός ένωσε, ο άνθρωπος ας μη το χωρίζη."
    "Γιατί λοιπόν", του λέγουν, "ο Μωυσής διέταξε να δίδουν ένα έγγραφον διαζυγίου και να χωρίζουν;" Αυτός τους λέγει "Ο Μωυσής εξ αιτίας της σκληροκαρδίας σας, σας επέτρεψε να χωρίζετε τις γυναίκες σας, αλλά δεν ήτο έτσι από την αρχήν. Σας λέγω δε, ότι εκείνος που θα χωρίσει την γυναίκα του, εκτός ένεκα πορνείας, και νυμφευθή άλλην, αυτός διαπράττει μοιχείαν".


    Επομένως όπως φαίνεται, μέχρι και ο Μωυσής ήταν προοδευτικότερος από τον Ιησού στο θέμα του διαζυγίου. Για τον Ιησού όποιος χωρίσει και ξαναπαντρευτεί είναι μοιχός και αμαρτωλός. Δεν δικαιούται κανείς λοιπόν να χωρίζει.

    Αυτό λοιπόν είναι προσβολή απέναντι σε οποιονδήποτε έχει χωρίσει. Αν επιλέγει να αισθάνεται αμαρτωλός και μοιχός, δικαίωμά του.

    Εγώ επιστρέφω την προσβολή στον χριστιανισμό και λέω ότι δεν μου μοιάζουν και πολύ "θεϊκοί" αυτοί οι κανόνες. Θεωρώ ότι είναι αδύνατο ένα παντοδύναμο, πάνσοφο Ον να ασχολείται με το πόσο αμαρτωλός είναι κάποιος που χωρίζει με τη γυναίκα του!

    Σήμερα βέβαια έχει εκσυγχρονιστεί η εκκλησία και επιτρέπει τον χωρισμό. Άλλωστε αυτό ήταν πάντα το όπλο της, ότι προσαρμόζεται στα κοινωνικά δεδομένα. Έτσι πάντα καταφέρνει να μένει στο προσκήνιο, ακόμα και στην σημερινή εποχή.
    Όμως δυστυχώς για αυτούς, η Καινή Διαθήκη παραμένει ένα παλιό βιβλίο. Αν θέλετε κι άλλα χωρία υπάρχουν πολλά, αλλά δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας όταν διαβάσετε αυτά τα πράγματα που υποτίθεται είναι λόγια και πράξεις Θεού.


    Ένα τελευταίο χωρίο που δείχνει πόσο ανεκτικός είναι ο Ιησούς με αυτούς που δεν τον πιστεύουν.
    Κατά Ματθαίον 11.20-11.25
    Τότε άρχισε ο Ιησούς να κατηγορή τας πόλεις εις τας οποίας είχαν γίνει τα περισσότερα θαύματά του διότι δεν μετενόησαν. "Αλλοίμονόν σου Χοραζίν, αλλοιμονόν σου Βηθσαιδά, διότι εάν τα θαύματα τα οποία έγιναν σ' εσάς είχαν γίνει εις την Τύρον και την Σιδώνα, θα είχαν δείξει μετάνοιαν προ πολλού, με σάκκον και στάκτην. Εν τούτοις σας λέγω, η Τύρος και η Σιδών θα υποφέρουν πιο λίγο από σας κατά την ημέραν της κρίσεως. Και συ Καπερναούμ που υψώθηκες έως τον ουρανόν, θα καταβιβασθής έως τον Άδην, διότι, εάν εις τα Σόδομα είχαν γίνει τα θαύματα, τα οποία έγιναν σ' εσέ, θα παρέμεναν μέχρι σήμερον. Αλλά σας λέγω ότι η χώρα των Σοδόμων θα υποφέρη πιο λίγο από σένα κατά την ημέρα της κρίσεως

    Ξέρω, θα μου πείτε ότι όλα αυτά είναι αλληγορικά... Μα υποτίθεται οι τρομοκρατικές αλληγορίες είχαν σταματήσει στην Παλαιά Διαθήκη, έτσι δεν είναι;
    Διαβάστε τα και κρινετε. Αν θεωρείτε ότι αυτά είναι τα λόγια του υιού του παντοδύναμου όντος και δημιουργού του σύμπαντος που κατέχει την απέραντη σοφία, δικαίωμά σας.
    Δικαίωμα όμως δικό μου να κρίνω αυτά τα λόγια ως φοβέρες.
    (Στο σχολείο βέβαια οι θεολόγοι μας έλεγαν ότι "Ο Ιησούς ποτέ δεν έκανε θαύματα εντυπωσιασμού για να πείσει τον κόσμο"
    Από το παραπάνω χωρίο όμως προκύπτει ότι τα "θαύματα" ο Ιησούς τα έκανε για να πείσει τον κόσμο. Και όταν δεν πείστηκαν προκάλεσαν την οργή του, και άρχισε τις φοβέρες και τις απειλές-αλληγορικές η μη δεν έχει σημασία-.)


    Ξαναλεώ ότι δεν είμαι άθεος. Αντίθετα πιστεύω ότι αν υπάρχει ένα παντοδύναμο ον, ή κάποιος δημιουργός θα είναι αρκετά σοφότερος από αυτόν που παρουσιάζεται στην Καινή Διαθήκη.

    Σταματάω εδώ γιατί σας κούρασα αρκετά, όμως ας κάνουμε τον κόπο να δούμε τελικά τί είναι τελικά πιο προσβλητικό για έναν άνθρωπο; Να τον πούμε πλασιέ ή να τον πούμε μοιχό, αμαρτωλό, σκυλί, να τον τρομοκρατήσουμε και να τον γεμίσουμε ενοχές;

    -------
    Παύλος Κ.

    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Astron on 12-07-2005 15:45 ]
    jorge
    12.07.2005, 21:22
    Quote:

    Το μέλος Astron στις 12-07-2005 στις 15:29 έγραψε:

    Θα ήθελα όμως να δώσω μια απάντηση σε σένα Jorge, γιατί καταλαβαίνω την αγωνία σου ως webmaster.
    Καταρχήν προσβολή των θείων είναι να υβρίσεις τα θεία. Κάτι τέτοιο δεν έγινε κι ούτε πιστεύω θα γίνει δημοσίως ποτέ στο forum.




    Δεν πρόκειται για αγωνία Παύλο. Δεν αγωνιώ για κάτι. Απλά χρειάζεται να προσέχουμε γιατί μερικές φορές - ίσως άθελά μας - προκαλούμε τους υπολοίπους. Αν εγώ δεν επεμβαίνω όπου θεωρώ οτι ξεπεράστηκαν τα όρια, θα βγει μεθαύριο το Χ μέλος και θα μου λέει "Γιατί τότε δεν έκανες παρατήρηση στον τάδε που εκφράστηκε προκλητικά κατά της θρησκείας και των συμβόλων μου";; Και θα έχει απόλυτο δίκιο.

    Σχετικά με το αν είναι ή όχι ύβρις ή προσβολή το να χαρακτηρίζεις τα σύμβολα της Χριστιανοσύνης ως "πλασιέ", "ψεύτικα" κλπ, δε νομίζω πως σηκώνει συζήτηση. Μια ματιά στον Τεγόπουλο - Φυτράκη το επιβεβαιώνει.

    Quote:

    Το μέλος Astron στις 12-07-2005 στις 15:29 έγραψε:

    Το "συνταγές μαγειρικής" το εξήγησα νωρίτερα με ποια έννοια το είπα, και επίσης ζήτησα συγνώμη αν προσέβαλα κάποιον, οπότε δεν επανέρχομαι.




    Σε τιμά.

    Quote:

    Το μέλος Astron στις 12-07-2005 στις 15:29 έγραψε:

    Το "πλασιέ" που χρησιμοποιεί ο Ορφέας χιουμοριστικά αναφέρεται στην αντιγραφή στοιχείων από άλλες θρησκείες που υποστηρίζει (και συμφωνώ) ότι έκανε ο Απόστολος Παύλος. Είναι δηλαδή μια κριτική απέναντι στον Απ. Παύλο, σκληρή μεν, αλλά ΔΕΝ είναι ύβρις.
    Το "ψευτό-" φαντάζομαι αφορά την υποτιθέμενη θεία προέλευση και έμπνευση των ευαγγελίων, την οποία έχει δικαίωμα να αμφισβητήσει κάποιος. Πάλι δεν είναι ύβρις, είναι θέση, άποψη.




    Ας αρχίσουμε λοιπόν να λέμε τον Dylan "καραγκιοζάκο", ας πούμε και τον Καραμανλή "πατσοκοιλιά", ας αναφερόμαστε στον Freddie Mercury ως "παλιοαδερφή", ας πούμε και τον Θεοδωράκη "πουλημένο". Χιουμοριστικά βέβαια, πλάκα δεν έχει ;;

    Ας αρχίζουμε να εκτοξεύουμε λοιπόν χαρακτηρισμούς προς τον οποιονδήποτε, επειδή απλά δεν τον γουστάρουμε.

    Δεν υπάρχει πιο ασφαλής οδός για να καταστρέψεις ένα Forum.

    Ξυπνήστε.
    Orfeus
    12.07.2005, 22:17
    *** Περί ευαγγελίων και “ευαγγελιστών”:
    -Έγραψα πολύ πρόσφατα, ότι τα ευαγγέλια που έχουμε στα χέρια μας, γράφτηκαν τον 4ο μεταχριστιανικό αιώνα κατά διαταγή του Κων/νου, από 4 “ψευτοευαγγελιστές” συγγραφείς, που δεν είναι οι πραγματικοί ευαγγελιστές. Αυτός είναι ο λόγος που χρησιμοποίησα τον όρο “ψευτο-Ματθαίος” και “ψευτο-Λουκάς”, αναφερόμενος φυσικά σ’ αυτούς τους μεταγενέστερους συγγραφείς των ευαγγελίων, και όχι στους πραγματικούς. Δεν προσβάλλω τα “θεία”, αφού αναφέρομαι στους ψεύτικους.

    -Ο όρος “πλασιέ”, είναι δικός μου και τον αποδίδω στον Σαούλ, ο οποίος κατά γενική ομολογία, είναι ο μεγαλύτερος πωλητής όλων των εποχών. Πλασάρισε μία καινούργια θρησκεία.

    -Εν πάση περιπτώσει, αφού οι χαρακτηρισμοί μου αυτοί, εμπίπτουν στους κανονισμούς του forum και αφού θεωρούνται προσβολή των “θείων”, τους αποσύρω.

    *** Περί γενεαλογίας:
    -Για τον κάθε χριστιανό, ο θετός πατέρας του Ιησού, είναι ο Ιωσήφ.
    “Ματθάτ δε, εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δε, εγέννησε τον Ιωσήφ τον άνδρα της Μαρίας, εξ ης εγεννήθη Ιησούς”. (Ματθαίος Α,16)
    “Και αυτός ην Ιησούς, ωσεί ετών τριάκοντα αρχόμενος, ων ως ενομίζετο υιός Ιωσήφ του Ηλί”. (Λουκάς Γ,23)

    Έχουμε δηλαδή εδώ, δύο ευαγγελιστές, που δεν συμφωνούν στο ποιος είναι ο παππούς του Ιησού. Ο Ματθαίος μας δίνει τον Ιακώβ και ο Λουκάς τον Ηλί.

    “Κάθε άνθρωπος που πιστεύει με καλή πίστη, πρέπει να αρκεστεί σ’ αυτά που του λένε τα ευαγγέλια. Δεν μπορούμε να βρούμε πιο ικανοποιητική απάντηση για αυτή την αντίφαση. Τα ευαγγέλια λένε πάντοτε την αλήθεια”. (Ευσέβιος της Καισάρειας, Εκκλησιαστική Ιστορία Ι,Ζ,16)

    Είναι λοιπόν και ο ένας και ο άλλος. Είναι και Ιακώβ και Ηλί. Για να το λένε τα ευαγγέλια, τι να πω εγώ; Θα είχε δύο ……παππούδες!!!

    Ας δούμε τώρα ολόκληρη τη γενεαλογία του Ιησού.
    -Πρώτα του Ματθαίου:
    “Βίβλος γενέσεως Ιησού Χριστού, υιού Δαυίδ, υιού Αβραάμ. Αβραάμ εγέννησε τον Ισαάκ, Ισαάκ εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ εγέννησε τον Ιούδαν και τους αδελφούς αυτού, Ιούδας εγέννησεν τον Φαρές και τον Ζαρά, Φαρές εγέννησεν τον Εσρώμ, Εσρώμ εγέννησε τον Αράμ, Αράμ εγέννησε τον Αμιναδάβ, Αμιναδάβ εγέννησε τον Ναασσών, Ναασσών εγέννησε τον Σαλμών, Σαλμών εγέννησε τον Βοόζ, Βοόζ εγέννησε τον Ωβήδ, Ωβήδ εγέννησε τον Ιεσσαί, Ιεσσαί δε, εγέννησε τον Δαυίδ τον Βασιλέα. Δαυίδ εγέννησε τον Σολομώντα, Σολομών εγέννησε τον Ροβοάμ, Ροβοάμ εγέννησε τον Αβιά, Αβιά εγέννησε τον Ασά, Ασά εγέννησε τον Ιωσαφάτ, Ιωσαφάτ εγέννησε τον Ιωράμ, Ιωράμ δε, εγέννησε τον Οζίαν. Οζίας εγέννησε τον Ιωάθαμ, Ιωάθαμ εγέννησε τον Άχαζ, Άχαζ εγέννησε τον Εζεκίαν, Εζεκίας εγέννησε τον Μανασσή, Μανασσής δε, εγέννησε τον Αμών. Αμών εγέννησε τον Ιωσίαν, Ιωσίας εγέννησε τον Ιεχονίαν και τους αδελφούς αυτού επί της μετοικεσίας Βαβυλώνος. Μετά δε την μετοικεσίαν, Ιεχονίας εγέννησε τον Σαλαθιήλ, Σαλαθιήλ εγέννησε τον Ζοροβάβελ, Ζοροβάβελ εγέννησε τον Αβιούδ, Αβιούδ εγέννησε τον Ελιακείμ, Ελιακείμ δε, εγέννησε τον Αζώρ. Αζώρ εγέννησε τον Σαδώκ, Σαδώκ εγέννησε τον Αχείμ, Αχείμ εγέννησε τον Ελιούδ, Ελιούδ εγέννησε τον Ελεάζαρ, Ελεάζαρ εγέννησε τον Ματθάτ, Ματθάτ εγέννησε τον Ιακώβ, Ιακώβ δε, εγέννησε τον Ιωσήφ τον άνδρα της Μαρίας, εξ ης εγεννήθη Ιησούς”. (Α,16)

    -Πάμε στον Λουκά τώρα:
    “ Και αυτός ην Ιησούς, ωσεί ετών τριάκοντα αρχόμενος, ων ως ενομίζετο υιός Ιωσήφ του Ηλί, του Ματθάτ, του Λευί, του Μελχί, του Ιαννά, του Ιωσήφ, του Ματταθίου, του Αμώς, του Ναούμ, του Εσλί, του Ναγγαί, του Μαάθ, του Ματταθίου, του Σεμεί, Ιωσήχ, του Ιωδά, του Ιωαννάν, του Ρησσά, του Ζοροβάβελ, του Σαλαθιήλ, του Νηρί, του Μελχί, του Αδδί, του Κωσάμ, του Ελμωδάμ, του Ηρ, του Ιωσή, του Ελιέζερ, του Ιωρείμ, του Ματθάτ, του Λευί, του Συμεών, του Ιούδα, του Ιωσήφ, του Ιωνάν, του Ελιακείμ, του Μελεά, του Μαϊνάν, του Ματταθά, του Νάθαν, του Δαυίδ, του Ιεσσαί, του Ωβήδ, του Βοόζ, του Σαλμών, του Ναασσών, του Αμιναδάβ, του Αράμ, του Εσρώμ, του Φαρές, του Ιούδα, του Ιακώβ, του Ισαάκ, του Αβραάμ, του Θάρα, του Ναχώρ, του Σερούχ, του Ραγάυ, του Γάλεκ, του Έβερ, του Σαλά, του Καϊνάν, του Αρφαξάδ, του Σημ, του Νώε, του Λάμεχ, του Μαθουσάλα, του Ενώχ, του Ιαρέδ, του Μαλελεήλ, του Καϊνάν, του Ενώς, του Σηθ, του Αδάμ, του Θεού.” (Γ,23)

    Παρατηρούμε ότι και οι δύο ευαγγελιστές διαφωνούν στην γενεαλογία του θεού. Τα ονόματα δεν συμπίπτουν. Και δεν είναι μόνο ότι διαφωνούν για τον πατέρα του Ιωσήφ. Τα πράγματα παίρνουν τραγική μορφή. Μέχρι τον Δαυίδ, μόνο δύο ονόματα συμφωνούν. Αν μου πείτε ότι ήταν αδύνατο να θυμούνται οι ευαγγελιστές το σόι του Ιησού, θα σας πω ότι είναι απολύτως περίεργο να θυμούνται και να συμφωνούν στα μακρινά του Ιησού ονόματα (π.χ. Αβραάμ, Ισαάκ, Ιακώβ κλπ….) και να διαφωνούν στα κοντινά του. Η μόνη εξήγηση που μπορώ να σας δώσω, είναι ότι και οι δύο τους, χρησιμοποίησαν μέχρι τον Δαυίδ, την παλαιά διαθήκη για τυφλοσούρτη.
    Αλλά τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο περίεργα, γιατί έχουμε και το …..άλλο:
    Μας λένε ότι τα ευαγγέλια είναι θεόπνευστα.

    “και εν τω συμπληρούσθε την ημέραν της πεντηκοστής…και εγένετο άφνω εκ του ουρανού ήχος ώσπερ φερομένης πνοής βιαίας, και επλήρωσεν όλον τον οίκον ου ήσαν καθήμενοι. Και ώφθησαν αυτοίς διαμεριζόμεναι γλώσσαι ωσεί πυρός, εκάθισέ τε, ως ένα έκαστον αυτών και επλήσθησαν άπαντες πνεύματος αγίου και ήρξαντο λαλείν ετέραις γλώσσαις καθώς το πνεύμα έδιδον αυτοίς αποφθέγγεσαι” (Πράξεις Κεφ. Β’ 2,4).

    Βλέπουμε λοιπόν ότι πρώτα “θεοπνεύστηκαν” και μετά μας τα είπαν.
    Ε συγνώμη, αλλά εγώ μπορώ τώρα να μη ρωτήσω; Θα με πείτε “εμπαθή” και “δογματικό”; Ε λοιπόν θα ρωτήσω: Με τέτοια σοφία που απέκτησαν, πώς είναι δυνατόν να μην θυμούνται τους προγόνους του θεού; Μα το καταλαβαίνετε αυτό; Δεν πρόκειται για το δικό μου σόι, ούτε για το δικό σας. Πρόκειται για το σόι του θεού!!!
    Ένα άλλο περίεργο είναι ότι και οι δύο ευαγγελιστές, συμφωνούν στον Δαυίδ. Θέλουν βλέπετε να κατάγεται σώνει και καλά από τον Δαυίδ. Μόνο που ο Δαυίδ, για να αποκτήσει την Βηθ-σαβεέ, δολοφόνησε (με τη συγκατάθεσή της), τον άντρα της τον Ούριο τον Χετταίο και έκανε μαζί της τον Σολομώντα (Σαμουήλ 11, κεφ. ΙΑ’ & ΙΒ’).
    Έτσι ο “υιός του θεού”, κατάγεται από ένα παράνομο και εγκληματικό ζευγάρι.

    -Σημείωση: Παρέθεσα ολόκληρη τη γενεαλογία του Ιησού, απαντώντας έτσι στον yiannisyiannis, που μου γράφει ότι κάνω παραπληροφόρηση. Τον καλώ λοιπόν να ανοίξει την καινή διαθήκη και εάν κάνω λάθος, να με διορθώσει!!!!
    Έχουν σημασία τα νούμερα; Δεν είναι σημαντικό και ουσιαστικό ότι οι ευαγγελιστές διαφωνούν όσον αφορά στην γενεαλογία του θεού;
    Να επισημάνω επίσης, ότι αποφεύγει επιμελώς να απαντήσει στις ερωτήσεις μου!!!!
    Και δεν είναι του Ρασιά αυτά. Δεν διαβάζω Ρασιά Γιάννη. Είναι του Ματθαίου και του Λουκά!!!!!

    *** Περί Υιού του θεού:
    Το πρώτο ιστορικό πρόσωπο που ήταν “Υιός θεού”, είναι ο Μέγας Αλέξανδρος. Από τον Αλέξανδρο το πήραν οι Ρωμαίοι και από τους Ρωμαίους το πήρε ο Ιησούς.

    *** Περί άσπιλης σύλληψης:
    -Ματθαίος: “αφού ηρραβωνίσθη η μήτηρ αυτού Μαρία μετά του Ιωσήφ, πριν συνέλθωσιν, ευρέθη εν γαστρί έχουσα εκ πνεύματος αγίου” (Κεφ. 1-18)
    -Λουκάς: “Και είπεν ο άγγελος προς αυτήν. Μη φοβού Μαριάμ, διότι εύρες χάριν παρά τω θεώ. Και ιδού θέλεις συλλάβει εν γαστρί και θέλεις γεννήσει υιόν και θέλεις καλέσει το όνομα αυτού Ιησούν. Πνεύμα άγιον θέλει επέλθει επί σε και δύναμις του υψίστου θέλει σε επισκιάσει. Δια τούτο και το γεννώμενον εκ σου άγιον θέλει ονομασθεί υιός θεού.” (Α’ 29-35)
    -Παύλος: “Περί του υιού αυτού, όστις εγεννήθη εκ σπέρματος Δαυίδ κατά σάρκα και απεδείχθη υιός θεού, δυνάμει” (Προς Ρωμαίους Α’ 3).
    O Santourman έδωσε την εξήγηση της ορθόδοξης εκκλησίας, σε αυτές τις τρείς αντιφάσεις. Ωραία.

    -Ας δούμε όμως τι γράφει και το Πρωτευαγγέλιο του Ιακώβου για τον “ευαγγελισμό”. Το πώς δηλαδή ο Ιωσήφ με γιους μεγάλους (Θ’ 2), παρέλαβε τη Μαρία (Η’ 2) και την πήγε σπίτι του να τη “φυλάξει” (ΙΓ’ 1). “Και η Μαρία έλαβε την κάλπην και εξήλθε γεμίσαι ύδωρ όπου και άκουσε φωνή που της είπε: Χαίρε κεχαριτωμένη ο κύριος μετά σου και περιεβλέπετο δεξιά και αριστερά, πόθεν αύτη η φωνή” (ΙΑ’ 1) Ο Ιωσήφ έλειπε για τις δουλειές του κάπου έξη μήνες (Θ’ 3). Όταν γύρισε, την βρήκε “ογκωμένην” (ΙΓ’ 1) και ανησύχησε. Εκείνη τον καθησύχασε “Ζη κύριος ο θεός μου καθότι ου γιγνώσκω πόθεν εστίν μου” (ΙΓ’ 3). Παρ’ όλα αυτά, ο Ιωσήφ “εφοβήθη σφόδρα” (ΙΔ’ 1) και σκεφτότανε τι να κάνει. Να τη διώξει; “μη θέλων να θεατρίση αυτήν, ηθέλησε να απολύση αυτήν κρυφίως” (Αυτό μας το πληροφορεί και ο Ματθαίος στο Α’ 19) Ή να την μαρτυρήσει; Να πει δηλαδή ότι η Μαρία έκανε κάπου εκεί στη βρύση έναν παράνομο έρωτα; Μα τότε, θα την λιθοβολούσαν. “Φοβούμαι μήπως αγγελικόν εστίν το εν αυτή και ευρεθήσομαι παραδιδούς αίμα αθώον εις κρίμα θανάτου” (ΙΔ’ 1). Ευτυχώς όμως. “Άγγελος κυρίου φαίνεται αυτώ κατ’ όναρ” για να τον καθησυχάσει. Κι’ όμως. Δεν ήξερε πώς να την παρουσιάσει όταν έγινε η απογραφή. Να πει γυναίκα του; Ντρεπότανε γιατί ήταν μεγάλος και η Μαρία ήταν έγκυος. Να πει κόρη του; Όλοι ήξεραν ότι δεν έχει κόρες. (ΙΖ’ 1). Το μόνο που έμενε ήταν να την κρύψει (ΙΖ’ 3). “και εύρε σπήλαιον και εισήγαγεν αυτήν” (ΙΗ’ 1). “και εξελθών εζήτει μαίαν Εβραίαν” (ΙΗ’ 1) για να τη βοηθήσει να γεννήσει κρυφά και όχι για να γλιτώσει από τη σφαγή του Ηρώδη. (Μύθος που πάρθηκε από τη λατρεία του Ζαρατούστρα).

    Για παρακολουθήστε όμως και τη γέννηση του βασιλιά Αμενχότεπ (Αίγυπτος).
    1) Ο αγγελιαφόρος των θεών Θωτ, αναγγέλλει στη μέλλουσα μάνα-παρθένα βασίλισσα ότι σύντομα θα κάνει παιδί.
    2) Η άμωμος σύλληψη: Ο θεός Νέφτι, μπαίνει κρυφά μέσα στο κορμί της παρθένας, ακουμπώντας στο στόμα το σταυρό, που είναι το σημάδι της ζωής.
    3) Γεννιέται ο θεάνθρωπος.
    4) Το βρέφος, το προσκυνούν θεοί και άνθρωποι. Ανάμεσά τους τρεις πρίγκηπες που του φέρνουν δώρα.

    Quote:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 12-07-2005 στις 10:54 έγραψε:



    Γιατί τέτοια εμπάθεια Γιώργο; Απορρίπτεις τα πάντα, ακόμη και την άνθηση των επιστημών, αν είναι δυνατόν. Πριν τον οθωμανικό ζυγό Γιώργο, εκτός από τις τέχνες, στην καθ’ υμάς Ανατολή υπήρχε και τρομερή άνθηση των επιστημών. Θα αναφέρω μόνο ένα παράδειγμα. την Αρχιτεκτονική. Ο ναός της Αγίας Σοφίας, ακόμη και σήμερα εντυπωσιάζει, όχι μόνο λόγω των αγιογραφιών και των ψηφιδωτών. Η τεχνική με την οποία στηρίζεται ο τρούλος της, είναι αξεπέραστη ακόμη και σήμερα.






    Έχεις να μου πεις κάτι άλλο Γιάννη εκτός από την Αρχιτεκτονική;
    Για τις Επιστήμες μιλάω Γιάννη. Για τις Επιστήμες!!!!

    Quote:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 12-07-2005 στις 10:54 έγραψε:



    Δεν είδα πουθενά όμως να προάγεις την αγάπη. Αντίθετα οι εκφράσεις σου (ψευδοΜατθαίος, η παρθενιά της Μαρίας κλπ) φανερώνουν εμπάθεια. Ακόμη και τα bold σε όλες τις απαντήσεις που μου δίνεις κάτι δηλώνουν.
    Θεωρώ την Παναγία μητέρα μου αγαπητέ Γιώργο και φράσεις όπως «η παρθενιά της Μαρίας» είναι επιεικώς απαράδεκτες. Λυπάμαι πολύ για αυτό το μίσος που βγάζεις.






    Είναι δυνατόν να εκφράζω “μίσος” με την έκφραση “η παρθενιά της Μαρίας”;
    Δεν γράφουν τα ευαγγέλια “η παρθένος Μαρία”; Μπορούμε να λέμε τη λέξη “παρθένος”, αλλά όχι τη λέξη “παρθενιά”; Δεν το πιστεύω αυτό που διαβάζω.

    Quote:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 12-07-2005 στις 10:54 έγραψε:



    Σταματώ εδώ και είμαι απολύτως σίγουρος, ότι τα μέλη του ΜΗ που έχουν παρακολουθήσει αυτή τη συζήτηση, έχουν την ωριμότητα να κρίνουν τα δεδομένα και να συμπεράνουν ποιος σέβεται την άποψη του άλλου και ποιος όχι, ή ποιος είναι εμπαθής και δογματικός και ποιος δεν είναι.






    Για τις δικές σου απόψεις, όποιες και να είναι αυτές δεν σε αποκάλεσα ούτε εμπαθή, ούτε δογματικό. Τα posts μου είναι εκεί και μπορείς να το διαπιστώσεις.

    Quote:

    Το μέλος yiannisyiannis στις 12-07-2005 στις 10:54 έγραψε:



    Το είπα και δεν θα κουραστώ να το λέω, ότι Χριστιανισμός=Αγάπη. Τριαδικός Θεός=Αγάπη. Ο Χριστιανισμός δεν είναι απόλυτος, ούτε διεκδικεί τη μοναδικότητα στη σωτηρία του ανθρωπίνου γένους. Αν κάποιος διάγει το βίο του με αγάπη, είναι ένθεος τελεία και παύλα, είτε είναι Χριστιανός είτε όχι, και αργά ή γρήγορα θα ανακαλύψει τον πραγματικό του εαυτό.






    Ωραία τα γράφεις στη θεωρία. Στην πράξη όμως κολλάς. Εμένα ας πούμε για παράδειγμα, μου αφαιρείς την επιλογή να διάγω τον βίο μου με αγάπη εάν δεν είμαι χριστιανός.
    Η Αγάπη είναι Σοφία και μακάρι να την γνωρίζαμε για να μπορούμε κάθε στιγμή να την κάνουμε πράξη. Η Αγάπη δηλώνει την παρουσία της θορυβώντας με τη….σιωπή!!!! Εσύ πολύ το διαλαλείς το …..πράγμα!!!

    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 13:24 έγραψε:



    Παραθέτω εδώ από την Καινή Διαθήκη την 'αντίφαση' μεταξύ Ματθαίου και Λουκά. Το πρώτο είναι από τον Ματθαίο και το δεύτερο από τον Λουκά. Orfeus αν θες, δες ότι άλλος άγγελος αναφέρεται στο κατά Ματθαίο και για άλλο λόγο εμφανίστηκε στον Ιωσήφ, από αυτόν που περιγράφεται στο κατά Λουκά και δεν είναι άλλος από τον Γαβριήλ. Και στα δυο χωρία φαίνεται ξεκάθαρα ότι ΠΡΩΤΑ αρραβωνιάστηκε η Μαρία τον Ιωσήφ ΚΑΙ ΜΕΤΑ έγινε η άσπορος Σύλληψη του Χριστού.






    Ε ναι. Δεν έγραψα το αντίθετο. Πρώτα αρραβωνιάστηκαν.

    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 13:33 έγραψε:



    Μετρήστε τις κουκίδες να δείτε πόσα ονόματα είναι από τον Αβραάμ μέχρι τον Χριστό. Είναι 37?






    Δεν έγραψα “μέχρι τον Χριστό” Μπάμπη. Μέχρι τον Αβραάμ έγραψα.

    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 14:31 έγραψε:

    Εγώ ξέρω ότι ο Ματθαίος και ο Ιωάννης ήταν μαθητές του Χριστού. Εσύ τώρα ισχυρίζεσαι ότι αυτοί έζησαν μέχρι τον 4ο αιώνα?




    Δεν “διάβασες” σωστά το post μου. Μήπως σε κάλυψα με όσα έγραψα πιο πάνω;



    No Guru, No Method, No Teacher...






    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Orfeus on 12-07-2005 23:59 ]
    Orfeus
    12.07.2005, 22:32
    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 13:33 έγραψε:

    Μετρήστε τις κουκίδες να δείτε πόσα ονόματα είναι από τον Αβραάμ μέχρι τον Χριστό. Είναι 37?




    Αλλά θα πρέπει να μετρήσεις και τα ονόματα στο άλλο ευαγγέλιο.
    santourman
    12.07.2005, 23:27
    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 12-07-2005 στις 22:17 έγραψε:

    Έγραψα πολύ πρόσφατα, ότι τα ευαγγέλια που έχουμε στα χέρια μας, γράφτηκαν τον 4ο μεταχριστιανικό αιώνα κατά διαταγή του Κων/νου, από 4 “ψευτοευαγγελιστές” συγγραφείς, που δεν είναι οι πραγματικοί ευαγγελιστές.
    .....
    Βλέπουμε λοιπόν ότι πρώτα “θεοπνεύστηκαν” και μετά μας τα είπαν.




    Γιώργο οκ, με κάλυψες για τους ψευτοευαγγελιστές. Αν και εγώ δεν το ξέρω έτσι, αλλά έστω. `Ομως, πώς από τη μια παραδέχεσαι αυτό, και από την άλλη λες ότι τα Ευαγγέλια γράφτηκαν από τους ευαγγελιστές, αφού πρώτα 'θεοπνεύστηκαν' ? (όπως δηλ. γράφεται στις Πράξεις)

    Quote:


    -Πάμε στον Λουκά τώρα:
    “ Και αυτός ην Ιησούς, ......... του Αβραάμ, του Θάρα, του Ναχώρ, του Σερούχ, του Ραγάυ, του Γάλεκ, του Έβερ, του Σαλά, του Καϊνάν, του Αρφαξάδ, του Σημ, του Νώε, του Λάμεχ, του Μαθουσάλα, του Ενώχ, του Ιαρέδ, του Μαλελεήλ, του Καϊνάν, του Ενώς, του Σηθ, του Αδάμ, του Θεού.” (Γ,23)

    Θα επαναλάβω εδώ ότι ο Ματθαίος μας δίνει 37 πρόγονους μέχρι τον Αβραάμ και ο Λουκάς 53.




    Γιώργο με συγχωρείς αλλά εδώ δε σε καταλαβαίνω. Τι εννοείς 'μέχρι τον Αβραάμ' ? Από τον Αδάμ μέχρι τον Αβραάμ? Αυτό δεν το λέει πουθενά ο Ματθαίος. Ενώ ο Λουκάς δίνει 21 ονόματα από τον Αδάμ μέχρι τον Αβραάμ (επαναλαμβάνω, δεν ξέρω πώς το εννοείς εδώ, και απλά κάνω την υπόθεση από Αδάμ μέχρι Αβραάμ).
    Για την αντίφαση μεταξύ τους, όπως και για πολλά άλλα που αναφέρεις, είπα ότι δεν έχω κάτι να απαντήσω, δεν είμαι και τόσο ψαγμένος όσο θα'πρεπε.

    Quote:


    Μόνο που ο Δαυίδ, για να αποκτήσει την Βηθ-σαβεέ, δολοφόνησε (με τη συγκατάθεσή της), τον άντρα της τον Ούριο τον Χετταίο και έκανε μαζί της τον Σολομώντα (Σαμουήλ 11, κεφ. ΙΑ’ & ΙΒ’).
    Έτσι ο “υιός του θεού”, κατάγεται από ένα παράνομο και εγκληματικό ζευγάρι.



    Αυτό εμένα δε μου λέει και πολλά. Ξέρουμε ότι ο Δαυίδ μετανόησε γι'αυτό γράφοντας έναν από τους ωραιότερους ψαλμούς του, τον 50ο.
    -----------------
    Μπάμπης ο Σαντουρίστας

    Orfeus
    12.07.2005, 23:44
    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 23:27 έγραψε:

    Γιώργο οκ, με κάλυψες για τους ψευτοευαγγελιστές. Αν και εγώ δεν το ξέρω έτσι, αλλά έστω. `Ομως, πώς από τη μια παραδέχεσαι αυτό, και από την άλλη λες ότι τα Ευαγγέλια γράφτηκαν από τους ευαγγελιστές, αφού πρώτα 'θεοπνεύστηκαν' ? (όπως δηλ. γράφεται στις Πράξεις)






    Γράφω: Μας λένε ότι είναι “θεόπνευστα”. Μας λένε…
    Και η λέξη στα εισαγωγικά αυτό σημαίνει. Τα αποκαλούν “θεόπνευστα”.

    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 23:27 έγραψε:

    Γιώργο με συγχωρείς αλλά εδώ δε σε καταλαβαίνω. Τι εννοείς 'μέχρι τον Αβραάμ' ? Από τον Αδάμ μέχρι τον Αβραάμ? Αυτό δεν το λέει πουθενά ο Ματθαίος. Ενώ ο Λουκάς δίνει 21 ονόματα από τον Αδάμ μέχρι τον Αβραάμ (επαναλαμβάνω, δεν ξέρω πώς το εννοείς εδώ, και απλά κάνω την υπόθεση από Αδάμ μέχρι Αβραάμ).
    Για την αντίφαση μεταξύ τους, όπως και για πολλά άλλα που αναφέρεις, είπα ότι δεν έχω κάτι να απαντήσω, δεν είμαι και τόσο ψαγμένος όσο θα 'πρεπε.






    Μπάμπη δεν έχουν σημασία τα νούμερα. Μπορεί να έχω κάνει λάθος στα νούμερα. Η ουσία είναι ότι δεν συμφωνούν οι δύο γενεαλογίες. Βλέπεις όμως κι’ εσύ, ότι αν ο ένας έχει π.χ. 40 ονόματα, ο άλλος έχει ας πούμε 60. Δεν έχω απαίτηση να απαντήσεις αφού δεν μπορείς. Εγώ απλά αναφέρω κάτι που κατά τη γνώμη μου, δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Περί του θεού πρόκειται και θα έπρεπε να είναι προσεκτικοί.

    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 23:27 έγραψε:

    Αυτό εμένα δε μου λέει και πολλά. Ξέρουμε ότι ο Δαυίδ μετανόησε γι' αυτό, γράφοντας έναν από τους ωραιότερους ψαλμούς του, τον 50ο.






    Ωραία. Τότε να σκοτώνουμε και να μετανοούμε γράφοντας ύμνους και ψαλμούς.


    santourman
    12.07.2005, 23:59
    Quote:

    Το μέλος Orfeus στις 12-07-2005 στις 23:44 έγραψε:

    Μπάμπη δεν έχουν σημασία τα νούμερα. Μπορεί να έχω κάνει λάθος στα νούμερα. Η ουσία είναι ότι δεν συμφωνούν οι δύο γενεαλογίες. Βλέπεις όμως κι’ εσύ, ότι αν ο ένας έχει π.χ. 40 ονόματα, ο άλλος έχει ας πούμε 60. Δεν έχω απαίτηση να απαντήσεις αφού δεν μπορείς. Εγώ απλά αναφέρω κάτι που κατά τη γνώμη μου, δεν θα έπρεπε να συμβαίνει. Περί του θεού πρόκειται και θα έπρεπε να είναι προσεκτικοί.





    Εγώ πιστεύω πως αυτή η διαφορά στα νούμερα δεν είναι αυτή που έχει σημασία. Δηλ. σκοπός των Ευαγγελιστών δεν ήταν να μεταφέρουν ακριβώς τους προγόνους του Χριστού, αλλά να περάσουν τα μηνύματα αγάπης και ό,τι άλλο αυτός κήρυξε. Αλλιώς δε θα ήταν πολύ χαζό από μέρους τους να λένε άλλα αντ' άλλων?

    Quote:


    Ωραία. Τότε να σκοτώνουμε και να μετανοούμε γράφοντας ύμνους και ψαλμούς.




    Ασφαλώς και δεν εννοώ να σκοτώνουμε και να γράφουμε μετά ψαλμούς. Ανέφερα αυτό για να σταθώ όχι στο ότι ο Δαυίδ σκότωσε, αλλά στη φράση 'παράνομο και εγκληματικό ζευγάρι'. Μετά από μια ειλικρινή μετάνοια φεύγει αυτή η 'στάμπα'.
    Orfeus
    13.07.2005, 00:07
    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 23:59 έγραψε:

    Ασφαλώς και δεν εννοώ να σκοτώνουμε και να γράφουμε μετά ψαλμούς. Ανέφερα αυτό για να σταθώ όχι στο ότι ο Δαυίδ σκότωσε, αλλά στη φράση 'παράνομο και εγκληματικό ζευγάρι'. Μετά από μια ειλικρινή μετάνοια φεύγει αυτή η 'στάμπα'.





    Να σου πω...
    Όταν είσαι βασιλιάς και μάλιστα απόλυτος άρχων όπως ήταν ο Δαυίδ εκείνη την εποχή, εύκολα λες "Μετάνοιωσα" γνωρίζοντας μάλιστα ότι κανείς δεν θα σε τιμωρήσει.
    Σημασία έχει ότι ένας άνθρωπος πλήρωσε με τη ζωή του τις "ορέξεις" ενός ισχυρότερου.
    Orfeus
    13.07.2005, 00:10
    Quote:

    Το μέλος santourman στις 12-07-2005 στις 23:59 έγραψε:

    Εγώ πιστεύω πως αυτή η διαφορά στα νούμερα δεν είναι αυτή που έχει σημασία. Δηλ. σκοπός των Ευαγγελιστών δεν ήταν να μεταφέρουν ακριβώς τους προγόνους του Χριστού, αλλά να περάσουν τα μηνύματα αγάπης και ό,τι άλλο αυτός κήρυξε. Αλλιώς δε θα ήταν πολύ χαζό από μέρους τους να λένε άλλα αντ' άλλων?






    Όσο δε γι' αυτό, σε πληροφορώ ότι η καινή διαθήκη είναι γεμάτη από αντιφάσεις.
    Οι ευαγγελιστές, γράφουν στην κυριολεξία άλλα αντί άλλων!!!