Quote:
|
Το μέλος DeLaSane στις 11-07-2005 στις 20:27 έγραψε:
Sygnwmh pou epaimvainw Orfeus. Den amfisvhtw oute aspazomai tis apopseis sou. Tis sevomai omws. Egw vlepw oti o yannisyannis den symfwnei mazi sou, alla sevetai th gnwmh sou, enw esy prospa8eis synexws me apodeikseis na ton diapseuseis. Nomizw pws h 8rhskeia den apodeikneietai. O ka8enas mas mesa tou kserei poly kala ti einai auto pou pistevei kai auto einai arketo.
|
|
Να τον διαψεύσω; Όχι βέβαια. Κάνεις λάθος. Αντιπαράθεση απόψεων κάνουμε.
Quote:
|
Το μέλος DeLaSane στις 11-07-2005 στις 20:27 έγραψε:
Den eimai xristiannh, isws perissotero anti-xristianh, alla nomizw oti merikes ekklhsies kai agiografies einai 8aumasta mnhmeia, apla apeuthynontai se allo 8eo ektos twn Olympiwn.
|
|
Θα ήθελα να διαβάσεις ξανά το post μου, για να αντιληφθείς το γιατί ανέφερα τις αγιογραφίες.
Quote:
|
Το μέλος DeLaSane στις 11-07-2005 στις 20:27 έγραψε:
O Xristianismos nomizw oti den epefere mono deina ston ellinismo. Hr8e th stigmh pou oi arxaioi ellines ton xreiazotan pio poly, afou eixan xasei ka8e pisth sto dwdeka8eo. Eite mas aresei eite oxi, o an8rwpos exei thn anagkh na pistevei kapou gia na synexisei na elpizei, kai o ponos kai ta adiallakta ths epigeias zwhs tous na einai pio ypoferta. Elpida kai symponeia prosferei ka8e 8rhskeia, apla ekeinh thn epoxh etyxe na htan o xristianismos pou simwse tous ellines.
Epishs eite to 8eloume eite oxi, o or8odo3os xristianismos einai anapospasto kommati tou ellina. Tosous aiwnes, exei diaplasei tis i8hkes aksies tou, thn koinwnia tou, ton politismo tou.
|
|
Έχω γράψει σε άλλο post ότι ο χριστιανισμός δεν είναι Ελληνικό γέννημα. Το αν έχει διαπλάσει τις ηθικές μας αξίες, την κοινωνία μας, και τον πολιτισμό μας, δεν σημαίνει τίποτα άλλο, παρά το ότι είναι κατεστημένο.
Κοίτα…. Το Ελληνικό Πνεύμα γέννησε την Ελληνική Σκέψη. Την Επιστημονική Σκέψη που μας λέει ότι δεν είναι όλα εκ Θεού και βγαίνει και το ψάχνει το πράγμα. Ερευνά και έτσι γεννιούνται και προοδεύουν οι Επιστήμες. Η ορθοδοξία με την χριστιανική σκέψη που την διακρίνει, τα θεωρεί όλα εκ Θεού και σκύβει το κεφάλι. “Σφάξε με Αγά μ’ ν’ αγιάσω”.
Ο Ελληνικός πολιτισμός μέσω Ρώμης κατακτά ταχύτατα τους προγόνους των σημερινών Ευρωπαίων. Στο Βυζάντιο, ο Ελληνικός πολιτισμός θα περάσει κυρίως μέσω της Ελληνικής γλώσσας που είναι ο φορέας της χριστιανικής σκέψης που δεν είναι Ελληνικής καταγωγής, αλλά Εβραϊκής. Όμως εδώ πρέπει να σταθούμε.
Γιατί, ενώ το Βυζάντιο υιοθετεί την τελειότερη γλώσσα που εμφανίστηκε ποτέ στον πλανήτη, δεν υιοθετεί και τον Λόγο, το υπέρτατο δημιούργημα της Ελληνικής σκέψης από το οποίο θα προκύψει η επιστήμη. Και βλέπουμε ότι η επιστήμη προκύπτει στην Δύση, η οποία Δύση έχει δεχθεί εκ προοιμίου την Ελληνική Σκέψη. Η Εγγύς Ανατολή, θα μείνει τυλιγμένη στα σύννεφα της μεταφυσικής και θα μείνει τελικά έξω από αυτό που θα ονομαστεί Ευρωπαϊκός Πολιτισμός.
Ξεχωρίζω την Εγγύς Ανατολή, γιατί βλέπεις οι νέο-ορθόδοξοι δεν τόλμησαν ποτέ να σπρώξουν την Ανατολή πολύ Ανατολικά, γιατί θα έπρεπε να αντιμετωπίσουν τις θρησκείες του Αιωνίου Όντος, που διαφέρουν ριζικά από τις ιστορικές θρησκείες.
Στην Ανατολή λοιπόν είναι άγνωστη η αιτιατή σχέση που εγκαθιστά ο Λόγος των Ελλήνων. Στην Ανατολή το αιτιατό έχει μόνο ένα αίτιο. Τον Θεό. Ο Θεός είναι η αιτία των πάντων και τα αιτιατά είναι ο τρόπος που ο Θεός εκδηλώνει την θέλησή του. Κάτω λοιπόν από αυτή την …..λογική …..προϋπόθεση, είναι αδύνατον να αναπτυχθεί η Επιστήμη.
Και μπορεί να μην μας αρέσει η ξηρότητα της επιστημονικής σκέψης και να προτιμάμε (όπως κι’ εγώ) την …..υγρασία …..της ποιητικής μεταφυσικής σκέψης, αλλά πρέπει να παραδεχτούμε ότι η μεταφυσική δεν παράγει χρήσιμα πράγματα, εκτός κι’ αν μπολιαστεί σ’ αυτήν ο Ελληνικός Λόγος.
Είναι ακατανόητο για μας τους Έλληνες, να αναγνωρίζουμε τον Βυζαντινό πολιτισμό σαν Ελληνικό και να μην αναγνωρίζουμε σαν Ελληνικό, τον Δυτικό πολιτισμό.
Κι’ όμως η Δύση έχει μεγαλύτερη σχέση με τον μεγάλο λαό των Ελλήνων, από όσο η Ανατολή. Και την σχέση αυτή την απέκτησε μέσω ….βαρβάρων, γιατί βλέπεις αυτοί υιοθέτησαν την Ελληνική Σκέψη και παρήγαγαν Επιστήμη.
Εμείς, υιοθετήσαμε την Ανατολή σαν Ελληνική και αυτό το κάναμε εξ αιτίας όχι του Ελληνισμού, αλλά του χριστιανισμού και της ορθοδοξίας.
Απαξάπαντες οι πολιτισμένοι άνθρωποι απανταχού της οικουμένης δέχθηκαν επιρροές από τους Έλληνες. Οι Βυζαντινοί κράτησαν μια γλωσσική μόνο σχέση και απέρριψαν το σημαντικότερο που είχαν οι Έλληνες να τους δώσουν. Τον Λόγο.
Το πρόβλημα εν κατακλείδι, δεν είναι η μεταφυσική, αλλά ένας τρόπος σκέψης που δεν απορρίπτει τον Λόγο και την δυνατότητα που έχει ο Λόγος να γίνεται λόγος.
Δεν υπάρχει άφατο στην Δυτική Σκέψη. Για να υπάρξει άφατο πρέπει να λείψει η λογική που παράγει λόγο αιτιοκρατικό. Η Δυτική Σκέψη επιστημονολογεί ακόμα και όταν Θεολογεί. Κι’ αυτό, επειδή δεν απορρίπτει την μεγάλη ανακάλυψη της Ελληνικής σκέψης. Την αιτιατή σχέση που την επισημαίνει όχι μόνο ανάμεσα στον Θεό και τα δημιουργήματά του, αλλά και ανάμεσα στα δημιουργήματα του Θεού στις μεταξύ τους και άσχετες προς τον Θεό σχέσεις. Αυτή ακριβώς είναι και η επιστημονική σκέψη.
Το να μπορείς να μην τα ανάγεις όλα στον Θεό, ακόμα και αν πιστεύεις ειλικρινά στον Θεό. Ούτε η βροχή ούτε ο σεισμός για παράδειγμα είναι εκ Θεού. Γιατί αν το πεις αυτό, ξόφλησες με την επιστημονική περιέργεια και δεν επιχειρείς καμία έρευνα. Η χριστιανική ορθόδοξη σκέψη ορίζει τους φυσικούς νόμους σαν φαινόμενα Θεϊκής βούλησης. Ο χριστιανός, μπορεί να προσεύχεται όσο θέλει για την σωτηρία της ψυχής του (που είναι πολύ μεγάλο πράμα), αλλά πρέπει να κάνει κάτι και για την σωτηρία του σώματός του αν δεν βιάζεται να πάει κοντά στον Θεό.
Οι χριστιανοί λοιπόν είχαν κάθε λόγο να διαδίδουν την παγκόσμια θρησκεία τους χρησιμοποιώντας την Παγκόσμια Ελληνική γλώσσα. Το Βυζάντιο δεν μπορούσε να μην επισημοποιήσει την Ελληνική γλώσσα. Να είσαι βέβαιη ότι αν το μπορούσε θα το έκανε.
Και να εδώ, μία πολύ μεγάλη αλήθεια. Οι Βυζαντινοί, γνωρίζουν πολύ καλά τι χρειάζεται για να στεριώσει αυτή η καινούργια θρησκεία που θα τους βοηθήσει να ελέγχουν καλύτερα το πολυεθνικό τους κράτος. Η Ελληνική γλώσσα χρειάζεται. Και την αναγορεύουν σαν “επίσημα ομιλούμενη” γλώσσα της αυτοκρατορίας, προκειμένου να πετύχουν το στόχο τους. Γνωρίζουν πολύ καλά, ότι αυτό είναι γι’ αυτούς μία “ήττα γλωσσολογική”, αλλά δεν έχουν άλλη διέξοδο. Για να ισοφαρίσουν κάπως την γλωσσολογική αυτή ήττα, η γραφή τους παραμένει Λατινική. Τα διατάγματα, οι Νόμοι, οι Κώδικες και όλα τα επίσημα έγγραφα, γράφονται στα Λατινικά. Αυτό που δεν γράφεται στα Λατινικά, αλλά στα Ελληνικά, είναι τα Ευαγγέλια και αυτό βέβαια, γίνεται σκόπιμα. Τα ευαγγέλια που έχουμε στα χέρια μας γράφτηκαν τον 4ο αιώνα μ.Χ. κατά παραγγελία του Αυτοκράτορα Κων/νου (από τέσσερις ψευτο-ευαγγελιστές) όταν αντιλήφθηκε ότι αυτή η καινούργια θρησκεία εξυπηρετεί τα συμφέροντα και την ενότητα του κράτους του. Αλλά βλέπεις, οι συγκεκριμένοι ψευτο-ευαγγελιστές, δεν συμφώνησαν μεταξύ τους στο τι θα γράψουν.
Έτσι αντιγράφοντας τα γνήσια (που βρίσκονται στο Βατικανό) και αλλάζοντας τα γεγονότα κατά πως συνέφερε τους Ρωμαίους σε πολλά σημεία δεν συμφωνούν μεταξύ τους. (γιατί δεν ήταν δυνατόν να αναφέρεται οτι ο Ιησούς σταυρώθηκε από Ρωμαίους. Έπρεπε να διορθωθούν κάποια πράγματα ώστε να φαίνεται ότι οι Ρωμαίοι ήταν τα εκτελεστικά όργανα των Ιουδαίων και έπραξαν έτσι, σεβόμενοι τον Μωσαϊκό νόμο).
Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής:
1) Το γενεαλογικό δέντρο του Ιησού.
Εδώ ο ψευτο-Ματθαίος δίνει 37 προγόνους μέχρι τον Αβραάμ (κεφ.Α 1-16) και ο ψευτο-Λουκάς δίνει 53 (κεφ.Γ -23
Πατέρας του Ιωσήφ κατά τον ψευτο-Ματθαίο είναι ο Ιακώβ και κατά τον ψευτο-Λουκά ο Ηλί.
2) Η σύλληψη και η γέννηση.
Εδώ ο ψευτο-Ματθαίος (κεφ.1-18) στέλνει περίπατο την περίφημη παρθενιά της Μαρίας, λέγοντας "αφού ηρραβωνίσθη η μήτηρ αυτού Μαρία μετά του Ιωσήφ, ΠΡΙΝ ΣΥΝΕΛΘΩΣΙΝ ευρέθη εν γαστρί ΕΧΟΥΣΑ ΕΚ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΑΓΙΟΥ" και βάζει τον άγγελο να πηγαίνει στο όνειρο του Ιωσήφ και να τον ενημερώνει για τα ....γεγονότα και διαφωνεί πάλι με τον ψευτο-Λουκά που στέλνει τον άγγελο κατ' ευθείαν στην Μαρία.
Η περίφημη διαφωνία όμως είναι του Σαούλ.
Ο Σαούλ στην ΠΡΟΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗ, λέει ότι ο Ιησούς εγεννήθη ΕΚ ΣΠΕΡΜΑΤΟΣ ΔΑΥΙΔ ΚΑΤΑ ΣΑΡΚΑ και απεδείχθη Υιός Θεού ...Δυνάμει!!!
3) Πότε γεννήθηκε
Ο ψευτο-Ματθαίος εξακολουθεί να έχει κόντρες με τον ψευτο-Λουκά και για το πότε γεννήθηκε ο Ιησούς.
Ο Ιησούς λοιπόν του ψευτο-Ματθαίου είναι ήδη 11 ετών όταν γεννιέται κάτω από τις ίδιες συνθήκες και στο ίδιο μέρος ο Ιησούς του ψευτο-Λουκά.
Δεν θα συνεχίσω......είναι ατέλειωτες οι αντιφάσεις της καινής διαθήκης.
Και ρωτάω......
-Επτρέπεται να μην γνωρίζουν το γενεαλογικό δέντρο αυτού που σερβίρουν για Θεό;
Δεν το ξέρουν; Ας μην το γράφουν.
-Επιτρέπεται να μην συμφωνούν στο πότε γεννήθηκε ο ......Θεός;
Αλλά εδώ δεν συμφωνούν σε απλά πράγματα.....
-Πόσοι και ποιοί ήταν κάτω από τον σταυρό όταν πέθαινε.....
-Τι είπε όταν πέθαινε.....
Δεν τα ξέρουν; Ας μην τα γράφουν.
Η ορθοδοξία δεν με αφορά σαν Έλληνα. Πρώτον γιατί είναι Ελληνόφωνη. Δεν είναι Ελληνική. Δεύτερον γιατί απέρριψε τον Λόγο. Σαν Έλληνα, με αφορά ο Δυτικός πολιτισμός και βέβαια δεν εννοούμε μόνο επιστήμη και τεχνολογία όταν λέμε Δυτικός πολιτισμός. Εννοούμε και φιλοσοφία και τέχνη.
Και ναι, η Βυζαντινή αγιογραφία είναι πραγματικά εκπληκτική τέχνη. Αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Στο Άγιο Όρος ας πούμε ποτέ δεν παρήχθη κάτι το χρήσιμο όπως στα Δυτικά μοναστήρια. Μπορεί το Άγιο Όρος να έχει τη γοητεία του, αλλά ο άνθρωπος δεν ζει με γητειές. Ζει με παράγωγα της λογικής και της καθαρής σκέψης. Και όποιοι συνεχίζουν να προτιμάνε τον Βυζαντινό τρόπο σκέψης και οργάνωσης, καλό είναι προκειμένου να είναι συνεπείς με την επιλογή τους, να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο, την τηλεόραση, το κινητό, τον υπολογιστή και ότι άλλο τέλος πάντων παρήγαγε η επιστήμη που στο Βυζάντιο δεν ευδοκίμησε ποτέ και να πάει να ζήσει στο Άγιο Όρος. Αν και αυτό τελευταία, έχει αρχίσει να χαλάει με τα αυτοκίνητά του και τον εξηλεκτρισμό του.
Ο Καθολικισμός και Προτεσταντισμός στέκουν κοντά στον Ελληνικό Λόγο. Η ορθοδοξία απέχει.
Λοιπόν;
Μη μου πεις τώρα ότι προσπαθώ να διαψεύσω κι’ εσένα….