ελληνική μουσική
    631 online   ·  210.826 μέλη

    Ο φάλτσος μαθητής..............

    doradora
    19.01.2018, 12:15

    Καλημέρα σας.

    Γνωρίζοντας ότι γενικά λέμε πως δεν υπάρχουν φάλτσοι άνθρωποι, και ειδικά φάλτσα παιδιά, ότι όλοι ή οι περισσότεροι άνθρωποι μπορούν να εξασκήσουν το μουσικό τους αυτί και να γνωρίσουν - ελέγξουν σταδιακά τη φωνή τους και ειδικά τα παιδιά χρεάζονται κάποιο χρόνο μέχρι να ωριμάσουν φωνητικά, παρόλ' αυτά, στη μικρή μου διδακτική εμπειρία στη φωνητική είναι η πρώτη φορά που συναντάω ένα απολύτως φάλτσο παιδί!! Είναι 11 χρόνών, αγόρι, παίζει κιθάρα -ευτυχώς και είναι σχετικά σταθερός στο ρυθμό. Έχουμε κάνει μόνο 3 μαθήματα, αλλά έχω δει ελάχιστη πρόοδο. Ελάχιστες στιγμές -ναι, μόνο στιγμές- κατάφερε να πιάσει τη σωστή νότα και δεν μπόρεσε να την κρατήσει, ούτε συζήτηση για ολόκληρο τραγούδι ή φράση.

    Έχω εφαρμόσει κάποιες τεχνικές που βλέπω ότι γενικά φέρνουν αποτέλεσμα σε άλλες περιπτώσεις, αλλά λίγο βοήθησαν προς το παρόν. Δοκιμάζουμε τη "σειρήνα" πάνω-κάτω για να γίνει κατανοητό το εύρος της έκτασης της φωνής και προσπαθούμε να σταματήσουμε στη σωστή νότα. Χρησιμοποιώ το χωνί από χαρτόνι στο αυτί του παιδιού τραγουδώντας σταθερά μία νότα με διάρκεια. Περιορίζομαι προς το παρόν στις νότες που του είναι πιο εύκολο (από λα 3 μέχρι ρε 4 το πολύ). Δοκιμάζουμε κομμάτια μικρής έκτασης, χωρίς πολλά πηδήματα. Παίρνουμε μια μουσική φράση ένα ένα διάστημα μαζί με το πιάνο -τραγουδώντας κι εγώ μαζί του φυσικά. Έχουμε δοκιμάσει να πούμε και ολόκληρο κομμάτι με συνοδεία μήπως τον βοηθήσει... Δεδομένου ότι μιλάμε και για παιδί, φαντάζεστε ότι είναι, εκτός των άλλων, και βαρετή η τόσο αναλυτική προσπάθεια, αλλά από την άλλη νομίζω ότι δεν έχει νόημα να τον αφήνω να λέει ένα τραγούδι και να μην πατάει σχεδόν πουθενά. Παράλληλα υπάρχει και σχετική πίεση χρόνου γιατί το παιδί θέλει να δώσει στο μουσικό σχολείο, όπου στις εξετάσεις το τραγούδι και το αυτί είναι βασικό, οπότε δεν έχω μεγάλα περιθώρια για παιχνίδια ή για να τον εντάξω σε μια ομάδα με παιδιά που έχω..

    Γνωρίζω ότι θέλει υπομονή, ηρεμία και να του δώσω χρόνο, αλλά αν υπάρχουν κάποιες ιδέες - τεχνικές που θα μπορούσαν να με βοηθήσουν, θα ήμουν ευγνώμων να τις ακούσω!!!

    Ευχαριστώ

    Δ.


    VOICETEACHER
    20.01.2018, 07:34
    Αμα γεννήθηκε με αυτί που δεν ακουει,αστα να πανε....δοκίμασε ετσι λιγο ακομα και μετα πες του οτι ,δεν γίνεται δουλειά. Το αυτί η το εχεις η οχι,σαφως μπορει να βελτιωθεί ,αλλα οχι πολυ.
    doradora
    04.02.2018, 19:51

    Καλησπέρα! Καταρχάς ευχαριστώ για τη συμβουλή iereas. Μπορώ να πω ότι με βοήθησε σε ένα βαθμό. Δοκίμασα την άσκηση με τις ψηλές κ χαμηλές νότες -τον έβαλα πλάτη στο πιάνο- και... τι έκπληξη, τα έβρισκε όλα! Ακόμα κ σε διαστήματα τόνου - ημιτονίου τα πήγε αρκετά καλά. Που σημαίνει ότι έχει αυτί!!! Δεν μπορεί όμως να συντονίσει τη φωνή του με το αυτί του. Δεν το έχει δοκιμάσει ποτέ, με αποτέλεσμα να μην ξέρει πώς να ανέβει και να κατέβει τονικά. Το εντυπωσιακό ήταν πως άρχισε σιγά σιγά να προχωράει και να αντιλαμβάνεται πολύ γρήγορα. Κάναμε άλλα 2 μαθήματα και έχει κάνει αρκετή πρόοδο! Αυτό που τον βοηθάει εν τέλει περισσότερο απ' όλα είναι η καθοδήγηση με το χέρι -πάνω κάτω, αλλά αργά μία μία νότα και με ακρίβεια, τραγουδώντας μαζί του. Αρχικά βέβαια, σε πολύ περιορισμένη έκταση, η οποία όμως με τις ασκήσεις λίγο λίγο μεγαλώνει. Η σειρήνα τελικά βοήθησε πάρα πολύ για το άνοιγμα της φωνής! Τώρα έχουμε μπει και σε ασκησούλες ανοδικές / καθοδικές και τα ψιλοκαταφέρνει.  Νομίζω ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Θα δείξει στην πορεία!!!!


    doradora
    11.02.2018, 12:38
    Ευχαριστώ πολύ, να είσαι καλά!