ελληνική μουσική
    850 online   ·  210.833 μέλη

    Test... Γνωρίζω τι ακούω;;;;;

    count
    06.07.2005, 10:20
    Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις που κατά τη γνώμη μου πρέπει να αναλογιστεί ο καθένας μας, για το κατά πόσο γνωρίζουμε τι ακούμε.

    1. Ποια η διαφορά του καλού παίχτη μουσικού οργάνου και ποια του καλού μουσικού;
    2. Τι εννοούμε όταν λέμε ότι κάποιος έχει ταλέντο;
    3. Τι εννοούμε όταν λέμε δύσκολη και εύκολη μουσική;
    4. Με ποια κριτήρια μπορούμε να πούμε ότι συγκρίνουμε ένα μουσικό κομμάτι με κάποιο άλλο, άσχετα με το ποιο μας αρέσει;
    5. Πώς συγκρίνουμε δύο παίχτες μουσικών οργάνων και τι ακριβώς μπορούμε να συγκρίνουμε πάνω σε αυτούς και τι όχι;





    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Orfeus on 06-07-2005 10:31 ]
    Orfeus
    06.07.2005, 10:33
    Και η δική σου άποψη ποια είναι σε όλα αυτά τα ερωτήματα;




    jorge
    06.07.2005, 10:58
    Πολύ ενδιαφέροντα θέματα θέτεις count. Κάθε ένα θα μπορούσε να είναι και ξεχωριστό topic.

    Όσον αφορά το 1), νομίζω οτι ένα καλό παράδειγμα είναι κάποιοι που έχουν κλασικές σπουδές στο πιάνο ή στην κιθάρα, και συγκεκριμένα αυτοί που παίζουν μόνο από παρτιτούρα. Δεν μπορούν να βγάλουν μόνοι τους μια μελωδία, δεν μπορούν να βρουν τις συγχορδίες ενός αγαπημένου τους τραγουδιού. Αν δεν έχουν παρτιτούρα, απλά δεν παίζουν, ούτε καν προσπαθούν. Αυτοί για μένα δεν είναι μουσικοί, άσχετα αν έχουν χίλια-δυο διπλώματα, άσχετα αν παίζουν Ραχμάνινοφ.

    Καθαρά προσωπική άποψη.
    faltsoo
    06.07.2005, 12:38
    Quote:

    Το μέλος jorge στις 06-07-2005 στις 10:58 έγραψε:

    Πολύ ενδιαφέροντα θέματα θέτεις count. Κάθε ένα θα μπορούσε να είναι και ξεχωριστό topic.

    Όσον αφορά το 1), νομίζω οτι ένα καλό παράδειγμα είναι κάποιοι που έχουν κλασικές σπουδές στο πιάνο ή στην κιθάρα, και συγκεκριμένα αυτοί που παίζουν μόνο από παρτιτούρα. Δεν μπορούν να βγάλουν μόνοι τους μια μελωδία, δεν μπορούν να βρουν τις συγχορδίες ενός αγαπημένου τους τραγουδιού. Αν δεν έχουν παρτιτούρα, απλά δεν παίζουν, ούτε καν προσπαθούν. Αυτοί για μένα δεν είναι μουσικοί, άσχετα αν έχουν χίλια-δυο διπλώματα, άσχετα αν παίζουν Ραχμάνινοφ.

    Καθαρά προσωπική άποψη.





    τωρα σιγουρευτηκα

    δεν ειμαι μουσικος

    δεν εχω διπλωμα και δεν δεν μπορω να βγαλω τις συγχορδιες απο ενα τραγουδι που μ αρεσει.

    μηπως ειμαι και κουφος? ΕΕΕΕΕΕ ?



    ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ ΜΑΣ
    μου εφυγε ενα βαρος





    jorge
    06.07.2005, 13:02
    Δε σε πιάνω faltsoo
    falimento
    06.07.2005, 13:12
    Γιατί ποιος τον πιάνει τον Γιώργο (Faltsoo);

    Α, τώρα το θυμήθηκα, Faltsoo θα έρθεις στο Beach Party;

    Άντε μας βομβαρδίζεις με τόσα posts και τώρα σιγήν ιχθύος, κοινώς ...μούγγα, τουμπεκί και όλα τα παρεμφερή!
    revekka
    06.07.2005, 14:56
    Quote:

    Το μέλος count στις 06-07-2005 στις 10:20 έγραψε:

    Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις που κατά τη γνώμη μου πρέπει να αναλογιστεί ο καθένας μας, για το κατά πόσο γνωρίζουμε τι ακούμε.

    1. Ποια η διαφορά του καλού παίχτη μουσικού οργάνου και ποια του καλού μουσικού;
    2. Τι εννοούμε όταν λέμε ότι κάποιος έχει ταλέντο;
    3. Τι εννοούμε όταν λέμε δύσκολη και εύκολη μουσική;
    4. Με ποια κριτήρια μπορούμε να πούμε ότι συγκρίνουμε ένα μουσικό κομμάτι με κάποιο άλλο, άσχετα με το ποιο μας αρέσει;
    5. Πώς συγκρίνουμε δύο παίχτες μουσικών οργάνων και τι ακριβώς μπορούμε να συγκρίνουμε πάνω σε αυτούς και τι όχι;



    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Orfeus on 06-07-2005 10:31 ]





    1. Μουσικός είναι αυτός που δημιουργεί, οργανοπαίχτης αυτός που εκτελεί τη δημιουργία
    2. ταλέντο...να εκφράζεται μέσα απο τη μουσική με το δικό του τρόπο, να έχει την πόρωση και το ‘κόλλημα’, να έχει και να καλλιεργεί ικανότητες (όσον αφορά τη μουσική)
    3. δύσκολη....λίγο διαφορετική, ασυνήθιστη, πειραματική ίσως, το αυτί χρειάζεται χρόνο προσαρμογής. Εύκολη, εύπεπτη, ευχάριστη απευθείας. Και τα δύο είδη μπορούν να είναι αξιόλογα ή όχι. Τώρα αν εννοείς δύσκολη στην εκτέλεση, δηλ. τεχνικά αυτό είναι άλλο ζήτημα.
    4. κριτήρια σύγκρισης.....είδος μουσικής, αλήθεια-αν είναι φτιαγμένη με φροντίδα, αν επικοινωνεί κάτι σε μάς, και προσωπικό γούστο φυσικά. αν κάτι δεν αρέσει σε μας προσωπικά δεν σημαίνει πως δεν είναι αξιόλογο και αν κάτι είναι αξιόλογο δεν εξυπακούεται πως θα μας αρέσει ντε και καλά.
    5. παίχτες μουσικών οργάνων. Τεχνικά: ρυθμός, ταχύτητα, ήχος, μοναδικότητα. Επίσης έκφραση και....το ‘κόλλημα’ που λέγαμε πρίν


    Και τέλος....διαφωνώ με τη ‘λογική’ του τεστ....γιατί δεν υπάρχουν καλουπωμένες απαντήσεις, τα θέματα σηκώνουν συζήτηση, και το ερώτημα ‘γνωρίζουμε τί ακούμε?’ εμένα προσωπικά δεν με βοηθά σε κάτι να το απαντήσω. Πες οτι είναι ναι, πες ότι είναι όχι, έγινε κάτι???
    yiannisyiannis
    06.07.2005, 15:04
    1) Κατά τη γνώμη μου, από τη στιγμή που κάποιος ασχολείται με ένα μουσικό όργανο θεωρείται και μουσικός, είτε καλός είτε κακός. Αντιλαμβάνομαι όμως ότι θες να δώσεις μια βαθύτερη έννοια στον όρο «μουσικός». Εγώ θα έκανα τη διάκριση ανάμεσα σε δεξιοτέχνη και σε δημιουργό. Ο πρώτος μπορεί να υπερέχει σε τεχνική από τον δεύτερο, αλλά δυσκολεύεται να εκφράσει τα συναισθήματά του δια μέσω της μουσικής. Απλά αναπαράγει τα έργα των άλλων. Στην καλύτερη των περιπτώσεων, μπορεί η ερμηνεία του να ταιριάζει γάντι με τα έργα ενός συγκεκριμένου συνθέτη και να φωτίζει πτυχές τους, που άλλος ερμηνευτής θα αγνοούσε. Ο δεύτερος, μπορεί να μην έχει τη δεξιοτεχνία του πρώτου, αλλά ξέρει να κυβερνάει τις νότες με την καρδιά του και να παράγει πολλές φορές αριστουργήματα. Η μια ιδιότητα όμως, δεν αναιρεί την άλλη. Το ιδανικό είναι ο συνδυασμός και των δύο. Ο Μότσαρτ, ο Σοπέν, ο Λίστ, ο Γκέρσουιν, ο Χέντριξ, ο Κλάπτον, ο Αλ Ντι Μέολα κ.άλ. εκτός από μεγάλοι δημιουργοί ήταν/είναι και τρομεροί δεξιοτέχνες.

    2) Ταλέντο, (από την αρχαία Ελληνική λέξη τάλαντο, που ήταν πολύτιμο νόμισμα) σημαίνει χάρισμα. Είναι η κλίση που έχει κάποιος, εκείνη η αρχική σπίθα, η οποία όμως για να γίνει φλόγα, απαιτείται πολύς κόπος και θυσίες. Οπωσδήποτε το ταλέντο αποτελεί σημαντικότατο εφόδιο για ένα μουσικό, όμως κι από μόνο του δεν είναι αρκετό.

    3) Η δυσκολία στην κατανόηση της μουσικής, έχει κυρίως να κάνει με τις μουσικές φόρμες. Υπάρχουν απλές φόρμες, σουξεδιάρικες που είναι ιδιαίτερα εύπεπτες στο κοινό, αλλά κι άλλες πιο εμπνευσμένες, σύνθετες και πρωτοποριακές. Η δομή τους και η πολυπλοκότητά τους, εξαρτάται αφενός από το ύφος και το ήθος του δημιουργού, αφετέρου από το είδος του τραγουδιού, ή της μουσικής γενικότερα (εμπορική, λαϊκή, έντεχνη, λόγια κλπ.) Ακόμη, μπορεί μια εξαιρετικά απλή μουσική φόρμα, ντυμένη με επαναστατικούς στίχους κι εμπνευσμένη ερμηνεία, να «δυσκολέψει» τον ακροατή με την ίδια την απλότητά της.

    4) Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω αυτή την ερώτηση. Σε γενικές γραμμές, αν συγκρίνεις μόνο τα τραγούδια κι όχι τους ερμηνευτές τους, βαθμολογείς το στίχο και τη μουσική τους.

    5) Το επίπεδο της τεχνικής και την ερμηνευτική τους ικανότητα. Και τα δύο είναι πολύ σημαντικά, αλλά κατά τη γνώμη μου η ζυγαριά γέρνει προς την ερμηνεία. Π.χ. ο Σαντάνα δεν παίζει εντυπωσιακά γρήγορα, αλλά η μουσική που παίζει μιλάει. Για το λόγο αυτό, οι μεγάλοι σολίστες εξειδικεύονται σε συγκεκριμένα είδη μουσικής, που ταιριάζουν με την ψυχοσύνθεση και την ιδιοσυγκρασία τους.
    Orfeus
    06.07.2005, 16:33
    Συμφωνώ με τη Ρεβέκκα στη ......διαφωνία του τεστ.

    Συμφωνώ επίσης με τον Jorge στο (1).

    Κάποτε σε μια ηχογράφηση, ήθελα ένα σαξόφωνο να παίξει τη μελωδία του τραγουδιού και δεν μιλάμε για κάτι πολύπλοκο. Μια μελωδία βασισμένη σε ένα δωδεκάμετρο ήταν και ο σαξοφωνίστας που προτίμησα, ήταν ένας γνωστός μου (καθηγητής ωδείου με χίλια-δυο διπλώματα που λέει και ο Jorge), που είχε ακούσει το τραγούδι πάμπολλες φορές.
    Όταν ήρθε για να γράψει, μου ζήτησε παρτιτούρα και εγώ δεν πίστευα στα .....αυτιά μου!!!
    Του έφτιαξα φυσικά μία επί τόπου και έτσι προχώρησε το ...πράγμα, γιατί ήταν κάθετα αρνητικός στο να παίξει, παρ' όλο που το τραγούδι το τραγουδούσε όποτε το άκουγε.

    Δεν ξέρω πως να το εξηγήσω αυτό.
    Ίσως έχει να κάνει με την έλλειψη δημιουργίας (αυτός δεν δημιουργεί) και μπορεί ναι μεν, να δηλώνει μουσικός, αλλά εγώ πιστεύω ότι είμαι περισσότερο "μουσικός" από κάτι τέτοιους.
    Νομίζω, ότι οριοθετούν και περιχαρακώνουν κάτι το οποίο δεν περιχαρακώνεται. Η μουσική δηλαδή.
    Δεν διαθέτουν φαντασία και κλείνονται μέσα στα κουτιά και στους κανόνες.

    "Δεν μπορείς να βάλεις εδώ Ρε μινόρε, γιατί είσαι εκτός κλίμακος".

    Μωρέ...
    μπορώ και παραμπορώ και θα είναι και κούκλα το κομμάτι. Τι μου λες τώρα;

    3) Αντικειμενικά, δεν υπάρχει "δύσκολη" ή "εύκολη" μουσική.
    Η μουσική είναι μία για όλους. 7 νότες και καθαρίσαμε.
    Η νότα "ντο" ας πούμε, είτε ο John Cale την πατάει στο συγκεκριμένο πλήκτρο στο πιάνο του, είτε ο Giorgos, είτε ο Καρβέλας, είναι ίδια και για τους τρεις. Είναι "Ντο".
    Προφανώς εννοείς το άκουσμα φίλε Count, αλλά αυτό είναι υποκειμενικό. Ένα μουσικό είδος ή κομμάτι που εσύ το θεωρείς "δύσκολο", κάποιος άλλος μπορεί να το έχει για .....ψωμοτύρι. Εξαρτάται από το τι έχει “μάθει” να ακούει ο καθένας.

    Και εδώ που τα λέμε….
    Κάτι που εμένα μου αρέσει να ακούω πάρα πολύ, π.χ. David Sylvian, (Ρεβέκκα θυμάσαι;) Κάτι λοιπόν που εμένα μου αρέσει και με “πιάνει”, πώς θα το θεωρήσω ….δύσκολο; Αφού μ’ αυτό ….ξυπνάω!!!! Θέλεις να μου πεις ότι ξυπνάω μέσα στη …..δυσκολία; Για ποιον; Για μένα πάντως …..όχι!!!!

    Και θυμάμαι τώρα κάποιον που ένα βράδυ σε κάποιο μπαράκι, συμμετείχε σε μία παρόμοια συζήτηση και μου είπε το εξής καταπληκτικό:
    “Εγώ ακούω Λευτέρη Πανταζή και καπάκι …..Jethro Tull!!!!”. (Ian μην ανησυχείς. Τον πέταξα έξω από το μαγαζί).

    Οι μουσικές προτιμήσεις πιστεύω, δείχνουν την προέλευση, αλλά και την κατεύθυνση του καθένα μας. Αν θέλετε και το ποιόν του. Αλλιώς θα κρίνεις / τοποθετήσεις κάποιον που ακούει Πανταζή (Λευτέρη δεν υπάρχει κανένας λόγος να σου ζητήσω συγνώμη. Αν θέλεις γίνε μέλος και έλα να κουβεντιάσουμε) και αλλιώς κάποιον που ακούει Jethro Tull.

    Το ερώτημα (για να επανέλθω), είναι: Πώς εγώ θα πείσω τον συγκεκριμένο ακροατή ότι αυτό που ακούει είναι εύκολο και εύπεπτο;
    Αλλά για ποιον είναι εύκολο και εύπεπτο; Για μένα; Αφού το μυαλό και τα …..αυτιά είναι δικά του!!!

    Ενδιαφέρον θέμα…….

    pastella
    06.07.2005, 18:01
    Πιστευω ο Γιωργος μας καλυψε για αλλη μια φορα

    Κι εγω δεν εχω ουτε ενα διπλωμα και ψαχνω να βρω τη νοτα πανω στην κιθαρα, αλλα μπορω να καθομαι με τις ωρες και να παιζω οτι μουρθει και μαλιστα εχω βγαλει και μελωδιες. μπορει να μην ξερω να διαβασω παρτιτουρα αλλα μπορω να ακουσω ενα κομματι και να βγαλω επι τοπου τη μελωδια του στην κιθαρα. αυτο που με συνεπαιρνει ειναι η μελωδια, ο ρυθμος.

    γενικα ειμαι ασχετη απο θεωρια και ηταν δικη μου επιλογη οταν πηγα πριν λιγα χρονια στο ωδειο και ειπα στο δασκαλο να μου δειξει βασικες συγχορδιες και 5 βασικα πραγματα... γιατι αυτο που ηθελα ηταν να παιζω κιθαρα για την παρεα μου για μενα και για την ευχαριστηση μου.

    Τελικα μαλλον δεν ανηκω ουτε στην κατηγορια των μουσικων ουτε των οργανοπαικτων. προς τουσ ασχετους κλινω!!!
    faltsoo
    06.07.2005, 18:18
    προς falimento ενταυθα
    οπου βλεπω καπνο δεν ριχνω βενζινη (εκτος αν χρειαζεται ) γι αυτο εκανα τουμπεκι ψιλοκομενο.Τωρα μετα την αλλαγη και αφου ολα βαινουν καλως, ...ελπιζω να σας δω.
    για τα postς, χμμμ , θα δουμε κατι θα κανουμε να τα περιορισουμε.
    μετα τιμης



    κερναω


    Τωρα για το τεστ ? ?

    Γιωργηδες
    συμφωνω μαζι σας ,σχετικα με αυτον ο οποιος δεν μπορει να παιξει κατι χωρις χαρτι , και επειδη πραγματι δεν μπορω να το κανω αυτο , δηλωνω κιθαρολατρης και οχι μουσικος.
    βεβαια απο την αλλη η Ρεβεκκα μιλησε για ''κολληματα'' ,μοναδικοτητα, δημιουργια και μου εδωσε παλι φρουδες ελπιδες .
    ας υπαρχουν κι αυτες για να πορευομαστε.

    τελος καλο ολα καλα

    "Δεν μπορείς να βάλεις εδώ Ρε μινόρε, γιατί είσαι εκτός κλίμακος".
    γιατι ποια ειναι η κλιμακα ?

    αντε κερναω




    και αληθινες κερναω το βραδυ στον Μαλαμα


    jorge
    06.07.2005, 21:00
    Quote:

    Το μέλος faltsoo στις 06-07-2005 στις 18:18 έγραψε:

    Γιωργηδες
    συμφωνω μαζι σας ,σχετικα με αυτον ο οποιος δεν μπορει να παιξει κατι χωρις χαρτι , και επειδη πραγματι δεν μπορω να το κανω αυτο , δηλωνω κιθαρολατρης και οχι μουσικος.




    Κάτσε βρε faltsoo. Εννοείς οτι για να πιάσεις ένα La μινόρε θες πεντάγραμμο;
    Hastaroth
    07.07.2005, 00:47
    Quote:

    Το μέλος revekka στις 06-07-2005 στις 14:56 έγραψε:
    1.Μουσικός είναι αυτός που δημιουργεί, οργανοπαίχτης αυτός που εκτελεί τη δημιουργία


    Εγώ θά έλεγα οτι μουσικός είναι ο οργανοπαίχτης που δέν περιορίζεται απλώς στό να εκτελή τίς δημιουργίες άλλων,αλλά μπορεί -καί επιδιώκει- νά συνθέτη καί δικές του.
    Καί τούτο διότι όλοι μας συχνά παίζουμε μουσική που κάποιοι άλλοι έχουν γράψει,οπότε την συγκεκριμένη εκείνη στιγμή είμαστε απλώς εκτελεστές,ήτοι οργανοπαίκτες.
    Υπάρχει βέβαια καί η άποψη οτι καί οι εκτελεστές "προσθέτουν" στό εκτελούμενο έργο την δική τους ερμηνευτική άποψη,αλλά αυτό δέν μπορεί να θεωρηθή καθαυτό δημιουργία.Καί τούτο γιατί ο εκτελεστής δέν μπορεί νά υπάρξη καί να δράση άν προηγουμένως δέν έχη υπάρξει ο δημιουργός.
    Ο Σγούρος,π.χ.,είναι ένας εξαίρετος δεξιοτέχνης στο πιάνο,άν όμως δέν είχαν προϋπάρξει όλοι οι μεγάλοι συνθέτες τών οποίων τά έργα παίζει,δέν θα είχε καί ο ίδιος αναπτύξει αυτή τη δεξιοτεχνία του,εκτός άν σ'αυτή την περίπτωση είχε αναγκαστεί εκ τών πραγμάτων νά δημιουργήση καί νά αναπτύξη δικές του μουσικές ιδέες.

    Quote:

    3.δύσκολη....λίγο διαφορετική, ασυνήθιστη, πειραματική ίσως, το αυτί χρειάζεται χρόνο προσαρμογής. Εύκολη, εύπεπτη, ευχάριστη απευθείας. Και τα δύο είδη μπορούν να είναι αξιόλογα ή όχι.



    Πολλές φορές,ακόμα καί το να γράψης μιά "εύκολη" μουσική μπορεί νά είναι εξαιρετικά δύσκολο,ακριβώς γιατί "εύκολο" δέν σημαίνει "παίζω δυό νότες στην τύχη καί να'το να'το το τραγουδάκι"..

    Quote:

    Τώρα αν εννοείς δύσκολη στην εκτέλεση, δηλ. τεχνικά αυτό είναι άλλο ζήτημα.


    Η έννοια είναι σχετική διότι κάτι που γιά μένα π.χ. είναι δύσκολο,κάποιος άλλος που παίζει το ίδιο όργανο μπορεί νά το παίξη εύκολα ακριβώς γιατί έχει περισσότερες γνώσεις πάνω στην τεχνική τού οργάνου.

    Quote:

    4.Κριτήρια σύγκρισης.....είδος μουσικής, αλήθεια-αν είναι φτιαγμένη με φροντίδα, αν επικοινωνεί κάτι σε μάς, και προσωπικό γούστο φυσικά. αν κάτι δεν αρέσει σε μας προσωπικά δεν σημαίνει πως δεν είναι αξιόλογο και αν κάτι είναι αξιόλογο δεν εξυπακούεται πως θα μας αρέσει ντε και καλά.


    Εν γένει,άν ένα μουσικό έργο -καί εν γένει ένα έργο τέχνης-είναι αξιόλογο,αυτό σημαίνει οτι ανταποκρίνεται σέ αισθητικές αξίες που έστω καί εν μέρει είναι αποδεκτές καί από εμάς καί επίσης σημαίνει οτι ο δημιουργός του αφιέρωσε πολύ κόπο,χρόνο καί σκέψη στην επεξεργασία του,οπότε θα μάς αρέση.Μπορεί να μήν μάς ενθουσιάση,αλλά θά μάς προκαλέση ευχαρίστηση.


    Quote:

    Και τέλος....διαφωνώ με τη ‘λογική’ του τεστ....γιατί δεν υπάρχουν καλουπωμένες απαντήσεις, τα θέματα σηκώνουν συζήτηση, και το ερώτημα ‘γνωρίζουμε τί ακούμε?’ εμένα προσωπικά δεν με βοηθά σε κάτι να το απαντήσω. Πες οτι είναι ναι, πες ότι είναι όχι, έγινε κάτι???


    καί εγώ διαφωνώ μέ την λογική τού τέστ,διότι απλούστατα όλοι μας γνωρίζουμε τί ακούμε-άν δέν το γνωρίζαμε,δέν θά το ακούγαμε....
    Orfeus
    07.07.2005, 02:25
    Quote:

    Το μέλος Hastaroth στις 07-07-2005 στις 00:47 έγραψε:

    ....και εγώ διαφωνώ με τη λογική του τέστ, διότι απλούστατα όλοι μας γνωρίζουμε τι ακούμε -αν δεν το γνωρίζαμε, δεν θα το ακούγαμε....





    Έεεεεεεετσι!!!!!!!!
    count
    07.07.2005, 02:45
    Quote:

    Το μέλος revekka στις 06-07-2005 στις 14:56 έγραψε:

    Quote:

    Το μέλος count στις 06-07-2005 στις 10:20 έγραψε:
    [i]
    Παρακάτω υπάρχουν κάποιες ερωτήσεις που κατά τη γνώμη μου πρέπει να αναλογιστεί ο καθένας μας, για το κατά πόσο γνωρίζουμε τι ακούμε.

    1. Ποια η διαφορά του καλού παίχτη μουσικού οργάνου και ποια του καλού μουσικού;
    2. Τι εννοούμε όταν λέμε ότι κάποιος έχει ταλέντο;
    3. Τι εννοούμε όταν λέμε δύσκολη και εύκολη μουσική;
    4. Με ποια κριτήρια μπορούμε να πούμε ότι συγκρίνουμε ένα μουσικό κομμάτι με κάποιο άλλο, άσχετα με το ποιο μας αρέσει;
    5. Πώς συγκρίνουμε δύο παίχτες μουσικών οργάνων και τι ακριβώς μπορούμε να συγκρίνουμε πάνω σε αυτούς και τι όχι;



    [ Το μήνυμα επεξεργάστηκε από: Orfeus on 06-07-2005 10:31 ]





    1. Μουσικός είναι αυτός που δημιουργεί, οργανοπαίχτης αυτός που εκτελεί τη δημιουργία
    2. ταλέντο...να εκφράζεται μέσα απο τη μουσική με το δικό του τρόπο, να έχει την πόρωση και το ‘κόλλημα’, να έχει και να καλλιεργεί ικανότητες (όσον αφορά τη μουσική)
    3. δύσκολη....λίγο διαφορετική, ασυνήθιστη, πειραματική ίσως, το αυτί χρειάζεται χρόνο προσαρμογής. Εύκολη, εύπεπτη, ευχάριστη απευθείας. Και τα δύο είδη μπορούν να είναι αξιόλογα ή όχι. Τώρα αν εννοείς δύσκολη στην εκτέλεση, δηλ. τεχνικά αυτό είναι άλλο ζήτημα.
    4. κριτήρια σύγκρισης.....είδος μουσικής, αλήθεια-αν είναι φτιαγμένη με φροντίδα, αν επικοινωνεί κάτι σε μάς, και προσωπικό γούστο φυσικά. αν κάτι δεν αρέσει σε μας προσωπικά δεν σημαίνει πως δεν είναι αξιόλογο και αν κάτι είναι αξιόλογο δεν εξυπακούεται πως θα μας αρέσει ντε και καλά.
    5. παίχτες μουσικών οργάνων. Τεχνικά: ρυθμός, ταχύτητα, ήχος, μοναδικότητα. Επίσης έκφραση και....το ‘κόλλημα’ που λέγαμε πρίν


    Και τέλος....διαφωνώ με τη ‘λογική’ του τεστ....γιατί δεν υπάρχουν καλουπωμένες απαντήσεις, τα θέματα σηκώνουν συζήτηση, και το ερώτημα ‘γνωρίζουμε τί ακούμε?’ εμένα προσωπικά δεν με βοηθά σε κάτι να το απαντήσω. Πες οτι είναι ναι, πες ότι είναι όχι, έγινε κάτι???

    [/I]

    ohi den egine kati.gia mena pano se afto to thema iparhoun kal.apantiseis.
    yiannisyiannis
    07.07.2005, 11:47
    Βλέπω ότι το θέμα κάπου ξέφυγε κι εξελίχθηκε σε κόντρα ανάμεσα στους θεωρητικούς και τους πρακτικούς μουσικούς. Προσωπικά ξεκίνησα σπουδές στο ωδείο και τις εγκατέλειψα στη μέση σχολή, για να συνεχίσω μόνος μου, κάτι που σήμερα έχω μετανιώσει πικρά.

    Για να βάλουμε τα πράγματα στη θέση τους, το ότι κάποιος μουσικός με θεωρητικές σπουδές, πολλά διπλώματα και παπλώματα δεν μπορεί να βγάλει ένα τραγούδι, ούτε να παίξει κάτι χωρίς παρτιτούρα, είναι μύθος.

    Στα σοβαρά κι αναγνωρισμένα ωδεία, μεταξύ των άλλων υπάρχουν και μαθήματα άσκησης ακοής, όπως είναι το ντικτέ (dictι ή musical dictation), τα οποία είναι υποχρεωτικά, τουλάχιστον για επίπεδο πτυχίου και πάνω. Σε αυτά τα μαθήματα ο σπουδαστής ακούει μια άγνωστη μελωδία και καλείται να αναγνωρίσει τις νότες, τα μελωδικά κι αρμονικά διαστήματα της οκτάβας, το κλειδί, τους οπλισμούς, να προσδιορίσει την κλίμακα, το χρόνο (ρυθμό), ακόμη και τις συγχορδίες. Και φυσικά, αφού αναγνωρίσει όλα αυτά δια μέσω της ακοής και μόνο, χωρίς καν να τα παιδέψει στην κιθάρα ή το πιάνο του, πρέπει να τα καταγράψει στο πεντάγραμμο.

    Αν λοιπόν, κάποιος φτασμένος μουσικός με προχωρημένες θεωρητικές σπουδές έχει περάσει όλο αυτό το «κόσκινο» και δεν μπορεί να βγάλει μια απλή μελωδία ή ένα τραγουδάκι στο όργανό του, δυο τινά συμβαίνουν. Ή πήρε το δίπλωμα του κάτω από το τραπέζι με τις γνωστές Ελληνικές μεθόδους, ή πουλάει μούρη ότι έχει σπουδαίες περγαμηνές, ενώ στην πραγματικότητα δεν έχει τίποτε.
    revekka
    07.07.2005, 14:40
    Για μένα, το όλο θέμα είναι περισσότερο ψυχολογικό. Οι σπουδές μου είναι θεωρητικές, και παρολίγο ολοκληρωμένες, παρόλο που τεχνικά στο σαξ. Αν πάνε όλα καλά θα πάρω το πτυχίο μου τον Νιόβρη. (πτυχίο τώρα, είναι με το αγγλικό σύστημα, στην ελλάδα είναι αλλιώς, το θέμα είναι πως θα δικαιούμαι να διδάξω).

    Κατ αρχήν πιο εύκολα ‘βγάζω’ μια μελωδία στο πιάνο παρά στο σαξόφωνο, παρά το γεγονός ότι παίζω καλύτερα σαξόφωνο απο ότι πιάνο. Είναι και το θέμα της μεταφοράς, ακούς άλλο, πρέπει να παίξεις άλλο.

    Το ψυχολογικό είναι ότι οταν είμαι μόνη μου ή με κάποιον πολύ γνώριμο άνθρωπο, χαλαρά είναι πολύ πιο πιθανό να βγάλω μια συγκεκριμένη μελωδία παρά όταν έχω τόσα μάτια καρφωμένα πάνω μου. Τόσα χρόνια κι ακόμα δεν είμαι εξοικειωμένη με τη σκηνή.

    Σ αυτά που λέει ο γιάννης συμφωνώ, δεν είναι δυνατόν ένας κλασσικός μουσικός που κάνει ενορχηστρώσεις και γράφει να μην ακούει τι γράφει. Εδώ όταν έπαιζα στην ορχήστρα του σύχγρονου ωδείου με άκουγε που ήμουν ξεκούρδιστη, όχι να μην ακούει και τι παίζω.

    Και το άλλο είναι ότι, πολύ πιο εύκολα αυτοσχεδιάζω πάνω σε μια τονικότητα παρά απο το να βγάλω μια συγκεκριμένη μελωδία, ή σόλο. Γενικά κάνω τα δικά μου. Μερικές φορές είναι καλό, μερικές φορές άστα να πάνε!!!

    Count λες για σένα υπάρχουν καλουπωμένες απαντήσεις αλλα δεν μας τις λές για να συζητήσουμε.

    Faltsoo γι αυτό το κόλλημα υπάρχουμε, σωστά? :)

    faltsoo
    07.07.2005, 17:25
    Quote:

    Το μέλος revekka στις 07-07-2005 στις 14:40 έγραψε:



    Και το άλλο είναι ότι, πολύ πιο εύκολα αυτοσχεδιάζω πάνω σε μια τονικότητα παρά απο το να βγάλω μια συγκεκριμένη μελωδία, ή σόλο. Γενικά κάνω τα δικά μου. Μερικές φορές είναι καλό, μερικές φορές άστα να πάνε!!!

    Count λες για σένα υπάρχουν καλουπωμένες απαντήσεις αλλα δεν μας τις λές για να συζητήσουμε.

    Faltsoo γι αυτό το κόλλημα υπάρχουμε, σωστά? :)







    Πολυ σωστη σε βρισκω ΡΕΒΕΚΚΑ

    στην υγεια σου και παντα κολλημενη



    κριμα που δεν εισαι κοντα να αυτοσχεδιαζαμε σε κλιμακες που ποτε δεν θα μαθω .





    count
    07.07.2005, 22:09
    Quote:

    Το μέλος revekka στις 07-07-2005 στις 14:40 έγραψε:

    Για μένα, το όλο θέμα είναι περισσότερο ψυχολογικό. Οι σπουδές μου είναι θεωρητικές, και παρολίγο ολοκληρωμένες, παρόλο που τεχνικά στο σαξ. Αν πάνε όλα καλά θα πάρω το πτυχίο μου τον Νιόβρη. (πτυχίο τώρα, είναι με το αγγλικό σύστημα, στην ελλάδα είναι αλλιώς, το θέμα είναι πως θα δικαιούμαι να διδάξω).

    Κατ αρχήν πιο εύκολα ‘βγάζω’ μια μελωδία στο πιάνο παρά στο σαξόφωνο, παρά το γεγονός ότι παίζω καλύτερα σαξόφωνο απο ότι πιάνο. Είναι και το θέμα της μεταφοράς, ακούς άλλο, πρέπει να παίξεις άλλο.

    Το ψυχολογικό είναι ότι οταν είμαι μόνη μου ή με κάποιον πολύ γνώριμο άνθρωπο, χαλαρά είναι πολύ πιο πιθανό να βγάλω μια συγκεκριμένη μελωδία παρά όταν έχω τόσα μάτια καρφωμένα πάνω μου. Τόσα χρόνια κι ακόμα δεν είμαι εξοικειωμένη με τη σκηνή.

    Σ αυτά που λέει ο γιάννης συμφωνώ, δεν είναι δυνατόν ένας κλασσικός μουσικός που κάνει ενορχηστρώσεις και γράφει να μην ακούει τι γράφει. Εδώ όταν έπαιζα στην ορχήστρα του σύχγρονου ωδείου με άκουγε που ήμουν ξεκούρδιστη, όχι να μην ακούει και τι παίζω.

    Και το άλλο είναι ότι, πολύ πιο εύκολα αυτοσχεδιάζω πάνω σε μια τονικότητα παρά απο το να βγάλω μια συγκεκριμένη μελωδία, ή σόλο. Γενικά κάνω τα δικά μου. Μερικές φορές είναι καλό, μερικές φορές άστα να πάνε!!!

    Count λες για σένα υπάρχουν καλουπωμένες απαντήσεις αλλα δεν μας τις λές για να συζητήσουμε.

    Faltsoo γι αυτό το κόλλημα υπάρχουμε, σωστά? :)




    poli efharistos na milisw mazi sou ke na antalaxsoume apopsis pano se afto to thema,alla ohi se afto to forum.iparhoun atoma pou den xseroun ti lene edw mesa ke den ehw kamia diathesi na erhome sinehia se antiparathesi mazi tous.isws an antalaxsoume kapoio email
    Orfeus
    07.07.2005, 22:31
    Δεν το καταλαβαίνω αυτό...

    Δηλαδή τώρα εσύ τι έκανες;
    Άνοιξες ένα topic για να μεταφέρειςτο θέμα στο mail σου με συγκεκριμμένα άτομα;
    Και πότε -κατά τη γνώμη σου- ξέρουν τι λένε οι άλλοι; Όταν συμφωνούν με τις απόψεις σου;
    Και ποιες είναι οι απόψεις σου; Τις έγραψες για να ξέρουμε κι' εμείς αν συμφωνούμε μαζί σου ή όχι;

    Βέβαια εκείνο το "υπάρχουν άτομα που δεν ξέρουν τι λένε εδώ μέσα", όσοι το θεωρήσουν προσβλητικό από μέρους σου, δεν θα έχουν άδικο.

    Να είσαι ευγενικός και να σέβεσαι τον κανονισμό.