ελληνική μουσική
283 online   ·  201.767 μέλη

Ανάλυση Συγχορδίας

GIaNNis264
Περαστική Νότα
Chat
31.01.2019, 00:45

Καλησπέρα! Είμαι αρχαριος στο πιάνο και θα ήθελα να μου εξηγήσει κάποιος τι είναι η ανάλυση Συγχορδίας και πως γίνεται .Ευχαριστώ εκ των προτέρων! 


#1   
floydpink
Περαστική Νότα
Chat
01.02.2019, 21:52

Δεν γνωριζω τι σημαινει αναλυση συχορδιας αλλά αν εισαι αρχαριος οπως λες και αν ειναι κατι εντελως θεωρητικου επιπεδου και αναλυσης δε νομιζω οτι χρειαζεται προς το παρων να "εντρυφησεις" σε αυτο,περαν απο το να αναγνωριζεις τα ειδη των συγχορδιων και τη σχεση τους με τη μελωδια του δεξιου χεριου.

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CF%85%CE%B3%CF%87%CE%BF%CF%81%CE%B4%CE%AF%CE%B1

https://www.8notes.com/piano_chord_chart/

Αν δει την αναρτηση σου καποιος που εχει σπουδασει θεωρια της μοθσικης θα σου απαντησει πολυ καλυτερα απο μενα :)

[ τροποποιήθηκε από τον/την floydpink, 01-02-2019 21:54 ]


#2   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
02.02.2019, 13:29

Είναι μια τεχνική , βασικής αρμονικής ανάλυσης που απλά σημαίνει κατανόηση του πώς μια συγχορδία σχετίζεται με την τονικότητα και με τις άλλες συγχορδίες σε ένα κομμάτι μουσικής.

Είναι μια πολύ χρήσιμη πληροφορία για πολλούς μουσικούς που δεν έχουν σπουδάσει μουσική θεωρία!

Ακόμα και αυτοί που δεν μπορούν να διαβάσουν μουσική, θα μπορούν να σας πουν ποια είναι η Ι ή V η ΙV …. συγχορδία  και πως να τη βρείτε σε μια συγκεκριμένη τονικότητα!

Δες πχ μια δική μου θεώρηση των ανωτέρω στο video εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=q_9eUZwNAhY

 


#3   
floydpink
Περαστική Νότα
Chat
02.02.2019, 20:09

Ωραιο το βιντεο κυριε Στεφανε.

Αν περι αυτου προκειται τοτε θα μου επιτρεψετε να πω στο φιλο μας οτι οι διάφορες αυτες συγχορδιες που τις δωσαμε και ονομασιες (τονικη-επιτονικη κλπ ή Ι-ΙΙ κλπ) δεν ειναι τιποτα αλλο απο τις "βασικες" συγχορδιες που εμπεριεχονται σε μια κλιμακα.

Πως βγαινουν και γιατι αλλες ειναι "μαντζορε" και καποιες αλλες ειναι "μινορε" και παντα εχουν την ιδια "θεση";

Απλα γιατι αν παιξουμε την κλιμακα οχι με νοτες, αλλά με συγχορδιες θα πρεπει να παιξουμε καποιες μαντζορε και καποιες μινορε, αν θελουμε να συνεχισουμε να "ακουμε" την ιδια κλιμακα και οχι καποια αλλη.

Για παραδειγμα(τις νοτες θα τις βαλω με την αγγλικη τους ονομασια(τα αλλα τα μπερδευω στις συγχορδιες με τα +- )

Οι νοτες της κλιμακας της Ντο μειζονα (μαντζορε) ειναι:

c d e f g a b c (ασπρα πληκτρα ολες)

Για να εχουμε το ιδιο ακουστικο αποτελεσμα που θα παραπεμπει στη Ντο μαντζορε κλιμακα θα πρεπει να παιξουμε τις συγχορδιες:

C Dm Em F G Am Bdim C (ασπρα πληκτρα ολες."Πατησα" μαυρο πληκτρο,"εφυγα" εστω προσωρινα απο την κλιμακα της Ντο μαντζορε)

Οπότε αν θες να παιξεις ενα τραγουδι που ειναι γραμμενο στη Ντο μαντζορε θα βρεις τις παραπανω συγχορδιες μεσα.

Στο βιντεο του κυριου Στεφανου ειναι με τους λατινικους χαρακτηρες I-II-III-IV-V-VI-VII-VIII

Υπαρχουν και διαφορα "σκονακια" ως προς το ποιοι συνδυασμοι αυτων εναι "πιασαρικοι", πραγμα που χρησιμοποιειται κατά κόρον και σαν κανονας και για αυτο ακουμε τα ιδια...και τα ιδια...και τα ιδια...

https://www.youtube.com/watch?v=9YS3YvtY8-E

https://www.youtube.com/watch?v=nuGt-ZG39cU

https://www.youtube.com/watch?v=oOlDewpCfZQ

Το ιδιο ισχυει και για τις υπολοιπες μειζονες κλιμακες αλλά και για τις μελωδικες κλιμακες που χρησιμοποιουν στη "δυτικη" μουσικη.

Μπερδευει λιγο περισσοτερο το πραγμα εκει γιατι οταν "ανεβαινεις" παιζεις άλλα πληκτρα (ανιουσα μελωδικη κλιμακα) ενω οταν "κατεβαινεις" άλλα (κατιουσα μελωδικη κλιμακα) αρα εχεις περισσοτερες απο 7 βασικες συγχορδιες να "διαλεξεις" εκει (εχεις 9).

Για παραδειγμα αν θελησεις να συνθεσεις κατι σε μελωδικη κλιμακα θα πρεπει να διαλεξεις αν θελεις η συνθεση να ακουγεται περισσοτερο σαν συνθεση κλασικης μουσικης ή σαν συνθεση Pop-rock-house κλπ.

Στη κλιμακα Λα μελωδικη (Am) που ειναι και η πιο κοινη κλιμακα, αν θελησες να παιξεις Pop συνήθως παιζεις μονο τα ασπρα πληκτρα σωστα; Γιατι "χρησιμοποιουν" μονο την κατιουσα της Αm.

Ενω αν θελησεις να παιξεις κλασικη μουσικη, μες τη μελωδια θα βρεις και τις νοτες Gb & Ab.Γιατι "χρησιμοποιουν" και την ανιουσα & την κατιουσα αναλογα,"φευγουν" και απο την κλιμακα,παν σε μια αλλη και επιστρεφουν και αλλες πιο "εξεζητημενες" εμπνευσεις που δεν ειναι ευκολο στα αυτακια μας που ειναι συνηθισμενα σε 3-4 συνδυασμους συγχορδιων να τους αρεσει αυτη η πολυπλοκοτητα.

Ευχομαι να μη σε κουρασα και να σε μπερδεψα πολυ αλλά για μενα που δεν εχω σπουδασει μουσικη το πιο σημαντικο ολων ειναι να ξερω σε ποια μουσικη κλιμακα βρικομαι.Οι "βασικες" νοτες της μελωδιας και οι "βασικες" συγχορδιες ειναι βασει αυτης της μουσικης κλιμακας και οχι "τυχαιες".


#4   
STEFANOS604
Βετεράνος
Chat
03.02.2019, 08:01

Σωστά όσα λες. Εγώ στο βίντεο απλά ξεδίπλωσα (έκανα ''γραμμικό'') τον κύκλο των 5ων. Να συμπληρώσω :

Γιατί ανάλυση αρμονίας και όχι μελωδίας; Γιατί η αρμονία είναι ιδιαίτερα σημαντική αφού μας δείχνει πώς μπορούμε να κατανοήσουμε τις συγχορδίες που χρησιμοποίησε ο συνθέτης και από αυτή την ανάλυση καταλήγουμε σε μια πολύ συγκεκριμένη φόρμουλα που εξηγεί το κομμάτι απλούστερα.

Το λέμε και chord progression ή harmonic progression ή στα ελληνικά ''αλληλουχία ακόρντων'' , δηλαδή  φόρμουλα που μας επιτρέπει να κατανοήσουμε πώς κινούνται τα ακόρντα από το ένα στο άλλο!


#5