ελληνική μουσική
    554 online   ·  210.848 μέλη

    Η επόμενη Eurovision ,στην Πόλη...

    tanya
    05.06.2003, 11:00
    Η επόμενη eurovision σύμφωνα με τους κανονισμούς θα γίνει στην νικήτρια του διαγωνισμού...χώρα την Τουρκία και συγκεκριμένα στην Πόλη...Απο ότι είδα στη τηλεόραση χθες και έφοσον δεν κάνουν λάθος(κοίταξτε και το ημερολόγιο!)Του χρόνου ο διαγωνισμός συμπίπτει με την μέρα της Άλωσης!
    Τι πιστεύετε ότι πρέπει να κάνει η Ελλάδα και τι νομίζετε να κάνει;Πείτε τις σκέψεις σας.
    Witchking
    05.06.2003, 15:47
    Geia sou tanya,
    Dysthxws h eytyxws den trefw paromoia synais8hmata me ayta pou trefoun oi perissoteroi ellhnes gia to Vyzantio apo thn stigmh pou prwta o 8eodosios kai epeita o Ioustinianos kynhghsan ton arxaio ellhnismo me tetoio tropo pou anagkasan polous ellhnes na fygoun sthn Persia. O Ioustianos malista evale xronika peri8wria stous A8hnaious (nomizw merikwn evdomadwn) na vaftistoun ws xristianoi alliws xanan ta politika tous dikaiwmata. Katestrepse epishs oses sxoles eixan na kanoun me thn arxaia ellhnikh filosofia kai pneyma genikotera. Osoi feran anthrhsh den eixan kai thn kalyterh katalhksh.

    Me liga logia to Vyzantio eksafanise oloklhrwtika ton arxaio ellhniko politismo kai ws latrhs tou de mporw pote na niwsw rigos gia thn Polh.

    To mono kalo pou ekane to Vyzantio htan oti krathse thn ellhnikh glwssa kai ola ta grapta thse epoxhs htan sta ellhnika ki etsi sw8hke kai kati.

    Pragmatika an giortazoun thn Alwsh ths Polhs emena de mou leei tipota. To vlepw san na katastrepsan oi Tourkoi kati pou mas eksafanise.
    tanya
    06.06.2003, 03:26
    Simfono agapite osa katestrepsan i xristianoi apo ton elliniko politismo den ipologizontai! Vlepe tora ta agalmata, tis mites kai ta xeria kai ta podia pou ta kopsane se ola sxedon...alla kirios tis mites! Polla katastrafikan tote...
    To Bizantio einai alli periodos tis istorias emperiixe pollous laous mesa tou...kai tous Ellines.....Ego theoro oti i Alosi itan kati san tin genoktonia ton Pontion as poume egine foveri sfagi, gia sena diladi den metraei?
    Kanonika i eurovision tou xronou?Kati akousa pou legane na tis allaksoun mera tha to zitisoun leei...
    Witchking
    06.06.2003, 03:53
    8etwntas ws genoktonia twn pontiwn (eimai kai pontios)...nai. Elpizw na mhn giortasoun tetoio gegonos pote.

    ----------------
    Η πραγματικότητα είναι μια ψευδαίσθηση λόγο έλειψης αλκοόλ



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: Witchking στις 06-06-2003 03:58 ]
    tanya
    06.06.2003, 08:53
    Νομίζω ότι μπορεί να παρομοιαστεί.... μιάς και εκεί έγινε μεγάλη σφαγή.Κατά τα άλλα το Βυζάντιο έκανε πολλά εγκλήματα στον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό.
    Η Ιστορία επαναλαβάνεται σε κάθε εποχή, ως που ο ανθρώπος να καταλάβει ότι πρέπει να ζει εν ειρήνη και ότι την Γη την δανείστηκε και δεν του ανήκει!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: tanya στις 06-06-2003 08:55 ]
    Dracon
    06.06.2003, 23:46
    Νομίζω ότι η Ελλάδα θα στείλει τραγούδι στην Eurovision.Παρ'όλα αυτά αν δεν στείλει θα γλιτώσει από το ρεζιλίκη άλλης μιάς 17ης θέσης.
    gate
    07.06.2003, 00:18
    Θάνατος για την αποτίμηση και κριτική των ιστορικών γεγονότων είναι η μονοπλευρη προσέγγισή τους και η ερμνηνεία τους με βάση όχι αξιολογικά κριτήρια της εποχής τους αλλα με αξιολογικά κριτήρια της εκάστοτε εποχής του μελετητή της ιστορίας.
    Ειδικά ως προς το Βυζάντιο και το "κακό" που έκανε στον "ελληνικό" πολιτισμό τα επιχειρήματα που χρησιμοποιούνται είνα γνωστά και τα κυριότερα από αυτά είναι:
    1.το κλείσιμο της φιλοσοφικής σχολής των Αθηνών από τον Ιουστινιανό Α' (527-565)
    2.ο αναθεματισμός της Ζ' Οικουμενικής Συνόδου (787) εναντίον των "ακραίων θέσεων ορισμέων χριστιανών λογίων"
    3. η συνοδική καταδίκη των "κεφαλαίων" του βυζαντινού φιλοσόφου Ιωάννου Ιταλού , κατά το τέλος του 11 ου αι.
    4. το χτίσιμο (πολύ αργότερα) εκκλησιών πάνω σε αρχαίους ελληνικούς ναούς κ.α.

    Δεν αμφισβητεί κανείς σχεδόν ότι επρόκειτο για θέσεις και πρακτικές ακραίες, που ασφαλώς ως ένα μέτρο ζημίωσαν σοβαρά την καλλιέργεια της κλασικής ελληνικής φιλοσοφίας. Αυτό ωστόσο που παραβλέπεται από όσους, με κάποια προκατάληψη, μελετούν τη συγκεκριμένη περίοδο της ιστορίας, είναι να δουν και το σκηνικό ολοκληρωμένο, πριν προβούν σε πρόχειρα συμπεράσματα. Είναι γνωστό πως το να κατηγορείς και να απορρίπτεις με τρόπο "αφοριστικό" και ακραίο, γενικόλογα και άκριτα και να καταφεύγεις, προκειμένου δήθεν να υποστηρίξεις την "σε τίτλο" διατυπούμενη άποψή σου, σε αποσπασματική παράθεση γεγονότων της ιστορίας είναι εύκολο....για την ακρίβεια...ΠΟΛΥ ΕΥΚΟΛΟ. Το δύσκολο είναι να αποδεικνύεις και να επιχειρηματολογείς...
    Όλοι λοιπον οι γνωστοί "αρνητές των πάντων",.... ακολουθούν την ίδια πρακτική: διαβάζουν μόνο τα μισά...

    Ενδεικτικά αναφέρω τα εξής:

    Παραβλέπεται, για παράδειγμα, το γεγονός ότι ο αυτοκράτορας Ιουλιανός ο (...ΚΑΚΩΣ, κατά τη γνώμη μου πάντως, λεγόμενος "Παραβάτης" - δείγμα και αυτός ο χαρακτηρισμός της πολωτικής συμπεριφοράς που επικρατούσε στην εποχή γενικότερα), ο οποίος προηγήθηκε της αυτοκρατοριας του Θεοδοσίου και του Ιουστινιανού (επί των ημερών των οποίων επισημαίνονται και τα περισσότερα από τα προβαλλόμενα ως "μελανά σημεία" του Βυζαντίου, όπως αυτά που περιγράψαμε παραπάνω), στην προσπάθειά του να επαναφέρει τον κλασικό πολιτισμό και την "εθνική θρησκεία" εναντίον του χριστιανισμού, εξέδωσε τρία διατάγματα, με τα οποία απέκλειε του χριστιανούς όχι μόνο από το δικαίωμα διδασκαλίας αλά και από το δικαίωμα μαθητείας στα προγράμματα των "θύραθεν" παιδείας σχολείων της αυτοκρατορίας αλλά στην ιδιωτική διδασκαλία της κλασικής ελληνικής κληρονομίας. Επίσης απέκλειε του χριστιανούς από κάθε δημόσιο αξίωμα. Το αστείο του πράγματος εδώ είναι ότι πάντοτε όλοι θυμούνται τη διάταξη του Ιουστινιανειου Κώδικα που έλεγε : "οι αιρετικοί, οι Ιουδαίοι και οι ειδωλολάτρες δεν επιτρέπεται ούτε να γίνουν υπάλληλοι του κράτους ούτε να τιμηθούν με οποιοδήποτε αξίωμα..", ποτέ όμως δεν θυμούνται ότι το ίδιο πράγμα είχε κάνει και ο Ιουλιανός με αποδέκτες τους αντιφρονούντες αυτού...

    Πέραν τούτου, όσον αφορά στο κλείσιμο της Σχολης των Αθηνών το 529, αγνοήθηκε το εξής στοιχείο, που ίσως θα έπρεπε να μας προβληματίζει, πριν άκριτα συνδέσουμε την ενέργεια αυτή απαραίτητα με ΕΧΘΡΟΤΗΤΑ προς τον ελληνικό πολιτισμό. Κι αυτό το στοιχείο είναΙ ότι πριν κλείσει η σχολη η πλειοψηφία των σπουδαστών της ήταν χριστιανοί, ενώ οι διδακτικές έδρες ήταν ανοιχτές και χριστινούς λογίους που δίδασκαν "ελληνική παιδεία", (Την περίοδο του Θεοδοσίου Β΄το μισό διδακτικό προσωπικό της σχολής ήταν επίσημα χριστιανοί και δίδασκαν την ελληνική φιλοσοφία). Είχε δεχτεί εξάλλου σχετική πρόταση να αναλάβει διδακτική έδρα στη σχολη και ο Γρηγόριος ο Θεολόγος, μετά την περάτωση των σπουδών του.
    Ας σημειωθεί μάλιστα ότι ο μεγάλος νομοδιδάσκαλος Τριβωνιανός που ήταν κύριος σύμβουλος του Ιουστινιανού (επί της βασιλείας του οποίου έκλεισε η σχολή) δεν ήταν χριστιανός, αλλά εθνικός.
    Σίγουρα στις προτεραιότητες των βυζαντινών αυτοκρατόρων, και ασφαλώς του Ιουστινιανού, ήταν η προώθηση της εκκλησιαστικής χριστιανοκεντρικής παιδείας αλλά είναι τουλάχιστον αστείο να λέγεται ότι η τάση αυτή ενήργησε καταστροφικά για την ελληνική παιδεία και ότι εν προκειμένω το κλείσιμο της σχολης ήταν αποτέλεσμα του "μίσους" και της "εχθρότητας" του Ιουστινιανού σε κάθε τι "ελληνικό". Αν ήταν έτσι, τότε γιατί δεν έκλεισε και την άλλη εθνική σχολή, δηλαδή την σχολή της Αλεξάνδρειας: το "Μουσείο" και γιατί από το πρόγραμμα σπουδών του "Πανδιδακτηρίου" δεν κατήργησε τη διδασκαλία της ελληνικής φιλοσοφίας ?

    Πότε στ' αλήθεια ο βυζαντινός πολιτισμός "μας εξαφάνισε" ??

    - Μήπως όταν η διδασκαλία της ελληνικής φιλοσοφίας περιλαμβανόταν σε κάθε πρόγραμμα σπουδών σε όλη την περίδο του Βυζαντίου ? (βλ. πέραν από το "Μουσείο" και το "Πανδιδακτήριο", το "Γυμνάσιο" την εποχή του Κωνσταντίνου Θ' του Μονομάχου, τη σχολη φιλοσοφίας που ίδρυσε ο Ιωάννης Βατάτζης, το "Καθολικό Μουσείο" επί βασιλείας Ιωάννη Η' Παλαιολόγου κ.α.)

    - Μήπως όταν ο Φώτιος συνέγραψε τις αναλύσεις των αρχαίων συγγραμμάτων στη "Μυριόβιβλο" ?

    - Μήπως όταν ο Αρέθας, μαθητής του Φωτίου, οργάνωσε ομάδα καλλιγράφων για την αντιγραφή έργων του Πλάτωνα, του Αριστοτέλη, του Αισχύλου, του Σοφοκλή του Ευρυπίδη και άλλων?

    - Μήπως όταν ο Θεόδωρος ο Στουδίτης μετέτρεψε το μοναστήρι του Στουδίου, στο οποίο ήταν ηγούμενος, σε κέντρο πολιτισμού, που περιλαμβανε πλήθος αρχαίων συγγραμμάτων, τα οποία με επιμέλεια αντέγραφαν οι μοναχοί και αρχαίων κωδίκων ?

    και άλλα πολλά ακόμα μήπως...

    Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμη παραδείγματα μονομερούς κριτικής της ιστορίας, πολωτικών θέσεων και ελλειπούς ερμηνείας...αλλά νομίζω εν προκειμένω, τα παραπάνω αρκούν ως ενδείξεις...

    Θέλω να πω με τα παραπάνω ότι πολωτικη στάση και ακραίες συμπεριφορές (ας θυμηθούμε χαρακτηριστικά την "επίθεση" του "χριστιανικού κόσμου" κατά της μαθηματικού Υπατίας, καθώς και όλα όσα παραπάνω αναφέραμε ως μελανά σημεία και κυρίως αυτό της καταστροφής των αρχαίων ελληνικών ναών), κατά την περίοδο του Βυζαντίου, περίοδο των μεγάλων αντιφάσεων, που διακτινίζεται μεταξύ του φανατισμού απ' τη μια αλλά και της πολιτιστικής άνθισης από την άλλη, δεν χαρακτηρίζουν μόνο τις αναμφισβήτητα εκκλησιαρχικές διακυβερνήσεις των βυζαντινών αυτοκρατόρων. Ακραίες συμπεριφορές και φανατισμοί χαρακτήριζαν και του λεγόμενους "αντιφρονούντες" εθνικόυς (αν και στην πραγματικότητα η αντίθεση των "χριστιανών" του Βυζαντίου σε αυτούς δεν εκτεινόταν, όπως φαίνεται και από τα παραπάνω, στον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό καθεαυτό και στην αρχαία ελληνική φιλοσοφία, αλλά εστιαζόταν στην αντίστοιχη με αυτήν των χριστιανών προσπάθεια των εθνικών να επαναφέρουν και να εγκαθιδρύσουν ως επίσημη κρατική θρησκεία την "εθνική θρησκεία". Μην ξεχνιόμαστε λοιπόν...Σε εκκλησιοκρατικές εποχές αναφερόμαστε.. Τόσο η... "κυβέρνηση" όσο και η... "αντιπολίτευση" επιδιώκουν το προβάδισμα και συχνά το μονοπώλιο της θρησκείας τους...

    Κανείς δεν απαλλάσσεται των ευθυνών του για αδικαιολόγητες συμπεριφορές.
    Και στην ερώτηση, μα επιτέλους ποιος ξεκίνησε όλο αυτό το ...παιχνίδι της "θρησκείας στην εξουσία" και μάλιστα της επιτακτικής και αποσβύνουσας οισδήποτε θρησκευτική ελευθερία θεοκρατικής εξουσίας, ας μην ξεχνάμε τον πρόγονο του βυζαντινού πολιτισμού δηλαδή τη ρωμαΪκή εποχή και του διωγμούς κατά των χριστιανών...
    Ίσως αν δεν υπήρχαν οι διωγμοί, ο χριστιανισμός να μην είχε πάρει τέτοια έκταση. Μήπως δεν ξέρουμε όλοι τι απωθημένα μπορεί να δημιουργήσει η εξώθηση στην παρανομία...και κυρίως τι συσπείρωση μεταξύ των "παρανομούντων", βάσει των κριτηρίων της εκάστοτε εξουσίας, και των "επικηρυγμένων", όπως ήταν οι διωκόμενοι χριστιανοί επί Νέρωνα, Δεκίου ή Διοκλητιανού ?

    Γι' αυτό προτείνω να είμαστε πιο προσεκτικοι, όταν ασχολούμαστε με τέτοια θέματα, και κυρίως:... όταν αναζητουμε για "ιστορική πραγματικότητα" καλό θα είναι να αποφεύγουμε τις ακραίες θέσεις, καθώς όχι μόνο για ιστορικά αλλά και για σύγχονα γεγονότα η έννοια της "πραγματικότητας" είναι πολύ ρευστή. Καλύτερο είναι να αναζητούμε "ιστορικά γεγονότα" και να επιχειρούμε την ερμνηνεία τους, παίρνοντας για καθένα από αυτά πάντοτε δύο ρόλους, και του υπερασπιστή και του κατηγόρου.

    Όσο Tanya μου για το ερώτημα που έθεσες...Νομίζω πως είναι άστοχο και ανούσιο να ενοχοποιούμε τη συμμετοχή μας σε έναν μουσικό διαγωνισμό...Δηλαδή ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα, ότι τον διοργανώνει η Τουρκία ? ή ότι εκείνη τη μέρα πενθούμε..? Γιατι αν το πρόβλημα είναι το πρώτο, τότε δεν τίθεται θέμα ημέρα. Αν όμως είναι το δεύτερο, τότε θα έπρεπε ακόμα κι αν γινοταν σε άλλη χώρα η eurovision εκείνη την ημέρα, να μην συμμετείχαμε. Θα το κάναμε όμως..?
    Λοιπόν σκεφτείτε και το εξής σενάριο, ότι λίγο καιρό πριν το διαγωνισμό στις 29 ΜαΪου 2004 γίνεται - κούφια η ώρα - στην Τουρκία ένας σεισμός, όπως την προηγούμενη φορά....και επαναλαμβάνεται το ίδιο σκηνικό. Τα σωστικά μας συνεργεία καταφθάνουν στη γειτονική χώρα για βοήθεια, οι τούρκοι πολίτες τα υποδέχονται μετά βαΪων και κλάδων, περπατάς στις συνοικίες της Πόλης και μόλις λες ότι είσαι έλληνας σου στρώνουν χαλί...κ.ο.κ. ...Η ερώτησή είναι: τότε θα είχε νόημα αυτή η ερώτηση?...Έχω την εντύπωση πως δε θα είχε κανένα..Θα τα είχαμε αφήσει - και καλά θα κάναμε - πίσω όλα...Ούτε άλωση ούτε τίποτα...Η ιστορία δε σβήνεται μεν αλλά μην το παρατραβάμε...Ευτράπελα σαν και εκείνο της υπογραφής συνθήκης ειρήνης μεταξύ Σπάρτης - Αθήνας, μετά από αιώνες για να λήξουμε εμείς οι σύγχρονοι τον Πελλοπονησιακό πόλεμο των προγόνων μας είναι μάλλον γραφικές. Και έχω την εντύπωση πως και εν προκειμένω η αναζήτηση σκοπιμοτήτων και η καλλιέργεια - χωρίς πράγματι να υπάρχει λόγος - προστριβών και εντάσεων δεν έχει νόημα και οδηγεί σε ευτράπελα.

    "Η ζωή χωρίς μουσική θα ήταν ένα σφάλμα..." Νίτσε

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: gate στις 07-06-2003 00:33 ]
    Witchking
    08.06.2003, 10:54
    Gate, pragmatika pisteueis oti osoi einai kata tou Vyzantiou exoun diavasei thn mish istoria? Osoi yposthrizoun tis prakseis tou Mega Alexandrou ki aytoi vrazoun sto idio kazani?

    Vlepw emmesa me kathgoreis gia hmima8eia, kai me ta logia sou me kathgoriopoieis se an8rwpous eponomazomenous ws "arnhtes twn pantwn". Kai akomh to yfos sou einai arketa ypotimhtiko dhmiourgwntas mou etsi arnhtika synais8hmata. Pragmatika skefthka na mhn apanthsw ka8olou giati apo oti deixneis den se endiaferei h apopsh mou.

    Oso gia thn epixeirhmatologia mou vasizetai se istorika gegonota kai 8a se parakalesw na mou peis ti vrhkes la8os se ayta pou eipa. (oi merikes evdomades htan 3 mhnes)

    Epishs gnwrizw kai tis 2 pleyres tou nomismatos kai protimw thn pleyra pou me antiprosopeyei gia ton aploustato logo oti mou aresei o arxaios politismos. Den pauw omws na gnwrizw kai ta kala kai ta kaka twn 2 pleyrwn.

    gate
    08.06.2003, 13:08
    Quote:

    08-06-2003 στις 10:54, Witchking wrote:
    Gate, pragmatika pisteueis oti osoi einai kata tou Vyzantiou exoun diavasei thn mish istoria? Osoi yposthrizoun tis prakseis tou Mega Alexandrou ki aytoi vrazoun sto idio kazani?

    Vlepw emmesa me kathgoreis gia hmima8eia, kai me ta logia sou me kathgoriopoieis se an8rwpous eponomazomenous ws "arnhtes twn pantwn". Kai akomh to yfos sou einai arketa ypotimhtiko dhmiourgwntas mou etsi arnhtika synais8hmata. Pragmatika skefthka na mhn apanthsw ka8olou giati apo oti deixneis den se endiaferei h apopsh mou.

    Oso gia thn epixeirhmatologia mou vasizetai se istorika gegonota kai 8a se parakalesw na mou peis ti vrhkes la8os se ayta pou eipa. (oi merikes evdomades htan 3 mhnes)

    Epishs gnwrizw kai tis 2 pleyres tou nomismatos kai protimw thn pleyra pou me antiprosopeyei gia ton aploustato logo oti mou aresei o arxaios politismos. Den pauw omws na gnwrizw kai ta kala kai ta kaka twn 2 pleyrwn.





    Κώστα αν θεώρησες ότι με την απάντησή μου σε προσέβάλα και σε έκανα να αισθανθείς άσχημα σου ζητώ συγγνώμη.
    Πάντως να ξέρεις ότι καμία τέτοια πρόθεση δεν είχα, γι' αυτό όπως είδες δεν αναφέρθηκα προσωπικά σε σένα, στην απάντησή μου. Αυτό που έκανα ήταν:
    - να πάρω τα επιχειρήματα που παρέθεσες (τα οποία παρεπιμπτόντως δεν αμφισβήτησα, αντίθετα τα επιβεβαίωσα),
    -να προσθέσω επίσης και ορισμένα άλλα που χρησιμοποιούνται για να τονίσουν τη μελανή πλευρά του Βυζαντίου και
    -στη συνέχεια, παραθέτοντας και κάποια επιχειρήματα της αντίθετης όχθης, να κατακρίνω την μονομέρεια, το φανατισμό και την ημιμάθεια που χαρκατηρίζει όσους διατυπώνουν ακραίες θέσεις και αναζητούν τη μία και μόνη αλήθεια, προσεγγίζοντας τόσο την ιστορία του Βυζαντίου όσο και γενικότερα τα ιστορικά γεγονότα.

    Όταν έγραφα την απάντησή μου σκοπός μου δεν ήταν να απαντήσω τόσο προσωπικά σε εσένα(όταν θέλω να κάνω κάτι τέτοιο, το κάνω εξ αρχής, απευθυνόμενη σε συγκεκριμένο πρόσωπο με το όνομά του. Φαντάζομαι το έχεις παρατηρήσεις και αλλού στο forum), όσο να αναφερθώ στις τάσεις και τις προσεγγίσεις που υπάρχουν γύρω από το θέμα. Σίγουρα για την απάντησή μου εμπνεύστηκα από τη δική σου, αλλά δεν ήταν η πρόσθεσή μου να επικεντρωθώ αποκλειστικά σε αυτά που έγραφες εσύ και να απευθυνθώ αποκλειστικά σε σένα.

    Σίγουρα και στα πλαίσια της προηγούμενης απάντησής μου, το ακραίο των θέσεών σου το κατακρίων. Και ως ακραίο και ως "άρνηση των πάντων" θωρώ κυρίως το λόγο σου :Pragmatika an giortazoun thn Alwsh ths Polhs emena de mou leei tipota. To vlepw san na katastrepsan oi Tourkoi kati pou mas eksafanise".
    Είναι δικαίωμα σου ασφαλώς να έχεις την άποψή σου (αυτό είναι αδιαμφισβήτητο), όμως είναι δικαίωμα μου κι εμένα να τη θεωρώ ακραία και μονομερή και να μην μπορώ στα λόγια σου να αναγνωρίσω αυτό που σε άλλο σημείο αναφέρεις, ότι δηλαδη "αναγνωρίζεις και τα καλά και τα κακά των 2 πλευρών". Εφόσον συμβαίνει αυτό το τελευταίο που λες, τότε οκ, αλλά να σου πω την αλήθεια μου, θεώρησα καταρχήν ότι δε συμβαίνει, γιατί δεν μπορεσα να το διακρίνω στην απάντησή σου την πρώτη
    Ωστόσο το ότι θεωρώ την άποψη σου ακραία δε σημαίνει ότι σε υποτιμώ ή δε δίνω βάση σε αυτά που λες. Καμία σχέση. Όταν κατακρίνουμε θέσεις και απόψεις δε σημαίνει ότι κατακρίνουμε, υποτιμούμε, υποβαθμίζουμε ή ό,τι άλλο... και πρόσωπα. Τουλάχιστον αυτό ισχύει, για μένα.
    Βέβαια επειδή :
    -είναι πολύ λεπτές οι ισορροπίες και είναι πολύ εύκολο η επικριτικη διάθεση απέναντι σε μία άποψη να θεωρηθεί και ως επικριτική διάθεση απέναντι σε αυτόν που τη διατυπώνει,
    -επειδή επίσης δε θεωρώ ότι είμαι και "μαέστρος" πάντα στην τήρηση αυτών των ισορροπιών
    γι αυτό και παραδέχομαι ότι με το δίκιο σου σε ορισμένα σημεία το ύφος του λόγου μου να σε ενόχλησε, ερμηνεύοντάς το πάντα με το σκεπτικό (το λανθασμένα πάντως σκεπτικό) ότι ό,τι γράφω απευθύνεται αποκλειστικά σε σένα. Σου ζητώ λοιπόν συγγνώμη για ό,τι θεώρεις ότι σε προσβάλλει από όσα είπα, διαβεβαιώνοντάς σε για μια ακόμη φορά, ότι πάντως δεν απευθυνόμουν σε σένα.

    Επίσης θέλω να σου πω ότι είναι τουλάχιστον άδικο να λες ότι δε με ενδιαφέρει η άποψή σου, καθώς το ότι δεν ισχύει κάτι τέτοιο φαντάζομαι σου το έχω αποδείξει και άλλοτε, σε παλαιότερες επικοινωνίες μας, στο παρελθόν.
    Έχω διαπιστώσει επίσης και από το παρελθόν ότι έχεις πολλές γνώσεις και ότι απαντάς εύστοχα και κριτικά. Σε καμία περίπτωση λοιπόν δε θα σε "κατηγορούσα" - όπως λες - για ημιμάθεια. Για μονομέρεια ίσως ναι, για ημιμάθεια όμως όχι.

    Για άλλη μια φορά σου λέω, για να γίνει ξεκάθαρο. Η απάντησή μου δεν ήταν "μπηχτή" προς εσένα (δεν το συνηθίζω άλλωστε. Ή μάλλον συνηθίζω να ρίχνω μπηχτές, αλλά συνήθως ενημερώνω τον αποδέκτη τους ότι σε αυτόν απευθύνεται... οπότε δεν ξέρω κατά πόσο τότε αυτό εξακολουθεί να είναι μπηχτή...)

    Τώρα για το κατά πόσο κάποιος που είναι κατά του Βυζαντίου έχει διαβάσει τη μισή ιστορία, γνώμη μου είναι ότι αυτός που έχει διαβάσει τη μισή ιστορία ή έστω την έχει διαβάσει όλη, αλλα όχι με διάθεση ανακάλυψής της αλλά με διάθεση επιβεβαίωσης και παγίωσης ορισμένων εκ των προτέρων θέσεων του είναι αυτός που έχει θέσεις ακραίες και μονόπλευρες. Και για να μην έχουμε πάλι παρεξήγηση ειδίκά για σένα θεωρώ ότι βρίσκεσαι μάλλον στη δεύτερη ομάδα, δηλάδη έχεις μεν γνώσεις ιστορικές αλλά διαβάζεις την ιστορία ή ορισμένες φάσεις της με προκατάληψη. Αυτό τουλάχιστον μου δείχνει και η τελευταία σου απάντηση, όταν λες ότι αναγνωρίζεις μεν τα καλά και τα κακά των δύο πλευρών, αλλά τάσσεσαι κατά, γιατί απλά σου αρέσει ο αρχαίος πολιτισμός. Επομένως όλα όσα εγώ σου ανέφερα προηγουμένως, στοιχεία που αποδεικνύουν τη μέριμνα τόσο σε επίπεδο διακυβέρνησης όσο και μεμονωμένα από ορισμένους φωτισμένους λογίους βυζαντινούς της εποχής για την διάσωση και διάδοση του αρχαίου πολιτισμού, ούτε καν τα πρόσεξες. Γιατί αν τα μελετούσες λίγο, τότε θα καταλάβαινες ότι η έκρφραση "μας εξαφάνισε" είναι αναληθής και ακραία και ότι το γεγονός ότι σου αρέσει ο αρχαίος πολιτισμός δεν δικαιολογεί απόλυτα την αντίθεσή σου προς τον βυζαντινό, ο οποίος, εξαιρούμενων των μελανών σημείων που επισήμανες και εσύ και όλοι γνωρίζουμε, όχι άπλώς τον διατήρησε αλλά τον αναβίωσε και τον παρέδωσε στις επόμενες γενιές.
    dEUS
    08.06.2003, 17:37
    By the way exei diavasei kaneis to biblio tou basili rafailidi "oi laoi twn valkaniwn"?To diavasa prosfata kai mou lithikan arketes apories perh olwn aftwn pou lete.Einai antikeimeniko vivlio k simfwnw me tis apopseis tou siggrafea panw se orismena lepta istorika themata.
    Oso gia to an oi tourkoi giortazoun tin epetio tis alwsi tis polis,exoun kathe dikeoma na to kanoun...K gia aftous einai xara na filoksenisoun tin eurovision tin sigkekrimeni mera.K emeis an eimastan sti thesi tous to idio tha kaname pistevw k tha imastan kai poli perifanoi.
    ZOI
    08.06.2003, 18:19
    witchking απλα ηθελα ανα σου πω οτι οι αποψεις μας ταυτιζονται απολυτως και δεν εχω να προσθεσω κατι....
    Witchking
    08.06.2003, 19:30
    Gate, exw thn entypwsh oti parekshghsa to yfos sou kai antedrasa perissotero ypervolika apo oso 8a eprepe. H apanthsh htan ths stigmhs kai de mou edwse peri8wria gia pollh skepsh panw sto 8ema. Symfwnw sto oti eimai prokateleimenos sto sygekrimeno 8ema kai isws giati teleytaia asxoloumai me ton arxaio ellhniko politismo.

    Oso gia ton tropo poy eksefrasa thn apopsh mou xrhsimopoihsa kapoies lekseis opws to "eksafanhse" pio poly gia na dwsw emfash sta legomena mou. Katalavainw omws diavazontas to mhnyma ksana, oti h protash einai ypervolikh kai deixnei kapoio fanatismo apo thn meria mou.

    Ofeilw mia sygnwmh loipon, gia thn la8os katanohsh twn oswn eipw8hkan apo thn gate kai thn amesh epi8esh kata tou proswpou ths.

    SYGNWMH!!!!

    8a h8ela na pros8esw oti:

    O Ioustinianos an kai kynhghse thn arxaia Ellada, htan o an8rwpos pou eswse thn ellhnikh glwssa grafwntas mia seira apo kainourious nomous tou kratous sta Ellhnika kai ka8ierwnontas thn ellhnikh glwssa ws epishmh politikh kai 8rhskeytikh glwssa toy Vyzantioy.

    Deus eyxaristw gia thn protash, 8a prospa8hsw na vrw to vivlio akougete polu endiaferon.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: Witchking στις 08-06-2003 19:31 ]
    gate
    08.06.2003, 21:35
    Quote:

    08-06-2003 στις 19:30, Witchking wrote:
    Gate, exw thn entypwsh oti parekshghsa to yfos sou kai antedrasa perissotero ypervolika apo oso 8a eprepe. H apanthsh htan ths stigmhs kai de mou edwse peri8wria gia pollh skepsh panw sto 8ema. Symfwnw sto oti eimai prokateleimenos sto sygekrimeno 8ema kai isws giati teleytaia asxoloumai me ton arxaio ellhniko politismo.

    Oso gia ton tropo poy eksefrasa thn apopsh mou xrhsimopoihsa kapoies lekseis opws to "eksafanhse" pio poly gia na dwsw emfash sta legomena mou. Katalavainw omws diavazontas to mhnyma ksana, oti h protash einai ypervolikh kai deixnei kapoio fanatismo apo thn meria mou.

    Ofeilw mia sygnwmh loipon, gia thn la8os katanohsh twn oswn eipw8hkan apo thn gate kai thn amesh epi8esh kata tou proswpou ths.

    SYGNWMH!!!!

    8a h8ela na pros8esw oti:

    O Ioustinianos an kai kynhghse thn arxaia Ellada, htan o an8rwpos pou eswse thn ellhnikh glwssa grafwntas mia seira apo kainourious nomous tou kratous sta Ellhnika kai ka8ierwnontas thn ellhnikh glwssa ws epishmh politikh kai 8rhskeytikh glwssa toy Vyzantioy.

    Deus eyxaristw gia thn protash, 8a prospa8hsw na vrw to vivlio akougete polu endiaferon.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: Witchking στις 08-06-2003 19:31 ]



    Αχ βρε Witchking..
    κάτι τέτοια κάνεις και πώς μετά να μη σε συμπαθεί ο κόσμος...?
    gate
    08.06.2003, 22:17
    Quote:

    08-06-2003 στις 17:37, dEUS wrote:
    Oso gia to an oi tourkoi giortazoun tin epetio tis alwsi tis polis,exoun kathe dikeoma na to kanoun...K gia aftous einai xara na filoksenisoun tin eurovision tin sigkekrimeni mera.K emeis an eimastan sti thesi tous to idio tha kaname pistevw k tha imastan kai poli perifanoi.



    Πολυ σωστό. Την ίδια επισήμανση περίπου έκανε και η Ελένη Γλυκατζη -Αρβελέρ, η ελληνίδα ιστορικός πρύτανις των πανεπιστημίων της Γαλλίας, σε πρόσφατη εκπομπή της Άννας Παναγιωταρέα. Και είναι πολύ εύστοχο deus πραγματικά.

    Όσο για το βιβλίο του Ραφαηλίδη δεν το έχω διαβάσει. Θα το έχω υπόψη μου πάντως. Ευχαριστούμε για την πληροφορία.

    "Η ζωή χωρίς μουσική θα ήταν ένα σφάλμα..." Νίτσε

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: gate στις 08-06-2003 22:18 ]
    tanya
    09.06.2003, 23:04
    Βρε παιδιά δεν άνοιξα την συζήτηση για να τσακωθούμε , ηρεμήστε εγώ την πρώτη σκέψη που σας έρχεται στο μυαλό θέλω να μάθω...Προσωπικά μιας και μιλήσατε για ιστορία , είμαι κατά κάθε εχθροπραξίας είτε πρόκειται για τον Μέγα Αλέξανδρο που κατά την γνώμη μου έστω και αν ακούγεται βαρύ δεν είχε καμιά δουλειά να φτάσει στις Ινδίες άρα...τον θεωρώ δολοφόνο της τότε εποχής!Και επίσης είμαι κατά και όσων καταστροφών έκανε το Βυζάντιο...Όταν πρόκειται για καταστροφές παιδιά πρέπει να τα βλέπουμε και να τα καταδικάζουμε άσχετα αν θαυμάζουμε το Βυζάντιο για τα καλά του...εγώ πχ θαυμάζω πολύ τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό όταν ήταν στα χρόνια του Περικλή...χωρίς πολέμους και καταστροφές!!!
    Για την eurovision δεν νομίζω ότι πολλοί απο μας την θεωρούμε σοβαρό θεσμό οπότε...δεν θα πειράξει πολύ! :)
    gate
    10.06.2003, 01:33
    Quote:

    09-06-2003 στις 23:04, tanya wrote:
    Βρε παιδιά δεν άνοιξα την συζήτηση για να τσακωθούμε , ηρεμήστε εγώ την πρώτη σκέψη που σας έρχεται στο μυαλό θέλω να μάθω...Προσωπικά μιας και μιλήσατε για ιστορία , είμαι κατά κάθε εχθροπραξίας είτε πρόκειται για τον Μέγα Αλέξανδρο που κατά την γνώμη μου έστω και αν ακούγεται βαρύ δεν είχε καμιά δουλειά να φτάσει στις Ινδίες άρα...τον θεωρώ δολοφόνο της τότε εποχής!Και επίσης είμαι κατά και όσων καταστροφών έκανε το Βυζάντιο...Όταν πρόκειται για καταστροφές παιδιά πρέπει να τα βλέπουμε και να τα καταδικάζουμε άσχετα αν θαυμάζουμε το Βυζάντιο για τα καλά του...εγώ πχ θαυμάζω πολύ τον Αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό όταν ήταν στα χρόνια του Περικλή...χωρίς πολέμους και καταστροφές!!!
    Για την eurovision δεν νομίζω ότι πολλοί απο μας την θεωρούμε σοβαρό θεσμό οπότε...δεν θα πειράξει πολύ! :)



    Tanya μου μην ανησυχείς δεν τσακωνόμαστε...αλλά μας αρέσει να ανάβουμε τα αίματα κάποιες φορές...
    Η μονοτονία κουράζει κι έτσι λίγη παρεξήγηση δε βλάπτει...
    Έτσι Κώστα (Witcking) ?
    Εξάλλου ποτέ δεν κρατάμε κακίες..ο ένας με τον άλλον...
    tanya
    10.06.2003, 01:41
    xexexe ennoite oloi filoi eimaste, aplos ithela na to pekso ligo dietisia ksereis!!! :))))
    Witchking
    10.06.2003, 05:16


    Den krataw kakia! An kai fovamai ligo thn gate, logo kapoiwn apeilwn teleutaia . You know Nektaria!
    ZOI
    10.06.2003, 10:52
    tanya δεν υπαρχει τετοιο θεμα τσακωμων και παρεξηγησεων.ενα forum ειναι εδω,αρχαιοτατος θεσμος(αν και με αλλη μορφη σημερα),οπου ο καθενας μπορει να πει τη γνωμη του,να την υποστηριξει μαλιστα με λογικα επιχειρηματα και να μεινουμε ολοι ευχαριστημενοι που ακουμε αλλες αποψεις και εμπλουτιζουμε τις γνωσεις μας,αναθεωρουμε τις αποψεις μας.πραγματικα το ο,τι μπορει καπου να διαφωνουμε δε σημαινει απολυτως τπτ.και στο παρελθον εχουμε διαφωνησει αλλα αιμα δε χυθηκε ευτυχως[μεχρι που εγραψα λαθος nick και τη γλυτωσα με λιγο δουλεμα(ακομα σας το κραταω το δουλεμα:P)]
    λοιπον εμενα πολυ μου αρεσει που δε συμφωνουμε ολοι ως καλα προβατακια


    οσο για το Μεγα Αλεξανδρο αν εχεις να πεις κατι υπαρχει σχετικο thread και θα θελα να ακουσω τη γνωμη σου.(προσεξε τι θα πεις ,γιατι θα στησω ενεδρα )

    παντα φιλικα διαφωνουμε,τουλαχιστον ξερω πολλα ατομα που διαφωνουμε φιλικα.
    tanya
    10.06.2003, 11:25
    aaa to lisame auto vre no tsakomi entaksi to siniditopoihsa! Hmmmm oso gia ton mega aleksandro......ti prepei na po gia na min.... xexexe