ελληνική μουσική
    592 online   ·  210.830 μέλη

    Μητροπάνος τραγουδά Κορκολή: Σβήσε το φεγγάρι

    jorge
    21.09.2005, 16:41
    Συνδυασμός ροκ και λαϊκού


    Χωρίς πρόβα. Χωρίς ενορχήστρωση. Χωρίς καν να ξέρει απ' έξω όλους τους στίχους. Με μουσική συνοδεία μόνο τον συνθέτη στο πιάνο. Με ένα υποτυπώδες μικρόφωνο.



    Οταν έχει κανείς στη διάθεσή του τη φωνή του Μητροπάνου (όπως ο Στέφανος Κορκολής), τότε μπορεί να παίξει στο πιάνο ακόμα κι ένα ζεϊμπέκικο
    Κι όμως, η φωνή του Δημήτρη Μητροπάνου εκμηδένισε τις αντιξοότητες και μαζί το παράδοξο ενός καθαρού ζεϊμπέκικου που παίζεται σε ένα πιάνο. Αντίθετα, ακολουθώντας τη λαϊκή γραμμή της παρτιτούρας του Στέφανου Κορκολή και τους στίχους του Νίκου Μωραΐτη, κατάφερε να μεταλλάξει τη μελωδία στο πιάνο και να της δώσει ταυτότητα: η λαϊκή μπαλάντα «Σβήσε το φεγγάρι» είναι ένα μόνο δείγμα ενός καινούργιου δίσκου, που θα κυκλοφορήσει τον Νοέμβριο από τη Minos.

    Η πρώτη παρουσίαση της συνεργασίας Μητροπάνου-Κορκολή έγινε χθες στο στούντιο «Σιέρα», μπροστά σε δεκάδες κάμερες και στον Τέρενς Κουίκ, που έφτασε σαρωτικός, διεκδικώντας ένα δελεαστικό ρεπορτάζ για την πρωινή του εκπομπή (και μια σαφή διάψευση των φημών που θέλουν τον τραγουδιστή βαριά άρρωστο). Οι «έντυποι» δημοσιογράφοι έχουμε μάθει να κάνουμε υπομονή όταν επελαύνει η απειλή της τηλεοπτικής εικόνας και για όσο στήνονται οι κάμερες και δοκιμάζονται οι φωτισμοί.

    Αλλωστε, ο χρόνος αναμονής λειτουργεί και υπέρ της συγκέντρωσης πληροφοριών. Και να: η υπόσχεση για αυτή τη δισκογραφική συνεργασία δόθηκε προ δεκαετίας, ύστερα από τη συμμετοχή του Μητροπάνου στον δίσκο «Εχω μια διαίσθηση» του Κορκολή. Αλλά, όπως εξήγησε αργότερα γελώντας ο Δημήτρης Μητροπάνος, «ο Στέφανος ήταν στον κόσμο του. Οταν είπαμε ότι δεν πάει άλλο η αναβολή, είπε "εντάξει, αρχίζω να γράφω". Πέρασαν 6 μήνες και μας... έγραφε. Τελικά, τον έκλεισε ο Μπενέτος στο στούντιο...».

    Τα 8 τραγούδια του -αβάπτιστου ακόμη- δίσκου, σε στίχους του Νίκου Μωραΐτη και της Ρεβέκκας Ρούση, είναι ήδη απολύτως έτοιμα: εκτός από το «Σβήσε το φεγγάρι», με όλα τα χαρακτηριστικά μιας λαϊκής επιτυχίας, χθες ακούσαμε και το «Φύγε καρδιά μου».

    Τα υπόλοιπα τραγούδια βρίσκονται στο στάδιο της προετοιμασίας, με αλλαγές και προσθήκες. Το βέβαιο είναι ότι όλα είναι γραμμένα για τη φωνή του Δημήτρη Μητροπάνου, «χωρίς να έχω ψάξει να βρω τι του μοιάζει ή τι μοιάζει με ό,τι έχει πει. Αλλά η φωνή του, που με συγκλονίζει πραγματικά, έχει τη δική της υπόσταση: συνδυάζει το αυθεντικό ροκ με το αυθεντικό λαϊκό. Είμαι ευτυχής να δημιουργώ μουσική γι' αυτή τη φωνή» εξήγησε ο Κορκολής. «Ο Στέφανος δείχνει μια άλλη μουσική του όψη, έναν άλλον εαυτό, πιο ώριμο, με τη δική του ελληνικότητα -που με συγκίνησε ιδιαίτερα», δήλωσε ο Μητροπάνος. Την παραγωγή κάνει ο Ηλίας Μπενέτος, που -ευδιάθετος- κράτησε χθες τον ρόλο τού οικοδεσπότη στο στούντιο, «το λίγο μυστικό αυτό μέρος όπου ετοιμάζονται πράγματα με τα οποία θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα σας εκπλήξουμε».

    Τον εορταστικό χαρακτήρα της συνεργασίας υπογράμμισε και η εμφάνιση μιας... τούρτας που, ελλείψει μαχαιριού, καταναλώθηκε άμεσα, με κουταλάκια και πλατιά χαμόγελα.



    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 21/09/2005
    Soiram
    17.10.2005, 22:52
    Ακούγεται ιδιαίτερα ενδιαφέρον αν και είμαι περιέργος να δώ πως θα συνδυαστεί η λαική φωνή του Μητροπάνου με το πιάνο του Κορκολή. ΘΑ ήθελα όμως να κάνω και μια επισήμανση...από ότι παρατηρώ τώρα τελυταία, ο Κορκολής έχει δικτυωθεί για τα καλά μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, αφότου εμφανίστηκε ξανά με τον "¶γγελο" της Πρωτοψάλτη. Πλέον γράφει για πολλούς καλλιτέχνες και διαφορετικούς...τώρα αυτό δεν ξέρω κατά πόσο είναι απαραίτητα καλό ή όχι, ο χρόνος θα δείξει!
    allmusictome
    18.10.2005, 14:34
    δεν ξέρω για τους υπόλοιπους, αλλά η μουσική του Στέφανου Κορκολή πάντα με συγκινούσε με τη γλυκιά της μελαγχολική διάθεση. φυσικά εντάξει αυτά είναι θέματα γούστου, πρόσληψης και προδιάθεσης. έχετε ακούσει τα 2 κομμάτια που έγραψε για τον τελευταίο δίσκο του Μάριου Φραγκούλη?? σίγουρα ανυπομονώ να ακούσω τη νέα του δουλειά με το Δημήτρη Μητροπάνο!!!
    jorge
    06.12.2005, 15:17
    ΝΑΤΑΛΙ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ
    ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 06/12/2005

    Μητροπάνος με Κορκολή

    «Θέλω να χρειάζονται τη χροιά μου. Θέλω να με επιλέγουν». Το ξεκαθάρισε ο Δημήτρης Μητροπάνος. Προτιμά την παλιά, παραδοσιακή και ασφαλέστερη τακτική των τραγουδιστών. Να αφήνει να τον επιλέγουν. Οχι να ψάχνει ο ίδιος να βρει συνθέτες κι εκείνοι πατώντας στη φωνή του να γράφουν κατά παραγγελία τραγούδια για να την αναδείξουν. Στην περίπτωση του Στέφανου Κορκολή και της συνεργασίας τους, που κατέληξε σε 11 τραγούδια και στον δίσκο «Πες μου τ' αληθινά σου» (Minos-Emi), τα πράγματα ελαφρώς διαφοροποιήθηκαν...


    Την πρόταση της συνεργασίας την έκανε μεν ο Κορκολής αλλά προ 10ετίας. Πριν από 2,5 χρόνια την επανέλαβε. Θετικός εξ αρχής ο Μητροπάνος περίμενε. Ματαίως. Με την ιδιορρυθμία του καλλιτέχνη στο απόγειό της, ο συνθέτης χρειάστηκε την παρέμβαση και την οργανωτικότητα του παραγωγού Ηλία Μπενέτου που τον στρίμωξε και τον έστρωσε στη δουλειά. Και ιδού. Με τους στίχους του Νίκου Μωραΐτη και της Ρεββέκας Ρούσση, ο δίσκος ολοκληρώθηκε και με τίτλο δανεισμένο από ένα από τα τραγούδια που ο Μητροπάνος ακούγεται να ερμηνεύει μαζί με τη Μελίνα Κανά, παρουσιάστηκε χθες από τους συντελεστές του και την ενθουσιασμένη Μαργαρίτα Μάτσα.


    Γιατί ένας κατ' εξοχήν λαϊκός τραγουδιστής περίμενε πώς και πώς τη συνεργασία με έναν συνθέτη που δεν είναι ταυτισμένος με το λαϊκό; «Διότι ο Στέφανος γράφει καλά τραγούδια», απάντησε απλά ο Μητροπάνος.

    Καλά και πολλά, θα παρατηρούσε κάποιος που θα αποτιμούσε την παρουσία του Κορκολή σε πολλούς δίσκους πολλών τραγουδιστών την τελευταία διετία. Μουσικός με σπουδές και θητεία στη συμφωνική μουσική, ο ίδιος απαντά πως ο τραγουδοποιητικός του οίστρος προέρχεται από την ανάγκη του να γευτεί «τη χαρά της άμεσης δημιουργίας: έτσι λειτουργεί το τραγούδι».

    Εστω. Αλλά και λαϊκά και μάλιστα γραμμένα, όπως κι ο ίδιος ο Κορκολής λέει, για «μια από τις σπουδαιότερες λαϊκές φωνές - ίσως και τη σπουδαιότερη»; Κι όμως, όποιος ακούσει τον δίσκο λαϊκά τραγούδια θα ακούσει παρότι για τη δημιουργία τους ο συνθέτης δεν ακολούθησε τον τρόπο της άμεσης κι ενστικτώδους δημιουργίας, αλλά την «κλασική» μέθοδο. «Προηγήθηκε σπουδή και μελέτη», παραδέχτηκε. «Πήγα στο παλιό λαϊκό. Προτίμησα τη σχολή Ακη Πάνου. Αυτό φαντάστηκα ότι με εκφράζει περισσότερο στη λαϊκότητα του ήχου». Τη φωνή του Μητροπάνου δεν χρειάστηκε να τη μελετήσει. «Από παιδί τη θυμάμαι να φτάνει απ' το τρανζιστοράκι του γείτονα στο παράθυρό μου».

    Οσο για τους στιχουργούς, η αποτελεσματικότητα της συνεργασίας τους ήταν ήδη δοκιμασμένη: «Με, τη Ρεββέκα από το "Ανεμόπτερο", με τον Μωραΐτη από τον δίσκο της Πρωτοψάλτη».

    Οταν τα τραγούδια ολοκληρώθηκαν χρειάστηκε ξανά η αρωγή του Μπενέτου με μια επιπλέον αποστολή: εκείνη του ανθρώπου που «φροντίζει ώστε οι συμπεριφορές των εμπλεκομένων να μένουν αυτούσιες και να μην ψαλιδίζονται από τις διαφορετικές τους συνήθειες». Αστειευόταν χθες ο παραγωγός, αλλά και μέσα από αυτό συνειδητοποιούσε κανείς τις μικρές αλλά καθοριστικές λεπτομέρειες που κλήθηκε να ρυθμίσει. Οπως, π.χ., το ότι «ο Κορκολής γράφει και ηχογραφεί από το απόγευμα και μετά. Είναι διανυκτερεύων ...συνθέτης. Ο Μητροπάνος προτιμά να τελειώνει με το στούντιο μέχρι το απόγευμα και να ξεκουράζεται μετά».

    Πάντως οι ηχογραφήσεις έγιναν, «στο στούντιο περάσαμε μια χαρά» και ο δίσκος βρίσκεται από χθες στα ράφια των δισκοπωλείων. Προάγγελός του, ως είθισται, στα ραδιόφωνα το τραγούδι «Σβήσε το φεγγάρι» έγινε ήδη επιτυχία.





    doritsa78
    06.12.2005, 21:16
    Ακουσα τον Μητροπανο στη Σεμινα και μου αρεσαν 2-3 που ειπε.Δεν περιμενα να γραψει ο Κορκολης γι'αυτον τραγουδια.
    kakaris
    07.12.2005, 00:15
    euxaristo poly gia ta tragoudia
    semplice
    25.10.2006, 03:16
    Κριτική από την Στέλλα Βλαχογιάννη


    από το site www.hridanos.gr
    ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΗΤΡΟΠΑΝΟΣ
    ΔΙΣΚΟΣ: ΠΕΣ ΜΟΥ Τ' ΑΛΗΘΙΝΑ ΣΟΥ


    Στίχοι: Νίκος Μωραΐτης, Ρεβέκκα Ρούσση
    Μουσική: Στέφανος Κορκολής
    το ανιαρό της ειλικρίνειας
    Εταιρεία: MINOS


    Σκέφτομαι ακούγοντας και αυτόν τον δίσκο πόσο τελικά έχουμε αδικήσει όλοι μας τον Γιάννη Πάριο χρίζοντάς τον βασιλέα της αισθηματολογίας. Κι όμως -κυρία μου- και οι σκληροί άντρες κλαίνε. Ο Δημήτρης Μητροπάνος αν το καλοσκεφτεί κανείς θα μπορούσε να είναι το ισότιμο μέγεθος στο λαϊκό τραγούδι και όχι στο ευρωπαικοκάτι του κ. Πάριου. Το ζεϊμπέκικο κάνει τη διαφορά; Δεν νομίζω. Αν εξαιρέσει κανείς τον Άγιο Φεβρουάριο στα νιάτα του και το μικρούτσειο Στου αιώνα την παράγκα κατά τη μέση του ηλικία, σε τι άλλο έχει πρωταγωνιστήσει ο -αξιολογότατος φωνητικά- λαϊκός τραγουδιστής; Σε αισθηματικές ιστορίες που ανεβάζουν το κοινό στην πίστα και αυξάνουν το εισόδημα στις κυρίες με τα λουλούδια.

    Αν η δισκογραφία δεν απεμπλακεί από τις ανάγκες των προγραμμάτων των νυκτερινών κέντρων -δηλαδή την μαζική κατανάλωση της διασκέδασης- δεν αξίζει να συζητάμε σοβαρά δίσκους σαν κι αυτόν. Πέραν τούτου η εν λόγω εργασία αποδεικνύει πώς μια ισχυρότατη περσόνα σαν αυτή του Μητροπάνου λειτουργεί ως προς τους δημιουργούς των τραγουδιών σαν αποροφητήρας ή σαν ηλεκτρική σκούπα αν προτιμάτε. Τους ρουφά και ή τους εξατμίζει ή τους συναθροίζει με τη γύρω σκόνη. Και βέβαια ο (κάθε) Μητροπάνος δεν κυκλοφορεί με ένα περίστροφο και μαζεύει τους δημιουργούς στο στούντιο. Οικειοθελώς πάνε. Γιατί όπως και να το κάνουμε τραγουδιστές σαν τον Μητροπάνο κάνουν άμεση απόσβεση και φέρνουν και κέρδος.

    Ακόμα και ο Θάνος (κατ' όνομα και μόνον) Μικρούτσικος προσήλθε στον Δημήτρη Μητροπάνο με την έννοια ότι και αυτός στους γνώριμους μουσικούς δρόμους του τραγουδιστή κινήθηκε. Αλλά είχε την ευφυΐα να τον πλαισιώσει με σημαντικούς στιχουργούς. Και δεν βάζω όλα μου τα λεφτά ότι ο καθείς που φέρνει τις στροφές του στο άκουσμα της Ρόζας ξέρει για ποια Ρόζα μιλάμε -μπορεί να το μάθει ωστόσο αν ενδιαφέρεται- ξέρει όμως στη μνήμη ποιών φέρνει τις στροφές του όταν χορεύει με το Πάντα γελαστοί.

    Ο Στέφανος Κορκολής δεν είναι καθόλου τυχαίος συνθέτης. Θα έλεγα πως είναι μια ανθρώπινη μηχανή παραγωγής μουσικής -συχνά αξιόλογης. Εν προκειμένω έγραψε και αυτός τα ευπρεπή ζεϊμπέκικά του και καθάρισε. Τα πήρε ο τραγουδιστής, τα τραγούδησε πανομοιότυπα με τα εκατοντάδες άλλα που έχει πει -έτσι κι αλλιώς ο Δ. Μητροπάνος δεν φημίζεται για την εκφραστικότητά του, ή σ' αρέσει ή δεν σ' αρέσει- και ιδού έντεκα τραγούδια έτοιμα για βραδινή κατανάλωση.

    Είναι σαφές πως το μέγιστο πρόβλημα του δίσκου είναι οι στίχοι. Και ο σχετικά έμπειρος Νίκος Μωραΐτης και η σχετικά καινούργια Ρεβέκκα Ρούσση ακολούθησαν την «συνταγή Μητροπάνος» παράγοντας άσφαιρα -στη μάχη τους με τον χρόνο και όχι το ταμείο φυσικά-, και ομοειδή στιχουργήματα. Δεν έπρεπε.

    Τι; Έγινε χρυσός; Δεν έγινε ακόμα; Ε, καλά, θα γίνει. Μακάρι και διαμαντένιος. Μας αφορά πουθενά;"



    Θα ήθελα να μου πείτε τη γνώμη σας για την παρακάτω κριτική στην οποία έπεσα τυχαία απο το site www.hridanos.gr την οποία προσωπικά την βλέπω πάρα πολύ αυστηρή έως άδικη.
    Και εξηγούμαι:
    Kαι εμένα ΔΕΝ μου αρέσει αυτός ο δίσκος και από την πρώτη στιγμή μου έβγαζε μια "εμπορικίλα"Ομως γιατί τα πήρε η κ.Βλαχογιάννη όλα "παραμάζωμα "???
    Λέει πως μόνο ο" Αγιος Φεβρουάριος" και ο"Στoυ αιώνα την παράγκα " είναι
    οι δίσκοι που έχει "πρωταγωνιστήσει" ο Μητροπάνος.Στους
    "Δρομος για τα Κύθηρα" του Κατσαρού
    "Συναξάρια" του Χατζηνάσιου,Μάνου Ελευθερίου ,Μιχάλη Μπουρμούλη
    "η εθνική μας μοναξιά" του Τόκα
    "παρέα με έναν ήλιο" του Τόκα
    "Λαικά '76" ΜΟυσαφίρης -Παπαβασιλείου
    "Εντελβάις " ΄Τόκας στίχοι Αλκης Αλκαίος
    και σε τόσα άλλα ΤΙ έχει κάνει? Δεν έχει πρωταγωνιστήσει??
    Και είναι τραγούδια αυτά για να ανέβει κάποιος σε τραπέζια????
    Θυμηθείτε λίγο τα τραγούδια των παραπάνω δίσκων και θα ανατριχιάσετε.
    Φυσικά γνωρίζω ποια είναι η Στέλλα Βλαχογιάννη και την εκτιμώ αλλά κανένας πιστεύω πως δεν πρέπει να είναι στο απυρόβλητο για τις απόψεις του.
    Την καλώ να απαντήσει λοιπόν για να κρατήσουμε και κάποια δεοντολογία.
    Αν πάλι είναι προσωπική της άποψη και δεν έχει κάτι να απαντήσει πάλι
    σεβαστό.Εμένα και με όλη την υποκειμενικότητα την οποία μπορεί να έχουν
    τετοια θέματα με βρίσκει πολύ αντίθετο...






    Οι λέξεις έχουν κι άλλο φλούδι παρά μέσα όπως τα μύγδαλα και η υπομονή.

    Γιάννης Ρίτσος

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 03:21 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 03:25 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 03:31 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 03:57 ]


    semplice
    25.10.2006, 03:52


    "...Γεια σου Στέλλα ,γεια σου Αγγελική και μην κλαις Μαρία"










    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 04:32 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 22:21 ]


    επισυναπτόμενα: Mitropanos Xatzinasios_ta sinaksaria1.JPG Mitropanos Xatzinasios_ta sinaksaria fr1.JPG 
    megaloserwtikos
    25.10.2006, 04:09
    Κωνσταντίνε σκέφτηκα μήπως το είπε με μεταφορική έννοια;
    Ανέφερε δηλαδή έναν δίσκο που τον σύστησε (δυνατά) στο ελληνικό κοινό και έναν δίσκο που ήταν πια πολύ ώριμος και έκανε και έκπληξη με την συνεργασία του με έναν από τους ποιοτικότερους συνθέτες μας...
    υποθέτω...
    XeniaRodo
    25.10.2006, 11:22
    Eμένα αυτό το ένα που έχω ακούσει του Kορκολή δε μου αρέσει.
    semplice
    25.10.2006, 11:33
    Πέτρο φίλε μου,από όσο διάβασα και καταλαβαίνω δεν είδα να συστηνει κάποιον δίσκο του Μητροπάνου (ή ΜΕ τον Μητροπάνο) αν προτιμάτε.
    Με πείραξε πάρα πολύ το γεγονός πως τα έγραψε αυτά ειδικά η κ.Βλαχογιάννη.
    Διότι απο τα πόστα που είχε και έχει ,πραγματικά επηρεάζει πολύ κόσμο.

    Ξαναγράφω τι με πείραξε

    "Αν εξαιρέσει κανείς τον Άγιο Φεβρουάριο στα νιάτα του και το μικρούτσειο Στου αιώνα την παράγκα κατά τη μέση του ηλικία, σε τι άλλο έχει πρωταγωνιστήσει ο -αξιολογότατος φωνητικά- λαϊκός τραγουδιστής; Σε αισθηματικές ιστορίες που ανεβάζουν το κοινό στην πίστα και αυξάνουν το εισόδημα στις κυρίες με τα λουλούδια."



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 11:36 ]


    semplice
    25.10.2006, 11:41
    Παράθεση:

    Το μέλος XeniaRodo στις 25-10-2006 στις 11:22 έγραψε...

    Eμένα αυτό το ένα που έχω ακούσει του Kορκολή δε μου αρέσει.



    Xenia ούτε και εμένα μου αρέσουν τα κομμάτια του δίσκου με τον Κορκολή.
    Κανένα δεν θα έλεγα πως μου αρέσει.
    Αλλο είναι όμως το θέμα εδώ.Θα βάλουμε τον Δημήτρη Μητροπάνο στη θέση
    του "διασκεδαστή" της νύχτας (τραπέζια ,λουλούδια κλπ) επειδή είχε (εάν είχε)
    μια άτυχη δισκογραφική στιγμή?


    Aiolos_m
    25.10.2006, 12:59
    Κακός δίσκος...
    trademark
    25.10.2006, 13:12
    Είναι γνωστό ότι η Βλαχογιαννη είναι πολύ αυστηρή στις κριτικές της αλλά στην περίπτωση του Μητροπάνου νομίζω ότι έχει δίκιο. Το μεγαλύτερο μέρος της δισκογραφίας του Μητροπάνου είναι με δευτεροκλασάτους συνθέτες ( άσχετο αν του
    έχουν γράψει και μερικά αξιόλογα τραγούδια ) και με αυτούς έγινε αυτό που έγινε.
    Οι συνεργασίες του με Μούτση ,Τόκα, και Μικρούτσικο είναι εξαίρεσεις στο συνολο της πορείας του.


    semplice
    25.10.2006, 13:28
    Παράθεση:

    Το μέλος trademark στις 25-10-2006 στις 13:12 έγραψε...

    Είναι γνωστό ότι η Βλαχογιαννη είναι πολύ αυστηρή στις κριτικές της αλλά στην περίπτωση του Μητροπάνου νομίζω ότι έχει δίκιο. Το μεγαλύτερο μέρος της δισκογραφίας του Μητροπάνου είναι με δευτεροκλασάτους συνθέτες ( άσχετο αν του
    έχουν γράψει και μερικά αξιόλογα τραγούδια ) και με αυτούς έγινε αυτό που έγινε.
    Οι συνεργασίες του με Μούτση ,Τόκα, και Μικρούτσικο είναι εξαίρεσεις στο συνολο της πορείας του.





    Ξαναγράφω τι έγραψε...

    "Αν εξαιρέσει κανείς τον Άγιο Φεβρουάριο στα νιάτα του και το μικρούτσειο Στου αιώνα την παράγκα κατά τη μέση του ηλικία, σε τι άλλο έχει πρωταγωνιστήσει ο -αξιολογότατος φωνητικά- λαϊκός τραγουδιστής; Σε αισθηματικές ιστορίες που ανεβάζουν το κοινό στην πίστα και αυξάνουν το εισόδημα στις κυρίες με τα λουλούδια."

    Δεν βλέπω οι δίσκοι με τον Μάριο Τόκα να είναι στις παραπάνω "εξαιρέσεις"
    που κάνει η κ.Βλαχογιάννη.
    Και κάτι άλλο...τα "Συναξάρια" του Γιώργου Χατζηνάσιου ,του Μιχάλη Μπουρμπουλη και του Μάνου Ελευθερίου είναι για τραπέζια,νυχτερινά κέντρα και λουλούδια??
    Το ρωτάω ευθέως

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 13:29 ]


    trademark
    25.10.2006, 13:55
    Ούτε ''τα συναξάρια '' του Χατζηνάσιου ούτε ''τα πικροσάβατα '' του Θεοδωράκη είναι για τα νυχτερίνα κέντρα αλλά σαν συνεργασίες δεν είναι επιτυχημένες . Ο Μητροπάνος συνέργαστηκε με μεγάλους συνθέτες π.χ. Θεοδωράκη , Καλδάρα κ.α. αλλά ούτε καλλιτεχνικά ούτε και εμπορικά δεν απέδωσαν αυτές οι συνεργασίες , οι υπογραφές απο μόνο -ελπίζω να συμφωνούμε σε αυτό - δε λένε κάτι . Ο Μητροπάνος την επιτυχία και την αναγνώριση την κέρδισε με τους δευτεροκλασάτους συνθέτες ή αν το θες αλλιώς με τους λιγότερο καλλιτεχνικά αναγνωρισμένους συνθέτες.
    semplice
    25.10.2006, 14:08
    Παράθεση:

    Το μέλος trademark στις 25-10-2006 στις 13:55 έγραψε...

    Ούτε ''τα συναξάρια '' του Χατζηνάσιου ούτε ''τα πικροσάβατα '' του Θεοδωράκη είναι για τα νυχτερίνα κέντρα αλλά σαν συνεργασίες δεν είναι επιτυχημένες . Ο Μητροπάνος συνέργαστηκε με μεγάλους συνθέτες π.χ. Θεοδωράκη , Καλδάρα κ.α. αλλά ούτε καλλιτεχνικά ούτε και εμπορικά δεν απέδωσαν αυτές οι συνεργασίες , οι υπογραφές απο μόνο -ελπίζω να συμφωνούμε σε αυτό - δε λένε κάτι . Ο Μητροπάνος την επιτυχία και την αναγνώριση την κέρδισε με τους δευτεροκλασάτους συνθέτες ή αν το θες αλλιώς με τους λιγότερο καλλιτεχνικά αναγνωρισμένους συνθέτες.



    Αν δεν σε αγγίζουν "Τα συναξάρια " φίλε/φίλη trademark είναι δικό σου θέμα
    και το σέβομαι.Προσωπικά βάζω αυτό τον δίσκο πάρα πολύ ψηλά.Δεν μιλάω εγώ από εδώ για το τι είναι επιτυχημένο εμπορικά και τι όχι.Δεν με ενδιαφέρει καθόλου μάλιστα αυτή η συζήτηση.Με ενδιαφέρει μόνο
    τι έχει πραγματική αξία ως έργο.
    Αν θέλεις όμως πες μου τη γνώμη σου ..Τον Χατζηνάσιιο και τον Μάριο Τόκα τους θεωρείς δευτεροκλασσάτους?
    Να πω και κάτι άλλο ..ο καθένας κάνει λάθη και παρασύρεται και γράφει και κάτι παραπάνω.Μπορεί να έκανε και η κυρία Βλαχογιάννη τώρα με αυτή της την κριτική.

    Απλά θα με πείραζε πάρα πολύ ΕΑΝ απορρίπτει όλο το χώρο του "λαικου έντεχνου"
    (αν και δεν μου αρέσει ο όρος πρέπει τωρα να τον χρησιμοποιήσω)
    Αυτον τον χώρο εκφράζει ο Δημήτρης Μητροπάνος και μάλιστα κατά τον καλύτερο τρόπο κατά την άποψη μου.

    trademark
    25.10.2006, 14:44
    ''Τα συναξάρια'' δεν λέω ότι είναι κακός δίσκος απλά δεν τον θεωρώ και πολύ σπουδαίο δίσκο αλλά όπως είπες αυτό είναι προσωπικό. Δεν θέλω να γίνω συνήγορος της Βλαχογιάννη αλλά αν την παρακολουθήσεις θα καταλάβεις ότι αγαπά ιδιέταιρα το έντεχνο λα'ι'κ'ο . Οι κύριοι εκφραστές του έντεχνου λα'ι'κού από την μεριά των τραγουδιστών είναι ο Μπιθικώτσης και η Μοσχολιού την δεκαετία του 60 και την δεκαετιά του 70 ο Μητσιας , η Γαλάνη ,η Αλεξίου κ.α. ο Μητροπάνος δεν νομίζω ότι ανήκει εκεί . Αν αξαιρέσεις τις συνεργασίες που σου είπα οι οποίες ανήκουν στο χώρο του έντεχνου(κλασικού , λα'ι'κού , σύγχρονου όπως θες πες το .) οι υπόπλοιπες είτε δεν είναι κ αλ λ ι τ ε χ ν ι κ ά επιτυχημένες είτε είναι με συνθέτες μικρότερης αξίας π.χ. Παπαβασιλείου. Το Χατζηνάσιο και τον Τόκα ΔΕΝ τους θεωρώ με τίποτα δευτεροκλασάτους αντιθέτως τους θεωρώ πολυ αξιόλογους αλλά δεν θεωρώ ότι ανήκουν στο κλαμπ των κορυφαίων συνθετών.
    semplice
    25.10.2006, 22:25
    Παράθεση:

    Το μέλος semplice στις 25-10-2006 στις 03:52 έγραψε...



    "...Γεια σου Στέλλα ,γεια σου Αγγελική και μην κλαις Μαρία"












    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 04:32 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 25-10-2006 22:21 ]





    Εντάξει ......trademark
    trademark
    26.10.2006, 09:07
    Semplice , υπάρχει μια σελίδα www.alimono.com η οποία είναι αφιερωμένη στον Μητροπάνο και έχει την δισκογραφία του και διάφορες συνεντεύξεις του απο περιοδικά. Μια συνέντευξη του από το δίφωνο νομίζω ότι σχετίζεται με την διαφωνία μας .