ελληνική μουσική
324 online   ·  204.187 μέλη

Η ανδροκρατια στο χωρο της τζαζ!! Πως εξηγειτε οτι δεν υπαρχουν γυναικες???

JAZZYPIANVOC
Περαστική Νότα
Chat
02.10.2005, 23:53
ητα μελη, ειμαι μουσικος και απο τις μετρημενες στα δαχτυλα του ενος χεριου γυναικες που παιζουν τζαζ-σοουλ πιανο και αλτο σαξοφωνο και αυτοσχεδιαζουν..Λατρευω τη τζαζ και τον αυτοσχεδιασμο τον οποιον θεωρω ελευθερη εκφραση και δημιουργια!! Εχω κι εγω σπουδες κλασσικες στο ενεργητικο μου και δουλευω ως ελευθερος επαγ/τιας μουσικος και σε ωδεια. Εχετε, εσεις οι φιλοι της τζαζ, αναρωτηθει οτι δεν υπαρχουν γυναικες που να παιζουν οργανα,π.χ. σαξοφωνο, τρομπετα, τζαζ-πιανο, ντραμς στο χωρο της τζαζ και οτι το μονο που κανουν ειναι να ειναι τραγουδιστριες (καμμια φορα δε, "διακοσμητικα φυτα" η "γλαστρες"..).Λυπαμαι που οι γυναικες ειναι μονο κλασσικες πιανιστες και γενικοτερα μουσικοι προσκολλημενοι στην κλασσικη και μονο και δεν αναζητουν αλλα μουσικα μονοπατια!! Μονο στην Ολλανδια η τη Δανια ισως συναντησει κανεις καμμια γυναικα που να παιζει πιανο η κανενα σαξοφωνο η τρομπόνι...Οι ελληνιδες μαλλον ασχολουνται με την κουζινα και τα "ντολμαδακια"..Η θελουν το πολυ να ανοιγουν το στομα τους και να τραγουδανε ακοπα, χωρις να στρωθουν να μελετησουν το θησαυρο της συγχρονης μουσικης και της τζαζ. Η γυναικα στην ελλαδα παραμενει ενα απλο "εκτελεστικο οργανο!!! Λυπαμαι!!!


#1   
vouliakis
Βετεράνος
Chat
03.10.2005, 00:18
[Μετακινήθηκε στη σωστή κατηγορία.]
#2   
vouliakis
Βετεράνος
Chat
03.10.2005, 01:25
JAZZYPIANVOC, πολύ ενδιαφέρον το θέμα που θίγεις εδώ...
Πάντως, δεν είναι και λίγες οι γυναίκες της jazz.

Εδώ, θα βρεις μια ιστοσελίδα αφιερωμένη σε μερικές από αυτές (links στις ιστοσελίδες τους).





#3   
Vanos
Περαστική Νότα
Chat
03.10.2005, 01:31
Το έχω σκεφτεί κατά καιρούς αυτό. Γιατί άραγε οι γυναίκες και πολύ περισσότερο οι Ελληνίδες δεν έχουν ασχοληθεί με τη τζαζ; Μερικές σκέψεις:
Εκτός απο τις Ελληνίδες ούτε οι Έλληνες δεν ασχολούνται με την τζαζ! Ειδικότερα, δεν υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την καλλιέργεια της στη χώρα μας καθώς η τζαζ απαιτεί άτομο με ανάλογα ακούσματα. Το ρεμπέτικο, η λαϊκή μουσική κ.λπ. απέχουν πολύ από την τζαζ, όσο και αν κάποιοι πάνε να μας πείσουν για το αντίθετο παντρεύοντάς τα με τρόπο επιεικώς ατυχή. Επίσης, χρειάζεται υπομονή για να αρχίζεις να την καταλαβαίνεις. Ως Έλληνες μάλλον βαριόμαστε να ακούσουμε κάτι το οποίο ξεπερνάει την πολυπλοκότητα και ίσως την πνευματικότητα ενός τσιφτετελιού...
Ακόμα, θέλει άτομα με μουσική παιδεία. Από τις "μουσικές" μου συναναστροφές βλέπω πως τζαζ είναι "μουσική για μουσικούς". Όλη μου στην παρέα μου που ακούμε αρκετή τζαζ είμαστε μουσικοί (ερασιτεχνικού και επαγγελματικού επιπέδου).
Το σημαντίκότερο όλων ίσως να είναι είναι πως η ιδιοσυγκρασία του Έλληνα βρίσκεται μάλλον μακριά από το πνεύμα του "αέρα" της.
Τα παραπάνω αφορούν κυρίως την ακρόαση της τζαζ.
Τώρα, αν θέλουμε να μιλήσουμε για τη δημιουργία και την εκτέλεση τζαζ μουσικής θα πρέπει να τονίσω πως η τζαζ απαιτεί τρομερή δεξιοτεχνία και ενασχόληση. Ωστόσο ζούμε σε μια εποχή που η μισή Ελλάδα (αν όχι όλη) θέλει να μπεί στο Fame Story γιατί πιστεύει πως η μουσική (την οποία την έχουν ταυτίσει μόνο με το τραγούδι) είναι κάτι εύκολο που δε χρειάζεται σπουδή, φέρνει εύκολα λεφτά, σε κάνει διάσημο και σε κυνηγούν οι γυναίκες...
Από την άλλη πλευρά βλέπω και τα κορίτσια των ωδείων (έρχομαι στο θέμα σου JAZZYPIANVOC). Τα περισσότερα που ασχολούνται π.χ. με το κλασσικό πιάνο παίζουν απλώς ό,τι βλέπουν στην παρτιτούρα. Το μόνο που ακούω είναι νότες χωρίς να αποδίδεται το νόημα κάθε κομματιού, ο σκοπός για τον οποίο γράφτηκε. Κανένα πάθος, καμμία σπιρτάδα! Η τζαζ απαιτεί πρωτοτυπία, πνεύμα, μουσική "εξυπνάδα" (αν καταλαβαίνεις τί εννοω) και ένα ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΑΥΤΙ! Δυστυχώς οι περισσότερες κοπέλες ωδείων που γνωρίζω δεν μπορούν να "βγάλουν" τις συγχορδίες κομματιών όταν εκείνες είναι κάτι παραπάνω από μινόρε ή ματζόρε. Όταν ακούνε καμμία ασυνήθιστη αλλοίωση, καμμία έκτη ή ένατη μέσα σε μια συγχορδία σκιάζονται! Σκέψου τες να προσπαθούν να κάνουν τζαζ αυτοσχεδιασμό!
Η τζαζ περιέχει πολλούς νεωτερισμούς και ασυμβατότητες και για αυτό χρειάζεται ιδιαίτερη φαντασία, επαναστατικότητα και μουσική τόλμη. Μερικές φορές οι γυναίκες χρειάζονται να περπατήσουν πάνω σε ένα (μουσικό) δρόμο που έχει ανοίξει πρώτα άνδρας. Δεν μπορώ να τις κατηγορήσω. Είναι στη φύση τους.
Ίσως όμως οι ιδίες να είναι ο δρόμος που άνοιξε ο άνδρας...
#4   
nefos
MusicHeaven Guru
Chat
03.10.2005, 01:38

@ H Σοφία Νοητή αχολείται με τζαζ και διδάσκει στην Αθήνα στο athenaeum. Έχει αξιόλογους μαθητές , ίσως απλά μη γνωστοί ακόμα.
#5   
nefos
MusicHeaven Guru
Chat
03.10.2005, 04:57

@ Για κοίτα ε δ ώ κι ε δ ώ . Τα παραπάνω λινκς έγιναν με ένα απλό search στο yahoo «women playing jazz». Δεν μου φάνηκε από αυτά που διάβασα πως μόνο στην Ολλανδία ή στην Δανία υπάρχουν γυναίκες που παίζουν αυτά που ανέφερες. Επιφυλάσσομαι στο να γράψω πιο πολλά γιατί δεν έχω χρόνο αυτή την στιγμή αλλά θα επανέλθω.





επισυναπτόμενα: Women_band001a.jpg 
#6   
JAZZYPIANVOC
Περαστική Νότα
Chat
03.10.2005, 09:53
Αγαπητη μου φλαουτιστρια nefo, δεν μιλαω για γυναικες τζαζ τραγουδιστριες που υπαρχουν πολλες, αλλα για γυναικες στα οργανα (τζαζ πιανιστριες, τρομπετιστριες, τρομπονιστριες, σαξοφωνιστες...). Ξερεις εσυ καμμια τετοια στην ελλαδα, γιατι επιθυμω να κανω ενα female jazz quartet!!!!
#7   
JAZZYPIANVOC
Περαστική Νότα
Chat
03.10.2005, 09:59
Καλημερα αγαπητε μου vouliaki!! Λες οτι δεν ειναι και λιγες οι "κυριες" της τζαζ! Μιλαω κυριως για γυναικες που παιζουν οργανα (οχι τραγουδιστριες!!), γυναικες σε big bands η σε σχηματα...(??).Προσωπικα, ειμαι λατρης της TANIA MARIA, CARLA BLEY, AZIZA MUSTAFA..Μετρημενες κι αυτες στα δαχτυλα ουτε του ενος χεριου..Α, ξεχασα! Και η NINA SIMONE επαιζε η ιδια πιανο..Με ενδιαφερει ομως η κοινωνιολογικη και ψυχολογικη προσεγγιση του θεματος..Μηπως τελικα η τζαζ λογω του πρωτοποριακου της χαρακτηρα και του "ρισκου" που απαιτει ο αυτοσχεδιασμος φοβιζει τις ηδη φοβισμενες γυναικες????
#8   
JAZZYPIANVOC
Περαστική Νότα
Chat
03.10.2005, 10:06
Καλημερα vano!! Ευχαριστω για την ωραια προσεγγιση με τις κοινωνιολογικες τις διαστασεις...γυρω απο την ελλειψη γυναικων στη τζαζ, τη "φτηνεια" και την "τουρκοκουλτουρα" του τσιφτετελιου, την τεμπελια του ελληνα μουσικου να διαβασει και φυσικα την επισημανση για το "πολυ καλο μουσικο αυτι" που απαιτειται!!! Αληθεια, τι σπουδαζεις?? Ποια η σχεση σου με τη μουσικη? Εγω ειμαι επαγ/τιας μουσικος αλλα εχω σπουδασει νομικα, παιδαγωγικα και κοινωνιολογια..Τα παρατησα ολα για τη μεγαλη μου αγαπη, τη μουσικη!!
#9   
Margi
Περαστική Νότα
Chat
03.10.2005, 10:14
Nαι, έτσι είναι. Οι γυναίκες που ασχολούνται με την jazz είναι σχετικά λίγες, όπως λίγες είναι και οι γυναίκες συνθέτριες ή οι γυναίκες μαέστροι.
Ας μην ξεχνάμε όμως πως χώρος της μουσικής συγκεκριμένα αλλά και της τέχνης γενικότερα, όπως και οι χώροι της επιστήμης και της πολιτικής, ήταν μέχρι σχετικά πρόσφατα ,ανδροκρατούμενοι.
Το ερμηνεύω λοιπόν ως κοινωνικό φαινόμενο. Η μη ενασχόληση με την jazz δεν είναι θέμα γυναικείας ιδιοσυγκρασίας, αλλά θέμα χρόνου.
Δώστε μας λίγο χρόνο ακόμα
#10   
Vanos
Περαστική Νότα
Chat
03.10.2005, 11:41
JAZZYPIANVOC είμαι ημι-ερασιτέχνης μουσικός. Ασχολούμε κυρίως με το πιάνο και λίγο με χορωδίες (όχι εκκλησιαστικές ωστόσο). Έχω τελειώσει οργάνωση και διοίκηση επιχειρήσεων και τώρα σπουδάζω ιατρική.

Δεν είμαι σίγουρος πως είναι θέμα χρόνου, Margi.
Ο χρόνος θα δείξει...


#11   
piterpiano
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
03.10.2005, 13:53
καλησπερα δεσποινις jazzpianvoc!τον τελευταιο καιρο εχω αρχισει και γω να ασχολουμαι με την jazz.θα εχεις παρατηρησει οτι η ανδροκρατια δεν υφισταται μονο στην Jazz αλλα και στους περισσοτερους κλαδους της μουσικης.Το μονο συνολο στο οποιο υπαρχει μια σχετικη ισορροπια μεταξυ των φυλων ειναι οι κλασσικες ορχηστρες με αρκετες γυναικειες παρουσιες κυριως στα εγχορδα και πνευστα.

Εδω ομως ερχεται το θεμα του Ωδειου.Γιατι τα περισσοτερα κοριτσια(συντριπτικη πλειοψηφια) να μαθαινουν ενα οργανο επειδη τους εμφυτευουν την ιδεα οι γονεις(ιδεολογια 'πιανο-γαλλικα') και οχι απο προσωπικη θεληση.Οπωσδηποτε συμβαινει και στα αρσενικα,αλλα οσοι την γουσταρουν την μουσικη δεν μενουν στο ωδειο αλλα πειραματιζονται σε καποιο γκρουπακι και παραμεριζουν για λιγο την παρτιτουρα.Ειναι μεγαλη μου απορια η παραπανω διαπιστωση και δεν εχω ιδεα γιατι συμαβαινει!!Γιατι τα κοριτσια μονο φωνητικα???

Τελος,να συμφωνησω στα ολα οσα ειπε ο φιλος VANOS,και να δωσω και την προσωπικη μου αποψη,για κατι που ειπε..

Ο σωστος ολοκληρωμενος μουσικος δεν φτιαχνεται μονο απο παρτιτουρα,ειναι αδυνατον να περιγραψεις καποιο εργο μεσα απο ενα φυλλο χαρτι αν δεν εχει τα καταλληλα συναισθηματα,ευαισθησια,ανοιχτο μυαλο κλπ..

Τελοσπαντων επειδη βγηκα παλι εκτος θεματος,ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΕ ΓΚΡΟΥΠΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


#12   
Vanos
Περαστική Νότα
Chat
03.10.2005, 14:21
"By and large, jazz has always been like the kind of a man you wouldn’t want your daughter to associate with"
Duke Ellington

Ίσως να εξηγεί κάτι...

#13   
Vanos
Περαστική Νότα
Chat
03.10.2005, 14:25
"By and large, jazz has always been like the kind of a man you wouldn’t want your daughter to associate with"
Duke Ellington

Ίσως να εξηγεί κάτι...

#14   
pclos
Συγχορδία Μινόρε
Chat
03.10.2005, 17:45
Quote:

Το μέλος piterpiano στις 03-10-2005 στις 13:53 έγραψε:

καλησπερα δεσποινις jazzpianvoc!τον τελευταιο καιρο εχω αρχισει και γω να ασχολουμαι με την jazz.θα εχεις παρατηρησει οτι η ανδροκρατια δεν υφισταται μονο στην Jazz αλλα και στους περισσοτερους κλαδους της μουσικης.Το μονο συνολο στο οποιο υπαρχει μια σχετικη ισορροπια μεταξυ των φυλων ειναι οι κλασσικες ορχηστρες με αρκετες γυναικειες παρουσιες κυριως στα εγχορδα και πνευστα.

Εδω ομως ερχεται το θεμα του Ωδειου.Γιατι τα περισσοτερα κοριτσια(συντριπτικη πλειοψηφια) να μαθαινουν ενα οργανο επειδη τους εμφυτευουν την ιδεα οι γονεις(ιδεολογια 'πιανο-γαλλικα') και οχι απο προσωπικη θεληση.Οπωσδηποτε συμβαινει και στα αρσενικα,αλλα οσοι την γουσταρουν την μουσικη δεν μενουν στο ωδειο αλλα πειραματιζονται σε καποιο γκρουπακι και παραμεριζουν για λιγο την παρτιτουρα.Ειναι μεγαλη μου απορια η παραπανω διαπιστωση και δεν εχω ιδεα γιατι συμαβαινει!!Γιατι τα κοριτσια μονο φωνητικα???

Τελος,να συμφωνησω στα ολα οσα ειπε ο φιλος VANOS,και να δωσω και την προσωπικη μου αποψη,για κατι που ειπε..

Ο σωστος ολοκληρωμενος μουσικος δεν φτιαχνεται μονο απο παρτιτουρα,ειναι αδυνατον να περιγραψεις καποιο εργο μεσα απο ενα φυλλο χαρτι αν δεν εχει τα καταλληλα συναισθηματα,ευαισθησια,ανοιχτο μυαλο κλπ..

Τελοσπαντων επειδη βγηκα παλι εκτος θεματος,ΚΟΡΙΤΣΙΑ ΜΠΕΙΤΕ ΣΕ ΓΚΡΟΥΠΑΚΙΑ ΜΕ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΣΑΣ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!






ama den alhtepsei kaneis pulaki mu ti musikh na paixei?exeis thn entypwsh oti oi kaloi,oi gnwstoi se oloys einai panagies? an den eisai skoteinos,me dieftharmenh antilhpsh gia to egw su kai me proswpikoys kanones hthikhs pws tha gineis o diashmoteros?ginetai alogo kursas to gataki?lollolol
#15   
nefos
MusicHeaven Guru
Chat
04.10.2005, 07:52
Quote:

Το μέλος JAZZYPIANVOC στις 03-10-2005 στις 09:53 έγραψε:

Αγαπητη μου φλαουτιστρια nefo, δεν μιλαω για γυναικες τζαζ τραγουδιστριες που υπαρχουν πολλες, αλλα για γυναικες στα οργανα (τζαζ πιανιστριες, τρομπετιστριες, τρομπονιστριες, σαξοφωνιστες...). Ξερεις εσυ καμμια τετοια στην ελλαδα, γιατι επιθυμω να κανω ενα female jazz quartet!!!!





@ Greek Music Information Center • Adrianou 105, GR 10558 Athen, Greece, Tel. (1) 331-0129, Fax (1) 322-4192, e-mail: protocol@iema.culture.gr, Internet: http://www.iema.culture.gr, Internet: http://www.musicportal.gr/en [10/2004]
@Jazz Research and Promotion Centre • 46 Tsami Karatassou St., GR-11742 Athen,Greece, Tel. (1) 923-8808, Fax (1) 924-1847 [1999 ***]
@ Ωδείο Τέχνης Φακανά.
@ Σαξόφωνο και πιάνο στον Νάκα.

@ Λες όλες οι παραπάνω σχολές να έχουν μόνο άντρες οργανοπαίχτες της τζαζζ;; Να πάρω τηλέφωνα να κάνω μια μικρή στατιστική ;

@ Και όσο για την άποψή σου «Οι ελληνιδες μαλλον ασχολουνται με την κουζινα και τα "ντολμαδακια"..Η θελουν το πολυ να ανοιγουν το στομα τους και να τραγουδανε ακοπα, χωρις να στρωθουν να μελετησουν το θησαυρο της συγχρονης μουσικης και της τζαζ. Η γυναικα στην ελλαδα παραμενει ενα απλο "εκτελεστικο οργανο!!! Λυπαμαι!!!» έχω να σου πω πως τέτοια εύκολα συμπεράσματα μονάχα πελάγωμα προκαλούν κυρίως για τους αναγνώστες που δεν είναι καν οργανοπαίχτες.

@ Α επίσης . . . μια χαρά ασχολούμαι με την κουζίνα και για να φτιάξω ντολμαδάκια μου πήρε όση ώρα μελετάω καθημερινά το φλαουτάκι μου. Και σίγουρα δεν ένιωσα «ένα απλό εκτελεστικό όργανο».

@ Και μια σημείωση ακόμα . . . δεν χρειάζεται να μου στέλνεις τα ποστ σου σε πμ γιατί τα βλέπω στα τόπικς μια και καλή!


[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nefos στις 04-10-2005 07:54 ]
#16   
revekka
Φθασμένος
Chat
04.10.2005, 11:32
Γενικά...η jazz έχει τις καταβολές της στην Αφρικανο-Αμερικάνικη φυλή, τις οποίας οι γυναίκες εκτός απο πάπφτωχες ήταν κακοποιηημένες όχι μόνο απο την κοινωνία αλλα και απο τους άντρες τους. Που χρήματα για να αγοράσουν μουσικό όργανο, πού χρόνος να ασχοληθούν όταν γεννούσαν το πρώτο τους παιδί στα 16... άρα φωνή. Γι αυτό και υπάρχει τεράστια παράδοση στη φωνή σε σχέση με τα όργανα (όσον αφορά τις γυναίκες και τη μουσική jazz).
Αυτό συνέβαινε τότε. Σήμερα αλλάζουν σιγά σιγά τα πράγματα.

Προσωπικά, δοκίμασα να παίξω αρκετές φορές βράδυ με γκρούπ, και μόνο λίγες ήταν κάτι που ήθελα. Και αυτές τις λίγες, ήμουν με φίλους, ή με ανθρώπους που σεβόμουνα. Τις υπόλοιπες, σηκώθηκα κι έφυγα.

#17   
Tipota
Περαστική Νότα
Chat
12.10.2005, 05:07
.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Tipota στις 27-10-2005 19:24 ]
#18