ελληνική μουσική
    514 online   ·  210.840 μέλη

    Μουσική Πρόταση: Οι 100 καλύτεροι δίσκοι και η ιστορία τους!

    Elen
    23.06.2003, 17:43
    Μαζί με το τεύχος της Καθημερινής της Κυριακής αυτής της εβδομάδας(29/06) θα κυκλοφορήσει ένα έξτρα τεύχος, το οποίο θα περιλαμβάνει τις προτάσεις των συνεργατών του ραδιοφωνικού σταθμού Μελωδία για τους 100 καλυτερους ελληνικούς δίσκους των τελευταίων 8 δεκαετιών και κάποια λόγια για την ιστορία τους είτε από τους ίδιους τους δημιουργούς των τραγουδιών, είτε από τους ανθρώπους που επιμελήθηκαν αυτήν την έκδοση. Πρόκειται για ένα συλλεκτικό τεύχος!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από:: Elen στις 23-06-2003 19:52 ]
    semplice
    15.07.2006, 14:08
    Πρόκειται πραγματικά για ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΗ δουλειά αλλά
    ακόμα δεν έω καταφέρει να την βρω!

    Εχει κάποιος ιδέα απο που μπορεί να βρεθεί η να αγοραστεί???
    ageras
    15.07.2006, 14:31
    Βοήθειααααααααα..........
    Κι εγώ δεν το έχω βρει!!!!
    semplice
    15.07.2006, 14:46
    ΑΓΙΟΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
    Τραγούδι προτρέπον εις εγκλήματα



    Μουσική: Δήμος Μούτσης
    Στίχοι: Μάνος Ελευθερίου
    Ερμηνεία: Δημήτρης Μητροπάνος, Πετρή Σαλπέα
    POLYGRAM 1971

    Η ιστορία του δίσκου ξεκινά την τριετία 1968- 1970, όταν ο Μάνος Ελευθερίου γράφει 30 περίπου κείμενα, εμπνευσμένα από την ενασχόλησή του εκείνης της περιόδου, με καρτ ποστάλ, φωτογραφίες, άρθρα και λοιπές πηγές από τη Σμύρνη προ της Μικρασιατικής καταστροφής.
    Ο Μάνος Ελευθερίου έδωσε τους στίχους του στον Δήμο Μούτση.

    Του τόνισα όμως ότι αυτοί οι στίχοι δεν έιναι η ιστορία της Σμύρνης, αλλά αναφέρονται σε κάτι οριστικά χαμένο σαν τη Σμύρνη, εξηγεί ο στιχουργός.

    Ο Δήμος Μούτσης μελοποίησε μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα εννέα από τα κείμενα. Τα τραγούδια πρωτοπαρουσιάστηκαν ζωντανά τον Οκτώβριο του 1971 στο κέντρο «Περικλής» της Πλάκας, το οποίο μετονομάστηκε σε « Φεβρουάριος» ειδικά γι' αυτές τις παραστάσεις. Τα πιο λαϊκά τραγούδια του κύκλου απέδιδε ο Γιάννης Μπογδάνος, ενώ τα πιο λυρικά κομμάτια ερμήνευε η Πετρή Σαλπέα.
    Ο Μούτσης κράτησε τη Σαλπέα και για τη δισκογράφηση του υλικού, αναζητούσε όμως ερμηνευτή για τα» αντρικά « κομμάτια του δίσκου.

    Δέχτηκα σε ακρόαση πολλούς τραγουδιστές.Δεν έβρισκα όμως αυτό που ήθελα. Τον Δημήτρη Μητροπάνο μου τον πρότειναν από την εταιρεία μου, τη Philips αναφέρει.

    Ο Δήμος Μούτσης κάλεσε τον τραγουδιστή για «δοκιμαστικό», ο νεαρός όμως τότε Δημήτρης Μητροπάνος υπηρετούσε τη στρατιωτική του θητεία στην Αλεξανδρούπολη. Με μέσο της εταιρείας πήρε ολιγοήμερη άδεια, κατέβηκε στην Αθήνα και παρουσιάστηκε στον Μούτση: «Στεγνή φωνή-σκέτη, χωρίς πολλά τσαλίμια, ό,τι έπρεπε γι' αυτό που ήθελα σ' αυτά τα τραγούδια», τονίζει ο συνθέτης.

    Καταφέρνουν να εξασφαλίσουν στον τραγουδιστή νέα άδεια για να ηχογραφήσει. « Στις 20 Δεκεμβρίου του 1971 κατεβαίνω στην Αθήνα και μέσα σε δύο μέρες ηχογραφώ και τα πέντε τραγούδια που λέω στο δίσκο», θυμάται ο Δημήτρης Μητροπάνος.
    Ο Άγιος Φεβρουάριος είναι ένας από τους πρώτους δίσκους που γράφονται σε οκτακάναλο - το οποίο μόλις είχε φτάσει στα στούντιο της Κολούμπια.

    Η σύγχρονη τεχνολογία ηχογράφησης προσφέρει στον Δήμο Μούτση τη δυνατότητα πειραματισμού. Ο συνθέτης βάζει τον Δημήτρη Μαριολά να παίξει με το μπουζούκι του συνδεδεμένο στον ενισχυτή.
    Η ενορχήστρωση του δίσκου προκαλεί αμηχανία στους κριτικούς. Η εφημερίδα Ακρόπολις (1972) επισημαίνει «την επίδραση της σύγχρονης ποπ στον τρόπο έκφρασης του συνθέτη».

    Ο δίσκος κυκλοφορεί το 1972 και δεν ξεπερνά σε πωλήσεις τα 2.000 αντίτυπα. Η αποτυχία είναι καθολική, μέχρι που λαμβάνει χώρα η υπόθεση Κοεμτζή και ο συγγραφέας Δημήτρης Ψαθάς, σε κείμενό του στην πρώτη σελίδα των ΝΕΩΝ, αναφέρει το Ο Χάρος βγήκε παγανιά ως τραγούδι προτρέπον εις εγκλήματα.
    Ο κόσμος αρχίζει να αναζητεί το συγκεκριμένο τραγούδι και οι πωλήσεις του Αγίου Φεβρουαρίου ανεβαίνουν ραγδαία...

    Δ. Μπάκα

    ΠΗΓΗ: 100 Δίσκοι και η ιστορία τους από τον Μελωδία fm 99,2 - ειδική έκδοση,Καθημερινή




    επισυναπτόμενα: 21-02-06_146255_1.jpg 
    semplice
    15.07.2006, 15:00
    Μανώλη έστειλα την αναδημοσίευση για τον "Αγιο Φεβρουάριο " για να πάρουμε μια γεύση για το τι πράγμα μιλάμε
    Η πολύ καλή παραγωγός του αγαπημένου μου σταθμού ΜΕΛΩΔΊΑ 99,2 ,Διονυσία Μπάκα υπογράφει την ..παραπάνω ιστορία όμως εξαιρετικά κείμενα για άλλους ..99 δίσκους έχουν γράψει η Τασούλα Επτακοίλη,ο Χρήστος Παπαμιχάλης και σίγουρα και άλλοι! πολύ αξιόλογοι παραγωγοί του Μελωδία





    O Ηλιος φταίει που αργεί στα μάτια μας να φτάσει

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 15-07-2006 15:19 ]


    ageras
    15.07.2006, 15:07
    Πολύ καλά έκανες!!!!!!!
    Καταπλκτικός δίσκος!!!

    CHE
    15.07.2006, 19:31
    Την έχω αυτή την έκδοση. Ευτυχώς που την κράτησα!
    semplice
    16.07.2006, 15:12
    ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΕΣ
    Με το προχώρα του Μάτσα φτάσαμε στο στούντιο

    Α' ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΕΣ
    Μουσική: Μάνος Λοΐζος
    Στίχοι:Λευτέρης Παπαδόπουλος
    Ερμηνεία:Γιάννης Καλατζής, Γιώργος Νταλάρας, Γιάννης Πάριος,Μαρίζα Κωχ,Μάνος Λοΐζος.
    ΜΙΝΟS 1970


    Ο Μάνος Λοΐζος ήταν έξοχος συνθέτης.Μελωδικός, γλυκός, τρυφερός - αυτά που ξέρουμε. Ήταν όμως - αντίθετα από μένα, που σκιζόμουνα στη δουλειά - και ολίγον... τεμπέλης!

    Για να γράψει ένα τραγούδι, μου έβγαζε την πίστη.Το πήγαινε από 'δω, το έφερνε από 'κει, του βρώμαγε, του μύριζε, το έπαιζε στη γυναίκα του και στους φίλους του, το δοκίμαζε στο στούντιο, το άλλαζε, το διόρθωνε κ.ο.κ.
    Το τι τράβηξα για το «Αχ, χελιδόνι μου»,τον «Λιόντα»,το « Μη με ρωτάς«και άλλα δεν λέγεται...

    Το 1968, που κυκλοφόρησε ο «Σταθμός», ο Μάνος είχε ετοιμάσει ελάχιστα τραγούδια. Με τις φωνές και τους καβγάδες, όμως, και το «σπρώξε» και «προχώρα» του Μάτσα, καταφέραμε να φτάσουμε στο στούντιο, χρησιμοποιώντας για βοήθεια και μερικά ορχηστρικά...

    Το 1969, είχαμε μαζέψει, από δουλειές στον κινηματογράφο,κυρίως,διάφορα τραγούδια και αποφασίσαμε να κάνουμε μια συναυλία στο σινέ Αλόμα, του Χολαργού.

    Αυτή τη συναυλία δεν ξέρω πως, την παρακολούθησε και ο μακαρίτης, πολύ καλός ηθοποιός,Ανδρέας Φιλιππίδης.
    Ο οποίος είχε ενθουσιασθεί με ένα τραγούδι, που έλεγε: Εκείνος που μας χάθηκε / θ'ανθίσει μες στο χώμα /θα βγει την άλλη άνοιξη /μ' ένα φιλί στο στόμα/ θα βγει την άλλη άνοιξη/ το άλλο καλοκαίρι/ με πράσινο πουκάμισο / κι ένα κλαρί στο χέρι...

    Εκείνο τον καιρό, ο συγγραφέας Αλκης Παπάς- πρώτος καιμοναδικός σύζυγος της Ειρήνης Παπά - είχε γράψει ένα θεατρικό έργο με τίτλο «Γη... SOS».

    Το έργο - μουσικό - θα ανέβαινε στο θέατρο «Μίνωα» της οδού Πατησίων, από τον Μαρκομιχελάκη(θεατρώνης).
    Ο τελευταίος είχε προσλάβει στον θίασο τον Φιλιππίδη, τον Αλέκο Αλεξανδράκη, τη Μάρθα Καραγιάννη,την Ιλια Λιβυκού, τη Λίντα Αλμα κα. Και ποιόν θα φωνάξουμε για τη μουσική ; ρώτησε ο Μαρκομιχελάκης. «Τον Μάνο Λοΐζο» είπε ο Φιλιππίδης.

    Άκουσα μερικά τραγούδια του σε μια συναυλία και τρελάθηκα ! Ένα δε κομμάτι, το Εκείνος που χάθηκε, μου πήρε την ψυχή....

    Έτσι με τον Μάνο, πήραμε τη δουλειά. Βάλαμε αμέσως κάτω τα τραγούδια της συναυλίας, ζητήσαμε να ' ρθουν στον θίασο και η Αλέκα Μαβίλη με τον Μιχάλη Βιολάρη, για τραγουδιστές και προχωρήσαμε.

    Και με αυτό το υλικό, φτιάξαμε τον δίσκο «Θαλασσογραφίες» Στον οποίο - τι πλάκα!- δεν χρησιμοποιήσαμε το «Εκείνος που μας χάθηκε», γιατί εγώ το 'βρισκα μακάβριο - όπως και είναι...και δεν το ήθελα, απ' ουδενί λόγω, πλάι στον Καφενέ, στον Σεβάχ, στο Μήνυμα, στη Γοργόνα, στο Νανούρισμα και στ' άλλα τραγούδια του έργου! Να σημειώσω τέλος, ότι αυτό το κομμάτι, που αγάπησε ο Φιλιππίδης, δεν το βάλαμε ποτέ με τον Μάνο σε δίσκο...

    Τα τραγούδια ερμήνευσαν οι Γιάννης Καλατζής,Γιώργος Νταλάρας, Γιάννης Πάριος, Μαρίζα Κώχ, το εξώφυλλο το φιλοτέχνησε η Αργυρώ Καρύμπακα- Νεγρεπόντη και τη φωτογραφία, στο οπισθόφυλλο την τράβηξε ο ζωγράφος Βακιρτζής, στο Κερατσίνι, ένα πρωινό, που ο Νταλάρας παραλίγο να παίξει ξύλο, μπροστά στην πύλη του Ανδριανού, με ένα μόρτη, που πήγε να μας τρακάρει...

    Του Λευτέρη Παπαδόπουλου

    Πηγή: 100 Δίσκοι και η ιστορία τους από τον Μελωδία 99,2 /Ειδική έκδοση - Καθημερινή





    semplice
    22.07.2006, 13:32
    ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΟΥΛΑΣ
    Όλα τον θυμίζουν

    Μουσική: Μάνος Λοΐζος
    Στίχοι: Μανώλης Ρασούλης, Πυθαγόρας
    Ερμηνεία: Χαρούλα Αλεξίου, Δημήτρης Κοντογιάννης
    ΜΙΝΟΣ 1979


    Ιούνιο του ' 79 κυκλοφόρησε ο δίσκος. Κάναμε διακοπές με τον Μάνο και τη Χαρούλα στη Μυτιλήνη κι εκείνος έβριζε γιατί δεν... πουλούσε! Με πήρες στο λαιμό σου μου έλεγε, μ' ένα δίσκο λαϊκό.
    Λίγους μήνες μετά όταν Τα τραγούδια της Χαρούλας άρχισαν να ακούγονται παντού ο Μάνος Λοΐζος σταμάτησε να βρίζει τον Αχιλλέα Θεοφίλου, φίλο του και παραγωγό της δουλειάς.Εκείνος ήταν που τον ώθησε να γράψει τα πρώτα τραγούδια του, με καθαρόαιμο λαϊκό ήχο, γι' αυτό και ζήτησε από τον Χρήστο Νικολόπουλο να δείξει τους λαϊκούς δρόμους της μουσικής ( ουσάκ, ραστ, χιτζάζ κ.α) στον Λοΐζο, για να τους σπουδάσει με τη σειρά του και να βρει τον ρυθμό στο Φαντάρο, στη Γύφτισσα στο Τέλι - Τέλι και στα υπόλοιπα, όλα πασίγνωστα και αγαπημένα.

    Είκοσι τέσσερα χρόνια μετά, ο Αχιλλέας Θεοφίλου, θυμάται ζωηρά την τελειομανία του Μάνου Λοΐζου που έβγαλε το ζουμί των μουσικών της ορχήστρας για να πάρει το καλύτερο παίξιμό τους ή που έψαχνε απλώς, φωνή διαφορετικής χροιάς για το σιγόντο κι έτσι κράτησε δεύτερη φωνή στη Χαρούλα Αλεξίου η Δήμητρα Γαλάνη, συμμετέχοντας σε δύο τραγούδια.Φίλοι, βεβαίως από χρόνια, είχαν συνεργαστεί στο δίσκο Καλημέρα Ήλιε το ' 74 - τέσσερις μπαλάντες κι έντεχνα λαϊκά - αλλά ήθελαν καιοι δύο μια απολύτως προσωπική δουλειά. Δεν είναι τυχαίο, εξ' άλλου, ότι ο δίσκος βαφτίστηκε Τα τραγούδια της Χαρούλας από τον Μάνο Λοΐζο ακριβώς επειδή αυτό ήθελε να τονίσει και να της χαρίσει.
    Έχοντας δώσει από παλιά έντονο κοινωνικό στίγμα ως δημιουργός με πολιτική συνείδηση, δεν θα μπορούσε να μην κάνει το ίδιο και σ' αυτόν το δίσκο, τα περισσότερα τραγούδια του οποίου είναι ερωτικά. Το « Τίποτα δεν πάει χαμένο» είναι το τελευταίο του δίσκου αλλά το πρώτο που μελοποιήθηκε, με τα λόγια του Μανώλη Ρασούλη να υπογραμίζουν και στον καιρό μας τους αγώνες και τις ελπίδες στη Χαμένη σου ζωή
    Ξεχωριστό, γενικώς, το αποτέλεσμα εργασίας του βασικού στιχουργού και του Πυθαγόρα, πολύτιμη η συμβολή του Κώστα Γανωσέλλη στην ενορχήστρωση, ενώ σημειώνουμε τη συμμετοχή του Δημήτρη Κοντογιάννη σε τρία τραγούδια. Για τη ζεστή σχέση συνθέτη - ερμηνεύτριας μιλάει το γελαστό πρόσωπό τους στη φωτογραφία του εξωφύλλου, αλλά και το Ολα σε θυμίζουν, όπως το τραγουδάει η Χάρις Αλεξίου αυτό το τραγούδι δεν γίνεται να μη μας θυμίζει πάντα τον Μάνο Λοΐζο.

    Δ.Μπάκα.από το site του Μελωδία 99.2
    Πηγή: 100 Δίσκοι και η ιστορία τους
    Ειδική έκδοση - Καθημερινή



    Πανέμορφη και αυτή η αναδρομή...χμμμμ πρέπει να βρω και να ανεβάσω και
    το εξώφυλλο για να δείτε αυτό που γράφει πολύ εύστοχα η Διονυσία Μπάκα για τη ζεστή σχέση του Μάνου Λοίζου με τη Χαρούλα










    O Ηλιος φταίει που αργεί στα μάτια μας να φτάσει

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 22-07-2006 13:41 ]


    manblaz
    22.07.2006, 22:17
    Ευχαριστω που μου θυμισατε... Καπου το εχω και τρεχω να το βρω και να το ξαναδιαβασω
    semplice
    30.07.2006, 00:22
    ΑΧ ΕΡΩΤΑ
    Ο Λόρκα κι ο Δομάζος είναι αξεπέραστοι
    Μουσική: Χρήστος Λεοντής
    Στίχοι:Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα
    Ερμηνεία: Μανώλης Μητσιάς, Τάνια Τσανακλίδου
    ΕΜΙ: 1974

    Στις αρχές του 1974, έρχεται ο Πέτρος Φυσσούν και μου προτείνει να ανεβάσουμε το έργο του Φεντερίκο Γκαρθία Λόρκα « Οι Φασουλήδες του Κατσιπόρα « στη Θεσσαλονίκη. Το πρώτο πράγμα που σκεφτόμασταν ήταν η μετάφραση. Εμένα, δεν μ' ενδιέφερε τόσο πολύ ο πεζός λόγος, όσο οι στίχοι που υπήρχαν μέσα στο έργο.
    Ο μόνος κατάλληλος που θα μπορούσε να είναι το ίδιο τρυφερός και διάφανος όπως ο Λόρκα ήταν ο Λευτέρης Παπαδόπουλος.
    Ολοκληρώνεται η δουλειά και αρχίζουμε τις πρόβες στο θέατρο. Η δικτατορία ήταν στα τελευταία της. Οι πρόβες γίνονταν στο Θέατρο Κήπου απέναντι από το κτίριο της ΧΑΝΘ. Εκεί, στον ξενώνα, μαζεύονταν παρακρατικοί, πετούσαν πέτρες και μας έβριζαν.Υπό αυτές τις συνθήκες αρχίσαμε να δουλεύουμε. Με την μεταπολίτευση άρχισα τις διαδικασίες για να ηχογραφήσω το δίσκο. Ο Λευτέρης μου πρότεινε να ηχογραφήσουμε το δίσκο με την εταιρεία ΜΙΝΟΣ και με ερμηνευτή τον Γιώργο Νταλάρα.. Δέχτηκα την πρόταση του Λευτέρη όμως η συνάντηση στην εταιρεία δεν ευοδώθηκε γιατί καμμιά φορά υπάρχει διαφορά στις σκέψεις των ανθρώπων. Ένας παράγοντας της εταιρείας μάλιστα, εξέφρασε το ερώτημα: Είναι εμπορικός ο Λόρκα; Ο Λευτέρης τότε του απάντησε: «άκουσε φίλε μου, ο Λόρκα κι ο Δομάζος είναι αξεπέραστοι.» Τα τραγούδια ηχογραφήθηκαν με την COLUMBIA.Εκείνη την περίοδο στην εταιρεία ήταν ο Μανώλης Μητσιάς και η Τάνια Τσανακλίδου στα πρώτα της βήματα. Η ηχογράφηση πήγε καλά κι έφτασε η μέρα που έπρεπε να πάρω το δείγμα του δίσκου για να τα ακούσω. Εκείνη την ημέραείχα ένα ραντεβού με τον Μάνο Λοΐζο. Θα περνούσα να τον πάρω από την εταιρεία ΜΙΝΟΣ που είχε δουλειά και εκεί με περίμενε μια έκπληξη: οι πρώτοι ακροατές του δίσκου που ήταν ο Αχιλλέας Θεοφίλου, ο Μίκης Θεοδωράκης, ο Μάνος Λοΐζος, ο Γιώργος Νταλάρας κι απ' έξω με περίμενε ένας νέος τραγουδιστής που θα τον έλεγα εκείνη την ημέρα, ο Γιώργος Μεράντζας.
    Με παρακάλεσαν ν' ακούσουν το δείγμα.Στο τέλος ενθουσιάστηκαν καθώς φάνηκε, ο Μίκης μάλιστα, είχε επισημάνει το τραγούδι « Ο Χάρος στην ταβέρνα « και μου είπε πως έχει κυκλική μορφή η μελωδία και θα μπορούσε να αναπτυχθεί σαν συμφωνικό ολόκληρο κομμάτι. Ο Μάνος μου επεσήμανε ότι ήταν πολύ τρυφερές οι μελωδίες και οι εκτελέσεις των τραγουδιστών. Αυτό ήταν ένα στιγμιότυπο με τους πρώτους ακροατές. Μ' αυτά τα στοιχεία ήθελα να σας διηγηθώ μια περίοδο, ένα μικρό ιστορικό, ενός κύκλου τραγουδιών, το ΑΧ ΕΡΩΤΑ σε ελεύθερη απόδοση της ποίησης του Λόρκα από τον Λευτέρη Παπαδόπουλο.
    του Χρήστου Λεοντή.

    ΠΗΓΗ: 100 Δίσκοι και η ιστορία τους - ειδική έκδοση Καθημερινή, από τον ΜΕΛΩΔΊΑ FM 99,2

    Melissanthi
    07.11.2006, 03:06
    Παράθεση:

    Το μέλος semplice στις 22-07-2006 στις 13:32 έγραψε...


    Πανέμορφη και αυτή η αναδρομή...χμμμμ πρέπει να βρω και να ανεβάσω και
    το εξώφυλλο για να δείτε αυτό που γράφει πολύ εύστοχα η Διονυσία Μπάκα για τη ζεστή σχέση του Μάνου Λοίζου με τη Χαρούλα







    O Ηλιος φταίει που αργεί στα μάτια μας να φτάσει

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 22-07-2006 13:41 ]







    Πάντα αυτή η "ζεστή" (όπως εύστοχα χαρακτηρίστηκε) σχέση μεταξύ της Χαρούλας και του Μάνου μου θυμίζει έντονα τον Mulder και τη Scully από τα "Χ-Files"! Μια σχέση δηλαδή, στην οποία υπήρχε ένας διάχυτος ερωτισμός χωρίς ποτέ όμως να είναι μια ολοκληρωμένη σχέση... Αυτά για τα "X-Files"... γιατί μπορεί για τον Μάνο και την Χαρούλα να πέφτω έξω...


    semplice
    11.12.2006, 11:40
    Μήπως έχει κανείς καμιά ιδέα σχετικά με το που μπορei να βρethei αυτή η ειδική έκδοση?
    Ακόμα την ψάχνω..



    Θέλω να κάνω έγχρωμη και ανεξίτηλη μουσική σαν και τον πίνακα του Θεόφιλου που είδαμε σ΄ένα καφενείο στο Βό

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 11-12-2006 11:41 ]