Στα πρόθυρα...πτώχευσης η Ρωμαιοκαθολική
Ζωηροί οι ιερείς της
Με μια σειρά σκανδάλων που αφορούν σε σεξουαλική κακοποίηση παιδιών από ιερείς έχει έρθει αντιμέτωπη τα τελευταία χρόνια η η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, η οποία μετρά περισσότερες από 500 μηνύσεις από διάφορα πρόσωπα σε ιερείς. Η Ρωμαιοκαθολική Αρχιεπισκοπή του Λος Άντζελες κατέληξε σε συμφωνία ύψους 660 εκατομμυρίων δολαρίων, προκειμένου να διευθετήσει τις μηνύσεις εις βάρος ιερέων για σεξουαλική κακοποίηση
Κωδικός άρθρου: 727035
ΠΟΛΙΤΗΣ - 16/07/2007, Σελίδα: 10
Ο ΠΑΠΑΣ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΕ ΤΟΥΣ ΙΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝ ΣΕ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ
Βατικανό, 21 Μαρτίου 2002 (20:54 UTC+2)
Ο Πάπας Ιωάννης Παύλος Β' έσπασε τη σιωπή του σχετικά με τα σεξουαλικά σκάνδαλα, τα οποία ταλαιπωρούν τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία καταδικάζοντας τους ιερείς που συμμετείχαν σε αυτά και εκφράζοντας τη συμπαράστασή του στα θύματα.
Στην ετήσια επιστολή του προς τους καθολικούς ιερείς, ο Πάπας καταδικάζει τις «αμαρτίες των αδελφών μας», που έφεραν αναταραχή στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και έκαναν τους πιστούς να είναι καχύποπτοι.
Όπως μετέδωσε το BBC, τον περασμένο Ιανουάριο, ο Πάπας πρότεινε τη συμμόρφωση των ιερέων που κρίθηκαν ένοχοι σεξουαλικής εκμετάλλευσης ή πράξεων παιδεραστίας.
Υπενθυμίζεται ότι η Καθολική Εκκλησία της Ιρλανδίας αποφάσισε τον Ιανουάριο να καταβάλει 110 εκατομμύρια δολάρια ως αποζημίωση σε ανηλίκους που είχαν κακοποιηθεί σεξουαλικά από ιερείς εδώ και δεκαετίες.
Macedonian Press Agency
Το χρονικό των σκανδάλων
Μετά τη φοβερή κρίση που πέρασε η Εκκλησία το 1962, υπήρξαν και άλλες περιπτώσεις που η χώρα συγκλονίστηκε από καταγγελίες για σκάνδαλα σε Μητροπόλεις. Και αξίζει να σημειωθεί ότι σε τρεις από τις έξι περιπτώσεις καταγγελιών με πρωταγωνιστές Μητροπολίτες «πέτρα του σκανδάλου» είναι ο Αρχιμανδρίτης κ. Ιάκωβος Γιοσάκης.
* Το 1964 ομάδα πολιτών της Δράμας καταγγέλλει τον Μητροπολίτη Φίλιππο Τσορβά ότι έχει σχέσεις με τη νεαρή Μαρία. Ο Μητροπολίτης παραπέμπεται στο πρωτοβάθμιο Συνοδικό Δικαστήριο για Μητροπολίτες με την κατηγορία του σκανδαλισμού των πιστών. Οι κάτοικοι της περιοχής διχάζονται. Στο πλευρό του Μητροπολίτη τάσσονται με τις υπογραφές τους 16.000 πιστοί, όλοι οι δήμαρχοι της περιοχής και οι βουλευτές. Μάλιστα σε υπόμνημά τους στην Ιεραρχία αναφέρουν και τα εξής: «Είναι επιβεβλημένον να σημειωθεί ότι ο πόλεμος κατά του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου ήρχισεν αφ' ης ημέρας εξεδιώχθη εκ Δράμας διά της Αστυνομικής Αρχής ο Ιερομόναχος Γερμανός, ο αχάριστος και αγνώμων εκείνος άνθρωπος προς τον οποίον πλουσιωτάτη παρεσχέθη η προστασία και στοργή εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου καθ' όλο το χρονικόν διάστημα της παραμονής του εν Δράμα. Και οι ολιγάριθμοι οπαδοί του, ήτοι ελάχισται γυναίκες, αποσπασθείσαι από τινος χρόνου από της οργανώσεως της "Ζωής" διότι λόγω του περιέργου χαρακτήρος των ουδείς εις την οργάνωσιν εκείνην είχεν ησυχίαν, εκινήθησαν κατά τρόπον σατανικόν, ή μάλλον αντιχριστιανικόν και επιχείρησαν να σαλεύσουν τα θεμέλια μιας οικογενείας. Διότι δεν συγκινήθηκαν από την προστασίαν του Σεβασμιωτάτου προς μίαν ορφανήν πατρός και μητρός κόρην την οποίαν μετά την παρασχεθείσαν προστασίαν παρέδωκε ως σύντροφον εις την ζωήν του εις νέον ιερωθέντα μετά ταύτα».
Οι εφημερίδες των Αθηνών δημοσιεύουν αναλυτικά ρεπορτάζ σύμφωνα με τα οποία, όταν ο Μητροπολίτης χοροστατούσε στον γάμο της νεαράς Μαρίας, ξέσπασε σε δάκρυα και λιποθύμησε μέσα στο ιερό από τη συγκίνηση.
Ο Φίλιππος Τσορβάς προσφεύγει στην Ιερά Σύνοδο διότι στον φάκελο που σχηματίζεται εναντίον του δεν κατηγορείται για συγκεκριμένο αδίκημα αλλά μόνο για σκανδαλισμό των πιστών, χωρίς όμως στο κατηγορητήριο να αναφέρεται ποιο ήταν το σκάνδαλο.
H Σύνοδος δεν του απαντά και ο Μητροπολίτης τιμωρείται με απομάκρυνση από τον Αρχιερατικό Θρόνο τόσο από το πρωτοβάθμιο όσο και από το δευτεροβάθμιο δικαστήριο. Αξίζει να σημειωθεί ότι πρόεδρος του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου ήταν ο τότε Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Παντελεήμων, ο οποίος λίγα χρόνια αργότερα, το 1967, εξαναγκάστηκε σε παραίτηση μετά το απριλιανό πραξικόπημα και με κατηγορίες για παραπτώματα ηθικής φύσεως. Μάλιστα την παραίτησή του πήρε ο Πατίλης, «β' αντιπρόεδρος της κυβέρνησης» της χούντας, ο οποίος πήγε στο γραφείο του και του ζήτησε εκβιαστικά να παραιτηθεί.
Ο εκπεσών Μητροπολίτης Δράμας Φίλιππος προσπάθησε το 1965 να προσφύγει, όπως ορίζει η Πατριαρχική Πράξη του 1928, στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Ωστόσο η Ιερά Σύνοδος δεν του το επέτρεψε.
Ανάλογη προσπάθεια κατέβαλε και το 1977 επί Αρχιεπισκοπίας Σεραφείμ, όμως και πάλι δεν έγινε αποδεκτή.
* Το 1979 η Ελλάδα συγκλονίζεται από την υπόθεση του Μητροπολίτη Πρεβέζης Στυλιανού Κορνάρου. Από τα ισχυρά μέλη της Ιεραρχίας, ο Στυλιανός Κορνάρος, ένας κληρικός με έντονη δραστηριότητα, ως στρατιωτικός ιερέας στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως της Μακρονήσου στη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου, κατηγορείται για σχέσεις με γυναίκα ιερέως της περιοχής του. Μάλιστα στις εφημερίδες δημοσιεύονται φωτογραφίες του Μητροπολίτη με γυναίκα σε ερωτική στάση «ιππαστί». Βασικός κατήγορος ο ιερέας σύζυγος της γυναίκας. Επί ημέρες οι εφημερίδες δημοσιεύουν αναλυτικά ρεπορτάζ για την υπόθεση μαζί με σκανδαλιστικούς διαλόγους.
H υπόθεση φθάνει να γίνει ακόμη και θεατρικό έργο και κινηματογραφική ταινία. Ο Μητροπολίτης Πρεβέζης υποχρεώνεται σε παραίτηση. Στη διάρκεια της εκκλησιαστικής ανάκρισης ο βασικός κατήγορος ιερέας δηλώνει ότι δεν μπορεί να προσκομίσει το «αρνητικό» της φωτογραφίας και ύστερα από αυτό ο Στυλιανός Κορνάρος απαλλάσσεται. Δεν του δίδεται όμως η δυνατότητα να επιστρέψει στη Μητρόπολη. Τα υπόλοιπα χρόνια της ζωής του τα πέρασε σε ένα μικρό διαμέρισμα της οδού Κεφαλληνίας στην Κυψέλη μαζί με τη μητέρα του και την αδελφή. Απεβίωσε τον Δεκέμβριο του 1999 και κηδεύθηκε στην Τήνο.
* Τέσσερα χρόνια μετά, το 1983, ξεσπά το σκάνδαλο με τις καταγγελίες για τεμαχισμό του σκηνώματος του Αγίου Γερασίμου στην Κεφαλλονιά. Φορείς του νησιού κατηγορούν τον Μητροπολίτη Προκόπιο Μενούτη ότι απέκοψε τμήμα του χεριού του Αγίου και το προσέφερε σε εφοπλιστικές οικογένειες. Ο Μητροπολίτης αρνείται να παρατεθεί, παρά τις πιέσεις τού τότε Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ και της Ιεράς Συνόδου. Τελικά το θέμα λύνεται με παρέμβαση της κυβέρνησης και συγκεκριμένα του τότε υπουργού Παιδείας κ. Απ. Κακλαμάνη. Ο υπουργός συντάσσει μια νομοθετική διάταξη με την οποία η Σύνοδος μπορεί να θέσει σε εξάμηνη αργία Αρχιερέα ο οποίος σκανδαλίζει τους πιστούς. Με τη «δαμόκλειο σπάθη» να επικρέμαται στο κεφάλι του, ο Μητροπολίτης παραιτείται. Ο νόμος αυτός συντάχθηκε τότε και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά πριν από λίγες ημέρες στην περίπτωση του Μητροπολίτη Αττικής κ. Παντελεήμονος.
* Το 1988 στη Λήμνο ο λαός ξεσηκώνεται κατά του τότε Μητροπολίτη Λήμνου Παντελεήμονα Μερτύρη. Οι πιστοί ζητούν την απομάκρυνση του πρωτοσύγκελου του Αρχιμανδρίτη κ. Ιάκωβου Γιοσάκη. Το ζήτημα κλείνει με παρέμβαση του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ. Ο Ιεράρχης παραιτείται. Ο Αρχιμανδρίτης τον γηροκομεί και τον κληρονομεί.
* Το 1996 ξεσπά το σκάνδαλο τον Κυθήρων με πρωταγωνιστή και τότε τον Αρχιμανδρίτη κ. Ιάκωβο Γιοσάκη με φοβερές καταγγελίες για σεξουαλικά σκάνδαλα σε μοναστήρι και αρχαιοκαπηλία. H Σύνοδος υποχρεώνει σε παραίτηση τον Μητροπολίτη Κυθήρων κ. Ιάκωβο Κορώζη, ο οποίος ζει ως και σήμερα στο εκκλησιαστικό γηροκομείο της Χαλκίδας.
Σήμερα η Ελλάδα συγκλονίζεται από τον Μητροπολίτη Αττικής κ. Παντελεήμονα Μπεζενίτη, ο οποίος είναι τρίτος κατά σειρά Ιεράρχης που οδηγείται σε παραίτηση και στην επαρχία του ιερουργούσε ο Αρχιμανδρίτης κ. Ιάκωβος Γιοσάκης.
Το ΒΗΜΑ, 20/02/2005 , Σελ.: A32
Κωδικός άρθρου: B14396A321
Ιερέας καταγγέλλεται για σεξουαλική παρενόχληση
ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΝΕΑΡΟΥ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΚΟΚΚΙΝΟΧΩΡΙΩΝ
ΣΟΚ ΕΧΕΙ προκαλέσει στην κοινωνία των Κοκκινοχωριών η πληροφορία ότι ιερέας σε κοινότητα της περιοχής φέρεται να αποπειράθηκε να παρενοχλήσει σεξουαλικά νεαρό συγχωριανό του. Η είδηση έσκασε σαν βόμβα και η τοπική κοινωνία, άφωνη, περιμένει τη συνέχεια των αστυνομικών ανακρίσεων. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της «Σ», προχθές Δευτέρα, νεαρός από κοινότητα των Κοκκινοχωριών επισκέφθηκε τα γραφεία του ΤΑΕ Αμμοχώστου και κατάγγειλε ιερέα της κοινότητας όπου διαμένει ότι προσπάθησε ενωρίτερα να τον αποπλανήσει. Συγκεκριμένα, στους άφωνους ανακριτές του ΤΑΕ παρουσίασε ύποπτου περιεχομένου μηνύματα που στάλθηκαν στο κινητό του από το κινητό του ιερέα και ανέφερε ότι, «ο ιερέας μεταξύ άλλων του ζήτησε να συναντηθούν». «Όταν συναντηθήκαμε», ανέφερε στους ανακριτές ο νεαρός, «αυτός μου ζήτησε να πάμε κάπου μια βόλτα με το αυτοκίνητό του». «Κάποια στιγμή», συνέχισε ο νεαρός στην κατάθεσή του, «ο ιερέας μού ζήτησε να του κάνω στοματικό έρωτα, αλλά εγώ αρνήθηκα». Σ’ ερωτήσεις των ανακριτών του ΤΑΕ που τέθηκαν κατά τη διερεύνηση της υπόθεσης, ο νεαρός παραδέχθηκε ότι είναι ομοφυλόφιλος, αλλά επέμενε κατηγορηματικά ότι σε καμιά περίπτωση δεν επεδίωξε να έχει σχέση με το συγκεκριμένο ιερέα ούτε και τον προκάλεσε με οποιοδήποτε τρόπο.
Αστυνομική πηγή, στην οποία αποτάθηκε η «Σ», επιβεβαίωσε την καταγγελία και αρκέστηκε να δηλώσει ότι αυτή εξετάζεται με πάσα προσοχή και εχεμύθεια, αλλά και με τη σοβαρότητα που ενδείκνυται, λόγω της φύσεώς της. Σύμφωνα πάντως με τις πληροφορίες της «Σ», για τη σε βάρος του καταγγελία έχει ενημερωθεί και ο ίδιος ο ιερέας, χωρίς ωστόσο να έχει γνωσθεί πώς τοποθετείται ο ίδιος στα γεγονότα που του καταμαρτυρούνται. Η Αστυνομία συνεχίζει τη λήψη καταθέσεων γύρω από την υπόθεση.
Εφημεριδα "η σημερινη"
ESPRESSO (17/01/2007)
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ. Ο πρόεδρος του Ιερού Συνδέσμου Κληρικών π. Ευστάθιος Κολλάς καταγγέλλει Σόδομα και Γόμορρα: «Γεμίσαμε ομοφυλόφιλους μητροπολίτες».
ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ - 23/01/2007
Αμβρόσιος για την ομοφυλοφιλία στην ιεραρχία
Με την ομοφυλοφιλία στην ιεραρχία ασχολείται ο μητροπολίτης Καλαβρύτων Αμβρόσιος, που σε δήλωσή του επιτίθεται στον Αρχιεπίσκοπο. Χαρακτηρίζει «πέρα ώς πέρα κακόβουλες, κακοήθεις και απαράδεκτες» τις δηλώσεις του προέδρου του ΙΣΚΕ, που ζήτησε να γίνει ιερός πόλεμος για εκδιωχθούν από την Ιεραρχία κάποια «ιερά καθάρματα» και υπενθυμίζει απόφαση της Ιεράς Συνόδου που δεν επιτρέπει τη δημοσιοποίηση στοιχείων μητροπολιτών που είναι ομοφυλόφιλοι. Και συνεχίζει: «Εφ' όσον το ζήτημα των ανώμαλων σαρκικών σχέσεων παραμένει στη ρότα που το έθεσε η Ιερά Σύνοδος, ασκώντας "ένδικα μέσα" και παρεμβαίνοντας προς την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ο π. Κολλάς δεν μπορεί να κριθεί ένοχος!». Σύμφωνα με τον Αμβρόσιο, αν ο πατήρ Ευστάθιος καταθέσει συγκεκριμένα στοιχεία «θα καταστή τιμωρητέος», ενώ αν δεν απαντήσει θα είναι συκοφάντης.
ΟΙ ΓΚΕΪ ΔΙΧΑΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΓΓΛΙΚΑΝΟΥΣ
Μετά τη διαμάχη στους κόλπους της Αγγλικανικής Εκκλησίας για το αν θα πρέπει οι γυναίκες να χειροτονούνται, το επόμενο επίμαχο θέμα αφορά τη χειροτόνηση και τον γάμο των ομοφυλοφίλων. Στο συνέδριο των αγγλικανών που διοργανώνεται κάθε 10 χρόνια αναμένεται να υπάρξουν διαξιφισμοί για το συγκεκριμένο ζήτημα. Στο συνέδριο αυτό συγκεντρώνονται οι επικεφαλής 70 εκατομμυρίων αγγλικανών. Παρ' όλο που κάποιοι δηλωμένοι ομοφυλόφιλοι έχουν ήδη χειροτονηθεί, ενώ πρόσφατα ένα ζευγάρι ομοφυλοφίλων ευλογήθηκε από την Αγγλικανική Εκκλησία στο Νιου Τζέρσι, πολλοί ιερείς θεωρούν ότι το να είναι κάποιος ομοφυλόφιλος είναι στοιχείο απαγορευτικό για όσους θέλουν να γίνουν κληρικοί.
Είναι αρκετοί εκείνοι που περίμεναν το συνέδριο ώστε να σχεδιαστεί μια πολιτική που να δώσει τέλος στις διαμάχες για το ζήτημα αυτό. Το να βγει μια οριστική απόφαση για τα δικαιώματα των ομοφυλοφίλων θα ήταν σφάλμα, πιστεύει ο αρχιεπίσκοπος του Κάντερμπερι, διότι θα δικαίωνε όσους πιστεύουν ότι η Αγγλικανική Εκκλησία ασχολείται μόνο με τέτοιου είδους θέματα. Θα ήταν καλύτερο να δοθεί προτεραιότητα σε ό,τι αφορά τη θέση της Εκκλησίας στη νέα χιλιετία, στις σχέσεις με το Ισλάμ και στα προβλήματα των νέων. Αν και μέχρι στιγμής έχουν χειροτονηθεί 11 γυναίκες, πολλοί απειλούν να μποϊκοτάρουν οποιαδήποτε δραστηριότητα του συνεδρίου στην οποία συμμετέχουν οι γυναίκες
Το βημα.
Κουραστηκα..
βαριεμαι για τα υπολοιπα αν και off topic.Συγνωμη αν σου γκρεμιζω το ονειρο αλλα ναι υπαχουν πολλοι,παντου σε ολο τον κοσμο.
Σχετικα με τις δικες μου γνωριμιες ειναι πανω απο πεντε αν αυτο σε καλυπτει.Αγαπω τις μειονοτητες και μ'αγαπουν κι αυτες.Αν αυτο με κατατασει σε κακοφημη δεν με χαλαει καθολου.