1) Σαφως και η βαρυτητα μπορει να μην ειναι αυτο που νομιζουμε. Επαναλαμβανω πως ειναι θεμα παρατηρητη, αν και το τελευταιο καιρο οι βαρυτικες δυναμεις συνοδευονται ( θεωρητικα τουλαχιστον ) και με τα βαρυτονια, σωματιδια φορεις της βαρυτικης δυναμης. Παρολαυτα το φαινομενο της βαρυτητας, οπως και να εξηγηθει, παραμενει και σε ενα παραλληλο συμπαν θα μπορουσε να ειχε ονομαστει "Μπουγατσα" και να γινοταν η μελετη του αναλογα με το ποσο της ζαχαρης αχνης που θα επεφτε στο πιατο κατα τη διαρκεια του πειραματος ( να ειχαμε ομως και μια μπουγατσα τωρα, δεν θα πειραζε
).
Ο ανθρωπος επιστημονας, αξιολογει τα δεδομενα που λαμβανει με το μυαλο του. Δεν ειναι καποιος υπολογιστης που διαχωριζει το συναισθηματικο απο το μετρικο και παιρνει αποφασεις μονο με το τελευταιο.
2) Παλι μπλεκουμε την σημασιολογια με την επιστημονικη ορολογια. Δεν ειμαι διατεθειμενος να ξεκαθαρισω την ορολογια του φαινομενου οπως την οριζει η επιστημη, απο την σημασιολογια της λεξης που καθοριζεται απο τους φιλολογους. Θα ηταν αρκετα κουραστικο και σιγουρα θα αποτελουσε τροχοπεδη για καθε επιστημονα η ενασχοληση του με το εαν μια λεξη οριζεται "καθαρα" μεσα στη θεωρια του.
3) Ο ανθρωπος δεν ειναι κριτης των φαινομενων, αλλα αναλυτης με το 20% του μυαλου του ( αντε και λιγο παραπανω στις διανοιες ). Δεν θα κριθει απο κανεναν εαν πλησιασει το φυσικο κοσμο με λαθος προσεγγιση. Ισως η μετεπειτα αξιοποιηση των μελετων του, να αποδειξει πως βρισκεται σε λαθος δρομο, ομως εμπιστευομενος τις αισθησεις του, εχει καποιο οριο.
Η σταθεροποιηση μιας θεωριας ( οπως η βαρυτητα ) για παραπανω απο 2 αιωνες, δειχνει εμμεσως πλην σαφως, πως το φαινομενο ειναι κατα 99% υπαρκτο και σωστα δομημενο απο την επιστημη της Μηχανικης. Οποιαδηποτε αλλη μελετη γινεται τωρα, αφορα την εξελιξη ορισμενων κομματιων της θεωριας αυτης, ομως η βαση της εχει παραμεινει σταθερη.
Πως μπορουμε να ειμαστε σιγουροι για μια ορθως τοποθετημενη θεωρια; Δεν μπορουμε. Και εκει εγκειται η μεγαλη σημασια της ανθρωπινης σκεψης. Οπως ειπα και σε αλλο thread, αυτη η αναγκη σιγουριας κανει ορισμενα μυαλα να αποκτουν διαφορετικη αποψη και να προσπαθουν να την αποδειξουν, ειτε χανοντας, ειτε νικωντας και αλλαζοντας την ιστορια της επιστημης.
4) Απαντησα πιο πανω. Κοιταζοντας μελετες και εργασιες καθηγητων και φοιτητων αντιστοιχα, μπορεις να διαπιστωσεις πως η μαθηματικη προσεγγιση ειναι πιο δυνατη απο τη προσεγγιση του φαινομενου απο το λογο. Πριν αναφερθεις ξανα σε παρομοιο ζητημα σημασιολογιας, σε προτρεπω να παρεις στα χερια σου επιστημονικο περιοδικο με καινουριες μελετες. Εκει θα αναγνωρισεις ποσο μπροστα βρισκεται η μαθηματικη "ομιλια" μεσα στις θετικες επιστημες.
5) Καταρχας, δεν εθεσα καποιο χρονικο οριο για το ποτε η επιστημη διαχωριστηκε απο τη φιλοσοφια των προηγουμενων αιωνων. Σιγουρα ομως μεσα στον 20ο αιωνα, οι μεγαλοι φιλοσοφοι της επιστημης ηταν συγχρονως και μεγαλοι επιστημονες.
Ηδη απο τα 1600, η αναγκη της εξειδικευσης, αναγκασε τη μετατροπη των "αξιωματων" ενος ανθρωπου, απο φιλοσοφο σε φυσικο, μαθηματικο, χημικο, κλπ. Αυτο δεν ειναι υποτιμητικο για τη φιλοσοφια. Καθε αλλο, αρκετοι φιλοσοφοι ως φυσιογνωστες μπορουν να εκφραζουν αποψεις και σκεψεις που "φιλτραρονται" απο τους επιστημονες.
Ο περιορισμος της ομως σε ανθρωπιστικες "σκεψεις" ειναι πιο σημαντικος και παραγωγικος, απο την ενασχοληση της με τα "αν" και τα "ισως" του συμπαντος.
Οσο για το Πανεπιστημιο και την ικανοτητα των διδασκοντων, θα το αφησω γιατι αποτελει διαφορετικο τομεα συζητησης και 2 μηνυματα αποκλειεται να βρουν ακρη στο χαος.
Ενδεικτικα αναφερω ομως, πως ανθρωποι σαν τους Δανεζης-Θεοδοσιου ( καθηγητες Αστροφυσικης ), αποδεικνυουν εμπρακτα πως η αποψη σου για τον επιστημονικο "υλισμο", ειναι λανθασμενη ή τουλαχιστον οχι ορθρα μελετημενη.
Ενας επιστημονας της Μηχανικης φυσικης εχει υλιστικη προσεγγιση, διοτι οι σπουδες του αφορουν μελετες αιωνων.
Ενας επιστημονας της Κοσμολογιας-Αστροφυσικης, εχει κατα το ημισυ ποτιστει με τη φιλοσοφια της κοσμογονιας και κοσμολογιας. Δεν ειναι καθαροαιμος φιλοσοφος, ομως αποτελει τη νεα μορφη μοντερνων φιλοσοφων.
6) Αισθανομαι πως απαντησα πιο πανω, οριοθετωντας το νεο ειδος φιλοσοφου/επιστημονα που δημιουργειται τα τελευταια χρονια. Εξαλλου ειναι και μεσα στην ανθρωπινη φυση η αναγκη για "φιλοσοφημενη" σκεψη.
7) Βεβαιως και μολις ανεφερα 2 παραδειγματα ανθρωπων που εμπρακτως αποδεικνυουν τους κλαδους αυτους.
Ομως, ενας φυσικος δεν ειναι αναγκασμενος να σκεφτεται απολυτως φιλοσοφικα, οπως ενας φιλοσοφος δεν ειναι αναγκασμενος να σκεφτεται απολυτως φυσικα.