ελληνική μουσική
    433 online   ·  210.844 μέλη

    Ο Μπετόβεν μ'έχει γονατίσει..

    katd
    24.02.2006, 12:36
    Ακούστε τι μου συμβαίνει.. Τον Ιούνιο θα δώσω πτυχιακές πιάνου! Αυτό είναι καλό και το χαίρομαι! Ανάμεσα στα κομμάτια που θα παίξω είναι και η "παθητική" σονάτα του Μπετόβεν. Με δυσκολεύει πάρα πολύ.. Αφιερώνω πάρα πολύ χρόνο στη μελέτη και εκεί που νομίζω πως έχει "κάτσει", έρχεται η επόμενη μέρα και διαπιστώνω ... ότι θέλει κι άλλο. Δεν ξέρω καμμιά φόρα χάνω εντελώς το κουράγιο μου. Αποτέλεσμα: αυτή τη στιγμή θα πρεπε φυσιολογικά να μελετάω και κάθομαι εδώ και γράφω, ζητώντας τη δική σας φιλική συμβουλή!!
    doritsa78
    24.02.2006, 12:38
    Καλη επιτυχια σου ευχομαι!Μην ανησυχεις ολα θα πανε καλα.
    katd
    24.02.2006, 12:47
    Ευχαριστώ doritsa78! Να σαι καλά
    Alexandrinos
    24.02.2006, 12:57
    μη χάνεις το κουράγιο σου χαλαρά και με το μαλακό θα το κατακτήσεις!
    Καλή επιτυχία!
    gate
    24.02.2006, 13:05
    Κατερίνα, αυτό που σε φοβίζει βρες έναν τρόπο να το απολαύσεις...
    Όλα είναι στο μυαλό μας...
    alicia0
    24.02.2006, 13:13
    εχω ακουσει τη σονατα του Μπετοβεν και ειναι πολυ ωραιο κομματι. επισης εχω διαβασει και τη σονατα του Ριτσου και με εκανε να αγαπησω πιο πολυ το κομματι αυτο.
    Οπως λεει και η gate πρεπει να βρεις τροπο να το απολαυσεις. Μονο οταν κανουμε πραγματα που μας αρεσουν τα κανουμε ΤΕΛΕΙΑ!
    Ολα θα πανε καλα..
    Παρ' ολα αυτα σου ευχομαι καλη επιτυχια και ελπιζω να μην τη χρειαστεις
    Margi
    24.02.2006, 13:26
    Έχει μερικά σημεία αρκετά επικίνδυνα, αλλά πραγματικά αξίζει τον κόπο να "ματώσεις" τα δάχτυλά σου. Το αποτέλεσμα θα σε αποζημιώσει !
    Είναι ίσως η μοναδική σονάτα που δεν βαριέμαι ποτέ να παίζω. Ειμαι εθισμένη πραγματικά!

    doritsa78
    24.02.2006, 13:39
    Quote:

    Το μέλος katd στις 24-02-2006 στις 12:47 έγραψε:

    Ευχαριστώ doritsa78! Να σαι καλά




    KIT_KAT
    24.02.2006, 13:49
    Συνονόματη Κατερίνα, προσωπικά ο λόγος που σταμάτησα το πιάνο ήταν πως δεν μπορούσα να επιβληθώ στον εαυτό μου και να μελετήσω, βαριόμουν να επιμείνω στα σημεία που δεν ήμουν καλή, ήθελα να παίζω μόνο ό,τι μ'άρεσε, δεν ήθελα να μου κάνει κάποιος παρατηρήσεις για το πώς θα τοποθετήσω τα χέρια μου κλπ... (βλακείες δηλαδή...)
    Εσύ που κατάφερες και έφτασες σ' αυτό το σημείο σίγουρα έχεις την υπομονή, την επιμονή και το πείσμα για να τα βγάλεις πέρα, και σε ζηλεύω γι' αυτό. Ξέρεις πως αρκεί να το πιστέψεις κι όλα θα πάνε καλά. Καλή τύχη!!

    Giorgos
    24.02.2006, 16:35
    Κατερίνα, καλησπέρα

    Καλή επιτυχία κατ' αρχάς και καλό κουράγιο κι από μένα.

    Έχεις διαλέξει μία από τις 2 ομορφότερες σονάτες από τις 32 που συνολικά συνέθεσε ο Μπετόβεν. Και μόνο αυτό, αποτελεί πρόκληση. Η σονάτα Μπετόβεν είναι πάντα το πιο σημαντικό κομμάτι από το πρόγραμμα, εκείνο από το οποίο κρίνεται στο μεγαλύτερο ποσοστό ο υποψήφιος. Κάλλιστα μπορεί να του συγχωρεθούν λάθη σε ρομαντικό έργο, σε ελληνικό, ακόμα και στο κονσέρτο, αλλά στον Μπετόβεν (κατά κύριο λόγο, και στη συνέχεια στον Bach) κρίνεται όλο το παιχνίδι, γιατί εκεί φαίνεται κατά πόσο ο υποψήφιος έχει αφομοιώσει όλα τα προηγούμενα χρόνια τις γνώσεις και την τεχνική που του επιτρέπουν κατόπιν να διδάξει. Στο ρομαντικό, μπορείς να ξεγελάσεις τον εξεταστή, μπορείς να βάλεις πολλά από την ιδιοσυγκρασία σου και έχεις μεγάλο περιθώριο προσωπικής ερμηνείας. Στον Μπετόβεν δεν μπορείς να ξεγελάσεις κανέναν. Όλα είναι τόσο συγκεκριμένα, που ακριβώς γι' αυτό αποτελεί το σημαντικότερο κριτήριο γνώσης.

    Μπορούμε να λέμε πολλά για την Παθητική, όμως προς το παρόν δεν είναι εκεί το θέμα. Το θέμα είναι ότι αντιμετωπίζεις κάποιο πρόβλημα και αυτό καλείσαι να το ξεπεράσεις. Και μπορεί τα παιδιά να μιλούν για "φόβο", "με το μαλακό", "κουράγιο", "όλα είναι στο μυαλό" κλπ., αλλά εν προκειμένω δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Μάλλον έχουν να κάνουν ΚΑΙ με τεχνικά ζητήματα που απαιτεί η συγκεκριμένη σονάτα. Θες να γίνεις λοιπόν όσο πιο συγκεκριμένη γίνεται σχετικά με το ΠΟΥ ακριβώς αντιμετωπίζεις πρόβλημα; Π.χ. σε ποιο από τα 3 μέρη; Και σε ποια σημεία; Νιώθεις κάποιο πόνο ή κάποιο σφίξιμο στο χέρι, κι αν ναι, που; Σε τι tempo την παίζεις όταν εξασκείσαι και ποιο είναι το τελικό tempo που την έχεις φτάσει ως τώρα; Πότε την ξεκίνησες και σε ποιο σημείο έχει φτάσει ως τώρα κλπ κλπ κλπ. Όσο πιο συγκεκριμένη γίνεις, τόσο πιο εύκολο θα είναι να σου δώσω κάποια συμβουλή.

    Υ.Γ.: Κι εγώ όταν είχα δώσει την σονάτα είχα αντιμετωπίσει πολλά προβλήματα. Κι είχα φτάσει στο σημείο να πω "Δεν πάει παραπέρα! Δεν βγαίνει καλύτερα!". Τελικά, βγήκε υπέροχα. Κι ακόμα την θυμάμαι κι ας έχει περάσει τοσος καιρός. Δεν είσαι λοιπόν μόνη.
    katd
    25.02.2006, 12:00
    Καλημέρα!

    Σας ευχαριστώ πολύ όλους για τις συμβουλές!Έχετε δίκιο όταν λέτε ότι πρέπει να το απολαύσω.. Εφόσον ασχολούμαι με το πιάνο εντελώς ενστικτώδικα και όχι εξαιτίας της προτροπής-πίεσης του περιβάλλοντός μου.

    Φίλε Γιώργο, νομίζω πως μ'έχεις καταλάβει ακριβώς. Μελετάω τη σονάτα απ' το Σεπτέμβρη. Έχω ολοκληρώσει το πρώτο μέρος (νομίζω... μ'αυτό το κομμάτι ποτέ δεν ξέρεις) και το έχω αφήσει ένα μικρό διάστημα για να ωριμάσει. Έχει φτάσει τελική 84 το μισο. Παραπάνω δεν νομίζω ότι φτάνει χωρίς να διαλυθεί.

    Το κυριότερό μου πρόβλημα σ' αυτό το μέρος ήταν να ξεχωρήσω φωνές, ώστε να ακουστεί μελωδία. Έπρεπε να χαμηλώσω το αριστερό γιατί το κομμάτι αλλιώς ακούγεται φλύαρο, να μην πω και θορυβώδες. Επίσης, τώρα τελευταία δεν κάθονται οι συγχορδίες στο δεξί στην αρχή του allegro. Πριν δεν είχα πρόβλημα μ αυτό. Στην αρχή πόναγε το χέρι μου στις οκτάβες του αριστερού. Τώρα πια όχι (ευτυχώς) . Εντωμεταξύ οι εναλλαγές στις διαθέσεις είναι κάτι το τρομερό (προσκυνώ αυτόν τον άνθρωπο)! Αυτή τη στιγμή παλεύω το δεύτερο μέρος. Μου φαίνεται βουνό. Σαφώς πιο δύσκολο απ' το πρώτο. Έχω το γνωστό θέμα με τις φωνές, ενώ επειδή δεν έχω πολύ μεγάλα χέρια δεν πιάνω ορισμένα ανοίγματα με αποτέλεσμα να τεντώνω και τελικά να πονάει το χέρι μου. Πονάει από τον αντίχειρα μέχρι την κορυφή του ώμου. Γενικά υπάρχουν πάρα πολλές λεπτομέρειες που πρέπει να δουλέψω. Και ακόμα δεν έχω ξεκινήσει το τρίτο μέρος...

    Τελοσπάντων, αρκετά με τα προβλήματά μου! Σας ασπάζομαι
    XrysaOikonomaki
    17.07.2006, 19:45
    Σου έχουν πει για το έξυπνο διάβασμα; Κάτσε αναπαυτικά στον δερμάτινο καναπέ σου, διάβασε την παρτιτούρα, σαν να ήταν περιοδικό, άκου το κομμάτι μέσα στο κεφάλι σου.

    Παίξε και τα τρία μέρη, δηλαδή ακόμα και αυτά που ακόμα δεν έχεις αρχίσει, κακήν κακώς από την αρχή μέχρι το τέλος και θα με θυμηθείς.

    Τη νύχτα πριν από τις εξετάσεις παίξε στο μυαλό σου όλο το κομμάτι πριν πέσεις για ύπνο και δεν θα κάνεις λάθη, όσο άγχος και αν έχεις.

    Στις εξετάσεις, πάρε μια ασπιρίνη και φάε ένα μικρό κομμάτι σοκολάτα. Καλή επιτυχία.
    Jimy
    17.07.2006, 20:30
    Προσπάθησε να την τραγουδήσεις την σονάτα την ίδια χωρίς πιάνο δηλαδή ο,τι σου έχει μείνει την ώρα που παίζεις τραγουδησέ το αλλά χωρίς το πιάνο κάνει καλό,και σου μένουν κάποια πράγματα,το 3 μέρος είναι το πιο όμορφο..γρήγορο και πρέπει να τρέξει πολύ και καθαρά,οι νότες να είναι ξεκάθαρες για να τρέξει καλή επιτυχία


    sindy-windy
    17.07.2006, 23:43
    μην ανησυχεις..ειναι το ανγχος που εχεις που δεν σε αφηνει να συγκεντρωθεις!!!χαλαρωσε και ολα θα πανε καλα
    Jackie7
    18.07.2006, 14:56
    Το μέλος katd στις 24-02-2006 στις 12:36 έγραψε...
    Παράθεση:

    Αφιερώνω πάρα πολύ χρόνο στη μελέτη και εκεί που νομίζω πως έχει "κάτσει", έρχεται η επόμενη μέρα και διαπιστώνω ... ότι θέλει κι άλλο.


    Αυτό που λες συμβαίνει γιατί όσες φορες προσπαθείς να παιξεις ένα τραγούδι, το παίζεις όλο και καλύτερα...Ποτέ δεν μπορεις να το παίξεις τέλεια γι' αυτό και σου φαίνεται οτι θέλει κι αλλο...Εκεί είναι όμως και η μαγεία της μουσικής..
    Angel20
    15.08.2006, 01:34
    Ολα θα πανε καλα!! Δεν χρειαζεται να ανησυχεις γι'αυτο! Το μονο που χρειαζεται ειναι να κανεις εξασκηση! Και τι δεν θα 'δινα για να ημουν στη θεση σου!
    vero
    15.08.2006, 16:38
    Κατερινα σου ευχομαι καλη επιτυχια!!!!! Με καποιο τροπο σε νιωθω γιατι και εγω που δινω παντα εξετασεις στο πιανο εχω ενα αγχος και δεν ξερω πως να το αντιμετωπισω. Αλλα με τις συμβουλες που σου εδωσαν σκεφτομαι να τα κανω στην πραξη. χεχεχε
    iRAKi
    16.09.2006, 15:06
    Ξέρω τι εννοείς όταν λες 'Μπετόβεν'...γιατι κι εγώ φέτος παίζω τη σονάτα υπό το σεληνόφως και ειλικρινά δυσκολεύομαι πάρα πολύ στο Presto Agitato.. Συμφωνώ με τη συμβουλή που έδωσε κάποιος παραπάνω να φας λίγη σοκολάτα πριν παίξεις και να συγκεντρωθείς αποκλειστικά στα πλήκτρα μπροστά σου - σκέψου ότι μες στην αίθουσα είναι μόνο εσύ και το πιάνο. Απ' τη στιγμή που θα ξεχάσεις τους άλλους που σε ακούνε και σε κρίνουν το έχεις κερδίσει το παιχνίδι :)

    Kαλή επιτυχία σου εύχομαι
    jimaraska
    29.11.2009, 03:32
    παιδια εχω και εγω προβλημα με μπετοβεν..μου εχει γινει εφιαλτης..μιας και οταν παω να ανεβασω το τεμπο βγαινουν προβληματα..συγκεκριμενα εχω απο οσο φαινεται αγυμναστα τα 3 μικρα δαχτυλα του αριστερου οποτε οταν χρησιμοποιουνται πχ στο κοντσερτο νουμερο 1 οπου εχει κατι σκαλες απο ρε και απο σολ..να κολλανε τα δαχτυλα..ευχαριστώ..γενικα παντως katd εμενα η δασκαλα μου μου λεει να διαβαζω κανονικα οτι εχουμε πει και με το περασμα του χρονου καποια στιγμη θα σου βγουν αυτα που θες..και εγω ειχα ψιλοαπελπιστει μεχρι που εφυγαν οι δυσκολιες σιγα σιγα
    XrysaOikonomaki
    29.11.2009, 10:59

    3ο, 4ο 5ο δάκτυλο, διπλό στακάτο το αριστερό για να δυναμώσουν. Χρησιμοποίησε τους τρόπους του Hanon σε μέρη που σε δυσκολεύει η ταχύτητα. Παίξε μόνο τα συγκεκριμένα μέρη που σε δυσκολεύουν (το αριστερό στη συγκεκριμένη περίπτωση) με σκοπό να δυναμώσεις τα δάκτυλά σου και να φτάσει το αριστερό στο επίπεδο του δεξιού χεριού.