Οι Τρύπες, αγαπημένη μου μπάντα και ένα από τα καλύτερα ελληνικά συγκροτήματα που έχω ακούσει. Ο δίσκος τους Εννιά πληρωμένα τραγούδια, είναι ο καλύτερος ροκ ελληνικός δίσκος της συλλογής μου.
Αν και μπορεί άλλοι να έχουν αντίθετη άποψη για αυτούς, πιστεύω ότι ήταν πραγματικά μια πάρα πολύ καλή μπάντα με εκπληκτικούς τραγουδοποιούς. Εντάξει δε λέμε, δεν ήταν όλοι τους οι δίσκοι μοναδικοί και ανεπανάληπτοι, καποιοι υστερούσαν και μερικοί "υπέφεραν" από τους στίχους του Αγγελάκα, που σαν άλλος Dylan προσπαθούσε να γράψει κάτι σπουδαίο με διάφορες ακατανόητες, πολλές φορές φράσεις.
Όπως και να 'χει, δεν πάυουν να ανήκουν στο πάνθεο του ελληνικού ροκ και να παραμένουν στην καρδιά μου, ως ένα από τα αγαπημένα μου συγκροτήματα.
Δεν επιθυμώ μια επανένωσή τους. Πιστέυω ότι ό, τι είχαν να να δώσουν το έδωσαν και με το παραπάνω. Όλα αξάλλου τα ωραία πράγματα κάποτε τελειώνουν, αργά ή γρήγορα.
Τους ΤΡΥΠΕΣ τους ανακάλυψα στις αρχές των 90ς από το Σαλονικιώτικο ΡΑΔΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ, με το οποίο στα φοιτητικά μου χρόνια ήμουν μονίμως συντονισμένος .... Θυμάμαι, όποτε κάποια πρωινά ή μεσημέρια Σαββάτου έβαζε ο σταθμός τα "Κανονικά Παιδιά" [το πλέον αγαπημένο μου άσμα από αυτούς], έβαζα το ράδιο στο τέρμα ........
Προσωπικά, δεν βλέπω "μεμονωμένα" τις ΤΡΥΠΕΣ αλλά .... ως "μέρος" κάτι πολύ - πολύ σπουδαίου που έγινε εκείνα τα χρόνια [από τα μισά των 80ς έως τις αρχές των 90ς] στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ... Μιλάω για εκείνα τα συγκροτήματα που ηχογράφησαν υπό τη σκέπη της ΑΝΟ ΚΑΤΟ RECORDS, με την οποία, ως γνωστόν, εξέδωσαν και οι ΤΡΥΠΕΣ τον πρώτο δίσκο .... Οι άλλες σαλονικιώτικες μπάντες - συνοδοιπόροι των ΤΡΥΠΕΣ ήταν, απ' ό,τι θυμάμαι, οι BLUES GANG που μετέπειτα μετεξελίχθηκαν σε BLUES WIRE, οι NOISE PROMOTION COMPANY, οι ΝΩΕ του Κώστα Μπραβάκη, τα ΜΩΡΑ ΣΤΗ ΦΩΤΙΑ, οι ΔΗΜΟΣΙΟΫΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΡΕΤΙΡΕ, οι ΜΟΡΕΛ κλπ κλπ ...... Ως γνωστόν, από όλες αυτές τις μπάντες αυτοί που κατάφεραν να γνωρίσουν την αποδοχή του κόσμου ήταν οι Τρύπες και οι Blues Wire ....
Τεσπα, αυτό που θέλω να αναφέρω είναι ότι εκείνη την εποχή [1985 - 1991] .... κάτι πολύ - πολύ όμορφο συνέβαινε στη Σαλονίκη .... κάτι μερακλίδικο, κάτι γνήσιο, αυθεντικό .... κάτι που ήταν, μεν, αντεργκράουντ, αλλά .... μπορούσαμε να το παρακολουθήσουμε κι εμείς το τόοοοτε φοιτηταριό της Σαλονίκης .... Έτσι, το - μυθικό πλέον - μικροσκοπικό ΠΑΡΑΡΛΑΜΑ, το οποίο "στέγασε" τα περισσότερα από τα προαναφερόμενα συγκροτήματα [αν και τις ΤΡΥΠΕΣ τις θυμάμαι στη ΣΕΛΗΝΗ στην Άνω Τούμπα], έγινε το στέκι μου σχεδόν αμέσως από τη στιγμή που πάτησα το πόδι μου στη Σαλονίκη για σπουδές [στα - λιγοστά - τραπεζάκια του ΠΑΡΑΡΛΑΜΑ θυμάμαι τα φυλλάδια της ΑΝΟ ΚΑΤΟ που διαφήμιζαν τις δισκογραφικές κυκλοφορίες της, από αυτά τα φυλλάδια έχω "αποστηθίσει" τις μπάντες που προανέφερα και, αν κυκλοφορούν ακόμη αυτοί οι δίσκοι, αξίζει τον κόπο να τους ανακαλύψετε] ..... Και, φυσικά, νιώθω πολύ τυχερός που, ως φοιτητής, πρόλαβα εκείνη την "ωραία κατάσταση", έστω και λίγο πριν κλείσει τον κύκλο της ....
Γενικώς, με "αιχμή του δόρατος" τις ΤΡΥΠΕΣ, η Σαλονίκη [και, κατ' επέκταση, ολόκληρη η Ελλάδα] ΑΠΟΚΤΟΥΣΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΡΟΚ ΣΚΗΝΗ στις αρχές των 90ς ...... Μια σκηνή με δική της ταυτότητα και προσωπικότητα .... Μια σκηνή ΚΑΙ ροκ ΚΑΙ Ελληνική ...... Το έχω ξαναγράψει σε άλλο ποστ : Η λέξη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ είναι ταυτόσημη της λέξης ΡΟΚ και το αντίστροφο ..... τώρα, για ποιο λόγο "προεξάρχοντες" της ροκ σκηνής στην Ελλάδα στις αρχές των 90ς υπήρξαν οι ΤΡΥΠΕΣ ??? ίσως επειδή ήταν οι πιο ταλαντούχοι ??? οι πιο τυχεροί ??? Πραγματικά, σε αυτό δεν μπορώ να απαντήσω ..... Σ' αυτό, όμως, που μπορώ να απαντήσω με σιγουριά είναι ότι άφησαν ένα σωρό όμορφα τραγούδια, ελληνοπρεπούς ροκ, με στίχο αιχμηρό / κοινωνικό ... Ότι η ελληνική ροκ σκηνή δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από την ξένη σκηνή ......
Ο Αγγελάκας είναι, στο είδος του, ένας πολύ καλός στιχουργός, σκληρός και υπερ - ευαίσθητος συνάμα. Επίσης, τα τραγούδια της μπάντας - ιδίως από τους πρώτους δίσκους τους - θα μείνουν ανεξίτηλα στο χρόνο και θα περιμένουν να τα ανακαλύψουν ξανά και ξανά οι επόμενες γενιές [με τον ίδιο τρόπο που εμείς οι 30βάλε, αλλά και οι πολύ μικρότεροί μας, ανακαλύψαμε τον παλαιότερό μας ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟ και .... τον νιώσαμε τόσο "κοντά μας" και τόσο "επίκαιρο" ... ] ....
Οι ΤΡΥΠΕΣ γνώρισαν απίστευτη αποδοχή, την οποία .... ίσως να μην την περμιένανε ούτε και οι ίδιοι !!! Και κάπου εκεί .... άρχισε να "χαλάει το πράγμα" .... να χάνει την αγνότητα και την "αθωότητά" του .... Αλλά τι τα ψάχνετε .... πάντα αυτό συμβαίνει όταν κάτι όμορφο που "φυτρώνει" στη Θεσσαλονίκη το ανακαλύψει η Αθήνα και ... προσπαθήσει να το κάνει "δικό" της ...... Κι αυτό το γράφει κάποιος που έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στην Αθήνα ......
Ωστόσο, αυτό που αναγνωρίζω στις ΤΡΥΠΕΣ είναι ότι .... ΔΙΑΛΥΘΗΚΑΝ ΟΤΑΝ ΕΠΡΕΠΕ .... όταν είδαν ότι αυτή η "ωραία κατάσταση" που δημιούργησαν είχε, σχεδόν, κλείσει τον κύκλο της .... όταν είδαν ότι αυτό που κάνουν εκπίπτει στη "συνθηματολογία" και, συνεπώς, δεν έχει τίποτε άλλο να προσφέρει .... Θα μπορούσε, άνετα, ο κ. Αγγελάκας να έχει "επαναπαυθεί" στις .... δάφνες των ΤΡΥΠΕΣ και ... να συνεχίζει με αυτές, προσφέροντας το ίδιο "ξαναζεσταμένο" φαγητό, κάνοντας sold out σε όποια μουσική σκηνή αυτός και η μπάντα του εμφανιζόταν .... Όμως .... προς τιμήν του ΔΕΝ ΤΟ ΕΠΡΑΞΕ ..... Με το που διαλύθηκαν οι ΤΡΥΠΕΣ ακολούθησε έναν δικό του, τελείως διαφορετικό, προσωπικό δρόμο ....
Έτσι ..... δεν μένει παρά να περιμένουμε ένα reunion τους .... για να θυμηθούμε τα "παλιά" και να γουστάρουμε .... διότι ... και η νοσταλγία και το "κοίταγμα στο παρελθόν" χρειάζονται κι αυτά στη ζωή μας .... είναι κι αυτά ένας τρόπος για να κατανοούμε καλύτερα το "σήμερα" και το "παρόν" μας .....
-----------------
Jeanne: Oh what a beautiful feeling. Everything shimmering in the twilight. Look at that sunset. I've never seen such colours before. It all seems suspended in eternity. I wish moments like these would last forever [Eloy - Love Over six centuries]
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : kwstasagas στις 04-02-2010 12:38 ]
freakhood γραψε :
"θυμαμαι ομως δεκα χρονια πριν στην φρεατυδα τι πετρα φαγανε οι τρυπες. Παραλιγο να αποχωρησουν τοτε. Δεν ηταν τυχαιο γεγονος. Αργησα να καταλαβω το γιατι (ίσως...)"
Πότε είχαν παίξει οι Τρύπες στη Φρεαττύδα freakhood ??? Ήταν την ίδια μέρα με τους SONIC YOUTH, τους PURESSENSE και τους PULP ??? Διότι εκείνη τη μέρα ήμουν κι εγώ στη Φρεαττύδα αλλά "έσκασα μύτη" στη συναυλία την ώρα που έπαιζαν οι - γλυκύτατοι - Puressense μες στη ντάλα μεσημέρι ....
Τεσπα .... το να πας σε μια συναυλία για να πετάξεις πέτρες, μπουκάλια και λοιπά αντικείμενα στον καλλιτέχνη την ώρα που βγαίνει στη σκηνή ΔΕΝ ΜΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΣΥΜΦΩΝΟ .... Κι αυτό ισχύει είτε είναι στη σκηνή ο Αγγελάκας, είτε ... η Βέρα Λάμπρου, είτε ... ο Κάτμαν ..... Αν δεν συμφωνείς με αυτό που εκπροσωπεί ο καλλιτέχνης, πολύ - πολύ απλά ΔΕΝ ΠΑΣ ΣΤΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΟΥ .... Αλλά το να πας με σκοπό να του ρίξεις αντικείμενα την ώρα που βγαίνει στη σκηνή και τραγουδά, σε καθιστά πολύ - πολύ - πολύ μικρό σαν άνθρωπο [τούτο ισχύει οποιοσδήποτε κι αν είναι εκείνη τη στιγμή στη σκηνή, ακόμη κι ο πιο ατάλαντος] ..... Γνώμη μου ......
Παράθεση:
|
Despinis, η μυθοποίηση κάποιων (ας πούμε έστω κι αξιόλογων καλλιτεχνών) κάνει ζημιά στην ενσυνείδηση μας,
Ας μην θεοποιούμε λοιπόν τον οποιονδήποτε.
Υπογραφή
ένας άθεος
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freakhood στις 05-02-2010 12:15 ]
Δεν μυθοποιώ κανέναν! Εσύ το είδες έτσι! Ο Γιάννης Αγγελάκας ειναι από τους λίγους καλλιτέχνες που ακολουθούν μια καλλιτεχνική συνέπεια και αυτό πρέπει να του το αναγνωρίσουμε...γιατί σώνει και καλά πρέπει να υπάρχει κάτι αρνητικό. Είτε σου αρέσει είτε όχι αυτή είναι μια αλήθεια. Οι στίχοι του είναι το κάτι άλλο, είναι από τους λίγους που έχουν ελληνικό στίχο και χειρίζεται με εξαίσιο τρόπο αυτή τη γλώσσα....μεγάλη μαγκιά! Και για μένα είναι θεικός ο στίχος του...δε λέω για τον ίδιο...αν και έχω ακούσει ότι είναι πολύ ωραίος άνθρωπος.....και έχει ρισκάρει, έχει φάει τα μούτρα του κ τα έχει καταφέρει μια χαρά. Όλα αυτά είναι αλήθεια. Εξάλλου είπα στο τέλος ότι θα ήθελα να βγαίνει πιο συχνά να μιλάει και να κράζει την κατάσταση στη χώρα, όπως κάνει ας πούμε ο Πουλικάκος.
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : rollinngstone στις 06-02-2010 14:41 ]
επισυναπτόμενα: | w1199.jpg | The-Doors-Alive-She-Cried-333491.jpg |
Παράθεση:
|
ΜariannaLappa, καλησπέρα! Μπορεί να διαλύθηκαν οι Τρύπες, αλλά ο Γιάννης Αγγελάκας στις συναυλίες του με τους Επισκέπτες εξακολουθεί να παίζει πάντοτε και αυτά τα τραγούδια...πρόσφατα έπαιξαν στο Fuzz Club στην Αθήνα και ήταν ονειρο .....ψάξε στο youtube κι άλλα βιντεάκια από τις συναυλίες του και θα δεις. Αλλά άλλο να είσαι εκεί...μαγεία!!
Επειδή έχει τύχει να τους γνωρίσω όλους αυτούς από κοντά (εκτός από τον Παπακωνσταντίνου τον οποίο θεωρώ ξεφτιλισμένο στο έπακρο) εννοείται πως οι Τρύπες υπερέχουν σε σύγκριση πάντα με αυτούς που αναφέρεις. Ειδικά σε σύγκριση με τα ξύλινα σπαθιά και τον (κάθε) τυχάρπαστο Παυλίδη που δεν έχει να μου πει τίποτα απολύτως. Παρεπιπτόντως αν ποτέ πετύχεις τον Salvador ρώτα τον να σου πει τι ρόλο έπαιζαν τα ξύλινα σπαθιά. Στα γράφω αυτά για να μην γίνομαι περισσότερο αρνητικός εδώ μέσα και για να δεις και μια άλλη οπτική ενός τρίτου που τα έχει ζήσει από κοντά στο πετσί του. Οι magic de spell ήταν αξιόλογοι όταν ξεκίνησαν με αγγλικό στίχο. Ψάξε την τότε περίοδο τους . Όσον αφορά τα υπόγεια ρεύματα, τσέκαρε μόνο το πρώτο άλμπουμ τους και τίποτ' άλλο.
Ο Παύλος Σιδηρόπουλος είναι μια άλλη ιστορία. Αμφιλεγόμενη. Με θετικές αλλά και με μπόλικες αρνητικές παραμέτρους.
Ευτυχώς που υπάρχει ο Πουλικάκος που τολμά να λέει ακόμα κάποια πράγματα με το όνομα τους.
ΥΓ: Και κάτι άλλο. Αν έτυχε να βρεθείς στο rockwave του 1998 στην Φρεαττύδα, τότε σίγουρα θα είδες τι πέτρα και κράξιμο έφαγαν οι Τρύπες. Κόντεψαν να αποχωρήσουν. Ψάξε και βρες το γιατί. Διότι τίποτα δεν είναι τυχαίο...
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : freakhood στις 13-02-2010 16:47 ]
Παράθεση:
|
Δεν μπορω να καταλαβω τι σκαλωμα εχεις φαει με αυτη τη συναυλια!Κατ'αρχας η συναυλια "τα 'σπασε",οι Τρυπες δεν αποχωρησαν,οι αντιδραση του Αγγελακα ηταν cool.Ενας συρφετος κρετινων πεταξε πετρες,αυτο ειναι πολιτισμενο?Εχω ακουσει διαφορες εξηγησεις γιατι μπορει να συνεβη αυτο,αλλα δεν με αφορα και ιδιαιτερα.Παντα καποιοι πετανε μπουκαλια,πετρες,μπυρες,στρινγκ,οτι τους ερθει πανω στη σκηνη.Ελεος πια με αυτο το καρκινωμα των λαηβ που εχει φθασει να θεωρειται "μαγκια" και "επανασταση".Ειδικα στα φεστιβαλ εχει καταντησει αηδια πια.Παει καποιος να δει ενα συγκροτημα που του αρεσει,αλλα τα αλλα δεν του αρεσουν.Μαζευονται λοιπον ολοι αυτοι οι "βαρβαροι" και κραζουν το χ/ψ συκγροτημα που δεν γουσταρουν.Το εχω δει ενα σωρο φορες:στους Manowar,παλι το 98,σε black metal συκγροτηματα(οι παουρεδες να κραζουν),καλα μην πω για φεστιβαλ οπου εχουν τελειως διαφορετκα ειδη μουσικης(χιπ-χοπ,μεταλ,alternative),εκει πια η λακαμια παει συννεφο.
Αυτό όντως είναι ένα μεγάλο πρόβλημα, που μας κάνει να φαινόμαστε κατώτεροι στα μάτια των ξένων, πράγμα που ίσως και να είναι αλήθεια, αφού τέτοια γεγονότα και τέτοιοι άνθρωποι, υποβαθμίζουν το πολιτισμικό μας επίπεδο.
Όσο για το άλλο που λες, ότι πολλά τέτοια γκρούπ, έχουν χτίσει την καριέρα τους στην Ελλάδα, με τέτοιο κοινό δεν έχω να πω κάτι, αλλά θα αναφέρω το παράδειγμα ενός άλλου γκρουπ των Stranglers, που ναι μεν κατάγονταν από την Αγγλία, αλλά και αυτοί στις τουρνε τους και στις πρώτες συναυλίες τους, είχαν κάτι τέτοιους καυγατζήδες, που για την πλάκα τους έπαιζαν ξύλο, γιατί, λέει, αγαπούσαν τη μουσική τους, πράγμα το οποίο βοήθησε τους Stranglers να αποκτήσουν τη φήμη τους. Βλέπουμε λοιπόν ότι αυτό το φαινόμενο δεν παρατητηρείται μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες χώρες. Είναι ένα δείγμα της κοινωνίας στην οποία ζούμε.
Παράθεση:
|
Πραγματικά είναι αηδιαστικοί τύποι!! Νομίζουν ότι κάνουν καμιά μαγκιά και βασικά έχουν πολύ λανθασμένη εντύπωση για το τι είναι αντεργκράουντ ή όχι...βλέπουν κυριολεκτικά το δέντρο και όχι το δάσος...οι εξυπνάκηδες...η άλλη πλευρά του φασισμού, από την υπόγειο διάβαση...
Και για να επανέλθω στις ΤΡΥΠΕΣ όποιος από σας ήταν σε εκείνο το live του '98 σίγουρα θα θυμάται εκείνη την φάση. Να ξεκαθαρίσω πως δεν ήμουν ανάμεσα σε αυτούς που τους έκραξαν τότε (αν και αυτό δεν παίζει ρόλο διότι έχω κράξει ενίοτε κάποιους άλλους όπως πχ τους maiden, τους λεφτάλικα κλπ). Ωστόσο επειδή πιστεύω πως όλα είναι σχετικά.......κάποιος λόγος υπάρχει που συνέβη αυτό. Δεν εννοώ πως ασπάζομαι τον συγκεκριμένο λόγο. Παντως τα υπόλοιπα συγκροτήματα εκείνη την βραδιά δεν έφαγαν κράξιμο. Μόνο οι Τρύπες κράχτηκαν. Θεωρώ λοιπόν θετικό καμιά φορά να βάζουμε το μυαλουδάκι μας να σκέφτεται το πως και το γιατί ασχέτως αν συμφωνούνε ή διαφωνούμε με την αιτία, διότι ο αφορισμός και δη τέτοιος αφορισμός δεν βοηθά.
ΥΓ: το θέμα με τις φασαρίες πάντως δεν είναι τόσο απλό όσο παρουσιάζεται. Υπάρχουν πολλά από πίσω τα οποία στέκουν συζήτησης και μάλιστα αρκετών αναζητήσεων φιλοσοφικών και μη.
Και τα γεγονότα του προπερσινού (πλέον) Δεκέμβρη έχει γραφτεί πως ανεγκέφαλοι τα προκάλεσαν. Είναι αλήθεια έτσι? 'Η μήπως πρέπει να πιστεύουμε συλλήβδην ότι αναμασούν τα ΜΜΕ?
Οι γενικότητες δεν προσφέρουν κάτι. Αντιθέτως.
Επαναλαμβάνω: το θέμα με τις φασαρίες δεν είναι τόσο απλό όσο παρουσιάζεται.
Και αυτά τα γράφει κάποιος που έχει συνεντευξιάσει και τον Αγγελάκα και τον Παπαδόπουλο. Αυτό δεν σημαίνει πως η γνώμη μου είναι πιο βαρύνουσα (τουναντίον) αλλά σίγουρα έχει σχέση με αυτά που οφέιλω να πω στο συγκεκριμένο topic.
Παράθεση:
|
Τώρα τι σχέση έχει αυτό που λέμε εδώ με τα γεγονότα του Δεκέμβρη δεν καταλαβαίνω...δηλ. μέσες άκρες με κατατάσεις χωρίς να με ξέρεις στα άτομα που χειραγώγούνται από τα μμε;;;; δεν θέλω να το πιστεύω....ο ίδιος ο Αγγελάκας ξέρεις τι είχε πει τότε; Ανέτρεξε στή σελίδα της Alltogether και βρες το σχετικό βίντεο...εγώ απλά είπα ότι επειδή υπάρχουν άτομα που προκαλούν επεισόδια σε συναυλίες οι λεγόμενοι μπαχαλάκηδες "η βία για τη βία" και τίποτα άλλο, δε σημαίνει ότι πρέπει να το ερμηνεύουμε σώνει και καλά πώς έχει κάποια ευθύνη για αυτό ο καλλιτέχνης σε κάτι...δεν τους γουστάρω καθόλου αυτούς τους τύπους ...για μένα λειτουργούν με φασιστικό τρόπο...και νομίζω ότι συνδέοντάς το με τον "Δεκέμβρη" υποβιβάζεις "τον Δεκέμβρη"...επίσης δεν έχει καμία σημασία αν έχεις πάρει συνέντευξη από τον Αγγελάκα, αλλά το τι λες εδώ. Πες μας τι έχει πει αν είναι ο ίδιος ο Αγγελάκας γι αυτά τα φαινόμενα...