Αν δεχθούμε, ότι
1) ο Ιησούς ήτο ο εξανθρωπισθείς υιός του Λόγου,
2) ότι άνθρωπος και αναμάρτητος είναι δύο ασύμβατες έννοιες,
3) ότι τη συγγραφή των Ευαγγελίων υπαγόρευσε ο Λόγος,
τότε γεννάται το ερώτημα τι ήταν ο Ιούδας.
1) Ο Ιούδας δεν μπορεί να ήταν ΜΕΣΟΝ για να σώσει ο Λόγος δια του Υιού του την Ανθρωπότητα.
α) Διότι ο Λόγος δεν είναι δυνατόν να "'έχει ανάγκη" έναν άνθρωπο (κάτι το εξωτερικόν) για να φανερωθεί. Είναι αυτο-εκδηλούμενος. Πιο πεζά, ένας Δάσκαλος που καθημερινά κηρύττει σε χιλιάδες ανθρώπους, που καθαρίζει λεπρούς και ανασταίνει νεκρούς γιατί να χρειάζεται "κάποιον" για να υποδείξει ποιος είναι?
β) Αν ο Ιούδας είναι επομένως περιττός ως ΜΕΣΟΝ, το να θεωρηθεί ότι παρ' όλα αυτά έπαιξε τον ρόλο του Μέσου σημαίνει ότι η γραπτή αποτύπωση του Λόγου (Ευαγγέλια) περιέχουν περιττά στοιχεία, όπερ άτοπον, διότι κάτι τέτοιο δεν προσιδιάζει στον Λόγο.
2) Το (1) υποδηλώνει ότι Ιούδας είναι "σκοπός", δηλαδή εκδήλωση της ΟΥΣΙΑΣ. Σε αυτό συνηγορεί όχι μόνον το ότι ήταν και τυπικά φορέας του Λόγου (μαθητής του Υιού) αλλά και το εξής δομικόν: Ο τρόπος εκδήλωσης του Λόγου (της ΟΥΣΙΑΣ) είναι η ΠΤΩΣΗ: Ο Λόγος (Πατήρ) εκδηλώνεται ως άνθρωπος-αμαρτωλός (Υιός), δηλαδή ως Πτώση (ανθρωποποίηση) του Λόγου. Η πράξη του Ιούδα (προδοσία) αποτελεί την έσχατη πτώση του ανθρώπου, διότι είναι η μόνη παράβαση των Εντολών του Λόγου που δεν συνδέεται με οτιδήποτε "θετικόν" (ο φόνος προϋποθέτει θάρρος, η μοιχεία έρωτα ή επιθυμία, η ψευδομαρτυρία ίσως μια κοινωνική ή προσωπική στράτευση και μια "άλλη" αλήθεια, κ.ο.κ.). Ο Ιούδας επιλέγει τον έσχατο ασκητισμό: την δια της πτώσεως απόλυτη "απάρνηση" του ανθρώπινου πνεύματος - ηθικής προσωπικότητας και δι' αυτού ΚΑΙ του σώματος (αυτοκτονία). Ο Ιούδας είναι φορέας της ίδιας διαδικασίας ΠΤΩΣΗΣ, μέσω της οποίας ο Λόγος (Πατήρ) εκδηλώθηκε ως άνθρωπος-αμαρτωλός (Υιός). Δεδομένου και του (1), ο Ιούδας αποτελεί την περαιτέρω (την έσχατη) εκδήλωση του Λόγου δια την σωτηρίαν της ανθρωπότητος.
3) Με δεδομένο ότι η τελική εκδήλωση μιας ουσίας, η "μορφή εμφάνισής της" δεν είναι παρά το όνομά της, λύνεται και το Μέγιστο θεολογικό πρόβλημα τού αν υπάρχει και αν μπορεί να προφερθεί το όνομα του Λόγου. Η απάντηση και στα δύο ερωτήματα είναι θετική: ΙΟΥΔΑΣ.
Θεολογική άποψη περί Ιούδα εκ μεταφοράς.......
Οσο για το ευαγγέλιο του Ιούδα είναι τόσο αληθινό όσο και τα υπόλοιπα.... gexrag ...... βιάστηκες να με βάλεις στη φιλική σου λίστα(μόλις είδα)γιατί δεν πιστεύω σε ανώτερα όντα ούτε και στον χριστιανισμό, αλλά ούτε και στη παλαιά διαθήκη.
Εξετάζω το χριστιανισμό σαν κοινωνικό κίνημα κάποιας εποχής που η εξουσία έπλεξε γύρω του ένα μύθο στολισμένο με παπαδαριό, ψαλμωδίες και αγιοποιήσεις για να καταφέρει να το καθυποτάξει.
Ο Βασίλης Ραφαηλίδης στη "Μεγάλη περιπέτεια του Μαρξισμού" γράφει: "Και δεν εννοούμε μόνο τις πάμπολλες αναρχικές χριστιανικές αιρέσεις, σαν τους "Καθαρούς" για παράδειγμα,..".
Φαίνεται δηλαδή ότι ο Ραφαηλίδης δέχεται σαν αίρεση τους Καθαρούς κι όχι σαν την πρώτη εκκλησία, αυτή που ίδρυσε ο ίδιος ο Ιησούς.
Παρόλα αυτά, στο ίδιο βιβλίο, λίγο παρακάτω γράφει:
"Σημειώστε πως η ορθοδοξία είναι αναρχική εκ κατασκευής. Στην καθαρή της μορφή δεν αποδέχεται κανενός είδους εξουσία, ούτε καν του μητροπολίτη, ούτε καν του πατριάρχη. Αν δεν αποδεχόταν και την απ' ευθείας στην συνείδηση του πιστού δρώσα θεϊκή εξουσία, θα ήταν ένας τέλειος αναρχισμός. Ο τολστοϊσμός, που παραλίγο θα γινόταν κάποτε χριστιανική αίρεση, είναι μια πιο ριζοσπαστική μετακίνηση της ορθοδοξίας προς την μεριά του αναρχισμού."
Είναι φανερό πως ο Ραφαηλίδης συγχέει τους ορθόδοξους "ρεφορμιστές" του χριστιανισμού (που θέσπισαν το γνωστό ιερατείο) με την πρωτοιδριθείσα εκκλησία των Καθαρών, επηρρεασμένος από τον Τολστόι.
Ο Τολστόι από την άλλη και οι Σλάβοι χριστιανοί γνώρισαν τον χριστιανισμό από τους ορθόδοξους ιεραπόστολους Κύριλο και Μεθόδιο, πολύ μετά το διωγμό των Καθαρών, άρα δεν ήρθαν ποτέ σε επαφή με τη συγκεκριμένη εκκλησία, και γι αυτό απέδωσαν την πρωτοπορία του "αντιεξουσιαστικού" στοιχείου της θρησκείας στους ορθόδοξους.
Αυτά τα ολίγα για τυχόν παρεξηγήσεις....
"Έρωτας είναι ο ασπασμός των αγγέλων προς τα άστρα"
[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : asxetos στις 21-07-2007 01:40 ]