ελληνική μουσική
    421 online   ·  210.845 μέλη
    nefos
    29.04.2006, 22:07


    @ Aν και είμαι σχεδόν σίγουρη πως κάπου είχα ξανανοίξει topic σχετικό με την ευθανασία, δεν το βρίσκω...Ανοίγω αυτό λοιπόν.

    __________________________________________________________________


    Πληρεξούσιο ζωής ή θανάτου
    Της ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΜΠΟΥΜΠΟΥΚΑ

    Ο ειδικός στη χορήγηση ευθανασίας αυστραλός γιατρός Φίλιπ Νίτσκε



    Το πού αρχίζει και πού τελειώνει η κλασική ιατρική δεοντολογία όταν εγείρεται θέμα ευθανασίας ενός ασθενούς απασχολεί, πλέον, και την ελληνική επιστημονική κοινότητα, έστω και σε θεωρητικό επίπεδο. Η πρώτη επίσημη απόπειρα προσέγγισης του θέματος έρχεται από την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής, που με μια εισήγησή της προτείνει ένα ηθικό και νομικό πλαίσιο λήψης αποφάσεων για τη συνέχιση ή τη διακοπή της τεχνητής παράτασης της ζωής ενός ανθρώπου.

    Χρειάστηκαν πολύωρες συνεδριάσεις επί περίπου έναν χρόνο για να καταλήξει η επιτροπή στην εισήγηση, την οποία παρουσιάζουμε σήμερα:

    «Ξεκινήσαμε συζητώντας γενικά περί ευθανασίας. Αλλά το θέμα είναι πολύ ακανθώδες και έχει μεταφυσικές διαστάσεις, γι' αυτό κρίναμε ότι θα είχε μεγαλύτερη πρακτική σημασία να περιορίσουμε το θέμα στο πόσο πρέπει να συντηρούνται μέθοδοι μηχανικής υποστήριξης και να διατηρείται τεχνητά η ζωή», εξηγεί ο Γεώργιος Κουμάντος, καθηγητής του Πανεπιστημίου Αθηνών και πρόεδρος της Επιτροπής.

    «Αποδεκτή ποιότητα ζωής»

    Οπως προκύπτει από την εισήγηση:

    1. Η επιτροπή προσδιορίζει ως κρίσιμο σημείο αποφάσεων μια «γκρίζα» περιοχή που δεν καλύπτεται από τις επιταγές της ιατρικής δεοντολογίας. Πρόκειται για το στάδιο που οι βιολογικές λειτουργίες μπορούν να παραταθούν τεχνητά, αλλά «δεν προδοκάται θεραπευτικό όφελος», ούτε εξασφαλίζουν στον ασθενή «αποδεκτή ποιότητα ζωής».

    Σε αυτές τις περιπτώσεις, που γίνεται λόγος για «μη αναστρέψιμο στάδιο», η επιτροπή αναγνωρίζει ότι η ευθύνη του γιατρού «επικεντρώνεται στην ενημέρωση και στήριξη του ασθενούς», ενώ οι αποφάσεις λαμβάνονται από τον ίδιο ή από συγγενείς του αν εκείνος δεν είναι σε θέση να εκφράσει άποψη.


    Εκδηλώσεις διαμαρτυρίας κατά της νομιμοποίησής της σε Ολλανδία...
    2. Οταν υπάρχουν «αντικειμενικά δεδομένα» περί του μη αναστρέψιμου της κατάστασης του ασθενούς και διαπίστωση ότι βρίσκεται σε «τελικό στάδιο», ο γιατρός ενημερώνει ότι «κάθε περαιτέρω αγωγή εμπίπτει στην κατηγορία του ιατρικώς μάταιου».

    Σε αυτή τη φάση ο γιατρός οφείλει και πάλι να προσπαθεί να τον ανακουφίσει από πόνους. Επισημαίνεται, όμως, ότι «η τεχνητή παράταση των βιολογικών λειτουργιών, χωρίς ελπίδα θεραπείας, μπορεί να θεωρηθεί "βλάβη" και μάλιστα να βιώνεται από τον ασθενή ως τέτοια».

    3. Οταν ο ασθενής είναι σε «μη τελικό στάδιο», δηλαδή δεν υπάρχει ελπίδα ίασης αλλά αργή επιδείνωση που μπορεί να παραταθεί, επισημαίνεται από την Επιτροπή Βιοηθικής ότι «ενδέχεται να συνιστά "βλάβη" η παράταση του πόνου και της προθανάτιας αγωνίας ή η έλλειψη σεβασμού στην αυτονομία του». Τότε ο θεράπων ιατρός είναι υποχρεωμένος να προτείνει «εναλλακτική επιλογή ανακουφιστικής αγωγής».

    4. Σχετικά με το ποιος μπορεί να λάβει την απόφαση για συνέχιση ή διακοπή της τεχνητής παράτασης της ζωής, η επιτροπή προτείνει υιοθέτηση συγκεκριμένων διαδικασιών: Αν ο ασθενής είναι σε θέση να εκφράσει άποψη, έχει πάντοτε τον τελικό λόγο.

    Αν ο γιατρός διαφωνεί μαζί του -π.χ. για το αν έχει νόημα να συνεχιστεί η ίδια αγωγή ή αν πρέπει να δοκιμάσουν άλλη- δεν έχει δικαίωμα να τον εγκαταλείψει χωρίς να του βρει αντικαταστάτη γιατρό.

    5. Σε περίπτωση που ο ασθενής δεν μπορεί να εκφραστεί, τον κύριο λόγο έχουν οι οικείοι του. Αν εκείνοι διαφωνήσουν με τον γιατρό ή και μεταξύ τους, προτείνεται η αναζήτηση δεύτερης ιατρικής γνωμάτευσης άλλου γιατρού και η μεσολάβηση κοινωνικών λειτουργών -ανάλογα και με το αν η διαφωνία οφείλεται σε μη αποδοχή της ιατρικής γνωμάτευσης ή σε «ψυχολογική άρνηση» ή «διαφορετικές αξίες» που υιοθετούν τα δύο μέρη.


    ...και Αυστραλία.
    Ειδικά για την περίπτωση διαφωνίας μεταξύ των οικείων, προτείνεται η θεσμοθέτηση μιας εξουσιοδότησης, με την οποία ο ασθενής θα ορίζει σε κατάλληλο χρόνο «ειδικό αντιπρόσωπό του στα συγκεκριμένα θέματα». Οταν δεν θα έχει οριστεί ειδικός αντιπρόσωπος και οι συγγενείς διαφωνούν μεταξύ τους, «η απόφαση πρέπει να είναι υπέρ της τεχνητής παράτασης της ζωής».

    «Το συμφέρον του ασθενούς»

    Σε αυτές τις βασικές αρχές που προτείνονται συμφώνησαν οκτώ από τα εννέα μέλη της Επιτροπής Βιοηθικής. Στο τέλος της ίδιας εισήγησης παρατίθεται η γνώμη του μειοψηφούντος καθηγητή Γ. Μανιάτη, ο οποίος θεωρεί πως, όταν κάποιος βρεθεί σε ανάλογο δίλημμα δεν μπορεί να βοηθηθεί από γενικές κατευθυντήριες, γραμμές όπως αυτές που περιλαμβάνονται στην εισήγηση.

    Οπως επισημαίνει ο ίδιος, εξακολουθούν, π.χ. να είναι ασαφείς οι όροι «τελικό στάδιο» ή «συμφέρον του ασθενούς», αφού ερμηνεύονται κάθε φορά ανάλογα με την κατάστασή του και την ποιότητα ζωής που ο ίδιος θα ήθελε ή θα μπορούσε να έχει.

    * Ο Γ. Μανιάτης, όμως, συμφωνεί με την πρόταση για νομοθετική θέσπιση αντιπροσώπου του ασθενούς. Για τα υπόλοιπα ζητήματα θεωρεί ότι παρέχεται ικανοποιητικό νομικό πλαίσιο στον πρόσφατο νόμο περί ιατρικής δεοντολογίας (Ν. 3418).

    Σημείο-κλειδί του συγκεκριμένου νόμου είναι το άρθρο 29 («Ιατρικές αποφάσεις για το τέλος της ζωής»), όπου ορίζεται ότι «η επιθυμία του ασθενούς να πεθάνει, όταν αυτός βρίσκεται στο τελευταίο στάδιο, δεν συνιστά νομική δικαιολόγηση για τη διενέργεια πράξεων οι οποίες στοχεύουν στην επίσπευση του θανάτου». Ο όρος «στοχεύουν» ερμηνεύεται από τα στελέχη της επιτροπής ως νομική διέξοδος σε περιπτώσεις που π.χ. μια ένεση μορφίνης που στοχεύει στην ανακούφιση των πόνων του ασθενούς οδηγήσει στον θάνατό του, ως παρενέργεια.

    boubouka@enet.gr
    ενετ - 30/04/2006



    rouli726
    30.04.2006, 18:46
    tha po polu apla rita sklira kai kunika pos gia mena ti zoi tin pairbei autos pou ti dinei mono.

    Vangelis86
    30.04.2006, 19:00
    Εκ του ασφαλούς είναι εύκολο να μιλάμε. Αν κάποιος βρίσκετε σε κατάσταση που υποφέρει και θέλει να δώσει τέλος στη ζωή του έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Τώρα σε περίπτωση που είναι φυτό και δεν μπορεί να αποφασίσει ο ίδιος δεν ξέρω. Υπάρχει πάντα η πιθανότητα να επανέλθει. Θυμήθηκα μια ωραία ταινία σχετικά με έναν παραπληγικό που ήθελε να δώσει τέλος στην ζωή του και δεν μπορούσε να το κάνει νόμιμα , Mar adentro λέγετε όποιοι δεν την έχετε δει ριξτε της μια ματιά.
    dimitrapan
    30.04.2006, 19:16
    Μάλλον θα συμφωνήσω με τον Βαγγέλη...
    nefos
    30.04.2006, 19:27

    @ Για πιο εύκολη πρόσβαση σχετικά με την ταινία Mar adentro πατήστε

    εδώ.



    Συγκλονιστική ταινία σχετικά με την ευθανασία.


    angela_77
    30.04.2006, 21:56
    πριν μερικες μερες ειδα ενα ντοκυμαντερ στην τηλεοραση με θεμα την ευθανασια. κεντρικο προσωπο ηταν η κυρια Daine Pretty μια αγγλιδα γυρο στα 43 η οποια ειχε μια ανιατη ασθενια που μεσα σε λιγους μονο μηνες την εκανε να χασει καθε ελεγχο του σωματος της απο τον λαιμο και κατω. σιγα σιγα εχασε και την ικανοτητα να μιλαει ενω η ασθενεια της της εδινε τρομερους πονους σε ολο της το κορμι. η μονη της επιθημια ηταν να πεθανει και αυτο προσπαθησε να κανει τους τελευταιους μηνες της ζωης της. Να πεισει ολα τα δικαστηρια που επισκευτηκε να την αφησουν να πεθανει πριν αρχισουν οι πονοι που νιωθει σε ολο της το κορμι γινουν ακομα πιο ανυποφοροι, και πριν αρχισει και η απλη διαδικασια της αναπνοης να γινετε μαρτυριο και τελικα πεθανει απο ασφυξια επειδη δεν θα μπορει να αναπνευσει. Οι γιατροι της ειχαν πει καθαρα οτι καλα δεν γινετε, και οτι ο τροπος που τελικα θα εφευγε απο την ζωη θα ηταν επωδυνος και θα της στερουσε καθε ιχνος αξιοπρεπειας. Ας μην ξεχασουμε οτι η γυναικα εχει φτασει σε ενα σημειο που ουτε να επικοινωνησει με τον εξω κοσμο δεν μπορει αφου και το κομπιουτερ που χρησιμοπιουσε για να εκφραστει δεν μπορει να το χειριστει πια αφου τα χερια της δεν ακουν τις εντολες του εγκεφαλου. Δυστηχως για την κυρια Pretty τα δικαστηρια δεν δεχτηκαν οτι θα επρεπε να αφησουν τον συζηγο της (ο οποιος ηταν στο πλαι της μεχρι το τελος και υποστηριζε το θελημα της γυναικας του) με ιατρικη επιβλεψη να την βοηθησει να αυτοκτονησει. Το αποτελεσμα ηταν να φυγει απο την ζωη με τον τροπο που της περιγραψαν οι γιατροι, με τον τροπο που τοσο προσπαθησε να αποφυγει.

    Πως λοιπον μπορουμε να πουμε οτι αυτος ο ανθρωπος δεν εχει το δικαιωμα να αποφασισει ποτε και πως θα πεθανει. Ποιος θα αντεχε να βλεπει εναν ανθρωπο που αγαπα να βασανιζετε ετσι στα τελευταια σταδια της ζωης του? Ειναι απανθρωπο να καταδικαζεις εναν ανθρωπο να σβησει με τετοιο τροπο την στιγμη που υπαρχει η δυνατοτητα να του χαριστει η γαληνη οταν αυτος το επιλεξει στο μερος που θελει και με τους ανθρωπους που αγαπα τριγυρω του...

    Ξερω πως πολλοι θα σπευσουν να εκφρασουν τισ αντιρησεις τους. Πριν το κανετε ομως διαβαστε auto και βαλτε τον εαυτο σας στην θεση της Diane
    thank
    01.05.2006, 00:59
    Ειχαμε αγγίξει το θέμα νεφελάκι στο τοπικ περι αυτοκτονίας. ... λοιπόν.

    1. Απότι βλέπω, στα σχετικά κείμενα, υπάρχει ένα σχετικό κενό - η έτσι το κατάλαβα εγώ -. Δηλ. δεν αναφέρεται συγκεκριμένα σε θανάτωση, αλλα σε τεχνικές όπου διακόπτεται η υποστήριξη με τεχνικά μέσα κλπ. Το σοκαριστικό ερώτημα ειναι για τις περιπτώσεις όπου ό άνθρωπος πονάει, υποφέρει, δεν υπάρχει προοπτική αλλά, δεν θα φύγει ακόμα και αν του διακοπεί μία υποστήριξη. Αν πεί κανείς όχι, οκ ... Αν πει "συμφωνώ να γίνεται μία ένεση" ανοίγουν πολλα θέματα, από το ποιος θα κρίνει, ποιος θα διατάξει και ποιος θα εκτελέσει τη λυτρωτική θανάτωση (τα διατυπώνω λίγο ωμά, αλλα έτσι ειναι).

    2. Problem σε πολλές περιπτώσεις με το τι σημαίνει συναίνεση του ασθενούς. Σε πολλές περιπτώσεις, η κατάσταση στην οποία βρίσκεται, δεν του εξασφαλίζει τη καλύτερη δυνατή νοητική επάρκεια. Από την άλλη, αυτή ειναι η κατάστασή του ... με βάση αυτήν "αποφασίζει". Βέβαια υπάρχει το ερώτημα του κατά πόσον η απόφασή μας να ζήσει κάποιος με τέτοιες συνθήκες, ειναι εγωιστική, το κάνουμε για μας, αλλα και στα πλαίσια της τήρησης κλασσικων αρχων "δεοντολογίας" της ιατρικής.

    3. Προσωπική εμπειρία (έχω ξαναγράψει κάτι σχετικό). Ανθρωπος πολυ πολυ στενός μου, πολύ υψηλού νοητικού επιπέδου, πέρασε απο αρώστεια διαρκείας, με σταδιακή κατάρευση ζωτικών λειτουργιών, ταλαιπωρίες, έντονους πόνους, αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης, συναισθήματα "εξευτελισμου" κλπ κλπ. Οι νοητικές λειτουργίες υπήρχαν αναπτυγμένες, οι "σωματικές" σχεδόν στο μηδέν. Ζητούσε επιμόνως και με φοβερή τεκμηριώση (το εννοώ), απο το οικογενειακό, ιατρικό και "πνευματικό" περιβάλλον του να προχωρήσουν σε ευθανασία. Βεβαίως και αυτό δεν έγινε. Οταν όμως αντιμετώπιζε δυσκολίες και κινδύνευε - σε αυτές τις περιπτώσεις, υπάρχουν κρίσεις που φέρνουν κοντά στο τέλος -, ήταν ξεκάθαρη η αγωνία του. Και συνεργαζόταν (οσο γινόταν βέβαια) στην ιατρική του υποστήριξη. Αυτό που κατάλαβα, χώρίς να το γενικεύω, ειναι πως, σε τέτοιες περιπτώσεις τα όρια ανάμεσα στο "θέλω να πεθάνω" και "θέλω να ζήσω" .. ειναι λιγο ρευστά.

    4. Ταινία όχι για την ευθανασία, αλλα για το τι σημαίνει "μή - ζωή" ενός ανθρώπινου οργανισμού που λειτουργεί (αντιπολεμική θεωρείται αλλα δεν ειναι μόνο έτσι) "Ο τζόνυ πήρε το όπλο του".

    5. Θεωρητικά, αρχικά συμφωνώ. Θα έλεγα ναι. Για την απόφαση όμως και το ποιος θα το κάνει .. δεν ξέρω.

    6. Θερμή παράκληση, επειδή ειναι ένα θέμα όντως λεπτό και αφορά ανθρώπινες ζωές και επειδή στο τόπικ της αυτοκτονίας, κάποιοι πήγαν να μας φάνε επειδή δεν την εξορκίσαμε για λόγους θεολογικής όρθότητας, μόνο αντίχρηστους και διεστραμένους δεν μας είπαν, να μην έχουμε τίποτα περίεργους χαρακτηρισμούς και εδώ. Οκ. τα παραλέω, λίγο, αλλά όντως ενοχλήθηκα. :):)




    nefos
    01.05.2006, 01:18
    Quote:


    Το μέλος thank στις 01-05-2006 στις 00:59 έγραψε:

    4. Ταινία όχι για την ευθανασία, αλλα για το τι σημαίνει "μή - ζωή" ενός ανθρώπινου οργανισμού που λειτουργεί (αντιπολεμική θεωρείται αλλα δεν ειναι μόνο έτσι) "Ο τζόνυ πήρε το όπλο του".





    @ Ναι λάθος από την βιασύνη μου ήταν Θάνο.

    (πολύ ενδιαφέρουσα η άποψή σου. κι εγώ ελπίζω να μην γίνουν άσκοποι χαρακτηρισμοί)
    uNick
    01.05.2006, 15:06
    Quote:

    Το μέλος thank στις 01-05-2006 στις 00:59 έγραψε:

    Θεωρητικά, αρχικά συμφωνώ. Θα έλεγα ναι. Για την απόφαση όμως και το ποιος θα το κάνει .. δεν ξέρω.





    Δεν έχω προσωπική πείρα από δικό μου άνθρωπο, οπότε μη έχοντας ζήσει την κατάσταση "εκ των έσω" αλλά σε καθαρά θεωρητικό επίπεδο δηλώνω επιφυλακτικός και συγκρατημένος. Λαμβάνοντας υπ'όψιν τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει κάποιος και που τον φτάνουν στο σημείο να επιζητά την ευθανασία, ίσως και να το έβλεπα θετικά. Αλλά όπως λες κι εσύ Θάνο, το ποιός και πως αποφασίζει είναι δύσκολο κομμάτι. Ηθικά σκεπτόμενος, δεν μπορώ να φανταστώ πώς ο οιοσδήποτε αρμόδιος θα αποφάσιζε να εγκρίνει την στέρηση μιας ανθρώπινης ζωής, ακόμα κι αν ο "ενδιαφερόμενος" την ζητούσε ως τρόπο λύτρωσής του. Δεν λέω ότι μόνο ο Θεός αποφασίζει, όπως μας είπε το αγαπητό rouli, γιατί δεν με αντιπροσωπεύει τέτοια λογική. Δεν κατακρίνω την άποψή της (μην παρεξηγηθούμε!!!), απλώς δεν με εκφράζει η συγκεκριμένη επιχειρηματολογία...

    Είναι όντως πολύ λεπτό το ζήτημα, και καλό θα ήταν να μην λέμε γενικόλογα και θεωρίες. Όποιος έχει κάτι σαφές και συγκεκριμένο, ας το μοιραστεί μαζί μας...
    thank
    02.05.2006, 00:56
    Νίκο, καλά έκανες και αναφέρθηκες στην τοποθέτησης της Εφης. Συμφωνώ μαζί σου και προφανώς σε καμμία περίπτωση δεν εννούσα την άποψή της στο προηγούμενο πόστ. Το κακό ειναι πως οι συγκεκριμένες αναφορές ειναι δύσκολο να βρεθούν και για προσωπικούς λόγους του καθενός και εξαιτίας των συνθηκών, ειδικά στην Ελλάδα - Εγώ απλά "πήρα μία ιδέα, μίας εκδοχής του ζητήματος." δεν έζησα ολοκληρωμένα κάτι τέτοιο -. Αν κάποιος το έχει βιώσει ολοκληρωμένα ως διαδικασία, δεν ξέρω πόσο εύκολο του ειναι να το γράφει στο νετ. Τέλος πάντων.

    Σαν συμπλήρωμα, κάποια δεδομένα.

    Περιπτώσεις όπως αυτή που κατέγραψε η Αντζελλα (ακραία, αλλά χαρακτηριστική ώστε να μας δώσει μία ιδέα), υπάρχουν πολλές (παρόμοιες ως προς τον πόνο, το ανίατο, την επιυθμία του ασθενούς κλπ). Ισως και αυτή τη στιγμή που γράφουμε ειναι κάποιες δεκάδες, εκατοντάδες, χιλιάδες, σε νοσοκομεία, ιδρύματα, σπίτια, παντού). Και το πως επέρχεται το τέλος στους ανθρώπους αυτούς, ένας θεός ξέρει. Αλλοι διατηρούνται με νύχια και με δόντια, σε άλλους εφαρμόζεται ήπια αγωγή και άλλοι ... απλά παραμένουν.

    Επομένως, ένα ενδεχόμενο άνοιγμα του δικαιώματος της ευθανασίας, θα επέφερε ανάγκη για σχεδόν μαζική αλλαγή - έστω εκτεταμένη - του τρόπου άσκησης της σύγχρονης ιατρικής. Εστω ότι λέμε "ναι" και "λύνουμε" τα ηθικά και πρακτικά ζητήματα - Η "λύση" δεν μπορεί, παρά να ειναι εξατομικευμένη στον καθέναν. Θα είχαμε πρόβλημα σε εκτεταμένη εφαρμογή. Ακόμα και αν υπήρχε το νομοθετικό πλαίσιο .. ισως να μη μπρούσε να εφαρμοστεί, τουλάχιστον στην αρχή.

    Οικονομικά και άλλα θέματα. Υπάρχουν αυτή τη στιγμή, ισως και χιλιάδες ιδρύματα, γιατροί, νοσοκόμοι, φάρμακα, κλπ .. που αυτό ακριβώς κάνουν. Διατηρούν σε ζωή τους ανθρώπους χωρίς ελπίδα ανάκαμψης. Είναι ένα μέρος της αλυσίδας παραγωγής ιατρικής φροντίδας. Δεν ειναι κακό από μόνο του, σαφέστατα όχι. Αλλά σίγουρα, η διατήρηση ανθρώπων σε τέτοιες καταστάσεις δεν οφείλεται μόνο σε αγνή τήρηση ιατρικής δεοντολογίας, ή στην αγωνία των συγγενών τους.

    Τέλος πάντων. Νεφέλη μαύρισα. Δεν γράφω άλλο.

    darvick
    15.06.2006, 22:01
    Εγώ πιστεύω πως είναι μεγαλύτερη αμαρτία να βασανίζεις τους ανθρώπους.Πρωσοπικά αν έμενα ποτέ ανάπηρη(χτύπα ξύλο)δεν θα ηθελα να ζήσω,ειλικρινά.Αν κάποιος έχει την νοητική διαύγεια και αποφασίζει ότι θέλει να πεθάνει πιστεύω πως ο νόμος θα έπρεπε να τον στηρίξει.Τώρα βεβαια μιλάω εκ του ασφαλούς και ίσως σε λίγο καιρό να έχω αλλάξει γνώνη.Αλλά αυτή είναι η άποψή μου.
    poison_girl
    15.06.2006, 22:58
    εγω δεν θα το εκανα ποτε σκομα κ αν μου το ζητουσε καποιος-καποια που αγαπουσα παρα πολυ!
    by the way να δειτε την ταινια "Η θαλασσα μεσα μου" εχει να κανει με το θεμα κ ειναι κ πολυ καλη!!!!!
    atrixospi8ikos
    16.06.2006, 00:28
    Το μέλος rouli726 στις 30-04-2006 στις 18:46 έγραψε...
    Παράθεση:

    tha po polu apla rita sklira kai kunika pos gia mena ti zoi tin pairbei autos pou ti dinei mono.


    8a simfwnisw mazi sou Efi...!!!
    mpatzinick
    16.06.2006, 09:37

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : mpatzinick στις 16-06-2006 09:40 ]


    mpatzinick
    16.06.2006, 09:39
    Το μέλος mpatzinick στις 16-06-2006 στις 09:37 έγραψε...
    Παράθεση:

    Το μέλος atrixospi8ikos στις 16-06-2006 στις 00:28 έγραψε...
    Παράθεση:

    Το μέλος rouli726 στις 30-04-2006 στις 18:46 έγραψε...
    Παράθεση:

    tha po polu apla rita sklira kai kunika pos gia mena ti zoi tin pairbei autos pou ti dinei mono.


    8a simfwnisw mazi sou Efi...!!!


    εγώ πάλι θα διαφωνήσω.(εκτός του ότι προφανώς διαφωνούμε και για το ποιος έδωσε την ζωή σε κάποιον , αλλά αυτό είναι άλλο θέμα)
    αν δεν έχεις ο ίδιος δικαίωμα να κάνεις ό,τι θες την ίδια σου τη ζωη , τότε δεν το έχει κανείς.- , όποιος και αν στην έδωσε


    korgy
    16.06.2006, 09:46
    ειμαι υπερ αρκεί το ατομο αυτό να εχει προετοιμασει την απόφαση ...

    δεν μου αρέσει να θίγεται η αξιοπρεπεια κ δεν μου αρέσει να βιάζεται η ψυχική κ σωματική υγεία του θύματος αλλά κ των γύρω του
    tolaruba
    20.06.2006, 21:29
    ειμαι κατα της ευθανασιας αφου θεωρω πως ο ανθρωπος πρεπει να αγωνιζεται για την επιβιωση σε οποια κατασταση και αν ειναι.Πανω στο πανικο δε μπορεις να σκεφτεις λογικα και διαλεγεις τη πιο ανωδυμη αλλα και λαθος λυση
    Feggarenia261
    24.06.2006, 09:01
    Ηθικά και στα μάτια του Θεού είναι οτι πιο λάθος και αμαρτία μπορει να συμβεί αλλα αν φτάσεις στο σημείο της Diane θα ταν ανακουφιστικό για΄τον άνθρωπο που υποφέρει αλλά όχι σωστό...
    iezavel
    29.06.2006, 13:24
    Το μέλος Vangelis86 στις 30-04-2006 στις 19:00 έγραψε...
    Παράθεση:

    Εκ του ασφαλούς είναι εύκολο να μιλάμε. Αν κάποιος βρίσκετε σε κατάσταση που υποφέρει και θέλει να δώσει τέλος στη ζωή του έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει. Τώρα σε περίπτωση που είναι φυτό και δεν μπορεί να αποφασίσει ο ίδιος δεν ξέρω. Υπάρχει πάντα η πιθανότητα να επανέλθει. Θυμήθηκα μια ωραία ταινία σχετικά με έναν παραπληγικό που ήθελε να δώσει τέλος στην ζωή του και δεν μπορούσε να το κάνει νόμιμα , Mar adentro λέγετε όποιοι δεν την έχετε δει ριξτε της μια ματιά.




    Πολύ ωραία ταινία!!!!!!!!!!!!!!!
    θα συμφωνήσω μαζί σου
    nefos
    21.12.2006, 19:02
    «Αγαπώ τη ζωή, κύριε Πρόεδρε»

    (Ο αγώνας ενός ανθρώπου να φύγει με αξιοπρέπεια)

    ΠΙΕΡΤΖΙΟΡΤΖΙΟ ΟΥΕΛΜΠΙ, 60 ετών, Ιταλός ασθενής που εδώ και 40 χρόνια πάσχει από μυϊκή δυστροφία, μια αρρώστια που σιγά σιγά του τρώει τη ζωή, αποδυναμώνοντας κάθε μυ στο σώμα του. Μένει ζωντανός μόνο χάρη στα φάρμακα και στον αναπνευστικό σωλήνα. Ακίνητος εντελώς. Εχει, όμως, τις αισθήσεις του, καθώς και πλήρη διαύγεια πνεύματος. Αυτό κάνει τη ζωή του ακόμα πιο ανυπόφορη.




    «Αφήστε με να πεθάνω» είναι ο τίτλος ενός βιβλίου που έγραψε και που μέρη του αναδημοσιεύτηκαν σε όλες σχεδόν τις ιταλικές εφημερίδες. Ο κόσμος συγκλονίστηκε γιατί παρακολουθεί χρόνια τώρα το δράμα του, και τώρα που κοντεύει το τέλος και η ζωή του κρέμεται μόνο από τα μηχανήματα φουντώνει πάλι ο διάλογος γύρω από το δικαίωμα ενός ανθρώπου, σε τέτοια κατάσταση, να μπορεί να ζητήσει βοήθεια για να τερματιστεί η ζωή του.

    ΠΡΙΝ από λίγες μέρες, δικαστήριο αρνήθηκε να δώσει άδεια σε έναν γιατρό που υπέδειξε ο ίδιος ο ασθενής να τον αποσυνδέσει από τα μηχανήματα, να του δώσει ηρεμιστικά και παυσίπονα και να τον αφήσει να φύγει έτσι. Ησυχος. «Αγαπώ τη ζωή, κύριε Πρόεδρε. Είναι η γυναίκα που σ' ερωτεύεται, ο άνεμος που περνά μέσα από τα μαλλιά σου, ο ήλιος στο πρόσωπο, μια απογευματινή βόλτα μ' έναν φίλο. Ζωή είναι ακόμα, όμως, η γυναίκα που σ' εγκαταλείπει, μια μέρα που 'ρχεται με βροχή, ένας φίλος που σε προδίδει. Δεν είμαι μήτε μελαγχολικός μήτε μανιοκαταθλιπτικός τύπος. Είναι τρομερός ο θάνατος και τον σιχαίνομαι. Ο,τι απόμεινε σε μένα, όμως, δεν μπορεί να ονομάζεται ζωή», έγραφε ο Ουέλμπι τον περασμένο Σεπτέμβριο σε μια συγκλονιστική επιστολή του προς τον εικονιζόμενο Πρόεδρο της Ιταλίας, Τζιόρτζιο Ναπολιτάνο.

    ΟΣΟ είχε ακόμα λίγες δυνάμεις μέσα του και όσο μπορούσε ακόμα να τρέφεται μόνος του, αντέδρασε στη σιωπή της πολιτείας και της εκκλησίας (σ.σ.: ο Πάπας Βενέδικτος πρόσφατα αντιμετώπισε το θέμα της ευθανασίας με ένα ξερό «όχι»), αρνούμενος να λάβει τροφή. Την περασμένη εβδομάδα που κυκλοφόρησε το βιβλίο του, έκλεισε οριστικά και το laptop που είχε δίπλα του, στο κρεβάτι, και έγραφε τις σκέψεις του. Εχασε και την τελευταία ικμάδα δύναμης που είχε στα χέρια και πια δεν μπορεί ούτε ένα πλήκτρο του κομπιούτερ του να χτυπήσει. Το «Αφήστε με να πεθάνω» ήταν τα τελευταία του λόγια. Ολοι ξέρουν τώρα ότι προσπαθεί να αποθηκεύσει όση δύναμη μπορεί για να κάνει μόνος του πια την τελευταία κίνηση: να βγάλει όλα τα σωληνάκια.

    «ΑΓΑΠΗΤΕ Ουέλμπι. Περίμενε λίγο ακόμη πριν το κάνεις αυτό», έγραφε σε πρωτοσέλιδο άρθρο του την περασμένη Τρίτη στη «Ρεπούμπλικα» ο διαπρεπής χειρουργός Ιγκνάζιο Μαρίνο, γερουσιαστής της Δημοκρατικής Αριστεράς, που επισκέφτηκε τον ασθενή μία μέρα πριν. Οπως οι περισσότεροι πολιτικοί στην Ιταλία, έτσι και ο Μαρίνο είναι εναντίον της ευθανασίας, αλλά στην περίπτωση του Ουέλμπι μοιάζουν, όπως και οι ιερείς, να μην έχουν σοβαρό επιχείρημα. Το να αρνηθείς να λάβεις ιατρική βοήθεια είναι δικαίωμα του ασθενούς στην Ιταλία. Υπάρχει, όμως, ένας άλλος νόμος που απαγορεύει σε οποιονδήποτε να βοηθήσει έναν ασθενή να πεθάνει, ακόμα και εάν εκείνος το επιθυμεί. Ετσι, κανένας γιατρός δεν μπορεί να αποσωληνώσει τον Ουέλμπι χωρίς να υποστεί πολύ σοβαρές συνέπειες. Γι' αυτό και η μόνη λύση που του απομένει, εφ' όσον θεωρεί ότι δεν αντέχει να περιμένει άλλο το τέλος (ή το θαύμα, όπως λέει η Καθολική Εκκλησία, που επιμένει ότι «οι άνθρωποι πρέπει να φεύγουν μετά το φυσιολογικό τους τέλος!»), είναι να «πάρει» μόνος του τη ζωή του. Εάν τα καταφέρει...

    «ΠΟΣΟ φυσιολογικό είναι», γράφει στην επιστολή του προς τον Ιταλό Πρόεδρο, «να έχεις μια τρύπα στην κοιλιά για να τη γεμίζεις με λίπη και πρωτεΐνες, ή μία τρύπα στο στέρνο για να δίνει αέρα στους πνεύμονές σου; Πόσο φυσιολογικό είναι να με διατηρούν εν ζωή, βαθιά άρρωστο και εξευτελισμένο, για να γίνω απλώς στατιστική που θα ανεβάσει τον μέσο όρο ζωής των Ιταλών και τις μετοχές των φαρμακοβιομηχανιών;».

    ενετ - 21/12/2006