ελληνική μουσική
    618 online   ·  210.833 μέλη
    Astron
    30.12.2006, 13:45
    Κάθε άνθρωπος θα πρεπε να 'χει το δικαίωμα να τερματίσει την ζωή του με αξιοπρέπεια όταν βρίσκεται σε μία τέτοια κατάσταση.
    Τα υπόλοιπα αποτελούν θρησκο-ηθικολογικές φανφαρολογίες και δεν μπορούν να σταθούν ούτε μια στιγμή ως λογικά επιχειρήματα.
    Είναι εντελώς απάνθρωπο να αφήνεις έναν άνθρωπο να βασανίζεται έτσι ενώ δεν έχει καμία ελπίδα. Πού είναι η αγάπη και η ευσπλαχνία της θρησκείας εδώ;
    rompa
    30.12.2006, 14:33
    Σίγουρα είναι δύσκολο να την κάνεις αλλά υπάρχουν άνθρωποι που δεν έχουν συνηθίσει να υποφέρουν και θέλουν να την τερματίσουν.Σε τέτοιες ακραίες φάσεις κυριεύεσαι από την απελπισία και όλα είναι μάταια..
    PROFBASILHS
    30.12.2006, 23:37
    Είμαι και εγώ υπέρ της ευθανασίας, με προυποθέσεις όμως. Εννοώ πως άλλο είναι να την επιλέξει ο ίδιος ο ασθενείς ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ (χωρίς επιτήδιους κληρονόμους) και άλλο να του κάνουνλύση εγκεφάλου ώστε να νομίζει πως τη θέλει.

    Η 1η περίπτωση πιστεύω πως είναι δικαίωμα του καθένα να τερματίσει τη ζωή του όταν υπάρχει σοβαρός λόγος (όπως εδώ). Αυτά που λέει η εκκλησία είναι εντελώς ανεδαφικά και δεν ισχύουν. Τι σημαίνει πως " μόνο Αυτός που έδωσε τη ζωή μπορεί να τη πάρει" ΒΛΑΚΕΙΕΣ...
    Αυτό μπορούν να το πουν στα αθώα θύματα των Αμερικάνων (παιδάκια που δεν πρόλαβαν να ζήσουν)?
    tsagkarousianos
    31.12.2006, 12:23
    Για όλους εσάς τους αγαπητούς συνταξιδιώτες που γράψατε σε αυτό το τόπικ δεν θα μιλήσω με την ιδιότητα μου.
    Θα γράψω με την ιδιότητα του ανθρώπου που προσπαθεί καθημερινά να αιχμαλωτήσει την παραμικρή στιγμή που του προσφέρεται απλόχερα.
    Η ζωή είναι κάτι το μαγικό....
    Το γεγονός οτι με όλες μας τις αισθήσεις απολαμβάνουμε οτι συμβαίνει γύρω μας ....είναι κάτι το μαγικό.
    Γιαυτό λοιπόν ας αφήσουμε έξω απο την κουβέντα επιστήμη και θρησκείες και όλα τα άλλα συναφή και ας σκεφτούμε οτι κάθε λεπτό που μας χαρίζεται είναι μια εμπειρία....είναι πολύτιμο....είναι ζωή..........
    Για όσους δεν το γνωρίζουν παρακαλώ διαβάστε το βιβλίο του Ζακ Ντομινίκ Μπομπί....Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα......
    Και μετά ελάτε να συζητήσουμε σε αυτό το τόπικ........
    Μέσα απο τις σελίδες του βιβλίου θα βγάλετε πολλά συμπεράσματα........
    Ανεξάρτητα απο θρησκείες, επιστήμη, και λοιπούς συγγενείς εγω δηλώνω κατηγορηματικά....κατά της ευθανασίας.........
    Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να στερεί ούτε ένα δευτερόλεπτο απο τη ζωή του άλλου.............
    Astron
    31.12.2006, 16:13
    Παράθεση:

    Το μέλος tsagkarousianos στις 31-12-2006 στις 12:23 έγραψε...
    Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να στερεί ούτε ένα δευτερόλεπτο απο τη ζωή του άλλου.............



    Μα δεν πρόκειται για την ζωή κάποιου άλλου, αλλά για την ζωή την δική του...
    Δεν έχει κάποιος δικαίωμα -όταν δεν έχει πια καμιά ελπίδα και η ζωή του είναι μόνο πόνος- να αποχωρήσει με αξιοπρέπεια;

    nefos
    31.12.2006, 16:34
    Παράθεση:

    Το μέλος tsagkarousianos στις 31-12-2006 στις 12:23 έγραψε...

    παρακαλώ διαβάστε το βιβλίο του Ζακ Ντομινίκ Μπομπί....Το Σκάφανδρο και η Πεταλούδα......
    Και μετά ελάτε να συζητήσουμε σε αυτό το τόπικ........
    Μέσα απο τις σελίδες του βιβλίου θα βγάλετε πολλά συμπεράσματα........



    @ Tsagkarousianos το βιβλίο το έχω διαβάσει και μάλιστα με πήγες χρόνια πίσω. Τα συμπεράσματα υποκειμενικά, μιας και μόνο αν κάποτε αναγκαστικά "μπω" σε ένα τέτοιο "σκάφανδρο" θα είμαι απολύτως αντικειμενική.

    ____________________________________________________________________-


    «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» γράφτηκε από τον παράλυτο Ζαν-Ντομινίκ Μπομπί, που επικοινωνούσε κινώντας ένα μόνο βλέφαρο





    Γρήγορα τα αντανακλαστικά των ελλήνων εκδοτών. Λίγες μόλις εβδομάδες μετά την πρώτη γαλλική έκδοση του βιβλίου του Μπομπί, που απετέλεσε εκδοτικό γεγονός, η ελληνική μετάφραση ολοκληρώθηκε και η πεταλούδα άνοιξε τα φτερά της. Ο Ζαν-Ντομινίκ Μπομπί ήταν για χρόνια αρχισυντάκτης του γαλλικού περιοδικού «Elle». Στις 8 Δεκεμβρίου 1995 είχε υποσχεθεί στον γιο του ότι θα πήγαιναν στο θέατρο. Εχοντας τα χέρια στο τιμόνι του τελευταίου μοντέλου BMW ένιωσε μια αδιαθεσία. Ηταν σαράντα δύο ετών και το εγκεφαλικό επεισόδιο τον βύθισε σε κώμα και τον παρέλυσε. Το μυαλό όμως δούλευε. Μετά από λίγους μήνες η μοναδική κίνηση που μπορούσε να κάνει ήταν να ανοιγοκλείνει το αριστερό του βλέφαρο. Στέλνοντας μηνύματα με αυτήν την κίνηση κατάφερε να υπαγορεύσει ένα ολόκληρο βιβλίο! Το locked-in syndrom, όπως ονομάζεται η παραλυσία που του φυλάκισε το σώμα, του φαινόταν σαν σκάφανδρο που σφίγγει ολόκληρο το σώμα. Η σκέψη όμως δεν φυλακίζεται. «Το σκάφανδρο γίνεται λιγότερο πιεστικό και το μυαλό μπορεί να φτερουγίσει σαν πεταλούδα. Μπορεί να πάει όπου θέλει. Να πετάξει στον χώρο ή στον χρόνο, να φύγει για τη Γη του Πυρός ή για την αυλή του βασιλιά Μίδα».

    Ο Ζαν-Ντομινίκ είχε ήδη γράψει ένα μυθιστόρημα και είχε την πρόθεση να διασκευάσει τον Κόμη Μοντεχρήστο του Αλεξάνδρου Δουμά. Από ειρωνεία της τύχης σε αυτό το βιβλίο εμφανίζεται «η πρώτη γνωστή περίπτωση locked-in syndrom και η μόνη ως σήμερα που τράβηξε την προσοχή της λογοτεχνίας». Πρόκειται για τον Νουαρτιέ ντε Βιλφόρ, ο οποίος «περνάει τη ζωή του καθισμένος σε μια πολυθρόνα με ρόδες και δεν επικοινωνεί με τους άλλους παρά μόνο ανοιγοκλείνοντας τα μάτια του: μία φορά σημαίνει ναι, δύο φορές όχι». Ο κώδικας επικοινωνίας που χρησιμοποίησε ο Μπομπί τού επέτρεπε να συντάσσει προτάσεις. Του έδειχναν ένα αλφάβητο όπου τα γράμματα εμφανίζονται στη σειρά ανάλογα με τη συχνότητα που χρησιμοποιούνται στη γαλλική γλώσσα: Ε, S, Α, R, Ι, Ν, Τ, U...

    Στο βιβλίο του ο Μπομπί αναφέρεται ακριβώς στις περιπέτειές του στο δωμάτιο 119 του νοσοκομείου του Μπερκ, στη γαλλική όχθη της Μάγχης. Μιλά για τον οφθαλμίατρο που εξετάζει μάτια αλλά δεν έχει μάθει να διαβάζει βλέμματα, αναφέρεται στο παράλυτο πρόσωπό του, που του προκαλεί φρίκη, και ασφαλώς αφιερώνει ένα μεγάλο μέρος στη συγγραφή του βιβλίου με τη βοήθεια της Κλοντ Μεντιμπίλ, της νεαρής λέκτορος Γλωσσολογίας που υπομονετικά κρατούσε σημειώσεις επί δύο μήνες πέρυσι το καλοκαίρι. «Το σύστημα είναι σχετικά απλό: μου δείχνουν το αλφάβητο του τύπου Esarintu..., ένα ένα γράμμα, ώσπου με ένα βλεφάρισμα να σταματήσω τον συνομιλητή μου στο γράμμα που πρέπει να σημειώσει. Ξαναρχίζουμε με τον ίδιο τρόπο και για τα επόμενα γράμματα και, αν δεν γίνει λάθος, καταλήγουμε αρκετά γρήγορα σε μια ολόκληρη λέξη και ύστερα στην αρχή μιας φράσης, που σιγά σιγά βγάζει νόημα... Δεν είναι όλοι ίσοι μπροστά στον Κώδικα, όπως έχουμε ονομάσει αυτόν τον τρόπο μετάφρασης των σκέψεών μου. Οι πεπειραμένοι στα σταυρόλεξα και στο σκραμπλ έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε σύγκριση με τους υπολοίπους. Τα κορίτσια τα καταφέρνουν καλύτερα από τα αγόρια».

    Το αφήγημα «Το σκάφανδρο και η πεταλούδα» κυκλοφόρησε στο Παρίσι στις 14 Μαρτίου εφέτος. Την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του εξαντλήθηκαν τα 25.000 αντίτυπα της πρώτης έκδοσης. Την πρώτη εβδομάδα πωλήθηκαν 150.000 βιβλία και εκδότες από όλο τον κόσμο άρχισαν να ζητούν τα δικαιώματα. Στην Ελλάδα μεταφράστηκε εν ριπή οφθαλμού από τη Μαρία Αγγελίδου, η οποία αποδίδει με ενδιαφέροντα τρόπο και το χιούμορ του συγγραφέα και τα λογοπαίγνια. Για παράδειγμα, σε ένα σημείο ένας ανυπόμονος επισκέπτης δεν αφήνει τον αφηγητή να ολοκληρώσει τη φράση: ζητά τα γυαλιά του (lune/ttes) και τον ρωτά τι θέλει τη σελήνη (lune). Στο ελληνικό κείμενο αποδίδεται: «Ζητώντας από κάποιον να γυρίσει τη "σελίδα", εκείνος με ρώτησε, ευγενικά είναι η αλήθεια, τι στην ευχή την ήθελα τη "σελήνη"...».

    Ο Ζαν-Ντομινίκ Μπομπί έλεγε ότι ήταν όνειρό του να γράψει κάτι που θα διαβάσουν όλοι, ένα μπεστ-σέλερ. Με το τελευταίο βιβλίο του τα κατάφερε. Οταν του είπαν ότι η πρώτη έκδοση εξαντλήθηκε αυθημερόν, κατάφερε να χαμογελάσει. Πέθανε τρεις ημέρες αργότερα.
    ΛΩΡΗ ΚΕΖΑ
    Το ΒΗΜΑ, 27/04/1997

    ενδεικτικά για το βιβλίο εδώ

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : nefos στις 31-12-2006 16:34 ]


    tsagkarousianos
    31.12.2006, 17:11
    Παράθεση:

    Το μέλος Astron στις 31-12-2006 στις 16:13 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος tsagkarousianos στις 31-12-2006 στις 12:23 έγραψε...
    Κανένας δεν έχει το δικαίωμα να στερεί ούτε ένα δευτερόλεπτο απο τη ζωή του άλλου.............



    Μα δεν πρόκειται για την ζωή κάποιου άλλου, αλλά για την ζωή την δική του...
    Δεν έχει κάποιος δικαίωμα -όταν δεν έχει πια καμιά ελπίδα και η ζωή του είναι μόνο πόνος- να αποχωρήσει με αξιοπρέπεια;




    Παυλάκο........τι είναι σωστό και τι λάθος....???????
    Πως θα ένοιωθες αν ήσουν εσυ αυτός που θα έπρεπε να εκτελέσεις την επιθυμία του Ανθρώπου που θέλει να πεθάνει "αξιοπρεπώς'.....????
    Μπορείς να φανταστείς τα συναισθήματα που ενδεχομένως θα είχες μετά απο την εκτέλεση της παραγγελίας του....????????
    Νεφος..........πράγμ,ατι υποκειμενικά είναι όλα.....όμως η πεταλούδα πετούσε έξω απο το σκάφανδρο.............

    Καλή Χρονιά να έχουμε........
    Υγεία, υγεία, υγεία, και μόνο υγεία........

    "Αν ένα πουλί μπορούσε να πει με ακρίβεια τι τραγουδάει, γιατί τραγουδάει,
    και τι είναι αυτό που το κάνει να τραγουδάει, δεν θα τραγούδαγε".


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : tsagkarousianos στις 31-12-2006 17:14 ]


    Astron
    31.12.2006, 18:28
    Παράθεση:

    Το μέλος tsagkarousianos στις 31-12-2006 στις 17:11 έγραψε...
    Παυλάκο........τι είναι σωστό και τι λάθος....???????
    Πως θα ένοιωθες αν ήσουν εσυ αυτός που θα έπρεπε να εκτελέσεις την επιθυμία του Ανθρώπου που θέλει να πεθάνει "αξιοπρεπώς'.....????


    Η ευθύνη θα ήταν τεράστια, αλλά εφ' όσον νοιαζόμουν πραγματικά για αυτόν τον άνθρωπο θα το έκανα.
    Να πω βέβαια ότι όταν μιλάμε για ευθανασία δεν εννούμε ότι βγάζεις ένα πιστόλι και σκοτώνεις κανέναν... Μιλάμε πάντα για περιπτώσεις όπου ο θάνατος είναι έτσι κι αλλιώς σίγουρος και η ζωή του ασθενή παρατείνεται επ' αόριστον προσφέροντάς του μόνο πόνο.
    Όπως καταλαβαίνετε η ευθανασία κατά κάποιον τρόπο ΗΔΗ εφαρμόζεται έμμεσα, απλά δεν το συνειδητοποιούμε. Όταν για παράδειγμα έχεις έναν ηλικιωμένο που εμφανίζει ακραία μορφή καρκίνου στα 95 του, υπάρχει η λύση να τον πηγαινοφέρνεις στα νοσοκομεία και να ζήσει τους τελευταίους του μήνες στα νοσοκομεία μπας και κερδίσει κανά εξάμηνο ζωής, ή να τον αφήσεις να ζήσει τους (λιγότερους μεν) αλλά σαφώς καλύτερους από άποψη ποιότητας ζωής μήνες σε ηρεμία.
    Εννοείται ότι όλα αυτά γίνονται πάντα με την συγκατάθεση του ασθενή. Ξέρω πολλές τέτοιες περιπτώσεις όπου άνθρωποι έχουν επιλέξει να φύγουν έτσι ήσυχα.
    Τουλάχιστον στην δική μου φιλοσοφία πάνω απ' όλα είναι η ποιότητα ζωής και όχι η συνεχής παράταση μιας ανέλπιδης ζωής.

    Τώρα το θέμα που θέτεις Χρήστο, σχετικά με το πώς αισθάνεται αυτός που εφαρμόζει την εντολή του ασθενή, είναι ένα μεγάλο (φιλοσοφικό) θέμα και δεν μπορώ να πω ότι είναι η εύκολη η απάντηση. Μάλλον έχεις δίκιο ότι είναι μια τρομακτικά δύσκολη απόφαση.
    Τουλάχιστον όμως πρέπει να αναγνωρίσουμε το δικαίωμα στον ασθενή να επιθυμεί να τερματίσει την ζωή του όταν εκείνος θέλει.
    clapton21
    19.01.2007, 02:59
    Είχα ακούσει την εξής φράση από ένα γιατρό: "Αν κάνω ευθανασία σε έναν ασθενή, μετά είμαι υποχρεωμένος εκ της φύσεως του επαγγέλματος, να κάνω προσπάθεια να τον επαναφέρω" Οπότε ποιος ο λόγος, λέω εγώ, να προβεί ένας γιατρός σε ευθανασία ασθενούς? (Τα λεφτά ίσως... τι άλλο;, γιατί μη μου πείτε ότι συμπονούμε τους βαριά άρρωστους περισσότερο από χιλιάδες παιδιά που αφήνουμε να πεινάνε και τελικά να πεθαίνουν αβοήθητα..)
    Η όλη πρεμούρα γύρω απ αυτό το θέμα γίνεται διότι ο ετοιμοθάνατος αντιμετωπίζεται από όλους τους άλλους, πλην από τον ίδιο, ως άλλος ένας κουμπαράς..
    xifomaxos
    19.01.2007, 07:41
    Παράθεση:
    Να πω βέβαια ότι όταν μιλάμε για ευθανασία δεν εννούμε ότι βγάζεις ένα πιστόλι και σκοτώνεις κανέναν... Μιλάμε πάντα για περιπτώσεις όπου ο θάνατος είναι έτσι κι αλλιώς σίγουρος και η ζωή του ασθενή παρατείνεται επ' αόριστον προσφέροντάς του μόνο πόνο.

    Ο θάνατος είναι σίγουρος γι όλους, και μπορεί να μη βγάζεις ένα πιστόλι, βάζεις όμως μια ένεση με ακριβώς τα ίδια αποτελέσματα. Πρόκειται για δολοφονία.

    Zefuros
    19.01.2007, 11:56
    Ενα πολύ λεπτό ζήτημα. Τα ορια εδώ περα είναι πολύ λεπτά. Νομίζω πως το θεμα είναι αναλογο με την περίπτωση. Δεν θα το εξετάσω απο θρησκευτικής πλευρας, ο καθένας μας πιστεύει ή δεν πιστεύει και ειναι δικαιωμα του.

    Σιγουρα υπάρχουν περιπτωσεις στις οποίες οι ευθανασία κρίνεται σχεδόν λογική. Περιπτώσεις ανίατες, οπου η παράταση της ζωής του ατομου με μηχανικά μέσα συνδυάζεται με πόνους και ταλαιπωρία.

    Από την άλλη πλευρά ομως, δεν θα συμφωνούσα σε καμία περίπτωση με το να επιτραπει "ελαφρά τη καρδία' γενικώς η ευθανασία. Να λέει ενας ασθενής μέσα στον πονο του "θελω να πεθανω' και τσουπ, να πετάγεται αυτοματα μια ενεση. Το ζητημα θέλει σκέψη.

    Διαβάζοντας όμως τα παραπάνω, τις τραγικές ιστορίες ανθρώπων που πραγματικά ταλαιπωρουνται βασανιστικά, δεν μπορώ παρά να συνφωνήσω πως πάντα θα πρέπει σαν εσχατη λύση, να υπάρχει και αυτη η εναλακτική. Για ειδικές περιπτώσεις ομως.


    Astron
    19.01.2007, 12:25
    Παράθεση:

    Το μέλος clapton21 στις 19-01-2007 στις 02:59 έγραψε...
    Είχα ακούσει την εξής φράση από ένα γιατρό: "Αν κάνω ευθανασία σε έναν ασθενή, μετά είμαι υποχρεωμένος εκ της φύσεως του επαγγέλματος, να κάνω προσπάθεια να τον επαναφέρω"


    Αυτή ακριβώς είναι η διαφωνία μου. Σύμφωνα με την δική μου φιλοσοφία σκοπός δεν είναι να παρατείνουμε την ζωή επ' αόριστον, αλλά να δώσουμε ποιότητα στην ζωή. Το ιδανικό λοιπόν είναι το ευ ζειν και όχι απλά το ζειν.
    Δηλαδή, ο πραγματικός σκοπός της ιατρικής είναι πάνω απ' όλα να μην υποφέρουν οι άνθρωποι. Όλα τ' άλλα έρχονται μετά.
    Αυτά βέβαια είναι οι καθαρά προσωπικές μου απόψεις.

    Απ' ότι βλέπω ο προβληματισμός σας υπάρχει κυρίως γύρω απ' το ποιος θα κάνει την πράξη (που κάποιοι ονομάζετε ως "δολοφονία"). Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι ο ασθενής ο οποίος επιθυμεί για σοβαρότατους λόγους να τερματίσει την ανέλπιδη πια ζωή του έχει την δυνατότητα πατώντας ένα κουμπί να σταματήσει την ζωή του. Σε αυτήν την περίπτωση που δεν ανακατεύεται κάποιος άλλος δεν μπορούμε να μιλήσουμε για κανενός είδους δολοφονία. Αντί δηλαδή να περάσει άλλη μια εβδομάδα πριν σβήσει τελικά μες τους πόνους επιλέγει να τερματίσει την ζωή που είναι πια πόνος.
    Τί γίνεται όμως στην περίπτωση που δεν μπορεί ούτε καν να πατήσει αυτό το υποθετικό "κουμπί"; Με λίγα λόγια τί γίνεται μέ έναν άνθρωπο που υποφέρει και επιθυμεί επιτέλους να ξεκουραστεί αλλά δεν έχει την δυνατότητα να το κάνει επειδή τον συντηρούν στην ζωή επ' αόριστον με μηχανήματα, ορούς κλπ;
    Νομίζω είναι τραγική η θέση του, και εάν βρισκόμουν στην θέση αυτή θα αντιμετώπιζα με ευγνωμοσύνη τον συγγενή μου εκείνο που θα αναλάμβανε επιτέλους να με λυτρώσει από αυτήν την κατάσταση.

    Στην πραγματικότητα λοιπόν μιλάμε για μία έμμεση αυτοκτονία, που θα ήταν αμεσότατη εάν ο ασθενής είχε τα μέσα να την πραγματοποιήσει.

    Υ.Γ. Να σημειώσω ότι κάτι τέτοιο δεν θα μπορούσε να είναι ποτέ απόφαση του γιατρού. Αυτό είναι απόφαση καθαρά του ασθενούς σε συνεργασία με τους κοντινότερους συγγενείς του.
    xartinooneiro
    21.02.2007, 22:32
    Με μεγάλη προσοχή και αληθοφάνεια αγγίζει το θέμα της ευθανασίας η ταινία "Η θάλασσα μέσα μου". Αξίζει να τη δει κάποιος για να βρεθεί έστω και για λίγο στην θέση του ανήμπορου ανθρώπου που δεν αντέχει την μίζερη "ζωή" του.
    tsorumo
    13.08.2007, 12:50
    ευχαριστώ για την ενημέρωση και λυπάμαι για την όποια σύγχυση προκάλεσα θέτοντας το θέμα για την ευθανασία, αλλά πριν το θέσω έκανα την έρευνα και δεν μου έβγαλε τίποτε σχετικό.
    ωστόσο ευχαριστώ (απάντηση στον συντονιστή)
    renabill
    13.08.2007, 13:02
    Παράθεση:

    Το μέλος PROFBASILHS στις 30-12-2006 στις 23:37 έγραψε...

    Είμαι και εγώ υπέρ της ευθανασίας, με προυποθέσεις όμως. Εννοώ πως άλλο είναι να την επιλέξει ο ίδιος ο ασθενείς ΜΟΝΟΣ ΤΟΥ (χωρίς επιτήδιους κληρονόμους) και άλλο να του κάνουνλύση εγκεφάλου ώστε να νομίζει πως τη θέλει.

    Η 1η περίπτωση πιστεύω πως είναι δικαίωμα του καθένα να τερματίσει τη ζωή του όταν υπάρχει σοβαρός λόγος (όπως εδώ). Αυτά που λέει η εκκλησία είναι εντελώς ανεδαφικά και δεν ισχύουν. Τι σημαίνει πως " μόνο Αυτός που έδωσε τη ζωή μπορεί να τη πάρει" ΒΛΑΚΕΙΕΣ...
    Αυτό μπορούν να το πουν στα αθώα θύματα των Αμερικάνων (παιδάκια που δεν πρόλαβαν να ζήσουν)?



    Και γω υπερ της ευθανασίας αλλά, να μην την κάνουμε με το παραμικρό.Αλλιώς θα καταντήσουμε μια κοινωνία δολοφόνων (όχι οτι δεν είμαστε)
    esta
    15.08.2007, 11:56
    πιστεύω και εγώ πως όταν ο ασθενής πιστεύει πως η ζωή του του είναι ανυπόφορη,κανείς δεν έχει το δικαίωμα να τον αναγκάζει να ζει.Φυσικά,αυτό μόνο όταν δεν μπορεί να υπάρξει καμία περεταίρω προσπάθεια από τους γιατρούς για την καλυτέρευση της κατάστασής του.


    okanenas
    15.08.2007, 16:39
    Η ευθανασία είναι αυτοκτονία
    η ευθανασία είναι η μεγαλύτερη λιποταξία που μπορεί να κάνει ο άνθρωπος
    η ευθανασία είναι η μεγαλύτερη προσβολή κατά τις ζωής
    η ευθανασία είναι για ανθρώπους πολύ άδειους ψυχικά και πολύ εγωιστές
    η ευθανασία προσβολή το ανθρώπινο γένος και προσβάλει κάθε άνθρωπο
    που είναι άρρωστος και αντιμετωπίζει την αρρώστια του με υπομονή και
    ηρωισμό που δεν το βάζεί κάτω ότι και να του συμβεί


    Tren
    15.08.2007, 16:51
    Παράθεση:

    Το μέλος okanenas στις 15-08-2007 στις 16:39 έγραψε...

    Η ευθανασία είναι αυτοκτονία
    η ευθανασία είναι η μεγαλύτερη λιποταξία που μπορεί να κάνει ο άνθρωπος
    η ευθανασία είναι η μεγαλύτερη προσβολή κατά τις ζωής
    η ευθανασία είναι για ανθρώπους πολύ άδειους ψυχικά και πολύ εγωιστές
    η ευθανασία προσβολή το ανθρώπινο γένος και προσβάλει κάθε άνθρωπο
    που είναι άρρωστος και αντιμετωπίζει την αρρώστια του με υπομονή και
    ηρωισμό που δεν το βάζεί κάτω ότι και να του συμβεί





    Βολεμενα λογια..
    okanenas
    15.08.2007, 16:55
    δηλαδή τι εννοείς?

    Ποιος να ξέρει στο βλέμα του πίσω τι κρύβει ο Θεός για μας...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : okanenas στις 15-08-2007 16:57 ]


    Tren
    15.08.2007, 17:09
    Παράθεση:

    Το μέλος okanenas στις 15-08-2007 στις 16:55 έγραψε...

    δηλαδή τι εννοείς?

    Ποιος να ξέρει στο βλέμα του πίσω τι κρύβει ο Θεός για μας...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : okanenas στις 15-08-2007 16:57 ]





    Εννοω πως εισαι απολυτος και αυτο το απολυτο "κατηγορω" δεν αξιζει σε κανεναν ανθρωπο.