επί των όσων έγραψε ο Κωσταντίνος. (εστιάζω σε συγκεκριμένες φράσεις, φια οικονομία χώρου, όποιος θέλει μπορεί να διαβάσει το πλήρες κείμενό του. (ελπίζω να ειναι δεοντολικά σωστό). Δεν έχω κάνει καμμία παρέμβαση στα κείμενα.
................
Και καταρχήν να ξεκινήσω απο αυτό που έγραψε ο φίλος μου ο Βατ ..
θέτοντας κάποια ερωτήματα ,όχι φυσικά για να πάρω απάντηση απάντηση αλλά για να γίνουν και αυτά ...ορατά και οι άλλες απόψεις..που εκτέθηκαν επαρκώς ..
Χμμ...το να είναι κάποιος άθεος η δεν πιστεύει πουθενά είναι κακό ,είναι
επιζήμιο δηλαδή και για ποιον/ποιους? Και αν ναι ΓΙΑΤΙ έιναι άσχημο και τόσο ψυχοφθόρο? Και αν όχι..τότε γιατί τότε λένε για κάποιον που έχει τουλάχιστον προβληματική συμπεριφορά προς τους συνανθρώπους του"Ε αυτός δεν έχει το Θεο του!"?? Πολύ απλοικό?
......................
Ναι απλοΙκό και παραπλανητικό.
Εαν οι εκφράσεις του τύπου "δεν έχει τον θεό του" που ειναι γνωστό υπό ποιες συνθήκες αναπτύχθηκαν, ειναι για σένα επιβεβαιωτικές της ορθότητας ή μη,. τότε δεν μπορώ να συζητήσω. Ειναι άλλο μήκος κύμματος. Λυπάμαι. (Μπορεί το δικό σου να ειναι το σωστό και το δικό μου λάθος).
...............
Και κάτι άλλο ...
Για ποιο λόγο οι απόψεις ανθρώπων που ΔΕΝ πιστεύουν, έχουν κυριολεκτικά κυριαρχήσει στα σχετικά forums ?Μήπως τελικά ο φανατισμός δεν χαρακτηρίζει
μόνο τις θρησκείες αλλά και το μεγαλύτερο ρεύμα που είναι η αθεία και
η σχετικοποίηση των πάντων???
Μήπως πραγματικά όσοι νιώθουν βαθιά την πίστη μέσα τους σωπαίνουν για να μην αντιπαρατεθούν σε ένα τόσο σοβαρό και ευαίσθητο θέμα?
..............................
Δεν κατάλαβα δηλαδή ? τι σημαίνει έχουν κατακλύσει τα φόρουμς ?
Ακόμα και αν συμβαίνει αυτό, εσύ θεωρείς μια μαζική έκφραση απόψεων ως δείγμα φανατισμού ? .Τα φόρουμς και τα δήμόσια βήματα έκφρασης "κατακλύζονται ανά καιρούς απο διάφορα θέματα, απο πολλούς. Φανατισμός και αυτό ? Εκτος αν τώρα έχουμε να κάνουμε με συντονισμένη επίθεση των σκοτεινων δυνάμεων.
..................
Μήπως θα έπρεπε πράγματι να είμαστε πιο προσεκτικοί όταν γράφουμε για θέματα Πίστης ,όταν έχουμε μάλιστα, καλώς η κακώς και παιδιά 15,16,17 ετών που μας διαβάζουν?
...........................
Εδώ ένα μικρό STOP. Τώρα ειναι που δεν κατάλαβα εντελώς. Το ΠΙΣΤΗ με κεφαλαία. Εννοείς τη συγκεκρμένη χριστιανική πίστη με τον τρόπο που εκφράζεται μέσω της εκκλησίας ή γενικότερα ?
Λυπάμαι αλλά δεν με πείθεις πως αναφέρεσαι γενικώς σε θέματα πίστης και εσωτερικών θεωρήσεων του κάθε ανθρώπου. Και δυό λόγια επ' αυτού, μίας και το δικαίωμα της ευαισθησίας και προστασίας των παιδικών ψυχών ανήκει και σε άλλους, ενδεχομένως "Οιωνεί άθρησκους" κλπ.
Τα παιδία των 15 - 16 - 17 ετών ειναι παρόντα σε πολλές συζητήσεις γραπτές και προφορικές παντού.
Θίγονται και επηρεάζονται απο πολλά. Ειτε αυτά αφορούν Θρησκεία, ειτε Πατρίδα, ειτε Οικογένεια, είτε σχέσεις, είτε ζωόδια, είτε βία, είτε μουσική, είτε αυτοκτονίες, είτε προδοσίες. Και κρίνουν. Με το σύνολο των ερεθισμάτων που έχουν.
Και κάτι απ' όλα αυτά, που εμεις θεωρούμε ασήμαντο, έναν ανθρωπο 15 - 16 - 17 - .... 20 ... - και βάλε, μπορεί να τον επηρεάσει με διαφορετική κλίμακα.
Αρα θέλει προσοχή. Γενικά σε οτι γράφουμε. Ειτε αφορούν το πρώτο τρίπτυχο, ειτε τα υπόλοιπα. Προφανώς - προς άρσην παρεξγήσεων έγινα κατά κάποιο τρόπο ειρωνικός. Εστω .. επαιξα. Αλλά προτιμώ να μη κρυβόμαστε.
Και ενοχλούμαι αφάνταστα όταν γίνονται τέτοιες επικλήσεις γενικού περιεχομένου με πρόσχημα την προστασία νέων ανθρώπων. Δικαίωμά μου. Για προσδιορίσε σε παρακαλώ και άλλα θέματα στα οποία πρέπει να δείχνουμε προσοχή, και υπο ποία οπτική γωνία ?
Μιας και αναφέρεσαι σε θέματα ΠΙΣΤΗΣ - έτσι γενικά - τότε γιατί δεν ξεκινάμε απο τα σχολεία ? Δεν θα έπρεπε και εκει να ειναι λίγο πιο προσεκτικοί ?
...............
Σε ποια θέση βάζουμε την καρδιά μας αλήθεια έναντι του ορθολογιστικής σκέψης όταν προσπαθούμε να δώσουμε απάντηση σε αυτά τα ερωτήματα?
Και τελικά...ας μου πει κάποιος τελωσπάντων ...τι κέρδισε ο δήθεν "πολιτισμένος " άνθρωπος της βιομηχανικής και της μεταβιομηχανικής εποχής με την εμμονή του στη λογική και απο την απομακρυνσή του από το Θεό?
...................
Εγώ ανήκω με τον τρόπο που νομίζω και κρίνω, με τη δική μου πίστη και τις δικές μου εσωτερικές διεργασίες, - μπορείς να φανταστείς ότι θέλεις, από βουδισμό, πολυθεϊσμό, καμμία μυστήρια αίρεση, μηδενισμό και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλο - σε αυτό που ονομάζεις εντός εισαγωγικών πολιτισμένο άνθρωπο της βιομηχανικής και μεταβιομηχανικής εποχής. Α ναι, ξέχασα και τον υλισμό.
Τέλος πάντων ... Μάλλον δεν έχεις καταλάβει - για να επανέλθω σε ένα επίπεδο - τι σημαίνει ορθολογιστική σκέψη ? Τι σημαίνει (μιας και μιλήσαμε για 15 και βάλε ...) οταν τοποθετείς την επιστήμη, τον ορθολογισμό, στον προβληματικό χώρο και σε αντιδιαστολή με την πίστη. Ναι, αυτήν την πίστη για την οποία τόσοι πολλοί έγραψαν για τον δικό τους θεό, που ναι, την ονομάζουν ορθόδοξη, αναίτια, προσωπική, υπερβατική, δεν έχει σημασία. Και αν δεν κατάλαβες, η άνευ όρων αναφοιρά σε τέτοιες προσεγγίσεις και απόρριψή τους, δεν προστατεύει κανέναν Θεό και - κυρίως - καμμία πίστη. Αντίθετα. οδηγεί σε σκοταδισμό.
Για διευκόλυνσή σου, μην ανατρέχουμε σε πηγές, η γραφή του
Astron εδώ μέσα (και στα τόπικς και στο e - periodiko) - με εκφράζει απόλυτα, ή έστω ειναι πολύ πολύ κοντά μου. Οπότε παίρνεις ένα στίγμα μου μία χαρα. Και οπως κατάλαβες η έννοια του "ανήκω" ειναι σχετική.
Και προσβάλομαι - και το εννοώ - με τα εισαγωγικά σου. Τις θεωρίες περί σύγχρονου πολιτισμού τις ξέρουμε. Και μη μου παραθέσεις τα μεινονεκτήματα, γιατί υπάρχουν και τα πλεονεκτήματα ... Και μετά θα πάμε στους παλιότερους πολιτισμούς και θα δούμε τι γινόταν εκει.
Οταν χρησιμοποιείς εκφράσεις περί πολτισμού και τις βάζεις στα εισαγωγικά. Προσβάλεις. Κατά τη δική μου εκδοχή. Α ναι ξέχασα. Την περίοδο της βιομηχανικής κυρίως "εποχής" γνωρίσαμε και άνθηση θεωριών που στράφηκαν ευθέως κατά της θεολογικής ερμηνείας του κόσμου και της κοινωνίας. Οκ, κατανοητό, αλλά ... τι να κάνουμε.
Αν και "ο άνθρωπος" της προβιομηχανικής εποχής τι ήταν ? πολιτισμένος ? οκ .. Σημειωτέον πως ακτός από την έννοια του ανθρώπου γενικότερα, υπάρχει και η έννοια της κοινωνίας με ότι διαφοροποιήσεις αυτό συνεπάγεται.
Συνέχισες με ένα κείμενο για τον πλανήτη μας, την ανθρωπότητα, τους αδικημένους ... Για το τι θα κάνουμε ... για τη λύση, και για όλα αυτά. Μιά χαρά ειναι, δεν θα σταθώ εκεί. Αναιρείται όμως πλήρως και δεν μπορώ να ταυτιστώ. Υποκειμενισμός. Ναι. Και ολίγον σαρκαστική αντιμετώπιση. Ναι. Εαν ξεπερνώ τα όρια της ευπρέπειας του φόρουμ, δεκτές οι όποιες παρατηρήσεις.
............
Ευχαριστώ που με διαβάσατε και περιμένω ανταπόκριση στο τελευταίο άιτημα
μου από συμφωνούντες αλλά και από διαφωνούντες με τις παραπάνω απόψεις
που πολλές φορές,για να μην πω τις περισσότερες, δεν είναι αντίθετοικαι μάλιστα υποστηρίζουν 'ανθρωπιστικού περιεχομένου " πρωτοβουλίες..
Σας ευχαριστώ όλους που με διαβάσατε και φυσικά περιμένω
..................
Δεν κατάλαβα ακριβώς από ποιούς περιμένεις ανταπόκριση, αλλά και
πάλι αυτά τα εισαγωγικά περί κάποιων που υποστηρίζουν ανθρωπιστικές πρωτοβουλίες με ενοχλούν. Και με προσβάλουν. Και γίνε συγκεκριμένος για το ποιους κάποιους εννοείς. Μη παιζεις.
Και για να ξεκαθαρίσουμε μια και καλή,
- η εντός εισαγωγικών χαρακτηρισμός περί πολιτισμού, ανθρωπισμού, προοδευτισμού (έχει γραφεί σε άλλο φόρουμ) και άλλων, σημαίνει το λιγότερο ειρωνεία και το περισσότερο πλήρη αναίρεση. Για κάποιους εδώ μέσα μπορεί να κινητοποιεί πολύ περισσότερες χορδές ευαισθησίας. Και διατηρούν το δικαίωμα να το εκφράσουν.
Οι γενικότητες του τύπου "απο κάποιους .. που ισως να .. ίσως δε .. κλπ" επίσης δεν βοηθάνε.
Η τόσο εύκολη αναφορά σε κείμενα με τον χαρακτηρισμό τους ως
φανατικών επειδή λέει κατακλύζουν το ιντερνετ ...επίσης προσβάλουν και παραποιούν.
Και τέλος, ειδικά η αναφορά στα παιδία των 15 ετών, ως επίκληση υπευθυνότητας, που απευθύνεται σαφώς σε μια συγκεκριμένη κατηγορία απόψεων, ειναι το λιγότερο απαράδεκτη και εκφοβιστική. Με αυτό εκνευρίζομαι.
Τέλος, και κάτι τελευταίο, για να απαντήσω σε ενδεχόμενες δυσαρέσκειες ως προς το ύφος γραφής μου. Το προσβλητικό ή όχι, το απαράδεκτο ή μή, πέραν του υποκειμενικού τους χαρακτήρα (τις περισσότερες φορες), δεν έχει να κάνει μόνο με το ΤΙ ΓΡΑΦΕΤΑΙ, δηλ, τη σύνταξη, τη σειρά των λέξεων και τις ίδιες τις λέξεις.
Εχει να κάνει και με το ΟΛΟ ΥΦΟΣ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ, τα εισαγωγικά, τον τρόπο που τίθονται τα ερωτήματα κλπ. Ενα ερώτημα πχ μπορεί να διατυπωθεί με τέτοιο τρόπο, που να επιδέχεται απάντησης. Ενα άλλο με τέτοιο τρόπο που η αρνητική θέση, να συνεπάγεται πλήρη απόρριψη, δημιουργία ενοχών και άλλα. Κλασσικές μέθοδοι επικοινωνίας (χωρίς να σημαίνει πως πάντα υιοθετούνται σκόπιμα από τους γράφοντες).
Και βεβαίως το όποιο ευγενικό ύφος του κειμένου, με ευχαριστίες στο τέλος, με "αγαπητε" κλπ αν ΄συνοδεύεται με αντίστοιχο ύφος γραφής αλλά και απόψεων, δεν αρκεί ώστε να μη το τοποθετώ στην κατήγορία των "προσβλητικών" για τις αρχές μου, την ευαισθησία μου, την πίστη μου και τον κόσμο μου. Ειμαι σαφής. Γνώμη μου. υποκειμενική. (Εννοείται).