Το μέλος prochatz στις 09-06-2006 στις 23:37 έγραψε...
Παράθεση:
Παράθεση:
Όσο για τις κομματικές σκοπιμότητες, συγνώμη, δεν υπονόησα κάτι τέτοιο. Γι' αυτό και είπα πως δε θεωρώ τη συζήτηση πολιτική. Ο prochatz το υπονόησε για μένα και μάλιστα με άσχημο τρόπο
|
|
Εσύ γιατί ενοχλήθηκες? Νομίζεις ότι όσα έγραψα παραπάνω αφορούσαν εσένα? Ανήκεις στις ομάδες περιφρούρησης που εθελοτυφλούν? Ανήκεις σε αυτούς που δεν έχουν παιδεία και κατεβαίνουν στη διαδήλωση για να κάνουν φασαρία?
|
|
Κάτσε ρε συ, όταν γράφεις το εξής
Το μέλος prochatz στις 09-06-2006 στις 04:18 έγραψε...
Παράθεση:
Αυτό να το πεις στον καταστηματάρχη που κάηκε το μαγαζί του, να το πεις σε αυτόν που κάηκε το αυτοκίνητό του, να το πεις σε αυτόν που θα κοιμηθεί σήμερα στο νοσοκομείο. Δε θα σου κάνω τη χάρη να βγω στο δρόμο, για να παλέψω για τις δικές σου κομματικές πεποιθήσεις. Φρόντισε οι ομοϊδεάτες σου στην Αθήνα να κατεβάζουν προς ψήφισμα προτάσεις και όχι πλαίσια.
|
|
έχοντας κάνει quote δικά μου λόγια, σε ποιον αναφέρεσαι αν όχι σε μένα; Το δεύτερο ενικό σε ποιον απευθύνεται; Θα τρελαθούμε;
Επί της ουσίας: Είχα πολλή όρεξη να μαλώσω (όπως και με τον picatsu) αλλά τελικά κατάλαβα πως μιας και δε διαφωνούμε είναι μάταιο
Η διαφορά μας είναι πως εγώ βλέπω τα πράγματα πιο ρομαντικά, καλώς ή κακώς... σχετικά με την αξία των καταλήψεων είμαι η πρώτη που θα σου πω πως το 2001 (δεν ξέρω αν σπούδαζες τότε) δεν έγινε απολύτως τίποτα με τις καταλήψεις. Άρα και τώρα τσάμπα γίνονται... σωστά; ΛΑΘΟΣ! Κατ' εμέ φυσικά, εσύ μπορείς να έχεις αντίθετη άποψη, η οποία είναι καθόλα σεβαστή, χωρίς καν να μπω στη διαδικασία να σκεφτώ ότι κάποιος έχει δίκιο και κάποιος άδικο.. η κατάληψη σίγουρα δεν είναι η εξυπνότερη, η καλύτερη και η πιο πρωτότυπη αντίδραση. Τουλάχιστον όμως είναι ΚΑΤΙ, δίνει μηνύματα, πρωτίστως σε μας τους ίδιους, στους καθηγητές, στην εκπαιδευτική κοινότητα, και δευτερευόντως στους κατέχοντες την οιαδήποτε εξουσία.
Για μένα, να σ'το θέσω αλλιώς, είναι ένας τρόπος να καταλάβουμε όλοι πως το πανεπιστήμιο είναι πρώτα απ' όλα - και προσωπικά θα έλεγα και
πάνω από όλα - κάτι πέρα από τη στείρα εκπαιδευτική διαδικασία, που παρέχει γνώσεις και όπως έλεγε κι ο Χατζιδάκις "την πληροφορία, την τεχνική, το δίπλωμα εξειδίκευσης, που εξασφαλίζει γάμο,αυτοκίνητο κι ακίνητο, με πληρωμή την πλήρη υποταγή του εξασφαλισθέντος". Δεν είναι αυτό το πανεπιστήμιο κι είναι λάθος να το βλέπουμε ως τέτοιο. Όταν το κατειλημμένο πανεπιστήμιο σφύζει από ζωή, οργανώνονται ομιλίες, συναυλίες, εκδηλώσεις (και πριν αναφερθείτε στα ατέλειωτα καμμένα πάρτυ να σας θυμίσω - ΞΑΝΑ - ότι αναφέρομαι στη δική μου σχολή όπου, δόξα τω Θεώ, υπάρχουν αρκετά άξια άτομα που κρατούν την κατάληψη "στο ύψος της"), όταν λοιπόν συμβαίνουν όλα αυτά το μήνυμα που στέλνεται (και το οποίο είναι ανάγκη να σταλεί ειδικά τώρα που τη λειτουργία αυτή του πανεπιστημίου τείνουν να παραβλέψουν!) είναι πως όχι, κι ας μη γίνονται μαθήματα, εξετάσεις, εμείς είμαστε εκεί,
γιατί το πανεπιστήμιο για μας είναι κάτι σημαντικό, κάτι παραπάνω, ένας χώρος διαρκούς ζύμωσης, διαρκούς συζήτησης και αναζήτησης.
Τα όσα ανέφερα παραπάνω είναι τελείως προσωπικά και κατά τι ανορθόδοξα: ξέρω πως καθένας μπορεί να στηρίζει την κατάληψη για δικούς του λόγους - με το δικό του σκεπτικό (ακόμη και με τις δικές του σκοπιμότητες όπως διψάτε να υποστηρίξετε). ΝΑΙ. Χαίρομαι που δεν μπαίνουμε στη διαδικασία να συζητήσουμε για τον ίδιο το νόμο πλαίσιο και απλά διαφωνούμε στην αναγκαιότητα ή όχι της κατάληψης και όπως σου είπα, η άποψή σου είναι σεβαστή. Απλά για μένα τα παραπάνω έχουν εν τέλει τη μεγαλύτερη σημασία.
Σχετικά με το "γιατί κατάληψη" παραθέτω και ένα κείμενο γραμμένο από μια συμφοιτήτρια λίγες μέρες πριν. (ας διευκρινήσω πως δεν είναι κομματικό...)
"Η κατάληψη είναι πράξη ελευθερίας. Ενάντια σε μια ηγεσία που εγκληματεί, σε μια διοίκηση που διεκπεραιώνει άκριτα εντολές και σε μια αφασική κοινωνία που αδιαφορεί, προβαίνουμε σε ένα μέτρο που πλήττει εμάς τους ίδιους. Σκοπός είναι η αντιστροφή της ροής της εξουσίας, που με το πρόσχημα της νομοθετικής εγκυρότητας και της δημοκρατικής νομιμότητας, ακρωτηριάζει και συνθλίβει την ουσία του πανεπιστημίου, την ελευθερία της σκέψης και της έκφρασης.
Η κατάληψη είναι πράξη συμβολική. Καταλαμβάνουμε τον χώρο στον οποίο ανήκουμε, τον χώρο που μας προσδιορίζει και τον μεταμορφώνουμε σε έναν ζωντανό οργανισμό που με την ύπαρξή του και μόνο αντιστέκεται στο ξεπούλημα όλων των ακαδημαϊκών αξιών από τους υπουργούς και τους μισθωμένους σοφούς τους. Σε κάθε αγώνα για την παιδεία, η κατάληψη είναι το οχυρό. Είναι επιβεβλημένη.
Η κατάληψη είναι πράξη πολιτική. Σε συνδυασμό με τις πορείες και τις κινητοποιήσεις των φοιτητών, στέλνει το μήνυμα της αντίδρασης στην πάγια πολιτική των κομμάτων να αντιμετωπίζουν την παιδεία ως εμπόρευμα και τους φοιτούντες και εργαζόμενους στο δημόσιο δωρεάν πανεπιστήμιο ως περιττή δαπάνη. Αντιδρούμε στον ανύπαρκτο διάλογο, την τερατώδη υποχρηματοδότηση, τις είτε ανέφικτες είτε ισοπεδωτικές προτάσεις του πορίσματος του ΕΣΥΠ, στην βδελυρή κίνηση ψήφισης του νομοσχεδίου το καλοκαίρι.
Η κατάληψη είναι πράξη ακαδημαϊκή. Η παύση κάθε εκπαιδευτικής και εξεταστικής διαδικασίας, ο αποκλεισμός των γραφείων των καθηγητών και των εργαστηρίων, ισοδυναμούν με την άρνησή μας να δεχτούμε ή να επιτρέψουμε να λειτουργήσει το πανεπιστήμιο υπό αυτές τις συνθήκες και με αυτές τις προϋποθέσεις. Το μετατρέπουμε σε χώρο συζήτησης, διαλόγου, προβληματισμού και δημιουργικότητας, έννοιες άγνωστες σε αυτούς που δεν διστάζουν να το κάνουν κέντρο κατάρτισης και σε αυτούς που με την αδιαφορία και την ανοχή τους προδίδουν τους θεσμούς που υπηρετούν.
Η κατάληψη είναι πράξη απόγνωσης. Σημαίνει ότι οι ανοχές και οι αντοχές του φοιτητικού κινήματος έχουν εξαντληθεί. Σημαίνει ότι η εποχή που οι αποφάσεις λαμβάνονταν ερήμην μας και επιβάλλονταν πάνω μας με αγριότητα έχουν τελειώσει. Σημαίνει τέρμα στην βαρβαρότητα της κυβέρνησης και της αγοράς.
ΘΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΕΔΩ "
ΥΓ: ΤΕΛΟΣ ΝΑ ΠΩ ΠΩΣ, ΑΝ ΜΟΥ ΒΡΕΙΤΕ ΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ ΑΝΤΙΔΑΣΗΣ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΑΡΧΑΙΩΜΕΝΗ ΚΑΤΑΛΗΨΗ, ΠΡΩΤΗ ΕΓΩ ΜΕ ΟΣΑ ΧΕΡΙΑ ΕΧΩ ΚΑΙ ΜΕ ΟΣΑ ΑΤΟΜΑ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΕΤΑΠΕΙΣΩ ΘΑ ΨΗΦΙΣΩ
ΚΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΩΣ ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ...