ελληνική μουσική
    750 online   ·  210.851 μέλη

    Μηχανάκια και άσχημες πτώσεις

    St_Anger
    28.06.2006, 20:05
    Καλησπέρα σε όλο το musicheaven! Θα ήθελα την γνώμη σας πάνω στο θέμα μηχανάκια αλλά όχι στο πόσο επικύνδινα είναι αλλά στο πόσο κακή εκπαίδευση έχουμε πάνω σε αυτό το θέμα! Δηλαδή, σ'ημερα το πρωί είχα ένα ατύχημα που ευτηχώς την γλύτωσα με ένα απλό χτύπημα στο χέρι πέφτωντας (όσο κα αν σας είναι τρελό) με 100 χιλ./ώρα για να γλύτώσω ένα μ......... που μου έκλεισε τον δρόμο χωρίς φλας, χωρίς τίποτα (φταίω και εγώ που έτρχα αλλά και με 60 να πήγενα πάλι τα ίδια με την διαφορά ότι θα γλυτωνε και τ μηχανάκι) ! Αυτό το κατάφερα επιδή όταν σαν πιτσιρικάς μάθαινα να οδηγό μηχανάκι ο πατέρας μου (ο οποίος μικρός έτρχε με μηχανές σε ερασιτεχνικούς αγώνες) με έμαθε πως να "πέφτω"! δηλαδή τι πρέπει να κάνω σε περίπτωση που πέσω με πολά χιλιόμετρα και να μην με "ξύνουν" από τον δρόμο με την σπάτουλα! Όταν ηρέμησα από το συμβάν σκεφτόμουν ότι κανένας μα κανένας δεν μας έμαθε όταν δίναμε για δίπλομα τι κάνουμε σε αυτές τις περιπτώσεις! μόνο κάτι άθλια μαθήματα......


    εσείς τι λέτε για αυτό το θέμα?
    uNick
    28.06.2006, 21:11
    Σταύρο, το παράδειγμα του σημερινού σου ατυχήματος είναι μια από τις πολλές περιπτώσεις που θα μπορούσαν να αναφερθούν. Στην πραγματικότητα, το ίδιο συμβαίνει σε όλες τις περιπτώσεις, από παπάκι και αυτοκίνητο, ως σκάφος και αεροπλάνο!

    Υπερβολή?... Όχι, πραγματικότητα!!! Η ίδια νοοτροπία που υπάρχει στην εκπαίδευση και στις εξετάσεις για παπάκι ισχύει και στα άλλα. Αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους:

    1. Παιδεία
    Οι άνθρωποι που επωμίζονται το βαρύ χρέος της εκπαίδευσης νέων οδηγών δεν έχουν την απαραίτητη παιδεία. Συνήθως μαθαίνουν "παπαγαλία" τα εγχειρίδια και τους κανονισμούς βάσει των οποίων εξετάζονται. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην μαθαίνουν πραγματικά και στον απαραίτητο βαθμό όλα όσα θα έπρεπε να γνωρίζουν, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να σου διδάξουν σωστά όσα πρέπει να μάθεις.

    2. Μεταδοτικότητα
    Ακόμα και όταν μαθαίνουν τα πάντα σωστά, αυτό δεν αρκεί. Στην πραγματικότητα δεν φτάνει να ξέρεις κάτι καλά, πρέπει να μπορείς και να το μεταδώσεις στον εκπαιδευόμενο. Πόσοι εκπαιδευτές αλήθεια έχουν αυτή την ικανότητα?

    3. Έλεγχος
    Από τη στιγμή που δεν υπάρχει κατάλληλος φορέας ελέγχου, είναι αδύνατον να ελεγθεί η ανά πάσα στιγμή ικανότητα του εκπαιδευτή και η "ποιότητα" του μαθήματος σε συνδιασμό με τις τρέχουσες συνθήκες. Για παράδειγμα, ο κύριος Μπάμπης (τυχαίο όνομα) πήρε την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος του εκπαιδευτή οδήγησης το 1976. Σήμερα, 30 χρόνια μετά, έχουν αλλάξει πάρα πολλά στα αυτοκίνητα. Το '76 έκαιγαν την Super βενζίνη μέσα στα καρμπυρατέρ, το γκάζι ήταν πιο "χαλαρό" και το "φρενάρισμα πανικού" άφηνε ροδιές δεκάδων μέτρων στην άσφαλτο. Σήμερα η αμόλυβδη βενζίνη ψεκάζεται ηλεκτρονικά μέσω μπεκ, δίνοντας πιο καλό γκάζωμα και μεγαλύτερες ταχύτητες, ενώ το "φρενάρισμα πανικού" ελέγχεται από ηλεκτρονικά συστήματα (βλ. ABS) και διαρκεί μόλις λίγα μέτρα. Συμπέρασμα? Το αυτοκίνητο του '76 είναι πολύ διαφορετικό, κινείται διαφορετικά, αντιδρά διαφορετικά... Ο κύριος Μπάμπης όμως έμαθε αυτά τα διαφορετικά??? ...Ή απλώς συνεχίζει να εκπαιδεύει όπως εκπαίδευε το '76???

    4. Νοοτροπία
    Η νοοτροπία αρκετών (ευτυχώς όχι όλων...) των εκπαιδευτών, καθώς και αρκετών (ευτυχώς όχι όλων...) των εξεταστών είναι η κλασική ελληνική νοοτροπία... "...'ντάξει μωρέ... κάνε ένα παρκάρισμα, πρόσεχε και λιγάκι τα φλας όταν στρίβεις... και το πήρες!"... Με συγχωρείτε κύριοι, αλλά δεν είναι καθόλου "...'ντάξει μωρέ...". Στην Ιταλία η εξέταση του κάθε υποψηφίου διαρκεί κάτι λιγότερο από μια ώρα, και μεταξύ άλλων πρέπει να βγει στην autostrada και να αποδείξει την ικανότητά του να κινείται με ασφάλεια με 120 χλμ/ώρα, αλλιώς θεωρείται ως και επικίνδυνος για τους υπολοίπους και δεν παίρνει δίπλωμα... Η οδήγηση άλλωστε είναι κάτι παραπάνω από γκάζι, φρένο και καθρέφτης...

    5. Λοιποί λόγοι
    Εδώ είναι τα ωραία... Κάποτε μπορούσες να έχεις το δίπλωμά σου στο γραφείο σου, χωρίς καν να πατήσεις σε εξετάσεις... Σήμερα υποτίθεται ότι αυτά έχουν κοπεί. Σίγουρα δεν γίνονται σε μεγάλο βαθμό και τόσο εξόφθαλμα, αλλά το χρήμα συνεχίζει να είναι ένας σημαντικός παράγοντας στην απόκτηση διπλώματος οδήγησης... Όπως και το ποιός είσαι (...ή ποιόν ξέρεις, κλπ).


    Όλα τα παραπάνω δεν ισχύουν μόνο για αυτοκίνητα, αλλά και για μηχανάκια... και ακόμα περισσότερο για σκάφη κλπ. Ακόμα και για το δίπλωμα για αεροπλάνο, τα ίδια ισχύουν...

    Το αποτέλεσμα είναι η παντελής έλλειψη οδηγικής παιδείας, που κάνει τον κάθε άσχετο να αποτελεί δημόσιο κίνδυνο όταν οδηγά ανάμεσά μας, απλά και μόνο επειδή κάποιοι δεν ξέρουν και κάποιοι άλλοι δεν κάνουν αυτά που πρέπει... Είπες Σταύρο ότι ο πατέρας σου σου είχε μάθει πώς να πέφτεις. Αλήθεια, πόσοι από αυτούς που κυκλοφορούν γύρω μας έχουν την ίδια γνώση? Πόσοι από αυτούς που κυκλοφορούν γύρω μας ξέρουν να οδηγούν με τρόπο που να μην σε αναγκάζει να θυμάσαι τα μαθήματα περί πτώσεωςς από μηχανάκι? Πόσοι σε σέβονται στον δρόμο όταν περνάς δίπλα τους με το μηχανάκι σου?......

    dimko
    28.06.2006, 22:16
    Το μέλος St_Anger στις 28-06-2006 στις 20:05 έγραψε...
    Παράθεση:

    πέφτωντας (όσο κα αν σας είναι τρελό) με 100 χιλ./ώρα για να γλύτώσω ένα μ......... που μου έκλεισε τον δρόμο χωρίς φλας, χωρίς τίποτα (φταίω και εγώ που έτρχα αλλά και με 60 να πήγενα πάλι τα ίδια με την διαφορά ότι θα γλυτωνε και τ μηχανάκι)


    Ρε φιλαράκι θες να βγεις και από πάνω; Μάθε να οδηγάς εσύ πρώτα και μην τα ρίχνεις στους άλλους. Αντε γιατί μας έχετε κάνει καρδιακούς με τις σφήνες σας.

    Και μάθε ότι το φλας δεν είναι υποχρεωτικό, αλλά είναι υποχρεωτικό να κρατάς αποστάσεις και να μην κάνεις επικίνδυνες προσπεράσεις.
    Hastaroth
    28.06.2006, 22:39
    Το μέλος uNick στις 28-06-2006 στις 21:11 έγραψε...
    Παράθεση:

    Ακόμα και για το δίπλωμα για αεροπλάνο, τα ίδια ισχύουν...





    Αγαπητέ Νίκο,θά μού επιτρέψης νά διαφωνήσω εν μέρει στό σημείο αυτό,λόγω τού ότι έχω μερικές γνώσεις πάνω στο θέμα (άν και δυστυχώς λόγοι υγείας δέν μού επέτρεψαν -όταν ήμουν στην κατάλληλη ηλικία- νά γίνω πιλότος,κάτι που το ήθελα πολύ).

    Λοιπόν κατ'αρχήν δέν υπάρχει ένα μόνο "δίπλωμα γιά αεροπλάνο":Τό βασικό πτυχίο (PPL=Private Pilot License) σού επιτρέπει μέν νά πετάς αλλά μόνο μικρά μονοκινητήρια αεροπλάνα,σέ ωρισμένες καιρικές συνθήκες (VFR=Visual Flight Rules,δηλαδή μόνο όταν έχης καλή ορατότητα καί μόνο την ημέρα).

    Από εκεί και πέρα,ακόμα και άν σκοπεύης νά πετάς μόνο γιά χόμπυ,πρέπει να πάρης και πτυχίο γιά IFR (IFR=Instrument Flight Rules,δηλαδή μέ χρήση μόνο τών οργάνων τού αεροπλάνου χωρίς να βλέπης έξω από αυτό),πάλι όμως μέ μονοκινητήρια-άν θέλης να πετάς καί με δικινητήρια πρέπει να πάρης καί multiengine rating.Αυτά τά...ολίγα γιά να μπορής να κάνης απλώς βόλτες (ή εκδρομές) μέ αεροπλάνο.

    Γιά να γίνης επαγγελματίας,προχωράς σέ CPL (Commercial Pilot License,που όμως και πάλι δέν σού επιτρέπει παρά μόνο πτήσεις μέ μικρά αεροπλάνα),κατόπιν σέ ATPL (Air Transport Pilot License που σού επιτρέπει να πετάς μεταφέροντας και επιβάτες) καί τέλος,άν πάς σέ αεροπορική εταιρεία,περνάς εκπαίδευση κάθε φορά που αλλάζεις τύπο αεροπλάνου (ακόμα κι'άν πρόκειται απλώς γιά τροποποιημένη έκδοση ενός μοντέλου),επίσης καί όταν από συγκυβερνήτης γίνης κυβερνήτης στόν ίδιο τύπο.Περνάς επίσης καί το λεγόμενο refresher training κάθε εξάμηνο (που εστιάζει κυρίως σέ καταστάσεις έκτακτης ανάγκης).Refresher training υποχρεώνονται επίσης νά κάνουν καί οι μή επαγγελματίες πιλότοι (κυρίως όσοι πετούν multiengine αεροπλάνα).

    Εννοείται οτι γιά να πάρης όλα αυτά τά πτυχία κλπ καθώς και γιά να γίνης εκπαιδευτής πιλότος πρέπει να έχης ούκ ολίγες ώρες πτήσης στο ενεργητικό σου (ειδικώτερα δέν νοείται να γίνης εκπαιδευτής -ιδίως σέ type ratings-άν δέν έχης πάνω από 10000 ώρες στο logbook σου...)

    Συνεπώς η εκπαίδευση γιά τά αεροπλάνα είναι σαφώς πιό αυστηρή και ελεγχόμενη από την εκπαίδευση γιά αυτοκίνητα και μηχανάκια.

    Δέν αντιλέγω οτι συμβαίνουν και εκεί καμμιά φορά "ατασθαλίες" καί παρατυπίες,όμως είναι πάρα πολύ λιγώτερες οι περιπτώσεις αυτές καί ιδίως στούς επαγγελματίες πιλότους είναι σπάνιες.....







    Είναι σίγουρο οτι υπάρχει θεός.Είναι επίσης σίγουρο οτι δέν είναι ο Θεός..

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 28-06-2006 22:45 ]


    St_Anger
    28.06.2006, 22:42
    uNick συμφωνώ απόλυτα μαζί σου αρχηγέ μου! για να σου μάθουν την σωστή οδήγηση θα πρέπει πλέον να λάβεις μέρος στην F1

    dimko δεν σου λέω ότι ξέρω να οδηγώ τρελά ή ότι ειμαι και κανένας πιλότος αλλά

    1) κρατούσα σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και δεν επιτάχυνα για να το προσπεράσω (ανάλυσέ μου λοιπόν τον όρο σφήνα στην περίπτωσή μου)

    2) το προπορευόμενο όχημα σταμάτησε απότομα (κοκάλωσε το όχημα κοινός) και επιτόπου έστριψε αριστερά με αποτέλεσμα να μου κλείσει τον δρόμο χωρίς να έχω την ικανότητα ελιγμου αποφυγής και επαναφοράς (αν ξέρεις τι σημαίνει αυτό)

    3) (και συμαντικότερον) Όταν θέλεις να στρίψεις σε μία στροφή λοιτάς από τον καθρέφτη σου αν υπάρχει όχημα πίσω σου! Από την στιγμή που υπάρχει όχημα πίσω σου είσαι υποχρεωμένος (και από τον νόμο) να ΑΝΑΨΕΙΣ το φλας για να προειδοποιήσεις το όχημα πίσω σου ότι θα στρίψεις (άλλωστε δεν ήξερα κάθε πρωί να πηγαίνω στην καφεντζού της γειτωνιάς να μου πει ποιος θα στρίψει και που)! και

    4) Σε καμία περίπτωση ατυχήματος δεν σηκώνεσε και φεύγεις βρίζοντας από την στιγμη που το προκάλεσες και από πάνω!

    Δεν ξέρω αν έχεις δίπλομα ή όχι αλλά καλπό είναι να ρωτήσεις κάποιον τι γίνετε σε αυτές τις περιπτώσεις! τα φλας δεν είναι για όμορφιά πάνω σε κάθε όχημα ούτε για αεροδυναμική....!


    Υ.Σ.: Δεν σου την λέω τώρα απλά προσπαθώ να σου εξηγήσω πως έχει η κατλασταση και προς πρέπει να την αναλύεις! σου είπα και πάλι ότι δεν ειμαι κανένας τρελός οδηγός που ξέρει τρελά κόλπα ούτε κανένας πιλότος! ένας απλός φουκαράς είμαι που απλά προσπαθώ παντα να προσέχω χωρίς να γίνομαι σφήνα σε κανένα.....!
    dimitrapan
    29.06.2006, 08:56
    Το μέλος St_Anger στις 28-06-2006 στις 20:05 έγραψε...
    Παράθεση:

    Δηλαδή, σ'ημερα το πρωί είχα ένα ατύχημα που ευτηχώς την γλύτωσα με ένα απλό χτύπημα στο χέρι πέφτωντας


    Μάλλον χθες έκανε ατυχήματα (αν και μένα τους τελευταίους 3 μήνες κάπως έτσι με πάει)!!! Μια από τα ίδια κι εγώ, με ένα απλό χτύπημα στο χέρι τη γλύτωσα και δεν πήγαινα με 100... Εκείνη την ώρα πρέπει να πήγαινα με 30 το πολύ γιατί ήμουν σε κίνηση...

    Καταρχήν, φίλε Σταύρο να ευχαριστείς τον Θεό που την γλύτωσες ανώδυνα!

    Δεύτερον, παιδεία δεν υπάρχει στην Ελλάδα γενικά, περιμένεις λοιπόν να υπαρχεί παιδεία στην οδική συμπεριφορά?

    Τρίτον, όταν βλέπεις ότι η επίσημη πολιτεία δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των οδηγών (αφήνει τους δρόμους με λακούβες, τρύπες, πέτρες, λάδια..., δεν καθιστά υποχρεωτική την αγορά του απαραίτητου εξοπλισμού με την αγορά μηχανής), τι καλύτερο περιμένεις από μεμονωμένους πολίτες?

    Οφείλω φυσικά να παραδεχτώ ότι και ο/η φίλος-η dimco δεν έχει απόλυτο άδικο, μια και δεν είναι λίγες οι φορές που κι εμείς οι ίδιοι οι δικυκλιστές θέτουμε εαυτόν και άλλους σε κίνδυνο!!!

    Το θέμα είναι να είμαστε όσο προσεχτικότεροι γίνεται -τόσο στον τρόπο που οδηγούμε εμείς αλλά κυρίως στον τρόπο που οδηγούν οι γύρω μας (κάποιοι κάνουν "μπαμ" από χλμ ότι είναι δολοφόνοι) και ο θεός βοηθός...
    jorge
    29.06.2006, 09:46
    Το μέλος St_Anger στις 28-06-2006 στις 22:42 έγραψε...
    Παράθεση:

    Από την στιγμή που υπάρχει όχημα πίσω σου είσαι υποχρεωμένος (και από τον νόμο) να ΑΝΑΨΕΙΣ το φλας για να προειδοποιήσεις το όχημα πίσω σου ότι θα στρίψεις


    Σου είναι εύκολο να μου παραθέσεις το σημείο του ΚΟΚ που αναφέρει αυτό που λες;
    yiannisyiannis
    29.06.2006, 10:09
    Ίσως το φλας να μην είναι υποχρεωτικό, αν το εξετάσει κανείς νομικίστικα. Ο ΚΟΚ έχει αρκετά αναχρονιστικά σημεία, ίσως να κρατά από την εποχή ακόμη που τα οχήματα δεν ήταν εφοδιασμένα με φλας. Η ουσία όμως είναι ότι το φλας είναι απαραίτητο ως προειδοποιητικό σήμα και στις εξετάσεις οδήγησης αν στις στροφές δεν βγάζεις φλας κόβεσαι. Οπότε……
    jorge
    29.06.2006, 10:36
    Γιάννη συμφωνώ οτι είναι απαραίτητο.

    Όμως δε γίνεται σαν οδηγός που ακολουθείς ένα όχημα, να λες απο μέσα σου "ο ΚΟΚ λέει οτι πρέπει ο μπροστινός να βγάλει φλας, άρα θα βγάλει".

    Όχι φίλε μου.

    Πρέπει να κρατάς ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ. Αυτό σου λέει ο ΚΟΚ. Πρέπει να κρατάς τέτοια απόσταση που ακόμα και αν ο άλλος σταματήσει ή στρίψει απότομα, να μπορέσεις να σταματήσεις.

    Γιατί να σκοτωθείς αν ο μπροστινός κοκκαλώσει γιατί πετάχτηκε ένα παιδί; Ή επειδή έπαθε καρδιακό επεισόδιο; Ή επειδή βλέπει κάποιον να έρχεται από το αντίθετο ρεύμα; Για όλα αυτά τα ΑΠΡΟΟΠΤΑ λοιπόν, οφείλεις να κρατάς ΑΠΟΣΤΑΣΗ.

    10 μέτρα; 50 μέτρα; 200 μέτρα; Όσα χρειάζονται. Αν δεν κρατάς και βρεις στον μπροστινό, είναι δικό σου λάθος, πάει τελείωσε. Βάλτε το καλά στο μυαλό σας γιατί έχω εκνευριστεί με την τόση άγνοια και ανευθυνότητα που υπάρχει.

    ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ, το ξαναλέω.
    EffieKakaflika
    29.06.2006, 10:39
    Παιδιά καλημέρα κατ'αρχήν..
    Οδηγώ μηχανάκι εδώ και 13 χρόνια (παπί) και μόλις πριν 1 1/2 χρόνο πήρα δίπλωμα αυτοκινήτου.
    Είναι μεγάλη αλήθεια ότι τα μηχανάκια δεν τα υπολογίζουν... επίσης ότι πολλές φόρές δεν φαίνονται από τον καθρεφτη (άρα ο άλλος δεν το κάνει επίτηδες)...
    Έχω πέσει πολλές φορές (από λάδια, για να αποφύγω ανεμελους πεζούς που διασχίζουν διαγωνίως το δρόμο, για να αποφύγω μ....ες που με έκλειναν παρά τις κόρνες μου, ή για να αποφύγω κάποιους που ενώ είχαν στοπ, θεώρησαν ότι δεν περνάει κανείς επειδή αυτό που ερχόταν ήταν μηχανάκι κλπ). Να πω δόξα σοι ο Θεός δεν έχω χτυπήσει ποτέ σοβαρά και σίγουρα δεν ήταν επιδεξιότητα. Αυτό που πιστεύω είναι ότι ο καθένας ό,τι κι αν οδηγεί θα πρέπει να είναι προσεκτικός, να μην μιλάει στα κινητά, και να έχει το μυαλό του εκεί. Η ταχύτητα είναι κάτι που έχει να κάνει με το τί οδηγείς και πού. Πχ αν έπιανα 70 με το παπί δεν γινόταν να κόψω απότομα για κανένα λόγο, το ίδιο συμβαίνει και με το PANDA που οδηγώ τώρα αλλά με μια μεγαλύτερη ταχύτητα. Τώρα άν είχα MERCEDES και έβγαινα στην Εθνική τα 100 θα ήταν πολύ λίγα.
    Η εκπαίδευση για το δίπλωμα είναι ένα μεγάλο αστείο. Όλοι το ξέρουν. Το θέμα είναι εμείς να είμαστε σοβαροί χωρίς να περιμένουμε από το δάσκαλο να μας μάθει, γιατί δεν πρόκειται.
    Και σου εύχομαι ποτέ να μην ξαναπέσεις, γιατί κάθε φορά είναι διαφορετική και δεν ξέρεις ποια από αυτές θα είναι μοιραία... 100 km μέσα στην Αθήνα... πολύ δεν είναι;
    sindy-windy
    29.06.2006, 20:56
    αν και ειμαι μικρη,μου αρεσουν τα μηχανακια και η ταχυτητα αλλα καθως ο πατερας μου ειχε ενα ατυχημα οταν ηταν πιο νεος και εχω δει και πολλα προτιμω να τα βλεπω απο μακρυα!!!
    uNick
    29.06.2006, 21:01
    Το μέλος jorge στις 29-06-2006 στις 10:36 έγραψε...
    Παράθεση:

    Γιάννη συμφωνώ οτι είναι απαραίτητο.

    Όμως δε γίνεται σαν οδηγός που ακολουθείς ένα όχημα, να λες απο μέσα σου "ο ΚΟΚ λέει οτι πρέπει ο μπροστινός να βγάλει φλας, άρα θα βγάλει".

    Όχι φίλε μου.

    Πρέπει να κρατάς ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ. Αυτό σου λέει ο ΚΟΚ. Πρέπει να κρατάς τέτοια απόσταση που ακόμα και αν ο άλλος σταματήσει ή στρίψει απότομα, να μπορέσεις να σταματήσεις.

    Γιατί να σκοτωθείς αν ο μπροστινός κοκκαλώσει γιατί πετάχτηκε ένα παιδί; Ή επειδή έπαθε καρδιακό επεισόδιο; Ή επειδή βλέπει κάποιον να έρχεται από το αντίθετο ρεύμα; Για όλα αυτά τα ΑΠΡΟΟΠΤΑ λοιπόν, οφείλεις να κρατάς ΑΠΟΣΤΑΣΗ.

    10 μέτρα; 50 μέτρα; 200 μέτρα; Όσα χρειάζονται. Αν δεν κρατάς και βρεις στον μπροστινό, είναι δικό σου λάθος, πάει τελείωσε. Βάλτε το καλά στο μυαλό σας γιατί έχω εκνευριστεί με την τόση άγνοια και ανευθυνότητα που υπάρχει.

    ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ, το ξαναλέω.


    Σχετικά με το φλας, ο κώδικας ορίζει ότι όταν κάποιο όχημα πρόκειται να αλλάξει πορεία, ο οδηγός οφείλει να προειδοποιήσει τους γύρω του ανάβοντας το αντίστοιχο φλας.

    Όσο για την απόσταση, ο κώδικας αναφέρει ως απόσταση ασφαλείας τα 25 μέτρα. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι επιβάλλεται αυτή η απόσταση από τον προπορευόμενο. Και 100 μέτρα πίσω να είσαι, αν χτυπήσεις τον μπροστινό σου φταις εκ των πραγμάτων.

    Αυτά όμως είναι μόνο θεωρητικά... Στην πράξη, δεν είναι δυνατόν να αφήνουμε όλοι 25 μέτρα απόσταση από τους μπροστινούς μας. Σωστό είναι, αλλά αδύνατον. Σε μια πόλη με τουλάχιστον 7,000,000 οχήματα, με ρυθμούς ζωής και δουλειάς που σχεδόν επιβάλλουν την συντομότερη μετακίνησή μας από το ένα μέρος στο άλλο, είναι πρακτικώς αδύνατον να αφήνεις απόσταση από τον μπροστινό, γι'αυτό και η τροχαία εσκεμμένα παραβλέπει τον κώδικα.

    Η χρήση του φλας όμως είναι απαραίτητη. Σχεδόν επιτακτική ανάγκη. Είναι δείγμα του ότι (τουλάχιστον) σέβομαι τον άλλο, και τον προειδοποιώ για την αλαγή πορείας στην οποία προτίθεμαι να προβώ, προστατεύοντας αυτόν αλλά και εμένα από πιθανό ατύχημα...

    Ειδικά σε ό,τι αφορά τα μηχανάκια, το σχόλιο της Έφης τα λέει όλα:
    Είναι μεγάλη αλήθεια ότι τα μηχανάκια δεν τα υπολογίζουν... επίσης ότι πολλές φόρές δεν φαίνονται από τον καθρεφτη (άρα ο άλλος δεν το κάνει επίτηδες)...
    Προσωπικά οδηγώ δίκυκλα σχεδόν 20 χρόνια (τα 11 με δίπλωμα...) και έχω δει σχεδόν τα πάντα... Μπορώ λοιπόν να επιβεβαιώσω ότι έτσι ακριβώς είναι τα πράγματα...

    manblaz
    29.06.2006, 22:29
    Θα συμφωνησω με τον Χορχε. ΚΡΑΤΑΤΕ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ειτε εχετε μηχανη ειτε αυτοκινητο. Ολα τα αλλα περι φλας και σια ειναι αστεια πραγματα για να ριχνουμε το φταιξιμο καπου αλλου οταν κατι δεν παει καλα (ως γνωστο παντα καποιος αλλος φταιει και ποτε εμεις.... )

    manblaz
    29.06.2006, 22:33
    α και κατι αλλο που ξεχασα να γραψω στο προηγουμενο μηνυμα....

    μετα απο 150.000 χιλιομετρα με μηχανη στο κεντρο της Αθηνας και οχι μονο τρελενομαι οταν βλεπω να οδηγει καποιος μηχανη και να εχει το κρανος στον αγκωνα..(αφου το κουβαλας που το κουβαλας βαλτο στο κεφαλακι σου, τι φοβασαι να μην χτυπησεις στο χερι???)

    Συνέχισε να προσπαθείς, χάνει μόνο όποιος σταματάει...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : manblaz στις 29-06-2006 22:34 ]


    Marianthi24
    30.06.2006, 01:28
    Θα συμφωνήσω με τον jorje για τις αποστάσεις. Ως οδηγός αυτοκινήτου έχω μάθει αλλά και έχω διαπιστώσει πόσο σημαντικό είναι να κρατάμε απόσταση ασφαλείας από το προπορευομενο όχημα ώστε να μπορούμε να αντιδρούμε και στα λάθη του άλλου. Το φλας ωστόσο το θεωρώ απαραίτητο όχι μόνο για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας αλλά και για την ασφάλεια μας. Δε γνωρίζω τι όριζε παλιότερα ο ΚΟΚ αλλά πλέον θεωρεί απαραίτητο το φλας σε περίπτωση αλλαγής πορείας.
    Είναι μεγάλη συζήτηση για τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να δίνονται τα διπλώματα οδήγησης και για την συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών. Παρατηρώ πάντως τα τελευταία χρόνια πως οι νέοι οδηγοί είναι πολύ προσεκτικότεροι από τους παλιούς όσον αφορά την τήρηση του ΚΟΚ αλλά και σέβονται περισσότερο τους υπόλοιπους οδηγούς. Μακάρι να βελτιωθεί η κατάσταση.

    ΥΓ: Η απόσταση ασφαλείας εξαρτάται από την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε και από την κατάσταση του οδοστρώματος.

    jorge
    30.06.2006, 10:20
    Unick αυτό για τα 25 μέτρα απόσταση που το διάβασες; Δεν το αμφισβητώ, αλλά μου φαίνεται περίεργο να ορίζεται στον ΚΟΚ τέτοιο πράγμα...
    St_Anger
    30.06.2006, 10:58
    Ρε παιδιά μην τρελαθούμε τελείως τώρα! Για πιες αποστάσεις μου λέτε! πες τε μου (αν ξερετε τίποτα από κανόνες φυσικής) ένα μηχανάκι το οποίο ζυγήζει 100-120 κιλά περίπου για να σταματίσει στα 25 μέτρα πρέπει να πηγένει με 10χθιόμετρα /ώρα
    jorge
    30.06.2006, 11:17
    Δεν καταλαβα. Εννοείς οτι αν ένα μηχανάκι που πηγαίνει με 10χλμ/ώρα σταματήσει, θα ακινητοποιηθει μετά από 25 μέτρα; Αυτό λες;
    chorrer
    30.06.2006, 12:18
    Οδηγος Μηχανης 19 χρονια (τα 13 με διπλωμα)/Επαγγελματιας Οδηγος(διανομεας με μηχανακι,courier με μηχανη και αυτοκινητο, οδηγος φορτηγου):

    ......Το φλας ΕΙΝΑΙ υποχρεωτικο, δεν θυμαμαι αν το γραφει ο ΚΟΚ αλλα οσοι εχετε διπλωμα θυμηθητε οτι οταν δινατε εξετασεις , εαν δεν βγαζατε φλας για να στριψετε οι εξεταστες σας εκοβαν!!!
    ....Επιπλεον, το φλας ειναι προειδοποιηση κι οχι υποχρεωση, τουτεστιν οτι αν βγαλεις φλας για να στριψεις , δεν στριβεις κατευθειαν αλλα περιμενεις να σου παραχωρησουν προτεραιοτητα.
    ......Φιλε st_anger , το ανωτατο οριο ταχυτητας σε κατοικημενη περιοχη ειναι 40 χλμ και ναι οταν πηγαινεις με 40 ακομα και παπακι να εχεις σταματας σε λιγτοτερο απο δεκα μετρα,(ποσο μαλλον οταν εχεις μηχανη που εχει και δισκοφρενα/συστημα βυθισης/κ.λ.π.)
    ......Εδω στην Αθηνα ειμαι 2 χρονια τωρα και μπορω να πω οτι ολοι μα ολοι τρεχετε σαν τρελλοι(αυτοκινιστες και μοτοσυκλετιστες). Επισης εχουν δικιο τα μελη που εγραψαν οτι τα αυτοκινητα δεν υπολογιζουν τα μηχανακια.
    .....Τελος, οσον αφορα το κρανος , θα επρεπε να ειναι προαιρετικο μεσα στην πολη και υπχρεωτικο στους δρομουσ ταχειας κυκλοφοριας. Ειναι απαραδεκτο και δολοφονικο να σε υποχρεωνουν να φορας ενα κουτι στο κεφαλι σου που σου καβει το οπτικο αλλα και το ακουστικο πεδιο οταν οδηγας αναμεσα απο μια ζουγκλα αυτοκινητων.....Αλλα τι περιμενεις οπως κι ολα τα υποιλοιπα πραγματα στην ελλαδα τους νομους τους βγαζουν ατομα που δεν εχουν καμια σχεση με το αθλημα!!!!

    ΥΓ: Οι λεγομενες "σφηνες" ειναι τελειως νομιμες αφου επιτρεπεται απο το νομο η προσπεραση κι απο τα δεξια σε δρομους με δυο λωριδες και πανω (διακεκομμενη) οπως επισης και σε δρομους κυκλοφοριας με παραλληλους στοιχους.


    faltsoo
    30.06.2006, 12:46
    αγαπητοι φιλοι
    κατ'αρχη ελπιζω να ειμαι ο μοναδικος χαροκαμενος (κυριολεκτικα) απο μηχανη , στη παρεα μας.
    κρανος - - μεσα στη πολη ? ναι .Το 90% των θανατηφορων στη πολη ειναι λογω ελλειψης κρανους.
    αποστασεις - - ναι . Αλλα ειναι σχετικες γιατι πρεπει να γνωριζεις τι οδηγεις και πως μπορεις να το σταματησεις .
    φλας - - Υποχρεωτικο η οχι βασει του κ.ο.κ. ειναι προειδοποιηση , σεβασμος και οχι υποχρεωση σε παραχωρηση.
    τελος και ποιο σημαντικο για τους οδηγους δικυκλων....αποφασιστε σε πια λοριδα και πιο σημειο της λοριδας κυκλοφοριας κινηστε.ΔΕΝ σας βλεπουν παντα απο τους καθρεπτες (νεκρες γωνιες) , ακομα και αν σας δουν σε μια σχετικη αποσταση , δεν μπορουν να υπολογισουν την ταχυτητα σας . ΑΝΑΨΤΕ τα φωτα μερα νυχτα να σας βλεπουν ,αν ολοι οδηγουσαν το αυτοκινητο τους τοσο προσεκτικα και τηροντας σχολαστικα ολους τους κανονες , η πολη θα ηταν ενα ατελειωτο μποτιλιαρισμα.
    Ο καθενας περνει το ρισκο του ...αλλα ενα χαλασμενο φτερο σε ενα αυτοκινητο , μπορει να ισοδυναμει με μια ζωη.
    και σιγουρα δεν αξιζει να τη χαραμισουμε ετσι .