ελληνική μουσική
    602 online   ·  210.830 μέλη

    Πώς συνθέτουμε;

    whitetiger
    05.09.2006, 10:23
    Με σκέτους στίχους δεν προκόβεις ...Αυτο κατάλαβα τα δύο χρόνια που άρχισα να γράφω και να ψάχνομαι. Τα πράγματα είναι ευκολότερα όταν τους συνοδεύει η μουσική. Γι αυτό είπα να δοκιμάσω να γράψω μουσική όμως δεν ξέρω πώς να αρχίσω. Εννοώ αν πρέπει πρώτα να δώσω το ρυθμό ή τη μελωδία, αν όταν απαγγέλεται η μελωδία το μουσικό όργανο παίζει ακριβώς τις ίδιες νότες ή όχι. Αν είναι καλύτερο να ηχογραφείς το μουσικό σου όργανο ή να χρησιμοποιήσεις το ειδικό πρόγραμμα του υπολογιστή για demo. Πόσα μουσικά όργανα παίζουν ένα demo, αν τα ντράμς γράφονται εξ αρχής κ.α. Γενικά θα ήθελα να συζητήσουμε πώς αρχίζουμε μία σύνθεση μουσικής βασισμένη πάνω στον στίχο;;;
    vero
    05.09.2006, 12:18
    Απο οτι τι εχω μαθει απο τα μαθηματα θεωριας πρεπει να πρωτα να γραφεις τη μουσικη. Γινεται να γραφεισ πρωτα τους στιχους αλλα ειναι λιγο δυσκολο.
    uNick
    05.09.2006, 13:20
    Αυτό το "πρέπει" πού ακριβώς αναφέρεται Βερόνικα? Γιατί, αν στο έμαθαν έτσι, αυτός που στο έμαθε "πρέπει" να είναι κάπως άσχετος με την πρακτική... Στην σύνθεση δεν υπάρχουν "πρέπει"...

    Όσο για τα ερωτήματα της Μαρίας...
    1. Πρώτα ρυθμό ή μελωδία? --> Έχοντας τον στίχο μπροστά σου, προσπάθησε να φτιάξεις μια μουσική στο μυαλό σου... Σε τί ύφος "βγαίνει"? Πώς σου "κολλάει" καλύτερα? Πόσο αργό ή γρήγορο?... Το πρώτο που θα σου έρθει στο μυαλό ίσως δεν είναι και το πιο σωστό, αλλά είναι μια καλή βάση για να ξεκινήσεις... και στη συνέχεια το τροποποιείς αν δεν σου αρέσει...
    2. Όταν απαγγέλεται η μελωδία το μουσικό όργανο παίζει ακριβώς τις ίδιες νότες ή όχι? --> Δεν είναι απαραίτητο. Μπορεί να παίζει κάποια παραπλήσια μελωδία ως μουσική επένδυση, ή μπορεί και να παίζει ακκόρντα, συνοδεύοντας την μελωδία σου... Εν πάσει περιπτώσει, εσύ θα δεις τί από όλα σου ακούγεται καλύτερα ή τί "δένει" περισσότερο.
    3. Είναι καλύτερο να ηχογραφείς το μουσικό σου όργανο ή να χρησιμοποιήσεις το ειδικό πρόγραμμα του υπολογιστή για demo? --> Προσωπικά ηχογραφώ μόνο με την κιθάρα μου. Το αν θα γράψεις demo στον υπολογιστή είναι δικό σου θέμα. Σαφώς σου δίνει τη δυνατότητα να επεξεργαστείς κάποια μέρη της ηχογράφησης, και το αποτέλεσμα ακουστικά ίσως είναι πληρέστερο... Από την άλλη, μερικές φορές το απλό είναι και όμορφο... Πάντως μπορείς να το κάνεις καί έτσι καί αλλιώς, και βλέπεις τί σου αρέσει καλύτερα...
    4. Πόσα μουσικά όργανα παίζουν σε ένα demo, αν οι ντράμς γράφονται εξ' αρχής? --> Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο "πρέπει" εδώ, αλλά νομίζω πως 3 ή 4 όργανα είναι αρκετά για να ακουστεί καθαρά η σύνθεσή σου. Βέβαια, πάντα εξαρτάται από το τί γράφεις. Για παράδειγμα, μια μπαλάντα μπορεί να είναι καλή με μια κιθάρα, ένα μπάσο, μια ντραμς και ένα φλάουτο (κάτι μου ήρθε στο μυαλό... ας μην είναι φλάουτο, ας είναι κάτι άλλο). Μια πιο σύνθετη δημιουργία όμως θα ακούγεται "λίγη" με 4 όργανα και πιθανότατα θα χρειαστείς πολύ περισσότερα...

    Ελπίζω να σε βοήθησα αρκετά με τις "φιλοσοφίες" μου... Καλή τύχη σε ό,τι προσπαθήσεις.

    XeniaRodo
    05.09.2006, 14:39
    Nομίζω ότι δεν υπάρχουν κανόνες σε αυτό το θέμα... ο καθένας το βγάζει όπως μπορεί από μέσα του.
    Spotlight_Dancer
    05.09.2006, 18:42
    Το μέλος XeniaRodo στις 05-09-2006 στις 14:39 έγραψε...
    Παράθεση:

    Nομίζω ότι δεν υπάρχουν κανόνες σε αυτό το θέμα... ο καθένας το βγάζει όπως μπορεί από μέσα του.




    whitetiger
    07.09.2006, 10:01
    Σ' ευχαριστώ uNick, με βοήθησες αρκετά
    ageras
    07.09.2006, 10:11
    όπως είπε και η Ξενια δεν υπάρχουν κανόνες!!!Είτε γράφεις στίχο πρώτα είτε μουσική δεν έχει σημασία,το αποτέλεσμα μετράει.
    Τώρα το αν πρέπει να κάνεις demo με τα όργανα που υπάρχουν στα μουσικά προγράμματα του υπολογιστη (vst κ.ά..) αυτό εξαρτάται από το πόσο καλά χειρίζεσαι το πρόγραμμα που χρησιμοποιείς για να γράψεις,τις ιδέες που έχεις (ενορχηστρωτικά)κ.τ.λ...
    Είναι καλύτερα να το γράφεις με το οργανο που ξέρεις και να το ακούς ξανά και ξανά και ξανά και σιγά σιγά θα σου έρχονται ιδέες για να το "δέσεις" και με άλλα όργανα.
    Βασικές αρχές για να ηχογραφήσεις ένα τραγούδι είναι να γράψεις το baseline (drums,bass) οπωσδήποτε "πλάτες" (synth pads,strings,piano) και φυσικά μια κιθάρα για οδηγό!Και από εκεί και πέρα "χτίζεις" με οτι όργανο σου φαίνεται ότι ταιριάζει...


    uNick
    07.09.2006, 11:58
    Το μέλος whitetiger στις 07-09-2006 στις 10:01 έγραψε...
    Παράθεση:

    Σ' ευχαριστώ uNick, με βοήθησες αρκετά

    ...anytime!

    vinias
    13.11.2006, 09:48
    Εγω πιστευω οτι για να γραψεις κατι ειναι πολυ ευκολο.αλλα για να γραψεις κατι καλο ειναι πολυ δυσκολο αν δεν ασχολεισαι με την μουσικη.Το παν για εμενα ειναι η μελωδικη γραμμη του τραγουδιου.δηλαδη πως πανε τραγουδιστα οι στιχοι.Τα περισσοτερα τραγουδια απαρτιζονται απο την λεγομενη φα-σολ-λαδα...Το μονο που αλλαζει ειναι η μελωδια της φωνης που στην ουσια κανει το τραγουδι.!αν δεν παιζεις ενα μουσικο οργανο δυστυχως δεν θα μπορεσεις να συνθεσεις.και αν συνθεσεις κατι σιγουρα δεν θα ειναι ακριβως συνθεση αλλα ενας απλος πειραματισμος επανω στο προγραμμα που χρησιμοποιεις!!
    KAKOFONIKS
    13.11.2006, 12:26
    Εγώ προσωπικά όταν γράφω , γράφω πρώτα τους στίχους και έπειτα ίσως μετά απο καιρό ασχολούμαι με ένα απο αυτά που έχω γράψει βγάζω μια μελωδία απο το ληψό μυαλό μου και το ξεκινάω σιγά -σιγά γράφοντας, διρθόνωντας, καπνίζοντας,βρίζοντας κ.τ.λ. Δεν υπάρχει όμως κάποιος αλγόριθμος κάποια σταθερά βήματα για να συνθέσεις είναι θέμα φαντασίας όπως και το να γράψεις στίχους είναι θέμα ευχέρειας λόγου και σαφώς πρέπει να έχεις ψιλοδιαβάσει βιβλία, ποίηση όχι για να πάρεις ιδέες αλλά για να δεις το πως!

    Όσο για το τί όργανα πρέπει να παίζουν και πόσα συμβουλή μου (σχεδόν μου ο voyliakis μου το είπε) όσο λιγότερα και απλούστερα τόσο το καλύτερο, έτσι και αλλιώς στα studio τα αλλάζουν!

    Ελπίζω να βοήθησα!
    antreas_dr
    13.11.2006, 16:33
    Συνθεση
    υλικά για 1 τραγούδι τύπου πυξ-λαξ:
    3 ακόρντα (απλά)
    1 μελωδία (το πολύ μία οκτάβα έκταση)
    Ευκολες Λέξουλες που να μαθαίνονται αμέσως.

    Εκτέλεση:
    Βάζουμε τα λογάκια στη σειρα με τέτοιο τρόπο ώστε να κάνουν ομοιοκαταληξία και προσέχουμε να μην μπερδέψουν τον ακροατή.
    Στη συνέχεια προσθέτουμε την μελωδία αρχίζοντας απο χαμηλά και καταλήγοντας πάλι χαμηλα.... Για εισαγωγή βάζουμε την μελωδία του ρεφραίν.
    Τέλος βάζουμε και τα ακόρντα. 3-4 το πολύ γιατί διαφορετικά το κομμάτι θα βαρύνει πολύ και δεν θα είναι ευκολο να το παίξουν τα πυξλαξακια στα Beach Party!!




    KAKOFONIKS
    13.11.2006, 18:56
    Ξέχασες την γυναίκα που πρέπει να βρούμε να κάνει δεύτερες για να μην είναι πάρα πολύ εύκολο να διαφέρει λίγο απο αυτό που θα παίζουν τα πυξ-λαξάκια!

    movflower
    13.11.2006, 20:38
    φυσικά υπάρχει πάντα και η άλλη οδός. αν δεν κατέχεις από μουσική, καλύτερα να συνεργαστείς με κάποιο άλλο άτομο, το οποίο να είναι μουσικά πιο καλλιεργημένο και ευαίσθητο από σένα.

    εγώ αν κι κατέχω τη μουσικήν θεωρία, δεν μπορώ να συνθέσω, οπόταν δουλεύω με ένα φίλο μου.
    Hastaroth
    13.11.2006, 23:10
    Η ουσία είναι να μήν αγχωνόμαστε/πιεζόμαστε μέ την σκέψη "πρέπει να συνθέσω κάτι οπωσδήποτε".Αυτό θυμίζει τον τύπο που κάθεται εις το σκεύος υγιεινής και ζορίζεται γιά να βγάλη πράμα παρ'όλο που η πέψη τών τροφών του δέν έχει ολοκληρωθεί καί το βιολογικό του ρολόϊ λέει πως δέν είναι ακόμα η κατάλληλη ώρα,αλλά αυτός νομίζει οτι είναι δυσκοίλιος.Από τη στιγμή που,όπως λές, "κατέχεις την μουσική θεωρία" αργά ή γρήγορα "θά σού έρθη" στο μυαλό μιά μελωδία που δέν την έχεις ακούσει από κανέναν άλλο παρά μόνο από τον εαυτό σου.Αυτό λοιπόν είναι η έμπνευση,η πρώτη "σπίθα" που πρέπει μετά να την επεξεργαστής.Αυτόμπορεί να σημαίνη απλά νά παίξης αυτή τη μελωδία μέ μιά κιθάρα και να είναι ένα μουσικό κομμάτι,ή μπορεί επίσης να σημαίνη οτι αυτό που εμπνεύστηκες πρέπει να το αναπτύξης και να το εμπλουτίσης γιά να είναι "παρουσιάσιμο" σάν έκφρασή σου.Προφανώς αναφέρεσαι στη δεύτερη περίπτωση,όπου ναί μέν έχεις εμπνευστεί μιά έστω απλή μελωδία αλλά δέν ξέρεις πώς να την πας παραπέρα,νά προσθέσης και αρμονίες και άλλα όργανα κλπ-οπότε όντως θα πρέπη να συνεργαστής μέ κάποιο άλλο άτομο που έχει αυτές τίς γνώσεις.Ομως η άποψή μου είναι οτι μέ τον καιρό και μέ την συνεχή εξάσκηση και παρατήρηση τών άλλων ο καθένας που ασχολείται μέ την μουσική μπορεί να κάνη μιά έστω στοιχειώδη ενορχήστρωση μιάς μουσικής του ιδέας.


    KAKOFONIKS
    14.11.2006, 11:19

    Jimy
    14.11.2006, 11:33
    Παράθεση:

    Το μέλος XeniaRodo στις 05-09-2006 στις 14:39 έγραψε...

    Nομίζω ότι δεν υπάρχουν κανόνες σε αυτό το θέμα... ο καθένας το βγάζει όπως μπορεί από μέσα του.


    Ή τα παίρνει απο έξω και τα βάζει μέσα του και ανακυκλώνει πράγματα! Είναι και αυτό μια διαδικασία σύνθεσης και πιάνει

    Jackie7
    21.01.2007, 23:12
    Εγω πιστευω οτι η καλυτερη συνθεση μουσικης γινεται μεσα μας.
    Δηλαδη εχοντας καποια συναισθηματικη φορτιση της στιγμης σκεφτομαστε στοιχους που μας εκφραζουν για εκεινη τη στιγμη συμφωνα με ενα γεγονος που εχουμε περασει και ταυτοχρονα σκεφτομαστε και τη μελωδια. Πιστεω οτι οταν τραγουδας στοιχους και προσπαθεις να τους αποδοσεις σε καποια μελωδια με τη φωνη σου και μονο ειναι καλυτερα γιατί καταλαβαίνεις ποσο καλό ερέθισμα εχει στο αυτί σου η η συγκεκριμενη μελωδία. Η φωνή είναι αυτή που θα αποδόση και το αυτί αυτό που θα κρίνει.
    Γι αυτο οπου σταθείτε και βρεθείτε μην φοβηθείτε να το δοκιμάσετε.
    Ξερετε ποσες φορές περπατούσα στον δρόμο και μεγαλούργησα...!@#
    vero
    22.01.2007, 21:53
    παιδια καλα δεν υπαρχουν κανονισμοι στο κλασικισμο?????


    εχουν σπασει τα νευρα μου ποσους κανονισμους!!!!!
    JULIOS
    24.01.2007, 11:40
    Όλα παίζουν.Γενικά είναι ευκολότερο να γράψεις μουσική για στίχο παρά στίχο για μουσική.Πάντως η καλύτερη παρατήρηση που διάβασα είναι η συνεργασία με κάποιον που γράφει μουσική.Είναι η σωστότερη λύση.
    Όπως και να έχει το αν θα γράψεις μουσική και πότε είναι κάτι που ο καθένα το κάνει με το δικό του τρόπο.Εγώ π.χ αράζω,παίζω με το όργανο,ηχογραφώ 2-5 ωρές(όσες κάτσω τελος πάντον) και στο τέλος ακούω και κρατάω όσες φράσεις μου αρέσουν.
    Το παν είναι να έχεις όρεξη και μεράκι.(Όχι απαραίτητα έμπνευση.)Όσο γράφεις,όλο και κάτι καλό θα βγεί(κάτι που θα σε ικανοποιεί,εννοώ).

    Lefterissamson
    31.01.2007, 16:01
    Στον κλασσικισμό σαφώς και υπάρχουν κανόνες.Στη σύγχρονη μουσική όμως ,τους παραβαίνουμε σχεδόν μόνιμα!Δεν υπάρχει περιορισμός!Καλό είναι να ξέρεις θεωρία ωστέ να κρατάς τις βάσεις και να προχωράς παραπέρα.Οταν λεω παραπέρα δεν μειώνω τους κλασσικούς φυσικά.
    Οταν πρόκειται να γράψεις ,θα γράψεις όποιο δρόμο κι αν ακολουθήσεις.Δεν έχει ιδιαίτερη σημασία τι θα πάει πρώτο ,αλλά πως θα ''δέσουν'' μεταξύ τους.Το μόνο που μπορεί να δυσκολέψει σε πολλά εισαγωγικά τη διαδικασία σύνθεσης είναι η έμμετρη προσαρμογή των στίχων.Πρέπει απλά η μουσική να ακολουθεί τον ρυθμό(το μέτρο αν θες) των στίχων και αντίστροφα.
    Ας μην πελαγώνουμε.Αν έρθει ήρθε και τότε αναλαμβάνει η δημιουργία από μόνη της και όλα τ'άλλα περιμένουν στην άκρη...