ελληνική μουσική
342 online   ·  205.088 μέλη

Απαγορεύεται η εξομολόγηση στα σχολεία

sunwing
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
06.09.2006, 23:27
Παρότι πιστεύω ότι ο χώρος του σχολείου δεν είναι ο κατάλληλος για εξομολόγηση πρέπει να πω πως ο πρώτος μου εξομολόγος εκεί στην ηλικία των 15 στάθηκε περισσότερο και από πατέρας μου για τρία συνεχή χρόνια και του χρωστάω ασυζητητί το ευ ζην . Παρότι ο ίδιος είχε τέσσερα παιδιά αφιέρωνε πολύ απο το χρόνο του όχι μόνο να με ακουει αλλά και να μου δίνει τέτοιες συμβουλές που τώρα μετά από χρονια τις βρίσκω ακόμα και για το σήμερα μοντέρνες και πραγματικά εποικοδομητικές για μια ισοροπημένη ζωή.
Θεωρώ μικρότητα να διαξιφίζονται υπουργείο και αρχιεπισκοπή για τούτο το θέμα. Νομιζω ότι όταν ο θεολόγος στο σχολείο είναι χαρισματικός με τη ζωή του πρώτα από όλα μπορεί να εμπνεύσει μαθητές να αναζητήσουν την ουσία της ορθόδοξης πίστης και κατ επέκταση έναν καλό πραγματικά φωτισμένο πνευματικό οδηγό.
Από την άλλη δε νομίζω οτι πάει τόσο αβασάνιστα ένα παιδί να εξομολογηθεί και μόνο γαι να χάσει μάθημα είναι μια υπαρξιακή εμπειρία γενικώς που προβληματίζει τα παιδιά και που ακριβώς επειδή είναι ουσιαστική πρέπει να γίνεται εντελώς αβίαστα και πάντως εκτός σχολικού χώρου .
Όσο για κείνους που λένε να κατεβούν οι εικόνες απο τις αίθουσες ... ας μας πούν τι φωτεινότερο έχουν να κρεμάσουν εκείνοι στη θέση τους ;

#21   
heartbreak-kid
Φθασμένος
Chat
06.09.2006, 23:31
Το μέλος sunwing στις 06-09-2006 στις 23:27 έγραψε...
Παράθεση:

Π
Όσο για κείνους που λένε να κατεβούν οι εικόνες απο τις αίθουσες ... ας μας πούν τι φωτεινότερο έχουν να κρεμάσουν εκείνοι στη θέση τους ;




τον σώκρατη ίσως?τον πλάτωνα?
#22   
mpatzinick
Βασική Νότα
Chat
07.09.2006, 00:23
Το μέλος sunwing στις 06-09-2006 στις 23:27 έγραψε...
Παράθεση:

Όσο για κείνους που λένε να κατεβούν οι εικόνες απο τις αίθουσες ... ας μας πούν τι φωτεινότερο έχουν να κρεμάσουν εκείνοι στη θέση τους ;




όπως τα λέει ο φίλος heartbreak-kid. φυσικα και πρεπει να κατεβουν οι εικονες , και επισης πρεπει να σταματησουμε να λεμε την προσευχη στην πρωινη συγκεντρωση , όπως και θα πρεπε στα θρησκευτικά να διδασκόμαστε αμερόληπτα , και για όλεσ τις θρησκείες αντικειμενικα..αν θέλουμε να ασπαστουμε περισσοτερο τον χριστιανισμο , η εκκλησία είναι το μέρος που θα μας βοηθησει σε αυτο. αλλωστε η συγκεκριμενη θρησκεια είναι επικρατουσα και μονο στη χωρα μας , και οχι επισημη..
#23   
Giorgos_arazei
Σολίστ
Chat
07.09.2006, 01:31
και ποια ειναι η επισημη θρησκεια στη χωρα μας?Το χετε χασει...
#24   
billy_cobham_2005
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
07.09.2006, 06:05
Συμβαίνει το εξής παράδοξο... Όλοι παλεύουν με ό,τι μέσο διαθέτουν να αναγκάσουν τους έφηβους να ακολουθήσουν το δρόμο της εκκλησίας γιατί, υποτίθεται, είναι ο μόνος σωστός...
Και ενώ οι νέοι μας, θέλουμε να έχουν κρίση, να μπορούν να αντιστέκονται στον κατεγισμό των ανούσιων μηνύματα της εποχής, στο καταλανωτικό πνεύμα που διακατέχει τη σημερινή κοινωνία, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ χωρίς κάποιον προφανή λόγο να λαμβάνουν αψήφιστα και να δέχονται με το ζόρι, όλα αυτά που προστάζει η εκκλησία, μέσω της οικογένειας ή άλλων φορέων, για μια θρησκεία η οποία βρίσκεται πολύ μακρυά από τις πραγματικές ανάγκες, του σημερινού έφηβου.
Ένας Έφηβος δεν έχει τη δυνατότητα, να ξεκαθαρίσει ακόμα μέσα του, τί είναι αυτό το ανώτερο το οποίο υπάρχει παντού και καλύπτει τα πάντα. Τα θρησκευτικά που ας υποθέσουμε ότι είναι μια πηγή αναζήτησης, σε καμία περίπτωση, με τη μορφή που "σερβίρονται" στα σχολεία, δεν ωθούν τον νέο στην εσωτερική διεργασία για την αναγνώριση και την ταύτιση με κάτι το ανώτερο...
Έτσι λοιπόν, από τη στιγμή που δεν υπάρχει συνειδητή αναγνώρηση της επαφής με τον Θεό, δεν υπάρχει κανένας απολύτως λόγος να εξομολογείται κάποιος και μάλιστα τόσο μαζικά... Είναι πολύ προσωπική στιγμή του καθενός να μιλάει σε κάποιον για κάτι το οποίο έχει κάνει και έχει μετανοήσει, ή ντρέπεται, φοβάται να το παραδεχτεί δημόσια.
Εξάλλου δεν πιστεύω, ότι κάποιο άτομο στην ηλικία των 13-17 έχει προλάβει να υποπέσει σε τόσο αυστηρά παραπτώματα που πρέπει με το στανιό να πάρει άφεση αμαρτιών. Εκτός αν θεωρούμε τον προγαμιαίο έρωτα αμαρτία, και τη λέξη μαλάκα εξύβριση των οσίων και Ιερών
Για να μην αναφερθώ σε φαινόμενα κοινωνικού ρατσισμού που πολύ εύκολα μπορούν να δημιουργηθούν, σε περίπτωση που κάποιος είναι αλλόθρησκος, αιρετικός, η απλά αρνηθεί να συμετέχει στη διαδικασία... Η ίδια η κοινωνία θα φροντίσει για αυτό...
Τέλος, γνωρίζοντας ότι δεν είμαι και ο πιο "καλός" άνθρωπος σύμφωνα με τα standards της σημερινής εκκλησίας, (βγαίνω, διασκεδάζω, πίνω, ακούω σατανιστική μουσική ροκ, δεν πατάω στην εκκλησία, βρίζω, κάνω έρωτα πρίν το γάμο, λέω ψέματα στους γονείς μου κτλ κτλ) σε καμία περίπτωση δεν θα εξομολογούμουν σε κάποιον του οποίου, δεν γνωρίζω τη ζωή από την αρχή μέχρι το τέλος... Θα πρέπει να είναι αγνός, λιγότερο αμαρτωλός από μένα, οι πράξεις του να δείχνουν ότι ενδιαφέρεται για τη συμπαντική αγάπη, και τα χέρια του την ώρα που θα ακουμπάει το κεφάλι μου για να μου δώση άφεση αμαρτιών να ξέρω ότι είναι "καθαρά" κυριολεκτικά και μεταφορικά...
#25   
Pucca
Συγχορδία Μινόρε
Chat
07.09.2006, 08:02
Συμφώνω απόλυτα με την απόφαση αυτη αν και με ξάφνιασε το γεγονός οτι προήλθε απο υπούργο της συγκεκριμενης κυβέρνησης μιας και ο χωρος της ηταν πολέμιος προεκλογικα σε ανάλογες προτασεις της προηγούμενης. :- Τέλος πάντων σε μια πολυεθνικιστικη κοινωνια στην οποια ζουμε ειναι αναγκαιο να απομακρυνθει η εκκλησια ενντελως απο τα σχολεια(και οχι απο τους νεους,είναι αλλο αυτο) γιατι αναγκαστικα διμιουργουνται αποκλεισμοι, μου ειχε τυχει στο λυκειο με συμμαθητρια μουσουλμανα επρεπε να μην συμμετεχει καθε τοσο σε διαφορες δραστηριοτητες το μαθημα θρησκευτικων, την επισκεψη στην εκκλησια, και αλλα. Αισθανόμουν εγω ασχημα φανταζομαι εκεινη ποσο.
#26   
melkat06
Συγχορδία Μινόρε
Chat
07.09.2006, 09:34
Το μέλος jorge στις 06-09-2006 στις 11:12 έγραψε...
Παράθεση:

Προσωπικά δεν ήξερα πως γινόταν εξομολόγηση στο σχολείο. Αλλά και να το 'ξερα, αδιάφορο θα με άφηνε. Γιατί όμως απαγορεύθηκε αφού ήταν ήδη εθελοντική; Κάποιοι έχουν αυτή την ανάγκη και βρίσκουν διέξοδο με το να μιλήσουν για τα προβλήματά τους σε κάποιον τρίτο, που δυστυχώς δεν υπάρχει στην οικογένεια ή τον κύκλο τους. Αν και δεν είμαι θρήσκος, το θεωρώ λάθος.



Συμφωνώ απόλυτα με τον jorge!!
1. Από τη στιγμή που δεν είναι υποχρεωτικό και κάποιος μπορεί να βοηθηθεί με αυτό τον τρόπο, ας μπορεί να το επιλέξει και
2. Εφόσον τα σχολεία πλέον είναι μόνο πρωϊνά και τα παιδιά έχουν τοοοόσο φορτωμένο πρόγραμμα μέχρι το βράδυ, αν κάποιο θέλει να εξομολογηθεί δεν έχει τον χρόνο.
#27   
jorge
Musantiquus , Administrator
Chat
07.09.2006, 09:45
Σχετικά με αυτό που λέτε για το οτι το παιδί αντί να πηγαίνει στον παπά να πηγαίνει σε παιδοψυχολόγο:

Ο παιδοψυχολόγος τι δουλειά έχει με το θέμα της παροχής συμβουλών σε υγιή άτομα; Πως θα πάει το παιδάκι στον παιδοψυχολόγο, μόνο του; Είναι δυνατόν να "παραδεχθεί" πως είναι ασθενής; Επομένως δεν πρόκεται να πάει γιατί δεν έχει ανάγκη την γιατρειά, αλλά την κουβέντα, τον φίλο (που ΔΕΝ έχει), τον πατέρα-φίλο και την μητέρα-φίλο (που ΔΕΝ έχει). Θέλει απλά να βγάλει κάτι από μέσα του.


Επίσης γιατί ένας παιδοψυχολόγος να είναι ντε και καλά πιο ηθικός και πιο ΕΧΕΜΥΘΟΣ από κάποιον παπά; Γιατί ένας παιδοψυχολόγος δεν θα αποκαλύψει στους φίλους του το βράδυ πίνοντας μπύρες και βλέποντας μπάλα όσα εντυπωσιακά του είπε το παιδάκι;;

ΟΚ, από τα ΜΜΕ προβάλονται πάντα οι κακιές περιπτώσεις, σε όλα τα επαγγέλματα. Όμως το οτι "Τραπεζικός υπάλληλος καταχράστηκε 1 εκατομμύριο ευρώ" σημαίνει οτι ΟΛΟΙ οι τραπεζικοί είναι κλέφτες; Κάποιοι παπάδες είναι πραγματικά καλοί άνθρωποι, σαν τον παππού που δεν προλάβαμε να γνωρίσουμε ένα πράμα...

Και έχω την εντύπωση πως σε κάποιες "χοντρές" περιπτώσεις είναι πολύ πιο χρήσιμοι από παιδοψυχολόγους, στους οποίους το παιδί ΔΕΝ πρόκειται ποτέ να πάει
για κάτι σοβαρό.

Ξαναλέω οτι δεν είμαι θρήσκος, δεν έχω εξομολογηθεί ποτέ και προσπαθώ να βλέπω τα πράγματα αντικειμενικά.
#28   
kalouka
Φθασμένος
Chat
07.09.2006, 10:31
αρχικά πιστεύω πως όποιος πραγματικά θέλει να εξομολογηθεί θα θελήσει να το κάνει μόνος του(πηγαίνοντας στην εκκλησία) και όχι περιμένοντας στη σειρά λες και πάει στο κυλικείο όσο για τον παιδοψυχολόγο ο άνθρωπος είναι επιστήμονας και ο χαρακτήρας του είναι και συμβουλευτικός αλλά για προβλήματα που έχουν σχέση με το αντικείμενό του(φυσικά και δεν μπορεί να κρίνει βάση των θρησκευτικών κανόνων) άλλωστε το που σταματά η επιστήμη και ξεκινά η θρησκεία είναι μαι παλιά ιστορία γιαυτο θα πρότεινα καθένας να ασκεί το επάγγελμά του-λειτούργημα στο χώρο του και όλα θα πάνε καλά
#29   
pastella
MusicHeaven Guru , Forum Moderator
Chat
07.09.2006, 11:16
Το να ερχεται εξομολογος στα σχολεια δεν το εζησα ω; παιδι της πολης. Ξερω ομως σε πολλα χωρια πως ο παπας πηγαινε η ακομη οι καθηγητες τον καλουσαν για να εξομολογησει τα παιδια... Σε μερικες περιοχες γινοταν "εμμεσος" εξαναγκασμος για τα παιδια να πανε να εξομολογηθουν. Γιατι δλδ θα πρεπει να εξομολογηθω και μετα αυτο αν δεν αρεσει σε καποιον καθηγητη η στο θεολογο μου να μου βαλει χαμηλοτερο βαθμο η και να στιγματιστω ως ενα απο τα λιγα παιδια του σχολειου που δεν εξομολογηθηκαν η δεν ξερω κι εγω τι... Δυστυχως υπηρχαν και υπαρχουν τετοια φαινομενα σε πολυ κλειστες κοινωνιες...

Δεν εχω εξομολογηθει ποτε, ισως γιατι δεν εχω γνωρισει καποιον ιερεα ωστε να με κανει να νιωσω ανετα... και ισως γιατι δεν εξομολογειται κανεις στην οικογενεια μου.Κατα τη γνωμη μου δεν υπαρχει καποιος ειδικος χωρος για εξομολογηση... Η εξομολογηση ειναι ιερη και αν καποιος νιωθει την αναγκη να εξομολογηθει, αυτο μπορει να γινει οπουδηποτε.

Ομολογω παντως πως οταν ημουν στο λυκειο ειχα την αναγκη να μιλησω σε καποιον ανθρωπο εκτος του περιβαλλοντος μου για οσα με βασανιζαν και ο παπας της γειτονιας δεν με ενεπνεε... Αν ειχα γνωρισει καποιον πνευματικο ισως να το ειχα κανει τοτε.

Και αν και εχει γινει μοδα πια η ψυχαναλυση, συμφωνω με τον παιδοψυχολογο. ΔΕΝ αντικαθιστα τον πνευματικο, αλλα μπορει να βοηθησει, ειδικα στη συμπεριφορα του διδακτικου προσωπικου απεναντι στα παιδια (ολοι ξερουμε οτι δυστυχως υπαρχουν στις μερες μας απο ακαταλληλοι μεχρι και διεστραμενοι εκπαιδευτικοι, τουλαχιστον οι σημερινοι δεν ριχνουν μπατσες στα παιδια οπως τις τρωγαμε εμεις πριν 10-15 χρονια) και καποια πραγματα στη συμπεριφορα των παιδιων που ισως καποιος εκπαιδευτικος δεν τα προσεξει η δεν ξερει τι να κανει για να τα αντιμετωπισει.

Ειναι ισως η πρωτη φορα που συμφωνω με την κατσικα....εεε τη Γιαννακου
#30   
sintorin
Σολίστ
Chat
07.09.2006, 11:24
Το μέλος kalouka στις 07-09-2006 στις 10:31 έγραψε...
Παράθεση:

αρχικά πιστεύω πως όποιος πραγματικά θέλει να εξομολογηθεί θα θελήσει να το κάνει μόνος του(πηγαίνοντας στην εκκλησία) και όχι περιμένοντας στη σειρά λες και πάει στο κυλικείο όσο για τον παιδοψυχολόγο ο άνθρωπος είναι επιστήμονας και ο χαρακτήρας του είναι και συμβουλευτικός αλλά για προβλήματα που έχουν σχέση με το αντικείμενό του(φυσικά και δεν μπορεί να κρίνει βάση των θρησκευτικών κανόνων) άλλωστε το που σταματά η επιστήμη και ξεκινά η θρησκεία είναι μαι παλιά ιστορία γιαυτο θα πρότεινα καθένας να ασκεί το επάγγελμά του-λειτούργημα στο χώρο του και όλα θα πάνε καλά


Sunfono apolutos me auto.......ase pou tha arxisoun na xreonoun kiolas....ala den mporo na katalavo ti na exei na eksomologithei ena paidi dimotikou....den ekane ta mathimata tou; evrise; perase to dromo me to kokino; sigoura ean exei kanei fono, den tha paei na eksomologithei se ena papa.
Oso gia sena jorge, o paidopsyxologos den uparxei mono gia na lunei provlimata. Yparxei episis gia na vriskei tis dunameis kai adunamies enos paidiou kai genika anthropou, kai na ton voithaei oste na anaptuksei autes tis dunameis, kai na katapolemisei tis adunamies tou. Den exei apolutos kamia sxesi me ena papa.....
#31   
kalouka
Φθασμένος
Chat
07.09.2006, 11:37
στα παιδιά του δημοτικού(αν και στο σχολείο που είναι τα δικά μου δεν γινόταν) είναι πιο δύσκολα τα πράγματα διότι ανάλογα με το πόσο θρησκευόμενο άτομο είναι η δασκάλα θα τα στείλει τα παιδιά θέλουν δε θέλουν
εγω θα πρότεινα να αρχίσουν να στέλνουν κάποιον(συστηματικά) απο τα γραφεια εκπαίδευσης και να καταγράφει τα παράπονα και τις καταγγελίες των παιδιών ,να τις ελεγχει και τότε θα δείτε ποιο απο όλα θα έχει τα καλύτερα αποτελέσματα
#32   
jorge
Musantiquus , Administrator
Chat
07.09.2006, 11:40
Το μέλος sintorin στις 07-09-2006 στις 11:24 έγραψε...
Παράθεση:

Oso gia sena jorge, o paidopsyxologos den uparxei mono gia na lunei provlimata. Yparxei episis gia na vriskei tis dunameis kai adunamies enos paidiou kai genika anthropou, kai na ton voithaei oste na anaptuksei autes tis dunameis, kai na katapolemisei tis adunamies tou. Den exei apolutos kamia sxesi me ena papa.....



Ασφαλώς και δεν έχει καμία σχέση, δεν είπα κάτι τέτοιο. Σέβομαι το ρόλο του και τη συγκεκριμένη επιστήμη, όμως επαναλαμβάνω πως σε κάποιες περιπτώσεις το παιδάκι ΔΕΝ θα πάει σε κάποιον που μοιάζει με τον καθηγητή του.

Επίσης ένα παιδί στη σημερινή κοινωνία πιθανό να μην γνωρίζει οτι υπάρχει η εξομολόγηση, ενώ ακόμα πιο πιθανό είναι να διστάζει να πάει να τη ζητήσει στην εκκλησία γιατί ντρέπεται ή φοβάται. Όταν λοιπόν η εξομολόγηση "έρχεται" στον χώρο του (το σχολείο είναι δεύτερο σπίτι για τους μαθητές), όταν βλέπει και άλλους να το κάνουν, τότε το πιθανότερο είναι να το επιχειρήσει κι αυτό. Και αν τύχει και
βρεθεί ένας καλός παπάς (σαν τον παππού του που δεν γνώρισε), τότε μιλάμε για
κάτι καλό. Αν τώρα τύχει κάποιος κακός/ανεύθυνος/ιδιοτελής παπάς, θα τύχει. Με την ίδια ίσως πιθανότητα που θα τύχει και ένας ανεύθυνος ή τεμπελχανάς δημόσιος υπάλληλος που θα έχει το ρόλο του παιδοψυχολόγου.
#33   
sintorin
Σολίστ
Chat
07.09.2006, 11:57
Το μέλος jorge στις 07-09-2006 στις 11:40 έγραψε...
Παράθεση:


Ασφαλώς και δεν έχει καμία σχέση, δεν είπα κάτι τέτοιο. Σέβομαι το ρόλο του και τη συγκεκριμένη επιστήμη, όμως επαναλαμβάνω πως σε κάποιες περιπτώσεις το παιδάκι ΔΕΝ θα πάει σε κάποιον που μοιάζει με τον καθηγητή του.

Επίσης ένα παιδί στη σημερινή κοινωνία πιθανό να μην γνωρίζει οτι υπάρχει η εξομολόγηση, ενώ ακόμα πιο πιθανό είναι να διστάζει να πάει να τη ζητήσει στην εκκλησία γιατί ντρέπεται ή φοβάται. Όταν λοιπόν η εξομολόγηση "έρχεται" στον χώρο του (το σχολείο είναι δεύτερο σπίτι για τους μαθητές), όταν βλέπει και άλλους να το κάνουν, τότε το πιθανότερο είναι να το επιχειρήσει κι αυτό. Και αν τύχει και
βρεθεί ένας καλός παπάς (σαν τον παππού του που δεν γνώρισε), τότε μιλάμε για
κάτι καλό. Αν τώρα τύχει κάποιος κακός/ανεύθυνος/ιδιοτελής παπάς, θα τύχει. Με την ίδια ίσως πιθανότητα που θα τύχει και ένας ανεύθυνος ή τεμπελχανάς δημόσιος υπάλληλος που θα έχει το ρόλο του παιδοψυχολόγου.


Pera apo poso kalos i kakos einai stin upiresia pou enas parexei eite einai papas i psuxiatros, pisteuo exei na kanei me to eidos tis upiresies pou mporei na dosei, kai poso apotelesmatiko einai. I ekklisia thetei oria, ta opia genikos kanenas papas den mporei na kseperasei, i opios ta kseparasei, mporei na vrei ton mpela tou. O papas tha sou pei amesos pio einai sosto, kai pio den einai, mesa sta oria pou o idios thetei ton eauto tou, kai olo tou establishment apo piso. O psyxologos, tha se akousei, kai tha se voithisei na vreis monos sou ti lusi.
Kai prosopika pisteuo oti i psyxologia kaliergei polu kalutera to pneuma, apo tin ekklisia.

Feeling the universal beat.

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 07-09-2006 11:58 ]


[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 07-09-2006 11:59 ]


#34   
Zefuros
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
07.09.2006, 12:55
Ξαφνικά γίναμε όλοι ειδικοί στην ψυχολογία και την θρησκεία, και λέμε είναι καλύτερο το ένα, ή ειναι καλύτερο το άλλο. Και μέσα από το θέμα εξομολόγησης, βγήκανε και κάποιοι που αρχίσαν να τα ισοπεδώνουν ολα και να λενε να καταργηθουν προσευχες, εικονες, θρησκευτικά και ότι άλλο βάζει ο νους σου.

Δεν είμαι ιδιαίτερα θρησκευόμενο άτομο, 'εχω να πατήσω σε εκκλησία χρόνια, αλλά σε κάμία περίπτωση δεν θα συμφωνήσω με τις απόψεις που λένε πως πρέπει να καταργηθούν όλα τα παραπάνω. Στο κάτω -κατω της γραφής, η διαδικασία είναι εν γένει εθελοντική. Κανείς δεν σε αναγκάζει να πας να εξομολογηθείς, κανείς δεν σε αναγκάζει να πεις την προσευχή σου και τα θρησκευτικά, εάν δεν πιστεύεις, μπορείς να τα αντιμετωπίσεις απλά σαν ιστορία των θρησκειών. Εάν κάποιοι όμως έχουν την ανάγκη να το κάνουν, για ποιο λόγο να τους στερηθεί η δυνατότητα?
#35   
moufidis
Σολίστ
Chat
07.09.2006, 13:38
Το μέλος Zefuros στις 07-09-2006 στις 12:55 έγραψε...
Παράθεση:

.... Στο κάτω -κατω της γραφής, η διαδικασία είναι εν γένει εθελοντική. Κανείς δεν σε αναγκάζει να πας να εξομολογηθείς, κανείς δεν σε αναγκάζει να πεις την προσευχή σου και τα θρησκευτικά, εάν δεν πιστεύεις, μπορείς να τα αντιμετωπίσεις απλά σαν ιστορία των θρησκειών. Εάν κάποιοι όμως έχουν την ανάγκη να το κάνουν, για ποιο λόγο να τους στερηθεί η δυνατότητα?



Εγώ σου λέω ότι αποφασίζουνε να μπορεί να εξομολογηθεί μέσα στο σχολείο, όποιος γουστάρει, αλλά εκτός ωρών διδασκαλίας... Να δω πόσοι θα πάνε....
#36   
Giorgos_arazei
Σολίστ
Chat
07.09.2006, 13:49
Πες τα ρε zefuros!

Καλα,τι ειν αυτα που λενε μερικοι εδω?Τι σχεση μπορει να εχει ο παιδοψυχολογος με τον πνευματικο?Οταν κατι σε απασχολει και θες να επικοινωνησεις με καποιον που ναι παραπανω απο φιλος σου-αυτο που λεμε οτι "θες να καταφυγεις καπου αλλου,περα απ την ανθρωπινη βοηθεια-καταφευγεις στο Θεο ή στον Βουδα ή στον Αλαχ. Δεν συμφωνω με την καταργηση του πνευματικου στα σχολεια αφου οπως ειπε και ο zefuros η ολη διαδικασια ειναι εθελοντικη. Εξαλου, το σχολειο σαν χωρος ενταξης των νεων ανθρωπων στην κοινωνια θα πρεπει να δινει το "καλο παραδειγμα" στα παιδια και να τα φερνει κοντα στην Εκκλησια και στο Θεο. Και κατι τελευταιο που σχολιασε ο jorge και ειχε απολυτο δικιο....Σκαρτοι ανθρωποι υπαρχουν σ'ολα τα επαγγελματα. Δυστυχως οι περισσοτεροι απο δω βλεπω πως οταν ακουτε τον ορο "Εκκλησια" τον συνδεετε με σκαρτους ιερεις,δολιες πραξεις και βρομικα εργα αλλα θα πρεπει να πω πως "Εκκλησια" πρωτα απ ολα ειμαστε ολοι εμεις,που πιστευουμαι στον ιδιο Θεο και συμμετεχουμε στα Μυστηρια.
#37   
meltica
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
07.09.2006, 14:01
Μπορώ να πω και γω κάτι επειδή υποτίθεται γνωρίζω το θέμα λίγο καλύτερα από τους υπόλοιπους- μου είναι και πρόσφατο, σχολική έδινα προχτές...

Λοιπόν το πρώτο που μου έρχεται στο μυαλό σχετικά με αυτά που είπατε. Υπάρχει κώδικας δεοντολογίας. Ο ψυχολόγος δεν μπορεί να πηγαίνει και να λέει από δω και από κει αυτά που ακούει κατά την διάρκεια της εργασίας του. Ασφαλώς υπάρχουν κάποιοι που δεν τηρούν αυτόν τον κώδικα. Όπως επίσης σίγουρα υπάρχουν παπάδες που λένε τα κουτσομπολιά που ακούνε στις εξομολογήσεις των ποιμνιών τους. Οπότε ας μην θεωρούμε σαν ανασταλτικό παράγοντα ότι οι ''εκμυστηρέυσεις'' των παιδιών ίσως διαρεύσουν γιατί αυτό μπορεί να γίνει και από τις δύο περιπτώσεις- πολύ θα ήθελα να πω ότι όχι οι ψυχολόγοι τήρουν πάντοτε τον κώδικα δεοντολογίας, αλλά πολύ φοβάμαι ότι αυτό δεν ισχύει.

Λίγα λόγια τώρα για τον ρόλο του σχολικού ψυχολόγου ή μάλλον σε τι μπορεί να βοηθήσει σε αντίθεση με έναν πνευματικό.

Δεν θα μακρηγορήσω, φαντάζομαι δεν θέλετε να διαβάσετε οοοόλες τις ιδιότητες ενός σχολικού ψυχολόγου- πιστέψτε με είναι πάρα πολλές. Σχετικά με αυτά που ειπώθηκαν λοιπόν.

Όσοι πηγαίνουν στον ψυχολόγο δεν είναι απαραίτητα ψυχικά ασθενείς. Αυτό πρέπει σιγά σιγά να ξεκαθαρίζεται στο μυαλό μας.

Ένα παιδί που έχει κάποιο πρόβλημα- όχι στην ψυχική του υγεία, γενικά θέλει σε κάποιον να μιλήσει- δεν είναι απαραίτητο ότι θα προτιμήσει ένα κύριο με μαύρα, από έναν κύριο ή μια κυρία που μοιάζει περισσότερο στις φιγούρες που έχει συνηθίσει να εμπιστεύεται- μαμά, μπαμπάς, δάσκαλοι. Ειδικά όσο περνούν τα χρόνια και τα παιδιά αποκτούν όλο και λιγότερη θρησκευτική παιδεία, κάτι τέτοιο είναι πιστεύω λογικό. Άλλωστε πόσα παιδιά βλέπουμε να πηγαίνουν να εξομολογούνται στην εκκλησία; Έχουμε σκεφτεί γιατί συμβαίνει αυτό;

Μετά. Είναι βέβαια και θέμα κοινωνικοποιήσης, αλλά ένα παιδί μπορεί να νιώσει την ανάγκη να μιλήσει και στον καθηγητή του, απλά να μην τολμάει ξέροντας πως δεν είναι αρμοδιοτητά του. Αν ειδικά τα προβλήματα που έχει ένας νέος ή ένα παιδί σχετίζονται άμεσα με το οικογενειακό του περιβάλλον οποιοσδήποτε ενήλικας που εμπνέει εμπιστοσύνη θεωρείται κατάλληλος για να πει το προβλημά του.

Τώρα στο θέμα της εμπιστοσύνης, αλλά και της διαφοράς του πνευματικού με έναν ψυχολόγο, διαφορά η οποία κάνει τον δεύτερο να χρήζεται καταλληλότερος για τέτοιες περιπτώσεις.

Τα παιδιά του δημοτικού ή θα έχουν προβλήματα τα οποία θα δυσχεραίνουν την ομαλή έκβαση και ποιότητα της ζωής τους (όπως μπορεί να είναι κάποιας μορφής διανοητική υστέρηση, τικ, δυσλεξία κ.τ.λ), ή απλά μπορεί να έχουν ενδοοικογενειακά προβλήματα. Και εννοείται ότι τα προβληματά τους περιορίζονται σε αυτά γιατί και η κοινωνική τους ζωή είναι περιορισμένη.
Και στις δύο περιπτώσεις ο ψυχολόγος κρίνεται καταλληλότερος από τον πνευματικό.

Στην πρώτη για τους ευνόητους λόγους πως ένας ψυχολόγος διαθέτει καταλληλότερα εργαλεία και γνώσεις για να βοηθήσει το παιδί να επιτύχει μια άνοδο στην ποιότητα της ζωής του.

Στην δεύτερη περίπτωση πάλι ο ψυχολόγος κατ'εμέ κρίνεται καταλληλότερος γιατί θα βοηθήσει ουσιαστικά στο πρόβλημα καθώς είναι υποχρεωσή του να έρθει σε επαφή με τους γονείς και να δώσει λύση εν τω εσω. Σκεφτείται ότι το πρόβλημα που μπορεί να έχει ένα παιδί σε αυτή την ηλικία είναι ότι κακοποιείται από τους γονείς του ή από κάποιο άλλο πρόσωπο- που εννοείται κάτι τέτοιο θεωρείται κοινωνικό πρόβλημα και όχι πρόβλημα ψυχικής υγείας. Ποια βοήθεια μπορεί να προσφέρει ο πνευματικός, που η ιδιοτητά του είναι να ακούει, και ποια ο ψυχολόγος που έχει και παρεμβατική ιδιότητα;

Τώρα στα παιδιά που βρίσκονται στην εφηβεία τα προβλήματα είναι ακόμα περισσότερα και η πληθώρα τους κυμαίνεται σε προσωπικό επίπεδο εφ' όσον η κοινωνική ζωή των παιδιών έχει αναπτυχθει.

Θεωρούμε λοιπόν ότι τα προβλήματα που έχουν δεν έχουν σχέση με την ψυχική τους υγεία, αλλά έχουν σχέση με προσωπικά ζητήματα είτε ουσιαστικά όπως είναι μια ανεπιθύμητη εγκυμοσύνη, ναρκωτικά, ενδοοικογενειακά προβλήματα - διαζύγιο, κακοποιήση-είτε λιγότερο ουσιαστικά όπως είναι οι εφηβικές ανησυχίες. Σε ποια περίπτωση μπορεί να βοηθήσει η εκκλησία και στις δύο περιπτώσεις και σε ποια ο ψυχολόγος; Στην πρώτη περίπτωση πάλι ο πνευματικός το μόνο που μπορεί να κάνει είναι να ακούσει το μαθητή με το προβλημά του και φυσικά η λεκτική ανακούφιση δεν θα βοηθήσει καθώς τα προβλήματα που παρουσιάζονται θέλουν πράξεις και όχι λόγια- για να μην πάμε και στην ακραία περίπτωση, που το έχω ακούσει και αυτό... ''τι εξωσυζυγικές σχέσεις; να διακόψεις αμέσως, η εκκλησία δεν επικροτεί τέτοιες συμπεριφορές''.

Στην δεύτερη περίπτωση ας πούμε ότι ένας ψυχολόγος και ένας ιερέας μπορεί να έχουν θεωρητικά τις ίδιες ικανότητες για να ανακουφίσουν μια νεανική ανησυχία. Αλλά και πάλι κατ'εμέ ο ψυχολόγος μπορεί να φανεί πιο χρήσιμος καθώς στην πλειοψηφία γνωρίζει τα προβλήματα που μπορεί να έχει ένας έφηβος- αφού έχει σπουδάσει πάνω σε αυτά και έχει την ανάλογη εμπειρία, σε αντίθεση με τους πνευματικούς που ως επί το πλείστον εξομολογούν μεγαλύτερους σε ηλικία ανθρώπους. Ακόμα ένας ψυχολόγος μπορεί να ανιτμετωπίσει πιο σύγχρονα και πιο επαγγελματικά την κατάσταση στην οποία θα έρθει αντιμέτωπος. Το πιο σύγχρονα αναφέρεται στις αντιλήψεις που έχει η εκκλησία και επομένως και οι πνευματικοί- έχετε δει κανέναν έφηβο να προτιμά να λέει το προβλημά του στον παππού ή στην γιαγιά σε αντίθεση με την μεγάλη ξαδέρφη ή ξάδερφο, για παράδειγμα;

Τέλος στο θέμα της εμπιστοσύνης που μπορεί να εμπνέει ένα ιερέας σε αντίθεση με έναν ψυχολόγο. Απάντησα ήδη πως στην παιδική ηλικία θα προτιμηθεί ο ψυχολόγος καθώς η μορφή του είναι πιο οικεία από αυτή του ιερέα. Και βέβαια είναι και θέμα κάθε ψυχολόγου αφού έρθει σε επαφή με ένα παιδάκι να μπορεί να κερδίσει την εμπιστοσύνη του. Για αυτό εκπαιδεύονται κατάλληλα.

Τώρα όσον αφορά την εφηβική ηλικία εμπειρικά να το πάρω και μόνο ένας έφηβος θα προτιμήσει να πει το προβλημά του σε έναν ψυχολόγο, και αυτό γιατί ένας πνευματικός αμέσως θα του δημιουργήσει το αίσθημα της αμαρτίας και δεν θα αισθανθεί άνετα.

Όλα αυτά που παραθέτω έχουν να κάνουν περισσότερο με την δική μου γνώμη για την καταλληλότητα του σχολικού ψυχολόγου- και όχι παιδοψυχολόγου ακριβώς, αλλά ήδη σας κούρασα και θέλει και αυτό πολύ ανάλυση- έναντι σε έναν πνευματικό. Όμως όλα εξαρτώνται και από την θρησκευτική παιδεία που έχει ο καθένας. Αν ένα παιδί έχει μεγαλώσει με θρησκευτικές πεποιθήσεις εννοείται ότι ο ιερέας θα του φανεί πιο κατάλληλος για να εκφράσει το προβλημά του. Αλλά φαντάζομαι πως ενα παιδί που έχει τέτοια παιδεία δεν περιμένει να πάει ο ιερέας στο σχολείο για να εξομολογηθεί, πάει αυτό μόνο του στην εκκλησία, σε αυτό το τόπικ όμως μιλάμε για τους πνευματικούς στα σχολεία.

Συγγνώμη αν σας κούρασα!
#38   
heartbreak-kid
Φθασμένος
Chat
07.09.2006, 14:02
Το μέλος Giorgos_arazei στις 07-09-2006 στις 13:49 έγραψε...
Παράθεση:

Εξαλου, το σχολειο σαν χωρος ενταξης των νεων ανθρωπων στην κοινωνια θα πρεπει να δινει το "καλο παραδειγμα" στα παιδια και να τα φερνει κοντα στην Εκκλησια και στο Θεο.


προσηλυτιμος λέγεται αυτό??
#39   
kalouka
Φθασμένος
Chat
07.09.2006, 14:09
εγώ πάλι θέλω το σχολείο να έχει δασκάλους και όχι καθοδηγητές θέλω να έχει επίπεδο και να μη πηγαίνουν τα παιδιά στα φροντιστήρια οι καθηγητές να θέλουν τα νεα βιβλια και όχι να δυσανασχετούν που μετά απο 20χρόνια τους αλλάζουν βιβλία και όσο για τη θρησκεία υπάρχουν και τα θρησκευτικά και τα κατηχητικά που μπορούν καθοδηγήσουν όσα παιδιά θέλουν να ακολουθήσουν
#40