ελληνική μουσική
    410 online   ·  210.846 μέλη

    Απαγορεύεται η εξομολόγηση στα σχολεία

    Giorgos_arazei
    07.09.2006, 14:13
    Οχι βεβαια...αλλα ειτε μας αρεσει ειτε οχι, η επισημη θρησκεια και η πιο σωστη κατα τη γνωμη μου(οχι η τέλεια βεβαια) ειναι ο Χριστιανισμος και το Σχολειο δεν εχει παρα να "κλινει" προς τα κει...αν δεν σας αρεσει, τα παραπονα στην Υπουργο,οχι σε μενα....
    heartbreak-kid
    07.09.2006, 14:17
    αφού εσύ το υποστηρίζεις...ποιά υπουργό??και από ποτε δεχόμαστε αβρόχοις ποσίν, υπουργούς και αποφάσεις χωρίς κριτική σκέψι??
    Giorgos_arazei
    07.09.2006, 14:27
    Προσεξε. 1+1=2, σωστα? Εννοειται πως το υποστηριζω.Δυστυχως τα παιδακια στο Δημοτικο δεν εχουν κριση και το Σχολειο στο καλυτερο δυνατο τα βοηθα,δεν τα υποχρεωνει!Οι ολες διαδικασιες(περι εξομολογησης κλπ κλπ) ειναι ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ, remember?Το μεγαλυτερο μεριδιο το αναλαμβανουν οι γονεις!Το θεμα ειναι οτι αν θες να αλλαξει βγες στους δρομους και φωναξε το στην Υπουργο...
    Astron
    07.09.2006, 14:29
    Νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα πολλά σωστά βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε σταδιακά να βγει εντελώς η θρησκεία απ' τα σχολεία.
    Το σχολείο και η πολιτεία αν νοιάζεται για την ψυχική υγεία των παιδών αυτό που πρέπει να κανει είναι να έχει παιδοψυχολόγους. Για όσους είναι σκεπτικιστές απέναντι στους παιδοψυχολόγους να πω ότι ακόμα και ο χειρότερος σίγουρα θα μπορεί να βοηθήσει περισσότερο από έναν παπά ο οποίος στο κάτω κάτω βασίζεται σε ένα δόγμα. Για τον παιδοψυχολόγο δεν υπάρχει καλό και κακό. Η μόνη αξία είναι η ψυχική υγεία του παιδιού και έχει σπουδάσει μια ολόκληρη επιστήμη για το σκοπό αυτό.

    Αλήθεια ακόμα και ο καλός παπάς -σαν τον καλό παππού- που αναφέρει και ο Jorge, τί γνώσεις έχει για να βοηθήσει ένα παιδί πέρα απ' τον γλυκό του χαρακτήρα; Όταν στην εφηβική ηλικία το παιδί μιλήσει για αυνανισμό, σεξ, σχέσεις κλπ που είναι ζητήματα καίρια σε εκείνη την ηλικία, ακόμα και ο καλύτερος παπάς θα απαντήσει με βάση το δόγμα του.

    Γενικά απ' ότι φαίνεται ο στόχος σε όλα τα κράτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι το σχολείο να είναι εντελώς ουδέτερο από άποψη δογμάτων. Ήδη σε πολλές χώρες έχουν απαγορευτεί εντελώς τα θρησκευτικά σύμβολα απ' τις σχολικές αίθουσες. (πχ Γαλλία). Κάτι τέτοιο είναι αναγκαίο για να μην υπάρχουν κοινωνικές διακρίσεις.

    Και στο κάτω κάτω η πνευματικότητα του καθενός είναι ζήτημα αυστηρά προσωπικό.
    Οποιαδήποτε δημόσια παρέμβαση είναι κατά τη γνώμη μου προσηλυτισμός.

    Giorgos_arazei
    07.09.2006, 14:33
    Δυστυχως ομως -και απ την μια και απ την αλλη-οι γονεις ειναι οι μεγαλυτεροι προσυλητιστες...και για την Πιστη και για την αθεεια...
    heartbreak-kid
    07.09.2006, 14:35
    Το μέλος Giorgos_arazei στις 07-09-2006 στις 14:27 έγραψε...
    Παράθεση:

    Προσεξε. 1+1=2, σωστα? Εννοειται πως το υποστηριζω.Δυστυχως τα παιδακια στο Δημοτικο δεν εχουν κριση και το Σχολειο στο καλυτερο δυνατο τα βοηθα,δεν τα υποχρεωνει!Οι ολες διαδικασιες(περι εξομολογησης κλπ κλπ) ειναι ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΕΣ, remember?Το μεγαλυτερο μεριδιο το αναλαμβανουν οι γονεις!Το θεμα ειναι οτι αν θες να αλλαξει βγες στους δρομους και φωναξε το στην Υπουργο...



    εθελοντικές μή εθελοντικές...δεν δικαιολογείται να υπάρχουν!δεν ειναι σαν το θρήσκευμα που σηκωθήκαμε μια ωραία πρωια και το διαγράψαμε!εκει διαφώνησα κι εγω αν και μη χριστιανος!!!εδω μιλάμε για σχολείο που έχει άλλη δουλειά από το να οδηγεί τα παιδιά στον ίσιο δρόμο...και για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλο μας,είναι πασιφανές ότι μέσα στο πλαίσιο της δαιμονοποίησης της σεξουαλικής πράξεως από την εκκλησία,εντάσσεται και η εξομολόγησι στα σχολεία.εκτός κι αν εγινε για να λέη ο έφηβος:"σήμερα έκανα κάτι κακό...αντιμίλησα στην μαμα μου" ή "είπα την λέξι λαλακας,ζητώ συγχώρεσι".νισάφι πια...
    Giorgos_arazei
    07.09.2006, 14:41
    Δυστυχως εχω παρατηρησει πως σε κατι τετοια topics εκτος απ το τι ο καθενας λεει το μαυρο-ασπρο και αντιστροφα,δεν μπορεις ποτε να συννενοηθεις!Κατα εναν περιεργο τροπο...Οποτε(συμπερασμα)καλα κανουν μερικοι και δεν ασχολουνται
    καθολου με τετοια θεματα.
    jorge
    07.09.2006, 15:17
    Το μέλος Astron στις 07-09-2006 στις 14:29 έγραψε...
    Παράθεση:

    Αλήθεια ακόμα και ο καλός παπάς -σαν τον καλό παππού- που αναφέρει και ο Jorge, τί γνώσεις έχει για να βοηθήσει ένα παιδί πέρα απ' τον γλυκό του χαρακτήρα;


    Η συμπαράσταση και η σύναψη μιας ειλικρινούς και φιλικής σχέσης είναι πολλές φορές από μόνη της ικανή να λύσει τα προβλήματα.

    Γιατί;

    Γιατί μας κάνει πιο δυνατούς. Μπορεί να μη μας βρίσκει τη λύση, αλλά μόνο και μόνο οτι θα βρούμε έναν άνθρωπο να πούμε το πρόβλημά μας και αυτός μας ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΕΙ, είναι κάτι που θα μας κάνει δυνατότερους.

    Αλήθεια, ποτέ δεν πήρατε δύναμη από μια κουβέντα ή τη συμπαράσταση κάποιου φίλου σας;
    heartbreak-kid
    07.09.2006, 15:28
    Το μέλος Giorgos_arazei στις 07-09-2006 στις 14:41 έγραψε...
    Παράθεση:

    Δυστυχως εχω παρατηρησει πως σε κατι τετοια topics εκτος απ το τι ο καθενας λεει το μαυρο-ασπρο και αντιστροφα,δεν μπορεις ποτε να συννενοηθεις!Κατα εναν περιεργο τροπο...Οποτε(συμπερασμα)καλα κανουν μερικοι και δεν ασχολουνται
    καθολου με τετοια θεματα.



    ελήφθη over...
    sintorin
    07.09.2006, 15:39
    Το μέλος Zefuros στις 07-09-2006 στις 12:55 έγραψε...
    Παράθεση:

    Ξαφνικά γίναμε όλοι ειδικοί στην ψυχολογία και την θρησκεία, και λέμε είναι καλύτερο το ένα, ή ειναι καλύτερο το άλλο. Και μέσα από το θέμα εξομολόγησης, βγήκανε και κάποιοι που αρχίσαν να τα ισοπεδώνουν ολα και να λενε να καταργηθουν προσευχες, εικονες, θρησκευτικά και ότι άλλο βάζει ο νους σου.

    Δεν είμαι ιδιαίτερα θρησκευόμενο άτομο, 'εχω να πατήσω σε εκκλησία χρόνια, αλλά σε κάμία περίπτωση δεν θα συμφωνήσω με τις απόψεις που λένε πως πρέπει να καταργηθούν όλα τα παραπάνω. Στο κάτω -κατω της γραφής, η διαδικασία είναι εν γένει εθελοντική. Κανείς δεν σε αναγκάζει να πας να εξομολογηθείς, κανείς δεν σε αναγκάζει να πεις την προσευχή σου και τα θρησκευτικά, εάν δεν πιστεύεις, μπορείς να τα αντιμετωπίσεις απλά σαν ιστορία των θρησκειών. Εάν κάποιοι όμως έχουν την ανάγκη να το κάνουν, για ποιο λόγο να τους στερηθεί η δυνατότητα?


    Kaneis den sou sterei tin pithanotita na pas na eksomologitheis. Aplos leme den exei doulia mesa sto sxoleio. Opios thelei paei stin ekklisia gia auto. Tora eidi uparxoun polu perissoteres ekklisies apo sxoleia se auto to topo, ean theloun na uparxoun kai mesa sta sxoleia, e ftanei pia...........
    Kai ftanei pia me tin pneumatiki voithia pou dothen dinei i ekklisia. Kalo tha eitan na upeirxan ligoteres ekklisies apo mpeton, kai perissotera parka me perissotero prasino, perissotero oksygono, gia ta kaimena ta paidia, pou den exoun xorous na paiksoun. Na stamatisei pia auti tin pneumatiki dithen voithia i ekklisia, kai na dosei pio polu koinoniki voithia.......

    Feeling the universal beat.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 07-09-2006 15:41 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 07-09-2006 17:23 ]


    jorge
    07.09.2006, 16:07
    Και που θα γίνονται οι γάμοι όταν βρέχει;
    assasinos
    07.09.2006, 16:10
    Jorge βλέπω στην Παλλήνη το δημαρχείο είναι υπαίθριο ε?
    sintorin
    07.09.2006, 16:17
    Το μέλος jorge στις 07-09-2006 στις 16:07 έγραψε...
    Παράθεση:

    Και που θα γίνονται οι γάμοι όταν βρέχει;


    Kato apo ta dentra.....tha einai kai pio romantiko.....kai gia polieleous na kratane oloi ena keraki, tha kanei pio polu fos, kai den tha katanalonoun kai energia, kai etsi oi gamoi epitelous tha einai dorean........kai sto kato kato papades einai, me mia proseuxi na min vreksei ola tha einai telia.......
    Zefuros
    07.09.2006, 18:08
    Μερικές σύντομες απαντησεις...

    1) MELTICA. Πολύ ωραία η ανάλυση σου. Σε πολλά πράγματα δεν θα διαφωνήσω. ¨ομως το ζήημα εδώ δεν είναι θέμα επιλογής καταλληλότητας. Δηλαδή δεν βγήκε μια απόφαση που λέει "διαλέχτε μεταξύ ιερέα ή ψυχολόγου". Άρα το ιδανικό θα ήταν να υπήρχαν και τα δύο.

    2) HEARTBREAK-KID. Για να προσηλυτίσεις κάποιον, θα πρέπει να είναι σε άλλη θρησκεία. Το βρίσκεις κακό να μαθαίνει το παιδί κάποια πράγματα για την θρησκεία του. Στο κάτω κατω της γραφής, όταν μάθει τι λέει η θρησκεία του, θα μπορεί αργότερα να αποφασίσει εάν θα την ακολουθήσει ή θα την απορρίψει.

    3) ASTRON. " Νομίζω ότι αυτό είναι ένα από τα πολλά σωστά βήματα που πρέπει να γίνουν ώστε σταδιακά να βγει εντελώς η θρησκεία απ' τα σχολεία". Θα ήθελα πραγματικά να μου επιχειρηματολογήσεις για την άποψη σου...

    4) SINTORIN. Με την ιδια λογική, όποιος έχει πρόβλημα και θέλει να μιλήσει σε καποιον, να πάει στο ψυχολογο στο ιατρειο του. ¨οσο για αυτό με το "κατω οι εκκλησίες από μπετό, να κανουμε πάρκα", αδυνατώ να ακολουθήσω τον συλλογισμό σου. Είναι ισοδύναμο με το 1+1=2, άρα το μαρούλι είναι πράσινο!


    ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ!!!!!!!! ΕΑΝ ΗΤΑΝ, ΘΑ ΗΜΟΥΝ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΦΩΝΑΖΕ.

    ΕΛΕΟΣ!



    Astron
    07.09.2006, 18:49
    Το μέλος jorge στις 07-09-2006 στις 15:17 έγραψε...
    Παράθεση:

    Η συμπαράσταση και η σύναψη μιας ειλικρινούς και φιλικής σχέσης είναι πολλές φορές από μόνη της ικανή να λύσει τα προβλήματα.
    Γιατί;
    Γιατί μας κάνει πιο δυνατούς. Μπορεί να μη μας βρίσκει τη λύση, αλλά μόνο και μόνο οτι θα βρούμε έναν άνθρωπο να πούμε το πρόβλημά μας και αυτός μας ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΕΙ, είναι κάτι που θα μας κάνει δυνατότερους.
    Αλήθεια, ποτέ δεν πήρατε δύναμη από μια κουβέντα ή τη συμπαράσταση κάποιου φίλου σας;


    Γιώργο όσα λες παραπάνω είναι σωστά και εξαιρετικά.
    Αν βέβαια παραβλέψουμε το γεγονός ότι ως φίλο εννοείς τον παπά!
    Μία φιλία απαιτεί ισότιμη σχέση. Και η σχέση του πιστού με τον παπά δεν είναι ποτέ ισότιμη. Ο παπάς βρίσκεται εκ των πραγμάτων σε θέση εξουσίας.
    Όπως πολύ σωστά λες όταν έχουμε ένα πρόβλημα καλύτερο είναι να απεθυνθούμε στους καλούς μας φίλους ή στους συγγενείς. Κι αν το πρόβλημα είναι ψυχολογικό τότε είπαμε πώς λύνεται.
    Αλλά όπως και να 'χει τελικά όλα αυτά είναι υποκειμενικά. Αν ο άλλος πιστεύει ότι ο παπάς τον βοηθάει, καλώς το κάνει και ίσως και να 'χει δίκιο. Και σου λέω, έστω ότι πράγματι κάποιοι παπάδες είναι πολύ καλοί και μπορούν να σου συμπαρασταθούν. Όμως όλα αυτά δεν έχουν καμία σχέση με τα σχολεία. Υπενθυμίζω ΔΕΝ απαγορεύτηκε η εξομολόγηση εν γένει, αλλά η εξομολόγηση μέσα στα σχολεία.

    Και πάνω σε αυτό να απαντήσω και στο ερώτημα του Ζέφυρου.
    Η πίστη είναι κάτι καθαρά υποκειμενικό και προσωπικό για τον καθένα και δεν αποδεικνύεται. Ο καθένας πρέπει να είναι ελεύθερος να επιλέγει την πίστη που τον εκφράζει. Άλλος διαλέγει τον χριστιανισμό, άλλος τον βουδισμό, άλλος κάποια φιλοσοφία κλπ.
    Το σχολείο απ' την άλλη είναι τόπος γνώσης και παιδείας. Πώς είναι δυνατόν λοιπόν να διδάσκει κάτι τόσο υποκειμενικό και προσωπικό όπως είναι η θρησκεία;

    (Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που όλα τα κόμματα πλέον και τα συντηρητικότερα και τα προοδευτικότερα έμμεσα ή άμεσα υποστηρίζουν τον χωρισμό εκκλησίας-κράτους (με εξαίρεση το κόμμα Λ.Α.Ο.Σ.))
    sintorin
    07.09.2006, 19:16
    Το μέλος Zefuros στις 07-09-2006 στις 18:08 έγραψε...
    Παράθεση:

    Μερικές σύντομες απαντησεις...

    1) MELTICA. Πολύ ωραία η ανάλυση σου. Σε πολλά πράγματα δεν θα διαφωνήσω. ¨ομως το ζήημα εδώ δεν είναι θέμα επιλογής καταλληλότητας. Δηλαδή δεν βγήκε μια απόφαση που λέει "διαλέχτε μεταξύ ιερέα ή ψυχολόγου". Άρα το ιδανικό θα ήταν να υπήρχαν και τα δύο.

    4) SINTORIN. Με την ιδια λογική, όποιος έχει πρόβλημα και θέλει να μιλήσει σε καποιον, να πάει στο ψυχολογο στο ιατρειο του. ¨οσο για αυτό με το "κατω οι εκκλησίες από μπετό, να κανουμε πάρκα", αδυνατώ να ακολουθήσω τον συλλογισμό σου. Είναι ισοδύναμο με το 1+1=2, άρα το μαρούλι είναι πράσινο!


    ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΑΡΕΞΗΓΗΘΩ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ!!!!!!!! ΕΑΝ ΗΤΑΝ, ΘΑ ΗΜΟΥΝ Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΟΥ ΘΑ ΦΩΝΑΖΕ.

    ΕΛΕΟΣ!



    Prota apo ola, ean diavaseis ti egrapsa stin arxi, tha deis oti leei periliptika oti graphei kai i meltika. Dustuxos den eiksera oti prepei na grapso se toso megali leptomeria, oste na katalaveis ti prospatho na po.

    Deuteron, den eipa kato me tis ekklisies, elega ligoteres ekklisies kai perissotero prasino. Esu les 1+1=2. Loipon me tin idia logiki pou esu les oti xreiazontai kai papades gia eksomologisei mesa sto dimotiko, kai ego sou leo oti uparxoun poles ekklisies, kai xreiazomaste perissotero prasino. Opos kai na sou fainetai auto pou leo, etsi akrivos se mena fainetai o dikos sou sulogismos................
    vasikos gia mena ola auta peri papadon eksomologiseis mesa se sxoleia
    ....einai mpourdes....

    Exontas kati tetio mesa sto sxoleio den einai sosto gia to sunolo ton paidion, kai mporei para polu kalista na uparksei ekmetaleusi apo opiondipote mesa sto sxoleio. I doulia tou sxoleiou einai na didaskei....oxi na kanei teletes, to opio kanei eidi i ekklisia. Opios thelei teleti, einai eleutheros na paei stin ekklisia.

    Giati na dimiourgitai provlima, ekei pou den xreiazetai;

    Gia auto to logo sumfono me tin apogoreusi autis tis prakseis. Ekso apo to sxoleio, o kathenas einai eleutheros na kanei oti thelei.....




    Feeling the universal beat.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 07-09-2006 19:33 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : jorge στις 07-09-2006 19:56 ]


    Zefuros
    07.09.2006, 19:57
    με την παράθεση δεν τα πάω πολύ καλά, οποτε θα γράψω ενδιάμεσα:

    Prota apo ola, ean diavaseis ti egrapsa stin arxi, tha deis oti leei periliptika oti graphei kai i meltika. Dustuxos den eiksera oti prepei na grapso se toso megali leptomeria, oste na katalaveis ti prospatho na po.

    Ναι, οποτε ισχύει η απάντηση μου στη Μέλτικα,

    Deuteron, den eipa kato me tis ekklisies, elega ligoteres ekklisies kai perissotero prasino.

    Και γω λέω λιγότερες πολυκατοικίες και περισσοτερο πράσινο. Τώρα εάν νομίζεις πως για το χωροταξικό πρόβλημα της κατανομής πρασίνου στην Αθήνα ευθύνονται οι εκκλησίες, εξακολουθώ να διατηρώ την ίδια αποψη περί λογικών συνεπαγωγών.

    Esu les 1+1=2. Loipon me tin idia logiki pou esu les oti xreiazontai kai papades gia eksomologisei mesa sto dimotiko, kai ego sou leo oti uparxoun poles ekklisies, kai xreiazomaste perissotero prasino.

    Καταρχήν δεν λέω πως χρειάζονται περισσότεροι παπάδες στο δημοτικό - μην μου βάζεις λόγια - είμαι απλά ενάντια στην απαγόρευση. Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Απαγόρευση σε μια εθελοντική και μη υποχρεωτική διαδικασία. ΜΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ

    Opos kai na sou fainetai auto pou leo, etsi akrivos se mena fainetai o dikos sou sulogismos................

    Ισχυουν τα παραπάνω σχόλια μου

    vasikos gia mena ola auta peri papadon eksomologiseis mesa se sxoleia
    ....einai mpourdes....

    Άποψη σου και απόλυτα σεβαστή. Σεβαστό όμως θα πρέπει να είναι ότι εάν έστω 1 παιδί στα 1.000 θελήσει μία φορά να χρησιμοποιήσει αυτή τη δυνατότητα, για ποιο λόγο να την απαγορεύσουμε

    Exontas kati tetio mesa sto sxoleio den einai sosto gia to sunolo ton paidion, kai mporei para polu kalista na uparksei ekmetaleusi apo opiondipote mesa sto sxoleio.

    Αυτό τώρα πως θα γίνει? Τι θα πάθει το σύνολο των παιδιών? Ψυχολογικά τραύματα?

    I doulia tou sxoleiou einai na didaskei....oxi na kanei teletes, to opio kanei eidi i ekklisia. Opios thelei teleti, einai eleutheros na paei stin ekklisia.

    Το σχολείο κάνει σε αυτή την περίπτωση τελετή?


    Giati na dimiourgitai provlima, ekei pou den xreiazetai;

    Gia auto to logo sumfono me tin apogoreusi autis tis prakseis. Ekso apo to sxoleio, o kathenas einai eleutheros na kanei oti thelei.....

    Πραγματικά απορώ πως είναι δυνατόν σε ένα ελεύθερο χώρο διακίνησης ιδεών όπως το σχολείο να είμαστε υπέρ απαγορεύσεων.





    yokor
    07.09.2006, 20:26
    Ζητώ συγνώμη εκ των προτέρων γιατί δεν έχω διαβάσει τις τοποθετήσεις των υπόλοιπων στη συζήτηση ούτε έχω παρακολουθήσει ιδιαίτερα το θέμα σχετικά με την απαγόρευση της εξομολόγησης και ελπίζω να έχω καταλάβει περί τίνος πρόκειται.

    Αυτό που θέλω να καταθέσω είναι η προσωπική μου εμπειρία. Όταν πήγαινα…δημοτικό μας ΥΠΟΧΡΕΩΝΑΝ από το σχολείο να εξομολογούμαστε! Επίσης, ήταν υποχρεωτικό το κατηχητικό κάθε Σάββατο και η παρακολούθηση της θεία λειτουργίας κάθε Κυριακή. Μάλιστα το πρώτο και τελευταίο χαστούκι στη μαθητική μου ζωή το έφαγα γιατί ο δάσκαλός μου πληροφορήθηκε ότι μία Κυριακή δεν πήγα στην εκκλησία!!! Θυμάμαι την σκηνή με απίστευτες λεπτομέρειες ακόμα και ήμουν 10 χρονών! Μεγαλώνοντας λοιπόν πέρασα μία πολύ μεγάλη κρίση αμφισβήτησης των θρησκειών με αποτέλεσμα στη εφηβεία να μην πιστεύω πουθενά και σε τίποτα.

    Κατά την γνώμη μου κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υποχρεώνει τον άλλο να εξομολογηθεί, και, γενικά, να ακολουθήσει τα της θρησκείας αν δεν θέλει. Ο εξαναγκασμός άλλωστε έχει πάντα τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Επίσης, τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα τα ποσοστά των αλλοδαπών και αλλόθρησκων μαθητών είναι αρκετά υψηλά. Τι γίνεται μ΄ αυτούς τους μαθητές; Γιατί πρέπει να κάνουν προσευχή, να διδάσκονται θρησκευτικά που αναφέρονται μόνο στον χριστιανισμό, να εξομολογούνται;;;;;;;;

    Χωρίς να υποτιμώ την θρησκεία και τους ανθρώπους που πιστεύουν, γνώμη μου είναι πως το σχολείο καλά θα κάνει να ασχοληθεί με σοβαρότερα θέματα - οι εκπαιδευτικοί να σκύψουν με αγάπη και πραγματικό ενδιαφέρον πάνω από τα προβλήματα που απασχολούν τα παιδιά- και όχι με ζητήματα άνευ ουσίας. Και είμαι παιδαγωγός, κατά καιρούς και όταν αυτό προκύψει ασχολούμαι με τους μικρούς μου μαθητές με θρησκευτικά θέματα, πηγαίνουμε όποτε το ζητήσουν στην εκκλησία και προσπαθώ να τους μάθω να σέβονται ορισμένα πράγματα. Ο φανατισμός για μένα είναι το χειρότερο είδος δικτατορίας. Και ο χώρος της εκκλησίας είναι ένας από τους πιο φανατικούς χώρους δυστυχώς, ενώ έχει πολλά να προσφέρει…..



    meltica
    07.09.2006, 20:47
    Το μέλος Zefuros στις 07-09-2006 στις 18:08 έγραψε...
    Παράθεση:

    Μερικές σύντομες απαντησεις...

    1) MELTICA. Πολύ ωραία η ανάλυση σου. Σε πολλά πράγματα δεν θα διαφωνήσω. ¨ομως το ζήημα εδώ δεν είναι θέμα επιλογής καταλληλότητας. Δηλαδή δεν βγήκε μια απόφαση που λέει "διαλέχτε μεταξύ ιερέα ή ψυχολόγου". Άρα το ιδανικό θα ήταν να υπήρχαν και τα δύο.





    Όχι δεν βγήκε μια τέτοια απόφαση. Η εκτενής αναλυσή μου είναι επειδή κάποιοι εκφράζονταν κάπως εχθρικά και πιστεύω με άγνοια σχετικά με τους ψυχολόγους και απλά προσπάθησα να επιχειρηματολογήσω για την αρχική μου άποψη- πρώτη σελίδα του τόπικ.

    Και όπως και να έχει δεν καταλαβαίνω για ποιο λόγο να υπάρχει πνευματικός έστω και εθελοντικά όταν υπάρχει ψυχολόγος. Τώρα γιατί έχω αυτή την αντίδραση πιστεύω το ανέπτυξα επαρκώς.

    Δεν μπήκε κανείς στα χωράφια της εκκλησίας και προς Θεού κανείς δεν απαγόρευσε στους ιερείς να ασκούν το λειτουργημά τους στην εκκλησία. Το τι θα γίνεται μέσα στα σχολεία όμως είναι δουλειά του υπουργού παιδείας και του κράτους γενικότερα.

    @Yokor

    Αυτό που συνέβη σε σένα ήταν η εξαίρεση. Κανείς δεν υποχρεώνει τα παιδιά να εξομολογούνται. Κανείς δεν υποχρεώνει τα αλλοδαπά παιδιά να κάνουν την προσευχή μας ή να μην κάνουν την δική τους προσευχή. Και στα θρησκευτικά της τρίτης λυκείου με σιγουριά υπάρχουν κεφάλαια που αναφέρονται εκτενέστατα στις άλλες θρησκείες. Και απ' ότι διάβασα στο άλλο τόπικ που αναφέρεται στην πρόσθεση ωρών στα δημοτικά, λέει πως προστέθηκαν και άλλα κεφάλαια που σχετίζονται με άλλες θρησκείες.
    heartbreak-kid
    07.09.2006, 20:55
    Το μέλος Zefuros στις 07-09-2006 στις 18:08 έγραψε...
    Παράθεση:


    2) HEARTBREAK-KID. Για να προσηλυτίσεις κάποιον, θα πρέπει να είναι σε άλλη θρησκεία. Το βρίσκεις κακό να μαθαίνει το παιδί κάποια πράγματα για την θρησκεία του. Στο κάτω κατω της γραφής, όταν μάθει τι λέει η θρησκεία του, θα μπορεί αργότερα να αποφασίσει εάν θα την ακολουθήσει ή θα την απορρίψει.

    ΕΛΕΟΣ!





    όχι θεωρώ λάθος την λογική,"να μπούν στον σωστό δρόμο"...αυτο είναι το θέμα και όχι αν θα μάθουν στοιχεία του χριστιανισμού...όσο για την έννοια της λέξεως,δεν περιορίζεται μόνο σε αλλαγή θρησκείας αλλά σε περιπτώσεις που κάποιος παίρνει κάποιον με το μέρος του και τον κάνει οπαδότων θρησκευτικών ή και άλλων αντιλήψεων...όμως μην παίζουμε με τις λέξεις...από την στιγμή που μπαίνουμε στην λογική του σωστού δρόμου...είναι το ιδιο(για μενα)