ελληνική μουσική
    609 online   ·  210.830 μέλη

    Βιβλίο-cd από τον Λευτέρη Παπαδόπουλο!

    Giorgos
    17.11.2006, 12:17
    ΟΚ, Γιώργο...Θα το σουλουπώσω για δημοσίευση και θα το στείλω.
    qanun
    17.11.2006, 12:38
    Kι εγω την ιδια αποψη εχω Giorgos. Χωρις να εχω ακουσει τα καινουρια τραγουδια, νομιζω πως ο Προεδρος εχει μεινει στο '70 στιχουργικα, στα γερανια, τις αυλες, τις κοπελιες στα παραθυρια, στη φτωχολογια κτλ...
    karelia
    17.11.2006, 13:14
    @ Giorgos
    εγώ δύο τραγούδια έχω ακούσει μέχρι στιγμής,
    οπότε δε μπορώ να εκφέρω ολοκληρωμένη γνώμη για το δίσκο.

    Θα ήθελα όμως να σε ρωτήσω κάτι που δεν καταννόησα,να μου απαντήσεις.
    Τιε βραχνάδες του Γιώργου Νταλάρα και της Χαρούλας Αλεξίου,
    τις ανέφερες ως θετικό,ή,ως αρνητικό στοιχείο του δίσκου?

    Ευχαριστώ.
    Giorgos
    17.11.2006, 13:23
    Νομίζω είναι φανερό από τα γραφόμενά μου:

    Παράθεση:

    Το μέλος Giorgos στις 17-11-2006 στις 11:38 έγραψε...

    Φυσικά, οι βραχνάδες των Νταλάρα και Αλεξίου δε γίνεται να περάσουν απαρατήρητες, ακόμα κι αν οι ίδιοι δεν ενοχλούνται από την απόδοσή τους.


    (Πολύ) αρνητικό, προφανώς.

    Ως "βραχνάδα" ορίζω το "γρατζούνισμα", το "γδάρσιμο" της φωνής (όπως όταν κάποιος είναι κρυωμένος, ελπίζω να γίνομαι κατανοητός) που φαίνεται έντονα στις χαμηλές νότες. Είναι ορισμένα σημεία που χτυπάνε πολύ άσχημα στο αυτί, κυρίως από τη μεριά του Νταλάρα και -κατά δεύτερο λόγο- της Αλεξίου.
    karelia
    17.11.2006, 13:40
    Πάντως,υποθέτω,ότι θα συμφωνήσεις μαζί μου πως σε άλλους καλλιτέχνες,
    (όπως πχ η Δήμητρα Γαλάνη)
    αυτή η βραχνάδα στη φωνή,
    μετεφράζεται ως ωρίμανση της φωνής,παλιό καλό κρασί κλπ.
    Τι λες?
    Stam_23
    17.11.2006, 14:24
    Παράθεση:

    Το μέλος maraki24 στις 07-10-2006 στις 00:51 έγραψε...

    Αυτά, τα νέα, τα παίζουν ήδη...σήμερα άκουσα αυτό με την Αλεξίου...Και τα άλλα δεν είναι απλά ότι δεν τα παίξανε, ούτε καν είπαν "ξέρετε ακροατές, υπάρχει ένας νέος δίσκος, λέγεται έτσι και παίρνουν μέρος αυτοί"...Ούτε καν αυτό!!!! Πλήρης αδιαφορία...
    Και το ξέρω φυσικά ότι οι τραγουδιστές του νέου δίσκου "πουλάνε" περισσότερο απ' αυτούς της Ερημιάς, αλλά...ένας δημιουργός σαν τον Λευτέρη, έχει ανάγκη πιασάρηδες τραγουδιστές για να τον παίξουν τα ραδιόφωνα??? Τον αντιμετωπίζουν με δύο μέτρα και σταθμά???? Αυτό είναι το μήνυμα που του στέλνουν και αυτός το αποδέχεται στα 72 του χρόνια, μετά από τόση προσφορά στο τραγούδι??? Κάτι άλλο πρέπει να είναι, αλλά δεν μπορώ να το συλλάβω...



    Εύλογες και εύστοχες οι απορίες σου. Μακάρι να τις άκουγαν και αυτοί που πρέπει να τις ακούσουν.
    Giorgos
    17.11.2006, 14:35
    Προς τον φίλο karelias:

    Εννοείται! Κι αν έχω κάποιον καλλιτέχνη στο μυαλό μου όταν ακούω αυτή τη λέξη, είναι η Δήμητρα Γαλάνη. Ένα πράγμα μόνο θα σου πω...Λατρεύω την jazz...Καταλαβαίνεις πόσο άδεια και ξένη θα ήταν η τζαζ χωρίς τη βραχνάδα αυτή... Όμως μάλλον παρερμηνεύθηκαν τα λόγια μου. Δεν μιλάω για αυτό το φυσικό χαρακτηριστικό γνώρισμα στη φωνή κάποιων τραγουδιστών (βλ. σε όλους τους μεγάλους ερμηνευτές και ερμηνεύτριες της jazz), που είναι βέβαια θετικό, αν "πηγαίνει" και στο στυλ του τραγουδιστή. Μιλώ ξεκάθαρα για το βράχνιασμα, το "σπάσιμο" για να το πω καλύτερα, της κουρασμένης, ταλαιπωρημένης φωνής που προκαλείται από το γήρας. Άλλο ωρίμανση κι άλλο φθορά.

    Και μιας κι ανέφερες έναν τομέα που μελέτησα στενά στη Γαλλία...Το κρασί, μετά το πέρας της ωρίμανσης του, αρχίζει και ξινίζει. Δε λέμε πλέον "σαν το παλιό καλό κρασί", αλλά "περσινά ξινά σταφύλια".

    Το Υστερόγραφο του μεγάλου μου post δεν αναφερόταν μόνο στον στιχουργό, αλλά προς κάθε ενδιαφερόμενο, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ...

    ---------------
    Mais n'est-ce pas le pire piθge que vivre en paix pour des amants...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Giorgos στις 17-11-2006 14:51 ]


    karelia
    17.11.2006, 20:56
    Ωχ ναι?τώρα το πιασα ότι δεν εννοούσες μόνο το στιχουργό..!


    Επειδή είμαι και λίγο αργόστροφος,
    τώρα δηλ πρέπει να εννούσες ότι αν πχ η φωνη της ....... ή του ......
    είναι περσυνό ξυνό σταφύλι,
    "Μαγκιά είναι να ξέρεις πότε να αποσυρθείς..."
    ε?

    aggeliki
    18.11.2006, 02:29
    Παράθεση:

    Το μέλος Giorgos στις 17-11-2006 στις 11:38 έγραψε...

    Υ.Γ. προς κάθε ενδιαφερόμενο: Το να προσπαθείς με νύχια και με δόντια να κρατηθείς στο προσκήνιο δεν είναι μαγκιά. Μαγκιά είναι να ξέρεις πότε να αποσυρθείς...





    Προς τι όλη αυτή η φλυαρία για να πεις το παραπάνω????
    Giorgos
    18.11.2006, 05:54
    Αυτό που εσύ αυθαίρετα αποκαλείς "φλυαρία", ονομάζεται δισκοκριτική. Από τη στιγμή που κάποιος μπαίνει στη διαδικασία να ασκήσει κριτική πάνω σε ένα πρόσωπο, ένα έργο ή μια ιδέα, θα πρέπει να είναι και σε θέση να αιτιολογήσει με συγκεκριμένα στοιχεία την άποψή του. Αν δεν το έχεις καταλάβει, βρίσκεσαι σε ένα forum. Το πλέον βασικό γνώρισμα κάθε forum είναι η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, οι οποίες θα πρέπει να βασίζονται κάπου συγκεκριμένα. Το να πετάς λέξεις σκόρπιες όπως "Αυτός ο δίσκος είναι χάλια", "Ο χ τραγουδιστής είναι ΘΕΟΣ!", "Η y μάρκα πιάνου είναι η χειρότερη" κλπ. μπορεί φυσικά να μην απαγορεύεται, αλλά ο αναγνώστης εύλογα θα αναρωτηθεί ένα πράγμα: Γιατί πιστεύει αυτά και πού τα στηρίζει;

    Λίγη σημασία έχει η γνώμη κάποιου. Αν ήταν έτσι, δε θα υπήρχε forum αλλά θα κάναμε γκάλοπ σε κάθε topic! Αυτό που έχει σημασία είναι να δείξεις στους υπόλοιπους τον τρόπο σκέψης σου, γιατί δηλαδή βλέπεις έτσι τα πράγματα κι όχι αλλιώς, και με τη σειρά σου να δεις την οπτική των άλλων. Αλλά προκειμένου να συμβούν αυτά, θα πρέπει να αιτιολογήσεις -ή τουλάχιστον να είσαι προετοιμασμένος να αιτιολογήσεις αν σου ζητηθεί- τις θέσεις σου.

    Για μένα προσωπικά, μια άποψη που δε συνοδεύεται από συγκεκριμένα στοιχεία επαρκώς τεκμηριωμένα, μού είναι αδιάφορη.

    Τα παραπάνω είναι στοιχειώδη γνωρίσματα ενός forum κι ειλικρινά μού προκαλεί εντύπωση η ερώτησή σου...

    Υ.Γ.: Έχει τύχει ποτέ να διαβάσεις "Αθηνόραμα", "Exodos", οποιοδήποτε μουσικό περιοδικό ή έστω μια εφημερίδα; Δες λίγο τι δομή έχει μια κριτική και ποια ακριβώς είναι τα στοιχεία που την κάνουν ολοκληρωμένη.
    karelia
    18.11.2006, 16:03
    Kαταρχάς μια κουβέντα σου είπε η κοπέλα και μας έγραψες 12 σειρές για να μας αποδείξεις το αυτονόητο,ότι αυτή είναι η γνώμη σου...!Γιατί άραγε..

    Μάρερε πολύ αυτό που είπες "να δεις την οπτική των άλλων".Άκου λοιπόν τώρα κ συ μια άλλη οπτική.Από ανθρώπους που δεν είναι ούτε 25,ούτε 28 χρονών.Και που ακούνε τη Δήμητρα από το ξεκίνημά της (1969).Και αυτό που αποκαλείς Εσύ ωριμότητα στη φωνή,εκείνοι το εξηγούν πολύ απλά πως "το βελούδο της τότε εποχής,έχει γίνει βραχνό "γκάρισμα".Και με τη λέξη γκάρισμα ασφαλώς και δεν ενοοώ το φάλτσο.Υποστηρίζουν λοιπόν,ότι "πρέπει η Δήμητρα,έτσι που έχει γίνει φωνή της,να αποσυρθεί αμέσως".

    Συμπέρασμα: αν κάποιος θέλει να βρει κάτι σε καλλιτέχνες με 35 και 40 χρόνια καριέρας,θα βρει.
    Το ζήτημα είναι σε Ποιους θέλει,και σε Ποιους κάνει τα στραβά μάτια.

    Τέλος,να πω ότι μάρεσε πολύ που μελετάς τα σταφύλια.
    Από τα λίγα που ξέρω,λοιπόν κ γω,από το σταφύλι προκύπτει ο μούστος.Εκεί περιέχεται το ένζυμο αλκοολάση που μετατρέπει τα σάκχαρα σε αλκοόλ,και έτσι προκύπτει το τεχνικό προιόν (κρασί).Εκεί απεκρίνεται η ξυδάση,που μετατρέπει το οινόπνευμα σε οξικό οξύ (ξύδι).
    Αυτό συνήθως το πίνουν οι κακοπροαίρετοι,κ κάνουν κ καμιά γαργάρα
    Giorgos
    18.11.2006, 19:25
    Παράθεση:

    Το μέλος karelia στις 18-11-2006 στις 16:03 έγραψε...

    Kαταρχάς μια κουβέντα σου είπε η κοπέλα και μας έγραψες 12 σειρές για να μας αποδείξεις το αυτονόητο,ότι αυτή είναι η γνώμη σου...!Γιατί άραγε..


    Μάλλον δεν ξέρεις να διαβάζεις σωστά. Δεν έγραψα τίποτα τέτοιο. Εξήγησα σε ένα άτομο που θεώρησε "φλυαρία" μια δισκοκριτική, γιατί είναι απαραίτητο να αιτιολογεί κάποιος τα γραφόμενά του και ότι σημαντικότερο σε ένα forum δεν είναι τόσο το τι πιστεύεις, όσο το γιατί το πιστεύεις. Αυτά που λες δεν υπάρχουν πουθενά. Ξαναδιάβασέ το.

    Πέραν τούτου, δεν ήξερα ότι χρειαζόμουν κι άδεια για το πόσες λέξεις πρέπει να γράφω σε κάθε post μου. Ενημέρωσέ με ποιο είναι το μέγιστο επιτρεπτό όριο που μου αναλογεί.

    Παράθεση:

    Εκεί απεκρίνεται η ξυδάση,που μετατρέπει το οινόπνευμα σε οξικό οξύ (ξύδι).


    Λυπάμαι, αλλά δεν ταιριάζει ούτε στα γούστα μου ούτε στο χαρακτήρα μου το ξύδι. Ήμουν ανέκαθεν fan του μπαλσάμικου, που είναι γλυκό, μεστό και γευστικό. Αυτά αλλού.

    Όσο η ακοή μου λειτουργεί άψογα και το μυαλό μου είναι απελευθερωμένο από προκαταλήψεις, θα συνεχίσω να κρίνω όσο πιο αντικειμενικά μπορώ τον οποιονδήποτε καλλιτέχνη. Όταν κρίνω ένα συγκεκριμένο έργο, αδιαφορώ παντελώς για τα έργα του που έχουν προηγηθεί. Όταν ακούω έναν κακό δίσκο, δε με απασχολεί αν οι συντελεστές του κουβαλούν πίσω τους μια λαμπρή καριέρα.

    Δε θα συνεχίσω αυτήν την αντιπαράθεση μαζί σου, για έναν και μόνο λόγο. Έχω μάθει να γράφω την άποψή μου πάντοτε ξεκάθαρα κι αντρίκια, τιμώντας τα παντελόνια που φοράω. Όταν θέλω να πω κάτι, το λέω ευθέως. Τακτικές του στυλ "κάνω τον βλάκα κι ειρωνεύομαι, προκειμένου να οδηγήσω την κουβέντα εκεί που θέλω" μού είναι εντελώς ξένες και απεχθείς.
    karelia
    18.11.2006, 20:38
    " Όταν θέλω να πω κάτι, το λέω ευθέως."

    A ναι?
    όπως το παρακάτω?



    Υ.Γ. προς κάθε ενδιαφερόμενο: Το να προσπαθείς με νύχια και με δόντια να κρατηθείς στο προσκήνιο δεν είναι μαγκιά. Μαγκιά είναι να ξέρεις πότε να αποσυρθείς...
    Mesoxoritis
    18.11.2006, 21:03
    Μετά από περίπου μία μέρα ακρόασης του δίσκου, θα ήθελα να πω ότι έιμαι αρκετά απογοητευμένος! Σε γενικές γραμμές τα τραγούδια μου ήταν παγερώς αδιάφορα, με εξαιρέσεις τα: ''Άρρωστος καιρός'', ''Ένα φιλί για κείνον'', ''Όλα γραφτήκανε για σένα''. Ειδικά το τελευταίο μου άρεσε πάρα πολύ από κάθε άποψη. Οι μουσικές όμως στα υπόλοιπα κομμάτια είναι εντελώς αδιάφορες, και μου δημιούργησαν την εντύπωση ότι οι συνθέτες τους προσπάθησαν να τις χωρέσουν στους στίχους, μόνο και μόνο για να τις χωρέσουν, και μη ενδιαφερόμενοι για το αν είναι καλές. Οι ερμηνείες επίσης με απογοήτευσαν. Ο Νταλάρας δεν λέει τίποτα ιδιαίτερο, ενώ πράγματι φαίνεται ότι η φωνή του έχει γεράσει. Φαίνεται, κατά την άποψή μου, κι απ' το βιμπράτο του συγκεκριμένα. Η Αλεξίου ακούγεται ακόμα πιο σπασμένη! Το τραγούδι που λέει μόνη της (Δώδεκα φεγγάρια) δεν μου άρεσε καθόλου. Από εκεί και πέρα ο Παπακωνσταντίνου είναι σταθερή αξία, όπως και ο Μητροπάνος. Πιο πολύ όμως μου άρεσε η Αρετή Κετιμέ και ο Μπάσης! Η πρώτη έχει αρχίσει να ωριμάζει πολύ ως φωνή, ενώ ο δεύτερος έχει μάθει να χειρίζεται τη χροιά του ανάλογα με το εκάστοτε τραγούδι...
    Τέλος, να μιλήσω λίγο και για τους στίχους. Το βιβλίο ''100 ανέκδοτα τραγούδια'', από το οποίο προέρχονται οι στίχοι του δίσκου αυτού, το έχω διαβάσει πολλές φορές, ενώ έχω μελοποιήσει 24 στίχους του. Ήθελα να πω λοιπόν ότι περιέχει πολύ πιο αξιόλογους στίχους από αυτούς που επιλέχτηκαν για το cd.
    Γενικά είμαι απογοητευμένος. Κανένα τραγούδι δεν μου έκανε ''κλικ'' από το πρώτο άκουσμα, ούτε από τα επόμενα. Μόνο αυτά που προανέφερα, και ειδικά το ''Όλα γραφτήκανε για σένα'' θεωρώ ότι μπορεί να γίνει διαχρονικό....

    Στα Τρίκαλα στα δυο στενά...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Mesoxoritis στις 18-11-2006 21:05 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Mesoxoritis στις 18-11-2006 21:06 ]


    aggeliki
    19.11.2006, 01:12
    Παράθεση:

    Το μέλος Giorgos στις 18-11-2006 στις 05:54 έγραψε...

    Αυτό που εσύ αυθαίρετα αποκαλείς "φλυαρία", ονομάζεται δισκοκριτική. Από τη στιγμή που κάποιος μπαίνει στη διαδικασία να ασκήσει κριτική πάνω σε ένα πρόσωπο, ένα έργο ή μια ιδέα, θα πρέπει να είναι και σε θέση να αιτιολογήσει με συγκεκριμένα στοιχεία την άποψή του. Αν δεν το έχεις καταλάβει, βρίσκεσαι σε ένα forum. Το πλέον βασικό γνώρισμα κάθε forum είναι η ανταλλαγή απόψεων και ιδεών, οι οποίες θα πρέπει να βασίζονται κάπου συγκεκριμένα. Το να πετάς λέξεις σκόρπιες όπως "Αυτός ο δίσκος είναι χάλια", "Ο χ τραγουδιστής είναι ΘΕΟΣ!", "Η y μάρκα πιάνου είναι η χειρότερη" κλπ. μπορεί φυσικά να μην απαγορεύεται, αλλά ο αναγνώστης εύλογα θα αναρωτηθεί ένα πράγμα: Γιατί πιστεύει αυτά και πού τα στηρίζει;

    Λίγη σημασία έχει η γνώμη κάποιου. Αν ήταν έτσι, δε θα υπήρχε forum αλλά θα κάναμε γκάλοπ σε κάθε topic! Αυτό που έχει σημασία είναι να δείξεις στους υπόλοιπους τον τρόπο σκέψης σου, γιατί δηλαδή βλέπεις έτσι τα πράγματα κι όχι αλλιώς, και με τη σειρά σου να δεις την οπτική των άλλων. Αλλά προκειμένου να συμβούν αυτά, θα πρέπει να αιτιολογήσεις -ή τουλάχιστον να είσαι προετοιμασμένος να αιτιολογήσεις αν σου ζητηθεί- τις θέσεις σου.

    Για μένα προσωπικά, μια άποψη που δε συνοδεύεται από συγκεκριμένα στοιχεία επαρκώς τεκμηριωμένα, μού είναι αδιάφορη.

    Τα παραπάνω είναι στοιχειώδη γνωρίσματα ενός forum κι ειλικρινά μού προκαλεί εντύπωση η ερώτησή σου...

    Υ.Γ.: Έχει τύχει ποτέ να διαβάσεις "Αθηνόραμα", "Exodos", οποιοδήποτε μουσικό περιοδικό ή έστω μια εφημερίδα; Δες λίγο τι δομή έχει μια κριτική και ποια ακριβώς είναι τα στοιχεία που την κάνουν ολοκληρωμένη.



    Xιλιάδες δισκοκριτικές έχω διαβάσει....Δεν είμαι τόσο άσχετη δυστηχώς ή ευτυχώς...
    Γι'αυτό ακριβώς και έγραψα"φλυαρία"(που ίσως και η λέξη που χρησιμοποίησα να μην είναι σωστή)....Πραγματικά με το υστερόγραφό σου, για μένα, χάλασες όλη τη δισκοκριτική που είχες κάνει...Αυτό που μου βγήκε-ως αναγνώστρια- είναι ότι από την αρχή ήθελες να μας πεις αυτό(Το Υ.Γ) που πολύ απλά δεν ήξερες πως να το βάλεις μέσα στην δισκοκριτική σου ή απλά να μας το εκφράσεις.
    Λοιπόν η αντίδρασή μου δεν ήταν γιατί δεν γνωρίζω τα στοιχειώδη ενός forum...Παρά μόνο γι'αυτά που σου ανέφερα.
    Παρ'όλη την αντίδρασή μου,όμως, θα σου πω ότι συμφωνώ απόλυτα με το υστερόγραφό σου έστω και αν διαφωνώ για τα πρόσωπα που υπαινήσεσαι.Αν και αυτό το υστερόγραφο χωράει τεράστια συζήτηση.
    Επίσης όπως όλοι γνωρίζουμε,όλα αυτά τα τραγούδια επιλέχθηκαν μέσα από ένα βιβλίο που είχε βγάλει ο Λευτέρης Παπαδόπουλος,πριν από 2-3 χρόνια αν θυμάμαι καλά, το "100 ανέκδοτα τραγούδια".Οι στίχοι αυτοί ήταν κάποια σκόρπια τραγούδια όλων αυτών των χρόνων που απλά δεν έτυχαν μελοποίησης.Έτσι λοιπόν ένα τραγούδι που πιθανόν να γράφτηκε πριν από 20 χρόνια να μην είναι εύκολο να συμβαδίσει με την Ελλάδα του σήμερα.Και μην με ρωτήσεις γιατί ακούμε ακόμα τραγούδια του '70 για παράδειγμα,διότι πολύ απλά θα σου απάντήσω ότι αυτά τα τραγούδια εμπεριέχουν μέσα τους και την επόχή τους και την ιστορία τους....Δεν ξέρω αν τα κατάφερα να γίνω κατανοητή....
    Τον δίσκο ακόμα δεν τον έχω ακούσει παρά μόνο τα "12 φεγγάρια" και το "Όλα γραφτήκανε για σένα".Τα "12 φεγγάρια" δεν μ'αρέσαν καθόλου.Και συμφωνώ ότι η Αλεξίου είναι αρκετά σπασμένη εδώ -αν και τελευταία την έχω ακούσει σε μεγάλη φόρμα.
    Το "Όλα γραφτήκανε για σένα" το θεωρώ όμορφο τραγούδι.Και θα συμφωνίσω με τον Mesoxoritis.
    Θα επανέλθω...
    vasiloukos
    19.11.2006, 13:12
    Καλά, περίμενα πώς και πώς ν' ακούσω κάνα τραγούδι απ' τη δουλειά αυτή.... Κι άκουσα το τραγούδι του Παπακωνσταντίνου, πιστεύοντας πώς με δεδομένη τη φωνή του Μπιλ και τους στιχουργική δεινότητα [όταν το θέλει] του Παπαδόπουλου το αποτέλεσμα θα είναι καλό. Δυστυχώς, γέλάστηκα πλήρως.... Το τραγούδι απαράδεκτο, οι στίχοι φανερά έως... προκλητικά (!) κοινότυποι.... Εν τέλει τι να σου κάνουν κι οι τραγουδιστές, πόσο μια καλή φωνή μπορεί να σώσει ένα ούτε καν... μέτριο τραγούδι, αλλά μια παντελώς αδιάφορη αλληλουχία ακκόρντων απλά τοποθετημένων ώρες ώρες χωρίς καμία απολύτως έμπνευση;;
    Mesoxoritis
    19.11.2006, 13:40
    Vasilouko, συμφωνώ στο ότι σε σχέση με άλλα τραγούδια του Παπακωνσταντίνου ή του Παπαδόπουλου αυτό υστερεί. Όμως σε σχέση με τα άλλα τραγούδια του δίσκου υπερτερεί... Είναι ένα κλασσικό τραγούδι του Παπακωνσταντίνου, τόσο ως μουσική όσο και ως στίχους.
    Mesoxoritis
    19.11.2006, 15:45
    Θα ήθελα να επανατοποθετηθώ όσον αφορά στο cd αυτό, καθώς μπορεί να μην ανταποκρίνεται σε κάποιο ποσοστό σε ό,τι περιμέναμε ακούγοντας τους συντελεστές του, αλλά ωστόσο έχει αρκετά ενδιαφέροντα στοιχεία. Θα τοποθετηθώ ξεχωριστά για το κάθε τραγούδι.

    1) ''Ανάβει η ανατολή''
    Μουσική: Στάμος Σέμσης
    Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας

    Είναι ένα αρκετά μελωδικό τραγούδι, ενώ μου αρέσει αρκετά η ενορχήστρωσή του! Ο Νταλάρας είναι πολύ καλός εδώ, και αυτό οφείλεται στο ότι το τραγούδι είναι στις μεσαίες του νότες, κι όχι στις χαμηλές. Οι στίχοι του Παπαδόπουλου είναι από τους καλύτερους του δίσκου, και ταιριάζουν απόλυτα στο ύφος της μουσικής. Θα ταίριαζε επίσης και ο Θαλασσινός για ερμηνευτής σε αυτό το τραγούδι. Γενικά, το θεωρώ από τα 5 καλά τραγούδια του δίσκου.

    2) ''Δώδεκα φεγγάρια''
    Μουσική: Μιχάλης Νικολούδης
    Ερμηνεία: Χάρις Αλεξίου

    Το συγκεκριμένο τραγούδι το θεωρώ το χειρότερο του δίσκου, και δυστυχώς το λέω αυτό για τραγούδι που λέει η Αλεξίου. Η μελωδία είναι αλλοπρόσαλλη, και μόνο στο ρεφραιν κάτι καλύτερο γίνεται. Ωστόσο, ακόμα κι εκεί, η ενορχήστρωσή του δεν το βοηθάει να αναδειχτεί καθόλου. Υπάρχουν δυο κρουστά από πίσω, που μου θυμίζουν περισσότερο το τραγούδι που έλεγαν ο Τιμόν και ο Πούμπα στο Lion King. Τι έγινε ξαφνικά; Σώθηκαν τα όργανα; Η Αλεξίου τώρα, είναι πολύ σπασμένη, και με ενόχλησε αυτό το γλυκανάλατο που πάει να βγάλει, κυρίως στην αρχή και στο τέλος του τραγουδιού. Οι στίχοι του Παπαδόπουλου είναι απλοί και δεν βρίσκω κάτι το ιδιαίτερο πάνω τους.

    3) ''Άρρωστος καιρός''
    Μουσική: Αντώνης Μιτζέλος
    Ερμηνεία: Βασίλης Παπακωνσταντίνου (β' φωνή: Γιώργος Νταλάρας)

    Ο Μιτζέλος εδώ έχει γράψει ένα κλασσικό τραγούδι για τον Παπακωνσταντίνου, το οποίο μου αρέσει αρκετά όμως. Οι στίχοι του Παπαδόπουλου ανήκουν στην κατηγορία των κοινωνικών-πολιτικών τραγουδιών του και ταιριάζουν ως περιεχόμενο με τη μουσική. Ο Παπακωνσταντίνου βρίσκεται σε γνωστά γι' αυτόν λημέρια, οπότε δεν έχω να πω κάτι για την ερμηνεία του, η οποία είναι πολύ καλή, όπως πάντα σε τέτοια τραγούδια. Αυτό που μου άρεσε πολύ, αν και μέχρι να το καταλάβω μου πήρε πολύ ώρα, ήταν η δεύτερη φωνή που κάνει στο ρεφραίν ο Νταλάρας. Ακόμα, ωστόσο, δεν έχω πειστεί ότι είναι ο ίδιος. Δεν μου μοιάζει καθόλου η φωνή του για Νταλάρα, ίσως επειδή πρέπει να έχει υποστεί ηλεκτρονική επεξεργασία. Ωστόσο βάζει μια δυναμική στο κομμάτι, γι' αυτό και μου αρέσει. Η ενορχήστρωση είναι μια τυπική ενορχήστρωση ροκ κομματιού.

    4) ''Στο σώμα σου να κατοικώ''
    Μουσική: Μιχάλης Κουμπιός
    Ερμηνεία: Σαββέρια Μαργιολά, Γιώργος Νταλάρας

    Εδώ έχουμε την καινούργια φωνή της Σαββέριας Μαργιολά. Τη συγκεκριμένη κοπέλα την γνωρίζω και κάνουμε παρέα εδώ και πολλά χρόνια. Πρόκειται για την κόρη του γνωστού μπουζουκσή Δημήτρη Μαργιολά. Φυσικά, εγώ την ξέρω ως Μανωλά, καθώς το ''Μαργιολά'' είναι το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο. Μέχρι πριν δυο χρόνια η φωνή της ήταν καλύτερη απ' ότι ακούγεται τώρα. Σε αυτό το κομμάτι η φωνή της έχει βαρύνει πολύ, και στην αρχή μου βγάζει από Σοφία Παπάζογλου. Το κομμάτι είναι καλό κυρίως στο ρεφραίν, ως μελωδία πάντα. Οι στίχοι είναι ερωτικοί και τυπικότατοι για ένα ερωτοτράγουδο όπως αυτό. Δυναμική η δεύτερη φωνή του Νταλάρα, που βάζει ένα άλλο χρώμα στο τραγούδι. Ταιριάζει γενικά με αυτή της Σαββέριας. Η ενορχήστρωση καλή αλλά ως εκεί.

    5) ''Σ' αγαπώ και σε θέλω''
    Μουσική: Παναγιώτης Καλατζόπουλος
    Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας

    Κατά την άποψή μου το δεύτερο χειρότερο κομμάτι του δίσκου. Οι στίχοι είναι αμιγώς ερωτικοί και επιφανειακοί, με εξαίρεση κάποιες μεταφορές (βλέπε: 'του έρωτά μου τα πράσινα φύλλα'). Η μουσική δεν μου αρέσει καθόλου, καθώς μου δημιουργεί την εντύπωση ότι ο συνθέτης προσπαθεί να χωρέσει τους στίχους μέσα σε αυτήν. Κουραστική πολύ, όπως και η ενορχήστρωση, η οποία μόνο για ζεϊμπέκικο δεν είναι. Όσον αφορά τον Νταλάρα τώρα, η φωνή του εδώ δεν μου αρέσει καθόλου, ούτε ο τρόπος ερμηνείας του. Μου φαίνεται πολύ σπασμένη, κυρίως στις πιο χαμηλές του νότες. Απογοητεύτηκα προσωπικά, αν και δεν τον βοηθάει ούτε η μελωδία. Μου θύμισε κακές εποχές ''Στα τραγούδια που σου γράφω''...

    6) ''Μ' όποια να' ναι''
    Μουσική: Ηλίας Μακρίδης
    Ερμηνεία: Μπάμπης Στόκας

    Μπάμπης Στόκας κυρίες και κύριοι. Πραγματικά είναι ο μόνος που θα μπορούσε να αποδώσει αυτό το κομμάτι τόσο καλά. Η μελωδία είναι πλασμένη γι' αυτόν, ενώ γενικά είναι πολύ όμορφη και καθόλου κουραστική. Μου αρέσει επίσης η ενορχήστρωση με το πιάνο σε πρώτο πλάνο, και τα βιολιά από πίσω να συνοδεύουν. Είναι μια ροκ μπαλάντα, κλασσική. Το μόνο που δεν μου άρεσε στην ενορχήστρωση είναι ο μπαγλαμάς που μπαίνει σε ένα γέμισμα στο δεύτερο κουπλέ, καθώς είναι τελείως άσχετος με το όλο κλίμα του τραγουδιού. Οι στίχοι του Παπαδόπουλου κι εδώ επιφανειακοί, χωρίς να κάνουν τη διαφορά. Τουλάχιστον, ο Ηλίας Μακρίδης έγραψε ταιριαστή με τους στίχους μουσική. Πολύ ενδιαφέρον τραγούδι.

    7) ''Μαχαιρωμένο τραγούδι''
    Μουσική: Γιώργος Καζατζής
    Ερμηνεία: Δημήτρης Μπάσης

    Οι στίχοι του Παπαδόπουλου εδώ είναι αρκετά ευρηματικοί, ενώ θα τους έβαζα στην ίδια κατηγορία με αυτούς του άλλου τραγουδιού του δίσκου, ''Εννιά μαχαίρια''. Μου άρεσαν πολύ, όπως και η μουσική, η οποία έχει πιάσει πλήρως το ύφος των στίχων. Η ενορχήστρωση είναι κλασσική για ένα τσιφτετέλι, χωρίς κάτι το ξεχωριστό. Αυτό που ξεχωρίζει ο καθένας στο κομμάτι όμως είναι η φωνή του Μπάση, η οποία έχει ωριμάσει πάρα πολύ. Στα χαμηλά του είναι μαγεία ενώ όταν πάει ψηλά στο ρεφραίν (''κι ας μου ματώνεις τα τραγούδια'') το απογειώνει. Θα ταίριαζε ως ερμηνεία επίσης στον Λιδάκη ή και στον Μάλαμα. Τον τελευταίο μου τον θυμίζει και η μουσική.

    8) ''Έφυγες ολόγυμνη''
    Μουσική: Τάσος Γκρους
    Ερμηνεία: Δημήτρης Μητροπάνος, Πασχάλης Τερζής, Γιώργος Νταλάρας

    Εδώ έχουμε την πολυαναμενόμενη σύμπραξη Μητροπάνου, Τερζή, Νταλάρα. Εμένα μια χαρά μου κάθισε στα αυτιά. Φυσικά δεν τραγουδάνε ποτέ όλοι μαζί, καθώς όλοι έχουν από μια στροφή. Ο Μητροπάνος μου φαίνεται πολύ βραχνός σε αυτό το τραγούδι, δεν ξέρω γιατί. Ο Τερζής μου άρεσε πάρα πολύ, και προσωπικά θεωρώ ότι σε αυτό το κομμάτι δείχνει τι θα μπορούσε να είναι αν τραγουδούσε πιο αξιόλογα τραγούδια. Τέλος, ο Νταλάρας κάνει μια κλασσική και απολύτως ''νταλαρική'' ερμηνεία. Τα γνωστά γυρίσματα κτλ. Η μουσική ταιριάζει απόλυτα με τους στίχους ενώ και η ενορχήστρωση είναι κλασσική για τέτοιο τραγούδι. Οι στίχοι τίποτα ιδιαίτερο για μια ακόμα φορά.

    9) ''Το πέλαγο κορμί σου''
    Μουσική: Παντελής Θαλασσινός
    Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας (β' φωνή: Παντελής Θαλασσινός)

    Κλασσικό κομμάτι του Θαλασσινού. Η μουσική κάνει μπαμ ότι είναι δικιά του, και δεν ξέρω γιατί δεν δόθηκε το κομμάτι αυτό στον ίδιο και δόθηκε στον Νταλάρα. Θεωρώ ότι θα ταίριαζε πολύ περισσότερο στον ίδιο τον συνθέτη. Φυσικά και ο Νταλάρας το αποδίδει αξιοπρεπέστατα. Πολύ ωραία η δεύτερη φωνή του Θαλασσινού, και απόλυτα ταιριαστή με αυτή του Νταλάρα. Οι στίχοι (έχω βαρεθεί να το λέω) κλασσικοί, ενώ πολύ ωραία είναι η ενορχήστρωση.

    10) ''Εννιά μαχαίρια''
    Μουσική: Σπύρος Κουρκουνάκης
    Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας, Σοφία Τσέρου

    Από τα πιο ωραία κομμάτια του δίσκου στιχουργικά. Πολύ έξυπνοι και ευρηματικοί οι στίχοι, όπως τις περισσότερες φορές που ο Παπαδόπουλους αποφασίζει να ασχοληθεί με μαχαίρια. Ο Νταλάρας εδώ είναι αρκετά καλός, κυρίως στα γυρίσματά του, τα οποία και αυτά είναι κλασσικά στις ερμηνείες του. Ωστόσο, σε αρκετά σημεία η φωνή του μου ακούγεται σπασμένη. Κυρίως στα βιμπράτα του και στην αρχή των δύο πρώτων στροφών. Ωραία κι η φωνή της Σοφίας Τσέρου. Η μουσική είναι πολύ ωραία και ιδανική για τους στίχους αυτούς, όπως και η ενορχήστρωση. Πιστεύω ότι εδώ θα ήταν καλύτερα να τραγουδήσει η Αλεξίου, με κάποια επιφύλαξη όμως, καθώς αυτή είναι ακόμα πιο σπασμένη από τον Νταλάρα. Τα γυρίσματα που κάνει ο Νταλάρας δηλαδή δεν ξέρω αν θα τα έβγαζε τόσο καλά...

    11) ''Ένα φιλί για κείνον''
    Μουσική: Ανδρέας Κατσιγιάννης
    Ερμηνεία: Αρετή Κετιμέ, Δημήτρης Μπάσης

    Στο κομμάτι αυτό έχουμε την Αρετή Κετιμέ και τον Δημήτρη Μπάση. Η φωνή της πρώτης είναι πολύ ωριμασμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια, κι είναι φανερό ότι όσο περνάει ο καιρός εξελίσσεται όλο και περισσότερο. Μου άρεσε πάρα πολύ, όπως και ο Μπάσης στις δεύτερές του. Οι φωνές τους δένουν πολύ. Ο Κατσιγιάννης έγραψε μια πολύ ωραία μουσική, ενώ και οι στίχοι του Παπαδόπουλου μου άρεσαν πάρα πολύ, γιατί μου θύμισαν άλλες εποχές που φυσικά δεν έχω γνωρίσει αλλά με γοητεύουν πολύ. Μου δημιούργησε μια νοσταλγία αυτό το κομμάτι, που μου άρεσε πολύ. Η ενορχήστρωση απλή και όμορφη.

    12) ''Εσύ που ξέρεις''
    Μουσική: Πέτρος Βαγιόπουλος
    Ερμηνεία: Μπάμπης Τσέρτος (Β' φωνή: Γιώργος Νταλάρας). Συμμετέχει η παιδική χορωδία του Δημήτρη Τυπάλδου.

    Ξεκινώ λέγοντας ότι ήταν πολύ εύστοχη η επιλογή του Μπάμπη Τσέρτου για αυτό το τραγούδι. Η χορωδία του Τυπάλδου βέβαια δεν μου άρεσε πάρα πολύ όταν τραγουδάει μόνη της (το κάνει πολύ παιδικό το κομμάτι) αλλά μου αρέσει όταν συνοδεύει τον Τσέρτο. Πολύ ωραία η μουσική, τίποτα ιδιαίτερο οι στίχοι. Μου θυμίζει γενικά αυτό το κομμάτι παλιό σμυρναίικο, και θα μου το θύμιζε ακόμα πιο πολύ, αν στην ενορχήστρωση υπήρχαν και κάμποσα βιολιά να συνοδεύουν. Συνοδεύει σε χαμηλή ένταση και ο Νταλάρας.

    13) ''Όλα γραφτήκανε για σένα''
    Μουσική: Γιώργος Νταλάρας
    Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας, Χάρις Αλεξίου

    Οι υπεύθυνοι του δίσκου κρατήσανε το καλύτερο για το τέλος. Εδώ έχουμε το καλύτερο κομμάτι της παραγωγής αυτής, από όλες τις απόψεις. Στιχουργικά, είναι πολύ έξυπνο και συγκινητικό. Όσον αφορά στη μουσική τώρα: Ο Νταλάρας φυσικά είναι γνωστός ως τραγουδιστής. Ωστόσο κάθε φορά που αποφασίζει να προβάλλει και την άλλη ιδιότητά του, δηλαδή αυτή του συνθέτη, με εκπλήττει ευχάριστα. Μετά από παλιότερες συνθέσεις του, που όλες έγιναν επιτυχίες (Μια βραδιά στο Λεβερκούζεν, Για τα τραγούδια κι εγώ φταίω, Καλωσόρισμα, Στο ίδιο έργο θεατές), γράφει αυτό το τραγούδι. Η μουσική είναι πραγματικά καταπληκτική, απόλυτα ταιριαστή με τους στίχους, και θεωρώ ότι είναι το μόνο από τα τραγούδια του δίσκου που μπορεί να χαρακτηριστεί διαχρονικό. Μου θύμισε παλιά καλά τραγούδια. Η ενορχήστρωση επίσης είναι καταπληκτική. Λιτή, με ένα μπαγλαμά συνεχώς στο προσκήνιο, με γεμίσματα διακριτικά από το μπουζούκι. Το ενδιάμεσο μέρος επίσης (ανάμεσα στις δυο στροφές) είναι πολύ μα πολύ καλό, με μεγάλη φαντασία και κάτι από τα παλιά καλά χασάπικα. Τέλος, πολύ ωραία είναι η ερμηνεία του Γιώργου Νταλάρα, ο οποίος βρίσκεται στα πιο γνωστά λημέρια του από κάθε άλλο τραγούδι του δίσκου. Ωραία και η συνοδεία της Αλεξίου, η οποία όμως ακούγεται κι εδώ πολύ σπασμένη, κάτι που αποτελεί το μόνο αρνητικό του τραγουδιού, μαζί με το γεγονός ότι δεν έχει και τρίτη στροφή.

    Γενικά, το cd έχει κάποια (5-6) αξιόλογα τραγούδια και θεωρώ ότι αξίζει να το αγοράσει κανείς. Απλώς, αν αρχίσουμε να κάνουμε συγκρίσεις με τις παλιότερες δουλειές του Παπαδόπουλου, τότε είναι λογικό να το βρούμε πολύ κατώτερο. Σαν μεμονωμένη δουλειά όμως είναι αρκετά καλό, χωρίς όμως εμένα να με τρέλανε όπως άλλες δουλειές (π.χ της Εστουδιαντίνας το ''Δάκρυ στο γυαλί''). Τέλος, επαναλαμβάνω ότι το βιβλίο από το οποίο προέρχονται οι στίχοι του δίσκου, έχει πολύ καλύτερους στίχους από αυτούς που επιλέχθηκαν. Στιχουργικά δηλαδή, ο δίσκος εμένα δεν με εντυπωσίασε! Κι είναι κρίμα γιατί αυτός υποτίθεται ότι ήταν ο πρωταρχικός στόχος του.

    Στα Τρίκαλα στα δυο στενά...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Mesoxoritis στις 19-11-2006 20:46 ]


    vasiloukos
    20.11.2006, 01:10
    Εκπληκτική ανάλυση..... Μόνο αυτό το τραγούδι έχω ακούσει, κ ενώ ο Βασίλης είναι όπως πάντα πολύ καλός, δε μου φάνηκε τπτ ιδιαίτερο.... Θα το ξανακούσω πάντως!
    vasiloukos
    20.11.2006, 01:34
    Το κατέβασα το τραγούδι και το ξανάκουσα...... Μπορεί να μην είναι κάτι απίστευτο, αλλά έχει δυναμική, σου μένει και ειδικά στο τέλος ο Μπιλ είναι άψογος. Αυτά.