ελληνική μουσική
    709 online   ·  210.832 μέλη

    Σκυλάδικο τραγούδι...

    pa___
    23.10.2006, 12:25
    Μα έτσι είναι ρε παιδιά!Διαβάζοντας το θέμα από την αρχή υπάρχουν απόψεις που βγάζουν τέτοια απέχθεια προς το σκυλάδικο τραγούδι που αδυνατό να φανταστώ από που πηγάζει αυτό το συναίσθημα!Ίσως σε μερικούς να μην αρέσει και αυτό είναι σεβαστό και αποδεκτο αλλά μην είμαστε τόσο υπερβολικοί...
    prochatz
    24.10.2006, 04:08
    @pa___

    Παράθεση:

    Αν και είμαι αρκετά κουρασμένος θα κάνω μια προσπάθεια... Αρχικά να σου πω ότι η Μόνα Λίζα,σαν έργο τέχνης,αν δεν είχα διαβάσει και δεν είχα μάθει και δεν είχα ψάξει δε θα με εντυπωσίαζε πολύ.Όχι ότι είναι κακοτεχνία αλλά δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα πορτρέτο.


    Τι εννοείς με τη φράση "δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα πορτραίτο"; Τι περίμενες να είναι; Ένα πορτραίτο ζωγράφισε ο Ντα Βίντσι, ένα πορτραίτο οφείλεις να δεις.

    Ακόμα κι αν δεν είχες διαβάσει, ακόμα κι αν δεν είχες μάθει, ακόμα κι αν δεν είχες ψάξει θα έπρεπε να παραδεχτείς ότι αυτό που βλέπεις είναι τέχνη. Έτσι, τουλάχιστον, πιστεύω εγώ.

    Παράθεση:

    Τι είναι τέχνη;Τέχνη είναι αυτό το δικό σου που έχεις μέσα σου,σαν καλλιτέχνης,να το δίνεις στον κόσμο,να το μοιράζεσαι και ο κόσμος,ένα κομμάτι τουλάχιστον του κόσμου να το ασπάζεται,να το δέχεται,να το γουστάρει ή και το αντίθετο έτσι;Όλοι οι καλλιτέχνες από ποιητές,ηθοποιούς,έντεχνους,μεταλλάδες,ζωγράφους και σκυλάδες αυτό ακριβώς κάνουν.Μοιράζονται κάτι ατομικό με το κοινό και φτιάχνουν ένα κοινό.Θεωρώ ότι όλοι αυτοί,άσχετα αν μας εκφράζουν ή όχι,κάνουν τέχνη.


    Αν η τέχνη είναι αυτό που λες, τότε η τέχνη δεν είναι τίποτα. Με άλλα λόγια, αν οποιαδήποτε δημιουργία θεωρείται τέχνη, τότε δεν έχει νόημα ύπαρξης η λέξη "τέχνη". Από την άλλη πλευρά, αν θεωρείς ότι η λέξη "τέχνη" ταυτίζεται με τη λέξη "δημιουργία" τότε θα μπορούσαμε να κάνουμε αμοιβαία αντικατάσταση των δύο λέξεων. Για μένα είναι δύο λέξεις πολύ μακριά η μία από την άλλη. Το ότι η τέχνη συνεπάγεται τη δημιουργία είναι προφανές. Δεν ισχύει, όμως, το αντίστροφο, διότι όταν έχω μία δημιουργία δεν είναι απαραίτητο αυτή να συνεπάγεται την τέχνη.


    Παράθεση:

    Εντάξει!Και ο Παπακωσταντίνου έχει ένα ζειμπέκικο στον δίσκο χαμένες αγάπες-δε θυμάμαι τίτλο τραγουδιού.Τι συζητάμε τώρα;Καλή η φαντασία και το ανοιχτόμυαλο γράψιμο στη μουσική.Μ' άρεσε η μεταλλική διασκευή που έκανε ο malmsteen στο gimme gimme gimme αλλά μέχρι εκεί.Μην μπερδεύουμε τις φάρμες.. Όταν ακούω τον Παπακωσταντίνου να τραγουδάει ζεϊμπέκικο μου θυμίζει τις γλυκανάλατες μπαλάντες της Βανδή.Φωνάζει το τραγούδι ότι δεν είναι λαϊκό.Το έντεχνο,έντεχνο και το λαϊκό,λαϊκό.Καλά τα πειράματα 1-2 φορές,καλό το Ζήνωνος-το ήξερα το τραγούδι-αλλά όχι και να μας καλύπτει τα λαϊκα μας "κενά".Υπερβολικό μου φαίνεται εώς φανατισμένο..


    Εγώ δέχομαι ότι το έντεχνο είναι έντεχνο και το λαϊκό, λαϊκό. Από πότε, όμως, απαγορεύτηκε στον Α.Ιωαννίδη ή στον Β.Παπακωνσταντίνου να τραγουδούν ζεϊμπέκικα; Να τονίσω εδώ ότι μιλάμε για το ζεϊμπέκικο, το οποίο κατά τη γνώμη μου έχει παρεξηγηθεί πολύ. Αν θέλεις, μπορείς να κοιτάξεις το άρθρο "Ζεϊμπέκικο: Ο Μοναχικός Θρήνος" το οποίο γράφτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα άρθρα του ΜΗ, χάρη στο μέλος tzouv. Είμαι, απόλυτα σύμφωνος με αυτό το άρθρο.

    Πραγματικά, δε μπορώ να καταλάβω πού βρίσκεις το φανατισμένο.

    Παράθεση:

    Το ότι οι έντεχνοι καλλιτέχνες απέχουν από την νυχτερινή διασκέδαση δεν είναι δικό μου πρόβλημα!Ούτε και τον λαϊκών βέβαια.Κοίτα και ο Θεοφάνους έκανε μουσικές σπουδές στο εξωτερικό αλλά βγάζει λεφτά γράφοντας ζεϊμπέκικα και τσιφτετέλια!Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι φανατικός της έντεχνης μουσικής αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχω ακούσει,δεν έχω ψάξει και δεν ξέρω.Απλά σίγουρα κάποιος με πιο έντεχνα ακούσματα από εμένα ξέρει κάποια πράγματα παραπάνω.


    Ούτε δικό μου πρόβλημα είναι. Θα σου πω ένα παράδειγμα. Όταν κάνει συναυλία η Βανδή, η Βίσση, ο Πετρέλης... κλπ, το μαθαίνεις ακόμα κι αν δεν επιδιώκεις να το μάθεις. Όταν κάνει συναυλία, όμως, ο Α.Ιωαννίδης δεν το μαθαίνεις ποτέ. Και μπορεί εσένα να μη σε ενδιαφέρει, διότι ενδεχομένως να μην ακούς αυτή τη μουσική. Εμένα, όμως, που με ενδιαφέρει, δε μου αφήνουν το περιθώριο να το μάθω. Δε μπορείς να καταλάβεις πόσο κρίμα είναι να χάνεις μία συναυλία επειδή δε σε ενημέρωσε κανείς. Αφού παραδέχεσαι ότι γνωρίζεις ορισμένα πράγματα, πιστεύω να συμφωνείς ότι ο Γ.Βασιλείου (για παράδειγμα) δεν αξίζει μεγαλύτερη διαφήμιση από τονΑ.Ιωαννίδη. Κι όμως, αυτός πουλάει, αυτόν προωθούν. Και φυσικά, δεν εννοώ ότι επειδή ο Α.Ιωαννίδης τραγουδάει "έντεχνο" οφείλει να διαφημίζεται περισσότερο, εννοώ ότι ο Α.Ιωαννίδης έχει κάνει μουσικές σπουδές πολύ μεγαλύτερες από κάποιους άλλους αλλά οι κόποι του δεν αναγνωρίζονται. Απ' ότι είδα, είσαι μουσικός. Αν είχες κάνει πολλά χρόνια μουσικές σπουδές, θα σου φαινόταν δίκαιο να μη σε αναγνωρίζουν και μάλιστα να υποτιμούν τη δουλειά σου, ενώ ταυτόχρονα να ευνοούν κάποιον τυχάρπαστο, ο οποίος έκανε ένα σουξέ και έγινε γνωστός από το πουθενά;

    Παράθεση:

    Δηλαδή εσύ θεωρείς τέχνη ό,τι παίρνει μέρες,εβδομάδες και χρόνια για να γραφτεί;Δεν φαντάζομαι ο Ιωαννίδης να γράφει ένα τραγούδι τον μήνα.Μου φαίνεται λίγο περίεργο.Και από την άλλη την βιομηχανία αυτή που συζητάμε μη ξεχνάς ότι την έχουν υπηρετήσει μουσικοί μεγάλου βελινεκούς που έχουν επιρεάσει πάρα πολλούς καλλιτέχνες με το έργο τους.Πάρε Ζαμπέτας,Χιώτης,Διονυσίου,Νικολόπουλος,Πυξ λαξ,Νταλάρας,Τερζής και άλλοι μεγάλοι και τρανοί.Το ότι οι έντεχνοί αρκούνται στις καλοκαιρινές περιοδείες με αποτέλεσμα να βγάζουν λιγότερα από τους καλλιτέχνες της νυχτερινής διασκέδασης είναι καθαρά δικιά τους επιλογή.


    Δεν ξέρω να σου πω, αν τέχνη είναι ό,τι παίρνει μέρες,εβδομάδες και χρόνια για να γραφτεί ή να γίνει. Αυτό που ξέρω με σιγουριά, είναι ότι η τέχνη δεν είναι κάτι που το γράφεις ή το κάνεις σε πέντε λεπτά.
    Αν και από τα ονόματα που έχεις γράψει, πιστεύω ότι θα έπρεπε να αφαιρέσεις τους Πυξ-Λαξ και τον Νταλάρα, δεν είναι σωστό να μπλέκουμε με ονόματα. Κι αυτό για δύο λόγους. Πρώτον, είναι εντελώς διαφορετικές οι εποχές που αναφέρεις. Εκείνες τις εποχές υπήρχαν περισσότερα μαγαζιά από τραγουδιστές. Και δεύτερον, υπάρχουν πολλά περισσότερα ονόματα που υποτιμούν παρά τιμούν τη μουσική βιομηχανία.



    Κλείνοντας, θα πω ότι δεν είναι ανάγκη να συμφωνούμε σε όλα. Ο καθένας έχει τη γνώμη του και είναι σεβαστή, τουλάχιστον από εμένα.




    @ monkeyface

    Παράθεση:

    Έλεος βρε παιδιά!!!
    Δηλαδή εμείς που ακούμε σκυλάδικα είμαστε τα παιδιά ενός κατώτερου θεού;;;
    Δεν έχουμε παιδεία και ποιότητα γιατί μας αρέσει να ακούμε και τον Χριστοδουλόπουλο και τον Τερλέγκα...
    Πειράζει που εγώ ακούω και αυτούς και τους άλλους... τους ποιοτικούς;;; Ή μήπως δεν έχω το δικαίωμα να έχω γνώμη!!!;;; Εγώ θέλω και τον Ποιοτικό και τον Σκυλά!!!
    Έτσι γιατί θέλω και να το ρίχνω έξω που και που!!! Να πηγαίνω στα μπουζούκια και να τα σπάω και να μην κλείνομαι συνέχεια σ' ένα ροκ καφέ που από άποψη και καλά είναι γεμάτο μιζέρια!!! Θέλω όταν είμαι ερωτευμένη να δακρύσω με τα λεγόμενα "ποιοτικά" αλλά και να πέσω στα πατώματα με τα "σκυλάδικα"!
    Ξέρετε πόσοι απο αυτούς που μου πουλάν κουλτούρα έχω συναντήσει εγώ στα σκυλάδικα να είναι λιώμα και να τα σπάνε;! Φτάνει πια με τους ψευτοκουλτουριάρηδες!!!
    Μην είστε απόλυτοι!!! Μουσική - τραγούδι είναι κι αυτό!!! Το ότι εσείς δεν το αντέχετε δε σημαίνει ότι δεν "υπάρχει" για κάποιους άλλους!!!
    Πάντα σας φταίει η εποχή, η τηλεόραση και η διαφήμιση!!!
    Εγώ ζω την εποχή μου γιατί θέλω να ζω μες στην αλήθεια κι όχι στην κοσμάρα μου!!! Πειράζει;;;
    Ουφ!!! Τα είπα!!!Αυτά για να μη γίνουμε και γελίοι στο τέλος._


    Ελπίζω μόνο να μην απευθύνεσαι σε μένα...
    delldal
    24.10.2006, 04:12
    den xairw ti exoun pathei oi flouflides me ta skyladika tragoudia alla tous pliroforw oti polla ap ta skuladika tragoudia einai pandyskola ..kai den tragoudiontai eukola opote mewrikoi merikoi as arkestoun sta 5 apla accorda pou paizoun giati ama akousoun ermeinies maki xristodoulopoulo kolia.vasw xatzi,salea,gonidi.agelopoulo,kazatzidi,mella.sygxrona dimotika,paridi,kardamili.ktl den tha xanapiasoun organa sta xeria tous.
    proswpika prospathw na ta paizw kai tragoudaw olla.skuladika kai mi.
    afta.
    monkeyface
    24.10.2006, 09:44
    Παράθεση:

    Το μέλος prochatz στις 24-10-2006 στις 04:08 έγραψε...


    @ monkeyface

    Παράθεση:

    Έλεος βρε παιδιά!!!
    Δηλαδή εμείς που ακούμε σκυλάδικα είμαστε τα παιδιά ενός κατώτερου θεού;;;
    Δεν έχουμε παιδεία και ποιότητα γιατί μας αρέσει να ακούμε και τον Χριστοδουλόπουλο και τον Τερλέγκα...
    Πειράζει που εγώ ακούω και αυτούς και τους άλλους... τους ποιοτικούς;;; Ή μήπως δεν έχω το δικαίωμα να έχω γνώμη!!!;;; Εγώ θέλω και τον Ποιοτικό και τον Σκυλά!!!
    Έτσι γιατί θέλω και να το ρίχνω έξω που και που!!! Να πηγαίνω στα μπουζούκια και να τα σπάω και να μην κλείνομαι συνέχεια σ' ένα ροκ καφέ που από άποψη και καλά είναι γεμάτο μιζέρια!!! Θέλω όταν είμαι ερωτευμένη να δακρύσω με τα λεγόμενα "ποιοτικά" αλλά και να πέσω στα πατώματα με τα "σκυλάδικα"!
    Ξέρετε πόσοι απο αυτούς που μου πουλάν κουλτούρα έχω συναντήσει εγώ στα σκυλάδικα να είναι λιώμα και να τα σπάνε;! Φτάνει πια με τους ψευτοκουλτουριάρηδες!!!
    Μην είστε απόλυτοι!!! Μουσική - τραγούδι είναι κι αυτό!!! Το ότι εσείς δεν το αντέχετε δε σημαίνει ότι δεν "υπάρχει" για κάποιους άλλους!!!
    Πάντα σας φταίει η εποχή, η τηλεόραση και η διαφήμιση!!!
    Εγώ ζω την εποχή μου γιατί θέλω να ζω μες στην αλήθεια κι όχι στην κοσμάρα μου!!! Πειράζει;;;
    Ουφ!!! Τα είπα!!!Αυτά για να μη γίνουμε και γελίοι στο τέλος._


    Ελπίζω μόνο να μην απευθύνεσαι σε μένα...



    Απευθύνομαι σε όλους εκείνους που είναι στενόμυαλοι και δεν μπορούν να καταλάβουν πως πέρα από τις δικές τους απόψεις υπάρχουν και άλλες που θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με σεβασμό!!!
    Και κάτι άλλο την ποιότητα για μένα δε μπορούν να μου την ορίζουν άλλοι! (Μην το πάρεις προσωπικά... είναι για όλα αυτά που έχουν γραφτεί σ' αυτό το θέμα...)

    alterhoh
    24.10.2006, 10:58
    Παράθεση:

    Το μέλος nalpha στις 22-10-2006 στις 13:51 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος tatsis στις 21-10-2006 στις 01:36 έγραψε...

    ELEOS eyti den einai mousiki
    einai oti pio eleino exo akousei stin zoi mou.
    mou prokaloun aidia mexri thanatou!!!!!!!
    den exo logia na ekfraso aytin tin aidia kai apextheia pou exo apenanti apo aytin
    tin o (theos) na tin kanei (mousuki).
    an yparxei kai aytos.......



    Ό,τι και να έχει ειπωθεί, παιδιά ο Ζαμπέτα; είναι από τους μεγαλύτερους ευεργέτες της ελληνικής λαικής μουσικής! Μή ξεφεύγουμε... Η διαφορά ανάμεσα στο Ζαμπέτα (και κατ' επέκταση, το Χιώτη, Καζαντζίδη, Μπιθικώτση κλπ. κλπ. κλπ. κλπ.) και στο σκυλάδικο είναι Χ-Α-Ω-Δ-Η-Σ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Καμία σχέση. Ήμαρτον ρε παιδιά!!!!!!!!!!!!!!

    Αν καταλαβα καλά αναφέρεσαι στον Ζαμπέτα που λέω πιο πάνω?


    megaloserwtikos
    24.10.2006, 14:01

    Δεν πρέπει να σας προβλημματίζει η στάση των ανθρώπων που ακούνε μόνο έντεχνα. Και για να μιλήσουμε ευθέως, το ξέρω κι από τους φίλους μου που ακούνε Κατσιμιχαίους και Αλκίνοο, είναι άνθρωποι που ειρωνεύονται τα λαικά ακούσματα, όχι μόνο τα σκυλάδικα.
    Εχω συναναστραφεί λαικά παιδιά και σου λένε ''δεν μπορώ να ακούσω (τα έντεχνα), αλλά θα πρέπει να είναι καλά'' μιλούν με σεβασμό για τα ακούσματα των άλλων. Αυτή η απαξίωση και η πόζα, η έλλειψη σεβασμού στον άνθρωπο που συγκινείτε από λαικά η σκυλαδικα μόνο στους εντεχνίλες την συναντάς.

    Λόγω της δουλειάς μου, έχω συναναστραφεί και καλλιτέχνες του έντεχνου, από εκεί πηγάζει, συχνά (όχι όλοι ευτυχώς), είναι κι αυτοί μέσα στην απαξίωση...

    Εγώ (το ξαναγραψα) ακούω έντεχνα, τα αγοράζω κι όλας, (δεν τα κάνω νταουνλάουντ), αλλά τους καλούς καλλιτέχνες, ότι ρεπερτόριο και να υπηρετούν τους αναγνωρίζω και τους σέβομαι.


    Κι εδώ να ρωτήσω κάτι, γιατί γεμίσαμε τόσες σελίδες κατηγορώντας απαξιωτικά το σκυλάδικο και δεν αφήσαμε στην ησυχία τους τους όποιους θαυμαστές του είδους, να συζητήσουν γι αυτό και να ανταλλάξουν απόψεις;

    με την πρώτη σταγόνα της βροχής, σκοτώθηκε το καλοκαίρι...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : megaloserwtikos στις 24-10-2006 18:40 ]

     

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : megaloserwtikos στις 09-06-2008 02:54 ]


    AlmaNegra
    24.10.2006, 18:37
    Παράθεση:
    Δεν πρέπει να σας προβλημματίζει η στάση των ανθρώπων που ακούνε μόνο έντεχνα. Και για να μιλήσουμε ευθέως, το ξέρω κι από τους φίλους μου που ακούνε Κατσιμιχαίους και Αλκίνοο, είναι άνθρωποι που ειρωνεύονται τα λαικά ακούσματα, όχι μόνο τα σκυλάδικα.
    Είναι άνθρωποι συνήθως ξινοί με κακία απέναντι σε αυτά τα ακούσματα, άνθρωποι που νομίζουν ότι είναι ανώτερου πνεύματος, χαζοεξυπνάκηδες και κομπλεξικοί.
    Εχω συναναστραφεί λαικά παιδιά και σου λένε ''δεν μπορώ να ακούσω (τα έντεχνα), αλλά θα πρέπει να είναι καλά'' μιλούν με σεβασμό για τα ακούσματα των άλλων. Αυτή η απαξίωση και η πόζα, η έλλειψη σεβασμού στον άνθρωπο που συγκινείτε από λαικά η σκυλαδικα μόνο στους εντεχνίλες την συναντάς.

    Λόγω της δουλειάς μου, έχω συναναστραφεί και καλλιτέχνες του έντεχνου, από εκεί πηγάζει, συχνά (όχι όλοι ευτυχώς), είναι κι αυτοί μέσα στην απαξίωση...

    Εγώ (το ξαναγραψα) ακούω έντεχνα, τα αγοράζω κι όλας, (δεν τα κάνω νταουνλάουντ), αλλά τους καλούς κλαλλιτέχνες, ότι ρεπερτόριο και να υπηρετούν τους αναγνωρίζω και τους σέβομαι.


    Συμφωνώ απόλυτα Πέτρο. Ίσως ο όρος έντεχνο δημιουργήθηκε από την "ανάγκη" ορισμένων να αισθάνονται καλύτεροι από άλλους. Κι εμένα προσωπικά δεν μου αρέσουν τα "σκυλάδικα" αλλά θεωρώ όλους αυτούς τους χαρακτηρισμούς υπερβολικούς. Δηλαδή πόσο πιο πολύ "τέχνη" περιέχει ένα τραγούδι του Ιωαννίδη με 3 συγχορδίες όλες κι όλες από ένα ζειμπέκικο του Χριστοδουλόπουλου που περιέχει μια μίξη τεχνικών (βλέπε μέτρο, μουσικά διαστήματα) από διάφορους πολιτισμούς (βλέπε Έλληνες, Άραβες κλπ) που αντέχουν στο χρόνο. Ναι, εννοείται πως δε συγκρίνω το Χατζιδάκι με την Πέπη Τσεσμενλή, ούτε λέω πως τα άσματα του Χριστοδουλόπουλου αποτελούν τη μουσική μας κληρονομιά. Η μουσική όμως είναι μια και αδιαίρετη. Δεν υπάρχουν "καλά" ή "κακά" ήδη μουσικής. Υπάρχει καλή και κακή μουσική, ανεξάρτητα αν παίζεται από μπουζούκι ή από όμποε.. Στο κάτω κάτω ένας ρόλος της μουσικής είναι η ψυχαγωγία... Ελπίζω να γίνομαι κατανοητός
    nalpha
    25.10.2006, 19:38
    Παράθεση:

    Το μέλος alterhoh στις 24-10-2006 στις 10:58 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος nalpha στις 22-10-2006 στις 13:51 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος tatsis στις 21-10-2006 στις 01:36 έγραψε...

    ELEOS eyti den einai mousiki
    einai oti pio eleino exo akousei stin zoi mou.
    mou prokaloun aidia mexri thanatou!!!!!!!
    den exo logia na ekfraso aytin tin aidia kai apextheia pou exo apenanti apo aytin
    tin o (theos) na tin kanei (mousuki).
    an yparxei kai aytos.......



    Ό,τι και να έχει ειπωθεί, παιδιά ο Ζαμπέτα; είναι από τους μεγαλύτερους ευεργέτες της ελληνικής λαικής μουσικής! Μή ξεφεύγουμε... Η διαφορά ανάμεσα στο Ζαμπέτα (και κατ' επέκταση, το Χιώτη, Καζαντζίδη, Μπιθικώτση κλπ. κλπ. κλπ. κλπ.) και στο σκυλάδικο είναι Χ-Α-Ω-Δ-Η-Σ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Καμία σχέση. Ήμαρτον ρε παιδιά!!!!!!!!!!!!!!

    Αν καταλαβα καλά αναφέρεσαι στον Ζαμπέτα που λέω πιο πάνω?







    nalpha
    25.10.2006, 19:39
    Παράθεση:

    Το μέλος megaloserwtikos στις 24-10-2006 στις 14:01 έγραψε...

    Δεν πρέπει να σας προβλημματίζει η στάση των ανθρώπων που ακούνε μόνο έντεχνα. Και για να μιλήσουμε ευθέως, το ξέρω κι από τους φίλους μου που ακούνε Κατσιμιχαίους και Αλκίνοο, είναι άνθρωποι που ειρωνεύονται τα λαικά ακούσματα, όχι μόνο τα σκυλάδικα.
    Είναι άνθρωποι συνήθως ξινοί με κακία απέναντι σε αυτά τα ακούσματα, άνθρωποι που νομίζουν ότι είναι ανώτερου πνεύματος, χαζοεξυπνάκηδες και κομπλεξικοί.
    Εχω συναναστραφεί λαικά παιδιά και σου λένε ''δεν μπορώ να ακούσω (τα έντεχνα), αλλά θα πρέπει να είναι καλά'' μιλούν με σεβασμό για τα ακούσματα των άλλων. Αυτή η απαξίωση και η πόζα, η έλλειψη σεβασμού στον άνθρωπο που συγκινείτε από λαικά η σκυλαδικα μόνο στους εντεχνίλες την συναντάς.

    Λόγω της δουλειάς μου, έχω συναναστραφεί και καλλιτέχνες του έντεχνου, από εκεί πηγάζει, συχνά (όχι όλοι ευτυχώς), είναι κι αυτοί μέσα στην απαξίωση...

    Εγώ (το ξαναγραψα) ακούω έντεχνα, τα αγοράζω κι όλας, (δεν τα κάνω νταουνλάουντ), αλλά τους καλούς καλλιτέχνες, ότι ρεπερτόριο και να υπηρετούν τους αναγνωρίζω και τους σέβομαι.


    Κι εδώ να ρωτήσω κάτι, γιατί γεμίσαμε τόσες σελίδες κατηγορώντας απαξιωτικά το σκυλάδικο και δεν αφήσαμε στην ησυχία τους τους όποιους θαυμαστές του είδους, να συζητήσουν γι αυτό και να ανταλλάξουν απόψεις;

    με την πρώτη σταγόνα της βροχής, σκοτώθηκε το καλοκαίρι...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : megaloserwtikos στις 24-10-2006 18:40 ]










    pa___
    26.10.2006, 02:12
    Παράθεση:

    Τι εννοείς με τη φράση "δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα πορτραίτο"; Τι περίμενες να είναι; Ένα πορτραίτο ζωγράφισε ο Ντα Βίντσι, ένα πορτραίτο οφείλεις να δεις.


    Θέλω να πω ότι είναι απλά ένα πορτρέτο για το οποίο έχει γίνει πάρα πολύ μεγάλο θέμα-όχι χωρίς λόγο-αλλά κυρίως όχι για αυτό που απεικονίζει.Δηλαδή αν το έβλεπε κάποιος από έναν άλλον πλανήτη ίσως να το προσπερνούσε επιδεικτικά γιατί μεταξύ μας η Μόνα Λίζα δεν είναι και καμιά θεογκόμενα για να σε τραβήξει.. Δεν ξέρω αν με πιάνεις...

    Παράθεση:
    Αν η τέχνη είναι αυτό που λες, τότε η τέχνη δεν είναι τίποτα. Με άλλα λόγια, αν οποιαδήποτε δημιουργία θεωρείται τέχνη, τότε δεν έχει νόημα ύπαρξης η λέξη "τέχνη". Από την άλλη πλευρά, αν θεωρείς ότι η λέξη "τέχνη" ταυτίζεται με τη λέξη "δημιουργία" τότε θα μπορούσαμε να κάνουμε αμοιβαία αντικατάσταση των δύο λέξεων. Για μένα είναι δύο λέξεις πολύ μακριά η μία από την άλλη. Το ότι η τέχνη συνεπάγεται τη δημιουργία είναι προφανές. Δεν ισχύει, όμως, το αντίστροφο, διότι όταν έχω μία δημιουργία δεν είναι απαραίτητο αυτή να συνεπάγεται την τέχνη.


    Γιατί η δημιουργία δεν συνεπάγεται τέχνη;Από την στιγμή που δημιουργείς κάτι ωραίο (κάτι που δηλαδή βρίσκει οπαδούς σαν δημιούργημα) κάνεις τέχνη.Κάποιος επιπλοποιός,κάποιος που φτιάχνει έπιπλα μπαμπού,δεν κάνει τέχνη;Τεχνίτη τον ανεβάζουνε,τεχνίτη τον κατεβάζουνε.Όχι τυχαία.Είναι τεχνίτης.Αυτό που κάνει είναι τέχνη,και μπορεί να το διδάξει/μεταδώσει και σε κάποιον δεύτερο.Εδώ σε μια παρέα συζητάς και λέει κάποιος μια ωραία ατάκα και αμέσως πετάγεται ένα "Καλά τώρα ζωγράφισες!!"Έίπες κάτι το οποίο ο άλλος το ασπάστηκε.Δημιούργησες.Έκανες κάτι δικό σου κοινό και κάποιοι το ασπάστηκαν.Τους άρεσε.Τους προκάλεσε ένα όμορφο συναίσθημα.Ακόμα και οι καλές ατάκες θέλουν την τέχνη τους.. Και η ρητορεία είναι μια από τις αρχαιότερες τέχνες.

    Παράθεση:
    Εγώ δέχομαι ότι το έντεχνο είναι έντεχνο και το λαϊκό, λαϊκό. Από πότε, όμως, απαγορεύτηκε στον Α.Ιωαννίδη ή στον Β.Παπακωνσταντίνου να τραγουδούν ζεϊμπέκικα; Να τονίσω εδώ ότι μιλάμε για το ζεϊμπέκικο, το οποίο κατά τη γνώμη μου έχει παρεξηγηθεί πολύ. Αν θέλεις, μπορείς να κοιτάξεις το άρθρο "Ζεϊμπέκικο: Ο Μοναχικός Θρήνος" το οποίο γράφτηκε στην εφημερίδα ΤΑ ΝΕΑ, και αυτή τη στιγμή βρίσκεται στα άρθρα του ΜΗ, χάρη στο μέλος tzouv. Είμαι, απόλυτα σύμφωνος με αυτό το άρθρο.


    Προς Θεού!Δεν χρησιμοποίησα πουθενά την λέξη "απαγορεύεται".Απλά είπα να μην μπερδεύομαστε.Το ότι κάποιος έντεχνος τραγούδησε/έγραψε κάτι καλό δεν είναι κατακριτέο σε καμία περίπτωση αλλά όχι και να λέμε ότι το ένα και μοναδικό ζεϊμπέκικο του Ιωαννίδη είναι κομματάρα και να ισοπεδώνουμε ένα κάρο ζεϊμπέκικα,πραγματικές τραγουδάρες που έχουνε μεγαλώσει γενιές και γενιές,επείδή τα λένε σκυλάδες.Και ο Μαργαρίτης σκυλάς είναι,το "κελί 32" πόσες γενιές μεγάλωσε και πόσες θα μεγαλώσει ακόμα;Όταν λοιπόν ικανοποιήσαι με ένα ζεϊμπέκικο επείδη το έχει τραγουδήσει λαϊκός μου φαίνεται λίγο φανατισμένο.Εκτός αν σε παρερμήνευσα όπου εδώ ζητώ συγνώμη..
    Έπίσης καλό είναι να εξετάζουμε τις λέξεις με την σημερινή τους έννοια.Το ζεϊμπέκικο έχει φτάσει μέσα από τους χρόνους στην κατάσταση πού έχει φτάσει.Όταν μιλάω λοιπόν για ζεϊμπέκικο εννοώ αυτό που εννοεί η συντριπτκή πλειονότητα του κόσμου.Τι εννοούσαν πριν 50 χρόνια μ'αρέσει να το ξέρω επειδή μ' αρέσει η ιστορία.Το να μιλάω με έννοιες,όχι φθαρμένες αλλά αλλοιωμένες (για τον α,β λόγο) είναι σαν να θέλω να αγοράσω μια κιθάρα 800€ και να ψάχνω να βρω πόσο έχει σε δραχμές.Μη γυρνάμε πίσω..

    Παράθεση:
    Όταν κάνει συναυλία η Βανδή, η Βίσση, ο Πετρέλης... κλπ, το μαθαίνεις ακόμα κι αν δεν επιδιώκεις να το μάθεις. Όταν κάνει συναυλία, όμως, ο Α.Ιωαννίδης δεν το μαθαίνεις ποτέ. Και μπορεί εσένα να μη σε ενδιαφέρει, διότι ενδεχομένως να μην ακούς αυτή τη μουσική. Εμένα, όμως, που με ενδιαφέρει, δε μου αφήνουν το περιθώριο να το μάθω. Δε μπορείς να καταλάβεις πόσο κρίμα είναι να χάνεις μία συναυλία επειδή δε σε ενημέρωσε κανείς. Αφού παραδέχεσαι ότι γνωρίζεις ορισμένα πράγματα, πιστεύω να συμφωνείς ότι ο Γ.Βασιλείου (για παράδειγμα) δεν αξίζει μεγαλύτερη διαφήμιση από τονΑ.Ιωαννίδη. Κι όμως, αυτός πουλάει, αυτόν προωθούν. Και φυσικά, δεν εννοώ ότι επειδή ο Α.Ιωαννίδης τραγουδάει "έντεχνο" οφείλει να διαφημίζεται περισσότερο, εννοώ ότι ο Α.Ιωαννίδης έχει κάνει μουσικές σπουδές πολύ μεγαλύτερες από κάποιους άλλους αλλά οι κόποι του δεν αναγνωρίζονται. Απ' ότι είδα, είσαι μουσικός. Αν είχες κάνει πολλά χρόνια μουσικές σπουδές, θα σου φαινόταν δίκαιο να μη σε αναγνωρίζουν και μάλιστα να υποτιμούν τη δουλειά σου, ενώ ταυτόχρονα να ευνοούν κάποιον τυχάρπαστο, ο οποίος έκανε ένα σουξέ και έγινε γνωστός από το πουθενά;


    Η Βανδή,ο Πετρέλης κτλ φροντίζουν να τους προωθούν.Είναι μέρος της δουλειάς τους να πάνε σε τηλεοπτικές εκπομπές,να βγάλουνε πόστερς,να δώσουνε συνεντεύξεις και εν συνεχεία να δουλέψουν σε ένα μαγαζί τον χειμώνα.Οι έντεχνοι είτε επειδή το παίζουν πιο κουλτούρα και επείπεδό (σύμφωνα με τις παραπάνω μαρτυρίες πάντα) είτε επειδή δε γουστάρουν να γίνονται τροφή στα ΜΜΕ (για τους δικούς τους λόγους) απέχουν από όλα τα παραπάνω με τις συνέπειες που ανέφερες.Ελλιπής διαφήμηση,ελλιπής προώθηση κτλ τκλ.. Οπότε το ότι δεν ενημερώνεσαι σωστά για έντεχνα events δεν φταίνε οι σκυλάδες και οι λαϊκοί.Δεν νομίζω ότι ο Ιωαννίδης δεν έχει προτάσεις για τηλεοπτικές εκπομπές,συνεντεύξεις,φωτογραφήσεις κτλ.Απλά απέχει και θα έχει τους λόγους του ο άνθρωπος.Ο Μακρόπουλος ή ο Βασηλείου όμως-που θεωρητικά όπως λες έχουν λιγότερες μουσικές γνώσεις-δεν ενοχλούνται από τα ΜΜΕ και έτσι προβάλονται περισσότερο.Εν κατακλείδι όλα είναι θέμα επιλογών.

    Παράθεση:

    Δεν ξέρω να σου πω, αν τέχνη είναι ό,τι παίρνει μέρες,εβδομάδες και χρόνια για να γραφτεί ή να γίνει. Αυτό που ξέρω με σιγουριά, είναι ότι η τέχνη δεν είναι κάτι που το γράφεις ή το κάνεις σε πέντε λεπτά.
    Αν και από τα ονόματα που έχεις γράψει, πιστεύω ότι θα έπρεπε να αφαιρέσεις τους Πυξ-Λαξ και τον Νταλάρα, δεν είναι σωστό να μπλέκουμε με ονόματα. Κι αυτό για δύο λόγους. Πρώτον, είναι εντελώς διαφορετικές οι εποχές που αναφέρεις. Εκείνες τις εποχές υπήρχαν περισσότερα μαγαζιά από τραγουδιστές. Και δεύτερον, υπάρχουν πολλά περισσότερα ονόματα που υποτιμούν παρά τιμούν τη μουσική βιομηχανία.


    Δηλαδή πόση ώρα θες για να γράψεις ένα τραγούδι με 4 συγχορδίες 2 κουπλέ και 1 ρεφρέν;;Το πολύ 10 λεπτά!Βάζεις και ένα βιολί μέσα,άντε και λίγο πιάνο και ξαφνικά το τραγούδι φαίνεται να το μελετάνε μήνες για να το γράψουνε;Δεν νομίζω ότι είναι έτσι!Το πόση ώρα θέλει η τέχνη είναι σχετικό (στο τραγούδι τουλάχιστον).Είναι ανάλογα τον καλλιτέχνη και την στιγμή.Το οτί υπήρχαν περισσότερα μαγαζιά τι σημαίνει;Ότι κάνανε ψυχικό;Δηλαδή είπανε "Μωρέ μην κάθονται τα καημένα τα μαγαζιά,πάμε να τα γεμίσουμε!Κρίμα είναι";!Και επίσης,να σου θυμήσω ότι ο Νταλάρας-τον οποίο προσωπικά τον θεωρώ ένα από τους μεγαλύτερους και πιο διαβασμένους μουσικούς στη χώρα μας-δούλεψε σε νυχτερινό μαγαζί την τελευταία πενταετία και μάλιστα έβαλε την συγκεκριμένη δουλεία και σε cd (δυστυχώς δε θυμάμαι χρονιά και μαγαζί.Το ο δίσκο λέγεται από καρδιάς)Το ίδιο έκανε και η Αλεξίου,στον Κεραμικό.

    Παράθεση:
    Κλείνοντας, θα πω ότι δεν είναι ανάγκη να συμφωνούμε σε όλα. Ο καθένας έχει τη γνώμη του και είναι σεβαστή, τουλάχιστον από εμένα.


    Εδώ θα με βρεις απόλυτα σύμφωνο!Δε θα χαλάσουμε και τις καρδίες μας για τον Μπουγά και τον Ιωαννίδη!Αυτοί την δουλειά τους κάνουν..
    prochatz
    26.10.2006, 15:49
    @pa___

    Παράθεση:

    Θέλω να πω ότι είναι απλά ένα πορτρέτο για το οποίο έχει γίνει πάρα πολύ μεγάλο θέμα-όχι χωρίς λόγο-αλλά κυρίως όχι για αυτό που απεικονίζει.Δηλαδή αν το έβλεπε κάποιος από έναν άλλον πλανήτη ίσως να το προσπερνούσε επιδεικτικά γιατί μεταξύ μας η Μόνα Λίζα δεν είναι και καμιά θεογκόμενα για να σε τραβήξει.. Δεν ξέρω αν με πιάνεις...


    Μα το θέμα δεν είναι αν η Μόνα Λίζα είναι θεογκόμενα ( ). Το θέμα είναι αν αυτό το πορτραίτο το θεωρείς τέχνη. Για μένα οφείλεις να το θεωρήσεις. Ακόμα κι αν ερχόταν κάποιος από άλλο πλανήτη με την ίδια, όμως, αισθητική αντίληψη, θα έπρεπε οπωσδήποτε να παραδεχτεί ότι αυτό είναι τέχνη. Δε νομίζω ότι είναι διαπραγματεύσιμο.


    Παράθεση:

    Γιατί η δημιουργία δεν συνεπάγεται τέχνη;Από την στιγμή που δημιουργείς κάτι ωραίο (κάτι που δηλαδή βρίσκει οπαδούς σαν δημιούργημα) κάνεις τέχνη.Κάποιος επιπλοποιός,κάποιος που φτιάχνει έπιπλα μπαμπού,δεν κάνει τέχνη;Τεχνίτη τον ανεβάζουνε,τεχνίτη τον κατεβάζουνε.Όχι τυχαία.Είναι τεχνίτης.Αυτό που κάνει είναι τέχνη,και μπορεί να το διδάξει/μεταδώσει και σε κάποιον δεύτερο.Εδώ σε μια παρέα συζητάς και λέει κάποιος μια ωραία ατάκα και αμέσως πετάγεται ένα "Καλά τώρα ζωγράφισες!!"Έίπες κάτι το οποίο ο άλλος το ασπάστηκε.Δημιούργησες.Έκανες κάτι δικό σου κοινό και κάποιοι το ασπάστηκαν.Τους άρεσε.Τους προκάλεσε ένα όμορφο συναίσθημα.Ακόμα και οι καλές ατάκες θέλουν την τέχνη τους.. Και η ρητορεία είναι μια από τις αρχαιότερες τέχνες.


    Η δημιουργία, από μόνη της, δε συνεπάγεται σε καμία περίπτωση τέχνη. Επίσης, σε καμία περίπτωση δε συνεπάγεται τέχνη, αυτό που έχει οπαδούς. Αλίμονο, αν οτιδήποτε είχε οπαδούς ονομαζόταν τέχνη. Το ίδιο ισχύει και για τη δημιουργία.

    Όταν ένας επιπλοποιός φτιάχνει έπιπλα μπαμπού δεν κάνει απαραίτητα τέχνη. Τέχνη κάνει μόνο στην περίπτωση που τα φτιάχνει σωστά. Αν σου έφτιαχνε ένα τραπέζι με δύο πόδια, το οποίο δεν ισορροπεί, τότε δε θα τον ονόμαζες τεχνίτη. Είναι τεχνίτης μόνο στην περίπτωση που κάνει σωστά αυτό που πρέπει να κάνει.

    Σε ότι αφορά τους οπαδούς. Εγώ δεν ξέρω να παίζω βιολί. Παρόλαυτα, το πιάνω στα χέρια μου και αρχίζω να παίζω σκόρπιες, φάλτσες νότες. Αν αυτό που παίζω, αρέσει σε δέκα, πενήντα, εκατό άτομα, αυτό σημαίνει ότι αυτό που παίζω είναι τέχνη; Σε καμία περίπτωση. Είναι προφανές ότι, ό,τι έχει οπαδούς δεν είναι απαραίτητα τέχνη.

    Το παράδειγμα, με την παρέα δεν είναι και το καλύτερο δυνατό. Δηλαδή, επειδή σου είπε ένας μεταφορικά "Ζωγράφισες", αυτό σημαίνει ότι έκανες τέχνη; Κι αν αυτό που είπες ήταν άτοπο, ψευδό, αντίφαση κλπ μπορεί να θεωρηθεί τέχνη επειδή το ασπάστηκε ο άλλος;
    Μάλλον, καταλαβαίνουμε την Τέχνη διαφορετικά. Προσωπικά, δεν καταλαβαίνω που βρίσκεται η τέχνη μέσα σε μία φράση η οποία χρονικά ταίριαζε με το σημείο που την είπες.

    Παράθεση:

    Προς Θεού!Δεν χρησιμοποίησα πουθενά την λέξη "απαγορεύεται".Απλά είπα να μην μπερδεύομαστε.Το ότι κάποιος έντεχνος τραγούδησε/έγραψε κάτι καλό δεν είναι κατακριτέο σε καμία περίπτωση αλλά όχι και να λέμε ότι το ένα και μοναδικό ζεϊμπέκικο του Ιωαννίδη είναι κομματάρα και να ισοπεδώνουμε ένα κάρο ζεϊμπέκικα,πραγματικές τραγουδάρες που έχουνε μεγαλώσει γενιές και γενιές,επείδή τα λένε σκυλάδες.Και ο Μαργαρίτης σκυλάς είναι,το "κελί 32" πόσες γενιές μεγάλωσε και πόσες θα μεγαλώσει ακόμα;Όταν λοιπόν ικανοποιήσαι με ένα ζεϊμπέκικο επείδη το έχει τραγουδήσει λαϊκός μου φαίνεται λίγο φανατισμένο.Εκτός αν σε παρερμήνευσα όπου εδώ ζητώ συγνώμη..


    Επειδή είπα ότι το "Ζήνωνος" είναι εξαιρετικό ζεϊμπέκικο, ισοπέδωσα ένα κάρο ζεϊμπέκικα; Με αυτή τη λογική, να σταματήσουμε την δημιουργία νέων ζεϊμπέκικων γιατί υπάρχει ο κίνδυνος να ισοπεδώσουμε τα παλιά. Το "κελί 32" προσωπικά δε μου αρέσει, σύμφωνα με τον ορισμό του ζεϊμπέκικου που δίνεται στο άρθρο που προανέφερα. Θεωρώ το "Ζήνωνος" ανώτερο. Και για να μη νομίζεις ότι η κρίση μου βασίζεται στο έντεχνο, θα σου πω ότι θεωρώ και το "Αλίμονο" ανώτερο. Και τα δύο αυτά, εκφράζουν κλάμα ψυχής, κάτι που απουσιάζει από το "κελί 32". Όπως σωστά λέει το άρθρο, το ζεϊμπέκικο δεν ήταν απαραίτητα για τους μάγκες. Το "κελί 32" τείνει προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτό που δεν κατάλαβες είναι ότι: Κριτήριο για ένα ζεϊμπέκικο δεν είναι ο τραγουδιστής. Είναι το ίδιο το ζεϊμπέκικο. Αν δε σου αρέσει ο τραγουδιστής ακούς μία διασκευή. Το ζεϊμπέκικο είναι ένα είδος τραγουδιού, το οποίο έχει τραγουδηθεί, από ελαφρολαϊκούς, λαϊκούς, "σκυλάδες", ακόμα κι από έντεχνους.

    Δεν τίθεται λόγος συγγνώμης. Συζήτηση κάνουμε.


    Παράθεση:

    Έπίσης καλό είναι να εξετάζουμε τις λέξεις με την σημερινή τους έννοια.Το ζεϊμπέκικο έχει φτάσει μέσα από τους χρόνους στην κατάσταση πού έχει φτάσει.Όταν μιλάω λοιπόν για ζεϊμπέκικο εννοώ αυτό που εννοεί η συντριπτκή πλειονότητα του κόσμου.Τι εννοούσαν πριν 50 χρόνια μ'αρέσει να το ξέρω επειδή μ' αρέσει η ιστορία.Το να μιλάω με έννοιες,όχι φθαρμένες αλλά αλλοιωμένες (για τον α,β λόγο) είναι σαν να θέλω να αγοράσω μια κιθάρα 800€ και να ψάχνω να βρω πόσο έχει σε δραχμές.Μη γυρνάμε πίσω..
    Παράθεση:


    Το σωστό είναι να εξετάζεις μία έννοια με την πραγματική της σημασία. Πολύ περισσότερο, όταν έχεις δείγματα σωστού ζεϊμπέκικου. Ακόμα περισσότερο, όταν συνεχίζουν να βγαίνουν τέτοια ζεϊμπέκικα. Αυτό που λες (αν και πιστεύω ότι είναι λάθος να το κάνουμε), θα το υποστήριζα μόνο εάν η έννοια του ζεϊμπέκικου είχε αλλοιωθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε να μη μπορούμε να συνεννοηθούμε. Συνεπώς, το σωστό ζεϊμπέκικο δεν είναι ιστορία, είναι παρόν.

    Παράθεση:

    Η Βανδή,ο Πετρέλης κτλ φροντίζουν να τους προωθούν.Είναι μέρος της δουλειάς τους να πάνε σε τηλεοπτικές εκπομπές,να βγάλουνε πόστερς,να δώσουνε συνεντεύξεις και εν συνεχεία να δουλέψουν σε ένα μαγαζί τον χειμώνα.Οι έντεχνοι είτε επειδή το παίζουν πιο κουλτούρα και επείπεδό (σύμφωνα με τις παραπάνω μαρτυρίες πάντα) είτε επειδή δε γουστάρουν να γίνονται τροφή στα ΜΜΕ (για τους δικούς τους λόγους) απέχουν από όλα τα παραπάνω με τις συνέπειες που ανέφερες.Ελλιπής διαφήμηση,ελλιπής προώθηση κτλ τκλ.. Οπότε το ότι δεν ενημερώνεσαι σωστά για έντεχνα events δεν φταίνε οι σκυλάδες και οι λαϊκοί.Δεν νομίζω ότι ο Ιωαννίδης δεν έχει προτάσεις για τηλεοπτικές εκπομπές,συνεντεύξεις,φωτογραφήσεις κτλ.Απλά απέχει και θα έχει τους λόγους του ο άνθρωπος.Ο Μακρόπουλος ή ο Βασηλείου όμως-που θεωρητικά όπως λες έχουν λιγότερες μουσικές γνώσεις-δεν ενοχλούνται από τα ΜΜΕ και έτσι προβάλονται περισσότερο.Εν κατακλείδι όλα είναι θέμα επιλογών.


    Δεν είπα ότι φταίνε οι σκυλάδες και οι λαϊκοί. Είπα ότι φταίνε αυτοί που τους προωθούν. Η Καλομοίρα, για μένα τουλάχιστον, δεν αξίζει να διαφημίζεται περισσότερο από την Τσανακλίδου. Δε ζητάω να τον καλούν να δίνει συνεντέυξεις σε εκπομπές... κλπ, αυτό που ζητάω είναι να αφιερώνουν τα κανάλια, το ραδιόφωνο, τα μέσα γενικότερα, τριάντα δευτερόλεπτα, μία παράγραφο για το που εμφανίζεται ένας έντεχνος καλλιτέχνης. Είναι θέμα επιλογών, αλλά είναι και θέμα προδιάθεσης.

    Παράθεση:

    Δηλαδή πόση ώρα θες για να γράψεις ένα τραγούδι με 4 συγχορδίες 2 κουπλέ και 1 ρεφρέν;;Το πολύ 10 λεπτά!Βάζεις και ένα βιολί μέσα,άντε και λίγο πιάνο και ξαφνικά το τραγούδι φαίνεται να το μελετάνε μήνες για να το γράψουνε;Δεν νομίζω ότι είναι έτσι!Το πόση ώρα θέλει η τέχνη είναι σχετικό (στο τραγούδι τουλάχιστον).Είναι ανάλογα τον καλλιτέχνη και την στιγμή.Το οτί υπήρχαν περισσότερα μαγαζιά τι σημαίνει;Ότι κάνανε ψυχικό;Δηλαδή είπανε "Μωρέ μην κάθονται τα καημένα τα μαγαζιά,πάμε να τα γεμίσουμε!Κρίμα είναι";!Και επίσης,να σου θυμήσω ότι ο Νταλάρας-τον οποίο προσωπικά τον θεωρώ ένα από τους μεγαλύτερους και πιο διαβασμένους μουσικούς στη χώρα μας-δούλεψε σε νυχτερινό μαγαζί την τελευταία πενταετία και μάλιστα έβαλε την συγκεκριμένη δουλεία και σε cd (δυστυχώς δε θυμάμαι χρονιά και μαγαζί.Το ο δίσκο λέγεται από καρδιάς)Το ίδιο έκανε και η Αλεξίου,στον Κεραμικό.


    Πάντως τα έντεχνα τραγούδια δε γράφονται "στο πόδι".

    Εσύ θεωρείς ότι οι τραγουδιστές που βρίσκονται στα μαγαζιά αξίζουν; Οι περισσότεροι όχι. Όπως, ακριβώς το λες. Εδώ βγήκε ο Περικλής, και τον έκαναν τραγουδιστή. Για να μην πω για τον Πρόδρομο.
    Δεν είναι το ίδιο ο Νταλάρας και η Αλεξίου με τους υπόλοιπους. Στον Νταλάρα δεν είχα πάει. Αλλά, στην Αλεξίου ενδεικτικά θα σου πω ότι ήταν πολύ ποιοτικές παραστάσεις. Σε τίποτα δε θύμιζαν νυχτερινό μαγαζί. Καταρχάς, δεν ανέβαινε ο κόσμος στα τραπέζια. Επιπλέον, δεν υπήρχαν κοπέλες με γαρύφαλα.
    pagona
    30.10.2006, 10:30
    Παράθεση:

    Το μέλος Zefuros στις 09-10-2006 στις 00:34 έγραψε...

    πες τα μεγάλε! Γιατί πολύ μας τα έχουνε πρήξει με τα "ποιοτικά " τους

    Παράθεση:

    Το μέλος heartbreak-kid στις 08-10-2006 στις 22:14 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος krios80 στις 08-10-2006 στις 22:06 έγραψε...

    πρέπει να αρχίσει σιγά-σιγά να εξαφανίζεται το σκυλάδικο και να αρχίσει να γίνεται μεγαλύτερη προώθηση στα παραπάνω είδη που ανέφερα.Θα βοηθήσει πάρα πολύ αυτό στην πολιτισμική ανάπτυξη του τόπου μας!



    πώς να το εξαφανίσουμε?με τί τρόπο?να απολύσουμε όσους τα τραγουδάνε?ή να τους στερήσουμε το δικαίωμα στην εργασία?τι όροι είναι αυτοί?να "εξαφανίσουμε"? στην τελική ποιος υποχρεώνει τον καθένα να πάη στο σκυλάδικο αντί να πάη τον αλκίνοο ιωαννίδη.και στην τελική, αν κάποιος σήμερα άσημος καλλιτέχνης του σκυλάδικου τραγούδαγε τον στίχο: "μην μιλάς μην γελάς,κινδυνεύει η ελλάς...στο κορμί βομβιστές κουβαλάς" τί θα λέγαμε όλοι γι'αυτόν??ότι έκανε στροφή στο ποιοτικό ή οτι ο στίχος είναι για γέλια??



    Πες τα επιτελους!!Ολοι με το εντεχνο και καλα !!!και ολοι θελουν μπουζουκια για να ξεσαλωσουν! Αν πεις απο στιχους το εντεχνο?

    pagona
    30.10.2006, 10:49
    Παράθεση:

    Το μέλος sintorin στις 10-10-2006 στις 16:27 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 10-10-2006 στις 15:45 έγραψε...

    Τι είν'τούτο!! Μόλις άκουσα στο ράδιο ένα τραγούδι....μα τι τραγούδι! Ακούστε ή μάλλον διαβάστε στίχο! :
    ήταν η ζωή μου κόλαση και την έκανες απόλαυση! Ε Λ Ε Ο Σ !!

    Είναι να τραβάς τα μαλλιά σου δηλαδή!




    i ena alo pou akousa se ena nisi to kalokairi....elege kati san mexri tin kina tha pao se ena mina...kati tetio, diladi mou eirthe na paro to radiofono tou kafeniou kai na to spaso, ala aplos alaksa kafenio......kai me epiase kai enas tromeros ponokefalos thumamai......


    Ακου και ενα στιχο εντεχνου. Πρωτοψαλτη!! < Θα βαλω την καρο ποδια να φτιαξω μακαρονια και με δουλειες του σπιτιου θα φευγουνε τα χρονια...........> ΕΛΕΟΣ

    Aranios
    30.10.2006, 12:39
    Πολλά πράγματα μπορεί να αντέξει ένας άνθρωπος το σκυλάδικο τραγούδι όμως
    δεν αντέχετε από ανθρώπους με ιδιοσυγκρασία και στάση ζωής μακριά από την σύγχρονη υλιστική < κουλτούρα> της εποχής μας που σημαία έχει το βρώμικο ,το γρήγορο ,και το φθηνό .

    pagona
    30.10.2006, 12:56
    Αφήσου λίγο ελεύθερος ρε φίλε χαλάρωσε .Όλα χρειάζονται στη ζωή. Μι τι άλλο τα σκυλάδικα είναι αυθεντικά και όχι δήθεν , και καλά έντεχνο.
    Aranios
    30.10.2006, 13:04
    Pagona, σ΄αγαπώ ....... αλλά ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ!!!!
    Thalia__
    30.10.2006, 14:02
    Λοιπόν διάβασα όλες τις απόψεις πάνω σε αυτό το θέμα και συμμερίζομαι και κατανόω κάθε διαφορετική άποψη...Το μόνο που έχω να προσθέσω σε αυτό είναι το παρακάτω τραγούδι που ακουσα..
    "Την είχα άχτι την είχα άχτι
    τώρα την έχω μόνο στάχτη
    μέσα στο τσίγκινο κουτί
    που φύλαγε τα μπικουτι.."
    Στην αρχή πίστεψα οτι κάτι δεν ακουσα καλα, μετα γέλασα πολύ και τώρα πιστεύω πως σίγουρα κατι δεν πάει καλα και έχει αρχίσει να χαλαει...
    Aranios
    30.10.2006, 14:12
    καλημέρα Μούσα
    sea_like_eyes
    30.10.2006, 17:50
    χθες μετα απο μπολικο ξενυχτι κατεληξα ξημερωματα στις ''ΜΟΥΣΕΣ LIVE''...ειπε κανεις τιποτα????γαβ...γαβγαβ...
    KAKOFONIKS
    30.10.2006, 18:14
    Μούσες Live ε ! Σωστή σε βρίσκω ! ΄Πολύ καλό αχ ρε Αθήνα με τα ωραία σου εδώ στο Ηράκλειο που τέτοια τύχη!!!!!!!