ελληνική μουσική
    874 online   ·  210.851 μέλη

    Σκυλάδικο τραγούδι...

    tatsis
    21.10.2006, 01:40
    nai re ton aporipto
    kai oxi mono epeidi den einai entexnos



    ANTE GEIA!!!!!!!!
    dijo
    21.10.2006, 02:39
    Παράθεση:

    Το μέλος megaloserwtikos στις 19-10-2006 στις 15:51 έγραψε...

    Κωνσταντίνε ζούμε σε μια εποχή που κάποιοι προσπάθησαν (ίσως οι εταιρίες, δεν ξέρω) να βάλουν ταμπέλες στην μουσική. Εντεχνο ίσον καλό, σκυλάδικο ίσον κακό, ποπ ίσον ανοησία, ροκ ίσον μαγκιά, τζαζ ίσον κουλτουριάρης και πάει λέγοντας.... και δημοτικό ίσον βαρετό και παλιομοδίτικο!
    Για μένα το καλό ειναι καλό και η μούφα, είναι μούφα. Σε όλους τους χώρους μουσικής.
    Κι όποιος κάνει την δουλειά του σωστά και το νιώθει είναι καλλιτέχνης.

    Αλλά θα σου πω, αν δεν βαριέσαι να διαβάζεις, κάτι από μια εμπειρία μου. Κάποτε μιλούσαμε για κάτι άσχετα στη δουλειά μου , εγώ τότε ήμουν πιο νέος και σνόμπαρα φρικτά οτιδήποτε εκτός εντέχνου. Πολύ κακιασμένος όμως. Και πέφτει από το ράδιο εκεί στην δουλειά, ένα που έλεγε ''φέρτε το παιδί του χάρου'' και κάτι τέτοια... και ένα συνάδελφος απλό παιδί από το περιστέρι, άρχισε να κλαίει! Γιατί κάτι του έκανε στα προσωπικά του... και έμεινα ο Αρβανιτικομαθής να χαζεύω και να λέω ''πεσ αν μπορείς ότι αυτό δεν είναι τέχνη τώρα και είναι το τίποτα μπροστά στο ''μένω εκτός'' να αρπάξεις σφαλιάρα''....
    Ηταν τέχνη κι ας ήταν σκυλαδικο...




    Μπορώ να πω ότι συμφωνώ με την άποψή σου, εκτός από ένα σημείο: Μπορεί ο Στράτος Διονυσίου να τραγούδησε και αρκετά σκλυλάδικα, αλλά το "Φέρτε το παιδί του Χάρου" του Άκη Πάνου, είναι η πρώτη φορά που βλέπω να το αποκαλεί κανείς σκυλάδικο. Συνήθως λαϊκό χαρακτηρίζεται, και είμαι κι εγώ αυτής της άποψης.


    Φέρτε το παιδί του χάρου
    Που μου πήρε το δικό μου
    Κι έφερε στο σπιτικό μου
    Δάκρυα και συμφορά

    Φέρτε το παιδί του χάρου
    Να τα πω κι εγώ κλαμένος
    Σαν γονιός χαροκαμένος
    Που του πήραν τη χαρά

    Φέρτε το παιδί του χάρου
    Το μονάκριβο παιδί του
    Η ατέλειωτη ζωή του
    Να πνιγεί στον στεναγμό

    Φέρτε το παιδί του χάρου
    Να το κρύψω να το χάσει
    Κι ίσως τότε λογαριάσει
    Τον δικό μου τον καημό


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : dijo στις 21-10-2006 03:23 ]


    ageras
    21.10.2006, 11:40
    Το σκυλάδικο είναι τελείως ξεχωριστή κατηγορία.Είναι αυθεντικό.Μιλάμε για καθαρό σκυλάδικο(Κόλλιας,Ζούμπας,Νάταλι κ.ά).Αυτοί οι τραγουδιστές είναι δωσμένοι μόνο σε αυτό το είδος.Το καλό που έχουν είναι οτι δουλεύουν χωρίς να ενοχλούν εμάς και κατ'επέκταση τα αυτάκια μας,μολονότι δεν τους παίζουν τα ραδιόφωνα υψηλής ακροαματικότητας και κοινής αποδοχής.Οπότε είναι ευτυχισμένοι και ευχαριστημένοι με αυτό που κάνουν.
    Να ξεκαθαρίσω οτι μιλάμε για σκυλάδικο και όχι για ελαφρολαϊκοτσιφτετελοβλαχοζεϊμπεκικοροκχορευτικοποπ τραγούδι!!!!!

    Αυτά
    maspa
    21.10.2006, 11:45
    Παράθεση:

    Το μέλος ageras στις 21-10-2006 στις 11:40 έγραψε...

    ελαφρολαϊκοτσιφτετελοβλαχοζεϊμπεκικοροκχορευτικοποπ τραγούδι!!!!!

    Αυτά





    Υπάρχει τραγούδι που τα έχει όλα αυτά μαζί??
    ageras
    21.10.2006, 11:47
    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 21-10-2006 στις 11:45 έγραψε...





    Υπάρχει τραγούδι που τα έχει όλα αυτά μαζί??


    Οουυυυυυυυυυυ όσα θές!!!!!

    maspa
    21.10.2006, 11:52
    Παράθεση:

    Το μέλος ageras στις 21-10-2006 στις 11:47 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος maspa στις 21-10-2006 στις 11:45 έγραψε...





    Υπάρχει τραγούδι που τα έχει όλα αυτά μαζί??


    Οουυυυυυυυυυυ όσα θές!!!!!




    Όπως? Όχι τίποτα άλλο να τα έχω στα υπόψιν! (Μεγάλο ταλέντο αυτός που δημιούργει τέτοιον αχταρμά!)
    ageras
    21.10.2006, 11:55
    Αν κάνεις μια περιήγηση στους δίσκους του Μαζώ ή της Δέσποινας όλο και κάτι θα βρεις.Συνήθως ο Φοίβος κάνει τέτοιους πειραματισμούς!!!!
    maspa
    21.10.2006, 12:01
    Παράθεση:

    Το μέλος ageras στις 21-10-2006 στις 11:55 έγραψε...

    Αν κάνεις μια περιήγηση στους δίσκους του Μαζώ ή της Δέσποινας όλο και κάτι θα βρεις.Συνήθως ο Φοίβος κάνει τέτοιους πειραματισμούς!!!!



    Ευχαριστώ για την ενημέρωση Μάνο! ....αλλά δε θα πάρω....

    Sapios_is_back
    22.10.2006, 00:43
    ΠΑΙΔΙΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΤΕ ΤΟ ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ ΕΙΝΑΙ Η ΣΑΠΙΛΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ.
    ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΠΡΑΜΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΚΑ.
    ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΓΙΔΑ ΠΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΠΕΣΕΙ ΜΕΣΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΣΕΙ ΑΣΧΗΜΑ.
    ΟΠΟΙΟΣ ΑΚΟΥΕΙ ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΜΠΥΡΑ

    alterhoh
    22.10.2006, 13:22
    Παράθεση:

    Το μέλος krios80 στις 08-10-2006 στις 22:06 έγραψε...

    το είδος αυτού του τραγουδιού είναι απαράδεκτο(και στίχος και μουσική) και κα υποβαθμίζει τον πολιτισμό της χώρας μας!Και οι εκπροσώποι του.Υπάρχουν τόσα άλλα αξιόλογα είδη τραγουδιού ,που μπορεί να διασκεδάσει ο κόσμος,όπως :ρεμπέτικα,νησιώτικα,δημοτικά,κλασικά λαϊκά.
    πρέπει να αρχίσει σιγά-σιγά να εξαφανίζεται το σκυλάδικο και να αρχίσει να γίνεται μεγαλύτερη προώθηση στα παραπάνω είδη που ανέφερα.Θα βοηθήσει πάρα πολύ αυτό στην πολιτισμική ανάπτυξη του τόπου μας!



    Πέσ' τα Χρυσόστομε! Συμφωνώ κι επ' αυξάνω...
    alterhoh
    22.10.2006, 13:24
    Παράθεση:

    Το μέλος Sapios_is_back στις 22-10-2006 στις 00:43 έγραψε...

    ΠΑΙΔΙΑ ΟΤΙ ΚΑΙ ΝΑ ΛΕΤΕ ΤΟ ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ ΕΙΝΑΙ Η ΣΑΠΙΛΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ.
    ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΑΝΥΠΑΡΚΤΟ ΠΡΑΜΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΥΡΓΙΚΑ.
    ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΠΑΓΙΔΑ ΠΟΥ ΟΠΟΙΟΣ ΠΕΣΕΙ ΜΕΣΑ ΤΗΝ ΕΧΕΙ ΚΑΤΣΕΙ ΑΣΧΗΜΑ.
    ΟΠΟΙΟΣ ΑΚΟΥΕΙ ΣΚΥΛΑΔΙΚΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΗΛΙΟ ΜΠΥΡΑ




    Έτσι!!!!!!!!! Πέσ' τα κι εσύ!!!!!!!!!!!!!
    nalpha
    22.10.2006, 13:51
    Παράθεση:

    Το μέλος tatsis στις 21-10-2006 στις 01:36 έγραψε...

    ELEOS eyti den einai mousiki
    einai oti pio eleino exo akousei stin zoi mou.
    mou prokaloun aidia mexri thanatou!!!!!!!
    den exo logia na ekfraso aytin tin aidia kai apextheia pou exo apenanti apo aytin
    tin o (theos) na tin kanei (mousuki).
    an yparxei kai aytos.......



    Αν καταλαβα καλά αναφέρεσαι στον Ζαμπέτα που λέω πιο πάνω?
    tolaruba
    22.10.2006, 16:53
    Παράθεση:

    Το μέλος karelia στις 09-10-2006 στις 21:26 έγραψε...




    Πιστεύεις ότι η παρέα σου,θα σε ακολουθούσε το ίδιο εύκολα σε ένα έντεχνο σχήμα-στέκι?
    φιλικά το λέω,χωρίς παρεξήγηση,και δεν εξειδικεύω συγκεκριμένα στη δική σου παρέα,απλά το αναφερω ως παράδειγμα.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : karelia στις 09-10-2006 21:31 ]




    an kai ime akoma mikri oses fores to exo protini ayto mono ironika xamogela antikrizo.K otan to leo se stenoys filoys apla....to apofeygoyn!Alla na sas po de me endiaferi.Exo pai k moni m k brika eki parea.K malista tis ilikias m
    pa___
    22.10.2006, 17:06
    Για να είμαι ειλικρινής-αν και αυτό μπορεί να λειτουργήσει κατά μου-δεν διάβασα όλο το θέμα γιατί ήδη μέχρι και την δεύτερη σελίδα είχα πάρα πολλές ενστάσεις..
    Πρώτα πρώτα,που και ποιος είδε κοινά στοιχεία μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων;;Αν ήταν έτσι παιδιά ο τουρισμός μας θα αναπτυσόταν στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και στα τουρκικά παράλια της Μ.Ασίας.Οι ξένοι έρχονται στη Μεσόγειο διακοπές και κάθονται στην Ελλάδα γιατί θέλουν άρωμα ΕΛΛΑΔΑΣ!Η Τουρκία δεν έχει καμία σχέσει με την Ελλάδα αν εξαιρέσουμε τους γλωσσικούς ιδιωματισμούς-οι οποίοι μοιραία μας μείνανε-και το ότι είμαστε διπλανές πόρτες.
    Δεύτερον,ποια είναι η ελληνική παραδοσιακή μουσική;Το μακεδωνικό τραγούδι;Το δημοτικό;Το κρητικό;Το νησιώτικο;Το ποντιακό;Ποιο είναι το ελληνικό παραδοσιακό όργανο;Το μπουζούκι;;Από τη Μ.Ασία μας ήρθε και έφερε και το ρεμπέτικο.Το κλαρίνο;;Το πήραμε από την Αλβανία και το δουλέψαμε;Το βιολί;Ούτε που ξέρω από που μας ήρθε;Η κρητική ή η ποντιακή λύρα;;
    Δεν ξέρω αν είμαι σωστός αλλά νομίζω ότι η μουσική μας είναι λίγο μπασταρδεμένη...
    Και για να περάσαμε και στα σκυλάδικα...Που είναι το κακό να είσαι ροκάς/έντεχνος/οτιδήποτε τέλος πάντων,και πάνω στο κέφι,σε ένα μαγαζί,σε ένα σπίτι να σηκωθείς νω χορέψεις Μπουγά;;Η να σιγοτραγουδήσεις Μακρόπουλο;;Η Γονίδη;;Μην είμαστε απόλυτοι ρε παιδιά και εφόσον θέλουμε να λέμε ότι είμαστε και καλλιτέχνες-τρομάρα μας-όχι παρωπίδες στη μουσική..
    Γιατί κάτσε και σκέψου τη διαφορά έχει ένα τραγούδι του Ιωαννίδη και ένα του Μελλά;Το ίδιο νόημα θα βγάλουν απλά θα το αποδώσουνε με άλλα λόγια.Απλά στον Μελλά θα το ακούσεις μία και θα μπορείς να το τραγουδήσεις ενώ στον Ιωαννίδη μπορεί να χρειαστεί να ανοίξεις και ένα λεξικό για να καταλάβεις τι θέλει να πει ο ποιητής.
    Άσε που στον Μελλά μπορεί να νταλκαδιαστείς και να χορέψεις και ένα ζεϊμπέκικο να σου φύγει ο καημός.Στον Ιωαννίδη δεν νομίζω να έχεις τέτοια δυνατότητα.(δε συγκρίνω Μελλά-Ιωαννίδη απλά θέλω να ανεβάσω λίγο τα σκυλάδικα στα μάτια του κόσμου.) Και στην τελική,και οι δύο για τα λεφτά δεν το κάνουν;;Που είναι η ποιότητα;;Όλοι γράφουνε για έρωτα,μια γυναίκα,έναν χωρισμό κτλ.Αυτό που πουλάει δηλαδή,που είναι το "επίπεδο";;Που είναι η "κουλτούρα";;
    Κάποτε τα τραγούδια εκφράζανε τους πόθους και τα μεράκια του λαού,όχι τον πόνο του συνθέτη.Γάμος γινότανε;Τραγούδι του γάμου!Θάνατο είχαμε;Τραγούδι του χάρου.Δε λέω να γυρίσουμε σε εκείνες τις εποχές αλλά όχι να κατηγορούμε τα σκυλιά της νύχτας επειδή δεν έχουν μέταλλο στην φωνή και επειδή γράφουνε ένα τραγούδι μέσα σε 5' λεπτά.Και αυτοί επαγκελματίες είναι και συμμετέχουν στην βιομηχανία που ονομάζεται "νυχτερινή διασκέδαση".
    Να είμαστε περίφανοι και για τα σκυλάδικα παιδιά.Γιατί όταν έρχονται Ελλάδα για διακοπές,έρχονται για να ακούσουνε σκυλάδικα και όχι έντεχνα ή ροκ κτλ.Έρχονται Ελλάδα για να ανέβουν στα τραπέζια.Έρχονται γιάτί τους αρέσουν τα σκυλιά και γιατί δεν μπορούν να τα βρουν αλλού.Κάπως έτσι λοιπόν και το σκυλάδικο εισχωρεί και συνυφαίνεται με την ελλήνική μουσική παράδοση..
    alexia-vicky
    22.10.2006, 20:54
    Παράθεση:

    Το μέλος pa___ στις 22-10-2006 στις 17:06 έγραψε...

    Για να είμαι ειλικρινής-αν και αυτό μπορεί να λειτουργήσει κατά μου-δεν διάβασα όλο το θέμα γιατί ήδη μέχρι και την δεύτερη σελίδα είχα πάρα πολλές ενστάσεις..
    Πρώτα πρώτα,που και ποιος είδε κοινά στοιχεία μεταξύ Ελλήνων και Τούρκων;;Αν ήταν έτσι παιδιά ο τουρισμός μας θα αναπτυσόταν στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και στα τουρκικά παράλια της Μ.Ασίας.Οι ξένοι έρχονται στη Μεσόγειο διακοπές και κάθονται στην Ελλάδα γιατί θέλουν άρωμα ΕΛΛΑΔΑΣ!Η Τουρκία δεν έχει καμία σχέσει με την Ελλάδα αν εξαιρέσουμε τους γλωσσικούς ιδιωματισμούς-οι οποίοι μοιραία μας μείνανε-και το ότι είμαστε διπλανές πόρτες.
    Δεύτερον,ποια είναι η ελληνική παραδοσιακή μουσική;Το μακεδωνικό τραγούδι;Το δημοτικό;Το κρητικό;Το νησιώτικο;Το ποντιακό;Ποιο είναι το ελληνικό παραδοσιακό όργανο;Το μπουζούκι;;Από τη Μ.Ασία μας ήρθε και έφερε και το ρεμπέτικο.Το κλαρίνο;;Το πήραμε από την Αλβανία και το δουλέψαμε;Το βιολί;Ούτε που ξέρω από που μας ήρθε;Η κρητική ή η ποντιακή λύρα;;
    Δεν ξέρω αν είμαι σωστός αλλά νομίζω ότι η μουσική μας είναι λίγο μπασταρδεμένη...
    Και για να περάσαμε και στα σκυλάδικα...Που είναι το κακό να είσαι ροκάς/έντεχνος/οτιδήποτε τέλος πάντων,και πάνω στο κέφι,σε ένα μαγαζί,σε ένα σπίτι να σηκωθείς νω χορέψεις Μπουγά;;Η να σιγοτραγουδήσεις Μακρόπουλο;;Η Γονίδη;;Μην είμαστε απόλυτοι ρε παιδιά και εφόσον θέλουμε να λέμε ότι είμαστε και καλλιτέχνες-τρομάρα μας-όχι παρωπίδες στη μουσική..
    Γιατί κάτσε και σκέψου τη διαφορά έχει ένα τραγούδι του Ιωαννίδη και ένα του Μελλά;Το ίδιο νόημα θα βγάλουν απλά θα το αποδώσουνε με άλλα λόγια.Απλά στον Μελλά θα το ακούσεις μία και θα μπορείς να το τραγουδήσεις ενώ στον Ιωαννίδη μπορεί να χρειαστεί να ανοίξεις και ένα λεξικό για να καταλάβεις τι θέλει να πει ο ποιητής.
    Άσε που στον Μελλά μπορεί να νταλκαδιαστείς και να χορέψεις και ένα ζεϊμπέκικο να σου φύγει ο καημός.Στον Ιωαννίδη δεν νομίζω να έχεις τέτοια δυνατότητα.(δε συγκρίνω Μελλά-Ιωαννίδη απλά θέλω να ανεβάσω λίγο τα σκυλάδικα στα μάτια του κόσμου.) Και στην τελική,και οι δύο για τα λεφτά δεν το κάνουν;;Που είναι η ποιότητα;;Όλοι γράφουνε για έρωτα,μια γυναίκα,έναν χωρισμό κτλ.Αυτό που πουλάει δηλαδή,που είναι το "επίπεδο";;Που είναι η "κουλτούρα";;
    Κάποτε τα τραγούδια εκφράζανε τους πόθους και τα μεράκια του λαού,όχι τον πόνο του συνθέτη.Γάμος γινότανε;Τραγούδι του γάμου!Θάνατο είχαμε;Τραγούδι του χάρου.Δε λέω να γυρίσουμε σε εκείνες τις εποχές αλλά όχι να κατηγορούμε τα σκυλιά της νύχτας επειδή δεν έχουν μέταλλο στην φωνή και επειδή γράφουνε ένα τραγούδι μέσα σε 5' λεπτά.Και αυτοί επαγκελματίες είναι και συμμετέχουν στην βιομηχανία που ονομάζεται "νυχτερινή διασκέδαση".
    Να είμαστε περίφανοι και για τα σκυλάδικα παιδιά.Γιατί όταν έρχονται Ελλάδα για διακοπές,έρχονται για να ακούσουνε σκυλάδικα και όχι έντεχνα ή ροκ κτλ.Έρχονται Ελλάδα για να ανέβουν στα τραπέζια.Έρχονται γιάτί τους αρέσουν τα σκυλιά και γιατί δεν μπορούν να τα βρουν αλλού.Κάπως έτσι λοιπόν και το σκυλάδικο εισχωρεί και συνυφαίνεται με την ελλήνική μουσική παράδοση..



    Συμφωνώ ΑΠΟΛΥΤΑ!!!! ΜΑ ΑΠΟΛΥΤΑ!!!! Το γούστο στη μουσική είναι καθαρά υποκειμενικό και ίσως και θέμα διάθεσης....Και επειδή ένας παραπάνω κάτι τέτοιο είπε, μάλλον δεν έχω στον ήλιο μοίρα που ακούω και σκυλάδικα αλλά δε θα θέσω όρια και στη μουσική ΕΛΕΟΣ!!!!!

    ΥΓ. Στη θέση του Μπουγά που λες φίλε μου, βάζω τον Μακρόπουλο! Ε,αδυναμία είναι αυτή!!!!!!
    prochatz
    22.10.2006, 22:49
    @pa___

    Παράθεση:

    Και για να περάσαμε και στα σκυλάδικα...Που είναι το κακό να είσαι ροκάς/έντεχνος/οτιδήποτε τέλος πάντων,και πάνω στο κέφι,σε ένα μαγαζί,σε ένα σπίτι να σηκωθείς νω χορέψεις Μπουγά;;Η να σιγοτραγουδήσεις Μακρόπουλο;;Η Γονίδη;;Μην είμαστε απόλυτοι ρε παιδιά και εφόσον θέλουμε να λέμε ότι είμαστε και καλλιτέχνες-τρομάρα μας-όχι παρωπίδες στη μουσική..
    Γιατί κάτσε και σκέψου τη διαφορά έχει ένα τραγούδι του Ιωαννίδη και ένα του Μελλά;Το ίδιο νόημα θα βγάλουν απλά θα το αποδώσουνε με άλλα λόγια.Απλά στον Μελλά θα το ακούσεις μία και θα μπορείς να το τραγουδήσεις ενώ στον Ιωαννίδη μπορεί να χρειαστεί να ανοίξεις και ένα λεξικό για να καταλάβεις τι θέλει να πει ο ποιητής.


    Καταρχάς, καθένας από μας έχει το δικαίωμα να ακούει όποια μουσική θέλει. Ωστόσο, όλοι οι υπόλοιποι έχουν και αυτοί δικαίωμα να ασκήσουν κριτική. Το αν θα δεχτείς μια κριτική είναι στη διακριτική σου ευχέρεια.
    Θεωρείς ότι ο όρος καλλιτέχνης (---> κάλλος + τέχνη) ικανοποιείται από τον Γονίδη, το Μακρόπουλο, τον Μπουγά;
    Αν όπως λες, ένα τραγούδι του Ιωαννίδη έχει το ίδιο νόημα με ένα τραγούδι του Μελλά, τότε θεωρώ ότι η λέξη ποιότητα δεν έχει πια νόημα. Σε καμία περίπτωση δεν προσπαθώ να περικλείσω τη λέξη ποιότητα μέσα στον Α.Ιωαννίδη. Απλά, πιστεύω ότι με αυτό το σκεπτικό, δε θα είχε νόημα ένα ποίημα, δε θα είχε νόημα ένας στίχος, δε θα είχε νόημα ένας πίνακας, δε θα είχε νόημα ένα έργο τέχνης γενικότερα. Με άλλα λόγια, αν θεωρείς τέχνη το οτιδήποτε, τότε δε λύνεις το πρόβλημα αλλά το πολλαπλασιάζεις.

    Παράθεση:

    Άσε που στον Μελλά μπορεί να νταλκαδιαστείς και να χορέψεις και ένα ζεϊμπέκικο να σου φύγει ο καημός.Στον Ιωαννίδη δεν νομίζω να έχεις τέτοια δυνατότητα.(δε συγκρίνω Μελλά-Ιωαννίδη απλά θέλω να ανεβάσω λίγο τα σκυλάδικα στα μάτια του κόσμου.)


    For the record, έχει και ο Ιωαννίδης ζεϊμπέκικο και μάλιστα εξαιρετικό (Ζήνωνος). Έχει και τσιφτεντέλι (Αγορά του Αλ Χαλίλι). Δε θα αναλύσω γιατί το συγκεκριμένο ζεϊμπέκικο του Ιωαννίδη είναι από τα καλύτερα που έχω ακούσει. Το μόνο που θα πω είναι ότι η έννοια του ζεΪμπέκικου έχει διαστρεβλωθεί.

    Παράθεση:

    Και στην τελική,και οι δύο για τα λεφτά δεν το κάνουν;;Που είναι η ποιότητα;;Όλοι γράφουνε για έρωτα,μια γυναίκα,έναν χωρισμό κτλ.Αυτό που πουλάει δηλαδή,που είναι το "επίπεδο";;Που είναι η "κουλτούρα";;


    Είναι το πιο άδικο πράγμα που έχω ακούσει. Καταρχάς, ο τραγουδιστής/καλλιτέχνης είναι πλέον επάγγελμα. Φυσικά και πληρώνεται. Θεωρείς, όμως, ότι οι τραγουδιστές έχουν τις ίδιες αμοιβές; Θεωρείς ότι οι αμοιβές τους είναι σε αναλογία με το επίπεδο μουσικών σπουδών που διαθέτουν; Θεωρείς ότι o Ιωαννίδης είχε ίσες ευκαιρίες με τον Μπουγά, Μακρόπουλο, Γονίδη;
    Από την άλλη πλευρά γιατί προσπαθείς να εξαφανίσεις τη λέξη "ποιότητα" με σκοπό να εξισώσεις δύο, τρεις, πέντε, δέκα... ανθρώπους;
    Από τα λεγόμενά σου, μου δίνεις την εντύπωση ότι δεν είσαι καθόλου ενημερωμένος σε ότι αφορά το έντεχνο. Δε σε κατηγορώ. Ούτως ή άλλως δε διαφημίζεται ποτέ το έντεχνο. Δε μου φαίνεται διόλου παράξενο να αγνοείς πολλά εξαιρετικά τραγούδια τα οποία δε μιλούν για έρωτα, γυναίκες, χωρισμό κτλ Το σκυλάδικο είναι αυτό που πηγαίνει με το κύριο ρεύμα (mainstream). Το έντεχνο είναι μία από τις εναλλακτικές μουσικές.

    Παράθεση:

    Κάποτε τα τραγούδια εκφράζανε τους πόθους και τα μεράκια του λαού,όχι τον πόνο του συνθέτη.Γάμος γινότανε;Τραγούδι του γάμου!Θάνατο είχαμε;Τραγούδι του χάρου.Δε λέω να γυρίσουμε σε εκείνες τις εποχές αλλά όχι να κατηγορούμε τα σκυλιά της νύχτας επειδή δεν έχουν μέταλλο στην φωνή και επειδή γράφουνε ένα τραγούδι μέσα σε 5' λεπτά.Και αυτοί επαγκελματίες είναι και συμμετέχουν στην βιομηχανία που ονομάζεται "νυχτερινή διασκέδαση".


    Αν ο τραγουδιστής δεν έχει φωνή, τότε γιατί τον ονομάζεις τραγουδιστή; Πολύ περισσότερο, γιατί τον ονομάζεις καλλιτέχνη όταν δεν πληροί τον ορισμό; Θεωρείς τέχνη να φτιάχνεις ένα τραγούδι μέσα σε πέντε λεπτά; Κι αν το θεωρείς, πιστεύεις ότι είναι σωστό να το συγκρίνεις και να το προωθείς (όχι εσύ) με άλλα τραγούδια τα οποία έχουν γραφτεί με περισσότερη προσοχή και σε άλλο επίπεδο;

    Τη διαφορά τη βρήκες ήδη. Οι τραγουδιστές των "σκυλάδικων", δουλεύουν για τη βιομηχανία που ονομάζεται νυχτερινή διασκέδαση. Σήμερα είναι, αύριο δεν είναι. Είναι άραγε, τυχαίο ότι κορυφαία, πρωτοκλασάτα ονόματα της νυχτερινής ζωής, εξαφανίζονται μετά από λίγο καιρό;




    @alexia-vicky

    Strictly speaking, το γούστο στη μουσική δεν είναι σε καμία περίπτωση καθαρά υποκειμενικό. Ο καθένας, προσωπικά, έχει τα δικά του όρια. Γνωρίζει που μπορεί να φτάσει και που δε μπορεί. Το αν θα βάλεις όρια στη μουσική που ακούς είναι δικό σου θέμα. Η μουσική, όμως, γενικότερα οφείλει να έχει ορισμένα διακριτά όρια, για να μπορεί να δικαιολογεί το όνομά της.
    alexia-vicky
    22.10.2006, 23:02
    Βρε Άκη το θέμα είναι πως μουσική δεν σημαίνει μόνο ποιότητα, εξάλλου αυτή την ποιότητα με βάση ποια κριτήρια την ξεχωρίζεις??? Δε μπορείς να ακούς έντεχνο και να διασκεδάζεις! Να ψυχαγωγείσαι ΝΑΙ αλλά όχι να διασκεδάζεις! Και διαφωνείς με αυτό που είπα ότι να κρίνεις κάποιους ως ζώα και ανίδεους επειδή ακούν και άλλη μουσική εκτός από έντεχνο είναι ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ υπερβολικό???

    Όταν αναφέρομαι σε υποκειμενικότητα, εννοώ πως κάποιοι μπορεί να ανατριχιάζουν και με Καζαντζίδη, τί θα πει αυτό?? Και να μην τους κάνει αίσθηση η Γαλάνη!! Με καταλαβαίνεις? Δεν αναιρώ μεγάλα ονόματα απλά σου λέω πως δε μπορούν να αρέσουν σε όλους τα ίδια τραγούδια και αυτό δεν είναι κατακριτέο!
    prochatz
    22.10.2006, 23:29
    Δεν είπα ότι μουσική σημαίνει μόνο ποιότητα. Αυτό, όμως, δε σου απαγορεύει να παραδεχτείς ότι ορισμένα πράγματα ηθελημένα τα αγνοούμε. Αν δε μιλάγαμε για τη μουσική, και μιλάγαμε για ποίηση. Θα ανεχόσουν να συγκρίνεις ένα δικό μου ποίημα με ένα του Ρίτσου; (Να ληφθεί υπόψιν ότι δεν ξέρω να γράφω ποιήματα). Σε αυτή την περίπτωση με τι κριτήρια θα απέρριπτες το δικό μου ποίημα; Επειδή, όμως, δεν είναι ωραίο να απαντάω με ερωτήσεις θα σου πω ότι, υπάρχουν κριτήρια, τα οποία ικανοποιούνται ανεξάρτητα από το γούστο μας. Σε καμία περίπτωση δε θα δεχόσουν ότι η Μόνα Λίζα είναι μία κακοτεχνία. Ακόμα κι αν δεν είσαι γνώστης της ζωγραφικής.

    Δεν διαφώνησα περί ζώων/ανίδεων... κλπ. Δεν αναφέρθηκα καν.

    Σε ότι αφορά την υποκειμενικότητα, μπορείς να συγκινείσαι με όποιον θες. Δε μπορείς, όμως, να ονομάζεις τέχνη, ποιότητα... κλπ κάτι που δεν είναι. Κανείς δεν απαίτησε να ακούν όλοι τα ίδια ονόματα. Ωστόσο, πιστεύω όλοι, ανεξάρτητα από το αγαπημένο είδος μουσικής τους, οφείλουν να διακρίνουν την ποιότητα, από τη μη ποιότητα.
    pa___
    23.10.2006, 01:57
    Αν και είμαι αρκετά κουρασμένος θα κάνω μια προσπάθεια... Αρχικά να σου πω ότι η Μόνα Λίζα,σαν έργο τέχνης,αν δεν είχα διαβάσει και δεν είχα μάθει και δεν είχα ψάξει δε θα με εντυπωσίαζε πολύ.Όχι ότι είναι κακοτεχνία αλλά δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα πορτρέτο.

    Παράθεση:
    Καταρχάς, καθένας από μας έχει το δικαίωμα να ακούει όποια μουσική θέλει. Ωστόσο, όλοι οι υπόλοιποι έχουν και αυτοί δικαίωμα να ασκήσουν κριτική. Το αν θα δεχτείς μια κριτική είναι στη διακριτική σου ευχέρεια.
    Θεωρείς ότι ο όρος καλλιτέχνης (---> κάλλος + τέχνη) ικανοποιείται από τον Γονίδη, το Μακρόπουλο, τον Μπουγά;
    Αν όπως λες, ένα τραγούδι του Ιωαννίδη έχει το ίδιο νόημα με ένα τραγούδι του Μελλά, τότε θεωρώ ότι η λέξη ποιότητα δεν έχει πια νόημα.


    Σίγουρα ο καθένα ακούει ό,τι του κάνει κέφι και πραγματικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με την κριτηκή (δεν ξέρω αν σου έδωσα διαφορετική εντύπωση).Τι είναι τέχνη;Τέχνη είναι αυτό το δικό σου που έχεις μέσα σου,σαν καλλιτέχνης,να το δίνεις στον κόσμο,να το μοιράζεσαι και ο κόσμος,ένα κομμάτι τουλάχιστον του κόσμου να το ασπάζεται,να το δέχεται,να το γουστάρει ή και το αντίθετο έτσι;Όλοι οι καλλιτέχνες από ποιητές,ηθοποιούς,έντεχνους,μεταλλάδες,ζωγράφους και σκυλάδες αυτό ακριβώς κάνουν.Μοιράζονται κάτι ατομικό με το κοινό και φτιάχνουν ένα κοινό.Θεωρώ ότι όλοι αυτοί,άσχετα αν μας εκφράζουν ή όχι,κάνουν τέχνη.Τα υπόλοιπα εμένα μου φαίνονται ταμπέλες.Διότι όταν σε ένα τραγούδι μιλάς για έρωτα,είτε το εκφράζεις λαϊκά,είτε έντεχνα,δεν παύεις να μιλάς για έρωτα.Το νόημα είναι το ίδιο,η θεματολογία ίδια,απλά ανάλογα την περίσταση ο συνθέτης το αποδίδει ανάλογα με το επίπεδο του σαν καλλιέργημένος άνθρωπος που είναι.

    Παράθεση:
    For the record, έχει και ο Ιωαννίδης ζεϊμπέκικο και μάλιστα εξαιρετικό (Ζήνωνος). Έχει και τσιφτεντέλι (Αγορά του Αλ Χαλίλι). Δε θα αναλύσω γιατί το συγκεκριμένο ζεϊμπέκικο του Ιωαννίδη είναι από τα καλύτερα που έχω ακούσει. Το μόνο που θα πω είναι ότι η έννοια του ζεΪμπέκικου έχει διαστρεβλωθεί.


    Εντάξει!Και ο Παπακωσταντίνου έχει ένα ζειμπέκικο στον δίσκο χαμένες αγάπες-δε θυμάμαι τίτλο τραγουδιού.Τι συζητάμε τώρα;Καλή η φαντασία και το ανοιχτόμυαλο γράψιμο στη μουσική.Μ' άρεσε η μεταλλική διασκευή που έκανε ο malmsteen στο gimme gimme gimme αλλά μέχρι εκεί.Μην μπερδεύουμε τις φάρμες.. Όταν ακούω τον Παπακωσταντίνου να τραγουδάει ζεϊμπέκικο μου θυμίζει τις γλυκανάλατες μπαλάντες της Βανδή.Φωνάζει το τραγούδι ότι δεν είναι λαϊκό.Το έντεχνο,έντεχνο και το λαϊκό,λαϊκό.Καλά τα πειράματα 1-2 φορές,καλό το Ζήνωνος-το ήξερα το τραγούδι-αλλά όχι και να μας καλύπτει τα λαϊκα μας "κενά".Υπερβολικό μου φαίνεται εώς φανατισμένο..

    Παράθεση:
    Θεωρείς, όμως, ότι οι τραγουδιστές έχουν τις ίδιες αμοιβές; Θεωρείς ότι οι αμοιβές τους είναι σε αναλογία με το επίπεδο μουσικών σπουδών που διαθέτουν; Θεωρείς ότι o Ιωαννίδης είχε ίσες ευκαιρίες με τον Μπουγά, Μακρόπουλο, Γονίδη;Από τα λεγόμενά σου, μου δίνεις την εντύπωση ότι δεν είσαι καθόλου ενημερωμένος σε ότι αφορά το έντεχνο.


    Το ότι οι έντεχνοι καλλιτέχνες απέχουν από την νυχτερινή διασκέδαση δεν είναι δικό μου πρόβλημα!Ούτε και τον λαϊκών βέβαια.Κοίτα και ο Θεοφάνους έκανε μουσικές σπουδές στο εξωτερικό αλλά βγάζει λεφτά γράφοντας ζεϊμπέκικα και τσιφτετέλια!Η αλήθεια είναι ότι δεν είμαι φανατικός της έντεχνης μουσικής αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχω ακούσει,δεν έχω ψάξει και δεν ξέρω.Απλά σίγουρα κάποιος με πιο έντεχνα ακούσματα από εμένα ξέρει κάποια πράγματα παραπάνω.

    Παράθεση:
    Θεωρείς τέχνη να φτιάχνεις ένα τραγούδι μέσα σε πέντε λεπτά;[...]Τη διαφορά τη βρήκες ήδη. Οι τραγουδιστές των "σκυλάδικων", δουλεύουν για τη βιομηχανία που ονομάζεται νυχτερινή διασκέδαση. Σήμερα είναι, αύριο δεν είναι. Είναι άραγε, τυχαίο ότι κορυφαία, πρωτοκλασάτα ονόματα της νυχτερινής ζωής, εξαφανίζονται μετά από λίγο καιρό;


    Δηλαδή εσύ θεωρείς τέχνη ό,τι παίρνει μέρες,εβδομάδες και χρόνια για να γραφτεί;Δεν φαντάζομαι ο Ιωαννίδης να γράφει ένα τραγούδι τον μήνα.Μου φαίνεται λίγο περίεργο.Και από την άλλη την βιομηχανία αυτή που συζητάμε μη ξεχνάς ότι την έχουν υπηρετήσει μουσικοί μεγάλου βελινεκούς που έχουν επιρεάσει πάρα πολλούς καλλιτέχνες με το έργο τους.Πάρε Ζαμπέτας,Χιώτης,Διονυσίου,Νικολόπουλος,Πυξ λαξ,Νταλάρας,Τερζής και άλλοι μεγάλοι και τρανοί.Το ότι οι έντεχνοί αρκούνται στις καλοκαιρινές περιοδείες με αποτέλεσμα να βγάζουν λιγότερα από τους καλλιτέχνες της νυχτερινής διασκέδασης είναι καθαρά δικιά τους επιλογή.

    Πάω για ύπνο...
    monkeyface
    23.10.2006, 10:47
    Έλεος βρε παιδιά!!!
    Δηλαδή εμείς που ακούμε σκυλάδικα είμαστε τα παιδιά ενός κατώτερου θεού;;;
    Δεν έχουμε παιδεία και ποιότητα γιατί μας αρέσει να ακούμε και τον Χριστοδουλόπουλο και τον Τερλέγκα...
    Πειράζει που εγώ ακούω και αυτούς και τους άλλους... τους ποιοτικούς;;; Ή μήπως δεν έχω το δικαίωμα να έχω γνώμη!!!;;; Εγώ θέλω και τον Ποιοτικό και τον Σκυλά!!!
    Έτσι γιατί θέλω και να το ρίχνω έξω που και που!!! Να πηγαίνω στα μπουζούκια και να τα σπάω και να μην κλείνομαι συνέχεια σ' ένα ροκ καφέ που από άποψη και καλά είναι γεμάτο μιζέρια!!! Θέλω όταν είμαι ερωτευμένη να δακρύσω με τα λεγόμενα "ποιοτικά" αλλά και να πέσω στα πατώματα με τα "σκυλάδικα"!
    Ξέρετε πόσοι απο αυτούς που μου πουλάν κουλτούρα έχω συναντήσει εγώ στα σκυλάδικα να είναι λιώμα και να τα σπάνε;! Φτάνει πια με τους ψευτοκουλτουριάρηδες!!!
    Μην είστε απόλυτοι!!! Μουσική - τραγούδι είναι κι αυτό!!! Το ότι εσείς δεν το αντέχετε δε σημαίνει ότι δεν "υπάρχει" για κάποιους άλλους!!!
    Πάντα σας φταίει η εποχή, η τηλεόραση και η διαφήμιση!!!
    Εγώ ζω την εποχή μου γιατί θέλω να ζω μες στην αλήθεια κι όχι στην κοσμάρα μου!!! Πειράζει;;;
    Ουφ!!! Τα είπα!!!Αυτά για να μη γίνουμε και γελίοι στο τέλος._

    Τι να σου κάνω που δεν είμαι Θεός
    τι παραπάνω να μπορέσω και πώς
    αν θες να πεθάνω ας αξίζει ο σκοπός...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : monkeyface στις 23-10-2006 10:48 ]