ελληνική μουσική
    720 online   ·  210.832 μέλη
    Zefuros
    17.10.2006, 19:21
    α, δηλαδή αφού τελείωσαμε την εξεταστική, να χτυπήσουμε τώρα και μια κατάληψη?
    Dj_kerveros
    17.10.2006, 19:30
    Παράθεση:

    Το μέλος Zefuros στις 17-10-2006 στις 19:21 έγραψε...

    α, δηλαδή αφού τελείωσαμε την εξεταστική, να χτυπήσουμε τώρα και μια κατάληψη?



    Αυτό κατάλαβες;


    spathasref
    17.10.2006, 21:23
    Παράθεση:

    Το μέλος Zefuros στις 17-10-2006 στις 19:21 έγραψε...

    α, δηλαδή αφού τελείωσαμε την εξεταστική, να χτυπήσουμε τώρα και μια κατάληψη?


    Ένα ποτήρι μπορεί να είναι μισογεμάτο, ή μισοάδειο. Εξαρτάται από τη σκοπιά του καθενός. Αν χάνονταν οι εξεταστικές των τμημάτων, μεγάλο μέρος των φοιτητών θα στρεφόταν εναντίον των καταλήψεων, με αποτέλεσμα την αποδυνάμωση των κινητοποιήσεων. Αντίθετα, το καθαρό μυαλό και η ψύχραιμη σκέψη πολλές φορές φέρνουν καλύτερα αποτελέσματα από την οδήγηση των καταστάσεων στα άκρα. Έτσι και στη συγκεκριμένη περίπτωση, πιστεύω πως το γεγονός της ομαλής -στο μέτρο του δυνατού- διεξαγωγής της εξεταστικής περισσότερο ωφέλησε μακροπρόθεσμα τον αγώνα, παρά κατέδειξε ιδιοτέλεια και εκφυλισμό του τελευταίου εκ μέρους των φοιτητών.
    punkster
    17.10.2006, 21:32
    Με τις καταληψεις δε θα γινει τιποτα. Εδω τοσα χρονια δεν εχουν αλλαξει καποια πραγματα, τωρα θα αλλαξουν??? Τα ιδια αιτηματα ειχαν και στις καταληψεις πριν 20 χρονια, τα ιδια αιτηματα εχουμε και σημερα. Καποια πραγματα απλως ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ να αλλαξουν τωρα. Αρα ο μονος λογος που πρεπει να συνεχισουμε ειναι γιατι υπαρχει η απειροελαχιστη πιθανοτητα να γινουν αλλαγες στο μακρινο μελλον και πρεπει να ασκουμε πιεση απο τωρα. Α, και επισης για να χασουμε μαθημα. Οι καταληψεις που γινονται τωρα στα περισσοτερα σχολεια ειναι ηλιθιες. Τα παιδια δεν ξερουν καν τα αιτηματα τους και κανουν την καταληψη μονο και μονο επειδη και τα αλλα σχολεια κανουν καταληψεις και το θεωρουν κριμα απ το Θεο να καθονται εκεινοι και να κανουν μαθημα ενω η μιση ελλαδα κωλοβαραει. Οι καταληψεις εχουν αρχισει να απλωνονται σαν τη χολερα, ενα πραγμα. Και αυτα που λενε οτι ξερω γω τα παιδια αγωνιζονται για την δημοσια δωρεαν παιδεια και για ενα καλυτερο μελλον ειναι βλακειες. Τα περισσοτερα παιδια δεν τα ενδιαφερει καθολου αυτο το ζητημα. Δεν ξερουν καν ποσα ξοδευουν οι γονεις τους στα φροντιστηρια καθε μηνα και ουτε εχουν σκοπο να μαθουν. Οι περισσοτεροι ερχονται στις καταληψεις για την πλακα τους και για το χαβαλε και αν τυχει και τους ρωτησει καποιος για τους λογους που κανουν την καταληψη αρχιζουν και αραδιαζουν ολα τα κλισε (στιλ τα δικαιωματα μας, την παιδεια και τα σχετικα) για να φανουν και καλα σοβαροι και οτι εχουν καποιο λογο που βρισκονται μεσα απ τα καγκελα του σχολειου. Γιατι σε αντιθετοι περιπτωση δε θα τους αφηναν να κανουν την καταληψη και αυτο δε συμφερει κανεναν. Ελαχιστοι ειναι αυτοι που πραγματικα πιστευουν σε αυτο που κανουν. Και σε αυτα τα παιδια αξιζει ενα μπραβο. Εγω δυστυχως ανηκω στην αλλη παστα των παιδιων, σε εκεινους που κανουν καταληψεις για την πλακα τους και ντρεπομαι που το λεω αλλα αυτη ειναι η αληθεια. Ετσι ομως εχουν τα πραγματα γιατι δεν πιστευω στις καταληψεις, δεν πιστευω οτι βοηθανε κανεναν, δεν πιστευω οτι μπορει να γινει τιποτα σοβαρο και ουσιαστικο. Τουλαχιστον οχι ετσι οπως ειναι τωρα. Αν μπορουσε, θα ημουν απ τους πρωτους που θα μπουκαραν στο σχολειο και θα εφραζαν τις πορτες. Και οι καθηγητες αλλο που δε θελουν. Τον μισθο τους τον παιρνουν και καθονται κιολας. Και οπως πολυ σοφα και χαρακτηριστικα ειπε μια καθηγητρια σε ενα σχολειο της Αθηνας (οχι, για να δειτε την τεμπελια που δερνει τον εκπαιδευτικο κοσμο και ποσο ενδιαφερονται να μαθουν τα κουτσουβελα τους γραμματα) "Παιδια, ενταξει τωρα, αυτα που κανετε με τις καταληψεις ειναι βλακειες.... Αλλα συνεχιστε....συνεχιστε......!!!!!!!"

    Hastaroth
    17.10.2006, 22:56
    Εγώ θά ήθελα να κάνω μιά ερώτηση πρός όλους τους καταληψίες μαθητές και φοιτητές:
    Ας πούμε οτι οι καταλήψεις πετυχαίνουν τον σκοπό τους,η Κουτσικογιαννάκου ενδίδει σέ όλα τα αιτήματα τών παιδιών,αλλά θέτει έναν όρο:οτι γιά να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες δέν θα γίνουν οι διακοπές τών Χριστουγέννων και τού Πάσχα.
    Θά το αποδεχτήτε παιδιά,ή θα ξεκινήσετε καινούργιες καταλήψεις "ενάντια στήν εντατικοποίηση τής παιδείας";
    Aiolos_m
    17.10.2006, 23:40
    Μαζί σου Μαριέττα!!! (θα πω)
    oulaloum
    18.10.2006, 00:52
    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 17-10-2006 στις 22:56 έγραψε...

    Εγώ θά ήθελα να κάνω μιά ερώτηση πρός όλους τους καταληψίες μαθητές και φοιτητές:
    Ας πούμε οτι οι καταλήψεις πετυχαίνουν τον σκοπό τους,η Κουτσικογιαννάκου ενδίδει σέ όλα τα αιτήματα τών παιδιών,αλλά θέτει έναν όρο:οτι γιά να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες δέν θα γίνουν οι διακοπές τών Χριστουγέννων και τού Πάσχα.
    Θά το αποδεχτήτε παιδιά,ή θα ξεκινήσετε καινούργιες καταλήψεις "ενάντια στήν εντατικοποίηση τής παιδείας";



    Ειλικρινά Hastaroth πιστεύεις ότι μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο?Η γνώμη μου είναι πως για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα πρέπει να καταρρεύσει το σύστημα.Και αυτό γιατί τα ζητήματα στην παιδεία δεν είναι μόνο η ικανοποίηση των οικονομικών απαιτήσεων των δασκάλων, τα 105 ευρώ και πως θα καταβληθούν σε 5 ή σε 6 δόσεις λες και παίζουμε την κολοκυθιά αλλά πια μια γενικότερη ριζοσπαστική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση από την πρωτοβάθμια μέχρι την τριτοβάθμια και όταν μιλάμε για μεταρρυθμίσεις εννοούμε πολιτικές και η πολιτική είναι κάτι που καθορίζεται από το ποιος κυβερνά.Όταν κυβέρνηση είναι μια συντηρητική νεοφιλελεύθερη παράταξη που στο πρόγραμμά της δεσπόζει η αποκρατικοποίηση των δημόσιων επιχειρήσεων(λέγεται ιδιωτικοποίηση) και τη στιγμή που βλέπει τα δημόσια πανεπιστήμια σαν επιχειρήσεις (ή πολύ θα ήθελε να είναι) αξιολογώντας τα με βάση το κέρδος που αποφέρουν..ε δεν νομίζω να φτάσει ποτέ να έρθει σε αναντιστοιχία με την ιδεολογία της.Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές είναι ένας κρίκος στο πανεκπαιδευτικό μέτωπο,ας μη τα βλέπουμε χωριστά.
    Και για να απαντήσω στο ερώτημά σου δε νομίζω ότι κανένας αγωνιζόμενος φοιτητής και μαθητής είναι καταληψιολάγνος, όμως κανείς δεν θα αρνηθεί ότι είναι και το ισχυρότερο μέσο πίεσης και αντίστασης (αντίστοιχο της κατάληψης εργοστασίων πχ).Κατά τα άλλα δεν θα διαφωνούσα στο να αναπληρωθούν με οποιονδήποτε τρόπο τα μαθήματα.Στη δεδομένη όμως φάση μακράν απέχουμε από το σημείο αυτό καθώς η αδιαλλαξία της κυρίας υπουργού να ακούσει καν τα αιτήματα των δασκάλων στη σημερινή τους συνάντηση όχι μόνο δεν αμβλύνει αλλά πυροδοτεί περαιτέρω αντιδράσεις.
    Zefuros
    18.10.2006, 12:12
    Παράθεση:

    Το μέλος oulaloum στις 18-10-2006 στις 00:52 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 17-10-2006 στις 22:56 έγραψε...

    Εγώ θά ήθελα να κάνω μιά ερώτηση πρός όλους τους καταληψίες μαθητές και φοιτητές:
    Ας πούμε οτι οι καταλήψεις πετυχαίνουν τον σκοπό τους,η Κουτσικογιαννάκου ενδίδει σέ όλα τα αιτήματα τών παιδιών,αλλά θέτει έναν όρο:οτι γιά να καλυφθούν οι χαμένες διδακτικές ώρες δέν θα γίνουν οι διακοπές τών Χριστουγέννων και τού Πάσχα.
    Θά το αποδεχτήτε παιδιά,ή θα ξεκινήσετε καινούργιες καταλήψεις "ενάντια στήν εντατικοποίηση τής παιδείας";



    Ειλικρινά Hastaroth πιστεύεις ότι μπορεί να γίνει κάτι τέτοιο?Η γνώμη μου είναι πως για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο θα πρέπει να καταρρεύσει το σύστημα.Και αυτό γιατί τα ζητήματα στην παιδεία δεν είναι μόνο η ικανοποίηση των οικονομικών απαιτήσεων των δασκάλων, τα 105 ευρώ και πως θα καταβληθούν σε 5 ή σε 6 δόσεις λες και παίζουμε την κολοκυθιά αλλά πια μια γενικότερη ριζοσπαστική μεταρρύθμιση στην εκπαίδευση από την πρωτοβάθμια μέχρι την τριτοβάθμια και όταν μιλάμε για μεταρρυθμίσεις εννοούμε πολιτικές και η πολιτική είναι κάτι που καθορίζεται από το ποιος κυβερνά.Όταν κυβέρνηση είναι μια συντηρητική νεοφιλελεύθερη παράταξη που στο πρόγραμμά της δεσπόζει η αποκρατικοποίηση των δημόσιων επιχειρήσεων(λέγεται ιδιωτικοποίηση) και τη στιγμή που βλέπει τα δημόσια πανεπιστήμια σαν επιχειρήσεις (ή πολύ θα ήθελε να είναι) αξιολογώντας τα με βάση το κέρδος που αποφέρουν..ε δεν νομίζω να φτάσει ποτέ να έρθει σε αναντιστοιχία με την ιδεολογία της.Τέλος ας μην ξεχνάμε ότι οι μαθητές είναι ένας κρίκος στο πανεκπαιδευτικό μέτωπο,ας μη τα βλέπουμε χωριστά.
    Και για να απαντήσω στο ερώτημά σου δε νομίζω ότι κανένας αγωνιζόμενος φοιτητής και μαθητής είναι καταληψιολάγνος, όμως κανείς δεν θα αρνηθεί ότι είναι και το ισχυρότερο μέσο πίεσης και αντίστασης (αντίστοιχο της κατάληψης εργοστασίων πχ).Κατά τα άλλα δεν θα διαφωνούσα στο να αναπληρωθούν με οποιονδήποτε τρόπο τα μαθήματα.Στη δεδομένη όμως φάση μακράν απέχουμε από το σημείο αυτό καθώς η αδιαλλαξία της κυρίας υπουργού να ακούσει καν τα αιτήματα των δασκάλων στη σημερινή τους συνάντηση όχι μόνο δεν αμβλύνει αλλά πυροδοτεί περαιτέρω αντιδράσεις.



    Και όμως, το βασικό αιτημ ατων δασκάλων είναι το οικονομικό. Αυτό τους καιέι. Εάν έπαιρνα τα (εξωφρενικά) ποσά που ζητάνε, θα κάνανε την πάπια. Τα άλλα, είναι απλά η σάλτσα, η καλύτερα το σιρόπι για να δέσει το γλυκό.

    Επίσης, εγώ και πολλοί άλλοι διαφνώ κάθετα με το ότι οι καταλήψεις είναι μέσο πίεσης. Σιγά τα αυγά. Τόσα χρόνια κάθε φορά γίνονται καταλήψεις, και αποτέλεσμα τι? Τίποτα. Τα έβλεπα αυτά 6 χρόνια που ήμουν στη σχολή. Ολοι ψηφίζανε καταλήψεις, μέχρι τα έρθει ο κίνδυνος να χαθεί το εξάμηνο, και τότε ξαφνικά όλα ωραία και καλά, σταματούσαν. ¨οσο για την συμμετοχή... κανείς. Η φιλοσοφία του παρτάκια και του ωχ-αδερφισμού στο μεγαλείο της.

    ΄΄Οσο για να περι συντηρητικής νεοφιλελευθερης πολιτικης κλπ κλπ, εάν το θέμ αείναι να κάνει κανείς αντίδραση για πολιτικούς λογους, τότε πιάστε κάποιο άλλο θέμα και αφήστε να πανειστημια.

    Και στο κάτω κάτω της γραφής, θέλω επιτέλους να ακούσω προτάσεις ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ για την παιδεια. Αναμενω.

    Όσο για τις καταληψεις στα σχολεία... μια χαρά τους βολεύει τους καθηγητές... θα πληρωνονται και θα κάθονται.

    Αυτά! Αναμενω την συμμετοχή σας στο γόνιμο διάλογο που ανιξαμε
    spathasref
    18.10.2006, 22:02
    Παράθεση:

    Το μέλος Zefuros στις 18-10-2006 στις 12:12 έγραψε...

    ΄΄Οσο για να περι συντηρητικής νεοφιλελευθερης πολιτικης κλπ κλπ, εάν το θέμ αείναι να κάνει κανείς αντίδραση για πολιτικούς λογους, τότε πιάστε κάποιο άλλο θέμα και αφήστε να πανειστημια.

    Και στο κάτω κάτω της γραφής, θέλω επιτέλους να ακούσω προτάσεις ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ για την παιδεια. Αναμενω.

    Όσο για τις καταληψεις στα σχολεία... μια χαρά τους βολεύει τους καθηγητές... θα πληρωνονται και θα κάθονται.

    Αυτά! Αναμενω την συμμετοχή σας στο γόνιμο διάλογο που ανιξαμε


    Αντίθετα με εσένα, πιστεύω πως οι λόγοι και τα αιτήματα των καταλήψεων πρέπει να είναι πρωτίστως πολιτικά. Όταν η πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης θέλει την Παιδεία απόλυτα ελεγχόμενη από ιδιοτελείς οργανισμούς, και όχι αδέσμευτη και αυτάρκη, τότε το ζήτημα είναι εξόχως ΠΟΛΙΤΙΚΟ. Τότε ο κόσμος της παιδείας ΟΦΕΙΛΕΙ να πολεμήσει την κατάσταση αυτή με όποια μέσα έχει στη διάθεσή του, όπως και αν αυτά ονομάζονται (καταλήψεις, διαδηλώσεις κοκ). Όσο για τις προτάσεις τις οποίες ζητάς, επανέρχομαι, καθώς τώρα ο χρόνος μου είναι περιορισμένος.
    Hastaroth
    18.10.2006, 23:47
    Θά αναμένουμε λοιπόν εναγωνίως αγαπητέ spathasref νά ακούσουμε τίς προτάσεις σου,διότι όπως λέει και ο Ζέφυρος,συγκεκριμένες προτάσεις κανείς δέν έχει κάνει.Μόνο αοριστολογίες περί "αδέσμευτης" καί "αυτάρκους" παιδείας (τί να σημαίνουν άραγε αυτοί οι όροι;) καί άλλα τέτοια....

    Οσο γιά τά περί "συντηρητικής και νεοφιλελεύθερης κυβέρνησης" που "στόχο έχει την αποκρατικοποίηση τών δημοσιων επιχειρήσεων",αυτά όχι μόνο δέν έχουν καμμία θέση στη συζήτησή μας αυτή,αλλά επίσης δείχνουν οτι αυτός που τά λέει περιορίζεται απλά στην αναπαραγωγή παρωχημένων αντιλήψεων.Τό γιατί,θά το αναλύσω άν δημιουργήσουμε κάποιο σχετικό θέμα...


    thank
    19.10.2006, 00:36
    Ετσι, για μία επί τροχάδην σηυμμετοχή στον γόνιμο διάλογο

    1. Αποτελέσματα καταλήψεων. Κανένας δεν μπορεί να τα γνωρίζει. Σε οποιαδήποτε κινητοποίηση (χρησιμοποιώ παρωχημένες εκφράσεις, ζητώ συγγνώμη) συμβαίνει αυτό. Τόσο η δράση εναντίον ενός συστήματος, όσο και η δράση για την υπεράσπισή του, κάπου καταλήγουν, αλλά σπάνια εκει που προσδωκουν οι πρωταγωνιστές.

    2. Δεν καταλαβαίνω γιατι όσοι εναντιώνται πρέπει να ειναι και μαζοχιστές. Δηλ γιατί να μη λαμβάνουν υπόψην τις εξεταστικές κλπ. Θα μου πείτε, "που ειναι η συνέπεια". Μα εδώ δεν νομίζω ότι υπάρχει ένα φοβερά συγκροτημένο κίνημα ... Απλά κάποια παιδιά λένε "φτάνει πιά".

    3. Υπήρξε ένα σχετικό τόπικ για την "εξεταστική που χάνεται" στα πανεπιστήμια ... Ισως βοηθήσει η ανάγνωσή του. Δεν θυμάμαι ακριβώς πως λέγεται, ούτε ξέρω να το κάνω λινκ. Επίσης, υπάρχει "επίκαιρο" και ένα αλλο, "ντροπή και αισχος για το εκπ. μας σύστημα.

    4. Θέση στη συζήτηση έχει κάθε άποψη. Η έννοια "συντηρική κυβέρνηση" χρησιμοποιείται κατά κόρον. Το αν πρακτικά έχει επέλθει μπέρδεμα ανάμεσα στο ποιος ειναι προοδευτικός και ποιος συντηριτικός ειναι άλλο θέμα, αλλα δεν βρίσκω για ποιον λόγο αφορίζονται απόψεις μελών .."δεν έχει θέση στη συζήτηση" Τι θα πει δηλαδή ? πέφτει το επίπεδο ? Ποιος θα το κρινει ? Δεν πάμε καλά μου φαίνεται ....
    spathasref
    19.10.2006, 00:44
    Όπως υποσχέθηκα, επανέρχομαι σε συνέχεια τής προηγούμενης θέσης μου. Έχω σημειώσει και ο ίδιος, στην πρώτη μου τοποθέτηση στο συγκεκριμένο θέμα, τις απόψεις μου γύρω από τον εκφυλισμό και την καπηλεία των κινητοποιήσεων. Είναι γεγονός ότι παρατηρούνται πολλά τέτοια φαινόμενα στις τελευταίες, τα οποία δε με κάνουν καθόλου αισιόδοξο για τα αποτελέσματα του αγώνα για ελεύθερη Παιδεία. Αυτό όμως δεν αναιρεί την ανάγκη συνέχισης του αγώνα αυτού. Η μάχη μπορεί να χαθεί, αλλά επ' ουδενί δεν πρέπει αυτό να γίνει αμαχητί.
    Ζητάς συγκεκριμένες προτάσεις για την Παιδεία. Από τη μεριά μου, δεν είμαι κανένας φοβερός επιστήμονας επί του θέματος. Ωστόσο, όσο μου επιτρέπει η σκέψη και η συζήτηση με ανθρώπους με τους ίδιους προβληματισμούς με εμένα, μπορώ να προσφέρω στη συζήτηση λίγες ιδέες.
    1. Κατάργηση των πανελληνίων εισαγωγικών εξετάσεων για τα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτό το τσουβάλιασμα των μαθητών σύμφωνα μόνο με την προσαρμοστικότητά τους στο σύστημα. Το Λύκειο, επίσης, με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να αποσυνδεθεί από το ρόλο κομπάρσου-εξεταστή των φροντιστηρίων. Πρέπει να προσφέρει σφαιρική και βαθειά καλλιέργεια των μαθητών, χωρίς να δημιουργεί μόνο καταστάσεις πίεσης και συμπλεγμάτων στους τελευταίους, όπως συμβαίνει σήμερα.
    2. Άμεση αναβάθμιση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και εισαγωγή της στο εκπαιδευτικό σύστημα από τις τάξεις του Γυμνασίου. Είναι μονόδρομος για την πρόοδο της κοινωνίας αυτή η κίνηση. Τα Τ.Ε.Ε. σήμερα έχουν καταντήσει σχολεία συγκέντρωσης των απορριμένων από το εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς ουσιαστικά να προσφέρουν αναγνωρισμένη εκπαίδευση, ενώ αποκλείουν ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΑΤΑ την εισαγωγή των μαθητών-υποψηφίων τους στα Α.Ε.Ι.. Η Τεχνολογική Εκπαίδευση οφείλει να αποτελεί εναλλακτική και ισότιμη πρόταση στη μόρφωση της νεολαίας. Δεν της αξίζει η σημερινή υπονόμευση.
    3. Άμεση αξιολόγηση και ανανέωση του διδακτικού προσωπικού σε όλο το φάσμα της Παιδείας. Είναι απελπιστικό και μόνο να σκεφτεί κανείς τί είδους καθηγητές και άνθρωποι αναλαμβάνουν τη μόρφωση των νέων γενεών. Δε θέλω να συνεχίσω την ανάλυση των αυτονοήτων εδώ...
    4. Τριπλασιασμός των δαπανών για την Παιδεία και πραγματική επένδυση σε σχολικά κτίρια, έρευνα, εξοπλισμό κ.ο.κ.. Τα σημερινά σχολεία, όταν ξεφεύγουν από το χαρακτηρισμό "τρώγλες", δεν αποφεύγουν τον αντίστοιχο "φυλακές". Όσο για τις διπλοβάρδιες... ζουν και βασιλεύουν.
    5. Ριζική ανανέωση της ύλης και της μορφής των σχολικών βιβλίων και μαθημάτων. Ψέμματα, λάθη, ελλείψεις, ορθογραφικά λάθη (!!!), παρωχημένα στοιχεία κ.ο.κ. πρέπει να εξαφανιστούν από το μάθημα, το οποίο είναι αποτελεσματικό μόνο όταν είναι αληθινό, ζωντανό, δημιουργικό.
    Αυτά τα λίγα σημεία μπορώ να προσφέρω προς το παρόν στη συζήτηση. Για τέτοιου είδους ιδέες νομίζω πως αξίζει κανείς να αγωνιστεί από την πλευρά του, ασχέτως αποτελέσματος. Και αν κάποιοι, ηθελημένα, ή αθέλητα, υπονομεύουν αυτήν την προσπάθεια, αυτός δεν είναι λόγος για να υποχωρήσει κανείς από το δικό του αγωνιστικό πόστο.
    Zefuros
    19.10.2006, 11:40
    Παράθεση:

    Το μέλος spathasref στις 19-10-2006 στις 00:44 έγραψε...

    Όπως υποσχέθηκα, επανέρχομαι σε συνέχεια τής προηγούμενης θέσης μου. Έχω σημειώσει και ο ίδιος, στην πρώτη μου τοποθέτηση στο συγκεκριμένο θέμα, τις απόψεις μου γύρω από τον εκφυλισμό και την καπηλεία των κινητοποιήσεων. Είναι γεγονός ότι παρατηρούνται πολλά τέτοια φαινόμενα στις τελευταίες, τα οποία δε με κάνουν καθόλου αισιόδοξο για τα αποτελέσματα του αγώνα για ελεύθερη Παιδεία. Αυτό όμως δεν αναιρεί την ανάγκη συνέχισης του αγώνα αυτού. Η μάχη μπορεί να χαθεί, αλλά επ' ουδενί δεν πρέπει αυτό να γίνει αμαχητί.
    Ζητάς συγκεκριμένες προτάσεις για την Παιδεία. Από τη μεριά μου, δεν είμαι κανένας φοβερός επιστήμονας επί του θέματος. Ωστόσο, όσο μου επιτρέπει η σκέψη και η συζήτηση με ανθρώπους με τους ίδιους προβληματισμούς με εμένα, μπορώ να προσφέρω στη συζήτηση λίγες ιδέες.
    1. Κατάργηση των πανελληνίων εισαγωγικών εξετάσεων για τα Α.Ε.Ι. και Τ.Ε.Ι.. Πρέπει επιτέλους να σταματήσει αυτό το τσουβάλιασμα των μαθητών σύμφωνα μόνο με την προσαρμοστικότητά τους στο σύστημα. Το Λύκειο, επίσης, με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να αποσυνδεθεί από το ρόλο κομπάρσου-εξεταστή των φροντιστηρίων. Πρέπει να προσφέρει σφαιρική και βαθειά καλλιέργεια των μαθητών, χωρίς να δημιουργεί μόνο καταστάσεις πίεσης και συμπλεγμάτων στους τελευταίους, όπως συμβαίνει σήμερα.
    2. Άμεση αναβάθμιση της Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και εισαγωγή της στο εκπαιδευτικό σύστημα από τις τάξεις του Γυμνασίου. Είναι μονόδρομος για την πρόοδο της κοινωνίας αυτή η κίνηση. Τα Τ.Ε.Ε. σήμερα έχουν καταντήσει σχολεία συγκέντρωσης των απορριμένων από το εκπαιδευτικό σύστημα, χωρίς ουσιαστικά να προσφέρουν αναγνωρισμένη εκπαίδευση, ενώ αποκλείουν ΦΑΣΙΣΤΙΚΟΤΑΤΑ την εισαγωγή των μαθητών-υποψηφίων τους στα Α.Ε.Ι.. Η Τεχνολογική Εκπαίδευση οφείλει να αποτελεί εναλλακτική και ισότιμη πρόταση στη μόρφωση της νεολαίας. Δεν της αξίζει η σημερινή υπονόμευση.
    3. Άμεση αξιολόγηση και ανανέωση του διδακτικού προσωπικού σε όλο το φάσμα της Παιδείας. Είναι απελπιστικό και μόνο να σκεφτεί κανείς τί είδους καθηγητές και άνθρωποι αναλαμβάνουν τη μόρφωση των νέων γενεών. Δε θέλω να συνεχίσω την ανάλυση των αυτονοήτων εδώ...
    4. Τριπλασιασμός των δαπανών για την Παιδεία και πραγματική επένδυση σε σχολικά κτίρια, έρευνα, εξοπλισμό κ.ο.κ.. Τα σημερινά σχολεία, όταν ξεφεύγουν από το χαρακτηρισμό "τρώγλες", δεν αποφεύγουν τον αντίστοιχο "φυλακές". Όσο για τις διπλοβάρδιες... ζουν και βασιλεύουν.
    5. Ριζική ανανέωση της ύλης και της μορφής των σχολικών βιβλίων και μαθημάτων. Ψέμματα, λάθη, ελλείψεις, ορθογραφικά λάθη (!!!), παρωχημένα στοιχεία κ.ο.κ. πρέπει να εξαφανιστούν από το μάθημα, το οποίο είναι αποτελεσματικό μόνο όταν είναι αληθινό, ζωντανό, δημιουργικό.
    Αυτά τα λίγα σημεία μπορώ να προσφέρω προς το παρόν στη συζήτηση. Για τέτοιου είδους ιδέες νομίζω πως αξίζει κανείς να αγωνιστεί από την πλευρά του, ασχέτως αποτελέσματος. Και αν κάποιοι, ηθελημένα, ή αθέλητα, υπονομεύουν αυτήν την προσπάθεια, αυτός δεν είναι λόγος για να υποχωρήσει κανείς από το δικό του αγωνιστικό πόστο.




    φίλε spathasref,

    θα μου επιτρεψεις κάποια σχόλια.

    1. Πολύ σωστή αυτή η κατεύθυνση. Το σχολείο δεν θα έπρεπε να εμπλεκετα ιμε την εισαγωγη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. Πως όμως θα γίνει η επιλογη για την είσοδο σε αυτή? Με τί κριτήρια? Αυτό είναι θέμα λοιπον, και πιθανολογώ πως τόσα χρόνια οι εξετάσες μένουν μέσα στο σχολείο επειδή δεν υπάρχει άλλη λύση (ή δεν έχουν σκεφτεί ακόμα άλλη λύση)

    2. Στο πρώο μέλος συμφωνώ απόλυτα, τα Τ.Ε.Ε. θα έπρεπε να είναι πολύ πιο προσεγμένα, από εκεί θα βγουν τα πρ'ωτα πιο "τεχνικά" ας πουμε άτομα. Όσο για τηνπρόσβαση στα ΑΕΙ, με το σημερινό σύστημα δεν μπορούν τα δώσουν, γιατί είναι άλλα τα μαθήματα. Σε κάθε περίπτωση, εάν λειθεί το Νο1 ζήτημα παραπάνω, λύνεται και αυτό.

    3. Συμφωνώ απόλυτα 100%. Δυστυχώς, αυτοί που κάνουν τις καταλήψεις (από τα δικά μου χρόνια στα πανεπιστημια) είχαν σαν βασικό πανό "Καμία αξιολόγηση!". Βλέπεις πως αρχίζουν να μπλέκουν τα πραγματα

    4. Λεφτά πάντα χρειάζονται. Δν είμαι σίγουρος βέβαια ποιες είναι οι δυνατότητες της Ελληνικής Οικονομίας. Μακάρι να μπορούσαν και να δεκαπλασιάζανε τις δαπάνες.

    5. Συμφωνώ.

    και τέλος, μια παρατήρηση περί πολιτικής. ¨οταν μιλάω οτι δεν πρεπει η αντίδραση να γίνεται για πολιτικούς λόγους, εννοώ το εξής:

    Μια αλλαγή πρέπει να κρίνετε από τα αποτελέσματα της. Το εξηγώ με ένα φανταστικό παράδειγμα. Ας υποθέσουμε ότι στα σχο΄λεία ή τα πανεπιστήμια μπαίνει ένας ιδιώτης μανατζερ. Και ας υποθέσουμε ότι ξαφνικά (λέμε τώρα) οι καθηγητές των πανεπιστημίων είναι συνεπείς στις παραδόσεις τους, ότι οι φοιτητές δεν υποχρεώνονται να παίρνουν τις κακογραμμένες σημειώσεις του καθηγητή, αλλά κάποιο αξιόλογο βιβλίο κτλ κτλ. Εάν συνέβαινε κάτι τετοιο, τότε προφανώς ο καθένας θα έλεγε ότι η εισαγωγή του μανατζερ θα ήταν κάτι καλό.

    Τι θέλω να πω με το (επαναλαμβάνω) φανταστικό παράδειγμα.
    Η παιδεία δεν είναι πολιτική (με τα στενά της ορια της πολιτικής). Δεν μπορούμε να απορρίπτουμε αμέσως κάθε τι το οποίο φαίνεται να έρχετε σε αντίθεση με τα πολιτικά πιστεύω. Θα εναντιωθούμε εάν είναι κακό για την παιδεία. Ίσως το παράδειγμα που χρησιμοποίησηα δεν είναι και τ΄σο καλό, πάντως προσπάθησα να εξηγήσω τι εννοώ.

    Α! και για να μην παρεξηγηθώ... Εννοείται πως δεν διαπραγματευομαστε το ΔΩΡΕΑΝ. Αυτό θα πρεπει να είναι αυτονόητο.

    ¨οσο για τις καταλήψεις... επειδή τις έχω ζήσει για πολλά χρόνια, δεν είναι λύση. Δεν προσφέρουν τίποτε, ειδικά εδώ που φτάσαμε. Και το έλεγα παλιότερα, μην καίτε το χαρτί της κατάληψης με @α@αριες....Τώρα πλεόν είναι αργά. Τ χάσαμε και αυτό.

    sintorin
    19.10.2006, 12:03
    Παράθεση:

    Το μέλος Zefuros στις 19-10-2006 στις 11:40 έγραψε...

    θα μου επιτρεψεις κάποια σχόλια.

    1. Πολύ σωστή αυτή η κατεύθυνση. Το σχολείο δεν θα έπρεπε να εμπλεκετα ιμε την εισαγωγη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. Πως όμως θα γίνει η επιλογη για την είσοδο σε αυτή? Με τί κριτήρια? Αυτό είναι θέμα λοιπον, και πιθανολογώ πως τόσα χρόνια οι εξετάσες μένουν μέσα στο σχολείο επειδή δεν υπάρχει άλλη λύση (ή δεν έχουν σκεφτεί ακόμα άλλη λύση)



    Tha sou doso ego mia para polu suntomi lusi, kai den exo kairo gia na kathiso na to anaptikso perissotero, isos mia ali fora.......loipon alazeis ta mathimata oste na einai 30% theoria kai 70% praktiki.

    Kaneis duo test, ena sti mesi tis xronias kai ena sto telos tis xronias vasismena stin praktiki askisi pou exei ginei mesa stin taksi ta opia metrane gia 50% tis xronias.

    To alo 50% tou telikou vathmou vasizetai stis ergasies pou exoun ginei oli tin xronia.

    Alazeis ta AEI oste gia na eisaxthei kapios, prepei na exei toulaxiston 70% teliko vathmo apo ta test kai tis ergasies tis xronias.

    Etsi anevazeis amesos tin piotita ekpaideuseis giati uparxei polu perissoteri praktiki, oi foitites einai pio euxaristimenoi giati katalavainoun kalutera ti mathainoun, apo to na mathainoun papagalistikes theories pou ksexniountai amesos, kai etoimazontai polu kalutera gia tin agora ergasias.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 19-10-2006 12:06 ]


    koini_maria
    19.10.2006, 12:40
    Καλημέρα και από εμένα !
    Λαλήστατους μας βλέπω αναφορικά με τις καταλήψεις , ε ...

    Εννοείται πως δεν έχω την λύση που ψάχνουμε , απλά είπα να πω και εγώ ένα-δύο πραγματάκια ...
    Πρώτον , να πω οτι απογοητεύτηκα από μεγάλη μερίδα φοιτητών που ψήφισαν υπέρ των καταλήψεων και δεν πάτησαν το πόδι τους στη σχολή κατά την διάρκειά τους ...
    Δεν θα κρίνω τους λόγους για τους οποίους δεν ήρθαν αργότερα , μα όπως και να έχει τέτοιου είδους στάσεις δίνουν δικαιώματα για σχόλια που δεν ωφελούν την προσπάθειά μας ...
    Δηλαδή δεν γίνεται να ψηφίθζουν 1.300 φοιτητές της σχολής (το τονίζω αυτό , γιατί πολλά έχουν ακουστεί , σε εμάς η ψηφοφορία έγινε σε όλα τα αμφιθέατρα μονάχα με ανάταση της φοιτητικής ταυτότητας ) και την περίοδο που το πανεπιστήμιο είναι υπό κατάληψη να βρίσκονται μέσα σε αυτό το πολύ 300 άτομα...

    Τώρα όσον αφορά το αν και κατά πόσο μια κατάληψη μπορεί να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα νομίζω οτι σε μεγάλο βαθμό εξαρτάται από το εαν οι ''καταληψίες'' γνωρίζουν για ποιόν ακριβώς λόγο έχουν προβεί σε αυτή την ενέργεια και τι ακριβώς ζητάνε .
    Σε αυτή την περίπτωση θα μπορούν να ξέρουν και τα όριά τους καλύτερα , που να σταματήσουν , που να εντείνουν τις προσπάθειές τους κτλ ...
    Ακούω διαρκώς για τον νόμο πλαίσιο που είναι 30 σελίδες στο σύνολό του και από αυτά που έχω ακούσει απορώ για το εάν έχουν διαβάσει έστω και 1 σελίδα μερικά άτομα (δεν αναφέρομαι σε κανέναν από εδώ μέσα ) .

    Εννοείται οτι δεν συμφωνό με το προσχέδιο του νόμου , το λέω για να μην παρεξηγηθώ .
    Επίσης , εννοείται οτι και τώρα πάλι υπέρ της κατάληψης θα ψηφίσω .
    Απλά να , ας είμαστε λίγο πιο προσεκτικοί βρε παιδιά όσον αφορά τα λεγόμενα μας ...
    Ας μην μας πιάσει το εφηβικό : αντιδρούμε για να αντιδρούμε .
    Αν ακουστεί καμιά καλή πρόταση να έχουμε τα αυτιά ανοιχτά για να την ακούσουμε και ίσως και να την δεχτούμε .

    Μην αποκηρύσσουμε εξ αρχής τα πάντα ...
    Lansetris
    20.10.2006, 00:01
    1. Η κυβέρνηση προβλέπει δαπάνες για την Παιδεία 3,1% του κρατικού προϋπολογισμού. Πέρυσι ή πρόπερσι ήταν νομίζω 3,6 ή κάπου εκεί. Τα παλαιότερα ποσοστά του 3,5 ή 3,6, ή 3,8% θεωρούνταν ούτως ή άλλως απελπιστικά χαμηλά. Άρα το 3,1% είναι γελοίο και το όποιο ενδιαφέρον του κράτους για την Παιδεία υποκριτικό.
    2. Μια φρεγάτα με τον εξοπλισμό της με προορισμό το Λίβανο και τον Περσικό Κόλπο ή η συμμετοχή μιας στρατιωτικής μονάδας στο Αφγανιστάν στοιχίζει πολύ περισσότερο από τα ποσά που θα ικανοποιούσαν τους εκπαιδευτικούς, ή από τα ποσά που θα χρειάζονταν για να μπουν οι βάσεις μιας ερευνητικής δουλειάς με προοπτικές δεκαετιών σε κάποιο πανεπιστήμιο.
    3. Μόλις πριν τις δημοτικές εκλογές ο πρωθυπουργός ελάφρωσε την εκκλησία από τα ενοχλητικά φορολογικά βάρη ύψους 80 εκατ.(δεν είμαι σίγουρος για το ακριβές ποσόν).
    4. Μόλις δυο χρόνια πριν η Ελλάδα σπατάλησε ιλιγγιώδη ποσά για την «άψογη διοργάνωση των ολυμπιακών αγώνων».
    5. Η Ελληνική Κοινή Γνώμη είναι δίκαια το καμάρι της κάθε κυβέρνησης αυτού του τόπου. Βουτηγμένη στην άγνοια, την ημιμάθεια, στα σήριαλ και στα χρέη, είναι έτοιμη να κατασπαράξει οτιδήποτε της χαλάει τη μακαριότητά της.
    Κακοί οι δάσκαλοι που δε λήγουν την απεργία για να παρκάρει τα παιδιά της πάλι στα σχολεία και να συνεχίσει τη ρέμβη της.
    Κακοί και οι μαθητές με τις καταλήψεις τους, δε λουφάζουν οι ανεπρόκοποι στη ζωή που τους τάξαμε: σχολείο – φροντιστήριο – σπίτι, σχολείο – σπίτι φροντιστήριο και στο βάθος εξετάσεις/εξετάσεις/εξετάσεις/ιδιωτικά κολέγια κλπκλπκλπ…
    Κακοί και οι φοιτητές που δε θέλουν να είναι έτοιμο κρέας για την αγορά στο ονειρεμένο μέλλον που τους περιμένει, δούλοι της όποιας υπερειδίκευσης και υποαπασχόλησης.
    Η Ελληνική Κοινή Γνώμη, δειλή, άβουλη και μοιραία ειρωνεύεται και χλευάζει τους εκπαιδευτικούς που ζητούν να ζουν από το μισθό τους, απορεί και εξίσταται με τις διακοπές τους, μιλάει για τρεις, τέσσερις, πέντε μήνες, Χριστούγεννα, Πάσχα, αργίες, ενώ θα μπορούσε να ρίξει απλώς μια ματιά στις διακοπές και τις αργίες των ίδιων των παιδιών ή των ανιψιών της.
    Η Ελληνική Κοινή Γνώμη μασά μονότονα την καραμέλα του «ας μη τη διάλεγαν αυτή τη δουλειά αφού έχει τόσο λίγα χρήματα» όλοι αυτοί οι «ελεύθεροι επαγγελματίες» όπως δηλώνουν περήφανα, τόσο «ελεύθεροι» και τόσο «επαγγελματίες» όλοι τους, καθένας και μια καριέρα με πίστωση και τα μυαλά στην κατάψυξη. Ας είναι . Εμείς θα συνεχίσουμε γιατί δεν έχουμε να χάσουμε τίποτε παρά μόνο ένα χαμηλό μισθό και μια στρεβλή εκπαιδευτική πολιτική…

    poison_girl
    20.10.2006, 00:01
    Παράθεση:

    Το μέλος Aiolos_m στις 17-10-2006 στις 23:40 έγραψε...

    Μαζί σου Μαριέττα!!! (θα πω)



    ??????????????????????????????????????????????????
    DavidDT
    20.10.2006, 00:10
    Πάντως σήμερα κάποιοι καθηγητές στο Πανεπιστήμιο μας ανακοίνωσαν οτι μάλλον θα κάνουν κατάληψη,και θα ξέρουμε εντός της εβδομάδος.Πάει πάλι το εξάμηνο απ' ότι βλέπω
    the_mist
    20.10.2006, 12:02
    Εμείς κάνουμε Κατάληψη από την Τρίτη. Έχουμε κάνει το σχολείο κατακαίνουργιο!!!
    Χθες μας έκανε έφοδο η αστυνομία και ήθελε να μπει μέσα. Κλειδώσαμε την είσοδο με αλυσίδες και λουκέτα. Δεν αφήσαμε κανένα να μπει μέσα. Συμμαθητές μου μένουνε και το βράδυ και κοιμούνται μέσα στο σχολείο χωρίς θέρμανση και φως.
    Λένε ότι θα το κρατήσουν κλειστό μέχρι τα Χριστούγεννα.
    Εύχομαι να μην γίνει κάτι τέτοιο γιατί χθες έμαθα και κάτι φοβερό. Η Κατάληψη ξεκίνησε όταν ο Λυκειάρχης πήρε 5 παιδιά και τους είπε να κάνουν κατάληψη, τους έγραψε τα αιτήματα και τους έδωσε τα κλειδιά του σχολείου δυο μέρες πριν την κατάληψη.
    Όταν το έμαθα αυτό παραιτήθηκα. Έφυγα από το σχολείο και δεν πρόκειται να ξανά πάω. Δεν θα συμμετέχω σε μια στημένη Κατάληψη που μόνο στόχο έχει να μείνουν οι καθηγητές στα σπίτια τους και να πληρώνονται… Γιατί αυτός είναι ο λόγος που έγινε όλο αυτό.
    Τα άτομα από μας που κάνουν κατάληψη για να εκπληρωθούν τα αιτήματά τους είναι γύρω στους 15!!!! Όλοι οι άλλοι το κάνουν για χαβαλέ…
    Είναι ντροπή!!!!

    sintorin
    20.10.2006, 12:35
    orea....vlepo oti ta paidia didaskontai para polu kala gia ti diafthora apo to gumnasio, gia na sunexisoun ti stadiodromia tous kai stin elliniki koinonia argotera......