ελληνική μουσική
    599 online   ·  210.830 μέλη

    Ντροπή κι αίσχος το εκπαιδευτικό μας σύστημα....

    Melissanthi
    14.10.2006, 20:44
    Εγώ αυτό που ξέρω είναι ότι το υπάρχον ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι ένα από τα καταστροφικότερα κι αισχρότερα του ανεπτυγμένου -τουλάχιστον-κόσμου (γιατί, ναι,αν θέλουμε να συγκρινόμαστε με την Τουρκία και το ...Τιμπουκτού τότε σαφώς υπερέχουμε).

    Από πού να ξεκινήσω? Από την παραπαιδεία? Οι γονείς των μαθητών είναι αναγκασμένοι να καταβάλλουν τα τελευταία δύο χρόνια υπέρογκα ποσά στο βωμό των φροντιστηρίων και των περιβόητων 'ιδιαιτέρων'.
    Αυτοί δημιουργούν όλη αυτή την ψευδαίσθηση γύρω από τη σημασία των φροντιστηριακών ωρών. Αχρηστέουν τα σχολικά μαθήματα για να επωφεληθούν οι ίδιοι. Κι αντί να προσαρμόσουν τις εξετάσεις σε αυτά ακριβώς που διδάσκει το σχολείο, αυξάνουν τις απαιτήσεις των εξετάσεων με θέματα που ξέρουν ότι δεν μπορεί να τα καλύψει το σχολείο για να αναγκαστούν έτσι όλα τα παιδιά να κάνουν φροβτιστήρια προκειμένου να επιτύχουν. όμως όπως είναι φυσικό για να στηθεί όλη αυτή η πλεκτάνη και το θέατρο του παραλόγου είναι απαραίτητη και μια "σχεική" προαγάνδα εκ μέρους των εκπαιδευτικών και των υπολοίπων παρατρεχαμένων. Σκεφθείτε μόνο να σταματούσαν όλοι οι μαθητές να κάνουν φροντιστήρια για τις Πανελλήνιες. Τι θα γινόταν, δεν θα περναγε κανείς στο Πανεπιστήμιο? Θ 'κόβανε' 90,000 άτομα?

    Άλλο θέμα: Το σύστημα αξιολόγησης των υποψηφίων είναι τουλάχιστον παράλογο και πολύ -μα πάρα πολύ- άδικο. Αναλογιστείτε μόνο ποια είναι τα κριτήρια για να περάσει κάποιος σε μια "καλή σχολή": Είναι η ευφυία? Το τάλαντο? Η φαντασία? Μήπως η ικανότητα να αντεπεξέρχεσαι σε δύσκολες καταστάσεις? Η δημιουργηκότητα? Είναι κάποια από τις παραπάνω αρετές ή μήπως ΄το μοναδικό κριτήριο είναι το διάβασμα? Το συνεχές διάβασμα, η ακατάσχετη και μαζική απορρόφηση πληροφοριών (προσέξτε,δε λέω 'γνώσεων', το τονίζω: 'πληροφοριών').

    Το κράτος δηλαδή δεν προωθεί στην πραγματικότητα, άτομα ικανά και ταλαντούχα αλλά παιδάκια που βγάζουν 19,5 και το μόνο πράγμα που ξέρουν να κάνουν είναι να διαβάζουν.
    Το διάβασμα όμως εκτός του ότι σε χώνει σε ένα πανεπιστήμιο δεν μπορεί να σου εξασφαλίσει ότι θα γίνεις ένας επιτυχημένος κι ικανός Αρχιτέκτονας, Γιατρός ή Δικηγόρος. Μάλλον για να γίνεις κάτι τέτοιο πρέπει το άτομο να έχει άλλα χαρίσματα που προφανώς στο Υπουργείο Παιδείας ούτε που τους έχει περάσει από το μυαλό.
    Άρα οι πραγματικά άξιοι χάνονατι κάπου στο δρόμο και τη θέση τους παίρνουν τα αιώνια μίζερα σπασικλάκια [SOS: Για να μην παρεξηγηθώ, με τον όρο αυτό δεν αναφέρομαι σε όποιον μαθητή είναι αριστούχος, απλά στη συντριπτική αυτή πλειοψηφία αριστούχων,οι οποίοι χωρίς να έχουν κανένα απολύτως όραμα στοχεύουν στις υψολόβαθμες σχολές (αναφέρονται χαρακτηριστικά κάποιες πιο πάνω) απλά και μόνο επειδή είναι υψηλόβαθμες. Γιατί ας μην ξεχνάμε πώς τέτοιου είδους μαθητές αποβλέπουν στην αναγνώριση τους μόνο μέσω της κατάκτησης υψηλής βαθμολογίας. Αν φερ ειπείν, η Σχολή Ιχθυοκαλλιέργειας σκαρφάλωνε στο 19 κι η Νομική έπεφτε στο 14,5 είναι μαθηματικά βέβαιο πώς ένας τέτοιος μαθητής θα στόχευε σ' αυτή, μόνο λόγω του βαθμου της,όχι λόγω της ουσιας].......

    Ανάθεμα κι αν χρειάζεται να ξέρεις απ' έξω κι ανακατωτά όλες τις εξαιρέσεις στη γενική πληθυντικού των τριτόκλιτων ονομάτων της Λατινικής, για να γίνεις ένας ικανός κι άξιος δικηγόρος. Άμα δεν μπορείς να αρθρώσεις ένα λόγο, να αναλύσεις σε βάθος και να κατανοήσεις μια δύσκολη νομική υπόθεση, να πείσεις με επιχειρήματα και πυγμή για να αποκατασταθεί η δικαιοσύνη να τα βράσω και τα 19άρια και τα αριστεία κι όλα.
    Ανάθεμα επίσης, κι αν καταφέρουν ποτέ να σχεδιάσουν οι Αρχιτέκτονες στην Ελλάδα σπίτια που να μην είναι κουτιά. Ε, βέβαια αν δεν είναι απαραίτητο κριτήριο γαι την Αρχιτεκτονική η φαντασία κι η δημιουργηκότητα αλλά 'η ολική αντίστάση R του εναλλασόμενου ρεύματος σε ένα κλειστό ηλεκτρικό κύκλωμα' τότε αυτό θα είναι το αποτέλεσμα....


    Αυτά είναι ταλέντα κι ικανότητες που δεν προκύπτουν από το διάβασμα και τη μελέτη. Ομοίως γίνεται και με άλλα επαγγέλματα.
    όπως προανέφερα,δυστυχώς δεν προάγονται οι χαρισματικοί και προικισμένοι άνθρωποι. Γι αυτό κι η χώρα αυτή θα πάει κατά διαόλου...
    Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί υστερούμε τόσο πολύ εν σχέσει με το Βερολίνο,το Παρίσι και την Ελβετία....
    Ε,πιστεύω ότι είναι οφθαλμοφανές. Το θέμα μιλάει από μόνο του...




    Φιλικά,




    ....................
    Οι ήρωες προχωρούν στα σκοτεινά...... Γιώργος Σεφέρης


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Melissanthi στις 17-10-2006 16:19 ]


    pizza_Hurricane
    14.10.2006, 21:06
    Σημφωνω.Η σημερινη παιδεια ειναι για τα μπαζα.<τα υπουργεια τους μεσα>.




    Shamriella_
    14.10.2006, 22:13
    Συμφωνώ κι εγώ. Μετά αναρωτιόμαστε γιατί η πλειψηφία των φοιτητών είναι αραχτοί και light...ΕΙΔΙΚΑ κατά το πρώτο έτος σπουδών. Μετά από ό,τι έχεις τραβήξει για να μπεις στο Πανεπιστήμιο, ο στόχος επετεύχθη, μπήκες στο Πανεπιστήμιο, that's it. Για γνώσεις και καλλιέργεια ούτε λόγος, όλοι νιώθουν ότι πρέπει να ''πάρουν το αίμα τους πίσω για τα δύο τελευταία χρόνια που έχασαν διαβάζοντας σε μια καρέκλα''...και συχνά φτάνουμε στο άλλο άκρο της απίστευτης αδιαφορίας.
    Όσο για αυτό που ειπώθηκε παραπάνω για τους αριστούχους, ότι δηλαδή πολλοί δηλώνουν και μπαίνουν στις υψηλόβαθμες σχολές απλά και μόνο επειδή είναι υψηλόβαθμες, δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω παραπάνω και εδώ. Το είδα να συμβαίνει χωρίς υπερβολή τουλάχιστον στο 70% των συμφοιτητών μου στη Νομική...Μετά το 1ο έτος αρχίσαν τα πλέον γραφικά ''Γιατί μπήκα εγώ εδώ; Αφού δεν μου ταιριάζει καθόλου...ήταν καθαρά λόγω γοήτρου και για να ικανοποιήσω το ψώνιο μου...'' Πάρτα τώρα...

    Και η παράσταση συνεχίζεται...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Shamriella_ στις 16-10-2006 13:27 ]


    anna-mant
    14.10.2006, 22:39
    Ε παιδια κ βεβαια εχετε δικιο..αλλα ποιος θα το αλλαξει αυτο????απο προσωπικη εμπειρια δεν γινεται αλλιως.Εγω στην τριτη δεν πηγα φροντιστηριο ουτε ιδιαιτερα εκανα κ δεν περασα πουθενα!Και μετα καταλαβα οτι πρεπει να παιξεις με τους ορους του αλλου για να νικησεις!Και πως θελετε να αλλαξει αυτο οταν τα ονειρα των νεων περιοριζονται στην αποκτηση μιας Μersentes ή στο να αποκτησουν μια θεση στο δημοσιο???????Δεν μπορω να πιστεψω οτι σημερα οι νεοι δεν αγωνιζονται πια!Και βαζω και τον εαυτουλη μου μεσα...αφου θυμαμαι γινοταν διαδηλωση για τον πολεμο στο Ιρακ και θα πηγαιναμε και καλα ολο το σχολειο στην πορεια...και στο τελος απο τα 300 παιδια περιπου του σχολειου ζητημα να ημασταν δεκα στην διαδηλωση!!!!!!!!!

    P.S.THINK MORE!!!!!!!
    nikospavlop
    14.10.2006, 23:00
    Καλό είναι που όπως παρατηρώ γίνεται αντιληπτό οτι με το εκπαιδευτικό ΄συστημα που έχει η χώρα μας δεν είναι ο κόσμος ευχαριστημένος.
    Παρ' όλα αυτά όμως σε οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής παρατηρούμε τα ίδια φαινομενα.
    Ενέργειες όπως καταλήψεις, απεργίες, και πάλι καταλήψεις, και πάλι απεργείες, πορείες, τσακωμούς χωρίς επιχειρήματα κλπ
    Ανάθεμα αν όλα αυτα θεωρούνται αγώνας...
    Προσπάθεια απλά αντίθεσης προς κάποια άποψη χωρίς καθόλου επεξεργασία των στοιχείων που την αποτελούν.
    Καταλήγουμε λοιπόν στο μοναδικό συμπέρασμα οτι τα προβλήματα στην παιδεία τα διμιουργούμε εμείς οι ίδιοι που κάνουμε χρήση αυτής, υποκνούμενοι απο κάποιους "βοσκούς" που επιδιώκουν προσωπικό όφελος και κατευθύνουν τα "πρόβατα" προς την κατεύθυνση που αυτοί επιθυμούν.
    Και το χειρότερο όλων, οτι τα πρόβατα το μόνο που κάνουν είναι να μασάνε το χόρτο...
    augustina
    14.10.2006, 23:15
    Τώρα πια δικαίως, καθώς σκέφτεσαι την λέξη "υπουργείο Παιδείας(υπουργείο τι???)" η πρώτη λέξη που σου έρχεται στο μυαλό που πάει πακετάκι με την προηγούμενη είναι "αίσχος". Πραγματικά αυτήν την περίοδο(και όχι μόνο) επικρατεί ένα χάος στην ελληνική παιδεία. Την αρχή κάνανε οι φοιτητές. Ακολουθούν δάσκαλοι και καθηγητές και για finale έρχονται και οι μαθητές γυμνασιων και λυκείων. Τα αιτήματα μας πολλά. Ειδικά τα μουσικά σχολεία τα έχουν πραγματικά γραμμένα στα παλιά τους τα παπούτσια. Εκτός απο τα σε όλους μας (θελω να πιστεύω) γνωστά αιτήματα που έχουν τα ενιαία σχολεία τα μουσικά έχουν κάμποσα παραπάνω άρα και κάποιους λόγους παραπάνω να διαμαρτύρονται... Είναι ανήκουστο να μένουν τα παιδιά μέχρι Οκτώβρη μήνα χωρίς μόνιμους καθηγητές μαθημάτων γενικής παιδείας. Και η συντριπτική απάντηση της "κυρίας" Γιαννάκου??? "Η κυβέρνηση δέ μασάει".Σε άλλες της συνεντεύξεις μάλιστα έχει δηλώσει πως όλοι οι διαδηλωτές, ανεξαρτήτου ηλικίας, προσπαθούν με τρόπο φασιστικό να ρίξουν την δημοκρατία. Αντί λοιπόν να προσπαθήσει να ηρεμήσει τα πνεύματα και να βρούμε μαζί μια μέση λύση, αντιθέτως ρίχνει λάδι στη φωτιά και οξίνει τα πνεύματα... Κατά τη δική μου άποψη προσπαθώντας να βρώ την καλή μεριά του θέματος, η κυρία υπουργός προσπαθεί να διδάξει τον κόσμο να είναι ενεργόί πολίτες και όχι να κοιμούνται σαν τα ζώα. Δικαίως λοιπόν αυτή τη στιγμή κινητοποιούνται όλα σχεδόν τα σχολεία και πανεπιστήμια της Ελλάδας μπάς και αφού για άλλη μια φορά βγούν ζημιωμένοι οι μαθητές αυτός ο λαός δεί προκοπή...

    Έχω να πώ ακόμη περισσότερα για αυτό το θέμα αλλα προτιμώ να μιλήσουν και οι υπόλοιποι... Καλο μάθημαααααααα!!!

    Γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον
    στο μέλλον που φτιάχνετε όπως θέλετε...

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : augustina στις 16-10-2006 21:22 ]


    margo
    14.10.2006, 23:19
    Δεν γνωρίζω πολλά σχετικά με το θέμα που θίγεις και ιδιαίτερα για το δεύτερο θέμα σου και περιμένω να δω και απόψεις άλλων μιάς και πρόκειται για πολύ ενδιαφέρον θέμα.
    Σχετικά με την παραπαιδεία,είναι κάτι που με έχει απασχολήσει,βλέποντας σε γνωστούς και φίλους,ότι δεν υπάρχει παιδί του Γυμνασίου ή του Λυκείου που να μην πηγαίνει σε φροντηστήριο ή να μην παρακολουθεί ιδιαίτερα μαθήματα.
    Όλοι παραπονούνται για τα τεράστια ποσά που καταβάλουν στη προσπάθειά τους να βοηθήσουν τα παιδιά τους να τα "βγάλουν πέρα"στο δημόσιο σχολείο.Από την άλλη βέβαια,βλέπω να το έχουν αποδεχτεί και η κουβέντα συνήθως καταλήγει στη φράση "ε,τι να κάνουμε,έτσι είναι !!".
    Απ ότι έχω ακούσει,είναι όπως λες Μελλισάνθη "ελληνικό..προνόμιο".
    Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες όχι μόνο δεν υπάρχει παραπαιδεία αλλά η παιδεία παρέχεται πραγματικά δωρεάν από το κράτος,έχει υποδομές που καμμία σχέση δεν έχουν με το χάλι των ελληνικών σχολείων και διαθέτουν το μέγα προσόν να δίνουν τη σωστή κατεύθυνση στον κάθε μαθητή,ανάλογα με τις κλίσεις και τις δυνατότητές τους.Επαγγελματικός προσανατολισμός εδώ υπάρχει?Αν ξέρει κάποιος ας μας πει αν υπάρχει και πως λειτουργεί.
    Επίσης μετά την αποφοίτηση παρέχουν δυνατότητα για πρακτική εκπαίδευση και εργασία σε επιχειρήσεις που συνεργάζονται με το κράτος,είτε έχεις βγεί δημοσιοσχετίστας είτε κομμώτρια.
    Ακόμα,απο το δημοτικό σχολείο τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να μάθουν μουσικά όργανα,ζωγραφική,κατασκευές,ξένες γλώσσες,θέατρο,αθλητισμό και πολλά άλλα.
    Επίσης,υπάρχουν παιδοψυχολόγοι που μπορούν να βοηθήσουν σε περιπτώσεις παιδιών που πιθανόν το χρειάζονται.

    Για να επανέλθω στην παραπαιδεία,αυτό που με τρομάζει περισσότερο,είναι αυτό που είπα πριν,δηλαδή ο τρόπος που το αντιμετωπίζουν οι γονείς,δηλαδή το γνωστό"ε δε βαριέσαι,τι να κάνουμε αφού έτσι είναι..".
    Δεν πρέπει και μεις οι ίδιοι να απαιτήσουμε να αλλάξει αυτή η κατάσταση?
    Πως περιμένουμε να γίνει κάτι αν δεν αντιδρούν οι γονείς,οι μαθητές,οι εκπαιδευτικοί ?Αν δεν υπάρχει άλλος τρόπος, δεν είναι τουλάχιστον απλό να δείχνουμε τη δυσαρέσκειά μας μέσω της ψήφου στα κόμματα που κυβερνούν τόσα χρόνια και έχουν φέρει αυτή την κατάσταση?(έχουν ουσιαστικά καταργήσει τη δωρεάν παιδεία..?)
    Παντού βλέπω δυσαρεστημένους πολίτες,όχι μόνο με τα θέματα της παιδείας,αλλά και με άλλα πολύ βασικά,όπως π.χ. η υγεία,αλλά κάθε τέσσερα χρόνια βλέπω τα κόμματα(μικρά και μεγάλα)να αναμασάνε τα ίδια και τα ίδια,να απολαμβάνουν τα ωραιότατα ποσοστά ψήφων που χρειάζονται για να συντηρούν την ίδια κατάσταση και η ζωή συνεχίζεται..
    Και γιατί να μην το κάνουν αφού "τα μηνύματα"είναι..θετικά!
    Σκέφτεται ο άνθρωπος,να ψηφίσω το τάδε κόμμα,να μου βάλει ο γνωστός το παιδί σε καμμιά δουλίτσα στο δημόσιο,μην πάνε χαμένα τόσα φροντηστήρια που πλήρωνα τόσα χρόνια..(άλλα πονεμένα θέματα αυτά,έλλειψη αξιοκρατίας,ανεργία κλπ κλπ.)
    Και με τα παιδιά τι γίνεται?
    Πόσες ώρες την ημέρα περνάνε στα θρανία?
    Υπάρχει ουσιαστική εκπαίδευση ή παίζεται απλώς ένα "παιχνίδι"μεταξύ σχολείου και φροντηστηρίου με το να αποστηθίζεται κάποια"ξερή"ύλη για να χτυπήσουνε το βαθμό και τις βάσεις για εισαγωγή στις ανωτερες σχολές?
    Ας μας πούν και οι μαθητές,γονείς,εκπαιδευτικοί τη γνώμη τους,έχουμε αρκετούς εδώ.Δεν γνωρίζω πολλά για το θέμα και διορθώστε με όπου κάνω λάθος,απλώς αυτές είναι οι εντυπώσεις μου από όσα έχω ακούσει μέχρι τώρα.

    Μπράβο για το θέμα του τόπικ Μελισσάνθη.













    augustina
    14.10.2006, 23:25
    Παράθεση:

    Το μέλος nikospavlop στις 14-10-2006 στις 23:00 έγραψε...

    Καλό είναι που όπως παρατηρώ γίνεται αντιληπτό οτι με το εκπαιδευτικό ΄συστημα που έχει η χώρα μας δεν είναι ο κόσμος ευχαριστημένος.
    Παρ' όλα αυτά όμως σε οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής παρατηρούμε τα ίδια φαινομενα.
    Ενέργειες όπως καταλήψεις, απεργίες, και πάλι καταλήψεις, και πάλι απεργείες, πορείες, τσακωμούς χωρίς επιχειρήματα κλπ
    Ανάθεμα αν όλα αυτα θεωρούνται αγώνας...
    Προσπάθεια απλά αντίθεσης προς κάποια άποψη χωρίς καθόλου επεξεργασία των στοιχείων που την αποτελούν.
    Καταλήγουμε λοιπόν στο μοναδικό συμπέρασμα οτι τα προβλήματα στην παιδεία τα διμιουργούμε εμείς οι ίδιοι που κάνουμε χρήση αυτής, υποκνούμενοι απο κάποιους "βοσκούς" που επιδιώκουν προσωπικό όφελος και κατευθύνουν τα "πρόβατα" προς την κατεύθυνση που αυτοί επιθυμούν.
    Και το χειρότερο όλων, οτι τα πρόβατα το μόνο που κάνουν είναι να μασάνε το χόρτο...



    Δε θα συμφωνήσω μαζί σου απόλυτα... νομίζω πως αν όχι όλοι οι διαδηλωτές τουλάχιστον οι μαθητές δεν έχουν άλλο τρόπο να εξεγερθούν... Τί να κάνουμε??να πάμε να την πιάσουμε απο το αυτί και να της τα πούμε?? δε γίνεται...απλά με τον δικό μας εφικτό τρόπο προσπαθούμε να βάλουμε ένα λιθαράκι για μια καλύτερη παιδεία. Και να είσαι σίγουρος πως αυτή την εποχή το μόνο που δεν κάνουν οι μαθητές και οι φοιτητές είναι να βόσκουν ότι τους δίνεται... Αν γινόταν κάτι τέτοιο, μεθαύριο θα βρισκόμασταν στα θρανία να κάνουμε μάθημα, και όχι κατάληψη, όπως έχουν υπολογίσει τα περισσότερα σχολεία της Ελλάδας...
    poison_girl
    14.10.2006, 23:40
    Παράθεση:

    Το μέλος pizza_Hurricane στις 14-10-2006 στις 21:06 έγραψε...

    Σημφωνω.Η σημερινη παιδεια ειναι για τα μπαζα.<τα υπουργεια τους μεσα>.







    πες τα,πες τα!!!!!!!
    beth
    15.10.2006, 01:56
    ολη η παιδεια βρισκετε σε αναβρασμο...
    φοιτιητες μαθητες δασκαλοι καθηγητες...
    δεν περιμενουμε την αλλαγη αλλα να ακουστουμε...καποια στιγμη ισως να γινουμε πιο πολλοι, μια μερα οχι μονο ο κλαδος της παιδειας αλλα και εργατες μαζι ισως να εννωθουν και να κανουν το μεγαλο μπαμ εδω, αλλα οχι μονο στην ελλαδα
    θεωρω πως αυτο αφορα τους παντες

    η παιδεια δε θα αλλα3ει αν δεν αλλα3ει το ριμαδι το συστημα
    δεν εχει νοημα να αλλα3ει!!
    αλλαγη και ανατροπη επιβαλλετε παντου
    Astron
    15.10.2006, 14:36
    Παράθεση:

    Το μέλος beth στις 15-10-2006 στις 01:56 έγραψε...

    ολη η παιδεια βρισκετε σε αναβρασμο...
    φοιτιητες μαθητες δασκαλοι καθηγητες...
    δεν περιμενουμε την αλλαγη αλλα να ακουστουμε...καποια στιγμη ισως να γινουμε πιο πολλοι, μια μερα οχι μονο ο κλαδος της παιδειας αλλα και εργατες μαζι ισως να εννωθουν και να κανουν το μεγαλο μπαμ εδω, αλλα οχι μονο στην ελλαδα
    θεωρω πως αυτο αφορα τους παντες

    η παιδεια δε θα αλλα3ει αν δεν αλλα3ει το ριμαδι το συστημα
    δεν εχει νοημα να αλλα3ει!!
    αλλαγη και ανατροπη επιβαλλετε παντου



    Με τέτοια συνθήματα πάντως σίγουρα δεν θα αλλάξει η παιδεία.
    Πρέπει να υπάρχουν συγκεκριμένα αιτήματα. Επαναστάσεις γενικές κατά του συστήματος θα πέσουν στο κενό γιατί απλά δεν έχουν συγκεκριμένο στόχο. Έβαλες και εργάτες μέσα, έβαλες και το εξωτερικό, κάνε και λίγο κράτει.
    Στο κάτω κάτω τί είναι αυτό το "Σύστημα" που όλοι βρίζουν; Εμείς, η διαολεμένη ανοχή μας απ' τη μια και απ' την άλλη η υπεραντιδραστικότητα του Έλληνα σε κάθε αλλαγή που πάει να τον ξεβολέψει...
    Δεν υπάρχουν δάσκαλοι μες την τάξη Οκτώβρη μήνα; Φυσικά και να κλείσουν τα σχολεία και να αγωνιστούν οι μαθητές για το δικαίωμά τους στην γνώση. Αλλά όχι τέτοιες επαναστατικές φανφάρες, δεν θα οδηγήσουν πουθενά και θα πέσουν στο κενό όπως έγινε και τα προηγούμενα χρόνια...
    thank
    15.10.2006, 19:07
    Το κείμενο της Μελλισάνθης είναι πολύ καλό , όπως και των άλλων φίλων που ακολούθησαν. Μπορεί σε επιμέρους σημεία του να μην έχω την ίδια οπτική, αλλά, τουλάχιστον όπως το εισέπραξα εγώ, αναδεικνύει πολύ παραστατικά τη μεγάλη διαφορά μεταξύ,

    - της "άκριτης - ποσοτικής" συσσωρευσης γνώσης, επιδόσεων και προτύπων από τη μία και

    - της ουσιαστικής προσέγγισης γνώσης, εμπειριών, εποπτείας του κόσμου και της κοινωνίας, που δεν συνδυάζεται αναγκαία με την τέλεια τεχνική επάρκεια σε βαθμούς, γνώση, εξειδίκευση.

    Και απότι φαίνεται, το κυρίαρχο "άγχος" μας αφορά το πρώτο, ενώ το δεύτερο απλά το αγνοούμε. Τώρα για το ποιος φταίει, η συζήτηση είναι μεγάλη. Σαν συμβολή στη συζήτηση και σαν προσωπική εμπειρία, βλέπω πως οι ανθρωποι που τελικά ακολουθούν μιά ισσοροπημένη πορεία στη ζωή τους, ειναι αυτοί που έχουν δώσει βάρος στο δεύτερο. Δηλαδή,

    - να μπορούν να λειτουργήσουν συνθετικά,
    - να βλέπουν λίγο πιο πέρα από το στενό τους "τεχνικό" αντικείμενο,
    - να υπερασπίσουν την άποψή τους,
    - να λένε "δεν γνωρίζω",
    - να λένε "έκανα λάθος",
    - να αποδέχονται την υγιή επίδραση κάποιων που ειναι καλύτεροι και πιό έμπειροι,
    - να μην λειτουργουν ανταγωνιστικά,
    - να ειναι ευέλικτοι,
    - να αναζητούν,
    και πολλά άλλα.

    Δεν μετράει τόσο το να εισαι τέλειος μαθηματικός, μηχανικός, γιατρός, ψυχολόγος, νομικός κλπ σε ότι αφορά την γνώση και να μη μπορείς να κοιτάξεις τον άλλον στα μάτια, να μη ξέρεις τι γίνεται πέρα από τη μύτη σου. Θα μου πείτε, αν κοιτάξεις γύρω σου τι βλέπεις ? Πολλούς τέτοιους. Και πετυχημένους.

    Ναι ειναι (εκ πρώτης όψεως) σε πλεονεκτική θέση. Ομως με μια μικρή διαφορά. Πως στην πρώτη ευκαιρία θα βρεθεί ένας πιο "τέλειος τεχνικά", ποιό "μάγκας", πιο "δικτυωμένος", πίο "φτηνός", κλπ ... που θα τον κάνει πέρα, εκεί που δεν το περιμένει. Και μετά θα ψάχνεται και δεν θάχει από που να κρατηθεί. Δεν είναι απόλυτο βέβαια, αλλά ....

    Αντίθετα, οι άνθρωποι με πιο ολοκληρωμένες προσωπικότητες, έχουν δυνατότητα να αντιμετωπίσουν το κάθε τί, να δημιουργήσουν, να προσφέρουν, να πάρουν. Γιατί - το έχω ξαναγράψει - όπως μου ειχε πει ένας εξαιρετικός άνθρωπος, "μέντοράς" μου στον χώρο δουλείας, ....

    "τεχνικές γνωσεις βρίσκεις εύκολα .. τις νοικίαζεις, τις αγοράζεις, τις πουλάς .., αυτό που δεν βρίσκεις έυκολα ειναι ψυχή, ήθος, συνολική εποπτεία των πραγμάτων... Και αυτό είναι που θα έχουμε περισσότερο αναγκη ... " ..

    κάπως έτσι. Και έχει δίκιο. Οχι μόνο σαν χρησιμότητα ή αποδοτικότητα... Αλλά και τελικά επειδή, ... πως να το πω .... εμένα μου αρέσουν αυτοί οι τύποι ανθρώπων περισσότερο από τους άλλους ... τους "ποσοτικοποιημένους"
    margo
    16.10.2006, 14:19
    Thank,δε διαφωνώ με όσα λες,αλλά πως θα βγούν τέτοιες ολοκληρωμένες προσωπικότητες από το παρόν σύστημα εκπαίδευσης?
    faltsoo
    16.10.2006, 17:06
    Παράθεση:

    Το μέλος margo στις 16-10-2006 στις 14:19 έγραψε...

    Thank,δε διαφωνώ με όσα λες,αλλά πως θα βγούν τέτοιες ολοκληρωμένες προσωπικότητες από το παρόν σύστημα εκπαίδευσης?



    ειναι απλο...
    αρκει να υπαρχουν δασκαλοι σε ολες τις βαθμιδες με προσωπικοτητα, και μαθητες που να ενδιαφερονται .

    και ειμαστε ολοι γελασμενοι αν νομιζουμε οτι τα κτηρια , τα βιβλια , τα οικονομικα ,
    ο τροπος των εισαγωγικων εξετασεων, κ.λ.π. αποτελουν το προβλημα στο ''συστημα'' της εκπαιδευσης.

    δυο ειναι οι παραγοντες .
    ο καθηγητης που θελει και μπορει,
    και ο μαθητης που θελει.




    rouli726
    16.10.2006, 18:09
    Παράθεση:

    Το μέλος faltsoo στις 16-10-2006 στις 17:06 έγραψε...

    δυο ειναι οι παραγοντες .
    ο καθηγητης που θελει και μπορει,
    και ο μαθητης που θελει.








    φιλε για να ειμαι ειλικρινης δε διαβασα πολυ απο τα παραπανω που εγραψαν τα υπολοιπα μελη ομως οι συγκεκριμενες προτασεις σου με κεντρισαν.Οχι μονο γιατι συμφωνω αλλα γιατι το εχω ζησει...
    Πραγματικα δε ξερω τι φταιει και εχουμε φτασει ως εδω και σιγουρα δεν ειναι ουτε ενα ουτε δυο τα λαθη.
    Το μονο που εχω να παραθεσω σαν παραδειγμα ειναι η προσωπικη μου εμπειρια απο αυτο που ολοι ονομαζουν "παραπαιδεια".
    Πριν παω φροντιστηριο,στη δευτερα λυκειου πηγα,νομιζα πως ημουν ασχετη στα μαθηματικα,δε μπορουσα να λυσω ουτε μια απλη εξισωση!κινεζικα μιλαμε!!!!
    Σα μαθητρια ομολογω πως ημουν τεμπελα αλλα ημουν καλη γενικα...Για να μη τα πολυλογω επελεξα θετικη κατευθυνση για τους γνωριζοντες,γιατι δε μπορουσα την ιστορια.Αποτελεσμα ηταν μεχρι και να σκεφτω να δηλωσω μαθηματικο,λογω ενος εκπληκτικου καθηγητη που ειχα στο φροντιστηριο.Επισης να πω οτι Εκθεση-Κειμενα και Αρχαια Γενικης εγραψα στις Πανελλαδικες 17αρια,πολυ περισσοτερο απο πολλους της θεωρητικης απο το σχολειο μου.
    Εν κατακλειδι,αν δεν ειναι δραμα το οτι εμενα με ενεπνευσαν αυτοι οι καθηγητες στο φροντιστηριο(μεσα σε 2 χρονια εμαθα οσα δεν ειχα μαθει τα 6 της δευτεροβαθμιας εκπαιδευσης μου)πραγμα που προφανωε δεν ειχαν καμμια ορεξη να το κανουν στο σχολειο οι καθηγητες-δημοσιοι υπαλληλοι,τοτε τι ειναι?
    Ειμαι φοιτητρια ΤΕΙ και πραγματικα ειμαι εναντια στα ιδιωτικα πανεπιστημια αλλα μηπως μονο ετσι μπορουμε να ελπιζουμε σε κατι καλυτερο??σε μια παιδεια που θα ειναι παιδεια!!!!
    Τελος,γιατι σας κουρασα παλι,ενα ειναι σιγουρο...με κλειστα σχολεια και νομοσχεδια-μπουλντοζες που γκρεμιζουν την παιδεια και μαζι τα ονειρα μας,τιποτε δε θα αλλαξει ουσιαστικα αλλα θα πηγαινουμε μια ζωη απο το κακο στο χειροτερο......
    sindy-windy
    16.10.2006, 18:27
    συγγνωμη πως ειναι δυνατον να ζητανε ολοι και ιδιαιτερα η χωρα μας , να τελειωνουν τα παιδια το σχολειο , να περνανε στο πενεπηστημιο, ετσι ωστε να γινουν κατι στη ζωη τους αν απο τη μερα που αρχισαν τα σχολεια ζητημα ειναι αν εχει γινει μια εβδομαδα μαθημα με ολες τις καταληψεις ? Ξερω , πως ειναι λογικο και ανθρωπινο να εχουν οι καθηγητες τα δικα τους αιτηματα αλλα οχι να κανουν και οι μαθητες καταληψεις για δηθεν συμπαρασταση στους καθηγητες ( φτηνες δικαιολογιες για να καθονται σπιτακια τους) παιδεια ειναι αυτη??
    augustina
    16.10.2006, 21:31
    Παράθεση:

    Το μέλος sindy-windy στις 16-10-2006 στις 18:27 έγραψε...

    συγγνωμη πως ειναι δυνατον να ζητανε ολοι και ιδιαιτερα η χωρα μας , να τελειωνουν τα παιδια το σχολειο , να περνανε στο πενεπηστημιο, ετσι ωστε να γινουν κατι στη ζωη τους αν απο τη μερα που αρχισαν τα σχολεια ζητημα ειναι αν εχει γινει μια εβδομαδα μαθημα με ολες τις καταληψεις ? Ξερω , πως ειναι λογικο και ανθρωπινο να εχουν οι καθηγητες τα δικα τους αιτηματα αλλα οχι να κανουν και οι μαθητες καταληψεις για δηθεν συμπαρασταση στους καθηγητες ( φτηνες δικαιολογιες για να καθονται σπιτακια τους) παιδεια ειναι αυτη??



    sindy...Δε θέλω να μιλήσω για τα υπόλοιπα σχολεία... Θα μιλήσω για το δικό μου.
    Σε αυτό το σχολείο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ υπάρχουν προβλήματα. Αν πιστεύεις οτι οι μαθητές κανουν καταλήψεις μόνο και μόνο για να κάνουν συμπαράσταση στους δασκάλους και καθηγητές, κατα τη δική μου πάντα άποψη, γελιέσαι! Αν πήγαινε έτσι, και οι δάσκαλοι κάνουν απεργία για συμπαράσταση στους φοιτητές... Απλώς η παιδεία έχει φτάσει στο ΕΣΧΑΤΟ σημείο της και όλοι αγανακτούν... τα προβλήματα της παιδείας την σημερινή εποχή είναι τεράστια...και κάποια στιγμή πρέπει να διορθωθούν...εμεις λοιπόν κάνουμε το πρώτο βήμα...
    Υ.Γ: Ας με μαζέψει κάποιος... Στο τέλος, ο Che μπροστά μου δε θα πιάνει μια...
    Zefuros
    17.10.2006, 12:32
    Θα μου επιτρέψετε να κανω κάποιες γενικές παρατηρήσεις...

    Αναμφίβολα, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει πολλά προβλήματα. Το βασικότερο από πλευράς προσφοράς γνώσης είναι πως βομβαρδίζεται ο μαθητής με ένα πληθος άχρηστων πληροφοριών, και στο τέλος δεν θα θυμάται τίποτα.

    Από ένα σημείο όμως και μετά, έχω και εγώ πολλές ενστάσεις σε όσα φράφηκαν παραπάνω. Καταρχήν, θα μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία απο τα σχολικά μου χρόνια (ειμαι 27, άρα τελέιωσα το σχολείο πριν 9 χρόνια). Εκέινη την εποχή υπήρχαν οι περίφημες Δέσμες, με τις οποίες έδινε κανείς 4 μαθήματα.

    ξεκινάω με το πρ'ωτο που ειπώθηκε, σχετικά με τα φροντιστήρια. Φταίει το Σύστημα για τα φροντιστήρια? Φυσικά και όχι! Ποιος φταίει? Οι καθηγητές που διδάσκουν στα σχολεία. Κάνοντας σύγκριση στην 3η Λυκείου που ήμουν, δεν υπήρχε καμία σχέση μεταξύ σχολείου και φροντιστηρίου. Θυμάμαι πως σε αρκετές περιπτώσεις, στο σχολείο δεν έκαναν ουτε το 10% από αυτά που διδασκόμασταν στα φροντιστήρια. Και μιλάμε για ίσες ώρες διδασκαλίας. Άρα το βασικό αίτημα των μαθητών θα έπρεπε να είναι οι καθηγητές τους να αφήσουν την δημοσιουπαλληλική τους νοοτροπία και να στρωθούν στη δουλειά!

    Πάμε παρακάτω. Δεν αντιλέγω, το σύστημα των εξετάσεων για εισαγωγή στα Πανεπιστημία ήταν και είναι εξοντωτικό. Ας μου πει όμως κάποιος εδώ ένα εναλλακτικό αξιοκρατικό σύστημα για εισαγωγή στα ΠΑνεπιστημία.

    Κάπου αναφέρθηκε κάτι για την βάση του 10 για εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Είμαι απόλυτα σύμφωνος! Εάν δεν μπορείς να πιάσεις την βάση για να περάσεις την τάξη του σχολείου, με τι δικαιωμα ζητάς να μπεις στη τριτοβάθμια εκπαίδευση? Τι είναι τα ΠΑνεπιστήμια? Μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μην δώσετε? Και εξηγώ: εάν οι υποψήφιοι πχ είναι 100, και οι θέσεις στα πανεπιστήμια επίσης 100, τότε ανεξάρτητα από το πόσο προσπαθήσει κανείς, θα έμπαινε σε κάποια σχολή! Είναι λογικό?

    ΚΑι 2 λογάκια για τις καταλήψεις. Από την εμπειρία τότε, οι καταλήψεις ήταν κατά 90% ένας χαβαλές. Και το όπλο της κατάληψης έχει καεί εδώ και χρόνια, ακριβώς επειδή κάθε χρόνο σχεδόν γινόντουσαν οι "παραδοσιακές" καταλήψεις. Και στο τέλος των καταλήψεων, το σχολείο είχε ζημιές..... και μετά παραπονιόμασταν πως δεν δίνουν λεφτά για να κάνουν καλύτερα τα σχολεία...

    Εν κατακλείδι... πριν αρχίζουμε να φωνάζουμε και να ζητάμε πράγματα από την κεντρική εξουσία, πρώτα να κοιτάμε πως θα κάνουμε σωστούς πρώτα τους εαυτούς μας και έπειτα τους γύρω μας. Οι δάσκαλοι, πριν αρχίσουν τις απεργίες και με τον εκβιασμό να ζητούν τρελλά ποσά, ας κοιτάξουν να γίνουν καλύτεροι στις υποχρεώσεις τους (γιατί μην τρελλαθούμε, δεν ξέρω και πολλούς κλάδους που να ζητούν μισθό 1400 ευρώ στον νεοδιοριζόμενο, για 5η εργασία και 4 μήνες διακοπές!!). Οι μαθητές, αντί να βάζουν μία αλυσίδα στο σχολείο και να πίνουν τα φραπεδάκια τους, θα μπορούσαν να διαμαρτυρηθούν με άλλες μορφές μέσα στο Σαββατοκύριακο ( ή μήπως τότε είναι απασχολημένοι με το που θα πάνε για καφε ή σε ποιο Club θα τα πιούνε?). Κάθε Σ/Κ θα μπορουσαν να οργανωνουν μια εκδήλωση διαμαρτυρίας. Αντί για αυτό, προτιμάνε τον χαβαλε. Μπράβο τους.

    Το ξέρω πως τα γραφόμενα μου θα προκαλέσουν θύελλα αντιδράσεων, αλλά στο κάτω κάτω της γραφής αυτή είναι η έννοια ενός φόρουμ, η ανταλλαγή απόψεων. Αναμένω λοιπόν τις απόψεις σας.

    Υ.Γ. Για το θέμα των φοιτητών, θα γράψω κάποια άλλη στιγμή


    Melissanthi
    17.10.2006, 15:31
    Παράθεση:

    Το μέλος Zefuros στις 17-10-2006 στις 12:32 έγραψε...

    Θα μου επιτρέψετε να κανω κάποιες γενικές παρατηρήσεις...

    Αναμφίβολα, το εκπαιδευτικό σύστημα έχει πολλά προβλήματα. Το βασικότερο από πλευράς προσφοράς γνώσης είναι πως βομβαρδίζεται ο μαθητής με ένα πληθος άχρηστων πληροφοριών, και στο τέλος δεν θα θυμάται τίποτα.

    Από ένα σημείο όμως και μετά, έχω και εγώ πολλές ενστάσεις σε όσα φράφηκαν παραπάνω. Καταρχήν, θα μεταφέρω την προσωπική μου εμπειρία απο τα σχολικά μου χρόνια (ειμαι 27, άρα τελέιωσα το σχολείο πριν 9 χρόνια). Εκέινη την εποχή υπήρχαν οι περίφημες Δέσμες, με τις οποίες έδινε κανείς 4 μαθήματα.

    ξεκινάω με το πρ'ωτο που ειπώθηκε, σχετικά με τα φροντιστήρια. Φταίει το Σύστημα για τα φροντιστήρια? Φυσικά και όχι! Ποιος φταίει? Οι καθηγητές που διδάσκουν στα σχολεία. Κάνοντας σύγκριση στην 3η Λυκείου που ήμουν, δεν υπήρχε καμία σχέση μεταξύ σχολείου και φροντιστηρίου. Θυμάμαι πως σε αρκετές περιπτώσεις, στο σχολείο δεν έκαναν ουτε το 10% από αυτά που διδασκόμασταν στα φροντιστήρια. Και μιλάμε για ίσες ώρες διδασκαλίας. Άρα το βασικό αίτημα των μαθητών θα έπρεπε να είναι οι καθηγητές τους να αφήσουν την δημοσιουπαλληλική τους νοοτροπία και να στρωθούν στη δουλειά!

    Πάμε παρακάτω. Δεν αντιλέγω, το σύστημα των εξετάσεων για εισαγωγή στα Πανεπιστημία ήταν και είναι εξοντωτικό. Ας μου πει όμως κάποιος εδώ ένα εναλλακτικό αξιοκρατικό σύστημα για εισαγωγή στα ΠΑνεπιστημία.

    Κάπου αναφέρθηκε κάτι για την βάση του 10 για εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Είμαι απόλυτα σύμφωνος! Εάν δεν μπορείς να πιάσεις την βάση για να περάσεις την τάξη του σχολείου, με τι δικαιωμα ζητάς να μπεις στη τριτοβάθμια εκπαίδευση? Τι είναι τα ΠΑνεπιστήμια? Μπάτε σκύλοι αλέστε και αλεστικά μην δώσετε? Και εξηγώ: εάν οι υποψήφιοι πχ είναι 100, και οι θέσεις στα πανεπιστήμια επίσης 100, τότε ανεξάρτητα από το πόσο προσπαθήσει κανείς, θα έμπαινε σε κάποια σχολή! Είναι λογικό?

    ΚΑι 2 λογάκια για τις καταλήψεις. Από την εμπειρία τότε, οι καταλήψεις ήταν κατά 90% ένας χαβαλές. Και το όπλο της κατάληψης έχει καεί εδώ και χρόνια, ακριβώς επειδή κάθε χρόνο σχεδόν γινόντουσαν οι "παραδοσιακές" καταλήψεις. Και στο τέλος των καταλήψεων, το σχολείο είχε ζημιές..... και μετά παραπονιόμασταν πως δεν δίνουν λεφτά για να κάνουν καλύτερα τα σχολεία...

    Εν κατακλείδι... πριν αρχίζουμε να φωνάζουμε και να ζητάμε πράγματα από την κεντρική εξουσία, πρώτα να κοιτάμε πως θα κάνουμε σωστούς πρώτα τους εαυτούς μας και έπειτα τους γύρω μας. Οι δάσκαλοι, πριν αρχίσουν τις απεργίες και με τον εκβιασμό να ζητούν τρελλά ποσά, ας κοιτάξουν να γίνουν καλύτεροι στις υποχρεώσεις τους (γιατί μην τρελλαθούμε, δεν ξέρω και πολλούς κλάδους που να ζητούν μισθό 1400 ευρώ στον νεοδιοριζόμενο, για 5η εργασία και 4 μήνες διακοπές!!). Οι μαθητές, αντί να βάζουν μία αλυσίδα στο σχολείο και να πίνουν τα φραπεδάκια τους, θα μπορούσαν να διαμαρτυρηθούν με άλλες μορφές μέσα στο Σαββατοκύριακο ( ή μήπως τότε είναι απασχολημένοι με το που θα πάνε για καφε ή σε ποιο Club θα τα πιούνε?). Κάθε Σ/Κ θα μπορουσαν να οργανωνουν μια εκδήλωση διαμαρτυρίας. Αντί για αυτό, προτιμάνε τον χαβαλε. Μπράβο τους.

    Το ξέρω πως τα γραφόμενα μου θα προκαλέσουν θύελλα αντιδράσεων, αλλά στο κάτω κάτω της γραφής αυτή είναι η έννοια ενός φόρουμ, η ανταλλαγή απόψεων. Αναμένω λοιπόν τις απόψεις σας.

    Υ.Γ. Για το θέμα των φοιτητών, θα γράψω κάποια άλλη στιγμή



















    Zefure, διάβασα το κείμενό σου και μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον.
    Ειδικά στο θέμα των καταλήψεων με βρίσκεις απόλυτα σύμφωνη, κυρίως στο θέμα των μαθητών. Μιας και αποφοίτησα από το Λύκειο φέτος ουσιαστικά, τιν Ιούνιο του 2006 παρατήρησα το ίδιο ακριβώς φαινόμενο στους μαθητές. Επειδή πήγαινα στο Αμερικάνικο Κολλέγιο, εκεί τα πράγματα ήταν κάπως διαφορετικά. Για παράδειγμα, οι καθηγητές ήταν ΠΑΝΤΑ παρόντες στα μαθήματα, οι καθαρίστριες και οι λοιποί δεν είχαν ποτέ απεργίες και γενικά εμείς κάθε μέρα χτυπούσαμε ένα 8ωρο full.Και δεδομένου ότι ήταν ιδιωτικό το σχολείο, δεν έμεναν όλα τα παιδιά στην ίδια περιοχή οπότε αυτό είχε ως αποτέλεσμα να γυρνάμε σπίτια μας μετά από καμμιά ώρα.

    Εγώ δηλαδή, θυμάμαι ότι ξύπναγα στις 07:00 για να προλάβω το ρημαδι το σχολικό, έκανα 8 ώρες μάθημα, σχόλαγα στις 15:30 και έφτανα στο Κολωνάκι γύρω στις 17:00 (βάλε και το μποτιλιάρισμα στη Μεσογείων και τη Βασ. Σοφίας!). Επίσης, απ΄ότι θυμάμαι δεν είχα την πολυτέλεια να μην παρακολουθώ τα μαθήματα που δεν ήταν της Κατεύθυνσης μου και να ξεκουράζομαι, γιατί οι καθηγητές (ακόμα και των Αγγλικών) είχαν την απαίτηση να τους κυττάμε στα μάτια την ώρα της παράδοσης...
    Όπως καταλαβαίνεις, με τέτοια εξοντωτικά προγράμματα ήταν αδύνατον για μένα να μπορώ να αντεπεξέλθω.....

    Και τώρα είναι που μπαίνουμε στο θέμα των φροντιστηρίων με το οπίο συμφωνώ εν μέρει μαζί σου. Όμως, πίστεψέ με, οι Δέσμες ήταν κάτι εντελώς διαφορετικό από το παρόν σύστημα. Οι Δέσμες ,με βάση αυτά που ακούω, πρέπει να ήταν ο εξεταστικός 'Παράδεισος' αφού:

    1).είχες μόνο 4 μαθήματα
    2). Το σχολείο ουσιαστικά είχε υποβαθμιστεί εντελώς (δεδομένου ότι ήταν μόνο 4 τα εξεταζόμενα μαθήματα, όλοι έδιναν σημασία μόνο σ' αυτά και τα υπόλοιπα τα έφτυναν) και μέτραγε βασικά μόνο το φροντιστήριο
    3).Είχες τη δυνατότητα να "κρατάς" έως 2 μαθήματα (αυτά στα οποία έγραψες καλλίτερα) και να τα ξαναδίνεις του χρόνου

    Άρα με βάση αυτά τα δεδομένα, φτάνουμε στο εξής αποτέλεσμα: αφού τα μαθήματα των Δεσμών είναι 4, κατά συνέπεια υποβαθμίζεται το σχολείο, κατά συνέπεια όλοι δίνουν σημασία μόνο στα φροντιστήρια. Οπότε, αφού η έννοια του σχολείου είναι τόσο υποβαθμισμένη, κανείς δεν ενδιαφέρεται να στείλει το παιδί του σε ιδιωτικό (για 4 μόνο μαθήματα), οπότε τα κέρδη των ιδιωτικών μειώνονται σημαντικά.
    Γι αυτό ακριβώς το λόγο η Κυβέρνηση άλλαξε το σύστημα. Δεν είναι τυχαίο που την πρώτη χρονιά του νέου συστήματος τα παιδιά εξετάζονταν σε 14 μαθήματα(!!). Προφανώς, είναι αδύνατον ένα φροντιστήριο να κάνει τόσες πολλές διδακτικές ώρες ώστε να καλύψει την ύλη 14 μαθημάτων (θα χρειαζόταν περίπου 30 ώρες εβδομασιαίως!). Άρα αφού κάτι τέτοιο είναι πρακτικά ανεφάρμοστο, οι περισσότεροι γονείς αρχίζουν να στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά, όπου μπορούν να κάνουν πιο οργανωμένα κάποια μαθήματα τα οποία δεν μπορούν να γίνονται και σε φροντιστήριο...

    Μπορώ να το κάνω και με παράδειγμα για να μην μπερδευτείτε:

    Έστω ότι στις Δέσμες ο μαθητής Α επιλέγει να δώσει για Πολυτεχνείο (νομίζω 2η Δέσμη), συγκεκριμένα στους Πολιτικούς Μηχανικούς. Πάει στο Δημοσιο της περιοχής του κι επιλέγει ένα καλό φροντιστήριο, όπου κάνει τα 4 μαθήματα στα οποία θα εξεταστεί: Έκθεση, Μαθηματικά, Φυσική και Χημεία στην προκειμένη περίπτωση. Επικεντρώνεται άρα στα 4 αυτά μαθήματα, σχολάει γύρω στις 12:00 και μέχρι το απόγευμα που είναι το φροντιστήριο έχει όλο το χρόνο να διαβάσει και να επαναλαμβάνει καλά την ύλη των 4 μαθημάτων
    Για να κάνουμε κι έναν υπολογισμό χρημάτων: το σχολείο είναι δημόσιο, άρα τσάμπα και το φροντιστήριο γύρω στα 3,000-4,000 Ε τον χρόνο (καλά, τότε είχαμε δραχμές βέβαια!!!)
    Πιθανότητες επιτυχίας (με συστηματικό διάβασμα): 80%

    Έστω ότι στις Πανελλήνιες με τα 14 μαθήματα ο μαθητής Β επιλέγει κι αυτός να δώσει στους Πολιτικούς Μηχανικούς. Αντιλαμβάνεται ότι 14 μαθήματα είναι πρακτικά αδύνατον να γίνουν σε ένα φροντιστήριο. Έτσι επιλέγει να πάει σε Ιδιωτικό με το σκεπτικό ότι αφού εκεί τα πράγματα είναι πιο συγκροτημένα κι οργανωμένα (ωράρια, καθηγητές κτλ.) μπορεί να κάνει καλά τα 6-8 μαθήματα και για τα υπόλοιπα να πάει σε φροντιστήριο. Επικεντρώνεται άρα σε 14 μαθήματα, σχολάει στις 15:00 από το σχολείο, φτάνει στις 17:00 σπίτι του και στις 19:00 πρέπει να πάει στο φροντιστήριο/ιδιαίτερο. Ερώτηση: πότε στο ΔΙΑΟΛΟ θα προλάβει να διαβάσει (δεν το συζητάω να ξεκουραστεί, αυτά ειναι πολυτέλειες)
    Και για να είμαστε και τυπικοί: 6,000-8,000 Ε το ιδιωτικό + άλλα τόσα το φροντιστήριο/ιδιαίτερο = 12,000-16,000 Ε το χρόνο(!!!!!!!!!!)
    Και πιθανότητες επιτυχίας: 40%


    Άρα γι αυτό καταλήγω στο ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα είναι της ντροπής και του αίσχους. Σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου, η δωρεάν παιδεία ΈΙΝΑΙ δωρεάν. Οι μαθητές πηγαίνοντας σε ένα Δημόσιο και μην κάνοντας κανένα απολύτως φροντιστήριο μπαίνουν σε ένα Πανεπιστήμιο. Εκεί βέβαια οι απαιτήσεις είναι αρκετές και ποικίλλουν ανάλογα με τη χώρα, όμως τουλάχιστον η εκπαίδευσή τους είναι Δίκαιη.
    Εμείς εδώ αναγκαζόμαστε και πληρώνουμε όλους "αυτούς" γιατί η δημόσια και δωρεάν παιδεία δεν επαρκεί με τίποτα...

    Εσύ είπες χαρακτηρηστικά ότι φταίνε οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι δεν είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους. Συμφωνώ. Δεν μπορεί ο τάδε Μαθηματικός να βαριέται να πηγαίνει στο μάθημα και ο δείνα Φιλόλογος να μπαίνει στην τάξη και αντί να κάνει μάθημα να μιλάει στους μαθητές για την ερωτική του ζωή και τα οικογενειακά του προβλήματα. Είναι επιεικώς απαράδεκτο....

    Εδώ όμως είναι που επιστρέφουμε στο δικό μου κείμενο. Αν θυμάσαι έγραφα κάπου για όλη αυτήν την πλεκτάνη που στηνεται πάνω στην ψευδαίσθηση των φροντιστηρίων και των ιδιαιτέρων. Εσύ πάλι λες (όπως προανέφερα) ότι φταίνε κυρίως οι όδιοι οι καθηγητές με την ανάρμοστη συμπεριφορά τους. Συμφώνησα, πρόσθεσα μάλιστα και κάποια εξωφρενικά (αλλά αληθή φευ!) παραδείγματα που έχω ακούσει. Σκέψου όμως, ξέρεις κανέναν που να μην κάνει φροντιστήριο/ιδιαίτερο στη Γ' Λυκείου? Σίγουρα όχι. Και να ξέρεις θα είναι η απόλυτη μεοψηφία. Είτε πας σε Ιδιωτικό, είτε σε Δημόσιο, είτε έχεις καθηγητή τον Μαρωνίτη (λέμε τώρα) είτε την κυρα-Νίτσα είτε είτε είτε.. πάλι θα κάνεις φροντιστήριο. Ακόμα και τον Einstein να είχε κάποιος στη Φυσική Κατεύθυνσης, πάλι θα έκανε φροντιστήριο!!! Άρα τι συμπεραίνουμε? Ότι τα φροντιστήρια είναι μια τρομοκρατία, ένας καταναγκασμός. Όσο καλά και να γίνεται το μάθημα στο σχοείο ΠΡΕΠΕΙ να κάνεις φροντιστήριο, γιατί πρέπει να κάνεις αυτό το έξτρα που θα σου ζητήσουν στις Πανελλήνιες....

    Συνεπώς, στο θέμα των φροντιστηρίων, δε μετρά τόσο η ποιότητα του καθηγητή και του μαθήματος αλλά το ότι έχει γίνει πλέον ένας καλά παγιωμένος θεσμός στην ελληνική εκπαίδευση...

    (Εν ολίγοις, ακόμα κι αν όλοι οι καθηγητές γίνονταν ξαφνικά καλοί και σωστοί και δεν χρειαζόταν να κάνεις έξτρα ώρες για να μάθεις αυτά που θα έπρεπε να σε διδάξουν, και πάλι όλοι θα έκαναν φροντιστήρια. Από το φόβο ότι: "όποιος δεν κάνει φροντιστήριο, δεν έχει ελπίδα να περάσει".

    Πλασματική ανάγκη, είναι για να μην καταρρεύσει η παρα-οικονομία που "τρέφει" γενιές και γενιές καθηγητών. Φαντάσου δηλαδή, να μην υπήρχαν φροντιστήρια και ιδιαίτερα τι ανεργία και τι συλαλλητήρια θα έκαναν οι εκπαιδευτικοί (!!!!!!!!!!!)


    Τελικά αυτή η χώρα αν δεν είχε και την παραβατικότητα σε όλους τους κλάδους να τη συντηρεί, θα είχε κατα-χρεωκοπήσει......................
    Η Ε.Ε μας εμάρανε και οι Ολυμπιακοί.. δεν κυττάμε τα χάλια μας



    Υ.Γ Zefure, ευχαριστώ που μας έδωσες την ευκαιρά να ανοίξουμε έναν ωραίο διάλογο!

    sintorin
    17.10.2006, 19:20
    Παράθεση:

    Το μέλος Melissanthi στις 17-10-2006 στις 15:31 έγραψε...

    Συνεπώς, στο θέμα των φροντιστηρίων, δε μετρά τόσο η ποιότητα του καθηγητή και του μαθήματος αλλά το ότι έχει γίνει πλέον ένας καλά παγιωμένος θεσμός στην ελληνική εκπαίδευση...

    (Εν ολίγοις, ακόμα κι αν όλοι οι καθηγητές γίνονταν ξαφνικά καλοί και σωστοί και δεν χρειαζόταν να κάνεις έξτρα ώρες για να μάθεις αυτά που θα έπρεπε να σε διδάξουν, και πάλι όλοι θα έκαναν φροντιστήρια. Από το φόβο ότι: "όποιος δεν κάνει φροντιστήριο, δεν έχει ελπίδα να περάσει".

    Πλασματική ανάγκη, είναι για να μην καταρρεύσει η παρα-οικονομία που "τρέφει" γενιές και γενιές καθηγητών. Φαντάσου δηλαδή, να μην υπήρχαν φροντιστήρια και ιδιαίτερα τι ανεργία και τι συλαλλητήρια θα έκαναν οι εκπαιδευτικοί (!!!!!!!!!!!)


    Τελικά αυτή η χώρα αν δεν είχε και την παραβατικότητα σε όλους τους κλάδους να τη συντηρεί, θα είχε κατα-χρεωκοπήσει......................
    Η Ε.Ε μας εμάρανε και οι Ολυμπιακοί.. δεν κυττάμε τα χάλια μας



    Υ.Γ Zefure, ευχαριστώ που μας έδωσες την ευκαιρά να ανοίξουμε έναν ωραίο διάλογο!




    den eithela na po tipota se auto to thema, giati den exo paei pote sxoleio stin ellada, kai den ksero to elliniko sustima apo empeiria, aplos apo oti anthropoi pou ksero stin ellada mou exoun pei.....

    kai auto pou grapheis mou fainetai einai i pikri alithia, giati exo akousei akrivos to idio apo kathigitria lukeiou pou ksero, kai kathigiti frontistiriou....

    kai dustuxos i elliniki ikonomia fainetai pragmatika na isoropei epano se mia klosti etoimi na spasei, na vgazei ptuxiouxous kai ton mono tropo pou mporei na tous aposxolisei, einai meso tis para-oikonomias.......