ελληνική μουσική
    502 online   ·  210.830 μέλη

    Ντροπή κι αίσχος το εκπαιδευτικό μας σύστημα....

    Zefuros
    17.10.2006, 19:25
    Sorry για την διόρθωση, αλλά τα φροντιστήρια δεν είναι παρα-οικονομία. Είναι νόμιμη οικονομική δραστηριόητα. για τα υπόλοιπα, θα απαντ'ησω αυριο γιατί τωρα δεν εχω χρονο
    sindy-windy
    17.10.2006, 20:05
    Παράθεση:

    Το μέλος augustina στις 16-10-2006 στις 21:31 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος sindy-windy στις 16-10-2006 στις 18:27 έγραψε...

    συγγνωμη πως ειναι δυνατον να ζητανε ολοι και ιδιαιτερα η χωρα μας , να τελειωνουν τα παιδια το σχολειο , να περνανε στο πενεπηστημιο, ετσι ωστε να γινουν κατι στη ζωη τους αν απο τη μερα που αρχισαν τα σχολεια ζητημα ειναι αν εχει γινει μια εβδομαδα μαθημα με ολες τις καταληψεις ? Ξερω , πως ειναι λογικο και ανθρωπινο να εχουν οι καθηγητες τα δικα τους αιτηματα αλλα οχι να κανουν και οι μαθητες καταληψεις για δηθεν συμπαρασταση στους καθηγητες ( φτηνες δικαιολογιες για να καθονται σπιτακια τους) παιδεια ειναι αυτη??



    sindy...Δε θέλω να μιλήσω για τα υπόλοιπα σχολεία... Θα μιλήσω για το δικό μου.
    Σε αυτό το σχολείο ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ υπάρχουν προβλήματα. Αν πιστεύεις οτι οι μαθητές κανουν καταλήψεις μόνο και μόνο για να κάνουν συμπαράσταση στους δασκάλους και καθηγητές, κατα τη δική μου πάντα άποψη, γελιέσαι! Αν πήγαινε έτσι, και οι δάσκαλοι κάνουν απεργία για συμπαράσταση στους φοιτητές... Απλώς η παιδεία έχει φτάσει στο ΕΣΧΑΤΟ σημείο της και όλοι αγανακτούν... τα προβλήματα της παιδείας την σημερινή εποχή είναι τεράστια...και κάποια στιγμή πρέπει να διορθωθούν...εμεις λοιπόν κάνουμε το πρώτο βήμα...
    Υ.Γ: Ας με μαζέψει κάποιος... Στο τέλος, ο Che μπροστά μου δε θα πιάνει μια...



    συγγνωμη αν σε εθιξα αλλα γνωριζω περιπτωσεις σχολειων που πραγματικα κανουν καταληψεις μονο και μονο για να κατσουν σπιτακι τους . Σιγουρα υπαρχουν και καποια σχολεια που οντως κανουν καταληψη για καποιο λογο . Ενας φιλος μου μ ειπε πως κανουν καταληψη και ζητανε καινουριο σχολειο ενω το σχολειο τους το φτιαξανε το καλοκαιρι !!! Ειναι λογικο κατι τετοιο??? Απλως δεν εχουν καποιο λογο για να κανουν καταληψη και βρηκανε αυτη τη δικαιλογια!!
    prochatz
    17.10.2006, 21:57
    @Μelissanthi

    Διάβασα με πολύ μεγάλη προσοχή τα όσα έγραψες και όσες απαντήσεις μπορούσα. Έχω να κάνω μία παρατηρήση. Καταρχάς, μην μπλέκεις πράγματα άσχετα με την παιδεία. Δεν έχει καμία θέση εδώ ούτε η Ε.Ε. , ούτε οι Ολυμπιακοί Αγώνες.

    Επί της ουσίας τώρα. Στο αρχικό σου ποστ ζητάς να μην συγκρίνουμε την Ελλάδα με την Τουρκία και το... Τιμπουκτού. Εσύ, όμως, γιατί συγκρίνεις την Ελλάδα με τις Η.Π.Α., με τη Γερμανία, με τη Σουηδία... και γενικά με χώρες που έχουν άριστα εκπαιδευτικά συστήματα? Δε λέω, εχθρός του καλού είναι το καλύτερο. Από τα λεγόμενά σου, ωστόσο, βγάζει κανείς το συμπέρασμα ότι τώρα ήρθες στην Ελλάδα. Πώς είναι δυνατό, να συγκρίνουμε πανίσχυρες οικονομίες με την ελληνική οικονομία??? Επιπλέον, δεν πρέπει να έχεις τέτοιες απαιτήσεις διότι η Ελλάδα μόλις πριν από 32 χρόνια απέκτησε πολιτική σταθερότητα. Τα μεγέθη είναι κάτι παραπάνω από ασύγκριτα. Κι εγώ φοιτητής είμαι και ξέρω σε γενικές γραμμές που "πονάει" η Παιδεία, αλλά ταυτόχρονα μπορώ και καταλαβαίνω ότι το μόνιμο αίτημα των εκπαιδευτικών/μαθητών/φοιτητών για να ανέλθουν οι δαπάνες για την Παιδεία στο 5% του Α.Ε.Π. είναι πρακτικώς ΑΔΥΝΑΤΟ να επιτευχθεί. Και κάτι ακόμα, αυτό το αίτημα το φωνάζουμε από τότε που ήμουν στο δημοτικό (10-13 χρόνια από τότε που το πρωτοάκουσα). Για να μην υπάρχει έστω και μία κυβέρνηση που να το εφαρμόζει, πάει να πει ότι δεν είναι δυνατό να το πράξει. Εσύ πιστεύεις ότι μπορούν και δε θέλουν?
    Είναι πέρα από προφανές, ότι για να εξέλθει η Παιδεία από αυτό το τέλμα χρειάζονται λεφτά.

    Με το προηγούμενο σύστημα των Δεσμών, ανέφερες ότι υποβαθμίζεται το σχολείο. Με το υπάρχον σύστημα και πάλι υποβαθμίζεται το σχολείο. Αν κάτσεις άλλα δύο χρόνια στο Πανεπιστήμιο ούτε αυτό θα σου αρέσει και θα το δεις. Ούτε εμένα, άλλωστε, μου αρέσει. Τελικά, μήπως φταίμε κι εμείς οι ίδιοι? Μήπως είμαστε αντιδραστικοί σε κάθε ενέργεια? Μήπως, όπως αναφέρθηκε και από κάποιο μέλος, έχουμε βολευτεί και αντιδρούμε στην οποιαδήποτε αλλαγή? Θα σου φέρω ένα παράδειγμα με βάση το δικό σου σκεπτικό. Το καλοκαίρι έγινε ο χαμός με τις φοιτητικές καταλήψεις. Γιατί? Μας αρέσει τόσο πολύ η κατάσταση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και προσπαθούμε να τη διαφυλάξουμε? Φυσικά, όχι. Ορισμένες φορές, αντιδρούμε για να αντιδράσουμε. Και στην περίπτωση των φοιτητικών εξεγέρσεων δεν είχαμε 100% δίκιο. Θεωρώ ότι ορισμένα μέτρα ήταν σωστά. Δεν είναι, όμως, της παρούσης να το συζητήσουμε. Καλώς ή κακώς, πάλι τίποτα δεν έγινε.

    Το πρόβλημα, για μένα, είναι ότι φανταζόμαστε τα πανεπιστήμια όπως τα βλέπουμε στις ταινίες. Και καλά κάνουμε στην τελική ανάλυση, διότι έτσι έπρεπε να είναι. Το ότι δεν είναι, οφείλεται περισσότερο σε εμάς παρά στους άλλους. Δε μπορούμε να ζητάμε να έχουμε ίδια πανεπιστήμια με αυτά της Ευρώπης ή των Η.Π.Α. τη στιγμή που δεν αποδεχόμαστε άλλα, βασικότερα πράγματα, πάνω στα οποία θα οικοδομηθούν τα ισχυρά πανεπιστήμια. Όταν κάποιοι δε θέλουν αξιολόγηση καθηγητών, όταν κάποιοι δε θέλουν οικονομικούς manager στα ιδρύματα για τη διαχείρηση των οικονομικών (σε καμία περίπτωση δε λέω ότι μου αρέσουν να υπάρχουν ξένοι φορείς στα ιδρύματα, αλλά αφού αποδεδειγμένα χάνονται τόσα λεφτά κάθε χρόνο και παραδεχόμαστε ότι είμαστε ανίκανοι να ανταπεξέλθουμε, γιατί να μην αφήσουμε τη διαχείρηση των οικονομικών σε επιστήμονες), όταν κάποιοι καταστρέφουν ατιμώρητοι τη δημόσια περιουσία των Πανεπιστημίων, όταν κάποιοι κλέβουν ατιμώρητοι ηλεκτρονικούς υπολογιστές, έγγραφα, έρευνες... κοκ Ακόμα κι εμείς οι ίδιοι που γράφουμε πάνω στα θρανία, στους τοίχους, στις τουαλέτες... Γιατί να τα καταστρέφουμε και να έχουμε την απαίτηση να φέρνουν καινούργια??? Με αυτά τα λεφτά, θα μπορούσε σιγά-σιγά να γίνει μία αρχή για την βελτίωση των ιδρυμάτων. Έχεις δει σε τι κατάσταση βρίσκονται οι φοιτητικές εστίες??? Έχεις δει σε τι κατάσταση είναι οι αίθουσες??? Όλα αυτά θέλουν αλλαγή. Αλλά η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει από εμάς.

    Όσο για τα φροντιστήρια, η αλήθεια είναι κάπου στη μέση. Ναι, τα φροντιστήρια συντηρούν αυτή τη στιγμή την οικονομία και μειώνουν τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών. Από την άλλη, όμως, μπορεί να μου εξηγήσει κάποιος γιατί ένας καθηγητής φροντιστηρίου είναι πάντα καλύτερος από έναν του δημοσίου? Είναι τυχαίο? Ακόμη, όπως λες κι εσύ, κανένας δε σε υποχρεώνει να παρακολουθείς φροντιστήρια. Ακόμα κι αν έκανες τα ίδια στο σχολείο... πάλι θα πήγαινες φροντιστήριο. Άρα σε αυτή την περίπτωση φταις εσύ, εγώ, εμείς.

    Αν αναρωτιέσαι γιατί τα θέματα είναι πιο δύσκολα από αυτά που μαθαίνεις στα σχολεία, αυτό γίνεται για να μπορέσει να ξεχωρίσει ο καλύτερος ανάμεσα σε πολλούς υποψηφίους (και με δεδομένες τις λίγες θέσεις που υπάρχουν).

    Αυτός είναι ο τρόπος που βλέπω εγώ την Παιδεία σήμερα.



    @Zefyros

    Είμαι απόλυτα σύμφωνος με όσα αναφέρεις.
    Melissanthi
    18.10.2006, 00:48
    Prochatz,

    1).Δεν μπλέκω άσχετα πράγματα.Απλώς θεωρώ ότι μια χώρα η οποία νοσεί στα δύο βασικότερα θέματα που αποσχολούν (ή θα' πρεπε τουλάχιστον) ένα κράτος, δεν έχει κανένα λόγο να αναλαμβάνει τέτοια Έργα.Αυτά, θα έπρεπε να τα αναλαμβάνουν οι 'πανίσχυρες οικονομίες' όπως άλλωστε εσύ ανέφερες.Δε θα ήθελα να επεκταθώ σ' αυτό το θέμα όμως.

    2).Νομίζω πώς την απάντηση την δίνεις μόνος σου:εχθρός του καλού είναι το καλλίτερο.Πρέπει να έχουμε ως στόχο,ως ιδεατό και ως σημείο αναφοράς τα εκπαιδευτικά πρότυπα αυτών των κρατών.Δεν τα συνέκρινα..

    3).Εδώ είναι που μπαίνει το θέμα της Ε.Ε (που εσύ έχρισες ως άσχετο).Η Ελλάδα είναι ισότιμο μέλος με τις παραπάνω 'πανίσχυρες οικονομίες' ωστόσο (όπως παρατήρησες κι εσύ) δεν έχει καμμία σχέση μαζί τους. Άρα μάλλον, κάπου εδώ θα έπρεπε να αρχίσουμε να ανησυχούμε λίγο...
    Δεν θα έπρεπε να υπάρχει μέσα σε μια διεθνή οικονομική και πολιτική οργάνωση τέτοια παλλινδρόμηση μεταξύ των μελών της.Οι άλλες είναι super ανεπτυγμένες χώρες κι εμείς σε πολλά θέματα θυμίζουμε πιο πολύ την Τουρκία και την Αίγυπτο..

    4).Η πολιτική αστάθεια είναι φαινόμενο που παρατηρείται στην Ελλάδα από την Άλωση της Πόλης το 1453!Και κατά την γνώμη μου,μετά το 1944 το φταίξιμο ήταν κατά μεγάλο ποσοστό και δικό μας.Ο Εμφύλιος για παράδειγμα και οι κυβερνήσεις που διαδέχονταν η μία την άλλη..Ναι, σαφώς ο Churchill έβαλε το χεράκι του, αλλά προφανώς έμμεσα τουλάχιστον κάποιος το επέτρεψε αυτό.Αν δεν είχε διαχωριστεί όλη η Ελλάδα σε δύο παρατάξεις αμέσως μετά τον Πόλεμο και ήταν ενωμένη τότε τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο εύκολα (ξεφεύγω από το θέμα όμως)

    5).Αναφέρθηκα στο σύστημα με τα 14 μαθήματα.Δεν είπα τίποτα για το παρόν.Προφανώς με 6 μαθήματα είναι πιο εύκολο να υποβαθμιστεί ο ρόλος του σχολείου.

    6).Εκτός από τα περιστατικά βανδαλισμών σε θρανία, τουαλέττες κτλ όπυ ευθύνονται οι φοιτητές για όλα τα υπόλοιπα φταίνε μάλλον οι υπεύθυνοι φορείς και παράγοντες.Άρα λογικά ΑΥΤΟΙ θα έπρεπε να αρχίσουν την 'εκστρατεία' της αλλαγής.Αν ο Πρύτανης ή ο Υπουργός Παιδείας αναφέρει π.χ ότι δεν επιθυμεί την αξιολόγηση καθηγητών ή την τοποθέτηση manager τότε την ευθύνη την έχουν αυτοι και όχι ο φοιτητής.Συνήθως τις αποφάσεις τις παίρνει αυτός που έχει την εξουσία, prochatz..

    7).Η παραπαιδεία είναι ένας θεσμός που καλά κραττεί από το τέλος του Εμφυλίου περίπου (τουλάχιστον σίγουρα από τη δεκαετία του '50).Και πραγματικά αδυνατώ να καταλάβω γιατί υπάρχει.Ας προσαρμόσουν τα θέματα και την εξεταστέα ύλη σε αυτά που διδάσκεται ο κόσμος στο σχολείο.Εγώ πρότεινα, να σταματήσουν ΟΛΟΙ να κάνουν φροντιστήρια να δούμε τι θα γίνει.Ποια θα είναι τα αποτελέσματα.Θα μέινουν 90.000 άτομα εκτός πανεπιστημίων?Εσύ πιστεύεις ότι θα το τολμούσε ποτέ κανένας?
    Επειδή λες ότι φταίνε τα παιδιά και πρέπει να ξεκινήσουν μόνα τους την αλλαγή.
    Εγώ το μόνο που ξέρω είναι ότι όταν τελειώνεις την Α' Λυκείου σε ρωτάνε τι επάγγελμα θέλεις να κάνεις κι αναλόγως σε πετάνε σε μία Κατεύθυνση και όταν μπαίνεις αισίως στην Β' Λυκείου οι γονείς σου προσλαμβάνουν έναν ιδιαιτερατζή ή σε στέλνουν σε ένα φροντιστήριο. όπως είπε και ένας φίλος σε ένα προηγούμενο post είναι η λογική: "Ε, τι να κάνουμε έτσι είναι το σύστημα.Εμείς θα το αλλάξουμε?"
    Σου λέω το 'σύστημα' θα αλλάξει μόνο με αυτή τη μαζική αποχή από φροντιστήρια.Φαντάζομαι κάτι τέτοιο εννοείς κι εσύ όταν λες ότι τα παιδιά πρέπει να κάνουν την αλλαγή. Όμως σου το υπογράφω, δε θα συνεννούσε ποτέ κανείς σε κάτι τέτοιο.

    Η μοναδική φορά που τόσο μεγάλο τμήμα σπουδαστών συνασπίστηκε για έναν κοινό στόχο, ανεξάρτητα από επίμέρους φιλοδοξίες κερδίζοντας μάλιστα έστω κι έμμεσα, ήταν οι φοιτητές που κλείστηκαν στο Πολυτεχνείο το 1973.
    Φαντάζεσαι κάτι ανάλογο να συμβεί τώρα (άσε που ο στόχος αναλογικά είναι πολύ μικρότερος) με σκοπό να μην ξαναπάει κανένας σε φροντιστήριο? Προσωπικά το θεωρώ ανέφικτο.

    8).Οι εξετάσεις ας είναι δύσκολες για να ξεχωρίσει ο καλλίτερος.Όχι όμως παράλογες.όχι να ζητάνε πράγματα που δεν έχουν διδαχθεί στο σχολείο.
    Είμαστε η μόνη χώρα π.χ όπου για την Αρχιτεκτονική ζητάει γραμμικό σχέδιο!Όλες οι άλλες ανεπτυγμένες χώρες ζητούν σχέδιο, χρώμα, ιστορία τέχνης κτλ.
    Γιατί σκοπός τους είναι να αναδείξουν τον πιο κατάλληλο για Αρχιτέκτονα.Αυτόν με τη μεγαλύτερη φαντασία, δημιουργηκότητα,με αντίληψη χρόνου, που να γνωρίζει πέντε πράγματα για την ιστορία της Αρχιτεκτονικής και της Τέχνης γενικότερα.
    Εμείς βέβαια ζητούμε απο τα παιδιά 6 ώρες τη βδομάδα γραμμικό σχέδιο,αδιαφορώντας παντελώς για βασικές ικανότητες που πρέπει να έχει κάποιος προκειμένου να γίνει αρχιτέκτονας.Και βέβαια όσοι το αμφισβητούν, ας κρίνουν εκ του αποτελέσματος: εμείς ή οι Γερμανοί έχουμε πιο όμορφα κτήρια, πιο εμπνευσμένους αρχιτέκτονες?
    Μια βόλτα στις πολυκατοικίες της Κυψέλης θα πείσει και τον πιο δύσπιστο..

    Άρα αφού έχουμε τη δυνατότητα, βλέποντας την αποτελεσματικότητα των άλλων συστηματων, γιατί δεν αλλάζουμε τα δεδομένα?

    Και στο εξωτερικό οι εξετάσεις έχουν ως σκοπό να ξεχωρίσουν τους καλλίτερους.Όμως εκεί ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ!Πώς το εξηγείς αυτό?Είναι κι αυτό τόσο δύσκολο να το ακολουθήσουμε? Άρα λοιπόν, μάλλον δε φταίει η οικονομία αλλά η νοοτροπία της Ελλάδας.Δεν μπορεί να είναι κάτι δωρεάν, παντα πρεπει να τα ακουμπας καπου..

    Αυτό μαρτυρά και η συνεχής αύξηση του ποσοστού μαθητών που ακολουθεί το σύστημα του Ι.Β και μετά φεύγει για το εξωτερικό... Και κατ'αυτόν τον τρόπο χάνονται σημαντικά κέρδη για τα ταμεία του ελληνικού κράτους.Μάλλον αυτή είναι και η τιμωρία.

    sintorin
    18.10.2006, 10:16
    Παράθεση:

    Το μέλος Zefuros στις 17-10-2006 στις 19:25 έγραψε...

    Sorry για την διόρθωση, αλλά τα φροντιστήρια δεν είναι παρα-οικονομία. Είναι νόμιμη οικονομική δραστηριόητα. για τα υπόλοιπα, θα απαντ'ησω αυριο γιατί τωρα δεν εχω χρονο


    sumfono den einai para-oikonomia, exei omos katantisei. Giati otan o daskalos fusikis vazei deka askiseis, den linei kamia gia na tous diksei pos na tis lusoun, kai leei sta paidia na tis lusoun sta frontistiria, ekei fainetai na uparxei mia-para oikonomia, opou o dimosios upalilos den kanei katholou tin doulia tou, kai i doulia tou, fainetai na einai na proothei tin eksagora upiresion apo ton idiotiko tomea, opou den eprepe oute kan na uparxei, kai pithanon na pairnei kai pososta,......etsi dimiourgeite i para-oikonomia......

    Apo statistikes pou exo dei, i ellada ksodeuei 3500 euro to xrono se ena mathiti, en sugrisi me tin gallia pou ksodeuei 12000. To arthro auto, den eixe kamia sxesi me to elliniko ekpaideutiko sustima, milage gia provlimata tis gallikis paidias stin 'Le Monde', kai aplos eixe tis 15 xores kai ta lefta pou ksodeuei kathe xora gia ena mathiti gumnasiou. Ala to xeirotero einai oti stin ellada stoixizei polu perissotero se mia mesea oikogenia gia na spoudasei to paidi tous, para sti gallia. Kai den anaferomai se krati ekso apo tin EOK, giati ta pragmata einai akoma xeirotera. Loipon ean esu auto den to les para oikonomia, ti to onomazeis tote;

    auta....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 18-10-2006 11:18 ]


    Zefuros
    18.10.2006, 11:56
    Βλέπω πως η συζήτηση προχωράει με γοργούς ρυθμούς, και παρόλο που αυτή τη στιγμή πήζω, θα προσπαθήσω να συμμετασχω.

    @Sintorin

    Συμφωνούμε απόλυτα, απλά τα φροντιστήρια είναι παρα-παιδεία και οχι παραοικονομία. Τα φροντιστήρια (κανονικα) πληρωνουν φόρους, κλπ. Παρα-οικονομία είναι τα ιδιαίτερα μαθήματα (εκτός και αν υπα΄ρχει κανένας άγιος ανθρωπος που κόβει ΑΠΥ)

    @Prochatz,

    Συμφωνώ μαζί σου, δεν εχω να κάνω κάποιο σχόλιο αυτή τη στιγμή

    @Μelissanthi (ουφ, εσύ θα με κουράσεις γιατί εχεις γραψει πολλά!)

    Θα προσπαθήσω να απαντησω με σύντμα σχόλια σε αυτα που εγραψες στ τελευταιο Post (ακολουθώ την αριθμηση σου)

    1. Όντως, άσχετο η ΕΕ και οι Ολυμπιακοί με το θέμα μας.. Αυτό θα μπορούσαμε να το συζητούμε για 2 μήνες.
    Ας το αφήσουμε για άλλη φορά
    2. Συμφωνώ
    3. Διαφωνώ 100%. Καταρχήν, μην συγκρίνεις την Ελλάδα με την Τουρκία και την Αίγυπτο, είμαστε περίπου 1 αιώνα μπροστά. Εκεί να δεις χάλια. Όντως, είμαστε πιο πίσω από τις αραδοσιακές δυναμεις της ΕΕ. Αυτό όμως είναι χρήσιμο, για να μπορέσουμε να παμε και εμεις μπροστά. Άλλωστε, υπάρχουν και άλλες χώρες στην (διευρυμενη) ΕΕ που ειναι σαν την Ελλάδα. Όσο για την χρησιμότητα της ΕΕ, θα έπρεπε όλοι να κανουμε το σταυρό μας που μπήκαμε στη ΕΕ, γιατί αλλιώς όντως θα ήμασταν μπανανία. Δεν αντιλέγω, η ΕΕ δεν τα έχει όλα άγια και ωραία. Αλλά μας έσωσε!

    4. Η ελλάδα ήταν χωρισμένη πολύ πριν τον εμφυλιο... σε καθε περίπτωση, θα συμφωνήσω (φυσικά) πως καλύτερη η ομόνοια από την διχόνοια/

    5. Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Με 14 υποβαθμιση, με 6 υποβαθμιση, με 4 υποβαθμιση. Αναμένω προταση για πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαιδευση.

    6. Ναι, συμφωνώ. Ας αρχίσουμε όμως την αλλαγή από εμάς.

    7. Όπως προείπα, τα φροντιστήρια υπάρχουν γιατι:
    α) Οι καθηγητές των δημοσιων σχολείων σε πολλές περιπτώσεις είναι απαραδεκτοι
    β) Γιατί καποια αναταραχή υπάρχει και χάνεται η σχολική χρονιά. Π.Χ, όταβ ήμουν εγώ 3η Λυκείου, υπηρχαν απεργίες 2 μηνών. Μετά, πως να συμπληρωθεί η ύλη?
    γ) Κτλ κτλ

    άρα, κανονικά οι μαθητές θα έπρεπε να ειναι σουπερ ενθερμοι σε ενα νομοσχέδιο που θα προέβλεπε μηχανισμούς αξιολόγησης των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία κτλ κτλ. Και όχι να ασχολούνται με χαζομάρες.

    8. Θέμα εξετάσεων. Καταρχήν, θεωρούνται δύσκολες επειδή δεν διδασκονται σωστα στα σχολεία. Για το θεμα της Αρχιτεκτονικής, νομίζω πως 5 χρονια σπουδών στο ΠΟλυτεχνειο επαρκούν για να γινει σωστς κανεις. Εκτός εάν προτεινεις την εισαγωγή αλλων 5 μαθηματων - να το εξετάσουμε και αυτό. Και πρέπει να ειναι δυσκολες, για να υπάρχει η κατάλληλη διαβαθμιση στις βαθμολογιες.

    Στο εξωτερικό υπάρχουν άλλες υποδομές (αναφέρομαι στις υπερδυναμεις). Μην νομιζεις ομως πως τα πραγματα και εκει ειναι απλά.

    ¨οσο για κάποια αλλα θεματακια που ειχες γράψει λίγο πιο πριν, Τ οσύστημα των Δεσμών ήταν πολύ πιο δύσκολο από το τωρινό (άλλ επιπεδο δυσκολίας γενικώς), και οι ωρες των φροντιστηρίων ίδιες.Τα υπόλοιπα δεν τα θυμαμαι, οποτε ελπιζω να τα συζητησουμε στην συνεχεια μεσα από έναν γόνιμοι διάλογο.

    Τέλος, Melissanthi, παρότι διαφωνούμε σε πολλά, χαίρομαι που αναπτύσσεις αρκετά συγκροτημένα την επιχειρηματολογία σου. ελπιζω να μην βρούμε την άκρη συντομα.
    Zefuros
    18.10.2006, 11:58
    Κάτι που βιαζόμουν, κάτι που είμαι άρρωστος,΄ βλέπω πως το κείμενο μου ήταν τίγκα στα ορθογραφικά. Σορρυυυυυυυ
    gazakas
    18.10.2006, 14:27
    Είμαι κι εγώ ένας εκπαιδευτικός (και όχι απλά δημόσιος υπάλληλος -αλήθεια, όταν αναφέρεστε στους δικαστικούς πόσο συχνά τους χαρακτηρίζετε δημόσιους υπαλλήλους; ) και βρίσκομαι στον τρίτο χρόνο μου στη δημόσια εκπαίδευση. Πολύ ωραία η συζήτηση μέχρι τώρα και ιδιαίτερα με ερέθισαν τα κείμενα των Melissanthi, Zefuros, prochatz (Θάνο, εσύ είσαι εκτός συναγωνισμού, αν και μάλλον ασχολείσαι με την καρδιά του προβλήματος παρότι δεν το πήραν πολλοί χαμπάρι). Επειδή όμως οι προαναφερθέντες έθιξαν διάφορα εκπαιδευτικά θέματα με τα οποία έχω ασχοληθεί και ασχολούμαι όχι μόνο ως μαθητής αλλά και ως καθηγητής, θα ήθελα να κάνω μερικά σχόλια τα οποία σαφώς δεν αποτελούν ολοκληρωμένες απαντήσεις προς τους υπόλοιπους.
    Ειπώθηκαν πολλά για φροντιστήρια, παραπαιδεία, εκπαίδευση στις "προηγμένες" (λέμε τώρα) χώρες, εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, αυτενέργεια καθηγητή και μαθητή και άλλα πολλά. Έγιναν επίσης προσπάθειες να βρεθεί ποιο είναι το βασικό πρόβλημα της ελληνικής εκπαίδευσης. Κατ' εμέ το κομβικό ζήτημα είναι ποιους στόχους θέλουμε να επιτύχει η εκπαίδευσή μας και προς ποια κατεύθυνση θέλουμε να διαμορφωθούν όσοι περνούν από την εκπαιδευτική διαδικασία. Για αυτούς τους λόγους θεωρώ ότι το θέμα είναι κυρίως πολιτικό και σχετίζεται άμεσα με το συγκεκριμένο σύστημα (κοινωνικό-οικονομικό-πολιιτικό) στο οποίο ζούμε. Επειδή όμως δε μπορώ να σας προτείνω εδώ και τώρα επανάσταση και πλήρη αλλαγή σκηνικού, θα μιλήσω για το πως είναι σήμερα τα πράγματα και πώς μπορούν να γίνουν/αλλάξουν μέσα στο δεδομένο πλαίσιο (επαναλαμβάνω ότι θα μιλήσω άναρχα χωρίς να έχω την πρόθεση να καταθέσω νομοσχέδιο για όλη την παιδεία εδώ).
    Μιλάτε για την εκπαίδευση στην Ευρώπη και στη Βόρεια Αμερική (να προσθέσουμε και τις Ιαπωνία, Αυστραλία, Νέα Ζηλανδία; Τι λέτε;). Μπορεί να μου πει κάποιος σε ποια από όλες αυτές τις χώρες συνδέεται η εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο με εξετάσεις παρόμοιες με τις Πανελλαδικές; Πουθενά δεν υπάρχει μια τέτοια κατάσταση που μετατρέπει τις δύο τελευταίες τάξεις της 12χρονης εκπαίδευσης σε προθάλαμο για την Τριτοβάθμια. Αν είχαμε σοβαρό εκπαιδευτικό σύστημα η πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ θα γινόταν χωρίς εξετάσεις, τουλάχιστον όχι σε Πανελλαδικό επίπεδο, αλλά σε αυτό θα επανέλθω σε άλλο κείμενό μου.
    Αφού λοιπόν κάποιοι αποδέχονται ότι ο μοναδικός τρόπος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι οι εξετάσεις, μιλούν μετά για τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα και για τους άχρηστους καθηγητές που ωθούν τους μαθητές σε αυτά. Μα, καλά, είναι δυνατόν ένας εκπαιδευτικός να προετοιμάσει επαρκώς για τόσο εξοντωτικές και ανταγωνιστικές εξετάσεις 20, 25 ή 30 μαθητές (αυτό είναι το όριο των μαθητών ανά τάξη στην Ελλάδα του 2006, όταν στην Τουρκία που λένε κάποιοι ότι βρίσκεται έναν αιώνα πίσω το όριο είναι 20 μαθητές); Πολύ περισσότερο όταν πρόκειται για μια ανομοιογενή τάξη! Σκεφθείτε το ιδανικό σενάριο: η εκπαίδευσή μας αποκτά καθηγητές σούπερμαν και σούπεργούμαν και είναι τέλειοι στην τάξη. Ο καθηγητής που θα κάνει φροντιστήριο ή ιδιαίτερα σε πολύ λιγότερα παιδιά δε θα εξακολουθεί να βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση;
    Ειπώθηκε επίσης ότι η παραπαιδεία ( και, ναι, σε αυτήν εντάσσονται και τα νόμιμα οργανωμένα φροντιστήρια, διότι δεν αποτελούν ούτε θεσμό ούτε βαθμίδα της επίσημης εκπαίδευσης στην Ελλάδα, αλλά είναι κάτι που λειτουργεί δίπλα[παρά] σε αυτήν) μπορεί να χτυπηθεί αν τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι πολλά, όπως επιχειρήθηκε με την (αντι-)μεταρρύθμιση Αρσένη. Πραγματικά, φαίνεται λογικό το επιχείρημα ότι δε μπορεί ένας μαθητής να κάνει φροντιστήριο για 14 ή 10 μαθήματα, άρα έτσι καταργείται εκ των πραγμάτων η αναγκαιότητα των φροντιστηρίων. Μα εκεί είναι το θέμα; Μπορεί να κάνει φροντιστήριο μόνο στα μισά ή στα δύσκολα ή σε αυτά που θα χαρακτηριστούν ιδιαίτερης βαρύτητας! Αλλά έστω ότι δεν κάνει κανένας μαθητής με το σύστημα αυτό φροντιστήρια. Μπορεί να είναι καλός σε όλα; Πέρα από τις φωτεινές εξαιρέσεις αριστούχων μαθητών, ένα τέτοιο σύστημα τι είδους εισακτέους στο Πανεπιστήμιο θα παρήγαγε αν όχι -στην καλύτερη περίπτωση- χρυσές μετριότητες; Όσοι το προτείνουν, αυτό έχουν κατά νου; Επαναλαμβάνω ότι πρέπει να βγούμε από το φαύλη έννοια των "Εισαγωγικών Εξετάσεων για το Πανεπιστήμιο στο Λύκειο".

    Έρχομαι στο θέμα των "κακών", αδιάφορων, αγράμματων, άχρηστων εκπαιδευτικών, και, συγκεκριμένα, επειδή δεν έχω εικόνα για τα Δημοτικά, των καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στα ελληνικά Γυμνάσια και Λύκεια έχουμε περίπου 20 ειδικότητες καθηγητών (χώρια όσους ανήκουν στην τεχνική εκπαίδευση). Ξέρετε τι ποσοστό από αυτούς έχει διδακτική και παιδαγωγική κατάρτιση στηριγμένη τόσο σε θεωρητικό οπλισμό όσο και σε πρακτική εξάσκηση κατά τη διάρκεια των σπουδών του; Με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, ένα 2%. Όλοι οι άλλοι δεν εκπαιδευόμαστε στο πανεπιστήμιο για να γίνουμε καθηγητές σε σχολεία, αλλά επιστήμονες: φιλόλογοι, θεολόγοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί κτλ. Στο εξωτερικό, που τόσο επικαλούνται κάποιοι, δεν υπάρχει περίπτωση να διδάξεις σε σχολείο αν δεν προετοιμαστείς από το Πανεπιστήμιο ή κάποια άλλη σχολή για αυτό. Η προσωπική μου εμπειρία, αλλά και τόσων φίλων και γνωστών, είναι ότι περάσαμε 50 περίπου μαθήματα για να πάρουμε πτυχίο και όταν ορκιστήκαμε φιλόλογοι ή ό,τι άλλο -δηλαδή δυνάμει καθηγητές- δεν είχαμε παρακολουθήσει ούτε ένα μάθημα σχετικά με το πως πρέπει να φερθούμε σε μαθητές και παιδιά ή σχετικά με το πως θα τους διδάξουμε το αντικείμενο που είχαμε σπουδάσει (και πολλές φορές που ΔΕΝ είχαμε σπουδάσει). Το χειρότερο όμως ήταν ότι δεν είχαμε έρθει ούτε ένα δευτερόλεπτο σε επαφή με μαθητές...Μας είχαν προετοιμάσει, όπως έλεγαν ευθαρσώς κάποιοι καθηγητές στη Σχολή, για επιστήμονες! (τρομάρα τους!)
    Σκεφτείτε να συνέβαινε κάτι τέτοιο στις ιατρικές σχολές! Να διορίζονταν οι γιατροί στα νοσοκομεία χωρίς ούτε μια ώρα πρακτικής εξάσκησης, χωρίς να τους πει κανείς πώς θα πρέπει να κόψουν κάπου ή να πώς να εξετάσουν έναν ασθενή! Είναι βέβαιο ότι θα ήταν ανεπαρκείς. Επίσης βέβαιο όμως είναι ότι δε θα μπορούσαμε να τους κατηγορήσουμε για την ανεπάρκειά τους. Θα μου πει βέβαια κάποιος: "Μα, και σήμερα με αυτό το χάλια σύστημα, υπάρχουν κάποιοι καλοί εκπαιδευτικοί. Γιατί δεν είναι όλοι σαν κι αυτούς;" Όντως υπάρχουν καταπληκτικοί εκπαιδευτικοί και μακάρι να τους έμοιαζαν όλοι, αλλά θα πρέπει να επαφιόμαστε μόνο στον πατριωτισμό και το φιλότιμο του καθενός για να έχουμε σωστή εκπαίδευση ή θα πρέπει να δημιουργήσουμε πρώτα ένα πλαίσιο στο οποίο κανείς δε θα "δικαιολογείται" να είναι κακός;

    Αυτά προς το παρόν... Έπεται συνέχεια...

    jorge
    18.10.2006, 14:41
    Παράθεση:

    Το μέλος gazakas στις 18-10-2006 στις 14:27 έγραψε...

    Στα ελληνικά Γυμνάσια και Λύκεια έχουμε περίπου 20 ειδικότητες καθηγητών (χώρια όσους ανήκουν στην τεχνική εκπαίδευση). Ξέρετε τι ποσοστό από αυτούς έχει διδακτική και παιδαγωγική κατάρτιση στηριγμένη τόσο σε θεωρητικό οπλισμό όσο και σε πρακτική εξάσκηση κατά τη διάρκεια των σπουδών του; Με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις, ένα 2%. Όλοι οι άλλοι δεν εκπαιδευόμαστε στο πανεπιστήμιο για να γίνουμε καθηγητές σε σχολεία, αλλά επιστήμονες: φιλόλογοι, θεολόγοι, μαθηματικοί, φυσικοί, χημικοί κτλ.


    Μπράβο gazakas που παρουσιάζεις μια από τις σημαντικότερες πληγές του εκπαιδευτικού συστήματος. Να προσυπογράψω κι εγώ τα παραπάνω, λέγοντας πως οι καθηγητές Πληροφορικής που προέρχονται από τη δική μου σχολή (Μηχ.Η/Υ & Πληροφορικής, Πάτρα), το πολύ να έχουν παρακολουθήσει ένα (1) μάθημα παιδαγωγικών, το οποίο μάλιστα ήταν μάθημα επιλογής. Πως ο συγκεκριμένος συνάδελφος θα μπορέσει να προσαρμοστεί στο σχολικό περιβάλλον και μάλιστα από τη θέση του διδάσκοντα;

    Κατά τη γνώμη μου, λείπει μια μετεκπαίδευση. Μονοετής, διετής, δεν ξέρω... Πάντως λείπει.
    gazakas
    18.10.2006, 14:51
    Και αν όχι μετεκπαίδευση, jorge, τότε σίγουρα αναπροσαρμογή του προγράμματος σπουδών των συγκεκριμένων σχολών...
    gazakas
    18.10.2006, 15:11
    Σχετικά με τη βάση του 10, σε κάποιο κείμενο γράφτηκε μια ανακρίβεια. Στην πραγματικότητα αυτό το πολυσυζητημένο 10 δεν έχει καμία σχέση με το απολυτήριο Λυκείου. Μπορεί κάλλιστα ένας μαθητής να πάρει απολυτήριο με 11, 12, 13, κοκ. και να μη συγκεντρώσει ούτε 5 ως βαθμό πρόσβασης στις Πανελλήνιες. Η ιστορία με το 10 είναι χαρακτηριστική περίπτωση επικοινωνιακού τρικ -για να μην πω προπαγάνδας- εκ μέρους του του Υπουργείου -η οποία όπως φαίνεται πέτυχε. Το Υπουργείο ήθελε να βρει έναν εύσχημο τρόπο να κόψει τις χρηματοδοτήσεις προς κάποια τμήματα (πολλά από τα οποία κακώς είχαν ιδρυθεί) και βρήκε έναν πιασάρικο τρόπο για να το περάσει στην κοινωνία. Αλλά, δεν υπάρχει πρόβλημα. Είμαστε βέβαιοι ότι τα θέματα στις εξετάσεις είναι ισοβαρή από χρόνο σε χρόνο, ότι ο βαθμός δυσκολίας τους είναι αντικειμενικός, ότι αυτές οι εξετάσεις κρίνουν ποιοι είναι οι άξιοι, ότι όλοι έχουν την οικονομική άνεση να κάνουν φροντιστήρια και άρα να συναγωνιστούν μεταξύ τους ισότιμα,και, κυρίως, ότι όλα δουλεύουν ρολόι στο ελληνικό σχολείο, οπότε η βάση του 10 ήταν αυτό που έλειπε για να διορθωθούν τα κακώς κείμενα...
    jorge
    18.10.2006, 15:14
    Προσωπικά δε θα ήθελα να μου έβαζαν ώρες παιδαγωγικών στις θέσεις μαθημάτων τεχνολογίας, από τη στιγμή που δε θέλω να γίνω καθηγητής και από τη στιγμή που το μεγαλύτερο ποσοστό των αποφοίτων μας κατευθύνεται στον ιδιωτικό τομέα. Γι' αυτό πρότεινα ως καλύτερη λύση την μετεκπαίδευση: οι πόροι (χρήματα, εκπαιδευτές) να διατεθούν όσο και όπου χρειάζονται.
    gazakas
    18.10.2006, 15:22
    Θα μπορούσε να υπάρξει διαχωρισμός στο πρόγραμμα σπουδών (στο τρίτο ή στο τέταρτο έτος) στις σχολές που θεωρούνται κατά βάση "καθηγητικές" και να δημιουργηθούν κατευθύνσεις ανάλογα με το αν θέλει κάποιος να ακολουθήσει το δρόμο της εκπαίδευσης ή της έρευνας ή του ιδιωτικού τομέα. Όσο για τις σχολές σαν τη δική σου, jorge, θα μπορούσαν όντως οι απόφοιτοι να παίρνουν παδαγωγική επάρκεια με κάποια επιπλέον μετεκπαίδευση. Σε κάθε περίπτωση πάντως αυτό που θεωρώ σημαντικότερο είναι η πρακτική εξάσκηση.

    Η ημιμάθεια είναι χειρότερη από την ημιαμάθεια

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : gazakas στις 18-10-2006 15:23 ]


    pastella
    18.10.2006, 16:23
    Θα συμφωνησω με τους Thank, jorge και πανω απολα τον gazakas για οσα εθιξαν με τα κειμενα τους. Θα πρεπει να αποδεσμευτουν οι πανελληνιες απο το λυκειο. Εγω αν και περασαν 4,5 χρονια απο τοτε ακομη φρικαρω στη μνημη της απαισιας καθημερινοτητας να πηγαινω σχολειο-φροντιστηριο-τεστ-πανελληνιες (και ημουν και στα τυχερα παιδια που πηγαν λυκειο πρωι-απογευμα-ΒΑΡΔΙΑ δλδ-τι ειναι αυτο???τυχεροι οσοι δεν το γνωρισαν!).

    Τι εκανα τοτε στη ζωη μου???Τιποτα!Ελυνα οσες το δυνατον περισσοτερες ασκησεις ξανα και ξανα, διαβαζα διαβαζα διαβαζα με ενα ραδιο να μου κραταει συντροφια. Εβγαινα μονο σαββατο γιατι ΔΕΝ προλαβαινα και δεν χαρηκα τιποτα. Το 17ο κ 18ο ετος της ηλικιας μου ΔΕΝ ΕΖΗΣΑ.

    Και ρωτω.Αυτο θελουμε να συνεχισουν να ζουνε οι μικροτεροι? Μια μικρογραφια του ανταγωνισμου?Ποιος θα παρει το μεγαλυτερο μεσο ορο στο τριμηνο και γιατι μεβαλε εμενα 17 κ τον αλλον 18? Και τα ονειρα? Η ηλικια αυτη ειναι γεματη ονειρα. Τι θα τα κανουμε?Στο καμινι?

    Κι αν τελικα αυτο που μου εμεινε απο τη λυκειο ειναι γνωσεις, να ελεγα παει στα κομματια η θυσια. Τιποτα δεν μενει. Οκ εμεινε το εισητηριο εισοδου μου σε μια καλη σχολη, απο την οποια οταν θα τελειωσω τελικα δεν ξερω που θα καταληξω αλλα εχω ευτυχως πτυχιο με δυνατοτητες. Μου εχει μεινει ενα λογοτεχνικο που εχω διαβασει, μου εχει μεινει ενα μερακι να ασχοληθω με τη μουσικη, να φτιαξω ιστοσελιδες, να γινω ραδιοφωνικη παραγωγος, να ανοιξω δικη μου επιχειρηση, να παω να ζησω Νεα Υορκη λιγα χρονια, να κανω το γυρο του κοσμου...Ολα αυτα τα ονειρα γεννηθηκαν ΜΕΤΑ το λυκειο. Οταν ξεφυγα απο την ασφυκτικη καθημερινοτητα εκεινης της "σκοτεινης" περιοδου της μικρης ζωης μου. Στο λυκειο ΟΥΤΕ μαθηματα κιθαρας εκανα γιατι ΔΕΝ προλαβαινα, ουτε βολτες πολλες εβγαινα, ουτε με υπολογιστη ασχοληθηκα για να μην με αποσπαει απο το διαβασμα, ουτε με αθλητισμο ασχοληθηκα, ουτε τιποτα...

    Το χειροτερο απολα ειναι οτι τα παιδια αναγκαζονται στα 17 τους να επιλεξουν(ασε που πολλες φορες επιλεγουν οι φωτισμενοι φροντιστηριακοι καθηγητες και τα καπριτσια των γονιων σχολες για σενα) τι θα κανουν στο μελλον τους(γιατι διαλεγουμε "Κατευθυνση" απο τη β'λυκειου κ μετα δυσκολα σε παιρνει να αλλαξεις γνωμη), κατι που πολυ φυσιολογικα μετανιωνουν στα 20 αρκετοι νεοι, και μετα πως να πεις στους γονεις στο χωριο που σου στελνουν μετα κοπων και βασανων λεφτα για να σπουδασεις οτι ΔΕΝ σου αρεσει η σχολη?

    Η επιτακτικη αναγκη ειναι η αποδεσμευση του λυκειου απο την εισαγωγη στην τριτοβαθμια εκπαιδευση. Ετσι θα εχουμε και μορφωμενους αποφοιτους λυκειου και οχι μια μηχανη παραγωγης φοιτητων. Θα εχουμε σχολειο.

    Συγνωμη αν σας κουρασα, αλλα ειλικρινα αυτα πιστευουν οι περισσοτεροι σημερινοι φοιτητες, γιατι ολοι καναν τετοιες θυσιες.
    Melissanthi
    18.10.2006, 17:52
    @gazakas

    Φιλόλογέ μου, μακάρι όλοι οι καθηγητές μου να μίλαγαν σαν κι εσένα! Το κείμενό σου είναι απλά εξαιρετικό!Θα ήταν ευχής έργον,αν μπορόύσες να το δημοσιεύσεις κάπου ή να το στείλεις σε κανένα Υπουργείο...

    Λοιπόν,για να επανέλθω:Αν και το κείμενό σου δεν μου αφήνει πολλά περιθώρια θα προσπαθήσω να προσθέσω τα σχόλιά μου!

    Ας αρχίσουμε με τον Zefuros:

    1). -

    2). -

    3).Η εισαγώγή της Ελλάδας στην Ε.Ε σαφώς και ήταν μια καλή κίνηση, ενέχοντας όμως παράλληλα και αρκετά αρνητικά στοιχεία. Είναι ένας άνισος -οικονομικά και πολιτικά- οργανισμός. Υπάρχουν κράτη τα οποία βρίσκονταν εδώ που βρισκόμαστε εμείς σήμερα ήδη από το 1960.Δε λέω ότι είμαστε εμείς υπεύθυνοι για την κατάσταση αυτή.Η πολυτάραχη ιστορία του έθνους μας είναι μια πολύ καλή αιτία από μόνη της.Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο prochatz δεν μπορούμε να έχουμε τέοιες απαιτήσεις μόνο και μόνο αν σκεφτούμε ότι αποκτήσαμε πολιτική σταθερότητα τη δεκαετία του '80.

    Και δω ακριβώς θέλω να επιστήσω την προσοχή σου: αφού είναι παράλογο να έχουμε τις ίδιες απαιτήσεις με τη Σουηδία, την Ελβετία και τη Γαλλία, δε είναι εξίσου παράλογο να έχουμε τις ίδιες υποχρεώσεις με τις χώρες αυτές???? Γιατί αν έχω καταλάβει καλά, όλοι οι νόμοι της Comission εφαρμόζονται εξίσου από όλα τα κράτη-μέλη. Άρα χώρες σαν κι εμάς είναι δύσκολο έως ανέφικτο να μπορούν να αντεπεξέλθουν με επιτυχία... Καταλαβαίνεις? Όταν στα περισσότερα θέματα βρισκόμαστε 20-40 χρόνια πίσω είναι αδύνατον να υπάρχουν τα ίδια κριτήρια

    (Στο όριο συνταξιοδότησης των γυναικών για παράδειγμα. Η Comission έστειλε διάταγμα να το αυξήσουν γύρω στα 5 χρόνια. Ναι, αυτό μπορεί να είναι ΟΚ με τη Σουηδία, τη Γερμανία και την Ελβετία που υπάρχει πλήρης ισότητα μεταξύ των δύο φίλων, στην Ελλάδα όμως η γυναίκα επωμίζεται πολύ περισσότερες ευθύνες από τον άντρα [στα περισσότερα τουλάχιστον ζευγάρια] ακόμα κι όταν αυτή είναι εργαζόμενη. Γι αυτό και είναι λίγο δύσκολο να αντέξει 5 χρόνια παραπάνω. Όμως όπως προανέφερα, στα προηγμένα κράτη δεν ισχύει κάτι τέτοιο γι αυτό και άντρες-γυναίκες έχουν παρόμοιους όρους συνταξιοδότησης.
    Έχω ζήσει στο εξωτερικό και τα πράγματα είναι ακριβώς έτσι.
    Γι αυτό σου λέω για ανισότητα)

    Για να δώσω ένα παράδειγμα για να γίνω πιο κατανοητή, εγώ την Ε.Ε την βλέπω σαν μια τάξη μαθητών της Α' Λυκείου.
    Σκέψου, στην τάξη αυτή μπορεί να υπάρχουν μαθητές-σαίνια, αριστούχοι μαθητές που μελετούν 30 ώρες το 24ωρο(!!), μέτριοι μαθητές που διαβάζουν επιλεκτικά ό,τι τους βολεύει και οι σκράπες. Φαντάσου, αν γράψουν ένα διαγώνισμα δε θα είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν θέματα που να εξυπηρετούν και ταυτόχρονα να μην αδικούν κανέναν? Ε, κάπως έτσι είναι και η Ε.Ε

    4). Νομίζω ότι ο πρώτος official διαχωρισμός της Ελλάδας ήταν ο περιβόητος "Εθνικος Διχασμός" το 1915-17 με την κυβέρνηση του βασιληά Κωνσταντίνου στη Νότιο Ελλάδα και την την κυβέρνηση Εθνικής Αμύνης υπό το Βενιζέλο στη Θεσσαλονίκη.Έκτοτε (κυρίως με τη Μικρασιατική τραγωδία) νομίζω ότι υποτόνισε.

    5). Κατά τους "μεταρρυθμιστές" της εκπαίδευσης όσο πιο μικρός ο αριθμός μαθημάτων τόσο πιο πολύ υποβαθμίζονται τα σχολεία μιας και όλοι βασίζονται στα φροντιστήρια. Προφανώς όταν δίνεις 14 μαθήματα είναι λίγο δύσκολο να τα κάνεις όλα στο φροντιστήριο και αναγκάζεσαι έμμεσα να δίνεις πιο πολύ σημασία στο σχολείο. Αν θες κύττα λίγο το προηγούμενο post μου (όχι αυτό με τους αριθμούς, το άλλο)

    6). Ξαναδιάβασε την παράγραφο 6!!!

    7).Επιμένω ότι υπάρχει μια γενική τρομοκρατία στον χώρο όπου σε υποχρεώνει σε κάθε περίπτωση να κάνεις φροντιστήριο.Εμείς για παράδειγμα είχαμε πολύ καλούς καθηγητές στα μαθήματα Κατεύθυνσης και δεν είχαμε χάσει ούτε ένα μάθημα.Κι όμως παρόλ'αυτά και τα 14 παιδιά της τ'αξης κάναμε ιδιαίτερα
    Γι αυτό καταλήγω ότι το φροντιστήριο είναι ένας καλά παγιωμένος θεσμός της εκπαίδευσης.

    8).Πράγματι στο εξωτερικό υπάρχουν άλλο είδους δυσκολίες.Στις Η.Π.Α τα δίδακτρα είναι πολύ υψηλά,στο Ηνωμένο Βασίλειο τα δίδακτρα έχουν αυξηθεί σημαντικά από το 2002 και στην Γερμανία αν αποτύχεις έστω και σε ένα μάθημα στις εξετάσεις του πρώτου έτους,σε πετάνε έξω πυξ λαξ και δεν γίνεσαι δεκτός σε άλλο πανεπιστήμιο.Μόνο στην Γαλλία είναι πιο ισορροπημένο το σύστημα στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

    Όσον αφορά στην Αρχιτεκτονική: I see your point, αλλά σκέψου σε πόσα πραγματικά ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΑ και δημιουργικά παιδιά χάνεται η ευκαιρία να γίνουν αρχιτέκτονες (με δεδομένο το σύστημα αξιολόγησης που δεν προωθεί αυτού του είδους μαθητές αλλά άλλους:τους πιο σχολαστικούς,τους πιο μελετηρούς κτλ).
    Γι αυτό πιστεύω έχει καταργηθει ο δικός μας τρόπος εξέτασης στο εξωτερικό...


    Zefure,




    Στην υγειά μας!!
    Zefuros
    18.10.2006, 19:09
    @melissanthi

    Mην παίζεις με τον πόνο μου. Είμαι άρρωστος και γεμάτος αντιβίωση.
    Αρα, το
    κάποια άλλη φορά...


    Όσο για την ουσία, θα επανέλθω αυριο δριμυτερος
    Melissanthi
    18.10.2006, 19:41
    Περαστικά, Zefure!
    Και προσοχή, την αντιβίωση με φειδώ...


    Zefuros
    20.10.2006, 18:19


    επεστρεψα δριμυτερος!

    στην υγεια μας!


    Melissanthi
    20.10.2006, 20:23
    Εις υγείαν!

    Zefuros
    23.10.2006, 12:51
    ΑΥΤΗ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑΤΙ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕ? ΕΠΕΙΔΗ ΞΕΚΙΝΗΣΑΜΕ ΤΙΣ ΜΠΥΡΕΣ?