ελληνική μουσική
    760 online   ·  210.833 μέλη

    300: Μπράβο στη Warner Bros

    absurdus_delirium
    07.03.2007, 16:01
    Αντιθέτως, θεωρώ καίρια την παρατήρηση περί κολάσεως. Αν ήταν "έτσι την είδε ο σκηνοθέτης, έτσι την έκανε", καλά θα ήταν, φίλε μου. Οι ταινίες αποτελούν εξαίρετο μέσο προπαγάνδας (βλέπε United 93, Fahrenheit 9/11). Με αυτόν και παρόμοιους τρόπους σιγά-σιγά διαμορφώνεις απόψεις και εντυπώσεις που στην πλειοψηφία των περιπτώσεων καθιστούν τα επιχειρήματα περιττά, προκειμένου να ληφθεί μια απόφαση. Τώρα αν έχει τύχει να δεις και το "Jesus Camp" (για να πάρεις μια γεύση για το πως φροντίζουν τα παιδιά τους οι ευαγγελικοί χριστιανοί (βλέπεις 7χρονα να προσκυνάνε ένα ομοίωμα του Μπους και να δηλώνουν πως είναι διατεθειμένα να δώσουν τη ζωή τους για τον Σωτήρα Ιησού Χριστό (sic)) αρχίζεις να κάνεις κάποιες περίεργες σκέψεις.. ΑΛλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.. (;)
    Όπως και να 'χει είναι σύμφωνο με τους "καταραμένους" χαρακτήρες του Miller, ο Λεωνίδας να λέει "πάμε στην κόλαση"..


    Sweetdreamer
    07.03.2007, 19:47
    Φίλτατε absurdus_delirium επέτρεψε μου να εκφράσω μια απορία: καίρια ως προς τι ή ποιο ακριβώς γεγονός θεωρείς την παρατήρηση περί κολάσεως; Καίρια ως προς το ότι είναι σύμφωνο με τους καταραμένους χαρακτήρες του Miller όπως έξοχα αναφέρεις στο τέλος ή καίρια και ως προς το γεγονός ότι όλοι οι λαοί στον κόσμο πλέον ζουν σε μια κόλαση που δημιούργησαν για αυτούς οι ηγέτες τους και την οποία κόλαση την ενδυναμώνουν αυτοί που υποφέρουν από αυτήν όταν π.χ. πηγαίνουν και ψηφίζουν ξανά τα ίδια πρόσωπα που τους έριξαν σ'αυτήν;
    Το Jesus Camp δεν έτυχε να το δω. Κυκλοφορεί σε dvd; Τα 7χρονα τα οποία αναφέρεις νομίζω πως δεν είναι καθόλου άλλη ιστορία αν σκεφτούμε το όλο πλέγμα {Matrix} της... "αντιτρομοκρατικής" παράνοιας που ζούμε τα τελευταία χρόνια, είναι ένα ακόμη κομμάτι του παζλ της πλήρους καταστροφής, αλλοτρίωσης κι εξανδραποδισμού στον οποίο θέλουν να μας οδηγήσουν διεστραμμένοι κι έκφυλοι τύποι όπως ο Μπους κι ο Μπιν Λάντεν.
    Ο μόνος τέλος τρόπος που θα μπορούσα να αποδεχθώ τον Λεωνίδα να μιλάει περί κολάσεως συνάδει με αυτό που έγραψα στο προηγούμενο μήνυμά μου: ότι - όπως και στην Τροία - πρόκειται περί μυθοπλασίας βασισμένης στο ιστορικό γεγονός ή στο πρωτότυπο έργο οπότε το δέχομαι απλώς και μόνο σαν τέτοιο.
    Επιφυλάσσομαι να παραθέσω πιο εμπεριστατωμένη άποψη αφού δω την ταινία "300" και διαβάσω και το πόνημα του Miller.
    Sweetdreamer
    07.03.2007, 20:01
    Παράθεση:

    Το μέλος rapsodos στις 07-03-2007 στις 09:13 έγραψε...

    Ρε παιδιά, ΕΛΕΟΣ. Θα καθόμαστε να αναλύουμε και ατάκες τώρα? Το πιο εύκολο πράγμα. Να αναλύσουμε και τα κουστούμια , τις φυσιογνωμίες, τα σκηνικά ... Μάλλον ξεχνάτε το γεγονός οτι είναι ΤΑΙΝΙΑ. Δεν είναι ουτε ντοκιμαντερ ουτε ρεπορτάζ. Ετσι την είδε ο σκηνοθέτης , αυτό έκανε. Δηλαδή αν δεν έλεγε "απόψε θα πεθάνουμε στην κόλαση " αλλά " απόψε θα πεθάνουμε γενναία και θα πάμε στα Ηλύσια Πεδία " τι θα άλλαζε? Πάλι νεκροί θα ήταν στο τέλος. Η μήπως τα παιδιά που θα το έβλεπαν θα ...μπερδευόντουσαν? Να αλλάξουμε αν είναι τη δομή λειτουργίας των τεχνών και να υιοθετήσουμε την προοπτική του "ντοκιμαντέρ". Και αν κάτι δεν ανταποκρίνεται στα κατα των λαών παλε ποτε περασμένα μεγαλεία που τα θυμόμαστε μόνο στα λόγια, να τα ρίχνουμε στην πυρά ξορκίζοτάς τα. Α , να φτύσουμε και τον κόρφο μας μετά, άλλο κακό να μη μας έβρει.


    ΄
    Καθόλου δεν ξέχασα ότι είναι ταινία. Κάθε άλλο. Δεν είναι όμως μια απλή ταινία, ούτε ένα φανταστικό γεγονός, είναι ένα σημαντικότατο ιστορικό γεγονός που μέσα από αυτό δημιουργούνται αντιλήψεις που περνούν στις συνειδήσεις ενός ευρύτερου κοινού.
    Δεν είπα ποτέ να αλλάξουμε τη δομή λειτουργίας των τεχνών και να υιοθετήσουμε την προοπτική των ντοκιμαντέρ, απλώς εξέφρασα τη δική μου υποκειμενική άποψη για το θέμα και τον λόγο για τον οποίο θεώρησα αδόκιμο να ακούμε έναν αρχαίο Έλληνα να μιλάει περί κολάσεως.
    Αυτό απλά και μόνον. Δεν με διακατέχει κανενός είδους προγονοπληξία, κι ούτε ρίχνω στην πυρά οτιδήποτε δεν ταιριάζει με τα πάλαι ποτέ περασμένα μεγαλεία, απλούστατα δεν μου αρέσει ο τρόπος που παρουσιάζονται ιστορικά γεγονότα...
    Φιλικά Δημήτρης
    moufidis
    08.03.2007, 01:58
    Καταπληκτική ταινία!

    *

    Keep it rocking, keep it real...

    http://usa.goin.to


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : moufidis στις 08-03-2007 02:00 ]


    melody-music
    08.03.2007, 14:46
    ο ηθοποιος δεν λεει αποψε θα πεθανουμε στην κολαση(tonight we die in hell)

    Λεει: TONIGHT WE DINE IN HELL!! (αποψε θα φαμε-γευματισουμε στην κολαση) και καλα το δειπνο τους θα γινει στην κολαση γιατι θα πεθανουν!!!

    Δεν ξερετε αγγλικα;!!
    οπως επίσης η ταινία ειναι ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΣΕ ΚΟΜΙΚ

    Ξέρετε τι είναι κομικ; και το λεει στην αρχη του τρειλερ!!! δεν ειναι βασισμενο σε ιστορια ουτε καν σε μυθολογια! ειναι βασισμενο σε Κ Ο Μ Ι Κ αμερικανικο. κομικ=παιρνω απο μια ιστορια τα βασικα της σημεια (που στην προκειμενη περιπτωση ειναι ο λεωνιδας που πεθανε με τους 300) και την κανω οτι γουσταρω γιατι ειναι στη φαντασια του κομικογραφου η ιστορια. και ειναι εξαιρετική ταινια!!! απο φωτογραφια; απο σκηνοθεσια; ειναι μεσα στο κομικ εντελώς!!! πολυ καλο
    σε ενα αλλο φορουμ ειδα καποιον να λεει γιατι στην ταινια δεν αναφερονται οι 700 θεσπιεις!!! Ε Λ Ε Ο Σ
    jorge
    08.03.2007, 14:55
    Εγώ πιστεύω πως ένας σκηνοθέτης ή παραγωγός έχει μια ευθύνη. Την ευθύνη της διαπαιδαγώγησης, μέρος της οποίας είναι και η διδασκαλία της ιστορίας. Είτε αυτό που θα βγάλει είναι κόμικ, είτε είναι μυθιστόρημα, πρέπει όσα βασίζονται σε ιστορικά γεγονότα να μην τα πολυπειράζει, γιατί διαπλάθει - θέλει δε θέλει - συνειδήσεις.


    rapsodos
    08.03.2007, 15:42
    Αν ήταν έτσι τότε .... ούτε γάμπα δε θα βλέπαμε στο "πανί"
    jorge
    08.03.2007, 15:59
    Μα μόνο οι ιστορικές προσωπικότητες έχουν ...γάμπα;
    PeteP
    08.03.2007, 16:12
    Προτείνω ψυχραιμία. Στην Ελλάδα τα "ξεσκίζουμε" όλα. Ακόμα και μια ταινία που παράγεται για να ψυχαγωγήσει πρέπει να κανακεύει τις εμμονές μας; Είδατε τους Ρουμάνους ξεσηκώνονται επειδή ο "Δράκουλας" του Μπραμ Στόκερ δεν έχει συνέπεια με την ιστορική αλήθεια του Βλάντ Τσέπες; Αν κάποιος αποζητάει την "διαμόρφωση συνείδησης" και την "ιστορική αλήθεια" ας μη πάει στα Multiplex. Ας στρώσει τον κώλο του να ανοίξει κανένα βιβλίο!
    Ααααα μα πιά....
    jorge
    08.03.2007, 16:23
    Και για ποιό λόγο δεν μπορει να συνδυάζεται η ψυχαγωγία με την ιστορική γνώση; Γιατί το ένα να αναιρεί το άλλο;

    Αν θέλουμε ντε και καλά δράκους και εφέ, γιατί να μην φτιάξουμε μια ξεχωριστή ιστορία; Πρέπει ντε και καλά να αλλοιώσουμε ένα ιστορικό γεγονός;

    Μήπως τελικά ο δημιουργός "πατάει" στον ντόρο που θα δημιουργηθεί ή στη σύγχιση σχετικά με το περιεχόμενο της ταινίας (οι περισσότεροι ακόμα νομίζουν οτι πρόκειται για ιστορική ταινία), ώστε να πουλήσει παραπάνω;
    PeteP
    08.03.2007, 16:36
    Διότι αγαπητέ ο κινηματογράφος είναι μορφή τέχνης και άρα βαθύτατα υποκειμενική έννοια. Δεν μπορείς να απαιτείς από ένα κινηματογραφικό έργο (που μάλιστα προέρχεται από ΚΟΜΙΚ) να είναι ιστορικά συνεπές. Δεν είναι προτεραιότητα του δημιουργού, πάει και τελείωσε. Όπως και από ένα ζωγραφικό έργο όπου επισέρχονται τεράτιες ποσότητες υποκειμενικότητας δεν μπορείς να απαιτείς να είναι φωτογραφική απεικόνηση. Ο πίνακας του Λύτρα "το κρυφό σχολειό" δημιούργησε ολόκληρο το σχετικό μύθο στην Ελλάδα. Αυτό ήταν ιστορικά ακριβές; Εν τέλει η "ποιητική άδεια" (η ελευθερία του να φεύγεις από τη φόρμα και την αναπαραγωγή της πραγματικότητας αφορά όλη την τέχνη. Και το τραγούδι ακόμα. Άλλωστε έτσι δημιουργούνται και οι μύθοι. Ας απεμπλακούμε από το παραμύθι ότι έχουμε πνευματικά δικαιώματα στην ιστορία και πρέπει ότι κυκλοφορεί πρέπει να έχει την πιστοποίησή μας :)
    jorge
    08.03.2007, 16:58
    Παράθεση:

    Το μέλος PeteP στις 08-03-2007 στις 16:36 έγραψε...

    Διότι αγαπητέ ο κινηματογράφος είναι μορφή τέχνης και άρα βαθύτατα υποκειμενική έννοια. Δεν μπορείς να απαιτείς από ένα κινηματογραφικό έργο (που μάλιστα προέρχεται από ΚΟΜΙΚ) να είναι ιστορικά συνεπές. Δεν είναι προτεραιότητα του δημιουργού, πάει και τελείωσε.


    Ε ας μην βασιστεί τότε στο ιστορικό γεγονός. Νομίζω πως συμφωνείς οτι την "τέχνη" την κάνει η σκηνοθεσία, το cast, η τεχνολογία και όχι το ιστορικό γεγονός.
    PeteP
    08.03.2007, 17:12
    Όχι, η σκηνοθεσία, το cast, η τεχνολογία είναι τεχνικές και υπηρετούν την τέχνη που είναι το αποτέλεσμα που είτε σου αρέσει είτε όχι (η Τέχνη).
    Τα μπλέξαμε. Κράτα μόνο το ότι η ιστορία, οι μύθοι, οι θρύλοι δεν πατεντάρονται. Ενίοτε γίνοται και κόμιξ (δόξα τω θεώ) για να περνάμε καλά μασουλόντας ποπ κορν χωρίς τις γ********ς ενοχές της αρχαιοελληνικής εμονής μας.
    jorge
    08.03.2007, 17:23
    Ευτυχώς δεν υπάρχουν τέτοιες, τουλάχιστον σε οτι με αφορά.

    Εξάλλου θεωρώ οτι περισσότερο αδικούνται οι καημένοι οι Πέρσες και ο πολιτισμός τους, παρά οι "δικοί" μας Σπαρτιάτες.
    PeteP
    08.03.2007, 17:31
    Είδες λοιπόν; Φαντάσου να παρουσιαζόμασταν εμείς σαν Orcs και οι Πέρσες οι καλοί (...λέμε τώρα).
    Ας παρηγορηθούν λοιπόν οι αρχαιοελληνολάτρες με το γεγονός ότι η ιστορία (και το κόμικ) παρουσιάζει τους Σπαρτιάτες δεόντως φασίζοντες αφού σκοτώνουν τον αγγελιοφόρο. Ενώ η ιστορικά ακριβής αναφορά του Καιάδα και των "άχρηστων" μωρώνπου ρίχνονται εκεί αποτελεί τεκμήριο για τη φασιστική (με σημερινά δεδομένα) κοινωνία που προσπαθούμε να προσεταιριστούμε.
    alex3
    08.03.2007, 17:58
    παιδιά, υπάρχει νομίζω, μια παρεξήγηση...το "hell" εκτός από τη στενή ερμηνεία του ως κόλαση, χρησιμοποιείται γενικότερα και με την έννοια του "άλλου κόσμου" στα αγγλικά...επίσης, σεναριακά, δεν στέκει 300 ματοβαμμένοι πολεμιστές να πάνε όπου αλλού εκτός από την ΄"κόλαση"...προσοχή...σεναριακά λέω. επίσης - και λόγω δουλειάς έχω λίγη εμπειρία σ' άυτό- άλλη ένταση έχει μια κοφτή, μονοσύλλαβη λέξη στο τέλος μιας δραματικής πρότασης, κι άλλη μια πολυσύλλαβη...πλατειάζει τη φράση...μην τρελλαινόμαστε με συνομοσιολογίες...

    Όσο για την ιστορική πιστότητα...η ιστορία φαίνεται διαφορετική, ανάλογα το σημείο που στεκόμαστε...και τους μύθους που έχουμε διαλέξει να πιστεύουμε...το παιδομάζομα πχ, ήταν έως και ζητούμενο στα χρόνια της τουρκοκρατίας, ως ελπίδα μιας καλύτερης ζωής και επαγγελματικής ανέλιξης. Και, τελικά, νομίζω πως η τέχνη πρέπει να μπορεί να υπερβεί τη φόρμα της πραγματικότητας και να αφηγηθεί μια ιστορία έως και άσχετη με το αρχικό γεγονός...
    snakous
    08.03.2007, 18:33
    Mia einai i alitheia...pws to holywood asxoleitai me tin ellinikh istoria kai me ton ellinismo. Twra egw pisteuw pws tha prepei na tous dwsoume kai xrhmata gia auto pou ekanana gia emas.
    snakous
    08.03.2007, 18:36
    Παράθεση:

    Το μέλος PeteP στις 08-03-2007 στις 17:31 έγραψε...

    Είδες λοιπόν; Φαντάσου να παρουσιαζόμασταν εμείς σαν Orcs και οι Πέρσες οι καλοί (...λέμε τώρα).
    Ας παρηγορηθούν λοιπόν οι αρχαιοελληνολάτρες με το γεγονός ότι η ιστορία (και το κόμικ) παρουσιάζει τους Σπαρτιάτες δεόντως φασίζοντες αφού σκοτώνουν τον αγγελιοφόρο. Ενώ η ιστορικά ακριβής αναφορά του Καιάδα και των "άχρηστων" μωρώνπου ρίχνονται εκεί αποτελεί τεκμήριο για τη φασιστική (με σημερινά δεδομένα) κοινωνία που προσπαθούμε να προσεταιριστούμε.



    eleos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    audioslave
    08.03.2007, 18:45
    Παράθεση:

    Το μέλος PeteP στις 08-03-2007 στις 16:12 έγραψε...

    Προτείνω ψυχραιμία. Στην Ελλάδα τα "ξεσκίζουμε" όλα. Ακόμα και μια ταινία που παράγεται για να ψυχαγωγήσει πρέπει να κανακεύει τις εμμονές μας; Είδατε τους Ρουμάνους ξεσηκώνονται επειδή ο "Δράκουλας" του Μπραμ Στόκερ δεν έχει συνέπεια με την ιστορική αλήθεια του Βλάντ Τσέπες; Αν κάποιος αποζητάει την "διαμόρφωση συνείδησης" και την "ιστορική αλήθεια" ας μη πάει στα Multiplex. Ας στρώσει τον κώλο του να ανοίξει κανένα βιβλίο!
    Ααααα μα πιά....



    τα χω πει απο το φθινόπωρο για το θέμα αν ανατρέξετε σε ποιο πίσω Post θα διαβάσετε τις απόψεις μου. Το μόνο που έχω χάσει και δεν εχει βγει ακομα αληθινό είναι οι δηλώσεις του Χριστόδουλου.
    Anyway καλές είναι τετοιες συζυτήσεις και οι προβληματισμοί...αλλα μάλλον αδιέξοδες...Κανένας δεν πείθει κανέναν...
    Οσο για το παραπάνω μάρεσε...PeteP συμφωνώ...

    http://blogs.musicheaven.gr/audioslave

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : audioslave στις 08-03-2007 18:46 ]


    jorge
    08.03.2007, 18:51
    Κανένας πάντως δεν απαντάει στην απορία μου:

    Γιατί μια ταινία δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα και απολαυστική (με εφέ, πλοκή, φωτογραφία κλπ) και παράλληλα να σέβεται την ιστορική έρευνα αιώνων ;