ελληνική μουσική
    627 online   ·  210.830 μέλη

    «Αποποιούμαι την κυβερνητική ελεημοσύνη» διαμηνύει ο Μίκης Θεοδωράκης

    movflower
    08.11.2006, 13:03


    Την απόφασή του να αποποιηθεί την επιχορήγηση του υπουργείου Πολιτισμού για τη διεξαγωγή 17 συναυλιών στο Μουσείο Μπενάκη γνωστοποίησε με επιστολή του προς τα ΜΜΕ ο Μίκης Θεοδωράκης, μετά την απόφαση του ΥΠΠΟ να περικόψει το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης.

    Όπως διαμηνύει ο κορυφαίος μας συνθέτης, αποποιείται την «κυβερνητική ελεημοσύνη» και αποσύρει την πρότασή του.

    Εξηγώντας την απόφασή του αναφέρει: «Το υπουργείο Πολιτισμού στην αρχή έδειξε να ενδιαφέρεται για τις συναυλίες, όμως στη συνέχεια ο κ. υπουργός είχε την ευγενή καλοσύνη να μου ανακοινώσει ότι μου παραχωρείται λιγότερο από το μισό ποσόν (εκ του οποίου επιστρέφεται τελικά στο κράτος το 1/3 λόγω ΦΠΑ και ΙΚΑ). Που σημαίνει ότι από τις 17 συναυλίες μπορεί να γίνουν μετά βίας οι 5».

    Και αυτό συμβαίνει «τη στιγμή που στους 'φιλέλληνες' και γενικά στους ξενομανείς χαρίζονται πακτωλοί εκατομμυρίων, διαιωνίζοντας έτσι την ανθελληνική και αντιδραστική στάση όλων των εξουσιών από το 1830 έως σήμερα, που επιμένουν να θεωρούν όσους σκέφτονται, ενεργούν, πράττουν και δημιουργούν 'ελληνικά' ως κάφρους».

    Ο Μίκης Θεοδωράκης σημειώνει πως «στη χώρα μας στα τελευταία χρόνια δεσπόζει ένα αρνητικό κλίμα σε όλους τους τομείς της εθνικής μας ζωής, που κάθε μέρα χειροτερεύει, ώστε να δηλητηριάζεται η καθημερινότητα του λαού, να ξεπέφτουν οι αξίες και τα ήθη και -το πιο σπουδαίο- να απογοητεύεται και να αποπροσανατολίζεται η νεολαία μας».

    Υπογραμμίζει, επίσης, πως ανέκαθεν βασικός του στόχος «υπήρξε η ανάδειξη της ελληνικότητας, που σήμερα ειδικά, σε συνθήκες γενίκευσης της παγκοσμιοποίησης, έχει ανάγκη να ενισχυθεί ως ανάχωμα στην προσπάθεια της ισοπέδωσης και της αφελληνοποίησης».

    Ωστόσο, όπως αναφέρει, το έργο του υπήρξε πάντοτε «ο πτωχός συγγενής και η παρουσία του σε σχέση με το εύρος του υπήρξε ισχνή, μίζερη και εγένετο πάντοτε σχεδόν εξ ανάγκης».

    «Λες και οι υπεύθυνοι των αποφάσεων που αφορούσαν τη διαχείριση των μουσικών ιδρυμάτων και οργανισμών θεωρούσαν και θεωρούν τον εαυτό τους ιδιοκτήτη και εμένα απλό ένοικο-μετανάστη στην ίδια τη χώρα μου, στον οποίο έκαναν μεγάλη χάρη δίνοντάς του λίγα ψίχουλα από τα πλούσια τραπέζια τους, τα οποία φρόντιζε και φροντίζει να εφοδιάζει χάρη στις εισφορές των φορολογουμένων η εκάστοτε κυβερνητική εξουσία. Και το κακό ολοκληρώθηκε με την επιλογή δύο κοσμοπολιτών 'φιλελλήνων', στους οποίους η σημερινή κυβέρνηση εμπιστεύθηκε το Φεστιβάλ και τη Λυρική, των οποίων ως φαίνεται η άποψη για όλους εμάς τους 'ιθαγενείς' είναι από ανύπαρκτη ως περιφρονητική» συνεχίζει.

    Καταλήγοντας ο κ. Θεοδωράκης εκφράζει την ελπίδα «κάποτε να βρεθούν όχι 'φιλέλληνες' αλλά Έλληνες ως προς την Τέχνη και τον Πολιτισμό υπεύθυνοι υπουργείων και κρατικών καλλιτεχνικών οργανισμών που θα εκτιμήσουν όσο τους πρέπει τα έργα μου και την προσφορά μου».

    news.in.gr


    Zefuros
    08.11.2006, 13:38
    Μια σημαντική παράμετρος που δεν μας αναλυει το άρθρο είναι πόση είναι η επιχορήγηση. εχω την απορία.... μήπως γνωρίζει κανείς?

    semplice
    08.11.2006, 18:40
    Παράθεση:

    Το μέλος movflower στις 08-11-2006 στις 13:03 έγραψε...



    Και αυτό συμβαίνει «τη στιγμή που στους 'φιλέλληνες' και γενικά στους ξενομανείς χαρίζονται πακτωλοί εκατομμυρίων, διαιωνίζοντας έτσι την ανθελληνική και αντιδραστική στάση όλων των εξουσιών από το 1830 έως σήμερα, που επιμένουν να θεωρούν όσους σκέφτονται, ενεργούν, πράττουν και δημιουργούν 'ελληνικά' ως κάφρους».

    Ο Μίκης Θεοδωράκης σημειώνει πως «στη χώρα μας στα τελευταία χρόνια δεσπόζει ένα αρνητικό κλίμα σε όλους τους τομείς της εθνικής μας ζωής, που κάθε μέρα χειροτερεύει, ώστε να δηλητηριάζεται η καθημερινότητα του λαού, να ξεπέφτουν οι αξίες και τα ήθη και -το πιο σπουδαίο- να απογοητεύεται και να αποπροσανατολίζεται η νεολαία μας».

    Υπογραμμίζει, επίσης, πως ανέκαθεν βασικός του στόχος «υπήρξε η ανάδειξη της ελληνικότητας, που σήμερα ειδικά, σε συνθήκες γενίκευσης της παγκοσμιοποίησης, έχει ανάγκη να ενισχυθεί ως ανάχωμα στην προσπάθεια της ισοπέδωσης και της αφελληνοποίησης».

    Ωστόσο, όπως αναφέρει, το έργο του υπήρξε πάντοτε «ο πτωχός συγγενής και η παρουσία του σε σχέση με το εύρος του υπήρξε ισχνή, μίζερη και εγένετο πάντοτε σχεδόν εξ ανάγκης».

    news.in.gr





    Σκέφτομαι την όλη διοργάνωση της Eurovision και πόση προβολή της δώσαμε
    (καμαρωτοί καμαρωτοί όλοι) και πόσο χρήματα ξοδέψαμε και ακόμα
    ανακατέυομαι!!!Θυμάμαι τον Πρόεδρο της ΕΡΤ να καμαρώνει και δεν μου μπορεί
    να μου φύγει αυτή η εικόνα απο το μυαλό.

    Και μια ολόκληρη Ελλάδα που έχει τα τελευταία χρόνια να υπερηφανεύεται για έναν
    ΧΑτζιδάκι και έναν Θεοδωράκη ή Θεοδωράκη και Χατζιδάκι -το ίδιο είναι-
    την πετάμε στην άκρη!!!
    Κυβερνητική"ελεημοσύνη" στον Θεοδωράκη ,την "Ορχήστρα των Χρωμάτων"του Χατζιδάκι την συντηρούμε με το τίποτα.
    Ο Μίκης τι άλλο να πει?τα είπε όλα με τη φράση πως "βασικός του στόχος είναι
    η ανάδειξη της ελληνικότητας, που σήμερα ειδικά, σε συνθήκες γενίκευσης της παγκοσμιοποίησης, έχει ανάγκη να ενισχυθεί ως ανάχωμα στην προσπάθεια της ισοπέδωσης και της αφελληνοποίησης».


    Παιδιά δεν πάει άλλο!!!Φωνάξτε !Τραβήξτε τους τα αυτιά!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Μέχρι κάτω κάτω να πονέσουν μήπως καταλάβουν!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Moveflower σε ευχαριστώ αλλά συγχύστηκα πολύ!!!!!!!!!




    margo
    08.11.2006, 19:36
    Καλός ο Μίκης σου λέει,αλλά φωνάζει ΑΝΤΙΣΤΑΘΕΙΤΕ.
    Μόνο που αντιστεκόμαστε στα λάθος πράγματα..
    Πρώτη φορά είναι?

    Ε ρε μνήμη που την έχουμε...!
    movflower
    08.11.2006, 20:19
    semplice μου, τι να πω.
    απλά το μετέφερα ολόκληρο όπως το βρήκα από την ειδησιογραφική σελίδα.

    Ο Θεοδωράκης και ο δημοσιογράφος δικαιούνται να εκφράσουν τη γνώμη τους.

    όμως κρίμα δεν είναι η περικοπή από όλα τα λάθος σημεία;
    πάνε να φτιάξουνε μουσικά λύκεια και δίνουνε χρήματα για την εμπορική μουσική ενώ δυσκολεύονται να δώσουν τα αντίστοιχα ή λιγότερα ποσά για τους λίγους μεγάλους και παγκόσμιους αντιπρόσωπους της Χώρας.
    χαίρονται με την έλευση γνωστών προσωπικοτήτων στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης, γιορτάζουν την Πάτρα ως πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης και την ίδια χρονιά κλείνουνε την μεγαλύτερη πολιτιστική ιστοσελίδα.....

    εσύ συγχίζεσαι semplice μου; δεν είσαι μόνος.... τεράστιο το πλήθος που συμπάσχει.....


    dimitrapan
    08.11.2006, 20:48
    Νομίζω πάντως ότι θα είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μπορούσαμε να δούμε ποιοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν πάρει τις περισσότερες επιχορηγήσεις...

    "Δεν είμαστε τίποτα, ας γίνουμε τα πάντα!"

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : dimitrapan στις 08-11-2006 20:48 ]


    dimko
    08.11.2006, 22:49
    Κατ΄αρχήν να ξεκαθαρίσω πως όσο θαυμάζω το Μίκη δεν θαυμάζω κανένα άλλο Έλληνα συνθέτη.

    Νομίζω όμως ότι έχει αρχίσει και τα χάνει λίγο. Πρώϊμη Μαρκοπουλίασις.

    Φιλέλληνες, ξενομανείς που διαχειρίζονται πακτωλούς εκατομμυρίων, ισοπέδωση, αφελληνοποίηση... προϊούσα σύγχισις...
    semplice
    08.11.2006, 23:23
    Παράθεση:

    Το μέλος dimko στις 08-11-2006 στις 22:49 έγραψε...

    Κατ΄αρχήν να ξεκαθαρίσω πως όσο θαυμάζω το Μίκη δεν θαυμάζω κανένα άλλο Έλληνα συνθέτη.

    Νομίζω όμως ότι έχει αρχίσει και τα χάνει λίγο. Πρώϊμη Μαρκοπουλίασις.

    Φιλέλληνες, ξενομανείς που διαχειρίζονται πακτωλούς εκατομμυρίων, ισοπέδωση, αφελληνοποίηση... προϊούσα σύγχισις...



    Εγώ πάλι φίλε μου γιατρέ βλέπω.. και να με συμπαθάς που δεν ξέρω γράμματα ε?.. ,πως μεταξύ της πρώτης δεύτερης και τρίτης σου φράσης να αυξάνεται σταδιακά αλλά δραματικά η ..δική σου ...σύγχυση.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 08-11-2006 23:58 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 09-11-2006 00:19 ]


    Lansetris
    09.11.2006, 00:25
    Διάβασα όλη την επιστολή του Μίκη στην εφημερίδα. Συμφωνώ ως προς την ανάδειξη της ελληνικότητας με τη μουσική του, διαφωνώ όμως στο ότι η παρουσία της μουσικής του είναι ισχνή και εξ ανάγκης (!!!). Νομίζω ότι η η μουσική του Θεοδωράκη έχει αναδειχτεί μέχρι και σήμερα, τουλάχιστον ικανοποιητικά και με πολλούς τρόπους. Άλλωστε το κράτος αυτό ποτέ δε διακρινόταν για τις γνήσιες πολιτιστικές ευαισθησίες του.
    Ο ίδιος ο Μίκης Θεοδωράκης έχει δείξει αρκετές φορές τη διάθεση για "πολιτιστικό μονοπώλιο" πράγμα που δε μπορώ να δεχτώ έστω κι αν πρόκειται για τον κορυφαίο εν ζωή συνθέτη και το μεγαλύτερο κεφάλαιο της ελληνικής μουσικής.
    semplice
    09.11.2006, 01:29
    Θανάση σέβομαι την άποψη σου όμως δεν πιστεύεις πως θα ήταν χρήσιμο -την στιγμή που και εσύ ίδιος συμφωνείς με την σύνδεση της ελληνικότητας με τη μουσική του Θοδωράκη-να ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΟΥΜΕ ακόμα και τα δικά του τα "παθη"
    και να φέρουμε (οι υπέυθυνοι δηλαδή των πολιτιστικών πραγμάτων) αυτή τη
    μουσική και αυτους τους στίχους ΑΚΟΜΑ πιο κοντά στους Ελληνες και ειδικά στους νέους;Είναι πολύ μεγάλη αυτή η ανάγκη σήμερα πιστεύω.
    Η μουσική του ΕΧΕΙ την ικανότητα, να αποτελέσει πηγή έμπνευσης
    για κάθε ΣΗΜΕΡΙΝΗ αντίσταση απέναντι στη φθορά και τους φθοροποιούς και ας γράφτηκε όποτε γράφτηκε.Ειναι Σύγχρονη κατά τη γνώμη μου.Ασε που
    ο Θεοδωράκης έχει γράψει σχετικά πρόσφατα μάλιστα και πολλά κομμάτια πανέμορφα που ούτε καν τα ξερουμε οι περισσότεροι.

    Μπορεί να βλέπω αστεράκια και να είμαι ονειροπαρμένος όμως θα χαιρόμουν
    πολύ έαν έβλεπα συναυλίες του με χιλιάδες κοσμο και μικρά παιδιά να τραγουδούνκαι να χορεύουν και η ατμόσφαιρα να πλημμυρίζει με χρώματα από τις ολοζώντανες μελωδίες του Μίκη.



    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 09-11-2006 01:53 ]


    Soiram
    09.11.2006, 03:31
    Όσο και να σέβομαι το έργο και τη συνεισφορά του Θεοδωράκη στον πολιτισμό (ελληνικό και διεθνή), θέλω να κάνω κάποια σχόλια. Συμφωνώ κατ'αρχάς πως ο ελληνικός, ιθαγενής πολιτισμός θα πρέπει να υποστηριχτεί και να ανθίσει, ως απάντηση σε ξενόφερτα σκουπίδια και λοιπά μπάζα (λέγε με Eurovision, η οποία καλή για πανηγύρι αλλά όχι όλος αυτός ο χαμός που έγινε πέρσι). Παρόλα αυτά μου κάνει εντύπωση το πόσο ταυτίζει ο κ. Θεοδωράκης την ελληνική μουσική ταυτότητα με τα έργα του...Το ότι δηλαδή θα μπορέσει να κάνει 5 συναυλίες με έργα του και όχι 17, δεν βλέπω πως υπονομεύει την ελληνική μουσική σκηνή. Είμαι πολύ σίγουρος πως υπάρχουν πολλοί νέοι έλληνες συνθέτες, οι οποίοι πιθανότατα να είναι πιο κοντά στο πραγματικό ελληνικό πνέυμα του σήμερα από ότι ο κ. Θεοδωράκης με τα 80+ χρόνια του και οι οποίοι αξίζουν επίσης να ακουστούν. Επίσης με εντυπωσιάζει το γεγονός ότι ο ίδιος θεωρεί ότι παίρνει ψίχουλα...όταν τελευταία κάθε 1 σχεδόν μήνα (ειδικά το καλοκαίρι πολύ πιο συχνά) έβλεπα και μια συναύλία του, είτε στο Ηρώδειο, είτε και εγώ δεν ξέρω που αλλού...Εγώ , για να πω την αλήθεια μου, είχα νιώσει άσχημα με αυτό το Θεοδωρακικό μονοπώλιο...! Αλήθεια, αφου κόπτεται τόσο για την προώθηση της ελληνικής κουλτούρας, γιατί δεν διαμαρτύρεται για την παντελή απουσία συναυλιών με έργα του Χατζιδάκι; Ή μήπως ο Χατζιδάκις δεν είναι αρκετά ελληνικός;

    Όσο για το γεγονός ότι ο κ. Θεοδωράκης έχει γράψει τελευταία μουσική την οποία δεν ξέρουμε, σε αυτό έχω να πω ότι προφανώς θα υπάρχει κάποιος λόγος που δεν έχει ακουστεί. Προφανώς η μουσική του κ. Θεοδωράκη δεν έχει την ίδια δυναμική που είχε κάποτε...δεν είναι η θέση του κράτους να υποστηρίξει την οποιαδήποτε σύνθεση του, επειδή απλά υπογράφεται από τον κ. Θεοδωράκη, όσο μεγάλο κεφάλαιο του πολιτισμού μας και αν είναι αυτός ο άνθρωπος. Αυτό δεν τον βγάζει υπεράνω των νόμων της αγοράς, ούτε σημαίνει πως η πολιτεία έχει δέσμευση απέναντι του να τον χρηματοδοτεί. Το υπουργείο αρχικά έκρινε ότι θα μπορούσε να χρηματοδοτήσει και τις 17 συναυλίες, στη συνέχεια ανακάλεσε και θα χρηματοδοτήσει τις 5. Αν αυτή η "ελεημοσύνη" ξινίζει στον κ. Θεοδωράκη, ας μην την πάρει. Είναι (ήταν?) μεγάλος συνθέτης αλλά δεν είναι και το Α και το Ω της μουσικής μας.

    Δεν θέλω να φανώ εριστικός με αυτό μου το μύνημα αλλά γενικά η στάση του κ. Θεοδωράκη με έχει εκνευρίσει τελευταίως. Πλασσάρεται με τρόπο πρωτοφανή για μένα: συνεντέυξεις σε ραδιόφωνα, περιοδικά, τηλεοράσεις, βιογραφιές, πολλές συναυλίες, βραβεία και δεν πάει λέγοντας. Εντάξει κατανοώ πως είναι σημαντικός και ότι είναι ο τελευταίος της γενιάς του, αλλά πρώτος αυτός θα έπρεπε να καταλάβει ότι πρέπει να γίνει τόπος στα νιάτα, στο νέο αίμα. Αυτός έδωσε τις ρίζες, τη βάση. Ίσως είναι ώρα να κάνει πίσω και να αφήσει άλλους να συνεχίσουν αυτό που ξεκίνησε...

    Υ.Γ: Είναι περασμένες τρείς τα ξημερώματα τώρα που τα γράφω αυτά, άρα τυχών λάθη ορθογραφικά ή ασυνταξίες ελπίζω να μου συγχωρεθούν!
    megaloserwtikos
    09.11.2006, 14:27
    Παρ' όλο που θεωρώ τον Θεοδωράκη τον σημαντικότερο εν ζωή συνθέτη, έχω την εντύπωση πως αν γινόταν μιά λίστα με αυτούς που έχουν πάρει τα περισσότερα χρήματα από το κράτος, θα ήταν μακράν ο πρώτος.
    Αυτό με βάζει σε σκέψεις.
    Κάθε χρόνο τεράστια κονδύλια. Αλλά τεράστια.
    Και υπάρχουν τομείς που έχουν τεράστιες επίσης ελείψεις. Στην Τέχνη εννοώ.

    Οσο αφορά αυτά που λέει ο Κωνσταντίνος, ίσως ξεχνάει πως ακατάπαυστα γίνονται συναυλίες που τον τιμούν. Σε όλη την ελλάδα. Δεν είναι ο ξεχασμένος, αλλά ένας άνθρωπος που πρόσφερε πολλά και του έχουν δωθεί επίσης πολλές τιμές.
    Μπορεί αν θέλει κάποιος να πάει σε κάποια από αυτές.

    Και πολύ συχνά υπάρχουν με τούτα και τα άλλα διαρροές χρημάτων. Που τρώνε διάφοροι με αφορμή τους μεγάλους και τρανούς, το να υπάρξει ένας κάποιος έλεγχος, δεν με βρίσκει αντίθετο.
    Ειδικά σε ανθρώπους που έχουν την δυνατότητα να γεμίζουν και να βγάζουν χρήματα κι από μόνοι τους.

    Εγώ αντιθέτως βρίσκω θλιβερό που δεν μπορεί, απ' ότι φαίνεται, να κάνει συναυλίες, να βγάλει χρήματα, να πληρωθούν όλοι (μα πόσα ποιά παίρνουν; έλεος ακούνε και μεροκαματιάρηδες...που για αυτούς έγραψε μουσική!!!!), χωρίς να έχει ανάγκη κανένα κράτος.
    trademark
    09.11.2006, 19:05
    Θα συμφωνήσω μέχρι τελείας με τον megaloserwtikos και να προσθέσω ότι κατά την γνώμη μου ο τρόπος με τον οποίο χειρίζεται την κατάσταση ο Θεοδωράκης τον κάνει αντιπαθή σε ένα μέρος της νεολαίας οι οποίοι πολλές φορές απορρίπτουν το έργο του πριν καν το γνωρίσουν λόγω των παραπάνω λόγων. Εννοείται ότι ''κακό'' κάνουν στον εαυτό τους αλλά και ο Μίκης δεν ''βοηθά''.
    Giorgos
    09.11.2006, 19:19
    Κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Και από τη μια, δεν ανέχομαι να ξοδεύονται εκατομμύρια ευρώ δεξιά κι αριστερά, κι οι επιχορηγήσεις για την Τέχνη (την Μία, την Πραγματική, όχι εκεινή που θέλουν να μας λανσάρουν ως Πολιτισμό ενώ στην πραγματικότητα είναι Δημόσιες Σχέσεις) να είναι ανύπαρκτες. Προσβάλλεται τόσο η αισθητική όσο και η νοημοσύνη μου όταν τα έσοδα από τους φόρους των πολιτών αυτής της χώρας καταλήγουν σε πανηγύρια (Eurovision, Φεστιβάλ -ο θεός να το κάνει- Θεσσαλονίκης), ενώ οι πραγματικοί καλλιτέχνες αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα και δεν βρίσκουν χώρους να εκφράσουν τις ανησυχίες τους. Αυτή είναι η μία όψη.

    Υπάρχει όμως και η άλλη. Κι η άλλη λέει ότι από το 1990 και εξής, το όνομα "Μίκης Θεοδωράκης" έχει χιλιοπροβληθεί, οι συναυλίες του έχουν χρυσοεπιχορηγηθεί, κι ας μου επιτρέψετε να πω, από ένα σημείο και μετά δυσανάλογα με τη μουσική του αξία. Ο Θεοδωράκης εδώ και πάνω από μία 15ετία είναι συνεχώς στην πρώτη γραμμή της προβολής. Συναυλίες επι συναυλιών, με τα μεγαλύτερα ονόματα, ακόμα και στο πιο μικρό χωριό της χώρας. Αυτό, πέρα από προβολή και δόξα, μεταφράζεται και σε πολλά, μα πάρα πολλά χρήματα. Κι έχω την αίσθηση ότι εδώ και καιρό, εξαργυρώνεται η προσφορά του στο Έθνος στα δύσκολα χρόνια της Χούντας, όχι όμως και αυτή καθαυτή η μουσική του αξία.

    Ναι, θεωρώ ότι είναι δίκαιο ως ένα βαθμό, η χώρα οφείλει πολλά στον Έλληνα συνθέτη, όμως συνάφι πια με τα χρήματα. Συγχωρέστε με, αλλά πλέον ο Θεοδωράκης δεν δικαιούται -όπως ακριβώς το γράφω- να μιλά περί χρημάτων, για δύο λόγους. Ο πρώτος είναι ότι πλέον ο άνθρωπος δεν ξέρει τι έχει. Με 'γεια του και να την χαίρεται την περιουσία του, αλλά όχι να φωνάζει κι ο πλούσιος. Ο δεύτερος έχει να κάνει με αυτό που έγραψε παρακάτω ο megaloserwtikos:

    "Εγώ αντιθέτως βρίσκω θλιβερό που δεν μπορεί, απ' ότι φαίνεται, να κάνει συναυλίες, να βγάλει χρήματα, να πληρωθούν όλοι (μα πόσα ποιά παίρνουν; έλεος ακούνε και μεροκαματιάρηδες...που για αυτούς έγραψε μουσική!!!!), χωρίς να έχει ανάγκη κανένα κράτος."

    Όποιος γνωρίζει τον Θεοδωράκη καλύτερα, ξέρει ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί ούτε στη Δευτέρα Παρουσία. Να το πω πιο ευγενικά...; Ας πούμε ότι δεν είναι κι ο πιο...γενναιόδωρος άνθρωπος στον κόσμο (δε θέλω να επεκταθώ, όσοι ξέρουν, καταλαβαίνουν από πρώτο χέρι τι εννοώ...).

    Μήπως να θυμίσω πόσες και πόσες φορές ο μεγάλος Μάνος Χατζιδάκις, από τη δεκαετία του '50 και μέχρι το θάνατό του πλήρωνε από την τσέπη του παρακαλώ τους μουσικούς του; Να θυμίσω πόσες φορές υπήρξε χορηγός Διαγωνισμών και Μουσικών Αγώνων; Πόσους νέους τραγουδιστές και μουσικούς στήριξε οικονομικά, πέρα από την προβολή που τους έδωσε; Όλα αυτά είναι τόσο, μα τόσο ξένα στον κο Θεοδωράκη...

    Γράφει ο Soiram:

    "Όσο για το γεγονός ότι ο κ. Θεοδωράκης έχει γράψει τελευταία μουσική την οποία δεν ξέρουμε, σε αυτό έχω να πω ότι προφανώς θα υπάρχει κάποιος λόγος που δεν έχει ακουστεί."

    Αμφιβάλλω αν ο ίδιος την έχει ακούσει...Η αρίθμηση των Συμφωνιών του είναι κακόγουστο ανέκδοτο. Δε θυμάμαι ποτέ ανάλογη περίπτωση συνθέτη που αφού εκδόσει την 1η του Συμφωνία, η αμέσως επόμενη Συμφωνία του να ονομάζεται..."αρ. 7", ενώ μετεπειτα να κυκλοφορεί την 4 και -τέλος- την 3η! Ακόμα περιμένουμε τα νούμερα 2, 5 και 6...Και ειλικρινά, δε θα με ενδιέφερε τόσο όλη αυτή η μεγαλομανία, αν έστω και μια από αυτές που έγραψε άξιζε. Αλλά το να χορηγεί το κράτος έργα που μουσικά δεν έχουν να πούνε κάτι μόνο και μόνο επειδή τα έγραψε ένα μεγάλο όνομα, δεν είναι χειρότερο από τις επιχορηγήσεις για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

    Και στην τελική, κατορθώνει να εξασφαλίσει επιχορήγηση σε 5 συναυλίες του. Πολύ λίγες ε; Ας μην επιχορηγούνται νέοι καλλιτέχνες που τα βγάζουν πέρα με δυσκολία, ας δώσουμε χώρο στη μεγαλομανία και στο μονοπώλιο και στον εγωισμό...

    Κι αναρωτιέμαι πώς αλλάζει τόσο πολύ ένας άνθρωπος που δήλωνε αριστερός, που αγωνίστηκε και βασανίστηκε και υπέφερε και τελικά κατόρθωσε να αλλοτριωθεί από το χρήμα, που πλέον έχει εν αφθονία...
    semplice
    10.11.2006, 13:33
    Ρε φίλοι μου... Πάλι ξαναρωτάω..
    Τα προσωπικά ελλατώματα του Μίκη είναι το πρόβλημα μας
    ή το πως η ΜΟΥΣΙΚΗ ΤΟΥ είναι αυτή που μπορεί να δώσει ΟΡΑΜΑ και
    αγωνιστική διάθεση;
    Τα τραγούδια από τον "Επιτάφιο"τη "Ρωμιοσύνη" και από το "Αξιον Εστί" είναι τόσο επίκαιρα σήμερα όσο και επί δικτατορίας.
    Αυτή είναι αποψή μου απλά.

    Και δεν διαφωνώ μαζί σας αλλά..


    Σε κάθε βήμα κέρδιζαν
    μιαν οργιά ουρανό για να τον δώσουν
    κι οταν χορεύαν στην πλατεία
    τρέμαν τα ταβάνια
    και κουδανίζανε
    τα γυαλικά στα ράφια.
    Παίρναν τη ζωή στα
    δυο στεγνά τους χέρια
    σαν ποτάμι





    Υ.Γ Πριν 3 χρόνια η Νεκταρία μας(gate) στη δημοσίευση της "Βυζαντινή μουσική :Eννοια και καταγωγή"έγραψε:
    ""Υπενθυμίζω το αριστούργημα που έγραψε το 1958 ο Μίκης Θεοδωράκης, τον «Επιτάφιο». Αυτό το πρωτότυπο έργο κρύβει μέσα του παράδοση αιώνων. Δεν είναι τίποτε άλλο από συνδυασμός βυζαντινού μέλους, δημοτικού τραγουδιού και λαϊκού ( με τη στενή – περιχαρακωμένη δυστυχώς – έννοια που το νοούμε εμείς εδώ στην Ελλάδα) τραγουδιού. Κι όμως είναι εκπληκτικά πρωτότυπο, με τη φρεσκάδα του καινούριου. Συμμάχησαν η παράδοση με το πρόσωπο του δημιουργού της σύγχρονης εποχής και γεννήθηκε το νέο άκουσμα""

    Αν δεν έχουμε ανάγκη από
    τέτοια μουσική για να γεμίσει τα κύτταρα μας
    τότε από ΤΙ έχουμε ανάγκη ρωτάω;
    Αν δεν έχουμε ανάγκη από Ελύτη και Ρίτσο και
    Θεοδωράκη και Χατζιδάκι φυσικά και Λοίζο και
    Μαρκόπουλο και Ξαρχάκο και Κουγιουμτζή
    στην καθημερινότητα μας τότε από ΤΙ έχουμε ανάγκη;;;;
    Nα μιλάμε για τον Κότσιρα και τον Χατζηγιάννη;
    Και ας έρθει να μου πει κάποιος πως αυτά είναι "παλιά"
    ακούσματα.Το πραγματικά διαχρονικότραγούδι έχει πάντα τέτοια
    φρεσκάδα σαν να γράφτηκε ακριβώς για την εποχή που εσύ το
    ακούς .Αυτό άλλωστε σημαίνει ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ!Η νοσταλγία που
    δημιουργούν είναι για τους γονείς μας καιτους παππούδες μας.
    Το Oξυγόνο μας είναι αυτές οι μουσικές.Ας μην μιζεριάζουμε λοιπόν!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 10-11-2006 13:34 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 10-11-2006 13:35 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 10-11-2006 13:48 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 10-11-2006 14:00 ]


    dimitrapan
    10.11.2006, 13:51
    Παράθεση:

    Το μέλος semplice στις 10-11-2006 στις 13:33 έγραψε...
    Αν δεν έχουμε ανάγκη από
    τέτοια μουσική για να γεμίσει τα κύτταρα μας
    τότε από ΤΙ έχουμε ανάγκη ρωτάω;


    Από τέτοια ΚΑΙ άλλη μουσική!

    Από τα παραπάνω δεν νομίζω ότι αμφισβητήθηκε η προσφορά του Θεοδωράκη. Αυτό που ειπώθηκε -τουλάχιστον έτσι το εξέλαβα προσωπικά- είναι ο Θεοδωράκης ως ο πλέον ευνοημένος των ελληνικών κυβερνήσεων, θα έπρεπε να προσέχει διπλά τις εκφράσεις του... Δηλαδή, αν εκείνος "αποποιείται της κυβερνητικής ελεημοσύνης" τι να πουν τόσοι όλοι που δεν τυγχάνουν καν αυτής? Η δήλωση του δηλαδή φαίνεται τουλάχιστον προκλητική...

    Ο Θεοδωράκης εν προκειμένη θα επιχορηγούταν για την πραγματοποίηση 5 συναυλιών του. Ποιος άλλος έλληνας καλλιτέχνης έχει αυτή την μεταχείριση?

    Νομίζω ότι αν ο Θεοδωράκης έλεγε γενικώς ότι το ελληνικό κράτος δεν στηρίζει τον πολιτισμό, όλοι θα συμφωνούσαμε και θα αναγνωρίζαμε το δίκαιο των λόγων του. Όταν όμως λέει: Ζήτησα να μου επιχορηγήσουν 17 συναυλίες (!!!) κι αυτοί μου επιχορηγούν μόνο 5 ενώ στους "φιλέλληνες" και στους ξενομανείς δίνουν..., αυτό μου κάνει κάτι σε κακομαθημένο παιδί... Αλλού είναι το ζήτημα κι όχι στην μη πραγματοποίηση επιπλέον 12 συναυλιών του!
    semplice
    10.11.2006, 14:10
    Παράθεση:

    Το μέλος dimitrapan στις 10-11-2006 στις 13:51 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος semplice στις 10-11-2006 στις 13:33 έγραψε...
    Αν δεν έχουμε ανάγκη από
    τέτοια μουσική για να γεμίσει τα κύτταρα μας
    τότε από ΤΙ έχουμε ανάγκη ρωτάω;


    Από τέτοια ΚΑΙ άλλη μουσική!

    Από τα παραπάνω δεν νομίζω ότι αμφισβητήθηκε η προσφορά του Θεοδωράκη. Αυτό που ειπώθηκε -τουλάχιστον έτσι το εξέλαβα προσωπικά- είναι ο Θεοδωράκης ως ο πλέον ευνοημένος των ελληνικών κυβερνήσεων, θα έπρεπε να προσέχει διπλά τις εκφράσεις του... Δηλαδή, αν εκείνος "αποποιείται της κυβερνητικής ελεημοσύνης" τι να πουν τόσοι όλοι που δεν τυγχάνουν καν αυτής? Η δήλωση του δηλαδή φαίνεται τουλάχιστον προκλητική...

    Ο Θεοδωράκης εν προκειμένη θα επιχορηγούταν για την πραγματοποίηση 5 συναυλιών του. Ποιος άλλος έλληνας καλλιτέχνης έχει αυτή την μεταχείριση?

    Νομίζω ότι αν ο Θεοδωράκης έλεγε γενικώς ότι το ελληνικό κράτος δεν στηρίζει τον πολιτισμό, όλοι θα συμφωνούσαμε και θα αναγνωρίζαμε το δίκαιο των λόγων του. Όταν όμως λέει: Ζήτησα να μου επιχορηγήσουν 17 συναυλίες (!!!) κι αυτοί μου επιχορηγούν μόνο 5 ενώ στους "φιλέλληνες" και στους ξενομανείς δίνουν..., αυτό μου κάνει κάτι σε κακομαθημένο παιδί... Αλλού είναι το ζήτημα κι όχι στην μη πραγματοποίηση επιπλέον 12 συναυλιών του!



    Πίστευα πως θα διάβαζες όλο αυτό που έγραψα ρε Δημητρούλα μου και όχι
    μόνο δύο γραμμές και θα καταλάβαινες τι θέλω να πω.
    Λέω λοιπόν πως φυσικά έχουμε ανάγκη από τραγούδια για τον έρωτα
    ,για τους χωρισμούς μας τους φόβους μας κλπ κλπ

    Μουσική-μουσικούς αφύπνισης συνείδησης ΕΧΟΥΜΕ;

    Αυτό είπα ο άνθρωπος !!
    Και ο Χατζηγιάννης με το "αν μου τηλεφωνούσες" ωραίος ειναι και πολύ ωραίος
    αλλά δεν νομίζω πως πρέπει να τον επιχορηγήσουμε.


    ΚΑΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΙ ΚΛΕΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΜΑΙ:


    TA ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΜΑΣ ΘΑ ΤΑ "ΒΡΟΥΜΕ".ΘΑ ΑΓΑΠΗΣΟΥΜΕ ,ΘΑ ΧΩΡΙΣΟΥΜΕ
    ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΚΙ ΕΓΩ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΚΡΗ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ.
    ΕΠΕΙΔΗ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ --Ο ΕΥΑΤΟΣ ΜΑΣ--ΑΣ ΜΟΥ ΠΕΙ
    ΚΑΠΟΙΟΣ :
    AYTHN THN EΡΜΗ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΗΝ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙ???
    ΔΕΙΞΤΕ ΜΟΥ ΠΟΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟ ΒΟΥΛΩΣΩ!!!!

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 10-11-2006 14:16 ]


    dimitrapan
    10.11.2006, 14:25
    Κωνσταντίνε, αυτό έκανα... Διάβασα όλο το ποστ σου πριν τις τροποποιήσεις σου όμως... Οι τροποποιήσεις σου έγιναν αφού είχα αρχίσει να γράφω το ποστ μου και δεν είδα τις αλλαγές σου, στις οποίες αναφέρεις κι άλλους πολύ σπουδαίους δημιουργούς, οι οποίοι φυσικά δεν είχαν τύχει αντίστοιχης μεταχείρισης από τις ελληνικές κυβερνήσεις ούτέ όσο ήταν εν ζωή αλλά ούτε και αργότερα, ως αναγνώριση του έργου τους... Εκεί είναι η ένστασή μου! Δεν υπάρχει μόνο ο Θεοδωράκης! Και δηλώσεις σαν κι αυτή την τελευταία του αδικούν και τον ίδιο και προκαλούν...

    Τέλος, να μην στεναχωριέσαι... Συζήτηση κάνουμε...

    Υ.Γ.: Ποιος είπε να επιχορηγηθεί ο Χατζηγιάννης καλε?
    jorge
    10.11.2006, 14:27
    Παράθεση:

    Το μέλος semplice στις 10-11-2006 στις 13:33 έγραψε...

    Αν δεν έχουμε ανάγκη από Ελύτη και Ρίτσο και
    Θεοδωράκη και Χατζιδάκι φυσικά και Λοίζο και
    Μαρκόπουλο και Ξαρχάκο και Κουγιουμτζή
    στην καθημερινότητα μας τότε από ΤΙ έχουμε ανάγκη;;;;
    Nα μιλάμε για τον Κότσιρα και τον Χατζηγιάννη;


    Θεωρείς δηλαδή ανάμεσα στους παλαιούς που αναφέρεις και στον Χατζηγιάννη δεν υπάρχει τίποτε άλλο; Όλοι οι άλλοι σου είναι αδιάφοροι;
    semplice
    10.11.2006, 14:44
    Xόρχε ανέφερα μερικούς ενδεικτικά.Φυσικά υπάρχουν και άλλοι
    Μην πιανεσαι απο αυτο!Ξερεις πως για πρακτικους λόγους ήταν ΑΔΥΝΑΤΟΝ
    να τους αναφέρω όλους.
    ΦΥΣΙΚΑ υπάρχουν και άλλοι!!!!Οχι πάρα πάρα πολλοί ,αρκετοί όμως!

    Θα είμουν πολύ χαρούμενος εάν κάποια στιγμη στο forum αρχίσουμε να
    επικεντρωνόμαστε στο πνεύμα του γράφοντος και όχι στο γράμμα ,στοκόμμα.

    Θα γίνει κάποια στιγμη αυτό ,είμαι αισόδοξος.
    Είναι θέμα χρόνου.Προς το παρόν κουραζόμαστε σε διευκρινίσεις επί
    διευκρινίσεων.Θα γίνει όμως και θα είναι προς το καλο αυτης της κοινότητας.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 10-11-2006 14:48 ]