ελληνική μουσική
    470 online   ·  210.848 μέλη

    Γιατί δε διαβάζουμε;...

    semplice
    13.12.2006, 15:54
    Παράθεση:

    Το μέλος AnimaVoce στις 13-12-2006 στις 14:18 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος semplice στις 13-12-2006 στις 13:28 έγραψε...

    Ασχετο λίγο αλλα θα το γράψω και εδω κάτι που έχω ξαναγράψει.Ισως για να προλάβω κάποιον που ετσι ελαφρά τη καρδία θα μου απέδεδιδε τον ("πουλάει πολύ πράγματι) χαρακτηρισμό Ελληνάρας. Προσωπικά θεωρώ 1000 φορές περισσότερο Ελληνα αυτον που εχει αυτήν την συνείδηση του Ελληνικού πνέυματος ,οποιασδήποτε εθνικότητας και αν είναι από πολλούς από εμάς που αρνούμαστε την ίδια την πατρίδα μας η οποία πάνω από όλα και όλους έχει ΔΙΔΑΞΕΙ την διαλλακτικότηατ ,την πραγματική ευγένιεα Ως ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ έχει πλησιάσει τον άνθρωπο όσο ποτέ άλλοτε(ανθρωποκεντρισμός).

    Πολιτισμός αυτο είναι για μένα Η κατάκτηση αυτής της συναίσθησης-συνείδησης του ελληνικού πνεύματος η οποία έχει να κάνει
    -με την αίσθηση του μέτρου
    -με την διάδοση και επικράτηση του ουσιαστικού διαλόγου και της συννενόησης ως μέσο επικοινωνίίας και Παιδείας.
    -με την Αγαπη για τον συνάνθρωπο νααποτελέιι το πρώτο κίνητρο
    κριτήριο για οποιαδήποτε πράξη..
    null

    Δεν θέλω να έρθω σε αντιδικία αλλά όταν λές ότι η πατρίδα μας πάνω από όλα και όλες έχει ΔΙΔΑΞΕΙ την διαλλακτικότητα, την πραγματική ευγένεια ως ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ μιλάς για την μεγάλη Ελλάδα των αρχαίων χρόνων; γιατι αν μιλάς γι 'αυτή συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι είναι ίσως το καλύτερο παράδειγμα για να κινηθούμε προς τα εκεί. αν όχι όμως πιστεύω ότι κάνεις πολύ μεγάλο λάθος γιατί δεν νομίζω ότι η σημερινή πατρίδα μας που λέγεται παγκοσμίως Greece (και όχι HELLAS) μας έχει διδάξει ποτέ την ευγένια και τη διαλλακτικότητα.




    A


    Αυτό το πρώτο δηλαδή εννοώ φίλε Animavoice.Να προσπαθήσουμε δηλαδή χωρίς να υποπέσουμε σε ακραίες αρχαιλατρικές ακρότητες να βάλουμε στην Παιδεία άρα και στην ζωή μας τον Ουσιαστικό διάλογο,την ουσιαστική μόρφωση και να πετάξουμε τα δήθεν πou einai syxnotata "εισαγωγής"kai malista Dytikoferta.

    Το καλό βιβλίο λοιπόν προς αυτήν την κατεύθυνση συμβάλλει
    ,στο να μας ανοίξει ένα παράθυρο ακόμα για να βλέπουμε και από εκεί τον κόσμο.
    Το γράφω και πάλι όμως για να μην παρεξηγηθώ.Το καλό βιβλίο είναι αυτό ,που ψάχονοντας μέσα στην ουσία του,πολλές φορές πολύ βαθειά, θα ανακαλύπτεις και εκεί το φως και την αλήθειες και τις αξίες τις διαχρονικές στις οποίες αναφέρθηκα προηγουμένως.
    Ετσι λοιπόν ,μπορεί ένα καλό βιβλίο να μιλάει για τον πόλεμο ή τον έρωτα και να το έχει γράψει συγγραφέας Χ,Υ,,Ζ θρησκείας ακόμα και από την πιο μακρινή και άγνωστη χώρα του κόσμου αλλά να είναι εξαιρετικά πολύτιμο ,να είναι ΚΑΛΟ βιβλίο.
    Πρέπει όμως και πάνω από όλα να μπορούμε να κάνουμε αυτην τη ΔΙΑΚΡΙΣΗ σχετικά με το ποιο είναι καλό βιβλίο και ποιο είναι κακό βοιβλίο.Διαφορετικά μπαινουμε σε περιπέτειες (κυρίως ικανοποίσης του εγωισμού μας) που το πιο πιυθανό είναι να μας φθείρουν.

    Θέλω να κάνω έγχρωμη και ανεξίτηλη μουσική σαν και τον πίνακα του Θεόφιλου που είδαμε σ΄ένα καφενείο στο Βόλο.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 13-12-2006 15:55 ]


    KIT_KAT
    13.12.2006, 16:00
    Παράθεση:

    Το μέλος sintorin στις 13-12-2006 στις 15:10 έγραψε...

    ean sou egrafa sta gallika ti prospatho na po, sigoura tha katalavaines polu pio grigora.....


    Μην παίρνεις και όρκο...

    Λοιπόν, έτσι μάλιστα. Για τα παραδείγματα που αναφέρεις: Το πρώτο το θεωρώ μεμονωμένο περιστατικό, αφορά στη βλακεία μιας γυναίκας και δε νομίζω πως χαρακτηρίζει τους έλληνες. Το δεύτερο είναι προφανώς χαρακτηριστικό, και αυτό ακριβώς είναι που συζητάμε, το ΓΙΑΤΙ να είναι έτσι τα "ελληνάκια". Γι αυτό και το θέμα το έγραψα με αφορμή αυτό για την τηλεόραση. Νομίζω πως εδώ δε διαφωνούμε.

    Και ξαναέρχομαι στο θέμα του πολιτισμού (αν και άσχετο αλλά έχεις δίκιο, ήμουν εγώ που το ανέφερα). Ή μάλλον πρώτα στο αν είναι πολιτισμένοι οι Έλληνες: Ποτέ δεν πίστευα πως είναι. Πολιτισμένους δεν μας κάνουν ούτε οι φιλόσοφοι, ούτε οι μαθηματικοί, ούτε οι ρήτορες, ούτε οι αρχιτέκτονες πρόγονοί μας. Για μένα δεν είναι αυτά ο πολιτισμός. Σιχαίνομαι αυτούς που τα επικαλούνται. Κι αυτό γιατί είναι διπλό λάθος να οικειοποιείσαι κάτι πόσο μάλλον όταν δεν είσαι καν άξιος συνεχιστής του. Τα έχω ξαναπεί, τελεία και παύλα.

    Για τη γενική έννοια του πολιτισμένου. Από τον Τριανταφυλλίδη (είναι ονλάιν και δεν έχω άλλο λεξικό εδώ):

    πολιτισμένος -η -ο [politizmιnos] : ANT απολίτιστος, βάρβαρος. 1. που έχει προηγμένο, ανεπτυγμένο πολιτισμό: Πολιτισμένες χώρες. Πολιτισμένοι λαοί. 2. (για πρόσ.) που έχει ευγενική συμπεριφορά, καλούς τρόπους: Συμπεριφορά / τρόποι πολιτισμένου ανθρώπου.

    Από το πρώτο μου ποστ: "τους γάλλους δεν τους θεωρώ λαό "πολιτισμένο", τουλάχιστον όχι με τη σημασία που δίνω εγώ στη λέξη. "

    Η "σημασία που δίνω εγώ στη λέξη", τείνει προς τη σημασία 2 του Τριανταφυλλίδη. Αν μιλάς για τη σημασία 1, κανείς δεν το αμφισβητεί. Για τη σημασία 2, θυμήσου τη τελευταία φορά που είπες "pardon", "excusez moi" ή το γλυκύτατο "dιsolι" επειδή ακούμπησες κάποιον στο μετρό για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου, και σκέψου γιατί το είπες και αν θεωρείς τον εαυτό σου ευγενικό που το έκανες. Περαιτέρω ανάλυση, επειδή ξεφύγαμε, μόνο σε καφέ, όποτε θες.
    semplice
    13.12.2006, 16:15
    Παράθεση:

    Το μέλος KIT_KAT στις 13-12-2006 στις 16:00 έγραψε...


    Για τη γενική έννοια του πολιτισμένου. Από τον Τριανταφυλλίδη (είναι ονλάιν και δεν έχω άλλο λεξικό εδώ):

    πολιτισμένος -η -ο [politizmιnos] : ANT απολίτιστος, βάρβαρος. 1. που έχει προηγμένο, ανεπτυγμένο πολιτισμό: Πολιτισμένες χώρες. Πολιτισμένοι λαοί. 2. (για πρόσ.) που έχει ευγενική συμπεριφορά, καλούς τρόπους: Συμπεριφορά / τρόποι πολιτισμένου ανθρώπου.




    Πολιτισμένα αν επιτρέπεται να γράψω και εγω τη γνώμη μου προσπαθώντας να μη γίνω πάλι κουραστικός.
    Θεωρώ απαράδεκτη την ερμεηνεία του "πολιτισμένου " από τον Τριανταφυλλίδη τόσο που με βγάζει έξω από τα ρούχα μου!

    Είναι δυνατόν να συγχέουμε την εξωτερική ευγένεια (έως και την κατ'επίφαση) ευγένεια-tropoi με την εσωτερική eygeneia psxyxhs=πολιτισμόs?ΔΕν λέω πως δεν συνυπάρχουν poly syxna malista αλλα, 'αλλο το ένα και άλλο το άλλο!
    Και αν πει κάποιος πως ο Τριανταφυλλίδης ήθελε να γράψει ένα "ουδέτερο" λεξικό οκ,ας πούμε οτι το έκανε για να ολοκληρώσει την αγγαρεία του.
    Ομως σήμερα υπάρχει έντονη η ανάγκη να επαναπροσδιορίσουμε
    αυτες τις έννοιες και να τις δούμε έξω από τα πλαίσια της φιλολογίας ή του καθωσπρεπισμού.






    Θέλω να κάνω έγχρωμη και ανεξίτηλη μουσική σαν και τον πίνακα του Θεόφιλου που είδαμε σ΄ένα καφενείο στο Βόλο.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 13-12-2006 16:18 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 13-12-2006 16:20 ]


    KIT_KAT
    13.12.2006, 16:32
    Λέει: ευγενική συμπεριφορά, καλούς τρόπους. Δεν το διευκρινίζει ξεκάθαρα. Μπορούμε να το πάρουμε με την έννοια που σε έκανε να βγεις από τα ρούχα σου (θα συνέφερε πολύ και τους γάλλους) ή με αυτή που θα ήθελες (και φτάσαμε στο τι θα πει για εμένα πολιτισμός).

    Φεύγω για μάθημα, έχω μερικά dιsolιe έτοιμα...
    semplice
    13.12.2006, 16:56
    Παράθεση:

    Το μέλος KIT_KAT στις 13-12-2006 στις 16:32 έγραψε...

    Λέει: ευγενική συμπεριφορά, καλούς τρόπους. Δεν το διευκρινίζει ξεκάθαρα. Μπορούμε να το πάρουμε με την έννοια που σε έκανε να βγεις από τα ρούχα σου (θα συνέφερε πολύ και τους γάλλους) ή με αυτή που θα ήθελες (και φτάσαμε στο τι θα πει για εμένα πολιτισμός).

    Φεύγω για μάθημα, έχω μερικά dιsolιe έτοιμα...




    Δεν μπορώ να μην συμφωνήσω στο πως το καλό humor είναι δείκτης πολιτισμού.
    Και που είσαι ΚΙΤ_ΚΑΤ:
    Ασε τα πολλά ...γλυκά.. dιsolιe στο metro γιατί σε βλέπω να αργείς στο μάθημα!!!


    Θέλω να κάνω έγχρωμη και ανεξίτηλη μουσική σαν και τον πίνακα του Θεόφιλου που είδαμε σ΄ένα καφενείο στο Βόλο.

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 13-12-2006 16:57 ]


    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : semplice στις 13-12-2006 17:22 ]


    sintorin
    13.12.2006, 18:00
    Παράθεση:

    Το μέλος KIT_KAT στις 13-12-2006 στις 16:00 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος sintorin στις 13-12-2006 στις 15:10 έγραψε...

    ean sou egrafa sta gallika ti prospatho na po, sigoura tha katalavaines polu pio grigora.....


    Μην παίρνεις και όρκο...

    Λοιπόν, έτσι μάλιστα. Για τα παραδείγματα που αναφέρεις: Το πρώτο το θεωρώ μεμονωμένο περιστατικό, αφορά στη βλακεία μιας γυναίκας και δε νομίζω πως χαρακτηρίζει τους έλληνες. Το δεύτερο είναι προφανώς χαρακτηριστικό, και αυτό ακριβώς είναι που συζητάμε, το ΓΙΑΤΙ να είναι έτσι τα "ελληνάκια". Γι αυτό και το θέμα το έγραψα με αφορμή αυτό για την τηλεόραση. Νομίζω πως εδώ δε διαφωνούμε.

    Και ξαναέρχομαι στο θέμα του πολιτισμού (αν και άσχετο αλλά έχεις δίκιο, ήμουν εγώ που το ανέφερα). Ή μάλλον πρώτα στο αν είναι πολιτισμένοι οι Έλληνες: Ποτέ δεν πίστευα πως είναι. Πολιτισμένους δεν μας κάνουν ούτε οι φιλόσοφοι, ούτε οι μαθηματικοί, ούτε οι ρήτορες, ούτε οι αρχιτέκτονες πρόγονοί μας. Για μένα δεν είναι αυτά ο πολιτισμός. Σιχαίνομαι αυτούς που τα επικαλούνται. Κι αυτό γιατί είναι διπλό λάθος να οικειοποιείσαι κάτι πόσο μάλλον όταν δεν είσαι καν άξιος συνεχιστής του. Τα έχω ξαναπεί, τελεία και παύλα.

    Για τη γενική έννοια του πολιτισμένου. Από τον Τριανταφυλλίδη (είναι ονλάιν και δεν έχω άλλο λεξικό εδώ):

    πολιτισμένος -η -ο [politizmιnos] : ANT απολίτιστος, βάρβαρος. 1. που έχει προηγμένο, ανεπτυγμένο πολιτισμό: Πολιτισμένες χώρες. Πολιτισμένοι λαοί. 2. (για πρόσ.) που έχει ευγενική συμπεριφορά, καλούς τρόπους: Συμπεριφορά / τρόποι πολιτισμένου ανθρώπου.

    Από το πρώτο μου ποστ: "τους γάλλους δεν τους θεωρώ λαό "πολιτισμένο", τουλάχιστον όχι με τη σημασία που δίνω εγώ στη λέξη. "

    Η "σημασία που δίνω εγώ στη λέξη", τείνει προς τη σημασία 2 του Τριανταφυλλίδη. Αν μιλάς για τη σημασία 1, κανείς δεν το αμφισβητεί. Για τη σημασία 2, θυμήσου τη τελευταία φορά που είπες "pardon", "excusez moi" ή το γλυκύτατο "dιsolι" επειδή ακούμπησες κάποιον στο μετρό για ένα χιλιοστό του δευτερολέπτου, και σκέψου γιατί το είπες και αν θεωρείς τον εαυτό σου ευγενικό που το έκανες. Περαιτέρω ανάλυση, επειδή ξεφύγαμε, μόνο σε καφέ, όποτε θες.



    den pairno pote orko......

    Oso gia ta paradeigmata, ntrepomai pou to leo, kai ntrepomai pou to akouo, ala dustuxos akouo tosa pola paromia pragmata pou me peirazoun polu, oso kai na eimaste ektos thematos.....

    sumfono apolutos mazi sou sto thema tou politismou kai politismenou anthropou....
    sigoura to parakalo, euxaristo, sugnomi....einai spania fenomena stin ellada, ta opia einai polu pio sunithismena stin gallia.....kai ekso apo ellada eimai o eautos mou...'pardon', 's'il vous plait', 'je vous en prie' kai ales ekfraseis tis kathimerinis sumperiforas mou einai dedomena gia mena sti gallia, stin ellada exo faei toso sproksimo kai toso agenia pou ta eixo telios katergisei......eipa oti suxathika ton miso eauto mou otan zousa ekei.....

    i ellada, oso orea xora kai na einai, otan zeis ekei vgazei to xeirotero mesa apo ton eauto sou......

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 13-12-2006 18:08 ]


    rompa
    04.02.2007, 09:30
    Πιστεύω ότι δε διαβάζουμε γιατί σε σχέση με άλλους λαούς είμαστε πιο δραστήριοι , κοινωνικοί και ενεργητικοί , στοιχεία που οφείλονται αρκετά στο κλίμα της χώρας . Ενδεικτικά ανφέρω ότι στη Φινλανδία που η κατάθλιψη χτυπάει κόκκινο και οι αυτοκτονίες είναι η πρώτη αιτία θανάτου οι άνθρωποι διαβάζουν πολύ και στους δρόμους υπάρχουν διαφημιστικές καμπάνιες ( με κοινωνικά μηνύματα )... που προωθούν το διάβασμα ως διέξοδο/απόδραση...
    theotita
    04.02.2007, 12:45
    Ωραίο θέμα! Δεν έχω δει όλες τις καταχωρήσεισ βέβαια, γιατί κάποια στιγμή γίνεται προσωπικό για μερικούς και δεν θέλω να μπαίνω σε τέτοιες διαδικασίες, άλλωστε εγώ μπορώ να αναφερθώ συγκριτικά μόνο στην αμερική και για υπόλοιπες ευρωπαικές χώρεσ έχω γνώσεις που μου έχουν πει φίλοι οπότε δεν το διακυνδινεύω! Θα πω λοιπόν τα εξής:

    1) Συμφωνώ με το μέλος Thanasena ότι πιθανών οι Έλληνες διασκεδάζουμε περισσότερο από άλλους λαούς και βρίσκουμε ίσως άλλους τρόπους, καλούς ή κακούς, να γεμίζουμε τον ελεύθερό μας χρόνο (δε νομίζω πως θα έπρεπε να κρίνουμε κάτι τέτοιο γιατί είναι υποκειμενικό το πως ο καθένας περνάει καλύτερα/μορφόνεται/ψυχαγωγείτε). Θα συμφωνήσω κι εγώ, μιλόντας μόνο για μένα ότι προτιμώ το διάβασμα σε κυρίως σε περιόδους απομόνωσης (αλλά όχι μόνο).

    2) Μας λέει η ΚΙΤ ΚΑΤ ότι έχουν βγει μηχανήματα σαν αυτά με τισ σοκολάες και τ' αναψυκτικά που βγάζουν βιβλία. Αυτό για μένα σημαίνει πως η τιμή των βιβλίων στη Γαλλία είναι μικρότερη από αυτή στην Ελλάδα. Άρα η τιμή παίζει ρόλο. Αν ένα βιβλίο στη Γαλλία κοστίζει λιγότερο από έναν καφέ ή το ίδιο τότε λογικό είναι να το προτιμήσουν. Εμείς πάλι προτιμάμε τον καφέ και την κοινωνική συναναστροφή μιας και είναι φτηνότερα. Δεν ξέρουμε κατά πόσο θα το προτιμούσαν και οι Έλληνες αν ήταν έτσι! Εγώ πάντως είμαι μέλος σε εκδοτικό οίκο και μπορώ να αγοράζω τα βιβλία μου πιο φθηνά. Και μπράβο στους εκδοτικούς οίκους που με βάση το κέρδος τους βοηθούν με αυτόν τον τρόπο τον κόσμο να διαβάζει περισσότερο!

    3) Συνέχεια κατηγορούμε κράτος, παιδία κλπ κλπ χωρις να συνειδητοποιούμε (και το λέω για πολοστή φορά) ότι εμείς είμαστε το κράτος. Στο σχολείο είχαμε αυτό το πολύ ωραίο μάθημα των κειμένων όπως το λέγαμε, λογοτεχνίας δηλαδή, που διβάζαμαι είτε αποσπάσματα (υποθέτω για να μας κάνουν να αγοράσουμε το βιβλίο) βιβλίων, είτε ποιήματα, είτε μυθιστορίματαείτε είτε είτε. Το αν κάποιοι αγάπησαν το διάβασμα από εκεί είναι και θέμα καθηγητή αλλά όχι μόνο. Εγώ τότε αγάπησα την ποίηση και δεν ήταν θέμα καθηγητή. Το σχολείο δε φτάνει,όμως. Αν εμείς ως γονείς,συγγενείς, νονοί και φίλοι δεν κάνουμε δώρο στο παιδάκι αρχικά,εφηβο κλπ κλπ ένα βιβλίο αντί παιχνίδι δεν το βοηθάμε να αγαπήσει το διάβασμα. Σίγουρα κι η επιλογή του βιβλίου παίζει ρόλο. Το καλό είναι ότι και οι εφημερίδες έχουν αρχίσει και δίνουν δώρο βιβλία. Βέβαια, με τόσα μαθήματα και τόσα φροντιστήρια όσο μεγαλώνουν τα παιδιά είναι δύσκολο καμοιά φορά να διαβάζουν και βιβλία, εκτώς τουλάχιστον απ' το καλοκαίρι.

    Θα αναφερθώ και στη δική μου ιστρορία με τα βιβλία. Στο δημοτικό συχαινόμουν το διάβασμα γενικά. Στο Γυμνάσιο, εκτώς του ότι είχαμε την τύχη να έχουμε βιβλιοθήκη, είχαμε στην Γ' τάξη ως εργασία κάθε μήνα ή 2μηνο νομίζω να διαβάζουμε ένα βιβλίο και να κάνουμε την περίληψή του και να το παρουσιάζουμε στην τάξη. Αυτό ίσως να μη με βοηθούσε αν δε μου είχαν κάνει δώρο ένα νεανικό βιβλίο περιπέτειας. Από τότε άρχισε η αγάπη μου για τα βιβλία. Άρχισα να δανίζομαι απ' τις βιβλιοθήκες των σχολείων μου και να αγοράζω. Πριν από αυτό είχα κάποια ευχάριστα αναγνώσματα αλλά επειδή ταύτιζα το διάβασμα με τα μαθήματα, γι' αυτό και το απέφευγα! Τώρα προσπαθώ, και ίσως σας ακουστεί λίγο αλλά ειναι καλλίτερο απ' το τίποτα, να διαβάζω τουλάχιστον 1-2 βιβλία το χρόνο.

    Θα συμφωνήσω με άλλο μέλος ότι δεν έχει τόσο σημασία η ποσότητα όσο η ποιότητα. Αλλά και πάλι για μένα είναι κάτι αντικειμενικό. Στο Γυμνάσιο είχα αρχίσει να διαβάζω Ντοστογιεύσκι. Τώρα μου φαίνεται βαρής. Δεν είναι απαραίτητο ότι θέλω ελαφρυά αναγνώσματα και ούτε διαβάζω τέτοια (κατα τη γνώμη μου πάντα). Και πάλι εδώ θα ρωτήσω ίσως αφελώς, ποιός κρίνει την ποιότητα; Και πάμε σε άλλο θέμα τώρα οπότε σταματάω εδώ.

    Θα ήθελα να παραδεχτώ ότι, ίσως, σαν χώρα δεν έχουμε τις καλλίτερες βιβλιοθήκες εν μέρη γιατί είμαστε λίγο αραχτοί και λάιτ, οπότε ποιός θα ασχοληθεί για να τις φτιάξει (είμαι ειρωνική εδώ για όσους δεν καταλάβατε) και να σώσει αρχαία ελληνική γραμματία η οποία θα μας ξανα-εκπολιτήσει (και για όσους δεν κατάλαβαν, θα μας κάνει πάλι πολιτισμένο λαό) αλλά έχουμε και έλειψη αυτής της γραματείας που εγώ θα ήθελα να διαβάσω γιατί είναι σε βιβλιοθήκες του Βατικανού, της Γαλλίας, της Αγγλίας κλπ κλπ χωρίς απ' ότι ξέρω να τις έχουμε δώσει ή πουλήσει. Και μπορεί κάποιοι να διάβαζαν στο σχολείο Μπαλζακ, Ουγκό και ότι άλλο, εμείς διαβάζαμε αρχαίους Έλληνες συγγραφεις στα αρχαία ελληνικά!
    mariachi
    04.02.2007, 17:09
    Υπάρχει μια γενική τάση προς άρνηση της ανάγνωσης βιβλίων,λόγω της αποχαύνωσης που τείνει να μεταδώσει η τηλεόραση με τις περιττολογίες της.Αν ο κόσμος κάθεται όλη τη μέρα μπροστά από αυτό το χαζοκούτι και σκεπτόμενος νωχελικά,δεν έχει τη ψυχική διάθεση να διαβάσει.Δυστυχώς,με τη πάροδο των καιρών,θα ζούμε στιγμές πλήρους πνευματικής αποχαύνωσης.Κόσμε ξύπνα από τη νάρκη που ζεις.
    YrIazz
    23.03.2007, 12:27
    Εχω προσπαθησει κατα καιρους να ψησω διαφορα παιδια να διαβασουν κανα βιβλιο, το πρωτο πραγμα που ακουγα παντα ειναι "μου ειναι δυσκολο, βαριεμαι"....

    Αρα δεν θεωρω οτι εχει να κανει με το οτι διασκεδαζουμε περισσοτερο απο αλλους λαους ή οτι εχουμε τοσες πολλες ψυχαγωγικες επιλογες που τι να μας πουν κ τα βιβλια... (ελεος!!!)

    renabill
    08.06.2007, 15:58
    Νομίζω ότι είναι θέμα ερεθισμάτων από το περιβάλλον κι εποχής.Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής δεν επιτρέπουν τη συγκέντρωση που απαιτείται για να διαβάσεις ένα βιβλίο. Άσε που τα αξιόλογα βιβλία σπανίζουν στις μέρες μας. 2 φορές που άρχισα ένα βιβλίο "δε θυμάμαι και τίτλο" ποτέ δεν το τελείωσα γιατί το ύφος ήταν τόσο χαζό και καθημερινό.Χαίρω πολύ, γράφω κι εγώ βιβλια έτσι........... Δεν με κράτησε ως το τέλος
    PROFBASILHS
    08.06.2007, 22:15
    ΠΟΥ ΚΑΙΡΟΣ ? ΕΠΕΙΔΗ ΟΜΩΣ ΕΙΜΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣ, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ= ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΩ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩΕΝΑΛΟΓΟΟΤΕΧΝΙΚΟ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΩ ΤΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ???
    YrIazz
    09.06.2007, 09:45
    Παράθεση:

    Το μέλος renabill στις 08-06-2007 στις 15:58 έγραψε...

    Νομίζω ότι είναι θέμα ερεθισμάτων από το περιβάλλον κι εποχής.Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής δεν επιτρέπουν τη συγκέντρωση που απαιτείται για να διαβάσεις ένα βιβλίο. Άσε που τα αξιόλογα βιβλία σπανίζουν στις μέρες μας. 2 φορές που άρχισα ένα βιβλίο "δε θυμάμαι και τίτλο" ποτέ δεν το τελείωσα γιατί το ύφος ήταν τόσο χαζό και καθημερινό.Χαίρω πολύ, γράφω κι εγώ βιβλια έτσι........... Δεν με κράτησε ως το τέλος



    Ε οχι και σπανιζουν!!!! Υπαρχουν πολλα αξιολογα βιβλια, το οτι διαβασες ενα που δεν θυμασαι καν τον τιτλο του δεν σημαινει κ οτι δεν υπαρχουν!!!!

    Για μενα το να παρει καποιος που δεν εχει συνηθισει να διαβαζει, ενα βιβλιο τυχαιο κ να διαβασει ειναι λαθος, βρες πρωτα τι θα σου αρεσε να διαβασεις πχ μου αρεσουν οι sci-fi ταινιες τοτε παρε ενα βιβλιο sci-fi ή μυστηριου ή ότι σου προκαλει ενδιαφερον σε ταινιες τελος παντων το αναλογο να προτιμησεις κ σε βιβλιο...

    Το οτι δεν εχουμε χρονο παντως, δεν το δεχομαι γιατι εκει που θα κατσει ο καθενας μας να δει μια ταινια μπορει καλλιστα να παρει ενα βιβλιο να διαβασει...
    Απλα προτιμουμε τα ευκολα κ μασημενα πραγματα....
    edelweiss
    09.06.2007, 16:55
    Είναι θέμα κουλτούρας :) Εγώ την βδομάδα διαβάζω 2 βιβλία τουλάχιστον... (της σχολή ή εκτός)
    Δεν μπορώ να διαβάσω όμως μέσα στο μετρό ή κάπου που έχει πολύ κόσμο... Γιατί θέλω την ησυχία μου :)
    jacamar
    09.06.2007, 17:02
    μαλλον γιατί δεν εμαθαν οι περισσοτεροι να διαβαζουν απο μικροι...
    εγώ διαβαζω απο παιδι τουλαχιστον ενα βιβλιο την εβδομαδα.....ενα ολοκληρο δωματιο στο σπιτι μου ειναι βιβλιοθηκη....χωρια τα βιβλια στο δωματιο μου....
    ετσι μου έμαθαν όμως....παντα εβρισκα το βιβλίο ως ευπροσδεκτο δώρο....
    καλά αν αρχισω ενα βιβλιο το κουβαλάω παντου....στην σχολη, στο λεωφορειο, στο μπανιο...!!!! και λιγο λιγο διαβαζω την συνεχεια....
    Liza32
    10.06.2007, 21:53
    Η αλήθεια είναι, οτι το διάβασμα δυστυχώς δεν είναι πλέον μέρος της ζωής μας. Και αυτό επειδή,καλώς κακώς δεν υπάρχει παιδεία. Η παιδεία, αποκτάται απο τα πρώτα χρόνια της ζωής μας, αν και εφόσον μας τη δώσουν. Απο κει και πέρα, είναι δική μας επιλογή αν θα συνεχίσουμε να μορφωνόμαστε ή όχι.Ένα άλλο πρόβλημα όμως το οποίο υπάρχει και δυστυχώς έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας, είναι το internet. όλο και περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να περάσουν το χρόνο τους μέσα σε κάποιο site, παρά να διαβάζουν! Και όμως, το διάβασμα ανοίγει το μυαλό και αποκτάμε ευρύτητα σκέψης.ένας άλλος λόγος είναι η ανυπαρξία χρόνου για πολλούς απο μας, λόγω εργασίας και προσωπικών υποχρεώσεων. Παρόλα αυτά, υπάρχουν οι λίγοι, οι οποίοι αξιοποιούν τον ελεύθερο χρόνο τους διαβάζοντας. Είναι αυτοί, που κάποιοι θεωρούν οτι κάτι δεν πάει καλά με αυτούς, διότι τους βλέπουν διαρκώς με ενα βιβλίο στο χέρι.Εγω θα πω ενα μεγάλο μπράβο σε αυτούς τους λίγους, διότι έχουν βρεί το νόημα της ζωής.Επίσης αξίζουν ενα μπράβο και τα παιδιά των νυχτερινων σχολείων, τα οποία το πρωί μοχθούν για ενα κομμάτι ψωμί, και το βράδυ σπουδάζουν για να βελτιώσουν τη ζωή τους μεθαύριο. Υπάρχουν άνθρωποι λοιπόν που διαβάζουν αλλά τους έχει επισκιάσει η τεχνολογία!
    StavmanR
    18.06.2007, 00:59
    Για να κάνω οτιδήποτε σε αυτή τη ζωή πρέπει να μάθω τί είναι αυτό, πώς το κάνω και κυρίως γιατί το κάνω. Ένα πράγμα μόνο αρνείται να υποκύψει σε αυτήν την διαδικασία, το ρήμα "ζω".
    Τώρα, το γεγονός πως έμαθα ανάγνωση δε σημαίνει ότι έμαθα να διαβάζω. Το ρήμα αυτό περιλαμβάνει μία διαδικασία τόσο πολύπλοκη και πλούσια που είναι δύσκολο να περιγραφεί με σχεδιαγράμματα και σημεία μαθηματικών πράξεων. Θα σας παραθέσω μία απλή σκέψη. Αν καθήσει κανείς και αναγνώσει τα κείμενα που αποστέλλονται καθημερινά, ειδικά όσον αφορά απαντήσεις και παρατηρήσεις επάνω σε θέματα που κάποιος είχε το θάρρος να ανοίξει, θα διαπιστώσει ότι πολλοί άνθρωποι δεν έχουν τη διάθεση να διαβάσουν, αλλά να απομονώσουν φράσεις και λέξεις και να δηλώσουν πνευματική παρουσία αντιπαραθέτοντας εύπεπτα ευφυολογήματα, περισσότερο μειωτικά για την παραγωγική σκέψη του κειμενογράφου και λιγότερο ως αποτέλεσμα εμπεριστατωμένης απόψεως γύρω από ένα θέμα. Όταν βέβαια αυτός είναι ο τρόπος ανάπτυξης απόψεων που διδασκόμαστε παρακολουθώντας απογευματινά δελτία ειδήσεων των 8:30, το παραπάνω αποτέλεσμα είναι φυσική εξέλιξη.
    Είμαστε ελάχιστοι τυχεροί σε αυτόν τον πλανήτη που έχουν τη δυνατότητα σχεδόν από γεννησιμιού τους να παράγουν Ελληνικό λόγο. Επειδή κινδυνεύω να φανώ εθνικιστής, αισθάνομαι το χρέος να δηλώσω ότι απλώς είμαι λάτρης του αρχαίου ελληνικού πνεύματος και μόνο, σε σχέση με την ελληνικότητα. Επίσης, αισθάνομαι πολύ μικρός για να μπορέσω να κάνω την απαραίτητη γλωσσολογική ανάλυση για την οποία υπάρχουν οι αντίστοιχοι επιστήμονες. Όπως κάθε παιδί που μεγαλώνει με ένα προτέρημα έναντι των άλλων, έτσι και ο νεοέλληνας θεωρεί ότι το χάρισμά του δεν χρειάζεται προπόνηση, γιατί είναι μοναδικό ταλέντο.
    Προσωπικά θεωρώ ότι το διάβασμα είναι μία εις βάθος ψυχανάλυση και ψυχοσύνθεση, καθώς ο καθένας μπορεί να γνωρίσει τον εαυτό του μέσα από βιώματα και περιγραφές που κινούνται έξω από τα τετριμμένα και την ισοπεδωμένη καθημερινότητά του. Πρόκειται για μία συζήτηση στην οποία συμβαίνει κάτι το μοναδικό από πλευράς επικοινωνίας: ο πομπός και ο δέκτης είναι ταυτόχρονα ο αναγνώστης, ενώ το μέσον είναι η καταγεγραμμένη εσωτερική συνομιλία του συγγραφέα με τον εαυτό του. Είναι οι μόνες συζητήσεις στις οποίες εισπράτεις ο ίδιος τη σφοδρότητα ή το χάδι της επικοινωνιακής συμπεριφοράς σου...
    Σήμερα, που όλοι τρώμε χαστούκια από όλους, λόγω του επικοινωνιακού μας ελλείμματος, ποιος άραγε θέλει να φάει ένα περισσότερο από τον ίδιο του τον εαυτό;