Παράθεση:
Αλέξανδρος Πεταλάς
φοιτητής στο Τμήμα
Μεταλλειολόγων
Μηχανικών του ΕΜΠ:
Η αναθεώρηση του άρθρου 16 δεν λύνει προβλήματα. Είναι πρόβλημα. Διότι:
1 Το πρώτο επιχείρημα που προβάλλεται από τη μεριά των υποστηρικτών της αναθεώρησης είναι ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια προσφέρουν υψηλότερης ποιότητας γνώση και έρευνα. Τίποτα δεν είναι αναληθέστερο. Αν εξαιρέσουμε συγκεκριμένα πανεπιστήμια της ανατολικής ακτής των ΗΠΑ, τα ιδιωτικά πανεπιστήμια στον υπόλοιπο κόσμο, και ειδικά στην Ευρώπη, προσφέρουν χαμηλότατου επιπέδου γνώση και αντίστοιχα πτυχία.
|
|
Αυτη κι αν ειναι μια απο τις μεγαλυτερες ανακριβειες που εχουν ειπωθει. Ειπε καποιος μια αερολογια και την πιπιλιζουν ολοι σαν (αριστερη?) καραμελα.
Ποιες ερευνες αποδεικνυουν αυτο το γεγονος?
Ποια στοιχεια το στηριζουν??
Παράθεση:
2 Το δεύτερο επιχείρημα που χρησιμοποιείται κατά κόρον είναι ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ δημόσιων και ιδιωτικών πανεπιστημίων θα οδηγήσει στη βελτίωση αμφότερων. Το πρώτο που θα έπρεπε κανείς να σχολιάσει αναφορικά με το παραπάνω είναι ότι η εκπαίδευση δεν είναι «κουνουπίδι» για να υπάγεται στους κανόνες του ανταγωνισμού. Αλλά ακόμη και αν υποβιβάσουμε, τόσο την εκπαίδευση όσο και τη συζήτηση, σε αυτό το επίπεδο, το μόνο που θα μπορούσαμε να αναφέρουμε είναι ότι η ισχύς του επιχειρήματος ελέγχεται, ενώ θα ήταν τουλάχιστον κωμικό να ισχυριστούμε ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού συστήματος υγείας έχει ωφελήσει με τον οιονδήποτε τρόπο το πρώτο.
|
|
Αν κρινει ο οποιοσδηποτε απο τις μεχρι τωρα ιδιωτικοποιησεις, μπορει και μονος να ανακαλυψει οτι ο ανταγωνισμος μεταξυ δημοσιου κι ιδιωτικου φορεα, μονο θετικα (ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ) ειχε αποτελεσματα .
Βλεπε ΟΤΕ, ιδιωτικες ασφαλειες vs κρατικες ασφαλειες, νοσοκομεια vs κλινικων, φροντιστηρια vs ενισχυτικων ωρων διδασκαλιας στα δημοσια σχολεια....κ.λ.π.
Επιπλεον μπορει η Παιδεια να μην ειναι "κουνουπιδι" αλλα σιγουρα δεν ειναι κι "αερας κοπανιστος" για να τον μοιραζουμε απο δω κι απο κει ακριτα, σε ανθρωπους που μπαινουν στα πανεπιστημια μονο και μονο επειδη ετυχε να περασουν σε καποια σχολη και επι 5 (και βαλε) χρονια το μονο που κανουν ειναι να τρεχουν σε χορους των φοιτητικων παραταξεων, να ξυπνανε καθε μερα στις 5 το απογευμα και να πηγαινουν στην σχολη τους μονο οταν εχει εκλογες/Γ.Σ ή αντε και σε καμια εξεταστικη και στο τελος να παρακαλανε τους καθηγητες να τους περασουν σε κανα μαθημα γιατι ειναι "φοιτητες επι πτυχιο" !!
Παράθεση:
3 Το τρίτο επιχείρημα αφορά το λεγόμενο πρόβλημα της φοιτητικής μετανάστευσης. Η ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων δήθεν θα λύσει και αυτό το πρόβλημα, αφού οι ελληνικές οικογένειες δεν θα αναγκάζονται να στέλνουν τα παιδιά τους για σπουδές στο εξωτερικό. Κατ' αρχήν, σε ό,τι αφορά τα ελάχιστα παιδιά που ανήκουν στην οικονομική και κοινωνική ελίτ, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα συνεχίσουν να σπουδάζουν στα κέντρα αριστείας του εξωτερικού. Οσον αφορά τους υπόλοιπους κοινούς θνητούς, τώρα, υπάρχει ζήτημα. Από τη μια μεριά αν θεσπιστούν ακαδημαϊκά κριτήρια για την είσοδο στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, τότε το πρόβλημα δεν λύνεται. Αν όχι, τότε όλες οι υποσχέσεις για εκπαίδευση υψηλής ποιότητας πάνε περίπατο εφ' ενός, ενώ οι δαπάνες των ελληνικών οικογενειών παραμένουν οι ίδιες, με εγχώριους απλώς αποδέκτες.
|
|
Καταρχην, νομιζω οτι οι 25000 φοιτητες που ηδη σπουδαζουν στο εξωτερικο (ερευνα ελληνικης εφημεριδας το καλοκαιρι που μας περασε, δεν θυμαμαι πια ακριβως, καποια απο τις γνωστες παντως: ΝΕΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, ΤΟ ΒΗΜΑ, συγνωμη δεν πολυδιαβαζω εφημεριδες για αυτο και δεν θυμαμαι, αν θελετε παντως το ψαχνω).....δεν νομιζω οτι ειναι η "ελιτ" της κοινωνιας μας. Ασε που ουτως ή αλλως σε ολα τα πανεπιστημια της χωρας αυτοι που εχουν τα φραγκα, παλι οι "ελιτ" ειναι. Οταν καποια αναγκαζονται να κανουν εργασιες στο χερι γιατι δεν εχουν υπολογιστη και καποιοι αλλοι εχουνε την τελευταια λεξη της τεχνολογιας και παραδιδουν κατι εργασιες τρομερες ή οταν ενα παιδι δεν εχει λεφτα να παει φροντιστηριο σε καποιο δυσκολο μαθημα (μαθηματικα/φυσικη/ηλεκτρομαγνητισμο/κλπ) ενω καποι αλλοι τα σκανε καθημερινα σε ιδιαιτερα μαθηματα κατ οικον .....εκει δεν εχουν κοινωνικες διαφορες και μαλιστα μεσα σε ενα δημοσιο πανεπιστημιο??
Τελος ολα τα υπολοιπα που λεει ο τυπος ειναι καθαρα εικασιες, μιας και τιποτα παο αυτα δεν εχει εφαρμοστει ακομα.
Παράθεση:
4 Στο τέταρτο επιχείρημα, ότι το ελληνικό πανεπιστήμιο είναι ένας κρατικός θεσμός που δεν έχει σχέση με την ελεύθερη ανάπτυξη της έρευνας και της επιστήμης: Προς πληροφόρησιν, απλώς, το ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είναι κρατικό αλλά δημόσιο, αφού όπως ορίζει το Σύνταγμα οφείλει να είναι πλήρως αυτοδιοικούμενο. Αν αυτό δεν συμβαίνει, τότε υπεύθυνη είναι η εκάστοτε κυβέρνηση και όχι η συνταγματική διάταξη.
|
|
Να μην κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο μας και να κολαμε σε λεξεις και στο πως ερμηνευονται. Ολοι ξερουμε πως πισω απο καθε διοικητικη αρχη ενος πανεπιστημιου κρυβονται οι εκλεκτοι της εκαστοτε κυβερνησης!!
Παράθεση:
5 Τέλος, ως προς το ότι τα ιδιωτικά πανεπιστήμια θα λύσουν το πρόβλημα της ανεργίας των νέων: Πρόκειται περί ανακρίβειας, με την έννοια ότι η ανεργία δεν οφείλεται στην έλλειψη προσφοράς αλλά στην έλλειψη ζήτησης. Αρα, η ανεργία είναι πρόβλημα που αναπαράγεται στην οικονομική και όχι στην εκπαιδευτική σφαίρα.
|
|
Ε, αφου λοιπον δεν υπαρχει ζητηση, να ανοιξει το κρατος μερικα δικηγορικα γραφεια ακομα, να προσλαβει κι αλλους φιλολογους και γιατι οχι ρε αδερφε να ανοιξει και κανα 2 στουντιο ηχογραφησεων για τα παιδια που τελειωνουν ηχοληψια και κατασκευη μουσικων οργανων και .....νομιζω οτι καταλαβαινετε που το παω.
Και μετα να δουμε ποιος θα τα πληρωσει ή μαλλον καλυτερα να δουμε ποσα θα πληρωσουμε απο την τσεπη μας για να παει καποιος να σπουδασει αντικειμενα τα οποια εχουν ηδη υπερκορεστει, μονο και μονο επειδη το κρατος εχει την "υποχρεωση" να παρεχει μορφωση "υψηλου επιπεδου" σε παιδια που εχουν περασει στο πανεπιστημιο ιταλικης φιλολογιας με βαθμο 2,87!!!
Παράθεση:
Από τα παραπάνω γίνεται σαφές ότι η αναθεώρηση του άρθρου 16 όχι απλώς δεν λύνει απολύτως κανένα πρόβλημα του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα μας, αλλά αντίθετα αποπροσανατολίζει τη δημόσια συζήτηση που είναι αναγκαία για την αντιμετώπιση των χρόνιων προβλημάτων του δημόσιου πανεπιστημίου και ταυτόχρονα μετατρέπει την εκπαίδευση από δημόσιο αγαθό σε εμπορεύσιμο προϊόν.
|
|
Και βεβαια με κανεναν απο τα παραπανω επιχειρηματα του Κ. Πεταλα ΔΕΝ γινεται σαφες οτι η αναθεωρηση του αρθρου 16 δεν θα λυσει κανεναν προβλημα!