ελληνική μουσική
    735 online   ·  210.833 μέλη

    Η ευφυΐα της μουσικής αντίληψης

    movflower
    22.01.2007, 15:25
    Ένα πάρα πολύ ενδιαφέρον άρθροεδώ
    vero
    23.01.2007, 21:52
    Πολυ ωραιο αρθρο
    XeniaRodo
    24.01.2007, 12:52
    Πώς σχολιάζετε αυτό;

    Ο Levitin θεωρεί ότι τα διάσημα συγκροτήματα έχουν τεράστια επιτυχία όχι λόγω της ιδιαίτερης δεξιοτεχνίας τους αλλά επειδή αναπαράγουν μια συγκεκριμένη ποιότητα μουσικού τόνου η οποία παραμένει σταθερή από τραγούδι σε τραγούδι. Αυτός είναι και ο λόγος που είμαστε σε θέση να αναγνωρίσουμε τα τραγούδια από μια και μόνο νότα.

    ageras
    24.01.2007, 12:58
    Έχει ένα δίκιο σ'αυτό!!Και είναι ένα μέρος της επιτυχίας αρκετών συγκροτημάτων!
    Είναι αυτό που αποκαλούμε "ταυτότητα" ενός καλλιτέχνη.
    όντως πολλές φορές δεν έχουν να επιδείξουν δεξιοτεχνία όμως ακούγοντας τα πρώτα μέτρα του τραγουδιού καταλαβαίνεις ποιος είναι.
    Ένα παράδειγμα ας πούμε είναι οι Coldplay.Μπορεί ο Chris Martin και η παρέα του να μην είναι δεξιοτέχνες σ'αυτά που γράφουν όμως έχουν συγκεκριμένο ύφος,συγκεκριμένη ατμόσφαιρα και συγκεκριμένες ενορχηστρώσεις.
    Οπότε συμφωνώ!!!!
    XeniaRodo
    24.01.2007, 13:03
    Ίσως να είναι έτσι.

    Προσωπικά πάντως αν είχα να κάνω με ένα τέτοιο συγκρότημα
    ή καλλιτέχνη δεν θα κέρδιζε στην εκτίμησή μου αν ήταν
    απλά αναγνωρίσιμο. Aπό ένα σημείο και μετά θα βαριόμουν...

    Ίσως όμως να έχει δίκιο....
    ageras
    24.01.2007, 13:06
    Δεν είναι κατ'ανάγκην επιτηδευμένο..Απλά τυχαίνει να έχουν συγκεκριμένο ήχο!!!Και είναι πολύ σημαντικό να έχεις ταυτότητα στον χώρο αναμεσα στην αθλιότητα που εχει κυριεύσει την παγκόσμια μουσική!!
    Το να έχεις ταυτότητα δεν αναιρεί την ιδιότητα του καλού και αξιόλογου καλλιτέχνη.
    Χμ... ένα παράδειγμα από την Ελλάδα.Σωκράτης Μαλαμας..αυθεντικός και copyrighted ήχος!!!!
    XeniaRodo
    24.01.2007, 13:14
    Nαι, σίγουρα, αλλά, αν προσέξεις, το κέιμενο λέει το εξής:

    "όχι λόγω της ιδιαίτερης δεξιοτεχνίας τους"

    κι εγώ εννοούσα τέτοιες περιπτώσεις, δηλαδή όχι τόσο αξιόλογες....
    και ο Mάλαμας δεν ανήκει σε αυτές....

    ageras
    24.01.2007, 13:18
    Οκ..ακούγοντας την λέξη "δεξιοτεχνία" παει το μυαλό μου σε άλλα πράγματα.Είναι πολύ γενικός ο όρος δεξιοτεχνία.Μπορεί οι Coldplay ή οι Keane ή oi Archive να μην παίζουν τα αντερά τους όμως είναι πολύ αξιόλογοι!
    Δεξιοτέχνες ας πούμε είναι οι Dream Theater.
    Anyway.. τι μας κόφτει εμάς....Οι Βραδυνύ Τύπυ (με σήμα το λαμπατέρ) δεν έχουν να φοβηθούν κανέναν!!!!!!!
    XeniaRodo
    24.01.2007, 13:26
    Έλα ρε, είπα να κάνω μια σοβαρή συζύτυσυ κι εσύ....

    τέλος πάντων, δεν ξέρω τι εννοεί ο τύπος λέγοντας δεξιοτεχνία, ίσως είναι κακή μετάφραση γιατί η δεξιοτεχνία δεν έχει να κάνει με την ποιότητα της σύνθεσης, όπως είπες κι εσύ.

    Άρα... μπερδέυτηκα τώρα και ξέχασα τι ήθελα να γράψω....
    ageras
    24.01.2007, 13:27
    Παράθεση:

    Το μέλος XeniaRodo στις 24-01-2007 στις 13:26 έγραψε...

    Έλα ρε, είπα να κάνω μια σοβαρή συζύτυσυ κι εσύ....

    τέλος πάντων, δεν ξέρω τι εννοεί ο τύπος λέγοντας δεξιοτεχνία, ίσως είναι κακή μετάφραση γιατί η δεξιοτεχνία δεν έχει να κάνει με την ποιότητα της σύνθεσης, όπως είπες κι εσύ.

    Άρα... μπερδέυτηκα τώρα και ξέχασα τι ήθελα να γράψω....




    XeniaRodo
    24.01.2007, 13:34
    άρα (συνεχίζει ακάθεκτη) λοιπόν αν υποθέσουμε ότι η λέξη "δεξιοτεχνία"
    στην περίπτωση αυτή αντιπροσωπεύει την ποιότητα
    εγώ δεν είμαι και τόσο σύμφωνη.

    Aν πάλι αντιπροσωπεύει τη "δεξιοτεχνία" ο κύριος γράφει βλακείες και
    δεν ξέρει τι του γίνεται......

    XA!

    Emilia_
    24.01.2007, 13:49
    Πολυ πολυ ενδιαφερον αρθρο.....!
    Παντως ναι,δεν ειναι κακο να χαρακτιριζεσαι με ορισμενα ακουσματα οπως λες Μανο...ισα ισα υπαρχει καποια ταυτοτητα...
    Tziamourani
    24.01.2007, 16:47
    Παράθεση:

    Το μέλος Emilia_ στις 24-01-2007 στις 13:49 έγραψε...

    Πολυ πολυ ενδιαφερον αρθρο.....!
    Παντως ναι,δεν ειναι κακο να χαρακτιριζεσαι με ορισμενα ακουσματα οπως λες Μανο...ισα ισα υπαρχει καποια ταυτοτητα...




    Νομίζω μικρή μου...πως άλλο εννοούσε ο ageras (ο Μάνος όπως λες) λέγοντας "να έχεις ταυτότητα"...και όχι αυτό που λες...χωρίς να σημαίνει βέβαια πως έχεις άδικο!
    Μπερδευτηκες μάλλον.....
    Giorgos_arazei
    24.01.2007, 18:55
    Συμφωνω απολυτα με τον κυριο επιστημονα. Εχω παρατηρησει πως καθε που δουλευω στο μαγαζι, οταν ο Παντελης(παιζει μπουζουκι) παιξει μια, το πολυ 2 νοτες καθως αρχιζει ενα κομματι, χωρις να πει πιο ειν'αυτο, το αναγνωριζω και τον συνοδευω με την κιθαρα μου. Ισως αυτο να γινεται και απο συνηθεια, αλλα το προγραμμα μας καθε φορα, αλλαζει, δεν μενει το ιδιο. Τι να πω...Και κατι αλλο. Για να σαι καλος μουσικος, κατα τη γνωμη μου, δεν χρειαζεται να εισαι τελειος δεξιοτεχνης. Αλλωστε, οπως ειπε ο ageras(αν καταλαβα καλα, αν οχι διορθωστε με) ο προσωπικος τροπος παιξιματος διαμορφωνει χαρακτηρα, και ταυτοτητα ενος καλλιτεχνη κ ας μην παιζει "ολοσωστα". Αυτο ειναι που τον κανει ξεχωριστο. Οσοι ασχολουνται με μουσικα οργανα, θα καταλαβαινουν σιγουρα πιο καλα τι λεω.
    sintorin
    24.01.2007, 19:45
    pisteuo o Levitin otan milaei gia sugkekrimeni piotita mousikou tonou, milaei gia paragogi sunaisthimaton se mousikes notes, to opio einai to pio kurio stixio stin mousiki pera apo tin deksiotexnia.....

    ta diasima sugrotimata to exoun auto, kai gia auto ginontai diasima...i mousiki tous agkizei to kino, otan to sugkrotima kserei pos na to anaparagei.....kai oi pragmatikoi mousikoi kseroun pos na to anaparagoun oso duskolo i aplo kai na einai, kai se otidipote eidos mousikis....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : sintorin στις 24-01-2007 19:47 ]


    Tziamourani
    24.01.2007, 22:02
    Παράθεση:

    Το μέλος Giorgos_arazei στις 24-01-2007 στις 18:55 έγραψε...

    Συμφωνω απολυτα με τον κυριο επιστημονα. Εχω παρατηρησει πως καθε που δουλευω στο μαγαζι, οταν ο Παντελης(παιζει μπουζουκι) παιξει μια, το πολυ 2 νοτες καθως αρχιζει ενα κομματι, χωρις να πει πιο ειν'αυτο, το αναγνωριζω και τον συνοδευω με την κιθαρα μου. Ισως αυτο να γινεται και απο συνηθεια, αλλα το προγραμμα μας καθε φορα, αλλαζει, δεν μενει το ιδιο. Τι να πω...


    Εξηγεί στο συγκεκριμένο αρθρο ο Levitin γιατί γίνεται αυτό που σου συμβαίνει και σένα ...."Ο Levitin σταμάτησε ανθρώπους από το δρόμο και τους ζήτησε να τραγουδήσουν ένα από τα αγαπημένα τους τραγούδια.

    Τα περισσότερα από αυτά τα άτομα μπόρεσαν να αναπαράγουν το ρυθμό του κάθε τραγουδιού με ένα ποσοστό λάθους μόνο 4% και τα 2/3 από αυτούς μπόρεσαν να τραγουδήσουν στο ακριβές ημιτόνιο του τραγουδιού.

    Τα παραπάνω αποδεικνύουν την ακρίβεια με την οποία είναι σε θέση ένας συνηθισμένος άνθρωπος να αναπαράγει μια μουσική ακολουθία.Ήταν μια συναρπαστική ανακάλυψη. Οι περισσότερες αναμνήσεις υποβαθμίζονται και χάνονται σε μεγάλο βαθμό με την πάροδο του χρόνου, όμως αυτές που αφορούν τη μουσική παραμένουν σχεδόν αμετάβλητες."


    Hastaroth
    24.01.2007, 23:36
    Παράθεση:

    Το μέλος Giorgos_arazei στις 24-01-2007 στις 18:55 έγραψε...

    Εχω παρατηρησει πως καθε που δουλευω στο μαγαζι, οταν ο Παντελης(παιζει μπουζουκι) παιξει μια, το πολυ 2 νοτες καθως αρχιζει ενα κομματι, χωρις να πει πιο ειν'αυτο, το αναγνωριζω και τον συνοδευω με την κιθαρα μου.


    Δηλαδή άν παίξη π.χ. ένα Ντό,καταλαβαίνεις αμέσως σέ ποιό τραγούδι ανήκει;

    Υποθέτω οτι μάλλον εννοείς όταν παίζει τό πρώτο ή τά πρώτα δύο μέτρα τής μουσικής φράσης.

    Αυτό είναι πιό λογικό γιατί προφανώς δέν αρκεί μιά νότα ή ένα διάστημα (δηλαδή δύο νότες) γιά να αναγνωρίσης ένα τραγούδι,εφ'όσον υπάρχουν πολλά τραγούδια που έχουν κοινές τίς αρχικές νότες τους.


    Giorgos_arazei
    25.01.2007, 00:07
    Παράθεση:

    Το μέλος Hastaroth στις 24-01-2007 στις 23:36 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος Giorgos_arazei στις 24-01-2007 στις 18:55 έγραψε...

    Εχω παρατηρησει πως καθε που δουλευω στο μαγαζι, οταν ο Παντελης(παιζει μπουζουκι) παιξει μια, το πολυ 2 νοτες καθως αρχιζει ενα κομματι, χωρις να πει πιο ειν'αυτο, το αναγνωριζω και τον συνοδευω με την κιθαρα μου.


    Δηλαδή άν παίξη π.χ. ένα Ντό,καταλαβαίνεις αμέσως σέ ποιό τραγούδι ανήκει;

    Υποθέτω οτι μάλλον εννοείς όταν παίζει τό πρώτο ή τά πρώτα δύο μέτρα τής μουσικής φράσης.

    Αυτό είναι πιό λογικό γιατί προφανώς δέν αρκεί μιά νότα ή ένα διάστημα (δηλαδή δύο νότες) γιά να αναγνωρίσης ένα τραγούδι,εφ'όσον υπάρχουν πολλά τραγούδια που έχουν κοινές τίς αρχικές νότες τους.





    Οχι, ειλικρινα εννοω απ την πρωτη-δευτερη νοτα! Βεβαια, μην ξεχναμε οτι εκεινη την ωρα ξερω πανω-κατω τι θα παιξει,δηλ. δεν εχω οοολα τα τραγουδια στο μυαλο μου και εκεινη την ωρα το βρισκω!Αλιμονο,αυτο δεν γινεται! Απλα τ'αναγνωριζω κ απ τον τροπο παιξιματος,(ειναι αυτο το "σκασιμο" της πενιας που λενε) και δεν χρειαζεται καν να πουμε πιο ειν'το επομενο. Το εθεσα σαν παραδειγμα επειδη ειμαι σιγουρος οτι συμβαινει στους περισσοτερους που ασχολουνται με κατι τετοιο,παρομοιο.
    Hastaroth
    25.01.2007, 00:54
    Αν εκείνη τη στιγμή περιμένεις οτι ο μπουζουξής θά ξεκινήση την εισαγωγή τού Χ κομματιού,λογικό είναι οτι είσαι προετοιμασμένος να συγχρονιστής μαζί του.

    Εγώ πάντως δέν θυμάμαι νά έχω ακούσει π.χ. τον κιθαρίστα ή τον πληκτρά μου να παίζη ΜΙΑ νότα καί αμέσως να καταλαβαίνω ποιό από τά τραγούδια τού προγράμματος είναι-εκτός άν ΞΕΡΩ εκ τών προτέρων οτι είναι τό επόμενο από αυτό που μόλις τελείωσε.Αν όμως έχει αποφασίσει να παίξη κάποιο άλλο και ακούσω τίς τρείς-τέσσερεις πρώτες νότες το καταλαβαίνω αμέσως,ακόμα κι'άν αυτές οι νότες είναι ένα μικρό μόνο τμήμα τής μουσικής φράσης.

    Μία νότα από μόνη της είναι "ξεκάρφωτη",δέν μεταφέρει καμιά "πληροφορία" σχετικά μέ το μουσικό κομμάτι-πρέπει να συνδυαστή μέ άλλες γιά να υπάρξη αυτή η αναγνώριση.

    Είναι σίγουρο οτι υπάρχει θεός.Είναι επίσης σίγουρο οτι δέν είναι ο Θεός..

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : Hastaroth στις 25-01-2007 00:55 ]


    antreas_dr
    25.01.2007, 11:18
    Θυμάμαι παλιότερα σε κάποιο τηλεπαιχνίδι υπήρχε και μια σχετική ενότητα στην οποία ο πιανίστας έπαιζε 3-4 νότες απο κάποιο τραγούδι και ο διαγωνιζώμενος έπρεπε να βρει πιο τραγουδι ήταν αυτό.

    Μετα απο τις 4 νότες είναι εύκολο να το αναγνωρίσεις!