ελληνική μουσική
357 online   ·  204.202 μέλη

Πρόγραμμα για σύνθεση υπάρχει;

IxNiLaTiS
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
09.03.2007, 18:47


Θέλω ένα πρόγραμμα που να με βοηθά στην σύνθεση.
Για παράδειγμα κάποια μελωδία που φτιάχτηκε πχ σε Α μείζονα
να την μεταφέρει σε F αρμονική ελάσσωνα ελαττωμένη.

Αλλά και ένα ανακάτεμα με την αρμονία,
δηλ να προτείνει πιθανές αρμονικές εκδοχές
θα μας βοηθούσε πολύ στο να ξεκολλήσουμε …

Ξέρω είμαι λιγάκι τεμπέλης,
αλλά δεν μπορεί να μην υπάρχει ένα τέτοιο πρόγραμμα,
και να μην βοηθήσει το μυαλό μας να ανοίξει!

Ευχαριστώ.

#1   
jorge
Musantiquus , Administrator
Chat
09.03.2007, 19:07
Νομίζω πως με ένα τέτοιο πρόγραμμα, το μυαλό θα ...κλείσει
#2   
IxNiLaTiS
Συγχορδία Ματζόρε
Chat
09.03.2007, 21:11
Κοίτα, η αλήθεια είναι πως ένα τέτοιο πρόγραμμα
μπορεί να γίνει παγίδα για κάποιους …

Πιστεύω πως όποιος είναι άνθρωπος ανήσυχος
και έχει ροπή στο "άνοιγμα" του μυαλού του,
ένα τέτοιο πρόγραμμα θα τον βοηθούσε πολύ, σαν ένας επιταχυντής.

Αυτός που θα "δεi" το πρόγραμμα σαν έναν εύκολο τρόπο
να έχει γρήγορο αποτέλεσμα και να κοροϊδεύει τον εαυτό του,
τότε …

Ο καθένας έχει ότι του αξίζει τελικά.

#3   
gregchopin
Περαστική Νότα
Chat
10.04.2007, 14:19
Πέρα από τα γνωστά προγράμματα (όπως για παράδειγα το finale και το sibelius) δεν γνωρίζω να υπάρχει κάποιο άλλο που να κάνει τη δουλειά μόνο του.Αλλά ακόμα και αν υπήρχε σίγουρα δεν θα έκανε εμάς συνθέτες αλλά τον υπολογιστή μας,καθώς για να είναι κάποιος συνθέτης πρέπει να δουλέψει σκληρά και επίπονα και δεν ενδείκνυται για τεμπέληδες.
#4   
toumba
Περαστική Νότα
Chat
13.08.2008, 03:13
αυτο που ζητάς φίλε μου εφόσον εχεις το midi αρχειο της μελωδίας και στο step editor - pianoroll του cakewalk.sonar και στο cubase μεσα και οπουδήποτε γινεται..... για παραδειγμα φορτωσε το midi σου στο fruityloops και πανω στο midi σου - αφου το αναθεσεις σε καποιον ηχο vst-synth πιανου π.χ η σε καποιο sample , πατα μια φορα αριστερα να ανοιξει το Channel Settings -> Function -> Chord εκειπέρα θα βρείς ολες τις βασικές και μη χορδες για να επιλέξεις - συμπεριλαμβανομένη και αυτη που αναφέρεις ελπιζω να σε βοηθησα
#5   
noizreduction
Βετεράνος
Chat
13.08.2008, 11:17

Yπαρχει το Band in a Box, το οποιο αποτελει βοηθο πολλων καλλιτεχνων που δεν θελουν να μπλεκουν με ενορχηστρωσεις διαφορετικων styles


#6   
gregchopin
Περαστική Νότα
Chat
13.08.2008, 19:37

Για έναν αληθινό συνθέτη η μεταφορά μιας απλής μελωδίας σε άλλη τονικότητα είναι παιχνίδι,δεν χρειάζεται τέτοιου είδους προγράμματα.Θέλει όμως προσοχή καθώς η μεταφορά από major σε minor τονικότητα στην VI και VII βαθμίδα δημιουργεί διαφορετικά ακούσματα και η επιλογή αρμονικής ή μελωδικής minor είναι πλέον θέμα καθαρά αισθητικής. Δε νομίζω λοιπόν να υπάρχει πρόγραμμα που να μπορεί να υποκαταστίσει την ανθρώπινη αισθητική και το γούστο. 


#7   
toumba
Περαστική Νότα
Chat
15.08.2008, 12:07

αληθινός συνθέτης φιλε μου ειναι και ο Κώστας το γειτονόπουλο που δεν έμαθε ποτε τι έστι μινόρε και ματζόρε αλλα άμα ακούσεις τις μελωδίες που βγάζει στο πιανο του και ενίοτε στη κιθάρα πιστεύω θα διέκρινες και εσυ καλαισθησία και αισθητική υπέρμετρη....μη ξεχνάμε οτι οι αρχαίοι μας υμνωδοί και μελωδοί ουδέποτε σπουδάσανε την τέχνη και αλήθεια εδώ μια παρένθεση ειναι τελικα η τέχνη κατι που μπορεί να σπουδάσει καποιος ? μηπως κάποιος ανακαλύπτωντας και εντρυφώντας στους ήχους του μουσικου οργάνου που αγάπησε να εξυμνεί κατα καποιο τρόπο περισσότερο απο εμένα που σπούδασα η έμαθα καποια χρόνια καποιο όργανο και αρμονία βάση νόμων και κανόνων άλλων - κοινώς βάση του τρόπου που έμαθε να παίζει αυτός ο άλλος καποιο οργανο και να ονομαζει καποιες νότες , - οπότε εγώ ο σπουδαγμένος επι της ουσίας απλά αναλύω ξένα πραγματα και ενίοτε χτίζω και εγω καποια μελωδία βασισμένη στον τρόπο σκέψης ενος ξένου ? και ο δικός μου τροπος ? δηλαδή μηπως φυλάκισα κατα κάποιο τροπο την έμπνευση μου ? γιατι στα μαθηματικά 1 + 1 = 2 χαίρω πολυ αλλα η μουσική ειναι ελεύθερη δίχως κανόνες και πρέπει, μήπως γιατι μινορες και ματζορες μοναχα για ελληνικά δε μου βγαίνει παρ'οτι εμείς ανακαλύψαμε την λυρα και κατ' επέκταση το μπουζουκι τη κιθαρα μεχρι και τις χορδές που ηχουν με το πάτημα ενος πληκτρου σε αυτο το τεράστιο ξυλινο πιάνο......

παντως πράγματι φιλε μου οπως αναφερει και ο gregchopin εφ΄οσον εχεις το midi αρχειο της μελωδίας σου στο sibelius και σε οποιοδήποτε sequencer cubase sonar fruityloop εύκολα θα τη μεταφέρεις απο Α μείζονα σε F αρμονική ελάσσωνα ελαττωμένη χώρις αυτο να σημαίνει οτι θα στο "φτιαξει" το προγραμμα αυτόματα ...εσυ θα εισαι απο πάνω διορθώνοντας την κάθε νοτα και αναπαράγωντας μεχρι να βρείς το επιθυμητο αποτέλεσμα.... ισως ειναι κουραστικό για μια μελωδία 20λεπτη που λέει ο λογος αλλα το αποτέλεσμα ειναι που θα σε ανταμείψει....εχε υποψη σου παντως οτι καποια προγραμματα που υποσχονται αλλαγη κλειδιου στα midi αρχεια συνήθως θα σου κανουν το κομμάτι άνω κάτω......όρεξη μεράκι και φραπεδιά λοιπον ..καλη τυχη φίλε

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : toumba στις 15-08-2008 12:08 ]

 

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : toumba στις 15-08-2008 12:13 ]


#8   
gregchopin
Περαστική Νότα
Chat
24.08.2008, 03:56

Αν ο Κώστας το γειτονόπουλο φτιάχνει ωραίες μελωδίες στην κιθάρα του ή στο μπουζούκι του,θα πρέπει να ευχαριστεί όλους εκείνους πριν που κάθισαν με πολύ κόπο και σκληρή δουλειά και του ετοίμασαν το τονικό σύστημα με το οποίο μπορεί να "παίζει" σήμερα. Δεν ξύπνησε κάποιος μια μέρα και αφού ήπιε τον καφέ του είπε να φτιάξει και μερικούς κανόνες της αρμονίας για να παιδεύει τον κόσμο, οι κανόνες αρμονίας ακολουθούν τους κανόνες του σύμπαντος και της φυσικής τους οποίους αποδεχόμαστε σήμερα, όχι επειδή έτσι πρέπει αλλά επειδή πέρασαν από το φίλτρο τουλάχιστον 2.500 ετών,από τότε που έχουμε κάποια υποτυπώδη δείγματα γραφής της μουσικής μέχρι και σήμερα. Αν θέλει ο Κώστας το γειτονόπουλο να το παίξει συνθέτης ας έχει τα κότσια να φτιάξει δικό του σύστημα αλλά αυτό θέλει αληθινή και σκληρή δουλειά. Ο Ξενάκης για παράδειγμα και όλοι οι σύγχρονοι συνθέτες που πρόσθεσαν έναν κρίκο στην "μουσική αλυσίδα" της εξέλιξης της μουσικής δεν αρκέστηκαν στις ωραίες μελωδίες που έπαιζαν στην κιθάρα τους, αλλά πήγαν την ανθρώπινη σκέψη ένα βήμα πιο πέρα. Το να συνθέσεις μια όμορφη,γλυκιά,τρυφερή,ή δυνατή μελωδία είναι -πίστεψέ με- το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Τα παιδιά που περνάνε από την Στ Δημοτικού στην Α Γυμνασίου στο Μουσικό Σχολείο δίνουν ως εξετάσεις μια δική τους σύνθεση πάνω σε συγκεκριμένη ποίηση. Έχω ακούσει μελωδίες που όχι ο Κώστας το γειτονόπουλο θα ζήλευε,αλλά και οποιοσδήποτε μελωδοποιός... 

Το να πει κάποιος "δεν ακολουθώ εγώ τους κανόνες" ισχύει μόνο σε δύο περιπτώσεις:

1ον όταν έχει δουλέψει πολύ και ξέρει τι ακριβώς κάνει και..

2ον όταν δεν έχει δουλέψει καθόλου και δεν ξέρει τι ακριβώς να κάνει...

αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας.Smile


#9   
CROSS
Φθασμένος
Chat
24.08.2008, 13:07

Είναι τουλάχιστον γελοίο να προσπαθεί κάποιος να βρεί ψηφιακά''μέσα''για να φτιάξει μουσική.Υπάρχουν πολλά και διάφορα,όπως πολλοί και διάφοροι που το κάνουν...το αποτέλεσμα όμως είναι πηγή μόλυνσης για τα αυτάκια μας,γιατί είναι άψυχο,δίχως ίχνος συναισθήματος και προσωπικότητας του ''δημιουργού''του.Αν αφήσουμε τους υπολογιστές να πάρουν το ρόλο του ανθρώπου στη δημιουργία της μουσικής,τότε θα έρθει και το τέλος της(αυτό που θα μείνει δεν θα είναι τίποτ'άλλο απο θόρυβος).Η μουσική όπως και κάθε είδους Τέχνη βγαίνει απο μέσα μας και όχι μέσα απο βίδες και λαμαρίνες.1000 φορές καλύτερα κάποιος που δεν ξέρει μουσική και παίζει 2 νότες στην κιθάρα-πιάνο-ή ό,τι άλλο,προσπαθώντας να φτιάξει μια μελωδία που βγαίνει απ'τον εαυτό του,να την κρατήσει έτσι,παρά να την βάλει στον Η/Υ του και να την μεταμορφώσει αυτός.

Αυτά τα προγράμματα υπάρχουν για να διευκολύνουν έναν μουσικό ως προς το να ακούσει πιο ολοκληρωμένα την δουλειά του μέσα απο το σπίτι του,πριν ασχοληθεί με ορχήστρες κλπ.

Αλλη χρήση τους,απλώς οδηγούν σε λάθος αποτελέσματα,όπως σε όλα τα πράγματα.

Είναι σαν να θέλεις να πετάξεις με κέρινα φτερά.Μια ψευδαίσθηση,τίποτα παραπάνω.Wink


-----------------
http://encoremusiceducation.blogspot.com/

[ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : CROSS στις 24-08-2008 13:08 ]


#10   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
24.08.2008, 13:55

Παράθεση:

Το μέλος gregchopin στις 24-08-2008 στις 03:56 έγραψε...

Αν ο Κώστας το γειτονόπουλο φτιάχνει ωραίες μελωδίες στην κιθάρα του ή στο μπουζούκι του,θα πρέπει να ευχαριστεί όλους εκείνους πριν που κάθισαν με πολύ κόπο και σκληρή δουλειά και του ετοίμασαν το τονικό σύστημα με το οποίο μπορεί να "παίζει" σήμερα. Δεν ξύπνησε κάποιος μια μέρα και αφού ήπιε τον καφέ του είπε να φτιάξει και μερικούς κανόνες της αρμονίας για να παιδεύει τον κόσμο, οι κανόνες αρμονίας ακολουθούν τους κανόνες του σύμπαντος και της φυσικής τους οποίους αποδεχόμαστε σήμερα, όχι επειδή έτσι πρέπει αλλά επειδή πέρασαν από το φίλτρο τουλάχιστον 2.500 ετών,από τότε που έχουμε κάποια υποτυπώδη δείγματα γραφής της μουσικής μέχρι και σήμερα. Αν θέλει ο Κώστας το γειτονόπουλο να το παίξει συνθέτης ας έχει τα κότσια να φτιάξει δικό του σύστημα αλλά αυτό θέλει αληθινή και σκληρή δουλειά. Ο Ξενάκης για παράδειγμα και όλοι οι σύγχρονοι συνθέτες που πρόσθεσαν έναν κρίκο στην "μουσική αλυσίδα" της εξέλιξης της μουσικής δεν αρκέστηκαν στις ωραίες μελωδίες που έπαιζαν στην κιθάρα τους, αλλά πήγαν την ανθρώπινη σκέψη ένα βήμα πιο πέρα. Το να συνθέσεις μια όμορφη,γλυκιά,τρυφερή,ή δυνατή μελωδία είναι -πίστεψέ με- το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Τα παιδιά που περνάνε από την Στ Δημοτικού στην Α Γυμνασίου στο Μουσικό Σχολείο δίνουν ως εξετάσεις μια δική τους σύνθεση πάνω σε συγκεκριμένη ποίηση. Έχω ακούσει μελωδίες που όχι ο Κώστας το γειτονόπουλο θα ζήλευε,αλλά και οποιοσδήποτε μελωδοποιός...

Το να πει κάποιος "δεν ακολουθώ εγώ τους κανόνες" ισχύει μόνο σε δύο περιπτώσεις:

1ον όταν έχει δουλέψει πολύ και ξέρει τι ακριβώς κάνει και..

2ον όταν δεν έχει δουλέψει καθόλου και δεν ξέρει τι ακριβώς να κάνει...

αυτά προς αποκατάσταση της αλήθειας.Smile



 

Συμφωνώ απολύτως μαζί σου. Και συνήθως τέτοιες απόψεις έρχονται από άτομα που ποτέ τους δεν μπόρεσαν να διδαχθούν αρμονία και μουσική γενικότερα, είτε λόγω συνθηκών (οικονομικό πρόβλημα κλπ) είτε λόγω βαρεμάρας. Και στις 2 περιπτώσεις όμως είναι λάθος να απαξιώνουμε τις μουσικές σπουδές, το όλο μουσικό σύστημα, αυτούς που μελέτησαν και κόπιασαν για να το φτιάξουν κλπ κλπ κλπ...

 

Η μουσική πηγάζει απο μέσα μας αλλά για να "χτιστεί", να ανπτυχθεί θέλει 1) φαντασία και 2) γνώσεις..

 

ΥΓ Φίλε toumba σε αυτό που λές δεν καταλαβαίνω κάτι βασικό. Αν έχεις ένα απλό κομματάκι και δεν ξέρεις πως να κάνεις transporto ένα τέτοιο πρόγραμμα θα βοηθούσε. Τι μουσική παίζεις ή φτιάχνεις που είναι 20 λεπτά διαφορετικής ροής, και θες να μεταφέρεις ένα κομμάτι από ματζόρε σε μινόρε (μινόρε ελαττωμένη κλίμακα πρώτη φορά ακούω). Είναι ένα ακινούριο κομμάτι ουσιαστικά. Καλύτερα να το είχες φτιάξει απ την αρχή σε μινόρε (που λέει ο λόγος..)

 

 


#11   
toumba
Περαστική Νότα
Chat
25.08.2008, 03:39

μα είναι απλό ο φίλος που ξεκίνησε αυτο το post να κανει τα όσα θέλει εφ'οσον εχει το μουσικό αρχείο σε midi απλα θα μεταφέρει τιν κάθε νότα μια μια εκεί που θέλει......

οσο δε για την σύνθεση με χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή ,δε λεω ούτε πως εχετε άδικο ουτε και δίκιο ομως , απόψεις ειναι αυτες, αλλα θα διαφωνήσω ως προς αυτό

εγω που ξέρω κιθάρα αμα χτυπώντας χορδές βρω μια μελωδία φοβερή , αμέσως θα την σημειώσω σε ένα τετράδιο που χω πάντα δίπλα και βεβαίως θα μπορώ ανετα να την ξαναπαίξω στη κιθαρα για να προσθεσω κατι η να κάνω αλλαγές..... ολα καλα μέχρι εδω...

χωρις όμως την διευκόλυνση που παρεχει ενας ηλεκτρονικος υπολογιστής , αναρωτηθηκατε όμως φίλοι ,γιατι απ'οτι βλέπω απο τα γραφόμενα σας γνωρίζετε και οι δυο καλά μουσική αρμονια , αναρωτηθήκατε για κάποιον που δέ ξερει ποσο δύσκολο έως απίθανο θα ηταν να κάνει αυτο που λεω θα έκανα εγω με τιν κιθάρα μου και το τετράδιο ? μπορεί ο φιλος αυτος να ειχε βρει μια τυχαία παιζοντας κιθάρα μια μελωδια θεικη και να μην μπορουσε να την αποτυπώσει θα χανόταν στιν βούη του αέρα ...

εαν βέβαια ειχε υπολογιστη το πολυ πολυ θα ηχογραφουσε οτι επαιζε και θα αποθηκευε οτι του αρεσε θα μπορουσε ακόμα να βρει καποιο vst synth που να εξομοιώνει τον ήχο του οργάνου που παίζει εχω δει απο εξομοιώσεις πιάνων steinway μεχρι κλαρίνα και τρομπέτες  , και βεβαίως με αυτά παιζοντας και ακούγοντας να παράγει κατι εξ'ισου όμορφο με κάποιον γνώστη με αφιερώνοντας και αρκετη δουλειά παραπάνω μιας και που αλλιώς αντιλαμβανεσαι εσυ μια συγχορδια δηλαδη και μονο στο νου σου να τη φέρεις ξέρεις ποια πλήκτρα θα πατήσεις....

και δυστυχώς ετσι όπως εχουν γίνει τα πραματα σημερα ο κοσμος δε προλαβαίνει αρκετα πραματα , αντε πες τωρα σε εναν 20χρονο που μολις πηρε κομπιουτερ και θέλει να γραψει hiphop , τραβα πρωτα να μάθεις μουσικη... αυτος με τις βολτες το μεροκαματο το πρωι το πολυ πολυ να στραβοκοιτάξει

αλλα κακα τα ψέμματα χωρίς να υποτιμάω ουτε τον μη-γνωστη ούτε τον γνώστη , ο οποιος γνώστης εχει αφιερώσει ωρες και στιγμές απο τη ζωή του για να απομνημονεύσει τοσα πράματα , τελικά το συμπερασμα που ήθελα να βγάλω οτι δεν υπάρχουν κανόνες και νόμοι για το πως μπορει να συνθέσει κάποιος ενα κομμάτι φοβερό γιατι η φυση της μουσικης ειναι ελευθερη

μπορει καποιος που δεν ασχοληθηκε ποτέ του αντε να ξέρει το ντορεμι ασχολουμενος με συνθια και προγραμματα ή καμμια κιθάρα που βρηκε στην αποθήκη να βγαλει μελωδίες απιστευτες και να τις εχει αποθηκευμένες στο pc του , αμα δε του πεις να στο παίξει το κομμάτι ζωντανα να το αναπαραγει δε θα μπορέσει , ακομα και παρτιτούρα να του δείξεις το κομμάτι του δεν θα το αναγνωρίσει θα σου λεει ιερογλυφικα με δείχνεις

ενω και πάλι μπορει ενας γνώστης της μουσικής να μπορει να αναπαράγει αψογα κομματια γνωστών συνθετών ή απο παρτιτούρες αλλα να μην μπορει να βγάλει ουτε ενα κομματι δικο του της προκοπής

 

ολα ειναι τυχερά τελικά .......αλλα επειδή δε θέλω κάποιοι να παρέξηγιουνται καλο ειναι να μην ειμαστε τοσο αυστηροι κριτές και να τα θεωρουμε ολα τοσο δεδομένα γιατι διαβαζοντας τις απαντήσεις καποιων προς ενα κοριτσοπουλο που εψαχνε να ξεκινήσει στον χωρο τις μουσικής δεν μου άρεσε πως κάποιοι σαν να της αποκλέισανε το ενδεχόμενο να τα καταφέρει πραγμα αποθαρρυντικο , ειδικά για κάποιον που δε ξέρει ...ενω στη τελική δεν ειναι έτσι τα πράματα

.. ο αυτοδίδακτος που λέμε τι ακριβώς ειναι ?...

 

gregchopin σιγουρα αυτο που λές φιλε μου δεν αντιλέγω σε αυτά που λές η κιθάρα ή η βάση της το πρώτο οργανο με χορδές η λύρα , εγω θα προτιμούσα να μη σκέφτομαι τι θα κάναμε εαν καποιος τότε δεν το είχε επινοήσει αυτο το μουσικο οργανο δε λεω χορδες εχουμε και στο λαιμο για τραγούδι αλλα τι θα ηταν ο κοσμος χωρις την λύρα ??

 

πάντως το σιγουρο ειναι οτι τα piano roll που έχουν ολα τα συγχρονα sequencer cubase protools logic pro8 sonar fruityloop αποτελουν εναν ευχάριστο και εύκολο τρόπο για οποιονδήποτε απο τον πιο αρχάριο εως τον πιο εμπειρο μουσικο να συνθέσουν και να αποθηκεύσουν σε ηλεκτρόνικη μορφή την παρτιτούρα τους.......στη τελικη οσοι γράφουν μουσικη σε πιανο σημειώνουν σε χαρτι - κριμα δεν ειναι τα δεντρα ρε παιδια ? ----- οποτε δε καταλαβαίνω που το στραβό στο να συνθέτει και να σημειώνει - αποθηκεύει τις συνθέσεις του κάποιος σε εναν ηλεκτρονικο υπολογιστη

 

πρόγραμμα που να το ξεκινάς να πατας ενα κουμπί και να σου γεννάει μια μελωδια δεν έχω ξανακούσει......ανθρωπος εγραφε την μελωδια το 1700 ανθρωπος την γράφει και τώρα

 

αν και εχουν πέσει στην αντιληψη μου διαφορες λειτουργίες σε κάποια sequencer οπως πχ το "random pattern creator" που φτιάχνει μια τυχαίο μελωδία και εσυ μετα οτι δε σ'αρεσει το αλλάζεις.... αλλα υπολογιστής που να παράγει απο μονο του μουσικη το βρίσκω απίθανο....ακόμα και εαν το δούμε και αυτό παλι στη τελική ανθρωπος το δημιουργησε


#12   
deathminor88
Φθασμένος
Chat
25.08.2008, 13:29

Αυτός ο φίλος άμα έβρισκε μια Θεική μελωδία και δεν είχε ιδέα από μουσική (ούτε πως να βάλει μια συγχορδία) ούτε ο ίδιος ο Θεός δεν θα τον βοηθούσε. Άμα ξέρεις κάποια πράγματα (ακκόρντα, τονικότητες, κλιμακες) με τον υπολογιστή μπορείς να κάνεις παπάδες. Μόνο από εκεί και πάνω όμως.


#13   
toumba
Περαστική Νότα
Chat
27.08.2008, 02:26
έτσι ειναι φίλε μου.......... ενώ τώρα με τον υπολογιστή οτι μελωδία ανακαλύψει τυχαία αυτός ο φίλος έχει τη δυνατότητα να την αποθηκεύσει και να την αναπαράγει.....έστω και ηλεκτρονικά ,στη τελική και ο υπολογιστής αποτέλεσμα καποιων επιστημών είναι , ήταν και η Επιστήμη μια απο τις μούσες...... άσχετο αλλα το σκεφτόμουνα εχθές , στα αρχαία χρονια βασικά μαθήματα κάθε παιδιού ηταν η μουσική οι τεχνες και η αθλοπαιδεία ή αλλιώς η γυμναστική και όλοι γνωρίζουμε και βλέπουμε ακόμα και σήμερα το φώς του μεγαλείου αυτου του πολιτισμού που έβγαλε απο τους μεγαλυτερους στρατηλάτες και ήρωες πολέμου μέχρι τους πιο γνωστούς ραψωδούς τεχνίτες ποιητές ..... και λίγα λέω αυτα ολα και σελίδες χιλιάδες δε θα φθάνανε να τα περιγράψει κάποιος...... σήμερα κάπου στην 2 γυμνασίου σταματάει το μάθημα της μουσικής , η γυμναστική εγινε η ώρα της νόμιμης κοπάνας...... οπως και να χει τα μαθηματα αυτά μπηκαν δυστυχώς στα σχολεία μας οχι απλα σε δεύτερη μοιρα αλλα μάλλον παραγκωνίστικαν τελείως.... οπως και να χει θυμάμαι τον μουσικο που ειχαμε γυμνασιο ηταν και ο γιος του συμμαθητης.....μπραβο ρε φιλε και χαρα στο κουραγιο του τρεις την ωρα συγκεντρωνε τα παιδια για χορωδια καποιες φορες σε συγκρότημα για συναυλίες και παραστάσεις σε εξωσχόλικες ώρες δεν τον ενδιέφερε ο μισθός και η στο-χερι-τα-ευρώ , φανερά ενας άνθρωπος που αγαπούσε την μουσική και ήθελε να βοηθήσει και να στηρίξει οποιονδήποτε είχε την ιδια αγάπη...
#14   
gregchopin
Περαστική Νότα
Chat
27.08.2008, 11:26

Ο υπολογιστής πρέπει να βοηθάει τον μουσικό και όχι να βοηθάει κάποιον να γίνει μουσικός!

Δεν νομίζω να έχει κανείς αντίρρηση οτι η πληροφορική έχει διαδραματίσει έναν σπουδαίο αλλά πάντα βοηθητικό ρόλο. Το λάθος όμως θα ήταν να περιμένουμε απο την πληροφορική και τον υπολογιστή μας να αντικαταστήσει το μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής και δημιουργίας η οποία βασίζεται αφενός στο ταλέντο,αφετέρου στη πολλή δουλειά διότι τότε όλοι θα μπορουσαμε να γίνουμε ζωγράφοι,αρχιτέκτονες,γλύπτες,μουσικοί,ποιητές κλπ κλπ...

Αγαπητέ φίλε toumba, όλοι εμείς που δουλεύουμε στη δημόσια εκπαίδευση και προσπαθούμε σε απίστευτα αντίξοες συνθήκες να μεταδώσουμε την γνώση και την αγάπη μας στη Μουσική στα παιδιά του σήμερα,στα παιδιά μιας μπουζουκοχώρας και μια χιπχοπχώρας,που έχει χάσει την επαφή με την παράδοσή της και την ιστορία της αλλά και που προσπαθεί να φτάσει στους στόχους της με κάθε εύκολο τρόπο χρησιμοποιώντας την πληροφορική ως πανάκεια,η εκτός ωραρίου εργασία σε συνδιασμό με τον πενιχρό μισθό που μας δίνει ως αποζημίωση το κράτος,είναι κομμάτι της καθημερινότητας παίρνοντας σαφώς παράδειγμα απο τους καθηγητές που είχαμε στα δικά μας μαθητικά χρόνια.Θα μπορούσαμε εδώ να πούμε πολλά περισσότερα αλλά νομίζω οτι είναι ξεχωριστό θέμα συζήτησης.

Για να επανέρθω στο θέμα όμως,πρέπει να επαναλάβω οτι μουσικό δεν σε κάνει το να ανακαλύψεις μια ωραία μελωδία και να την καταγράψεις οπουδήποτε,αυτό ΔΕΝ είναι τέχνη.Μουσικός γίνεται όταν μπορείς μια μελωδία να την αναπτύξεις και να την μετατρέψεις σε πραγματική τέχνη περνώντας τη όμως ΠΑΝΤΑ απο το φίλτρο της γνώσης,της εμπειρίας,των ακουσματων και φυσικά του ταλέντου που συνυπάρχουν αρμονικά μέσα μας.Ο υπολογιστής δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να κάνει αυτή τη δουλειά για σένα όσο "έξυπνος" και "προχωρημένος" και αν είναι.

 


#15   
marilloumajore
Συγχορδία Μινόρε
Chat
09.09.2008, 09:50

Παράθεση:

Το μέλος gregchopin στις 27-08-2008 στις 11:26 έγραψε...

Ο υπολογιστής πρέπει να βοηθάει τον μουσικό και όχι να βοηθάει κάποιον να γίνει μουσικός!

Δεν νομίζω να έχει κανείς αντίρρηση οτι η πληροφορική έχει διαδραματίσει έναν σπουδαίο αλλά πάντα βοηθητικό ρόλο. Το λάθος όμως θα ήταν να περιμένουμε απο την πληροφορική και τον υπολογιστή μας να αντικαταστήσει το μεγαλείο της ανθρώπινης ψυχής και δημιουργίας η οποία βασίζεται αφενός στο ταλέντο,αφετέρου στη πολλή δουλειά διότι τότε όλοι θα μπορουσαμε να γίνουμε ζωγράφοι,αρχιτέκτονες,γλύπτες,μουσικοί,ποιητές κλπ κλπ...

Αγαπητέ φίλε toumba, όλοι εμείς που δουλεύουμε στη δημόσια εκπαίδευση και προσπαθούμε σε απίστευτα αντίξοες συνθήκες να μεταδώσουμε την γνώση και την αγάπη μας στη Μουσική στα παιδιά του σήμερα,στα παιδιά μιας μπουζουκοχώρας και μια χιπχοπχώρας,που έχει χάσει την επαφή με την παράδοσή της και την ιστορία της αλλά και που προσπαθεί να φτάσει στους στόχους της με κάθε εύκολο τρόπο χρησιμοποιώντας την πληροφορική ως πανάκεια,η εκτός ωραρίου εργασία σε συνδιασμό με τον πενιχρό μισθό που μας δίνει ως αποζημίωση το κράτος,είναι κομμάτι της καθημερινότητας παίρνοντας σαφώς παράδειγμα απο τους καθηγητές που είχαμε στα δικά μας μαθητικά χρόνια.Θα μπορούσαμε εδώ να πούμε πολλά περισσότερα αλλά νομίζω οτι είναι ξεχωριστό θέμα συζήτησης.

Για να επανέρθω στο θέμα όμως,πρέπει να επαναλάβω οτι μουσικό δεν σε κάνει το να ανακαλύψεις μια ωραία μελωδία και να την καταγράψεις οπουδήποτε,αυτό ΔΕΝ είναι τέχνη.Μουσικός γίνεται όταν μπορείς μια μελωδία να την αναπτύξεις και να την μετατρέψεις σε πραγματική τέχνη περνώντας τη όμως ΠΑΝΤΑ απο το φίλτρο της γνώσης,της εμπειρίας,των ακουσματων και φυσικά του ταλέντου που συνυπάρχουν αρμονικά μέσα μας.Ο υπολογιστής δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να κάνει αυτή τη δουλειά για σένα όσο "έξυπνος" και "προχωρημένος" και αν είναι.

 



 

Eπετρεψε μου να συμφωνησω μαζι σου. Αυτο παντα λεω ειναι οτι (μιλωντας με μαθηματικους ορους) η εκπαιδευση στη μουσικη ειναι αναγκαια αλλα οχι ικανη συνθηκη για να γινει κανεις καλλιτεχνης στις μερες μας....

Νομιζω οτι το χειροτερο δεν ειναι η παντελης ελλειψη μαθησης. (ολα συγχωρουνται σε ενα γυμνασιοπαιδο που νομιζει οτι γρατζουνοντας τη κιθαρα του κανει τεχνη. Στη τελικη δε πειραζει κ κανεναν).

Για μενα ειναι τραγικο το τεραστιο ποσοστο των ανθρωπων που βλεπουν την αρμονια ως σειρα κανονων απο την οποια πρεπει να ξεφυγουν. Αρκει να αναλυσει κανεις Bach, να ακουσει debussy ή να απολαυσει puchini για να καταλαβει οτι η αρμονια δεν ειναι στειρα σειρα αλληλουχιων κ "μη". Ειναι ενα εξαιρετικο εφαλτηριο.... Κ σε αυτο δε φταινε οι μαθητες, αλλα οι καθηγητες που δυστυχως κ οι ιδιοι ετσι τη καταλαβαινουν και ετσι τη μεταδιδουν.

ΒΕβαια υπαρχει η παγιδα της αναπαραγωγης των βιωματων.

Αλλα αγαπητοι, ουτε ο Gant δε καταφερε να τα ξεχωρισει αυτα. Εμεις θα μπορεσουμε??................

 

 

Υ.Γ. επειδη τυχαινει να ασχολουμαι κ με το design, οφειλω να πω οτι καποιος που δε ξερει απλο σχεδιο και σκιτσο, κανει τραγικα πραγματα κστα καλυτερα φωτορεαλιστηκα προγραμματα.....


#16