ελληνική μουσική
    227 online   ·  210.815 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Σε πρώτη εμφάνιση

    Νικητές Διαγωνισμού Μελοποιημένης Ποίησης: Περικλής Αγιανόζογλου

    Ο Περικλής Αγιανόζογλου (Peri Ayan) μελοποίησε Ανδρέα Εμπειρίκο. Ακούστε την σύνθεσή του.

    Νικητές Διαγωνισμού Μελοποιημένης Ποίησης: Περικλής Αγιανόζογλου

    Γράφει ο Jorge (jorge)
    300 άρθρα στο MusicHeaven
    Κυριακή 11 Δεκ 2011

    Ο Μετρονόμος, το Ποιείν και το MusicHeaven ξεκινούν σήμερα την παρουσίαση των 10 νικητών του Α΄Διαγωνισμού Μελοποιημένης Ποίησης, με αλφαβητική σειρά. Τα τραγούδια των νικητών διακρίθηκαν ανάμεσα σε 202 συνολικά. Ευχαριστούμε τα μέλη της επιτροπής Χρήστο Λεοντή, Στέλλα Βλαχογιάννη και Ισαάκ Σούση για το χρόνο που αφιέρωσαν και την αφιλοκερδή συνεργασία τους.

    Περικλής Αγιανόζογλου

    Ο Περικλής Αγιανόζογλου (Peri Ayan) γεννήθηκε στην Αθήνα το 1987.

    Είναι απόφοιτος του τμήματος Τεχνών Ήχου και Εικόνας του Ιονίου Πανεπιστημίου (2010). Έχει κάνει μαθήματα κλασικής κιθάρας στο Ωδείο “Μ. Καλομοίρης” για 3 χρόνια και ηλεκτρικής για 7 χρόνια. Φοίτησε στη σχολή σχεδίου Πλάκα την περίοδο 2002- 2004.

    Είναι ιδρυτικό μέλος των μουσικών συγκροτημάτων “Mani Deum”, “Verbotene Reinheit”, “Wandervogel” και “Lady Death Mr. Lie”. Συμμετείχε σε διάφορα θεατρικά δρώμενα ανά περιόδους ως μουσικός ή σκηνοθέτης με πιο πρόσφατη την παράσταση «Χωματερή» (2011) της ομάδας Void, της οποίας αποτελεί και ιδρυτικό μέλος.

    Έχει ασχοληθεί εντατικά από το 2005 μέχρι σήμερα με visual art installations (εγκαταστάσεις), συμμετέχοντας σε φεστιβάλ του Ιονίου Πανεπιστήμιου και του Τμήματος Καλών Τεχνών με τις εγκαταστάσεις του. Επίσης ασχολείται με τη σκηνοθεσία και τα οπτικά εφέ με πιο πρόσφατη δουλειά του την ταινία μικρού μήκους “Τα Εναντίον Εαυτού” (2010).

    ΤΡΑΓΟΥΔΙ

    PLAY

    Ανδρέας Εμπειρίκος

    ΚΛΩΣΤΗΡΙΟΝ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗΣ ΑΝΑΠΑΥΛΑΣ

    από την Υψικάμινο 1935

    εκδόσεις Άγρα (11/1995)

     

    Είμεθα όλοι εντός του μέλλοντός μας. Όταν τραγουδάμε τραγουδάμε εμπρός στους εκφραστικούς πίνακες των ζωγράφων όταν σκύβουμε εμπρός στα άχυρα μιας καμμένης πόλεως όταν προσεταιριζόμεθα την ψιχάλα του ρίγους είμεθα όλοι εντός του μέλλοντός μας γιατί ό,τι και αν επιδιώξουμε δεν είναι δυνατόν να πούμε όχι να πούμε ναι χωρίς το μέλλον του προορισμού μας όπως μια γυναίκα δεν μπορεί να κάμη τίποτε χωρίς την πυρκαγιά που κλείνει μέσα στη στάχτη των ποδιών της.

    Όσοι την είδαν δεν στάθηκαν να ενατενίσουν ούτε τα συστρεφόμενα κηπάρια ούτε την ευωχία των μαλλιών που λατρεύτηκαν ούτε τα σουραύλια των εργαστηριακών μεταγγίσεων από μια χώρα σε φλέβες κόλπου θερμού προστατευομένου από τα εγκόσμια και τα μελτέμια της κυανής ανταύγειας λιγυρών παρθένων.Είμεθα όλοι εντός του μέλλοντος μιας πολυσύνθετης σημαίας που κρατεί τους εχθρικούς στόλους εμπρός στα τείχη της καρδιάς μου κατοχυρώνοντες ψευδαισθήσεις πιστοποιούντες ενδιάμεσες παρακλητικές μεταρρυθμίσεις χωρίς να νοηθή το αντικείμενον της πάλης. Στιγμιότυπα μας απέδειξαν την ορθότητα της πορείας μας προς τον προπονητήν του ιδίου φαντάσματος της προελεύσεως των ονείρων και του καθενός κατοίκου της καρδιάς μιας παμπαλαίας πόλης. Όταν εξαντληθούν τα χρονικά μας θα φανούμε γυμνότεροι και από την άφιξι της καταδίκης παρομοίων πλοκαμιών και παστρικών βαρούλκων γιατί όλοι μας είμεθα εντός της σιωπής του κρημνιζομένου πόνου στα γάργαρα τεχνάσματα του μέλλοντός μας.

    Η ηχογράφηση του Ανδρέα Εμπειρίκου αποτελεί μέρος της συλλογής “Ο Εμπειρίκος διαβάζει Εμπειρίκο”.

    Μουσική σύνθεση και μίξη: Περικλής Αγιανόζογλου (Peri Ayan)





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #23804   /   13.12.2011, 18:25   /   Αναφορά
    Τον τελευταίο καιρό, δεν είμουν σίγουρος πως υπάρχουν ακόμα τόσο φερέλπιδες και τολμηρές δουλειές πάνω στην ποίηση! Πως αλλιώς θα μπορούσε να μελοποιηθεί ένας Εμπειρίκος..! Νομίζω πως είναι μιά πολύ καλή δουλειά. Μπράβω στον Περικλή Αγιανάζογλου.
    #23806   /   13.12.2011, 19:40
    Πολύ ενδιαφέρουσα μουσική πλαισίωση στην απαγγελία του ποιητή αλλά….. αυτό δεν νομίζω να είναι μελοποιημένη ποίηση.

    Δηλαδή ποίηση που η μουσική τη μετατρέπει σε τραγούδι.

    Το μουσικό χαλί μιας απαγγελίας δεν είναι μελοποιημένη ποίηση.

    Ομολογώ ότι είναι λίγο ‘’κουφή ‘’ η συγκεκριμένη επιλογή για το ζητούμενο του διαγωνισμού. (συγνώμη για την αντιποιητική έκφραση).


    #23807   /   13.12.2011, 21:35
    Αυτό δεν απευθύνεται στο συνάδελφο , που καλώς έπραξε και συνόδεψε

    τον Εμπειρίκο που διαβάζει Εμπειρίκο..

    αλλά στους υπευθύνους του διαγωνισμού

    Προτείνω στο Β' Διαγωνισμό Μελοποιημένης Ποίησης

    ΝΑ ΒΡΑΥΕΣΕΤΕ ΕΝΑ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΚΑΡΥΩΤΑΚΗ !!!!!

    #23809   /   13.12.2011, 22:47   /   Αναφορά
    Στην προκειμένη περίπτωση ο δημιουργός μια χαρά έκανε τη δουλειά του... Το ζήτημα επαφίεται στους κριτές και διοργανωτές του διαγωνισμού...
    #23810   /   13.12.2011, 22:49   /   Αναφορά
    Μια χαρά εννοώ για για αυτό που ειναι... Αν και εμένα δε μου κάνει και τόσο για μελοποιημένη ποίηση...
    #23814   /   14.12.2011, 07:44   /   Αναφορά
    Ανεξάρτητα από την αισθητική του και από το πόσο μας αρέσει, αυτό που ακούμε σίγουρα δεν είναι μελοποίηση του ποιήματος. Είναι ηχητική επένδυση της προηχογραφημένης απαγγελίας, κάτι που είναι τελείως διαφορετικό από την έννοια της μελοποίησης και του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
    #23820   /   15.12.2011, 13:52   /   Αναφορά
    Η αλήθεια είναι ότι πραγματικά σύμφωνα και με την ταπεινή μου άποψη, αυτό που ακούσαμε είναι μια άξια μουσική υπόκρουση, καλά ηχογραφημένη σε ένα ποίημα με την εξαιρετική ανάγνωση του Ανδρέα Εμπειρίκου. Δεν είναι όμως μελοποίηση και είναι πιστεύω άδικο και για τον όρο της μελοποίησης όπως θα τίθεται στο μέλλον αλλά και για τους άλλους συνυποψήφιους που μετείχαν με κανονικό τραγούδι (μαζί με ερμηνευτή.) Δεν θέλω όμως να είμαι άδικος με την μουσική ήταν πολύ καλή και σε εύστοχο ύφος ανάλογο με το ύφος του Εμπειρίκου. Και ξερουμε όλοι πόσο δύσκολο είναι να μελοποιήσεις έναν άμμετρο στίχο πόσο δε μάλλον ενός γνωστού και καταξιωμένου ποιητή. Αυτό όμως ήταν το στοίχημα του διαγωνισμού κατά την άποψή μου. Καλή συνέχεια σε όλους!
    #23842   /   20.12.2011, 09:32   /   Αναφορά
    Όμορφη δουλειά. Μπράβο στο παλικάρι. Πιστεύω ότι μουσική και ποίηση είναι πολύ καλά δεμένες. Ξεκλειδώνει μια διάσταση που δεν θα την είχα μόνο με το κείμενο!

    Πιστεύω ότι άδικα λέγεται για το αν θα έπρεπε να συμμετέχει ή να βραβευτεί ένα τέτοιο κομμάτι.

    Η εμμονή σε φόρμες του τύπου: "ερμηνευτής με νοτούλες" δε σημαίνει και τίποτα, πολύ περισσότερο όταν αυτός ο "ερμηνευτής", αντί να μας λέει κάτι για αυτό που τραγουδάει, περισσότερο απολαμβάνει την ίδια του τη φωνή.

    Κι αυτό το υποστηρίζω ακόμα κι αν εγώ έστειλα δουλειές στο μοντέλο με τις νοτούλες.
    #23843   /   20.12.2011, 10:23   /   Αναφορά
    Θα συμφωνήσω με το σχόλιο του κ. vasilispoul, όσον αφορά στην έννοια της μελοποιημένης ποίησης.



    Ωστόσο, μια τόσο πρωτοποριακή σύνθεση ποίησης-μουσικής θα μπορούσε να βραβευθεί "εκτός συναγωνισμού", όπως γίνεται σε πολλά καλλιτεχνικά φεστιβάλ και να περιληφθεί στο CD, σαν bonus track.
    #23879   /   27.12.2011, 13:17   /   Αναφορά
    Τελικά μέχρι στιγμής - και παρ’ ότι δεν είναι μελοποιημένη ποίηση - είναι το πιο ενδιαφέρων κομμάτι (από τα 3 που έχουν παρουσιαστεί), διότι έχει την πρωτοτυπία που λείπει στα άλλα δύο.
    #24897   /   15.07.2012, 11:59   /   Αναφορά

    Και ο συνθέτης και ο ποιητής (κι ο ποιητής αφηγητής), για το ποίημα  ΚΛΩΣΤΗΡΙΟΝ ΝΥΚΤΕΡΙΝΗΣ ΑΝΑΠΑΥΛΑΣ παίρνουν Άριστα Δέκα !!!


    Πρώτος διδάξας της μελωδικής γραμμής, είναι ο ίδιος ο ποιητής, ποιητής αφηγητής, με το ηχόχρωμά του - την αναπνοή του - την εκφορά του λόγου του - την εκτόξευση των λέξεών του, απ΄τη χορδή της αφήγησής του...


    Πολύ έξυπνα ή πολύ εμπνευστικά λειτούργησε επ' αυτού και ο διαγωνιζόμενος.


    Ίσως ο νους του να συνέλαβε την ιδέα μιας ραψωδικής εκτέλεσης-ερμηνείας αρχαίου τύπου (μπράβο), που όμως δε λειτουργεί σήμερα και μάλιστα υπό τον όρο και το βάρος διαγωνισμού μελοποιημένης ποίησης (ατυχώς).


    Η παρουσία στην επιτροπή του Χρήστου Λεοντή, μου δημιουργεί "κενά" και θα ήθελα, αν υπάρχει, η προσωπική του άποψη κι αιτιολόγηση.


    (Μιας κι όταν οι άλλοι, κατακρεουργούσαν την Ποίηση και το Γιάννη Ρίτσο,
    ο Συνθέτης Αυτός, δημιούργησε το αξεπέραστο Καπνισμένο Τσουκάλι.



    Από την άποψη της διαπίδυσης και της ώσμωσης, Άριστα στον Περικλή Αγιανόζογλου, για την προσέγγισή του.


    Για τις ιστορικές ανάγκες ύπαρξης μιας τέτοιας μελοποίησης, Άριστα στην Επιτροπή.


    Για τους σκοπούς, τους στόχους, τους όρους του διαγωνισμού... (;)



    Τα σχόλια των υπολοίπων φίλων με έχουν καλύψει, σε κάποια μάλιστα χαμογέλασα κιόλας...