ελληνική μουσική
    682 online   ·  210.832 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Σε πρώτη εμφάνιση

    Νικητές Διαγωνισμού Μελοποιημένης Ποίησης: Γιώργος Perou

    Ο Γιώργος Perou – κατά κόσμον Γιώργος Κεφαλλωνίτης - μελοποιεί Κώστα Καρυωτάκη.

    Νικητές Διαγωνισμού Μελοποιημένης Ποίησης: Γιώργος Perou

    Γράφει ο Jorge (jorge)
    300 άρθρα στο MusicHeaven
    Δευτέρα 16 Ιαν 2012

    Ο Μετρονόμος, το Ποιείν και το MusicHeaven συνεχίζουν την παρουσίαση των 10 νικητών του Α΄Διαγωνισμού Μελοποιημένης Ποίησης, με αλφαβητική σειρά. Τα τραγούδια των νικητών διακρίθηκαν ανάμεσα σε 202 συνολικά.

    Γιώργος Perou

    Ο Γιώργος “Perou” – κατά κόσμον Γιώργος Κεφαλλωνίτης – γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα όπου μέχρι σήμερα ζεί. Από 2 ετών τραγουδά αυτοσχέδιες μελωδίες και τραγούδια. Πολύ αργότερα  (γύρω στα δεκαέξι) ανακάλυψε την κιθάρα, το μπουζούκι, το μαντολίνο και ακόμα πιο μετά το πιάνο. Εκείνη την εποχή ξεκίνησε να γράφει τα πρώτα στιχάκια και τις πρώτες μελωδίες και επειδή η μελωδία και ο στίχος συνέβαιναν σχεδόν ταυτόχρονα και μαγικά βρέθηκε στην ευχάριστη θέση να ασχολείται αποκλειστικά με αυτό. Μετά το τέλος του σχολείου και κάνοντας περιστασιακές δουλειές πέρασε μια περίοδο 5 και πλέον ετών κάνοντας μαθήματα τραγουδιού, ενορχήστρωσης, ηχοληψίας ακόμα και βυζαντινής μουσικής και φυσικά γράφοντας μανιωδώς τραγούδια. Έπειτα ηχογράφησε διάφορα σε μορφή ντεμο και πειραματίστηκε με διάφορους μουσικούς και συνεργάτες. Κάπως έτσι φτάσαμε στο σήμερα και στη δημιουργία της δικής του δισκογραφικής εταιρείας και στούντιο παράλληλα με την έκδοση της πρώτης του προσωπικής δουλειάς.

     

    Τραγούδι

    PLAY

    Ποια θέληση θεού
    ποίηση: Κώστας Καρυωτάκης

    Ποια θέληση θεού μας κυβερνάει,
    ποια μοίρα τραγική κρατάει το νήμα
    των άδειων ημερών που τώρα ζούμε
    σαν από μια κακή, παλιά συνήθεια;

    Πριν φτάσουμε στη μέση αυτού του δρόμου,
    εχάσαμεν τη χρυσή πανοπλία,
    και μόνο το μεγάλο ερώτημά μας
    ολοένα πιο σφιχτά μας περιβάλλει.

    Χωρίς πίστη κι αγάπη, χωρίς έρμα,
    εγίναμε το λάφυρο του ανέμου
    που αναστρέφει το πέλαγος. Θα βρούμε
    τουλάχιστον το βυθό της αβύσσου;

    Οι άνθρωποι φεύγουν, ή, όταν πλησιάζουν,
    στέκουν για λίγο πάνω μας, ακούνε
    στην έρημη βοή, μάταιη και κούφια
    σα να χτυπούν το πόδι σε μια στέρνα.

    Κοιτάζουνε με φόβο, με απορία,
    έπειτα φεύγουν πάλι στους αγώνες,
    και μόνο το συναίσθημα κρατούνε
    του μακρινού, αόριστου κινδύνου.

    Είναι κάτι φρικτές ανταποδόσεις.
    Είναι στον ουρανό μια σιδερένια
    μια μεγάλη πηγμή, που δε συντρίβει
    μα τιμωρεί, κι αδιάκοπα πιέζει.


    Tags
    Μουσικά Όργανα:κιθάρα



    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #24924   /   16.07.2012, 12:26   /   Αναφορά

    Ο Καρυωτάκης δεν είναι εύκολος Ποιητής. το μέτρο που χρησιμοποιεί στη γραφή του, ο τρόπος που στροβιλίζει τις λέξεις, για την εξέλιξη της νοηματικής του, είναι αρκετά ιδιόρρυθμος.


    Το τραγούδι που άκουσα χειρίζεται σωστά την αναπνοή, οπότε πλησιάζει τη ροή των στίχων.


    Η παράλειψη όμως, ή, η αλλαγή στίχων, ή, η πρόσθεση άλλων, στην Ποίηση, είναι λάθος.


    Μία άνω τελεία στον Σεφέρη, που δεν τη λάβανε υπ' όψιν τους, άλλαξε όλο το νόημα, ενός κατά τ' άλλα πασίγνωστου κομματιού, μιας και δεν τη σεβάστηκε, ο άλλος Ποιητής-Συνθέτης ο Θεοδωράκης:


    "Mε τι καρδιά, με τι πνοή,
    τι πόθους και τι πάθος,
    πήραμε τη ζωή μας· λάθος!
    κι αλλάξαμε ζωή.



    Κατ' αυτή την έννοια - κι επειδή εν αρχή ην ο Λόγος...


    Καλή συνέχεια !!!