ελληνική μουσική
    740 online   ·  210.851 μέλη
    αρχική > e-Περιοδικό > Aρθρα

    Η παιδεία μας εκσυγχρονίζεται. Πρώτο βήμα η κατάργηση του μαθήματος της μουσικής

    Το Υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να συρρικνώσει τη διδασκαλία του μαθήματος μουσικής στα γυμνάσια. Η απάντηση των συμβούλων μουσικής και μερικές σκέψεις.

    Η παιδεία μας εκσυγχρονίζεται. Πρώτο βήμα η κατάργηση του μαθήματος της μουσικής

    Γράφει το μέλος xray
    5 άρθρα στο MusicHeaven
    Πέμπτη 22 Αύγ 2013

    Συρρίκνωση της Μουσικής Διδασκαλίας:  «Το όραμα» για το Νέο Σχολείο;

     

    Αυτός είναι ο τίτλος της επιστολής διαμαρτυρίας που έστειλαν οι σύμβουλοι των καθηγητών μουσικής της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης προς τον Υπουργό Παιδείας για να διαμαρτυρηθούν για τις εξελίξεις στη διδασκαλία του μαθήματος της μουσικής στα σχολεία. Μπορείτε να την διαβάσετε εδώ: http://e-mousikoi.blogspot.gr/

    Τα γεγονότα έχουν ως εξής: Το Υπουργείο έστειλε ένα νέο ωρολόγιο πρόγραμμα στα σχολεία (εννοούμε πάντα τα Γυμνάσια, όπου διδάσκεται η μουσική και όχι τα Λύκεια), σύμφωνα με το οποίο οι ώρες διδασκαλίας της μειώνονται από τρεις, μια την εβδομάδα σε κάθε τάξη δηλαδή, σε μία, μόνο στην πρώτη γυμνασίου. Αυτή δε η μία εναπομείνασα, μπορεί και να μοιράζεται ανάμεσα σε μουσική και γενικότερα καλλιτεχνικά μαθήματα, ή σε κάποια ομιχλώδη προγράμματα που θα γίνονται σε συνεργασία των αρμόδιων καθηγητών με το γυμνασιάρχη.

    Το Υπουργείο φυσικά φρόντισε να στείλει το πρόγραμμα σε μια νεκρή περίοδο, όταν οι καθηγητές δεν είναι στα σχολεία και δεν θα μπορούσαν να αντιδράσουν, αλλά ας το παραβλέψουμε αυτό. Ας παραβλέψουμε επίσης την ανασφάλεια των καθηγητών μουσικής που θα μετατεθούν σε δημοτικά σχολεία, ή αλλού, ας παραβλέψουμε ότι αφορά τα εργασιακά και ας επικεντρωθούμε αμιγώς στα της εκπαίδευσης.

    Είναι γνωστή η φιλολογία περί του προσανατολισμού της εκπαίδευσης, περί της απεχθούς εναρμόνισης με την εξ ίσου απεχθή αγορά, περί της υποβάθμισης του ανθρωπιστικού πνεύματος και της στροφής προς την αντικειμενοστραφή κατεύθυνση, της δημιουργίας τεχνικών και επιστημόνων για τα εργοστάσια των κεφαλαιοκρατών κλπ. Αριστερής απόκλισης επιχειρήματα, που έχουν μεγαλώσει γενιές και γενιές.

    Σε προηγούμενο άρθρο μου, υποστήριξα ότι η μουσική θα πρέπει να ενισχυθεί ως κοινωνική δραστηριότητα που μπορεί να έχει πολλαπλά ανταποδοτικά οφέλη. Τόσο κοινωνικά, όσο και αμιγώς οικονομικά. Έδινα ένα παράδειγμα, τα τουρκικά σήριαλ, που όλα ανεξαιρέτως, έχουν πρωτότυπη μουσική για κάθε μια ξεχωριστή σκηνή. Οι γείτονες έχουν δημιουργήσει μια βιομηχανία τώρα πια, που πουλάει τα προϊόντα της σε όλο τον κόσμο και αμείβεται αδρά γι αυτό, κάνοντας ταυτόχρονα και μια αποτελεσματικότατη προπαγάνδα, ελκύοντας και τουρισμό. Είδατε κάποιο ελληνικό αντίστοιχο; Όχι. Δεν υπάρχει.

    Η μουσική είναι ένα προϊόν που αποφέρει τεράστιο οικονομικό όφελος σε όποιον ξέρει να το διακινήσει, ενώ τα παράπλευρα οφέλη της διακίνησης αυτής είναι τεράστια. Επί πλέον, έχει το πλεονέκτημα ότι δεν χρειάζεται επενδύσεις βιομηχανικού επιπέδου, αλλά αποδίδει έσοδα αυτού του επιπέδου.

    Με αυτό το πνεύμα, η αναβάθμιση των μουσικών σπουδών είναι μια ενδεχόμενη κατεύθυνση πραγματικής εξόδου από την κρίση, με κριτήρια οικονομικά, όπως αυτά στα οποία αρέσκονται οι δανειστές μας και τα οποία σέβονται και δέχονται να συζητήσουν.

    Δυστυχώς αυτή η παράμετρος λείπει εντελώς από την επιστολή των συμβούλων προς το Υπουργείο. Τα επιχειρήματά τους αναλώνονται στην έλλειψη εγκληματικότητας στα μουσικά σχολεία, στην ολοκλήρωση της ψυχικής υγείας των μαθητών με τη βοήθεια της μουσικής και άλλα τέτοια, που κατά τη γνώμη μου αποτελούν το αντίστοιχο της ζητιανιάς προς την ηγεσία του Υπουργείου. Δυστυχώς το ίδιο συμβαίνει και με τους συλλόγους γονέων των μαθητών των μουσικών σχολείων, που επαναλαμβάνουν το ίδιο μοτίβο της καλλιέργειας κλπ κλπ. Δυστυχώς αυτή είναι μια γραμμή επιχειρηματολογίας εντελώς άκαιρη και άτοπη, όσο ενδιαφέρουσα και αν τη βρίσκει κανείς. Οι καιροί απαιτούν αποτελεσματικές λύσεις και σε αυτή την κατεύθυνση δεν έχουμε και πολλές επιτυχίες διαχρονικά. Ίσως να είναι καιρός να αρχίσουμε..

    ΥΓ. Το αποτέλεσμα της σύσκεψης του υφυπουργού με τους συμβούλους, ήταν να ‘κερδηθεί’ μια ώρα παραπάνω, αν και δεν είναι σαφές ακόμη αν θα δοθεί στη Β’ Γυμνασίου, ή κάτι άλλο. Τίποτα όμως δεν είναι σίγουρο ακόμη έτσι κι αλλιώς.

    ΥΓ2. Το νέο πρόγραμμα περιλάμβανε κατάργηση του μαθήματος της τεχνολογίας, και πολλές αλλαγές στις ώρες των άλλων μαθημάτων, αλλά φυσικά εδώ μας ενδιαφέρει ειδικά το μάθημα της μουσικής.





    Γίνε ΣΥΝΤΑΚΤΗΣ

    Αν σου αρέσει να γράφεις για μουσικά θέματα, σε περιμένουμε στην ομάδα συντακτών του ιστορικού, ανεξάρτητου, πολυφωνικού, υγιούς και δημοφιλούς ηλεκτρονικού περιοδικού μας.

    Στείλε το άρθρο σου

    σχολιάστε το άρθρο


    Για να στείλετε σχόλιο πρέπει να είστε μέλος του MusicHeaven. Παρακαλούμε εγγραφείτε ή συνδεθείτε

    #27758   /   24.08.2013, 12:34   /   Αναφορά

    Κάθε απόφαση, κάθε νέο μέτρο , είναι προς το χειρότερο και προσθέτει παρακμή στην παρακμή...


    Το μάθημα της μουσικής κατά ένα μεγάλο μέρος του γινόταν για να γίνεται , οι εκπαιδευτικοί , τα παιδιά ... αδιαφορία , ανοργανωσιά ,ΤΙΠΟΤΑ !


    Αντί να βελτιώσουμε καταργούμε ! Πονάει χέρι , κόψει χέρι ...


    ΦΑΣΙΣΜΟΣ !!!!

    #27759   /   24.08.2013, 13:08   /   Αναφορά

    Όταν πήγα στην Α γυμνασίου αντιμετώπισα με πολύ χαρά και όρεξη το μάθημα της μουσικής...είχα αγοράσει τετραδιάκι με πεντάγραμμο στα οποία γράφαμε νότες και βασικές ασκήσεις πάνω στην ακτίληψη των εννοιων της αξιας ενος μουσικού φθόγγου,του μέτρου,του ρυθμού...από ένα σημείο και μετά όμως απογοητευτηκα όταν διαπίστωσα πως το μάθημα περιορίστηκε σε κάτι που θα μπορούσε να λέγεται απλά ''ιστορία της μουσικής''.


    Κείμενα με βαρύγδουπες,ανακριβείς και πολλές φορές ακαταλαβίστηκες εκφράσεις που έπρεπε απλά να αποστηθίσουμε...απογοητευτηκα και διαπίστωσα πως το επίπεδο διδασκαλίας της μουσικής ήταν όντως φτωχό,20 χρόνια πριν...


    Θεωρώ πως το βιβλίο που δινόταν στα σχολεία της μουσικής για το Γυμνάσιο ήταν επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ...


    Η δημόσια παιδεία πάντα είχε και αντιμετώπιζε προβλήματα...ειδικά όμως στον τομέα της διδασκαλίας της μουσικής αρκετά ΚΑΙ σε επίπεδο προώθησης ενός παιδιού που μπορεί να έχει ιδιαίτερη αγάπη για τη μουσική ή κάποια ιδιαίτερη κλίση...


    Σημείωση:Ανά τα χρόνια δεν ξέρω πως αυτό άλλαξε και επίσης δεν έχω ιδέα τι γίνεται στα μουσικά λύκεια...

    #27760   /   24.08.2013, 13:16   /   Αναφορά

    Όταν πήγα στην Α γυμνασίου αντιμετώπισα με πολύ χαρά και όρεξη το μάθημα της μουσικής...είχα αγοράσει τετραδιάκι με πεντάγραμμο στο οποία γράφαμε νότες και βασικές ασκήσεις πάνω στην αντίληψη των εννοιών της αξιας ενος μουσικού φθόγγου,του μέτρου,του ρυθμού...από ένα σημείο και μετά όμως απογοητευτηκα όταν διαπίστωσα πως το μάθημα περιορίστηκε σε κάτι που θα μπορούσε να λέγεται απλά ''ιστορία της μουσικής''.


    Κείμενα με βαρύγδουπες,ανακριβείς και πολλές φορές ακαταλαβίστηκες εκφράσεις που έπρεπε απλά να αποστηθίσουμε...τίποτα επί της ουσίας για την ανάπτυξη της μουσικής θεωρίας και την καλλιέργεια της μουσικότητας στους μαθητές...πιο dictee ποιο solfege??Tο επίπεδο διδασκαλίας της μουσικής ήταν όντως φτωχό,20 χρόνια πριν...


    Θεωρώ πως το βιβλίο της μουσικής που δινόταν απ τον ΟΕΔΒ στα σχολεία για το Γυμνάσιο ήταν επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ...


    Η δημόσια παιδεία πάντα είχε και αντιμετώπιζε προβλήματα...ειδικά όμως στον τομέα της διδασκαλίας της μουσικής αρκετά...όπως ΚΑΙ σε επίπεδο προώθησης ενός παιδιού που μπορεί να έχει ιδιαίτερη αγάπη για τη μουσική ή κάποια ιδιαίτερη κλίση...


    Σημείωση:Ανά τα χρόνια δεν ξέρω πως αυτό άλλαξε και επίσης δεν έχω ιδέα τι γίνεται στα μουσικά λύκεια...


    Σημείωση:Απέστειλα ξανά το σχόλιο για να κάνω ορισμένες διορθώσεις στο κείμενό μου όπως και για να προσθέσω ορισμένα στοιχεία σε αυτό που θεωρούσα απαραίτητα.


     

    #27761   /   24.08.2013, 14:01

    Το μάθημα της μουσικής στα γυμνάσια είναι πράγματι πιο κοντά σε αυτό που θα μπορούσε να αποκαλείται 'Ιστορία της μουσικής'. Οι περισσότεροι καθηγητές δεν έχουν ηχητικό εξοπλισμό, (καθώς θα έπρεπε να τον μεταφέρουν από τάξη σε τάξη..) και περιορίζονται στην παράδοση και τις γλαφυρές περιγραφές όσων αναφέρονται στο βιβλίο. Σε μερικές περιπτώσεις υπάρχει ένα φορητό CD που παίζει μερικά CD του υπουργείου, καθόλου άσχημα, αλλά ανεπαρκή όπου υπάρχουν.


    Το τωρινό βιβλίο της μουσικής, έχει γραφτεί πρόσφατα, από μια ομάδα .. Κυπρίων μουσικών και μουσικολόγων. Δεν έχω απολύτως τίποτα εναντίον των φίλων Κυπρίων, αλλά οι άνθρωποι έγραψαν ένα έργο που απευθύνεται σε παιδιά που είχαν αρτιότατη και ολοκληρωμένη διδασκαλία μουσικής στο δημοτικό και που προϋποθέτει για το γυμνάσιο την ύπαρξη ειδικής αίθουσας μουσικής, οργάνων, μικροφωνικών εγκαταστάσεων, εργαστηρίων, (!!!) που στη χώρα μας δεν διαθέτουν ούτε τα μουσικά σχολεία.


    Όπως και σε άπειρα άλλα θέματα, η εκπαίδευση στη χώρα μας είναι μακράν πάσης πραγματικότητας. Η απόπειρα κατάργησης ή συρρίκνωσης των ωρών της μουσικής διδασκαλίας, επαυξάνει το συμπέρασμα αυτό και δείχνει τη γενική αμάθεια και μικρόνοια των διοικούντων.


    Κανείς φυσικά δεν τόλμησε να κάνει κάποια νύξη για τα θρησκευτικά (που νομίζω ότι είμαστε από τις λίγες χώρες στον κόσμο που τα διδάσκουμε στα σχολεία, ούτε στην Τουρκία δεν υπάρχει το μάθημα και φυσικά πουθενά στην Ευρώπη από όσο ξέρω (μόνο εμείς και οι Ταλιμπάν)), καθώς θα ξεσηκωνόταν το παπαδαριό και οι λοιποί γνωστοί θεματοφύλακες των αξιών μας.


    ΥΓ. Με χθεσινή ανακοίνωση το Υπουργείο πήρε πίσω όλες τις αλλαγές στο πρόγραμμα και επανέφερε το περυσινό πρόγραμμα χωρίς αλλαγές, άλλη μια εξέλιξη που δείχνει το επίπεδο της σοβαρότητας του σχεδιασμού της παιδείας. Αυτό όμως ακόμη δεν έχει πάει στα κατά τόπους γραφεία και έτσι, όλα είναι ακόμη στον αέρα. 


    #27763   /   25.08.2013, 12:04

    Αγαπητέ x ray πολύ θα ήθελα να ρθω σ έπαφη με αυτό το βιβλίο που συνλεταξαν οι Κύπριοι μουσικολόγοι...θα έχει πολύ ενδιαφέρον από κάθε άποψη...σίγουρα μια από τις κύριες μέριμνες των εκπαιδευτικών θα είναι να καλύψουν τα κενά τις εκπαίδευσης που οι μαθητές δεν έλαβαν στο Δημοτικό...


    Όσο για τον λοιπό ανεπαρκή εξοπλισμό,τι να πω...ας ξεκινήσουμε πρώτα από τα βασικά απαραίτητα οπτικοακουστικά μέσα και βλέπουμε...αν και στην εποχή της αλματώδους προόδου των media θα λεγα πως κακώς δεν έχουν αξιοποιηθεί οι δυνατότητες των Η/Υ και προς αυτή την κατευθυνση...


    Όσο για τη διδαχή των θρησκευτικών,αυτό σηκώνει μεγάλη κουβέντα που μάλιστα είναι κι εκτός θέματος.Θα περιοριστώ να πω πως  κι αυτό το μάθημα έχει τη χρησιμότητά του δεδομένου πως η Χριστιανική κι Ελληνική παράδοση είναι άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους.Η επιπλέον γνώση επίσης δεν είναι μια κακή γνώση.Η λιγότερη όμως σίγουρα είναι.Επιπρόσθετα τα θρησκευτικά στη χώρα μας δεν διδάσκονται με δογματισμό και φανατισμό,ούτε με στόχο να διαμορφωνουν συνειδήσεις ιερού πολέμου όπως συμβαίνει με τους Ταλιμπαν...άρα άστοχη η σύγκριση.Τέλος τα θρησκευτικά και η Ορθόδοξη Χριστιανική θρησκεία ΔΕΝ ταυτίζονται απόλυτα με την  Εκκλησία ή τους εκπροσώπους της(που για πολλούς αποτελούν έναν κεκαλυμένο κερδοσκοπικό οργανισμό)...


    Πολλά μαθήματα διδάσκονται με ανεπάρκειες επίσης.Βλέπε το μάθημα των καλλιτεχνικών,της γυμναστικής ή της οικιακής οικονομίας.Διότι ΔΕΝ θεωρούνται(ίσως κακώς)πρωτεύοντα στην εκπαίδευση όπως θεωρούνται τα μαθηματικά,η έκφραση-έκθεση,η φυσική και τα αρχαία φερειπίν...


    #27765   /   25.08.2013, 20:16   /   Αναφορά

    Εγώ πάλι βλέπω πως γι'άλλη μιά φορά,στίς σχετικές συζητήσεις,η ουσία είναι στ'όνομα και όχι στην ουσία-όπως θα'λεγε και ο συνονοματός μου,οικονομολόγος Αλβέρτος Αρούχ.


    Διότι θεωρώ πως το ζήτημα δέν είναι ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ (θα) διδάσκεται) το μάθημα τής μουσικής στα (γενικά) γυμνάσια (όπου,ώς γνωστόν,φοιτούν και μαθητές που δέν έχουν ούτε κλίση στην μουσική,ούτε μουσικό αυτί,ούτε και γενικώτερο ενδιαφέρον γιά την μουσική),όσο το ΤΙ (θα) διδάσκεται σ'αυτές τίς ώρες.


    Πόσο,άραγε,ενδιαφέρεται κάποιος που σκοπεύει να περάση π.χ.στο τμήμα ναυπηγών μηχανικών τού ΕΜΠ γιά το πώς βρίσκουμε τον τόνο ενός κομματιού απ'τον οπλισμό του,πώς γίνεται μιά πτώση ή μιά μετατροπία,κλπ κλπ;


    Πόσο,άραγε,ενδιαφέρεται κάποιος που σκοπεύει να μπή στο τμήμα βιολογίας τού Πανεπιστημίου Αθηνών,γιά τίς ασκήσεις σολφέζ ή γιά το ποιές είναι οι μορφές συγχορδιών;


    Μήπως οι εν λόγω σύμβουλοι θα έπρεπε να εξετάσουν πρώτα αυτό το θέμα,δηλαδή πώς να προσαρμόσουν την μουσική παιδεία στίς ανάγκες τών μαθητών (που δέν είναι γιά όλους το πώς να μάθουν την θεωρία τής μουσικής αλλά σίγουρα είναι το πώς να αναπτύξουν το αισθητήριο εκείνο που θα τους κάνη να ξεχωρίζουν άν ένα μουσικό κομμάτι έχη ποιότητα ή όχι);Στο κάτω-κάτω,υπήρξαν άνθρωποι ασχολούμενοι με την μουσική,που έγραψαν αξιολογώτατα μουσικά κομμάτια χωρίς να έχουν κάποια σχολική μουσική παιδεία....


    ΥΓ.Στην δική μου εποχή,το μάθημα τής μουσικής ήταν μία ώρα εβδομαδιαίως,γινόταν δέ βάσει ενός "εγκεκριμένου εκ τού υπουργείου" βιβλίο που χωριζόταν σε δύο μέρη:θεωρία "μετά στοιχείων μορφολογίας" τής μουσικής και ιστορία τής μουσικής (τής κλασσικής,εννοείται,διότι jazz και rock ήταν λέξεις κατηραμένες και ερρίπτετο εις την πυράν όποιος τολμούσε να τίς προφέρη).Ουδέποτε οι διδάσκοντες το μάθημα αυτό μουσικοί-διότι ενίοτε μάς το εδίδασκαν και φιλόλογοι-ενδιαφέρθηκαν να μάς διδάξουν τά τής ιστορίας τής μουσικής,αλλά οι "ασκήσεις σολφέζ" έπιπταν επί δικαίους και αδίκους και τραγουδούσαμε άπαντες εις την τάξιν "ντο,ρε,μί,ντο,ντο,μί" ακόμη και άν πολλοί από εμάς απλώς γκάριζαν ώς όνοι....   

    #27772   /   26.08.2013, 16:49   /   Αναφορά

    Φίλε Hastaroth δεν είναι κακό αυτός που βρίσκεται στην ηλικία των 12-18 ετών να γνωρίσει κι άλλες εναλλακτικές μελλοντικής ενασχόλησής του ακόμη κι αν σκοπεύει να γίνει ναυπηγός του ΕΜΠ ή βιολόγος...Αποκλείεις το ενδεχόμενο να καταλάβει πως αγαπάει τη μουσική περισσότερο από τον αρχικό στόχο στον οποίο είχε ταχθεί???


    Κανείς δεν μίλησε για διδαχή ανώτερων μουσικών γνώσεων...αλλά θα ταν εξίσου λανθασμένο και το άλλο άκρο...δλδ μια εντελώς επιφανειακή ''ξεπέτα'' ενός τόσο ευγενούς μαθήματος όπως η μουσική...


    Και κάτι τελευταίο...η εκτίμηση της ποιότητας ενός μουσικού έργου εκτός του ότι δεν διδάσκεται,είναι ένα εντελώς υποκειμενικό θέμα,που διαμορφώνεται από την προσωπικότητα του καθενός....


    Οπότε έρχομαι να συμφωνήσω περισσότερο με την Animista,όσο κι αν εκτιμώ και το δικό σου τρόπο σκέψης κι επιχειρηματολογίας...

    #27774   /   27.08.2013, 10:04

    Φίλε FreddieKrueger,με την ίδια λογική,γιατί να μήν προσθέσουμε στα γυμνάσια γενικής παιδείας και μαθήματα υποκριτικής,σκηνοθεσίας,κινησιολογίας κλπ;Κι'αυτά είναι "ευγενή μαθήματα" και "εναλλακτικές μορφές μελλοντικής ενασχόλησης" κάποιου που αρχικώς σκοπεύει να γίνη ναυπηγός ή βιολόγος.Αποκλείεται δηλαδή να καταλάβη πως αγαπάει το θέατρο ή τον κινηματογράφο περισσότερο από τον αρχικό στόχο στον οποίο είχε ταχθεί;


    Κατ'εμέ,όλα όσα θα έπρεπε να ξέρη από μουσική θεωρία (ώς εγκυκλοπαιδική γνώση) ένας μαθητής γυμνασίου χωρίς καμμία έφεση πρός την μουσική,μπορούν να συνοψιστούν σε δύο ή τρείς διδακτικές ώρες σε όλη την χρονιά.Οι υπόλοιπες θα μπορούσαν ν'αφιερωθούν στην ιστορία τής μουσικής (βιογραφίες και έργο συνθετών κυρίως,αλλά και εξέλιξη/διαμόρφωση τών διαφόρων μουσικών τάσεων) σε μιά "εκλαϊκευμένη" μορφή,χωρίς ο καθηγητής να αναλίσκεται σε τεχνικές λεπτομέρειες.


    Τέλος,η εκτίμηση τής ποιότητας ενός μουσικού έργου μπορεί μέν να μήν διδάσκεται,όμως διδάσκεται ο τρόπος γιά ν'αποκτήση κάποιος το αισθητήριο που θα τού επιτρέπη να διακρίνη μεταξύ ενός ποιοτικού και ενός "κακότεχνου" μουσικού έργου.Ακόμη κι'άν δέν μπορή να αντιληφθή π.χ. το είδος τής αρμονικής ανάπτυξης ενός κομματιού,προφανώς μπορεί να μάθη ν'αντιλαμβάνεται πότε αυτή είναι πλούσια και κεντρίζει το ενδιαφέρον και πότε είναι απλώς ανιαρή.




    #27777   /   27.08.2013, 14:54

    Η μουσική είναι δέντρο με μεγάλο βασικό κορμό(γνώση βασικής θεωρίας,αρχών αρμονίας,βασικων συγχορδιών κτλ)που μπορεί να ερεθίσει το αισθητήριο κάποιων αρχικά που θέλουν να γίνουν δικηγόροι,ναυπηγοί,ηλεκτρολόγοι ΕΜΠ,κτλ και που μέχρι εκείνη τη στιγμή πίστευαν πως δεν έχουν καμμία έφεση στη μουσική.


    Ο κινηματογράφος και το θέατρο είναι μεν ευγενή μαθήματα που υπηρετούν την Τεχνη,ωστόσο όμως θα μπορούσε κάποιος να τα εντάξει σε επίπεδο γενικού λυκείου τουλάχιστον ως ''κλαδιά'' στο βασικό γενικό ''κορμό'' του ''δέντρου 'Εκφραση-έκθεση.Στη διάρκεια της ώρας αυτού του μαθήματος θα μπορούσαν να διεξαχθούν μινι θεατρικές παραστάσεις πάνω σε έργα γνωστών  Ελλήνων η ξένων συγγραφέων.Επίσης να διεξαχθούν ωφέλιμες κι εποικοδομητικές συζητήσεις πάνω στην ιστορία του κινηματογράφου η στο τρόπο που γυρίζεται μια ταινία στο σήμερα.Και πολλές άλλες συζητήσεις πάνω σε θέματα όπως μια αδρή περιγραφή των ειδικών εφφέ στις ταινίες τα οποία μας μετατρέπουν το φανταστικό σε ρεαλιστικό δίνοντας την ψευδαίσθηση του αληθινού...


    Πέρα από αυτό όμως...Πιστευω πως είναι λάθος να βαφτίζουμε από την εφηβική ηλικία με απόλυτο τρόπο τα ταλέντα και τις κλίσεις των μαθητών.Αν κάποιος έχει η δεν έχει έφεση,του αρέσει η δεν του αρέσει η μουσική.Αυτό ίσως του βγει στην πορεία αν του δωθούν τα απαραίτητα βασικά εφόδια.


    Τέλος για να καταλάβει κάποιος αν ένα κομμάτι είναι ενδιαφέρον ή ανιαρό δεν απαιτείται εκπαίδευση.Αρκεί να το ακούσει.Τα συναισθήματα που θα προκύψουν από το άκουσμα του κομματιού θα του βγουν εντελώς αυθόρμητα.Άλλωστε τα ίδια τα μουσικά έργα δεν δημιουργηθηκαν για να απολαμβάνονται μόνο από τους γνώστες...αλλά και από τους παντελώς ανίδεους...


    #27779   /   27.08.2013, 15:04

    Συνοψίζοντας απλά να πω πως η μουσική δεν είναι απαραίτητο να είναι πρωτεύον μάθημα η υποχρεωτικό.Απλά ας αφιερωθούν σε αυτό καλύτερα βιβλία,περισσότερο καταρτησμένο εκπαιδευτικό προσωπικό και σίγουρα ικανές διδακτικές ώρες.Ώστε ο μαθητής να λάβει κάποια εφόδια και να κατανοήσει βασικές έννοιες που θα τον βοηθήσουν αργότερα ΕΦΟΣΟΝ επιλέξει να γίνει μουσικός.Ίσως σωθούν πολλοί από το δρόμο της καταδίκης του να ακολουθήσουν την πεπατημένη του τριπτύχου Πολυτεχνείο-Ιατρική-Νομική η όποιων άλλων δήθεν 'κερδοσκοπικών' η 'τεχνοκρατικο οικονομικών' σχολων τους εχουν επιβληθεί είτε άμεσα είτε με έμμεση πλύση εγκεφάλου από οικογένεια,φίλους,κτλ


    Όταν σου πιπιλίζουν τον εγκέφαλο πως ο μουσικός δεν έχει χρήμα και μέλλον ενώ ο ηλεκτρολόγος μηχανικός έχει τότε τι επιλογές έχεις στην ανώριμη για να ξέρεις τι θες για το μέλλον σου ηλικία των 16 η 17?


    #27805   /   03.09.2013, 11:55   /   Αναφορά

    Το θέμα είναι κατά την άποψη μου να καθοριστεί η μουσική προπαίδεια, κατ'αναλογία με την μαθηματική...

    #28174   /   26.11.2013, 19:44   /   Αναφορά

    Ειναι κριμα να αντιμετωπιζεται η μουσικη σαν μια πολυτελεια ή ενα χομπι και οχι σαν ψυχαγωγια ( αγωγη για την ψυχη ) .