ελληνική μουσική
    837 online   ·  210.851 μέλη

    Διαφορα Head Voice kαι Falsetto ?

    SoundObs
    28.11.2012, 03:35

    Αναρωτιεμαι ,υπαρχει ? Απ οτι εχω ψαξει και εχω διαβασει, και ΑΝ το εχω καταλαβει σωστα ειναι οτι στη head voice οι φωνητικες χορδες ειναι σε επαφη , ενω στο falsetto οχι.. και γι αυτο το λογο δεν μπορει να ενσωματωθει στην κανονικη φωνη γιατι υπαρχει αυτο το break ...που ακουγεται λιγο ασχημα. 

    Εγω για παραδειγμα (λογικα πρεπει να ειμαι τενορος) απο την Ε4 και μετα μεχρι την D5 περιπου μπορω να τραγουδισω με head voice.. και συνεπως να κανω belting και αυτες τις νοτες. Αλλα απο την D5 και πανω , και μεχρι την  C6 , δεν εχω κανεναν ελεγχο και δεν μπορω ευκολα να ξαναεπιστρεψω σε χαμηλοτερες νοτες χωρις να ακουστει αυτο το "break". Οποτε δεν μπορω ευκολα να ενταξω αυτες τις νοτες σε τραγουδια η αν το κανω θα ειναι σε exclamations. Γιατι συμβαινει αυτο? Υπαρχει και δευτερο passagio μεταξυ head voice και falsetto, η τα εχω καταλαβει εντελως λαθος? 

    A ναι επισης να πω οτι ειναι πολυ κουραστικο αυτο για τη φωνη μου και με δυσκολευει αρκετα να ανεβαινω τοσο ψηλα και μαλλον κανει κακο ..αλλα δεν ξερω πειτε μου τη γνωμη σας.

    Θα μου πειτε τι νοημα εχει να πιανεις C6 αν εισαι αντρας, αλλα οκ. Απο περιεργεια.


    GiorgosPapas
    28.11.2012, 17:14

    Απ'οσα γνωρίζω head voice εννοούμε οταν τραγουδάς στη περιοχή απο E4-F4 και πάνω με φωνή που ακούγεται όπως αυτή που μιλάμε (άκου τις ψηλές νότες του παβαρότι). Το φαλσέτο έχει ξεχωριστή λειτουργία και δε ενσωματώνεται. Ωστόσο μπορείς να κάνεις ένα ανοιχτό φαλσέτο (που ακουγεται σαν να φεύγει αέρας) και ένα κλειστό που ακούγεται καθαρό (άκου τον κόντρα τενόρο Jaroussky). Αν δεν έχεις κάνει μαθήματα μου φαίνετα πολύ περιέργο να φτάνεις D5. Μήπως έχεις κάνει λάθος εκτίμηση και έχεις μετρήσει τη φωνή σου μια οκτάβα πανω; Το είχα πάθει και εγώ στην αρχή! Βρές ένα καλό δάσκαλο να σε βοηθήσει και δεν είναι τόσο καλό να πειραματίζεσαι μόνος σου σε περιοχές ακραίες της φωνής.


    SoundObs
    28.11.2012, 17:23
    Ναι εννοειται οτι κ εγω θεωρουσα για ενα διαστημα οτι απλα καταλαβαινω λαθος το pitch και στην πραγματικοτητα τραγουδαω μια οκταβα παρακατω, αλλα οχι. Το εχω διασταυρωσει. D5 δεν ειναι δυσκολο να βγαλω με head voice . Να κανω belting στην D5 ζοριζομαι και δεν μπορω και να την κρατησω και αρκετα χρονια, και με κουραζει κιολας. Με mixed voice αντεχεται. "Απ'οσα γνωρίζω head voice εννοούμε οταν τραγουδάς στη περιοχή απο E4-F4 και πάνω με φωνή που ακούγεται όπως αυτή που μιλάμε (άκου τις ψηλές νότες του παβαρότι)." η φωνη που μιλαμε δεν ειναι head voice βρε συ, chest voice ειναι.. και ο λογος που τραγουδαμε τις νοτες απο E4 κ πανω με head voice ειναι για να μην χρειαζεται να φωναζουμε δυνατα... τοσο λαθος τα εχω καταλαβει ? :/ Mου καταρριπτετε τον κοσμο μου :D
    GiorgosPapas
    28.11.2012, 17:45

    Χρωματικά μοιάζει με τη φωνή που μιλάμε, δεν έχει αυτό τον γυναικείο ήχο του φαλσέτο! Στη πραγματικοτήτα δεν υπάρχουν όρια όπου ξαφνικά σταματάει η chest voice και αρχίζει η head είναι μια διαδικασία που γίνεται σταδιακά. Όταν φωνάζει για να πιάσεις μία νότα δεν διαμορφώνεις το "λαιμό σου" σωστά απλά σπρώχνεις με αέρα απο τα πνευμόνια και ανεβαίνει ο λάρυγγας.

    head voice εννοώ αυτό :

    >

    και αυτό για falsetto:

    align=right>[ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 28-11-2012 17:49 ]


    BAGRATION
    28.11.2012, 20:23

    Mετά από αρκετά χρόνια που διαβάζω συζητήσεις κ βλέπω βιντεάκια πιστεύω οτι δεν υπάρχει καν head voice.

    Εγώ έχω διαπιστώσει ότι άλλοτε ως head voice εκλαμβάνεται το "ενισυχμένο" φαλσέτο και

    άλλοτε το τραγούδι σε ψηλές νότες με αρκετή δόση belting. Ακόμη και ο Παβαρότι φαίνεται να κάνει κάτι παρόμοιο με το belting.

    Kαι από τη δική μου εμπειρία, δεν έχω ποτέ μου αντιληφθεί κατι διαφορετικό πλην των δυο προαναφερθέντων.

    Σορρυ που σας ξενερώνω αλλά το λέω για να μην ψαχνεστε άδικα και σπαταλάτε χρόνο.


    -----------------

    ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΕΨΗ - To blog για την κριτική σκέψη και την επιστήμη...

    [ τροποποιήθηκε από τον/την BAGRATION, 28-11-2012 20:28 ]


    GiorgosPapas
    28.11.2012, 20:28

    Εγώ χρησιμοποιήσα το κλασικό τραγούδι γιατί εκεί τα πράγματα είναι σταθερά. Νομίζω οτι ότι ο Παβαρότι δε κάνει μπελτ στη πρώτη περίπτωση...  είμαι κατά των όρων head voice. Η φωνή αντηχεί συνεχώς σε όλο το σώμα απλά οι υψηλότερες αρμονικές αντηχούν περισσότερο στη ρινική κοιλότητα!

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 28-11-2012 20:33 ]


    BAGRATION
    28.11.2012, 20:43

    Ναι στο τελευταίο συμφωνώ. Έχει σχέση και η εσωτερική ακοή σε αυτό. Δηλ στο που αντιλαμβάνεται κάποιος τη φωνή ανάλογα με το τονικό ύψος ή τη χροιά.  

    Εμένα πάντως το κλασσικό, σε αρκετές φάσεις μου θυμίζει πολύ το belting απλά με διαφορετικό ύφος, με πιο βαθειά χροιά και με πιο χαλαρό τον λάρυγγα.


    GiorgosPapas
    28.11.2012, 22:52

    Επειδή τα της φωνής είναι άγνωστα ακόμα και από τους ιατρούς εγώ πιστεύω στο τρίπτυχο: είναι υγιής ήχος (μπορώ να τραγουδάω έτσι αρκέτα και να μη με ενοχλεί καθόλου) ακούγεται ωράια; ταιριάζει σε αυτό που κάνω; και καθαρίζω :Ρ

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 28-11-2012 22:53 ]


    SoundObs
    28.11.2012, 23:24

    Παράθεση:

    Το μέλος GiorgosPapas στις 28.11.2012, 17:45 έγραψε...
    head voice εννοώ αυτό :

    >

    και αυτό για falsetto:

    >

    [ τροποποιήθηκε από τον/την GiorgosPapas, 28-11-2012 17:49 ]



    αυτο που ποσταρεις για head voice ειναι ουσιαστικα belting/mixing ...

    και αυτο που ποσταρεις για φαλσετο, ειναι αυτο που εννοω εγω σαν head voice. 

    αλλα ειναι και τα 2 απο οπερα που εκει τα πραγματα ειναι αλλιως και δεν εχω ιδεα τι ισχυει εκει.

    βρηκα αυτο , αλλα δεν μου φανηκε ιδιαιτερα κατατοπιστικο

    >

    και ειναι και για αλλο genre.. ποπ/rnb/jazz/soul κτλπ οχι οπερα


    GiorgosPapas
    29.11.2012, 07:58
    ωραία μάλλον το ίδιο λέμε! στη γυναικεία φωνή απλά δεν είναι τόσο εμφανής η διαφορά όπως στις αντρικές... το φαλσετο ειναι ελαφρύ και σου δίνει ελαστικότητα στη φωνή. επίσης είναι κάπως πιο εύκολο να το χειριστής. H head voice θέλει περισσότερη δουλειά και σταδιακή εξέλιξη της!