ελληνική μουσική
    868 online   ·  210.833 μέλη

    απορια σχετικα με διεσεις σε παρτιτουρα

    tallos
    09.04.2013, 23:22

    διαβαζω μια παρτιτουρα και ενω εχει τον οπλισμο στην αρχη εκει που γραφεται το μετρο,  εχει και μια διεση μετα στη μεση του κοματιου περιπου.μπορουν να συμβαινουν και οι δυο περιπτωσεις ;; ;εγω νομιζα οτι η θα ειναι γραμενες οι αλοιωσεις στην αρχη η μπροστα απο καθε νοτα οπου χρειαζεται.


    costaspanag
    09.04.2013, 23:30

    Μήπως είναι μετατροπία. Δηλαδή αλλαγή τόνου (κλίμακας) και οπλισμού, πχ. από Ντο ματζόρε (ή Λα μινόρε), που δεν έχει στην αρχή (οπλισμό) καμμιά δίεση, σε σολ ματζόρε (ή Μι μινόρε), που έχει μία δίεση στο φα.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την costaspanag, 09-04-2013 23:39 ]


    ermolaos123
    10.04.2013, 01:40

    λογικα ναι πρεπει να εχει γινει μετατροπια για κοιταξε αμα υπαρχει διπλη γραμμη μετρου πριν απο την διεση


    amadeuswebern
    10.04.2013, 02:56

    Μετατροπία ή κάποια αλλοιωμένη συγχορδία είναι.


    tallos
    10.04.2013, 10:44
    υπαρχει διπλη γραμμη μετα τη διεση
    Music-ologist
    10.04.2013, 11:39

    Οι διέσεις/υφέσεις δηλαδή ο οπλισμός που μπαίνει στην αρχή υποδηλώνουν την τονικότητα του κομματιού (π.χ. οπλισμός Φα# σημαίνει ότι το κομμάτι είναι είτε Σολ μείζονα, είτε Μι ελάσσονα). Όταν λέμε τονικότητα του κομματιού, εννοούμε ότι το κομμάτι θα αρχίσει και θα τελειώσει στην εν λόγω τονικότητα. Από εκεί και πέρα, στο ενδιάμεσο μπορεί το κομμάτι να κινηθεί και σε άλλες τονικότητες (μετατροπία) ή ο συνθέτης να επιλέξει να βάλει και άλλες "τυχαίες" αλλοιώσεις (δλδ διέσεις, υφέσεις).


    amadeuswebern
    10.04.2013, 16:17

    Παράθεση:

    Το μέλος tallos στις 10.04.2013, 10:44 έγραψε...

    υπαρχει διπλη γραμμη μετα τη διεση

    Αν εννοείς ότι μετά την αλλοίωση υπάρχει διπλή γραμμή και νέος οπλισμός, τότε πρόκειται για μετατροπία σε νέο τόνο. Γιατί δεν μας στέλνεις το συγκεκριμένο απόσπασμα να το δούμε;


    tallos
    10.04.2013, 23:07

    Παράθεση:

    Το μέλος Music-ologist στις 10.04.2013, 11:39 έγραψε...

    Οι διέσεις/υφέσεις δηλαδή ο οπλισμός που μπαίνει στην αρχή υποδηλώνουν την τονικότητα του κομματιού (π.χ. οπλισμός Φα# σημαίνει ότι το κομμάτι είναι είτε Σολ μείζονα, είτε Μι ελάσσονα). Όταν λέμε τονικότητα του κομματιού, εννοούμε ότι το κομμάτι θα αρχίσει και θα τελειώσει στην εν λόγω τονικότητα. Από εκεί και πέρα, στο ενδιάμεσο μπορεί το κομμάτι να κινηθεί και σε άλλες τονικότητες (μετατροπία) ή ο συνθέτης να επιλέξει να βάλει και άλλες "τυχαίες" αλλοιώσεις (δλδ διέσεις, υφέσεις).



    ο οπλισμος ειναι φα διεση,και το τραγουδι ειναι μι μινορε.οπως το ειπες.απο που βγαινει ομως αυτο;


    Music-ologist
    11.04.2013, 00:46

    Η σειρά των διέσεων ( # ) στις κλίμακες είναι: Φα - Ντο- Σολ - Ρε - Λα - Μι - Σι

    Οι μείζονες έχουν πάντα όλες τις διέσεις μέχρι τον προσαγωγέα τους, δλδ την αμέσως προηγούμενη της τονικής νότα. Δλδ Προσαγωγές της Σολ είναι η Φα#. Η Ρε μείζονα π.χ. έχει οπλισμό Φα-Ντο.

    Οι μείζονες/ελάσσονες έχουν ανά ζεύγη τον ίδιο οπλισμό. Κάθε ελάσσονα που βρίσκεται 3η μικρή κάτω από μία μείζονα έχει τον ίδιο οπλισμό με τη μείζονα. Δλδ. Η Ρε ελάσσονα έχει ίδιο οπλισμό με Φα μείζονα. Η Μι ελάσσονα με Σολ μείζονα, κτλ.

    Για σειρά διέσεων, κτλ κοίτα https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%BB%CE%AF%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CE%B1_%28%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE%29

    Χρειάζεται οπωσδήποτε να ρίξεις μια ματιά σε κάποιο εγχειρίδιο θεωρίας. Ίσως βρεις και τίποτα online (και αγγλικά).


    laxesis
    11.04.2013, 12:52

    για να λες οτι είναι στην μι ελάσσονα, υπάρχει κ το ενδεχόμενο η δίεση που βλέπεις στην διάρκεια του κομματιού

    να είναι στην νότα ρε.  ντο-ρε# είναι το τριημητόνιο (χαρακτηριστικό) στην αρμονική ελάσσονα. ουσιαστικά είναι

    το τριημιτόνιο της Μι αρμονικής ελάσσονας. Η δίεση αυτή που σχηματίζει το τριημιτόνιο δεν γράφεται στον οπλισμό.