ελληνική μουσική
    613 online   ·  210.826 μέλη

    Ρυθμική κιθάρα (Χασάπικα μινόρε αρμονικό)

    STEFANOS604
    18.11.2013, 20:29

    ΡΥΘΜΙΚΗ ΚΙΘΑΡΑ { Ρυθμός 2/4)


    https://www.youtube.com/watch?v=ouHHPMtzT6kLink

    >

    Η ρυθμική κιθάρα είναι σημαντική σε μια ορχήστρα αφού δίνει το ρυθμό και την αρμονική βάση στους άλλους οργανοπαίχτες.

    Στη συνοδεία τραγουδιών-μελωδιών πρέπει να ξέρουμε το κατάλληλο μοτίβο το οποίο επαναλαμβάνεται/μέτρο .

    Για την εκτέλεση των ρυθμών πρέπει να γνωρίζεις τα ακόρντα της τονικότητας στην οποία παίζεται η μελωδία να μπορείς να τα τρανσπορτάρεις  όταν η μελωδία αλλάζει τονικότητα και φυσικά να το πούμε , για όσους δεν ξέρουν να διαβάζουν παρτιτούρα, ότι για την εκτέλεση των ρυθμών δεν είναι απαραίτητη η γνώση των νοτών. Μαθαίνοντας τις όμως θα βοηθηθείς τα μέγιστα.

     Το ρυθμικό παίξιμο είναι πολύ σημαντικό και η εξάσκηση του απαιτεί (κάτι που όλοι μας το λέμε όμως λίγοι το εκτελούμε) συνέπεια , υπομονή και επιμονή.

    Σε όλα τα μαθήματα ρυθμικής κιθάρας , που πιθανόν να ακολουθήσουν ,το παίξιμο της κιθάρας γίνεται με πένα.

    Στην αρχή να μάθεις να κρατάς το tempo με το μετρονόμο και πολύ αργότερα , που είναι και το πλέον χρήσιμο στην πράξη, χωρίς το μετρονόμο που είναι και το πιο δύσκολο.

    Ο βαθμός της ταχύτητας ή βραδύτητας με την οποία εκτελούνται οι κινήσεις  του ποδιού , θέση –άρση  ,λέγεται ΡΥΘΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ή ΤΕΜΡΟ.

    Προτείνω να  διαβάστε και το άρθρο ‘’Μετρονόμοι’’ ΕΔΩ :  

    Βλέπετε ότι το συγκεκριμένο τραγούδι στο παρόν video παίζεται από την κάθε ορχήστρα με διαφορετικό tempo αλλά και διαφορετική τονικότητα ανάλογα με τον τραγουδιστή.

    Στην αρχή τραγουδάω εγώ (φυσικά όχι για επίδειξη καλλιφωνίας) απλά  για να σας δείξω πως διαβάζεται το ρυθμικό σχήμα.

     Φορτώστε από το Youtube τα τραγούδια που στο video μου ακούγονται μόνο ενδεικτικά αποσπάσματα για εκπαιδευτικούς σκοπούς:

     ‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από τον  :Μάρκο Βαμβακάρη   σε Cm

    Δείτε ολόκληρο το video 
    ΕΔΩLink

    > :

     ‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από τους : Αλκιβιάδη & Χάρη σε Dm

    Δείτε ολόκληρο το video 
    ΕΔΩLink

    > :

     ‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από τον  :Μπάμπη Τσέρτο   σε Em

    Δείτε ολόκληρο το video 
    ΕΔΩ:Link

    >

     ‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από την  :Βούλα Σαββίδη   σε Gm

    Δείτε ολόκληρο το video 
    ΕΔΩ:Link

    >

     ‘’Όλοι οι ρεμπέτες του ντουνιά ‘’ από την  : Ηρώ Σάϊα  σε Bbm (Σε διασκευή: Ο ρυθμός εδώ είναι 4/4)

    Δείτε ολόκληρο το video  ΕΔΩ :

     

    Παρακάτω παρόμοιο ρεπερτόριο με χασάπικα σε μινόρε αρμονικό και φυσικά με διαφορετικό tempo

     

     

    Σημείωση:

    1. Αν πιστεύετε , σαν αρχάριοι, ότι το video σας βοήθησε , σχολιάστε αν επιθυμείτε παρόμοια μαθήματα και με τους υπόλοιπους ελληνικούς ρυθμούς και προτείνετε  και βελτιώσεις.
    2. ΕΔΩ θα βρείτε όλους τους ελληνικούς ρυθμούς σε ντραμς

        3.   Επίσης Εδώ θα βρείτε μια εμπεριστατωμένη ανάλυση για τους ελληνικούς ρυθμούς του μέλους RETEOS

     

     


    -----------------

    ''Οταν η ψυχή χάσει την αρμονία της τότε η μελωδία και ο ρυθμός βοηθούν να επανέλθει στην τάξη'' Πλάτωνας

    [ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 18-11-2013 20:31 ]

    [ τροποποιήθηκε από τον/την jorge, 18-11-2013 20:51 ]


    Jazz-Guitar
    19.11.2013, 23:54
    Στο 0:06, 0:12 και 0:20 ο ρυθμός "χάνει" λίγο. Είναι επίσης προτιμότερο το μπάσο να εναλλάσσεται με την 5η, πάρα να παίζει μόνο θεμέλιους (ακούγεται μονότονο). Τέλος, σε κάποια σημεία μετά από φράση, "τρως" μέτρα, όπου εάν υπήρχε μπουζούκι θα έπαιζε ανταποκρίσεις.
    freddieKrueger
    20.11.2013, 11:11

    Να συμφωνήσω με τον Jazz Guitar στο σχόλιό του το οποίο είναι και...σχολείο για αρκετούς από μας που μπορεί να χάνουμε το ρυθμό πότε πότε ή να πάιζουμε ένα καπως μονότονο μπασοκίθαρο ορισμένες φορές...

    και να συμπληρώσω τα της φωνητικής σας Κε Στέφανε:Η άρθωσή σας θέλει δουλίτσα μια και ο ακροατής δυσκολεύεται να διακρίνει με άνεση τους στίχους...Επίσης ο ήχος σας αν και είναι γλυκός και μελωδικός δεν αντηχεί σωστά-λάθος τοποθέτηση.

    Κατα τ αλλα είναι ενα όμορφο βιντεακι που θα μπορούσε όμως να επεκταθεί και σ άλλους ρυθμούς 2/4 πχ χασαποσέρβικος,Τσοιφτετέλι,κτλ)όπως και στους τρόπους γεμίσματος των κενών της ρυθμικής κιθάρας από μουσικές φράσεις τύπου σόλο.

     


    STEFANOS604
    20.11.2013, 11:14

    Γιώργο καλημέρα

    Έχεις δίκιο. Ακούγεται μονότονα και το αναφέρω έτσι όπως το λες στην αντίστοιχη περιγραφή στο youtube. Όμως εδώ ήθελα να δείξω το συγκεκριμένο ρυθμικό σχήμα .

    Ενώ η εναλλαγή του μπάσου με την   5η  , ώστε να μη παίζει μόνο το βασικό ακόρντο και να ακούγεται πράγματι μονότονα εξηγήθηκε λεπτομερώς
    εδώ:Link

    > στο video με την κιθάρα ‘’σαν’’ ρεμπετοκιθάρα  αλλά και
    Link
    ">εδώ : ειδικά για το διαφορετικό ‘’πιάσιμο’’ του ακόρντου C ώστε και γι αυτό το ακόρντο να χρησιμοποιούμε  5η  για αποφυγή μονοτονίας.

    Έτσι εδώ αφοσιώθηκα ακριβώς στο ρυθμικό σχήμα προσπαθώντας να μη ξεφύγω και χτυπήσω και την 5η.

    Όσον αφορά το γέμισμα  για να μη ‘’χάνω’’ μέτρα , όταν δεν υπάρχει μπουζούκι για ανταπόκριση χρησιμοποιώ την μπασαδούρα που περιέγραψα αναλυτικά  
    εδώ:Link>

    Φυσικά ο επισκέπτης να δώσει βάση στο τραγούδι όπως το τραγουδούν οι 4 ορχήστρες με διαφορετική τονικότητα εκάστη.

    Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και για δεύτερη φορά έχω εντυπωσιαστεί από το καλό ‘’αυτί’’.


    Jazz-Guitar
    20.11.2013, 14:29

    Παράθεση:

    Το μέλος STEFANOS604 στις 20.11.2013, 11:14 έγραψε...
    Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και για δεύτερη φορά έχω εντυπωσιαστεί από το καλό ‘’αυτί’’.

    Υπερβολές...  Δεν άκουσα κάτι δύσκολο...


    STEFANOS604
    21.11.2013, 17:57

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 20.11.2013, 11:11 έγραψε...

    Να συμφωνήσω με τον Jazz Guitar στο σχόλιό του το οποίο είναι και...σχολείο για αρκετούς από μας ......

    Θα συμφωνήσω απόλυτα. Τα σχόλια του  Γιώργου είναι πάντα μεστά και σε προτρέπουν να συνεχίσεις τη βελτιωση σου.

    Ευχαριστώ για το σχόλιο σου


    freddieKrueger
    22.11.2013, 10:27

    Παράθεση:

    Το μέλος STEFANOS604 στις 21.11.2013, 17:57 έγραψε...

    Παράθεση:

    Το μέλος freddieKrueger στις 20.11.2013, 11:11 έγραψε...

    Να συμφωνήσω με τον Jazz Guitar στο σχόλιό του το οποίο είναι και...σχολείο για αρκετούς από μας ......

    Θα συμφωνήσω απόλυτα. Τα σχόλια του  Γιώργου είναι πάντα μεστά και σε προτρέπουν να συνεχίσεις τη βελτιωση σου.

    Ευχαριστώ για το σχόλιο σου



    Απ το πόστ μου κύριε Στέφανε εκεί εσείς κάνατε focus?Όλο το υπόλοιπο που είναι το ζουμί της επίσήμανσης μου το προσπερνάτε?

    Για σας τα φωνητικά είναι δευτερεύουσας σημασίας?Δεν μπορώ να συμφωνήσω τη στιγμη ππυ στη συνέχεια τοιυ βιντεο παραθέτετε απόσπάσματα άλλων ηχογραφήσεων σε άλλους τόνους.Κι αυτό γιατί η  τονική μεταφορά του κομματιού δεν γίνεται για να εξυπηρετήσει τον κιθαρίστα αλλά τον τραγουδιστή ή εν τέλει ο κιθαρωδός το κάνει για να βελτιώσει το τραγούδι του κι όχι την κιθάρα του.

    Επίσης το άλλο που αναφέρω με τα γεμίσματα.Καλό θα ήταν να τα κάνετε στο συγκεκριμμένο βίντεο κι όχι να παραπέμπετε αλλού.Δεν είναι μόνο ο ρυθμός το θέμα είναι και η μελωδία.

    Τέλος για να μπορεί να θερωηθεί πληρέστερο καλό θα ήταν να μαςγνωρίζατε μέσω αυτού και άλλα είδη ελληνικών ρυθμών σε 2/4.

     


    STEFANOS604
    22.11.2013, 10:43

    Frieddie καλημέρα

    Το αναφέρω ότι δεν τραγούδησα , έστω το μικρό απόσπασμα, για να επιδείξω τη φωνή μου ή να διδάξω φωνητικά αλλά απλά να δείξω το ρυθμικό σχήμα.

    Είπα επίσης ότι δεν έβαλα γεμίσματα ή σόλο γιατί θα αυξανόταν η διάρκεια του video. Πιστεύω τα μικρά video ''βλέπονται''.

    Τα δε παρατιθέμενα αποσπάσματα άλλων ηχογραφήσεων σε άλλους τόνους πιστεύω ότι δίνουν τη δυνατότητα στον κιθαρίστα να συνοδεύσει γυναικείες και ανδρικές φωνές.

    Φυσικά θα ενημερώσω και για  άλλα είδη ελληνικών ρυθμών σε 2/4. Τώρα εργάζομαι στα 2/4 στον Νησιώτικο Μπάλο. Θα τα πούμε σύντομα.

    Ευχαριστώ για το σχόλιο




    Νέες συζητήσεις
    στην ίδια κατηγορία