ελληνική μουσική
    520 online   ·  210.830 μέλη

    Ερωτηση σχετικα με την φωνη.

    vapaboy
    08.12.2013, 16:49

    Καλησπερα παιδια..μια ερωτηση θελω να κανω..ισχυει αυτο που λενε οτι οταν τραγουδας σχεδον καθημερινα φτιαχνει ελαχιστα η φωνη? οποιαδηποτε τραγουδια γενικα μιλαω απλα να τραγουδας

    Ευχαριστω πολυ


    freddieKrueger
    08.12.2013, 20:41

    Γεια σου φίλε μου.

    Ισχύει μόνο με μια βασική προυπόθεση.Πως το κάνεις σωστά.

    Το σύστημα φώνησης που αποτελείται από ένα ζευγάρι πνευμόνια,ένα ζευγάρι φωνητικών χορδών,θωρακικά και κεφαλικά αντηχεία όπως κί ένα ΝΟΥ αν έχει όλα τα επιμέρους αυτά κομμάτια υγιη μπορεί να εκπαιδευτεί να κάνει ΠΑΠΑΔΕΣ.

    Έχει όμως το κακό πως οι συνήθειες φώνησης έυκολα αφομοιώνονται και αποτυπώνονται στο νου μας αποκρυσταλλωμένες.Άρα αν έχουμε συνηθισει λάθος,είναι πολύ δύσκολο να ξεσυνηθίσουμε.Όμως μπορούμε να υιοθετήσουμε και καλές συνήθειες,αναπτύσσοντάς τις.

    Κατά τη διάρκεια της φωνητικης μου εκπαίδευσης η ΦΥΣΙΚΗ αίσθηση παραγωγης ήχου άλλαξε.Κι όταν λέω για παραγωγη ηχου,αναφέρομαι όχι μόνο στο τραγούδι αλλά και στην ομιλία.

    Στην αρχη τραγουδούσα κάθε μέρα,αλλά λάθος.Το αποτέλεσμα ήταν να πηγαίνω τακτικά σε ΩΡΛ με ήπιες λαρυγγίτιδες και μια φορά παραλίγο να δημιουργήσω και ''κάλο'' στις φωνητικές μου χορδές.

    Μετά άλλαξα τρόπο.Περιόρισα τη φωνητική έκταση σε μια περίπου οκταβα που ξακινουσε στον ανετο τονο ομιλιας μου.Εκανα ασκησεις αναπνοης και τοποθετησης της φωνης.Επισης εκανα ΟΡΘΟΦΩΝΙΑ.

    Έτσι βελτίωσα πρώτα την ομιλούσα μου φωνή και κατόπιν έμαθα να λέω απλά τραγουδάκια,όπως παιδικές μελωδίες κάποια εύκολα κάλαντα κτλ.Που και που άγγιζα και άλλο ρεπερτόριο πχ μοντέρνο,αλλά σε τραγούδια που είχαν περιορισμένη έκταση.

    Μερικά απ αυτά είναι ''Αγαπάω κι αδιαφορώ'' του Νικόλα 'Ασημου ''Παραμύθι με λυπημένο τέλος'' του Μίλτου πασχαλίδη,κτλ ΟΛΑ φυσικά ρηγμένα αρκετά χαμηλά κι ΟΧΙ στον τόνο του καλλιτέχνη.Πχ το ''αγαπάω κι αδιαφορώ'' από Βm στην αρμονία της κιθάρας.

    Για να μη μακρυγορώ άλλο και για να σου δώσω κι εσένα μια ακριβη εικονα φιλε μου,θα γράφω το εξης για κατακλειδα.

    Αν το κανεις σωστα,δλδ με μια απλη εισπνοη(οση ειναι αρκετη για να μυρίσεις ένα μυρωδάτο λουλούδι)να μπορείς να τραγουδήσεις τις ζητούμενες νότες με άνεση που σε κάνει να θες αυθόρμητα να χασμουρηθείς,τότε ναι τραγουδα.

    Αν το κανεις λαθος,δλδ να χρειαζεται να βαλεις εστω και μικρη δυναμη για να πιασεις μια νοτα,αν παραγεμιζουν αερα τα πνευμονια σου η παραφουσκωνεις το θωρακα σου ενω τραγουδας,η ''φωναζεις'',και το κυριότερο ΠΟΝΑΣ κατα  η μετα το τραγουδι στο λαιμο σου η βραχνιαζεις τοτε ΣΤΟΠ.Το κάνεις λάθος.Κι αν συνεχίσεις θα καταστρέψεις τη φωνη σου.

     


    -----------------

     

     

    [ τροποποιήθηκε από τον/την freddieKrueger, 08-12-2013 20:54 ]


    vapaboy
    09.12.2013, 13:59

    Σε ευχαριστω παρα πολυ για τον χρονο που αφιερωσες..το εκτιμω.

    Λοιπον για να σε κατατοπισω με το τι ακριβως γινεται θα σου πω μερικα πραγματα για μενα να καταλαβεις.
    Ειμαι 20 και τραγουδαω χρονια (στο σπιτι βεβαια) τραγουδια της αρεσκειας μου..λαικα συνηθως
    Παντα ακουγα και θαυμαζα το βιμπρατο..αλλα δεν μπορουσα να το καταφερω..δεν σταματουσα να το δοκιμαζω και να το προσθετω σε καθε τραγουδι ειτε ειναι αναγκαιο ειτε οχι..το εκανα με λιγα λογια για εξασκηση για μενα..μπορω να σου πω με σιγουρια οτι εχω καταφερει ως τωρα που μιλαμε..και βγαζω βιμπρατο μην φανταστεις τρελα πραγματα και με μεγαλη διαρκεια..αλλα κατι κανω..εχω ενα φιλαρακι που εχει κανει φωνητικα σε ωδειο..και ετυχε μια μερα να με ακουσει..και μου λεει οτι εχω καλα στοιχεια να μαθω μια μερα να τραγουδαω σωστα. Επισης σε αυτο που ανεφερες οτι παιρνω ανασα ιση να τραγουδησω τις ζητουμενες νοτες αυτο ακριβως κανω ποτε δεν ζοριστικα γιατι απο μονος μου εβλεπα οτι με το να ζοριζομαι δεν θα με κανει καλυτερο..και ετσι το πηγαινα σιγα σιγα..απο γυρισματα κατι εχω παλι σε χαμηλο βαθμο αλλα οκ..τελος θα ηθελα να σε ρωτησω γιατι γινεται αυτο με το χασμουρητο το οποιο μου συμβαινει οντως και ειναι πολυ ενοχλητικο και αν διορθωνεται.

    Σε ευχαριστω εκ των προτερων.


    freddieKrueger
    09.12.2013, 17:26

    Καλησπέρα φίλε μου...

    Λοιπόν,το χασμουρητό ΔΕΝ είναι ανεπιθύμητο.Ίσα ίσα που το θέλουμε γιατί έτσι ανοίγει ο λαιμός κι επιτρέπει στη φωνη μας να φτασει στα αντηχεια της με ασφαλεια και να ακουστει σωστα...

    Από εκεί και πέρα αναφέρεις 2 όρους που θεωρώ πως κάποιος αρχάριος μπορεί ΜΟΝΟ ακουστικά να μιμηθεί.

    Vibrato.Το αληθινό vIbrato παράγεται απ την ταχύτατη εκούσια κάθοδο-άνοδο του λάρυγγα ενώ παράγει φωνή.Φαντάσου το λάρυγγα να πηγαίνει πάνω κάτω σαν ανάρτηση αυτοκινήτου όταν συναντάει λακούβες...τότε είναι που παράγεται ένας ήχος φυσικά και όμορφα διακοπτόμενος...

    Επίσης σε μια κορώνα,σε μια χρονικη ΕΚΟΥΣΙΑ παράταση κάποιας νότας,ΧΩΡΙΣ εμείς να κάνουμε τίποτε άλλο,αρχίζει ο ήχος να ''αυξομειώνεται'' ελαφρα σε συχνοτητα παράγοντας ένα φαινόμενο που μοιάζει με μικρογραφ'ια vibrato.

    Η υπερβολική χρήση πάντως αυτης της τεχνικης ή της απομίμησής της,δλδ της φωνης που παραγεται ειτε με ΕΚΟΥΣΙΟ τρεμόπαιγμα της φωνής,είτε με άλλες τεχνικές πχ άνοδος και κάθοδος σαγονιού,σαν να ''τουρτουρίζουμε'' απ το κρύο υποβαθμίζει την ποιότητα του τραγουδιού.Η απομίμηση μάλιστα λέγεται tremolo κι όχι vibrato.

    Ενας αρχάριος,κι ως αρχάριο εννοω αυτον που θελει σοβαρα να ξεκινήσει να μελετά τραγούδι,πρέπει να έχει ως κύριο μέλημα να τραγουδά άνετα συνεχείς ήχους με leggato,δλδ ''δεμένους ηχητικά με μια ομολή ''ηχογραμμή'' μετάβασης.

    Γυρίσματα.Τα γυρίσματα στη φωνή πρέπει να γίνονται με ακρίβεια ακολουθώντας όλη τη μελωδική γραμμή,με όμορφο ''δεμένο'' leggato Τρόπο.Όταν μια φωνή μαθαίνει να τραγουδά καλό είναι να τα αποφυγει.

    Δύσκολα γυρίσματα υπάρχουν στο Δημοτικό τραγούδι,στα Ηπειρώτικα,κτλ.

    Πιστευω πως τα παραπανω αποτελουν υλικο για μια πιο εξειδικευμενη μελετη ΑΦΟΥ καποιος εχει ηδη προχωρησει.

    Μπορείς να μου στείλεις σε ΠΜ ένα ηχητικό δείγμα της φωνής σου φίλε μου,αν θες να σου πω μια πιο ακριβη και ίσως πιο επιβοηθητική γνώμη?


    vapaboy
    09.12.2013, 20:08

    Σε ευχαριστω παρα πολυ και παλι καλε μου φιλε.

    Μια ερωτηση ακομη. Δηλαδη το βιμπρατο παραγεται απο μονο του και οχι οικειοθελως? Ερχεται με την χρονια εξασκηση τις φωνης και εμφανιζεται απο μονο του? Εννοω δεν πρεπει πανω στον στιχο να ''βοηθησεις'' την φωνη για να βγει? Παντως σε μενα οταν κανω εστω αυτο το παρομοιο βιμπρατο ουτε το σαγονι παιζει ουτε σαν τρεμουλο ακουγεται..αντιθετως εχω παρατιρισει οτι το λαρυγγι μου πηγαινει πανω κατω με ακουνητο το σαγονι.

    Και οταν λες leggato..για επεκτεινετο γιατι ειμαστε και αρχαριοι :)

    Οσον αφορα το δειγμα με μεγαλη μου χαρα..θα βρω ελευθερο χρονο λογο δουλειας και θα σου στειλω βεβαιως.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την vapaboy, 09-12-2013 20:15 ]


    freddieKrueger
    09.12.2013, 22:18

    Το κανονικό και με το νόμο vibrato παράγεται εκούσια στις προχωρημένες σε τεχνική φωνές φίλε μου.

    Όταν κάποιος έχει προχωρήσει πολύ στον τομέα του τραγουδιού είναι σε θέση να το ελέγχει απόλυτα με την εκούσια ταχυτατη κάθοδο άνοδο του λάρυγγα.

    Σε λιγότερο προχωρημένες φωνές μπορεί να συμβεί άθελά σου μόνο με την εκούσια παράταση μιας νότας σε κορώνα.

    Όμως δεν θα πρεπε να σε απασχολεί το Vibrato στην αρχή.

    Ψάξε στο φόρουμ μας ή και στο προφίλ μου σε παλιότερα ποστ προτείνω ορισμένες βασικές και πολύ καλές ασκησούλες για τη ανάσα και τοποθέτηση της φωνής.

    Πρόχειρα σου δίνω κάπια χρησιμα λινκς

    http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=19673

    και

    http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=26834

    Τραγουδάμε λεγκάτο όταν οι νότες μας είναι συνδεδεμένες ομαλά σε μια ανάσα.

    Στακατο αντιθετα ειναι οταν ''χτυπάμε'' στιγμιαία τις νότες κι από νότα σε νότα μεσολαβούν παύσεις.