ελληνική μουσική
    837 online   ·  210.851 μέλη

    Δάσκαλοι και ωδεία

    alexzed
    22.05.2014, 20:31

    Γεια σε όλους!

    Θα ήθελα να ρωτήσω αν γνωρίζει κάποιος να μου πει ποια είναι τα οφέλη για έναν δάσκαλο όταν φέρνει μαθητή του στο ωδείο. Προσωπικά κάνω κάποια χρόνια ιδιαίτερα. Μέχρι πριν λίγο καιρό ήμουν πολύ ευχαριστημένη μέχρι που άρχισε να γίνεται φορτικός και να με πιέζει να δώσω κατατακτήριες για να μπω σε ωδείο. Έκανα μία έρευνα στις τιμές και γνωρίζω ότι είναι πολύ ακριβά (τουλάχιστον για μένα) και το χειρότερο είναι ότι κάθε μήνα θα πρέπει να δίνω πολλά λεφτά για τρία χρόνια μέχρι το πτυχίο (δεν θα πω για εγγραφές, εξετάσεις και εξέτασεις για το πτυχίο!). Γνωρίζω επίσης ότι ο δάσκαλος θα παίρνει σχεδόν τα μισά λεφτά σε σχέση με αυτά που παίρνει στο ιδιαίτερο στην περίπτωση που μπω σε ωδείο. Έχω αρχίσει να αμφιβάλλω για τον δάσκαλό μου. Τον χρόνο που πέρασε ένιωθα ότι προετοιμάζομαι συνεχώς για εξετάσεις, κάτι το οποίο με κούρασε αρκετά ενώ εγώ το μόνο που θέλω είναι απλά να παίζω μουσική. Μήπως γνωρίσει κάποιος ή έχει ακούσει κάτι για το συγκεκριμένο θέμα;

    Ευχαριστώ


    Nandia2
    22.05.2014, 22:17

    Αν σκοπεύεις να πάρεις πτυχίο, είναι απαραίτητο να γραφτείς σε ωδείο ή έστω να πληρώνεις δικαιώματα σε αυτό για να μπορείς να δίνεις εξετάσεις. Αν δε σε ενδιαφέρει να πάρεις πτυχίο, συνεχίζεις με ιδιαίτερα, απλώς οι γνώσεις που αποκτάς δε φαίνονται κάπου.


    alexzed
    23.05.2014, 14:22
    Σε ευχαριστώ για την απάντησή σου όμως αυτό είναι κάτι που γνωρίζω ήδη. Το θέμα που ήθελα να θίξω είναι διαφορετικό.
    Nandia2
    24.05.2014, 02:16

    Αν αναφέρεσαι στα οφέλη, μεγαλύτερο κέρδος έχει ο δάσκαλος όταν κάνει ιδιαίτερα, γιατί ένα μέρος των χρημάτων δεν το κρατά το ωδείο. Είναι καλό βέβαια για δασκάλους να συνεργάζονται με ωδεία, γιατί κάποιο ωδείο μπορεί να τους γράψει και κάποιον καινούριο μαθητή, μπορεί κάποιος να δημιουργήσει τάξη σε ωδείο, αλλά δε σημαίνει αυτό πως ο δάσκαλός σου στο προτείνει επειδή έχει κάποιο κέρδος, γιατί αν σου απομένουν μόνο τρία χρόνια για πτυχίο και θέλεις να το πάρεις, υπάρχουν και κάποια υποχρεωτικά θεωρητικά μαθήματα που πρέπει να παρακολουθήσεις σε ωδείο, επομένως είναι κάτι που σε κάθε περίπτωση οφείλει να σου πει.


    XrysaOikonomaki
    25.09.2014, 00:00
    Προφανώς αξίζει τον κόπο να πάρεις πτυχίο, γι'αυτό ο δάσκαλός σου σε έβαλε σε αυτή τη διαδικασία. Για να έχεις μόνο τρία χρόνια για το πτυχίο, αυτό σημαίνει ότι έχεις φτάσει σε ένα πολύ καλό επίπεδο. Δηλαδή προφανώς τόσα χρόνια μελετάς με αποτέλεσμα ο δάσκαλός σου να πιστεύει σε σένα. Τον δάσκαλό σου δεν τον συμφέρει να μπεις σε ωδείο από οικονομικής άποψης. Σίγουρα πιστεύει σε σένα ότι αξίζεις να προχωρήσεις παραπέρα. Πέρα από το οικονομικό, που είναι "βαρύ" στις εποχές μας, χρειάζεται να δεις εσύ πως νιώθεις σχετικά με τη μουσική. Θέλεις απλά να παίζεις στο σπίτι σου και δεν σε ενδιαφέρει κάτι παραπάνω ή μήπως τελικά κάπου μέσα σου θα ήθελες να προχωρήσεις πιο σοβαρά; Νομίζω η νευρικότητα που έχεις προέρχεται από εσωτερικές ανασφάλειες και ίσως επειδή δεν είχες φανταστεί ότι θα έφτανες στο επίπεδο που είσαι. Όπως και να έχει, καλό είναι να δεις τι θέλει η καρδιά σου και από εκεί και πέρα τα υπόλοιπα λύνονται.
    klapatas
    13.05.2015, 12:21
    αν δε σκοπευεις να πας για πτυχιο ειναι αχρηστο ειναι αχρηστο να γραφτεις σε ωδειο. επιπλεον με εξαιρεση το ωδειο αθηνων και το κρατικο θεσσαονικης, τα πειροσσοτερα ωδεια ειναι μαγαζακια που σε βλεπουν σαν πελατη. το λεω εγω που διδασκω 20 χρονια σε ωδεια, απλα τα ωδεια που διδασκω δεν ειναι ετσι ασφαλως. ειναι ομως η τρομερη μειοψηφεια. αν εχεις χημεια με το δασκαλο σου συνεχισε με αυτον, αν φτασει η στιγμη που θα χρειαστεις ωδειο θα στο πει και ο ιδιος, αλλωστε αν πας για πτυχιο πρεπει να κανεις σολφεζ, αρμονια, θεωρια, ιστορια, χορωδια, πρακτικο διδασκαλιο, νικτε, μουσικη δωματιου κλπ. ουτως η αλλως αυτα γινονται μονο στο ωδειο. οικονομικα ο δασκαλος σου θα παιρνει πολυ λιγοτερα απτο ωδειο απο οσα του δινεις εσυ, οποτε αποκλειεται να θελει να σε γραψει για οικονομικους λογους. τι ταξη εισαι ακριβως?
    natassa1911
    13.09.2015, 14:55

    Ο αριθμός των πτυχίων που έχει δωσει κάθε καθηγητής ,έχει σχέση με τη σύνταξή του. (και τη φήμη του βέβαια). Αν είσαι 100% σίγουρη οτι δεν θα σου άρεσε να ασχοληθείς επαγγελματικά με τη μουσική, δεν έχεις λόγο να τό κάνεις. Αν θελήσεις να πάρεις πτυχίο ή δίπλωμα εκτός από το όνομα καθηγητή που θα υπογράψει το πτυχίο μετράνε και τα ονόματα στην επιτροπή. Αυτός που θα κοιτάξει το δίπλωμα ή το πτυχίο σου αλλιώς θα μετρήσει ενα αριστα παμψηφει ή ένα βραβείο που έχει δωσει μια επιτροπή που αποτελείται από γνωστα ονόματα. 


    DanaeAthanasiadou
    15.09.2015, 09:59

    Παράθεση:

    Το μέλος natassa1911 στις 13.09.2015, 14:55 έγραψε...

    Ο αριθμός των πτυχίων που έχει δωσει κάθε καθηγητής ,έχει σχέση με τη σύνταξή του. (και τη φήμη του βέβαια). Αν είσαι 100% σίγουρη οτι δεν θα σου άρεσε να ασχοληθείς επαγγελματικά με τη μουσική, δεν έχεις λόγο να τό κάνεις. Αν θελήσεις να πάρεις πτυχίο ή δίπλωμα εκτός από το όνομα καθηγητή που θα υπογράψει το πτυχίο μετράνε και τα ονόματα στην επιτροπή. Αυτός που θα κοιτάξει το δίπλωμα ή το πτυχίο σου αλλιώς θα μετρήσει ενα αριστα παμψηφει ή ένα βραβείο που έχει δωσει μια επιτροπή που αποτελείται από γνωστα ονόματα. 





    Οι καθηγητές στα ωδεία είναι ωρομίσθιοι, που σημαίνει πως πληρώνονται με την ώρα. Και αυτό είναι που καθορίζει τη σύνταξη του καθηγητή. Το πόσα πτυχία έχει δώσει ο κάθε καθηγητής ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ με τη σύνταξη που θα πάρει. 

    Με τη φήμη του επίσης δεν έχει σχέση, γιατί μπορεί ένας μέτριος καθηγητής να δίνει πτυχία από δω και από κει σε άτομα που δεν τα αξίζουν ( και που πληρώσαν για να τα πάρουν και γνωρίζουμε όλοι πολλές τέτοιες περιπτώσεις, τουλάχιστον όσοι ασχολούμαστε επαγγελματικά με τη μουσική ) κι ένας εξαιρετικός καθηγητής ( ακριβώς γιατί θέλει να προστατεύσει το καλό του όνομα), να βγάζει πολύ δύσκολα μαθητές για πτυχίο. Και λέγοντας βγάζει, εννοώ να προτείνει ( γιατί αυτή είναι η σωστή ορολογία ).

    Η φήμη του κάθε καθηγητή εξαρτάται από τον ίδιο ως μουσικό ( αν είναι καλός στο όργανο που διδάσκει) αν έχει παίξει σε συναυλίες, με ποιούς έχει παίξει κλπ. Και κατόπιν από τους μαθητές του, αν πηγαίνουν άτομα στο ωδείο που διδάσκει και ζητούν να κάνουν μάθημα με αυτόν, αν οι γονείς είναι ευχαριστημένοι από τη δουλειά που κάνει με τα παιδιά τους, αν τα παιδιά τον αγαπούν, αυτά είναι που χτίζουν φήμη.
    Μπορεί να περάσουν 1000 μαθητές από τα χέρια σου, αλλά 1-2 θα πάνε για πτυχίο ή δίπλωμα, οι περισσότεροι μαθαίνουν ένα όργανο για τη χαρά της μάθησης και για να περνάν ευχάριστα την ώρα τους. Το θέμα είναι οι περισσότεροι, όταν περάσουν τα χρόνια και δε κάνουν πλέον μάθημα μαζί σου, κάθε φορά που θα πιάνουν το όργανο να σε θυμούνται με αγάπη.