ελληνική μουσική
    664 online   ·  210.851 μέλη

    Σύνδεση ηλεκτροακουστικής με μικροφωνική

    musikos3a
    14.09.2014, 16:34

    Έχω μια καλή ακουστική κιθάρα και χρειάζομαι ενίσχυση για μερικές περιπτώσεις που παίζω σε συγκρότημα σε εκδηλώσεις . Επειδή δεν θέλω να την τροποποιήσω ανοίγοντας τρύπες για να βάλω το βύσμα μου συστήθηκε να αγοράσω :

    Ή ένα μαγνήτη που να μπαινοβγαίνει εύκολα στο στόμιο της κιθάρας με το καλώδιο εξωτερικό ή ένα εξωτερικό κρύσταλλο με κάποιο είδος αυτοκόλλητης πλαστελίνης επί του καπακιού της κιθάρας

    Ο μαγνήτης (δεν γράφει μάρκα)  μου συστήθηκε από το κατάστημα για πολύ καλός για την τιμή των 19 ευρώ και η κάψα SAMWOO T-2 για 20 ευρώ. Τα αγόρασα. 

    Δοκιμάζοντας τα σ’ ένα ενισχυτή ,Fender αν θυμάμαι καλά, γνωστού μου μπουζουξή διαπίστωσα ότι ο μεν μαγνήτης αποδίδει ενώ η κάψα όχι τόσο καλά (μου είπαν ότι για απόδοση απαιτείται και ένας προενισχυτής ‘’πούρο’’ )

    Έτσι όπως είναι  αν τα συνδέσω το μαγνήτη ή ην κάψα σε κονσόλα , θα έχουν απόδοση;


    STEFANOS604
    14.09.2014, 19:13

    Το έχω ξαναγράψει πολλές φορές , δεν μπορείς να συνδεθείς απ’ ευθείας στην κονσόλα καθώς δεν ταιριάζουν τα επίπεδα στάθμης .

    Για μένα, η πλέον  κατάλληλη , σωστή  και πιο αποδοτική σειρά σύνδεσης , με κονσόλα ,για το μαγνήτη ηλεκτρικής ή ηλεκτροακουστικής είναι η συνδεσμολογία:

    • Μαγνήτης DI Box παθητικό (χωρίς ενσωματωμένο προενισχυτή) – προενισχυτής – Mic Input Κονσόλας .

    ή καλύτερα:

    • Μαγνήτης DI Box ενεργητικό (διαθέτει ενσωματωμένο προενισχυτή)  – Mic Input Κονσόλας

    ή ακόμα καλύτερα :

    • Μαγνήτης Κονσόλα (ο προενισχυτής της κονσόλας διαθέτει ενσωματωμένο DI Box

      

    Εγώ θα σου σύστηνα να αγοράσεις ένα ‘’πούρο’’ για τον κρύσταλλο κι ένα DI αν δεν έχει (εξωτερικό ή ενσωματωμένο στην κονσόλα) η ορχήστρα που θα παίξεις.

    Το αποτέλεσμα βέβαια ίσως δεν σε ικανοποιεί αρκετά  ο ήχος όμως ενισχύεται αρκετά καλά στην κονσόλα .

    Όμως δεν μπορεί να συγκριθεί με την ενίσχυση και ποιότητα που δίνουν οι έτοιμες κιθάρες με το piezo στον καβαλάρη (ή να δώσεις εσύ την κιθάρα σου σε μάστορα για τοποθέτηση piezo κάτω από τον καβαλάρη) .

    Εγώ παλιά είχα αγοράσει (30 ευρώ) το piezo με 2 κάψες Shadow 712 με καλά αποτελέσματα σε φορητό ενισχυτή Yamaha και στον Roland ρεύματος.

    Συνήθως οι ηλεκτρακουστικές πουλιούνται με τον κρύσταλλο τοποθετημένο αθέατα κάτω από τον  καβαλάρη και λόγω χαμηλής στάθμης και με ενσωματωμένο στην κιθάρα προενισχυτή.

    Για τον μαγνήτη χρησιμοποιείται ο προενισχυτής της  κονσόλας .

     

    Αν λοιπόν θέλεις να συνδεθείς κατ'ευθείαν στην κονσόλα :

    • Ένας μαγνήτης active είναι το πρέπει.
    • Αν όμως έχεις DI box ή αν παίζεις σε ενισχυτή κιθάρας τότε μαγνήτης passive.

      Εγώ χρησιμοποιώ :
    • τον LR passive Baggs ( αν θυμάμαι καλά γύρω στα 140 ευρώ) για τον Roland ενισχυτή κιθάρας μου
    • Ταυτόχρονα έχω τοποθετήσει και piezo σε κάψες (Μόλις μπορέσω να βγάλω φωτογραφίες θα σας τα δείξω)
    • και ένα καλής ποιότητας DI (ανήκει σε κιθαρίστα της ορχήστρας) όταν συνδέομαι σε κονσόλα.

    Ο καλύτερος τρόπος για να έχεις και την ακρίβεια ενός μαγνήτη και την ακουστική της κιθάρας είναι να μιξάρεται το σήμα από το pickup (μαγνήτη ή piezo) με το σήμα ενός μικροφώνου.

    Αρκετές ακουστικές έχουν και πιεζοηλεκτρικό κρύσταλλο και μικρόφωνο μέσα στο σκάφος της κιθάρας

    Σκέψου το την επόμενη φορά που θες κάτι καλό να αγοράσεις –αν έχεις το βαλάντιο. Δείτε το άρθρο μου ΕΔΩ :

    Πιστεύω να ξεδιάλυνα και όχι να περιέπλεξα τα πράγματα γι αυτό ζήτησα να ποστάρεις σε ξεχωριστό thread.


    delta66
    15.09.2014, 02:31

    Αντε να σου πω κι εγω τα "μυστικα" μου.

    Αφου λες οτι εχεις καλη ακουστικη θα αξιζει και ενα αναλογο ηλεκτρικο συστημα.

    Μια καλη και συγκριτικα (value for money) οικονομικη και δοκιμασμενη προταση με αψογα αποτελεσματα, οπου δεν χρειαζεται σοβαρη επεμβαση στην κιθαρα (δεν τρυπας την κιθαρα), απλα πρεπει να μπει ενας καλος κρυσταλος κατω απο το καβαλαρη (γινεται μια μικρη τρυπουλα απο το μαστορα κατω απο τον καβαλαρη για να περασει το καλωδιο του κρυσταλου μεσα στο σωμα, και βγαινει απο το στηριγμα για τη ζωνη της κιθαρας, οπου αντικαθισταται απο ενα που ειναι και υποδοχη βισματος)

    Μετα το στελνεις με ενα καλο καλωδιο σε εξωτερικο προενισχυτη, με δυνατοτητα "δυναμικης" ρυθμισης στο EQ και εχει και DI out μεσω XLR βισματος και ανεξαρτητη εξοδο για κουρδιστηρι (οπου βαζω ενα τετοιο γιατι ειναι πιο αξιοπιστο και ακριβες στις μεγαλες εντασεις απο τα "μανταλακια" που βαζουν στο headstock)

    Εχει φυσικα και εξοδο jack, αλλα δεν ειναι το ιδιο ποιοτικα αποδοτικη και χρειαζεται και DI.

    Για τα λεφτα του ειναι εξαιρετικο.

    Δεν ξερω αν σε παιρνει οικονομικα να το φτιαξεις ετσι το συστημα, αλλα σε αυτα τα χρηματα (συγκριτικα με αλλες λυσεις, ειναι λιγα τα χρηματα) αλλα τα αποτελεσματα ειναι πολυ μεγαλυτερης αξιας.

    Λειτουργει και με 9V μπαταρια και με ac/dc τροφοδοτικο, αλλα πιο ευκολο (και οικονομικο) και αποδοτικο σε ηχο, ειναι να δουλεψει με Phantom power απο την κονσολα μεσω της συνδεσης XLR (χωρις DI φυσικα).

    Δεν εχει effects φυσικα.

    Το προτιμω απο το B-Band A3 Sidemount που εβαλα στη 12χορδη και το μετανοιωσα, εκτος του οτι κοστισε και τα διπλα η ολη εργασια και τα εξαρτηματα.

    (θα το καταργησω και θα χρησιμοποιω με A/B BOX το fishman και για τις δυο στο live)

    Αυτο το συστημα λοιπον χρησιμοποιω για την ακουστικη μου, που την εκανα ηλεκτροακουστικη* για τα LIVE. Χρησιμοποιω απο εφφε, μονο ελαχιστο reverb απο την κονσολα.

    *Την πηρα σκετη ακουστικη λογω κυριας χρησης σε ηχογραφησεις, αφου ειχε καλυτερο ηχο απο τις ηλεκτροακουστικες, ιδιο μοντελο. Βαζω απλα ενα sound hole cover γιατι εχει πιο λεπτο καπακι η σκετη ακουστικη για να παλλεται καλα στην ηχογραφηση, αλλα συντονιζει πιο ευκολα στο live αν υπαρχουν δυνατα monitor (οπως εγω που συνηθως ακουω απο δυο monitor, stereo) και δεν χρησιμοποιουνται in ear monitor. Το hole cover βοηθαει πολυ.

    Και φυσικα πρεπει να εχω τοποθετημενο το fishman καπου ψηλα διπλα μου, για να μπορω να το χειριζομαι αν χρειαστει. (βασικα για να κλεινω το volume οταν την αφηνω)

    Εδω στη φωτο φαινεται το στησιμο. Δεξια πανω στο Flight case εχω τον fishman.

    Για να μην ειμαστε μονο λογια, εδω καποια βιντεο που το χρησιμοποιω


    Link

    " target="_blank">>

    Στο 2ο (Ο ηθοποιός) ακουγεται πιο μπροστα στη μιξη.

    (Αν το παρεις ειδοποιησε με να σου πω κι αλλα tips ρυθμισης)


    -----------------

    ....click to visit Spyros Delta youtube channel....

    [ τροποποιήθηκε από τον/την delta66, 15-09-2014 03:25 ]


    STEFANOS604
    15.09.2014, 10:42

    Δείτε περισσότερες λεπτομέρειες ,  με φωτογραφίες που μόλις τράβηξα ,σε ένα δικό μου Layout για το πώς να εγκαταστήσετε μόνοι σας :

    • μαγνήτη ,
    • piezo ,
    • preamp ,
    • 1 /4 jacks  
    • ή όλα μαζί στην κιθάρα

     ΕΔΩ :


    musikos3a
    15.09.2014, 21:56
    Επειδή τώρα δεν υπάρχει χρήμα για οτιδήποτε παραπάνω από το μαγνήτη και την κάψα που αγόρασα , μέχρι να αγοράσω ενισχυτή κιθάρας γίνεται να χρησιμοποιήσω ένα παλιό στερεοφωνικό TEAC που έχω ; Έχω ακούσει ότι μπορεί να κάψω τα μεγάφωνα. Το στέρεο έχει ‘’πόρτες’’ : Mic με ποτανσιόμετρο μπροστά Aux , Phono , CD , TAPE IN-OUT πίσω
    STEFANOS604
    16.09.2014, 07:22

    Από μένα μια σύντομη απάντηση σαν ηλεκτρονικός είναι :

    Οι ενισχυτές Hi Fi έχουν τις εισόδους που λες σε LowZ και ΔΕΝ έχουν προενισχυτή , ενώ το σήμα της κιθάρας σου από τον μαγνήτη ή την κάψα είναι HiZ . Άρα εκ πρώτης όψεως Μη-Προσαρογή συνθέτων αντιστάσεων.

    ΑΡΑ η απάντηση ΟΧΙ για Επαγγελματικούς Σκοπούς.

    Όμως , άποψη μου ,ΝΑΙ για ερασιτεχνικούς σκοπούς υπό όρους:

    Αλλά αυτή τη σύνδεση έκανα και για πολλά χρόνια (φτώχειας και πολυτέλεια κατοχής λαμπάτου πανάκριβου τότε – 1968- ενισχυτή κιθάρας) συνδέοντας το μαγνήτη στην AUX ΙΝ ενός JVC στερεοφωνικού – ΧΩΡΙΣ κανένα πρόβλημα – απλά κρατούσα χαμηλό το volume). Με χρήση του adaptor : Ό (καρφί) σε RCA αρσενικό (ή φτιάχνεις ένα με καλώδιο κόστους μικρότερο από 1 ευρώ). Βέβαια με μειομένη συχνοτική απόδοση , ειδικά των μπάσων χορδών της κιθάρας και ΠΡΟΣΟΧΗ να κρατάτε το volume σε χαμηλά επίπεδα.

    Άλλη μια λύση που χρησιμοποιούσα συχνά όταν είχα αποκτήσει ενισχυτή κιθάρας και έπαιζα με μπουζούκι με μαγνήτη που δεν είχε ενισχυτή , σε σπίτια ή ταβέρνα .

    Το ίδιο συνέβη και φέτος το Πάσχα σε κήπο σπιτιού, σε μπουζούκι χωρίς μαγνήτη :

    Έθετα στο εσωτερικό του μπουζουκιού ή της κιθάρας ένα πυκνωτικό ή δυναμικό μικρόφωνο , στερεομένο με μια χαρτοταινία ,όπως το μικρόφωνο της φωτογραφίας και σύνδεσης του στο mic IN του στερεοφωνικού, με ρύθμιση του volume κατά βούληση ,  με ‘’τέλεια’’ αποτελέσματα.

    Δεν νομίζω ότι χρειάζεται περαιτέρω τεχνική ανάλυση. Αν όμως κάποιος το ζητήσει ευχαρίστως να γράψω κάτι παραπάνω.