ελληνική μουσική
    853 online   ·  210.851 μέλη

    Βεβαίωση πρωτοτυπίας στην σύνθεση.

    Brokenchord
    24.10.2015, 16:24

     


    Πολλές φορές καθώς γράφουμε και εμπνεόμαστε μουσική φανερώνονται οι βαθύτερες επιρροές μας. Πράγματα που έχουμε καταχωνιάσει στα ντουλάπια του είναι μας και τα έχουμε ξεχάσει. Πως μπορούμε να είμαστε σίγουροι όσο γίνεται ότι αυτό που ακούμε μέσα στο κεφάλι μας και παίζουμε με το μουσικό μας όργανο ότι είναι πρωτότυπο και ότι δεν το έχουμε "κλέψει" από κάπου?


    STEFANOS604
    24.10.2015, 19:07

    Πολύ ενδιαφέρον θέμα. Η άποψη μου:

    1. Κάθε μουσική που ακολουθεί κανόνες της μουσικής κλίμακας (ειδικά διατονικής) περιορίζεται από μικρό αριθμό από νότες. Εδώ πιστεύω  τυχαία ή ασυναίσθητη μουσικο- κλοπή (μουσικοπειρατεία)  είναι δυνατή.
    2. Αν και στους περισσότερους καλλιτέχνες αρέσει να σκέφτονται η αγαπημένη τους σύνθεση ότι είναι μοναδική, τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας τους αναγκάζουν να είναι προσεκτικοί όσον αφορά το  Copyright το οποίο προστατεύει σίγουρα από copy/paste αλλά και από τμήματα μελωδίας ειδικά αν αυτή έχει γίνει σουξέ .
    3. Βέβαια στην κλασσική μουσική , υπάρχουν λογισμικά που δημιουργούν αυτόματα δική σου μουσική στο ύφος άλλων συνθετών, χρησιμοποιώντας μουσική ανάλυση των έργων τους .
    4. Επίσης αν μια μουσική φράση απαντάται  πολύ συχνά , όπως πχ το 12-μετρο και ορισμένες άλλες αλληλουχίες ακόρντων  στη μπλουζ μουσική , τότε πιστεύω ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί χωρίς άδεια .
    5. Το ίδιο , πιστεύω και για τα δημοτικά

    [ τροποποιήθηκε από τον/την STEFANOS604, 24-10-2015 19:08 ]


    Hastaroth
    24.10.2015, 20:30

    Στην μουσική δέν υπάρχει παρθενογένεση.Ολοι είμαστε επηρεασμένοι από κάπου,όλοι ασυναισθήτως κάποιες φορές επαναλαμβάνουμε κάτι που ακούσαμε κάπου,κάποτε,αλλά δέν θυμόμαστε πού.

    Ακόμη και δυό ή τρείς νότες που παίξαμε κάποια στιγμή,μπορεί να τίς είχαμε ακούσει παλιότερα χωρίς να θυμώμαστε από ποιόν-και την δεδομένη στιγμή τίς χώνουμε μέσα σε μιά μουσική φράση που φτιάξαμε εμείς,είτε αυτούσιες είτε με κάποιες διαφορές στην αλληλουχία τους και πλέον αποτελούν "δική μας" σύνθεση.


    Brokenchord
    24.10.2015, 22:31

    Στην μουσική δεν υπάρχει παρθενογένεση.

     

    Το ήξερα ότι κάποιος θα το έγραφε αυτό.

    Η τέχνη δεν θα πρέπει να αντανακλά αλλά σαν φακός να μεγεθύνει....

    1. 1.     Κάθε μουσική που ακολουθεί κανόνες της μουσικής κλίμακας (ειδικά διατονικής) περιορίζεται από μικρό αριθμό από νότες. Εδώ πιστεύω  τυχαία ή ασυναίσθητη μουσικο- κλοπή (μουσικοπειρατεία)  είναι δυνατή.

     Καλά ναι. Εδώ κάποιος μου έλεγε ότι αυτό που παίζω είναι του Gary Moore γιατί έπαιζα τις ίδιες νότες. Είδε που έπιανα στον λαιμό τις κιθάρας. Ε και τούτα που γράφω εδώ είναι του Σεφέρη γιατί χρησιμοποιώ τα ίδια γράμματα ξέρω γω! Τι να του πεις τώρα για την Παραλλαγή, η την Μετατροπία.

    Αυτό που κάνει την ουσιαστική διαφορά τελικά είναι η ερμηνεία στο όργανο και ειδικά το fraising όπως λένε ! Η λα πεντατονική είναι τόσο χιλιοπαιγμένη που γενιές κιθαρών έχουν λακουβιάσει στο 5-7 . Κ όμως πόσα χρώματα κ αρώματα υπάρχουν.


    galatsiboy
    28.10.2015, 16:07
    απο το ολο υφος καταλαβαινης τις διαθεσεις του δημιουργου,
    Brokenchord
    29.10.2015, 12:01
    Χθες έβγαλα ας πούμε ενα riff που θυμίζει αρκετά Αλκίνοο Ιωαννιδη. Η βαλκανικό metall όπως είπε ένας φίλος. Άντε βγάλε άκρη
    Brokenchord
    30.10.2015, 23:01

    Παράθεση:

    Το μέλος STEFANOS604 στις 24.10.2015, 19:07 έγραψε...

    1. Βέβαια στην κλασσική μουσική , υπάρχουν λογισμικά που δημιουργούν αυτόματα δική σου μουσική στο ύφος άλλων συνθετών, χρησιμοποιώντας μουσική ανάλυση των έργων τους .


    Αρκετά ενδιαφέρον αυτό φίλτατε!

    Μπορείς να μας πεις έτσι λίγα πράγματα περισσότερα.... Smile

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Brokenchord, 30-10-2015 23:11 ]


    STEFANOS604
    31.10.2015, 02:03

    You can implement many ideas of α musician into your own music or even take some of their riffs and tweak them to fit your style. This is a great way to come up with new melodies.

    These days we can compose with the aid of MuseScore (and/or it's commercial equivalents) and instantly get some (not so) vague idea of what our ideas might sound like when performed.

     EMI:

    Experiments in Musical Intelligence (hence "Emmy")

    Emmy was once the world's most advanced artificially intelligent composer, and because he'd managed to breathe a sort of life into her, he became a modern-day musical Dr. Frankenstein. She produced thousands of scores in the style of classical heavyweights, scores so impressive that classical music scholars failed to identify them as computer-created.

    Αυτός είναι ο λόγος της μεγάλης απήχησης που έχουν

    Εγώ καθημερινά χρησιμοποιώ το band in box software καθώς και το midinotate composer που φυσικά δεν μ’ έκαναν συνθέτη , που όμως με βελτίωσαν σαν ερασιτέχνη μουσικό και μ’ έκαναν ‘’μουσικό’’ και πιθανόν στο μέλλον και μουσικό .

    Δηλαδή απλά με οδηγούν σε περαιτέρω μουσική γνώση (να κατανοήσω πως υλοποιείται μια σύνθεση χωρίς τη χρήση τεχνολογίας – εννοώ πχ την κατανόηση του transportο ,που το software το επιτελεί σε κλάσμα sec ή το πιο σπουδαίο βοήθημα για πρακτική εξάσκηση τη δυνατότητα τους  να επιβραδύνουν /επιταχύνουν τη μελωδία , χωρίς να αλλάζει η τονικότητα, την ανάλυση του φάσματος ενός ακόρντου για να μαντέψει τις νότες που περιέχει ή απλά είναι θόρυβοι.....

    Αλλά και με τα έτοιμα backing tracks να παίζουν το ρυθμικό μέρος όπως θα το έπαιζε σήμερα μια μπάντα 16 ατόμων και άρα εσύ εστιάζεσαι στο παίξιμο της μελωδίας. Ή και απλά προσποιείσαι τον συνθέτη και τραγουδιστή αφού αν συνδέσεις μικρόφωνο έχεις τη δυνατότητα να τραγουδάς και επί της φωνής σου να γίνεται φωνητική επεξεργασία και άρα να δημιουργήσεις το δικό σου μουσικό στυλ – έστω musical Dr. Frankenstein).

    Φυσικά κάποιος χωρίς ή με ελάχιστες μουσικές γνώσεις και λίγες γνώσεις computer δεν πρόκειται να κάνει τα ‘’θαύματα’’ που υπόσχονται αυτά τα software και απλά θα γίνει και αυτός ‘’a modern-day musical Dr. Frankenstein‘’ ή θα μπερδευτεί περισσότερο και θα τα παρατήσει. Γι αυτό μπορείτε να κάνετε down loading το free ,μη πλήρες όμως πακέτο, και μετά να αποφασίσετε την αγορά του.

    The software allows a solo musician to play along to a computer-generated accompaniment with adjustable tempo, adjustable key, and a choice of musical styles.

    Original accompaniment with custom chord progressions and melody lines can also be created. Band-in-a-Box basically provides a 'back-up band' for a musician to play along with. It can also be used to simulate an entire band with or without soloists…. It can then play that song back using the user's choice of one of thousands of different background styles

    ……………….

    ……………….

    Επειδή πολλοί μουσικοσυνθέτες , που μετά το διαγωνισμό πιστεύω ότι είναι αρκετοί εδώ στο Musicheaven , ίσως άλλοι είναι υπέρμαχοι και άλλοι είναι αντίθετοι με χρήση τέτοιων software για άτομα είτε με πολλές είτε με λίγες είτε με καθόλου γνώσεις μουσικής, ας απαντήσουν και ας μας εκθέσουν τη συμφωνία / διαφωνία τους και τότε κάτι παραπάνω θα αποκομίσουμε – εξ’ άλλου αυτός ακριβώς είναι ο λόγος ύπαρξης των forums.

    Ήδη το σχόλιο σου έδωσε έναυση για περαιτέρω γνωστική ανάταση και αναμένω κι εγώ απαντήσεις από ειδικούς συνθέτες και σ’ ευχαριστώ για την αρχική συμμετοχή….


    Brokenchord
    01.11.2015, 11:35

    Ευχαριστούμε πολύ που πήρες τον χρόνο να μας γράψεις αυτήν την απάντηση!

    Φαίνονται αρκετά ενδιαφέροντα τα προγράμματα αυτά. Θα τα ψάξω!

    Για αυτό που ρώτησες τώρα.
    Εμένα η γνώμη μου είναι ότι you need all the help you can get. Κ αν το τελικό αποτέλεσμα δικαιώνει τότε γιατί όχι.

    Η θεωρία της κλασικής μουσικής ας πούμε, δεν υπήρχε αρχικά όταν μεγάλοι συνθέτες έγραψαν τα πρώτα κομμάτια τους αλλά διατυπώθηκε μετά, αφού κάποιοι άλλοι τα μελέτησαν.

    Παρατήρησαν κάποια μοτίβα και διατύπωσαν κάποιους κανόνες με βάση αυτά. Έτσι ώστε να μην χρειάζεται να ξαναεφεύρουμε τον τροχό αλλά να τα πάρουμε έτοιμα , σαν εφόδια και να πάμε την φάση ένα βήμα παραπέρα.
    Αν δεν ίσχυε αυτό τότε ακόμα θα χτυπάγαμε πέτρες για ν ανάψουμε φωτιά...

    Όμως υπάρχει μια παγίδα σ όλα αυτά τα βοηθήματα. Βλέπω αρκετά συχνά ανθρώπους της τέχνης να κρύβονται πίσω από αυτά όλα τα εργαλεία και τις τεχνικές και δεν βλέπω προσωπικότητα και συναίσθημα.

    Αν δεν έχεις μια πολύ βασική μουσική ιδέα ξεκάθαρη να παίζει μέσα στο κεφάλι σου τότε είναι πολύ εύκολο να παρασυρθείς μέσα σ όλα αυτά και να χάσεις τον εαυτό σου. 

    Εδώ αρκετές φορές ξεχνάμε να συγκεντρωθούμε στον ήχο που βγάζει το όργανο μας κ όχι στα δάχτυλα μας. Τα οποία γ άλλη μια φορά κάνουν αυτό που ξέρουν τόσα καλά κ έτυχε να πάνε στο σωστό μέρος.

    Είναι δύσκολο να σταματήσεις να κοιτάς τα δάχτυλα σου και ν αρχίσεις να ακούς τον ήχο που βγάζεις. 

    Μου αρέσει να αντιμετωπίζω την μουσική όπως και την μαγειρική. Όσο πιο φρέσκα και αγνά τα υλικά τόσο πιο γευστικό το αποτέλεσμα. Τα πολλά μπαχαρικά βαραίνουν το στομάχι.

    [ τροποποιήθηκε από τον/την Brokenchord, 01-11-2015 12:08 ]