ελληνική μουσική
    850 online   ·  210.833 μέλη

    Ακαδημία Τεχνών για μουσική, χορό, θέατρο, κινηματογράφο, οπτικοακουστικά

    vouliakis
    03.02.2006, 12:21
    "Αν όλα πάνε σύμφωνα με το σχεδιασμό μας, τότε η Ακαδημία Τεχνών για τη μουσική, το χορό, το θέατρο, τον κινηματογράφο και τα οπτικοακουστικά, θα λειτουργήσει πιλοτικά τον Οκτώβριο του 2006 και επίσημα από το 2007", δήλωσε σήμερα ο υφυπουργός Πολιτισμού Πέτρος Τατούλης , ενημερώνοντας τους δημοσιογράφους για την εξέλιξη αυτού του σχεδιασμού, που θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις.

    Πρόκειται για την ίδρυση της πολυαναμενόμενης Ακαδημίας Τεχνών που είχε εξαγγείλει ο πρωθυπουργός και υπουργός Πολιτισμού Κώστας Καραμανλής και η οποία θα στεγαστεί στο Ίλιον, στο ολυμπιακό κτίριο των αθλημάτων βαρέων βαρών.

    Οι τέσσερις ομάδες εργασίας που συγκροτήθηκαν το καλοκαίρι του 2005, για να επεξεργαστούν τον κάθε τομέα τέχνης που θα διδάσκεται στην Ακαδημία, παρέδωσαν στον υφυπουργό πριν από δεκαπέντε ημέρες το πόρισμά τους, εκτός από την ομάδα εργασίας για τον κινηματογράφο που θα παραδώσει το πόρισμά της εντός των ημερών, οπότε και ο σχεδιασμός θα περάσει στη δεύτερη φάση του, που δεν είναι άλλη από την προετοιμασία για τη νομοθέτηση του εγχειρήματος.

    Για το σκοπό αυτό θα συσταθεί σύντομα νομοπαρασκευαστική επιτροπή, η οποία σε συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς θα επεξεργαστεί το σχέδιο νόμου για τη λειτουργία της Ακαδημίας Τεχνών, είπε ο κ. Τατούλης.

    Στη συνέχεια, θα δημιουργηθεί ειδική επιτροπή που θα εξετάσει την κτιριακή εγκατάσταση και τον τεχνολογικό εξοπλισμό. Όσο για τη χρηματοδότηση της Ακαδημίας, ο κ. Τατούλης είπε ότι αυτή έχει εξασφαλιστεί.

    Ο συνθέτης Θόδωρος Αντωνίου, ο σκηνοθέτης Θόδωρος Τερζόπουλος και η διευθύντρια της Κρατικής Σχολής Ορχηστρικής Τέχνης, Ντένυ Ευθυμίου-Τσεκούρα, που συμμετείχαν στις παραπάνω ομάδες εργασίας και παραβρέθηκαν σήμερα στην ενημέρωση που έκανε ο κ. Τατούλης, δήλωσαν, εκπροσωπώντας και όλα τα άλλα μέλη των ομάδων, ότι επιθυμία τους είναι η αποστολή τους να λήξει εδώ, με την κατάθεση του πορίσματος, γιατί όπως είπε ο κ. Τερζόπουλος είναι όλοι τους "κατά της ισόβιας θέσης" και πως για να είναι δημοκρατική η σύσταση μιας Ακαδημίας Τεχνών "χρειάζονται και νέες ομάδες ανθρώπων".

    Σημειώνεται ότι όλοι εργάστηκαν αυτούς τους μήνες αμισθί, επειδή πιστεύουν ότι πρέπει να δοθεί τέλος στο χάος της εκπαίδευσης. "Βρισκόμαστε εκτός χάρτη, εκεί όπου το κάθε μαγαζάκι λειτουργεί αυθαίρετα", συμπλήρωσε ο Θόδωρος Τερζόπουλος.

    Επίσης, σε κείμενο που υπογράφουν όλα τα μέλη των ομάδων εργασίας θεάτρου, χορού και μουσικής, τονίζουν ότι "η δημιουργία της Ακαδημίας πρέπει να συνδυαστεί απαραίτητα με τη χάραξη και τη συστηματική εφαρμογή μιας συνολικής πολιτικής στο πλαίσιο της μακρόπνοης εθνικής πολιτικής για τις τέχνες".

    "Είναι ένα εγχείρημα πρωτόγνωρο για τη χώρα μας, με πολλές δυσκολίες και έρχεται να καλύψει κενά πολλών δεκαετιών", κατέληξε ο κ. Τατούλης.

    Πηγή: ΑΠΕ



    Frida
    03.02.2006, 12:39
    Τι ευχάριστα νέα!!!!! Ευχαριστούμε για την ενημέρωση Vouliaki.
    PetropoulouMaria
    03.03.2006, 11:36
    Μήπως γνωρίζει κανείς
    Στην παράσταση του έργου "Η Μικρή μας Πόλη" του Θόρτον Γουάιλντερ που γυρίστηκε για την τηλεόραση της ΕΡΤ πριν πολλά χρόνια με πρωταγωνιστή-αφηγητή το Νίκο Χατζίσκο, ποιούς άλλους είχε πρωταγωνιστές;
    με ενδιαφέρει ειδικά η ηθοποιός που έπαιζε το ρόλο της Έμιλυ. Έχει χαθεί εντελώς από τα καλλιτεχνικά δρώμενα εδώ και χρόνια.
    Ευχαριστώ πολύ
    XeniaRodo
    03.03.2006, 12:06
    Kαι πώς θα μπαίνεις σε αυτήν την ακαδημία?
    Kαι ποιός θα μπορεί να μπει?
    Kαι τι θα βγαίνεις από εκεί?
    Eγώ μπορώ να πάω? (λέμε τώρα)
    vouliakis
    03.03.2006, 12:12
    Αρμόδιο να σου απαντήσει είναι το Υπουργείο Πολιτισμού.
    Jimy
    03.03.2006, 16:13
    Quote:

    Το μέλος PetropoulouMaria στις 03-03-2006 στις 11:36 έγραψε:

    Μήπως γνωρίζει κανείς
    Στην παράσταση του έργου "Η Μικρή μας Πόλη" του Θόρτον Γουάιλντερ που γυρίστηκε για την τηλεόραση της ΕΡΤ πριν πολλά χρόνια με πρωταγωνιστή-αφηγητή το Νίκο Χατζίσκο, ποιούς άλλους είχε πρωταγωνιστές;
    με ενδιαφέρει ειδικά η ηθοποιός που έπαιζε το ρόλο της Έμιλυ. Έχει χαθεί εντελώς από τα καλλιτεχνικά δρώμενα εδώ και χρόνια.
    Ευχαριστώ πολύ





    Ποιό έτος παρουσιαζόταν απο την ετ-1?



    vouliakis
    25.03.2006, 13:11
    Ακαδημία «Η ουτοπία»

    Άρθρο της Σταυρούλας Παπασπύρου από την Ελευθεροτυπία (26/03/2006)

    Δούλεψαν επί μήνες «αφιλοκερδώς, με αγάπη, ενθουσιασμό και πάθος», αντλώντας από την πολύχρονη πείρα τους και από προγράμματα σπουδών «φημισμένων σχολών του εξωτερικού».

    Κάτω από συνθήκες «απόλυτης ελευθερίας», αλλά αγνοώντας τα οικονομικά περιθώρια μέσα στα οποία έπρεπε να κινηθούν, κατάρτισαν ανά ομάδες ένα σχέδιο πλεύσεως

    Συνεπαρμένοι από το ίδιο όραμα, την ίδρυση επιτέλους και στην Ελλάδα μιας ανώτατης καλλιτεχνικής Ακαδημίας, έδωσαν πίστη στην προεκλογική εξαγγελία του πρωθυπουργού, αποφασισμένοι να μην επιτρέψουν στο ζιζάνιο της καχυποψίας να τους κυριεύσει. Μένει να δούμε αν οι ελπίδες τους θα επιβεβαιωθούν...

    Ο λόγος για τους καταξιωμένους εκπροσώπους της τέχνης, τους εκπαιδευτικούς και τους εμπειρογνώμονες που στελέχωσαν τις ομάδες εργασίας μουσικής, χορού, θεάτρου και κινηματογράφου -τα γνωστικά αντικείμενα της Ακαδημίας- βάζοντας έτσι τα θεμέλιά της. Ανάμεσά τους, θεατράνθρωποι όπως οι Θόδωρος Τερζόπουλος, Βασίλης Παπαβασιλείου, Ρούλα Πατεράκη και Λευτέρης Βογιατζής, η διευθύντρια του Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, Βίκυ Μαραγκοπούλου, και ο Δημήτρης Παπαϊωάννου, ο μαέστρος Θόδωρος Αντωνίου και οι σολίστ Γιάννης Βακαρέλης και Λεωνίδας Καβάκος, κινηματογραφιστές όπως η βραβευμένη με Οσκαρ Αθηνά-Ραχήλ Τσαγγάρη και η Εύα Στεφανή. Κι ακόμα, πανεπιστημιακοί, σαν τον κοσμήτορα της Σχολής Μουσικολογίας του Αμβούργου Κωνσταντίνο Φλώρο ή τον ειδικό περί τα οπτικοακουστικά από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνας Θανάση Ρικάκη.

    Τι κι αν, παραμονές του ανασχηματισμού, ο τότε υφυπουργός Πολιτισμού Πέτρος Τατούλης διαβεβαίωνε ότι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο η Ακαδημία θα ήταν έτοιμη να λειτουργήσει πειραματικά; Στην πραγματικότητα, κανείς από τους παραπάνω δεν πιστεύει ότι είναι εφικτό κάτι τέτοιο. «Οτιδήποτε σχετίζεται με τον πολιτισμό δεν γίνεται μέσα σε μία νύχτα» λέει ο Θόδωρος Αντωνίου. Πράγματι. Θυμίζουμε ότι και παλιότερα είχε γίνει μια προσπάθεια να δημιουργηθεί Ακαδημία Κινηματογράφου, με πρωτεργάτες όπως ο Θόδωρος Αγγελόπουλος, ο Μάνος Ζαχαρίας, ο Γιάννης Μπακογιαννόπουλος κι ο Φώτος Λαμπρινός, και, έπειτα από οχτώ χρόνια... συσκέψεων και επιτροπών, έγινε σε όλους σαφές ότι το καθεστώς που διέπει τα ΑΕΙ είναι εξαιρετικά άκαμπτο. Κι έτσι, το θέμα έληξε, με τη δημιουργία, χάρη σε ευρωπαϊκά κονδύλια, ενός τμήματος κινηματογραφίας στη Σχολή Καλών Τεχνών του ΑΠΘ, που ακόμα στερείται αξιόλογου τεχνικού εξοπλισμού, ενώ και η στέγασή του σε καπναποθήκη της Σταυρούπολης έχει αναβληθεί για το 2008.

    Αισιόδοξοι και μη

    «Πρέπει να τρέξουμε για να γίνει κάτι» συμπληρώνει ο Θόδωρος Τερζόπουλος. Κι όπως επισημαίνει κι ο νεαρός σκηνοθέτης Αγγελος Φραντζής, απ' την ομάδα του σινεμά, «εκείνο που σίγουρα χρειάζεται είναι ένας καλύτερος συντονισμός από την πλευρά του ΥΠΠΟ».

    Εδώ και λίγες μέρες, χρέη συντονιστή έχει αναλάβει ο σύμβουλος του Γιώργου Βουλγαράκη Βασίλης Λούρας, γνωστός μέχρι προ τινος στους καλλιτεχνικούς συντάκτες ως απλός υπεύθυνος δημοσίων σχέσεων του «Club 22»... Σ' αυτόν ανατέθηκε και η σχετική με την Ακαδημία πληροφόρηση του νέου υπουργού, ενόψει διαδοχικών συναντήσεων του τελευταίου με τα μέλη κάθε ομάδας χωριστά, που πραγματοποιήθηκαν, μετά γεύματος, την εβδομάδα που μας πέρασε στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης.

    Μεταφέροντάς μας το κλίμα από τη συνάντηση της ομάδας θεάτρου με τον Γιώργο Βουλγαράκη, ο Θ. Τερζόπουλος δείχνει εξαιρετικά αισιόδοξος:

    «Του δώσαμε το πόρισμα των εργασιών μας, μας άκουσε, συνεννοηθήκαμε ευθέως για πρακτικά ζητήματα, κι εντυπωσιαστήκαμε από την αμεσότητα, την απλότητα και την αποφασιστικότητά του. Θα 'μασταν ηλίθιοι αν βλέπαμε κομματικά αυτή την εθνικής σημασίας υπόθεση. Προσωπικά, θεωρώ πως το σύνθημα της υλοποίησης δόθηκε». Πέρα ωστόσο από τις επικοινωνιακές ικανότητες του διαδόχου του πρωθυπουργού στο ΥΠΠΟ, το τοπίο παραμένει θολό και οι εκκρεμότητες άπειρες: από το πώς θα χρηματοδοτηθεί και πού θα στεγαστεί η Ακαδημία, μέχρι το τι είδους και πόσοι φοιτητές θα εισάγονται σ' αυτήν και τι αντίκρισμα θα έχουν τα πτυχία τους όχι μόνο εδώ αλλά και διεθνώς. Ας δούμε τουλάχιστον πώς οραματίζονται οι ίδιοι οι καλλιτέχνες την Ακαδημία.

    Κάθε ομάδα εργάστηκε όπως έκρινε σκόπιμο η ίδια, καταγράφοντας στις προτάσεις της ακόμα και ζητήματα που, στα μάτια των ειδημόνων, είναι αυτονόητα. Οταν σε κάθε γειτονιά λειτουργούν μισή ντουζίνα σχολές χορού και ωδεία αλλά καμία αντίστοιχη αγάπη για τις τέχνες δεν εκφράζεται σε συλλογικό επίπεδο, όταν «η τηλεόραση έχει σφετεριστεί ένα κομμάτι αναπαραγωγής του θεατρικού χώρου», όπως το θέτει ο Β. Παπαβασιλείου, και οι δραματικές σχολές παράγουν στρατιές ανέργων, όταν τα πανεπιστημιακά τμήματα Θεατρολογίας ή Μουσικολογίας επανδρώνονται από φοιτητές που τυχαία κατέληξαν σ' αυτά επειδή απέτυχαν αλλού, κι όταν η ζύμωση με τις ραγδαίες αλλαγές που συμβαίνουν στον οπτικοακουστικό χώρο είναι ανύπαρκτη, τότε σίγουρα κάτι πάει στραβά με την καλλιτεχνική μας παιδεία.

    Ποια είναι, λοιπόν, τα αυτονόητα που προτείνουν τα μέλη των επιτροπών;

    Πρώτα απ' όλα, ότι η Ακαδημία πρέπει ν' αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Γι' αυτό και ορισμένοι δεν συμφωνούν κάν με τον όρο ακαδημία και μιλούν για ένα πανεπιστήμιο με νομικό πλαίσιο αντίστοιχο με της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.

    Ο Θόδωρος Αντωνίου αναφέρεται σε «πολύ υψηλού επιπέδου εισαγωγικές εξετάσεις» και σε εξειδικευμένο ανά μουσικό όργανο διδακτικό προσωπικό, που «αναπόφευκτα δεν θα προέρχεται αποκλειστικά από την Ελλάδα. Πόσοι μπορούν να ισχυριστούν ότι αφθονούν εδώ οι δεξιοτέχνες, π.χ., της βιόλας;». Οπως λέει, «το να καταρτίσει η ομάδα μας ένα πρόγραμμα σπουδών ήταν το ευκολότερο πράγμα του κόσμου. Υπάρχουν ήδη διεθνείς νόρμες γι' αυτό. Κινηθήκαμε λοιπόν στο θεσμικό πλαίσιο, κυρίως, που δίχως τη συνεργασία του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να υλοποιηθεί. Και φροντίσαμε να μη θίξουμε τον ρόλο ούτε των ωδείων, ούτε των πανεπιστημιακών τμημάτων Σύνθεσης ή Μουσικολογίας που υπάρχουν. Αλλωστε τα ωδεία θα μπορούσαν να προετοιμάζουν κατάλληλα τους υποψήφιους φοιτητές».

    Παρ' όλο που η ομάδα κινηματογράφου συστήθηκε με καθυστέρηση έξι μηνών από τις υπόλοιπες, δέκα συναντήσεις των μελών της (σπουδαγμένων όλων στο εξωτερικό) ήταν αρκετές ώστε να συγκρίνουν τα προγράμματα είκοσι περίπου σχολών των ΗΠΑ, αλλά και ακαδημιών του Λονδίνου, της Πράγας, του Βερολίνου, του Λοτζ και του Παρισιού, για να καταλήξουν σε μια πρόταση όπου υπογραμμίζεται η αναγκαιότητα για έναν πρακτικό προσανατολισμό των σπουδών.

    «Δεν αναφερθήκαμε σε αριθμό εισακτέων, γιατί αυτό εξαρτάται από την υλικοτεχνική υποδομή που θα διαθέτει τελικά η Ακαδημία» επισημαίνει η Αθηνά Τσαγγάρη. «Προβλέψαμε όμως τρία πρακτικά στούντιο ανά εξάμηνο, στους τομείς της σκηνοθεσίας, του ήχου ή του μοντάζ, επιμείναμε στις νέες τεχνολογίες, το ψηφιακό σινεμά, την βίντεο αρτ ή τα σπέσιαλ εφέ, πλάι στα μαθήματα ιστορίας ή κοινωνιολογίας του κινηματογράφου, και τονίσαμε πόσο απαραίτητη είναι η ένταξη της Ακαδημίας σ' ένα δίκτυο ανάλογων ξένων ιδρυμάτων, ώστε το πρόγραμμά της να μπολιάζεται με σεμινάρια και διαλέξεις διεθνώς καταξιωμένων δημιουργών».

    Οπως η ομάδα μουσικής, έτσι και η ομάδα χορού θεωρεί αυτονόητο ότι οι εισακτέοι φοιτητές πρέπει να είναι άτομα αφοσιωμένα και ήδη εκπαιδευμένα στην τέχνη τους. Κι αν οι προτάσεις της υιοθετηθούν, οι απόφοιτοι θα μπορούν να δραστηριοποιηθούν επαγγελματικά από δάσκαλοι χορού στα σχολεία μέχρι σκηνοθέτες σε μουσικοχορευτικά τηλεοπτικά προγράμματα. Τα μέλη της θεωρούν ότι τα επιστημονικά εφόδια των καθηγητών πρέπει να είναι ανάλογα με την καλλιτεχνική φύση του ιδρύματος, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι ζητούνται «αμόρφωτοι καλλιτέχνες». Κι ακόμη, ότι η Ακαδημία δεν πρέπει να λειτουργήσει εις βάρος της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης. Αντίθετα, λένε, η ΚΣΟΤ πρέπει να ενισχυθεί διατηρώντας την οντότητά της.

    Μάθημα στο γυμναστήριο;

    Τι προέκυψε μέσα από τις τριάντα περίπου συναντήσεις της ομάδας θεάτρου; Σύμφωνα με τον Βασίλη Παπαβασιλείου, «όσο διαφορετικό κι αν είναι το αισθητικό στίγμα του καθενός μας, η περίφημη ανταγωνιστικότητα μεταξύ καλλιτεχνών δεν προέκυψε ούτε στιγμή. Εργαστήκαμε σε κλίμα απόλυτης σύμπνοιας, με κοινό παρανομαστή την αγωνία μας να πετύχει το εγχείρημα. Και συμφωνήσαμε ότι το θεατρικό τμήμα έπρεπε να επικεντρωθεί στην ιδιαιτερότητα της ελληνικής έκφρασης, με τους φοιτητές να μελετούν όχι μόνο τη δημοτική γλώσσα αλλά και τον αρχαίο λόγο. Ως προς την ενίσχυση της Ακαδημίας, προσωπικά πρότεινα τη δημιουργία ενός ειδικού ταμείου χρηματοδότησης των τεχνών, αντίστοιχο μ' αυτό που καταβάλλουμε μέσω της ΔΕΗ στην ΕΡΤ».

    Θα είναι δωρεάν η φοίτηση στην Ακαδημία ή μέρος του κόστους θα καλύπτεται από δίδακτρα;

    Αγνωστο. Πόσα θα είναι τα έτη σπουδών και ποιος ο κοινός κορμός των μαθημάτων για τα τέσσερα τμήματα; Θα εμπίπτει η σχολή στις προδιαγραφές της συνθήκης της Μπολόνια ώστε ν' αναγνωρίζεται και σ' ευρωπαϊκό επίπεδο; Ολα αυτά εξαρτώνται από την πολιτική βούληση και θ' αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης μιας νομοπαρασκευαστικής επιτροπής.

    Οσο για το ζήτημα της στέγασης, σύμφωνα με νόμο του 2005, έχει επιλεγεί κατ' αρχάς το Ολυμπιακό Γυμναστήριο των Νέων Λιοσίων, αλλά η παραχώρηση της χρήσης του δεν μπορεί να ενεργοποιηθεί δίχως σχετικό προεδρικό διάταγμα.

    Για τους κινηματογραφιστές, «ο χώρος είναι καταπληκτικός και η λειτουργία κινηματογραφικών εργαστηρίων σ' αυτόν δεν απαιτεί πολλές μετατροπές». Από την πλευρά των μουσικών, όμως, θεωρείται δεδομένο ότι «χρειάζονται δαπανηρές αλλαγές για την κατάλληλη διαμόρφωση και την ηχομόνωση των τάξεων». Ενώ και τα μέλη της ομάδας θεάτρου πιστεύουν ότι «τα συνθετικά υλικά κατασκευής του κτιρίου είναι εντελώς ακατάλληλα για τη διάδοση φυσικού ήχου». Ωστόσο, όλοι επιδοκιμάζουν τη συστέγαση των τμημάτων σ' ένα «κάμπους», όπου θα είναι δυνατή η καθημερινή τριβή των σπουδαστών όλων των ειδικοτήτων.

    Καθώς ο Γιώργος Βουλγαράκης μόλις άρχισε να ενημερώνεται, δύσκολα φαντάζεται κανείς ότι, ώς τον Μάιο, οπότε τα μέλη των ομάδων εργασίας θα συναντηθούν για να δουλέψουν αυτή τη φορά από κοινού, θα έχει συνταχθεί και το απαραίτητο νομοσχέδιο που θα ρυθμίζει τα της Ακαδημίας.

    Σε μια χώρα όπου πολλά μεγαλόπνοα οράματα εξαγγέλλονται αλλά συχνά στην πορεία ξεθυμαίνουν (βλ. την εγκατάλειψη του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού, την αναβολή της επέκτασης της Εθνικής Βιβλιοθήκης, το πάντα άλυτο ζήτημα στέγης της Λυρικής), τι έχεγγυα υπάρχουν ότι η Ακαδημία Τεχνών θα πάρει σίγουρα σάρκα και οστά; «Επειδή πρόκειται για κάτι εντελώς καινούριο, μοιάζει με ουτοπία» λέει η Αθηνά Τσαγγάρη. «Ομως, δεν θέλω να κινδυνολογώ, ούτε είμαι από τη φύση μου πεσιμίστρια. Θέλω να πιστεύω ότι η βούληση να προχωρήσει το σχέδιο υπάρχει».

    Και, όπως συμπληρώνει ο Θόδωρος Αντωνίου, ο οποίος στο παρελθόν είχε εμπλακεί με προσπάθειες που ουδέποτε ευοδώθηκαν, «αν ξεκινάς με την υποψία ότι δεν γίνεται τίποτε, κι εσύ, με τη σειρά σου, τίποτε δεν κάνεις...»



    vouliakis
    03.05.2006, 23:57
    Νομο- παρασκευαστική Επιτροπή


    Προχωρά απ' ό,τι φαίνεται η κυβέρνηση το θέμα της ίδρυσης και λειτουργίας της Ακαδημίας Τεχνών, προσωπικό όραμα του πρωθυπουργού.

    Την περασμένη Παρασκευή, ο υπουργός Πολιτισμού Γιώργος Βουλγαράκης συναντήθηκε με την υπουργό Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου και από κοινού αποφάσισαν να συσταθεί κοινή Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή, η οποία εντός τριμήνου θα παραδώσει πρόταση σχεδίου νόμου για τη σύσταση και λειτουργία της Ακαδημίας Τεχνών.

    Ηδη, ως γνωστό, οι τέσσερις επιτροπές που είχαν συσταθεί (θεάτρου, μουσικής, χορού και κινηματογράφου) κατέθεσαν τα πορίσματά τους.

    Πηγή: Ελευθεροτυπία (3/5/2006)


    vouliakis
    12.05.2007, 15:59
    Την ίδρυση της Ακαδημίας Τεχνών ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός

    Εντός της ερχόμενης εβδομάδος κατατίθεται στη Βουλή το νομοσχέδιο για την ίδρυση της Ακαδημίας Τεχνών. Την ανακοίνωση έκανε το Σάββατο ο πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής.

    Ο πρωθυπουργός συναντήθηκε με εκπροσώπους της Ακαδημίας που συνέβαλαν στη σύνταξη του νομοσχεδίου. Συγκεκριμένα, από το χώρο του θεάτρου, τους Θ.Τερζόπουλο, Λ.Βογιατζή και Βασίλη Παπαβασιλείου, ενώ από το χώρο του κινηματογράφου στο Μέγαρο Μαξίμου βρέθηκαν η Αθηνά Τσαγκάρη, ο Παντελής Βούλγαρης, ο Γιάννης Σμαραγδής και ο Αγγελος Φραντζής.

    Επίσης, Ντένη Ευθυμίου Τσεκούρα, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου και ο Γιάννης Ζέρβας, ενώ από το χώρο της μουσικής ο Θόδωρος Αντωνίου, ο Νίκος Τσούχλος, ο Αλέξανδρος Μυράτ και ο Δημήτρης Σγούρος.

    Παρόντες ο υπουργός Πολιτισμού Γιώργος Βουλγαράκης και Παιδείας Μαριέτα Γιαννάκου.

    «Η Ακαδημία Τεχνών έρχεται να καλύψει μια πολύ σημαντική ανάγκη που υπήρχε μέχρι σήμερα στην καλλιτεχνική εκπαίδευση στην πατρίδα μας. Είναι ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση της διασφάλισης ισότιμης πρόσβασης σε σύγχρονες εκπαιδευτικές δομές, για κάθε νέα, για κάθε νέο μας που επιθυμεί να σπουδάσει θέατρο, μουσική, χορό ή κινηματογράφο. Είναι ένα ακόμα βήμα στην ανάγκη να αξιοποιήσουμε ακόμα καλύτερα όλους τους δημιουργικούς ανθρώπους του τόπου μας, χωρίς αποκλεισμούς.

    » Με τη στέγαση της Ακαδημίας στην Ολυμπιακή εγκατάσταση των Λιοσίων καταδεικνύουμε στην πράξη ότι η κληρονομιά που άφησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο» εξήγησε ο πρωθυπουργός.

    Ο συνθέτης Θόδωρος Αντωνίου δήλωσε πως γίνεται πραγματικότητα ένα όνειρο πολλών ετών.

    Ο σκηνοθέτης Παντελής Βούλγαρης ανέφερε ότι η ίδρυση της Ακαδημίας Τεχνών είναι σημαντική, καθώς οι νέες γενιές θα βρουν χώρο έκφρασης και στέγη.

    Η καθηγήτρια χορού Ντένη Ευθυμίου-Τσεκούρα χαρακτήρισε ιστορική τη στιγμή της εξαγγελίας κατάρτισης του νομοσχεδίου για την ίδρυση της Ακαδημίας Τεχνών.

    Πηγή: in.gr
    projectwoofer
    21.05.2007, 15:07
    Ακαδημία Τεχνών ΧΩΡΙΣ ΠΤΥΧΙΑ

    Μία από τις προεκλογικές δεσμεύσεις του πρωθυπουργού Κ. Καραμανλή, η δημιουργία της Ακαδημίας Τεχνών ανακοινώθηκε ότι υλοποιείται. Η εξαγγελία έγινε στο Μέγαρο Μαξίμου το πρωί του Σαββάτου, παρουσία των αρμόδιων υπουργών Παιδείας και Πολιτισμού, αλλά και των καλλιτεχνών Θ. Τερζόπουλου, Λευτέρη Βογιατζή, Β. Παπαβασιλείου, Αθηνάς Τσαγκάρη, Π. Βούλγαρη, Γ. Σμαραγδή, Αγ. Φραντζή, Ντένης Ευθυμίου - Τσεκούρα, Δ. Παπαιωάννου, Γ. Ζέρβα, Θ. Αντωνίου, Ν. Τσούχλου, Αλ. Μυράτ και Δ. Σγούρου, οι οποίοι συνέβαλαν στη σύνταξη του νομοσχεδίου.

    Το νομοσχέδιο θα κατατεθεί στη Βουλή την εβδομάδα αυτή αλλά, όπως δείχνουν οι δηλώσεις των αρμόδιων υπουργών και ιδιαιτέρως της κ. Γιαννάκου, η Ακαδημία Τεχνών δεν θα ενταχθεί σε κάποια βαθμίδα εκπαίδευσης και συνεπώς δεν θα δίνει πτυχία. Επομένως, θα αποτελέσει έναν θεσμό ο οποίος θα προσφέρει επιμόρφωση σε μελλοντικούς καλλιτέχνες, αλλά πέραν τούτου ουδέν.

    «Με τη στέγαση της Ακαδημίας στην Ολυμπιακή εγκατάσταση των Λιοσίων καταδεικνύουμε στην πράξη ότι η κληρονομιά που άφησαν οι Ολυμπιακοί Αγώνες του 2004 αξιοποιείται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο», δήλωσε ο πρωθυπουργός κ. Καραμανλής. «Καταλήξαμε σ' ένα σχέδιο νόμου. Αυτό θα παρουσιαστεί το αμέσως επόμενο διάστημα στον Τύπο, θα περάσει από Κυβερνητική Επιτροπή και πιστεύω ότι μέσα στο καλοκαίρι θα είναι νόμος του Κράτους», είπε ο κ. Βουλγαράκης. «Εχει δεσμευθεί αυτό το κτίριο από τα Ολυμπιακά Ακίνητα στα Λιόσια, συνεπώς έχουν προβλεφθεί και οι υποδομές. Επίσης υπάρχει ήδη μια πολύ προχωρημένη επεξεργασία από τις επιτροπές για την άμεση έκδοση των υπουργικών αποφάσεων, μόλις ο νόμος ψηφισθεί».

    Αποκαλυπτικότερη η κ. Γιαννάκου τόνισε: «Εμείς βεβαίως σε ορισμένους τομείς έχουμε Πανεπιστημιακά τμήματα, αλλά η Ακαδημία Τεχνών δεν εμπλέκεται σ' αυτή την υπόθεση. Είναι μια δομή η οποία θα συνδυάσει κατ αρχήν αυτές τις τέχνες και, βέβαια, πάντοτε θα δίνεται και στους αποφοίτους αυτών των τεχνών η δυνατότητα πρόσβασης εν συνεχεία στα Πανεπιστήμια».

    «Εποικοδομητική» χαρακτήρισαν τη συνάντηση με τον Πρωθυπουργό οι καλλιτέχνες που παρέστησαν σε αυτήν. Χαρακτηριστικά, ο Θ. Αντωνίου είπε: «Η Ακαδημία Τεχνών ελπίζω όχι μόνο να δώσει την ευκαιρία σ' όλους τους ταλαντούχους νέους στον τομέα της Μουσικής και των άλλων Τεχνών, αλλά να μπορούμε να κρατήσουμε και τους αξιόλογους ανθρώπους μας εδώ».

    πηγή: www.ethnos.gr
    Αχ Ελλαδίτσα!...τα σχόλια δικά σας.....
    projectwoofer
    21.05.2007, 19:51
    Περισσοτερες λεπτομερειες...

    "Η Ακαδημία θα είναι ανώτερης παιδείας, τριετούς φοίτησης, οι σπουδαστές θα πρέπει να διαθέτουν απολυτήριο λυκείου, δεν θα εισάγονται με σύστημα πανελληνίων και όταν αποφοιτούν θα τους χορηγείται πιστοποιητικό σπουδών και όχι πανεπιστημιακό πτυχίο, δεδομένου ότι η εκπαίδευση δεν θα είναι θεωρητικού περιεχομένου αλλά "πρακτικοποιημένης γνώσης", όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Βουλγαράκης."

    Πηγη: http://www.forthnet.gr/templates/newsPosting.aspx?p=199242

    Ντροπή τους! Ειναι αξιοθρήνητοι!!!

    Ελλάς!! 100 χρονια πισω...

    GuitarJournal
    22.05.2007, 01:19
    Τι να προσθέσω τώρα εγώ στα προηγούμενα λόγια του projectwoofer
    Φαίνεται ότι η Ακαδημία του ..... Fame Story (!;!;!) μάγεψε πολιτικούς αλλά και
    τα μεγάλα ονόματα της μουσικής ... αφού το όνειρό τους που υλοποιείται δεν είναι τίποτε άλλο απο ...... μια πιό κουλτουριάρική έκφραση των ρεάλιτυ σόους

    Απέχει μίλια η εξαγγελία αυτή από την αναγκαιότητα ίδρυσης ΑΝΩΤΑΤΗς ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΤΕΧΝΩΝ, αξιοποίησης των εξαίρετων Ελλήνων παιδαγωγών ' σολιστών, παροχής ουσιαστικής μόρφωσης και μουσικής εμπειρίας στους σπουδαστές - ταλαντούχους καλλιτέχνες κλπ κλπ

    Τώρα τι να πεί κανείς για τον υπουργό πολιτισμού
    Οι αθλητές - γυμναστές κατεξοχήν πρακτικές σπουδές κάνουν στο Πανεπιστήμιο μήπως θα πρέπει να επανεξετάσουν την υπαρξη της Γυμναστικής Ακαδημίας (ΤΕΦΑΑ); Αφού όλο πηδάνε, παίζουν μπάσκετ, κολυμπάνε πώς θεωρούνται απόφοιτοι ΑΕΙ ; (ξέρετε πόσες ώρες πρέπει να διαβάζει - ασκείται - η ακόμα προπονείται ένας σολίστας μουσικού οργάνου; από 5 ως 8 ώρες την ημέρα!!!!!!)

    Διερωτώμαι αν έχει ακούσει κάτι άλλο εκτός από τις εξαιρετικές συναυλίες των νυχτερινών κέντρων. Στο έτος Μαρίας Κάλλας αν επρόκειτο να την διορίσει να διδάξει θα την προσλάμβανε ως ανειδεικευτη !!!!!!!!!!!!!

    Μπορεί να μιλήσει κανείς για καλλιτέχνες και μόρφωση όσο αφορά στις τέχνες με τον όρο ΅πρακτικοποιημένη γνώση΅; ; ; ; !!!!!!!!!!!!!!!!
    Προσωπικά θα ετοιμάσω τα χαρτιά μου για να διδάξω στην ΅Ακαδημία΅ όταν λοιπόν θα πρέπει να διδαχτούν τη σύγχρονη μουσική (πχ) θα τους λέω πρακτικά βαράτε μερικές κατσαρόλες, ή κάντε τρία χτυπήματα σε ένα τέταρτο ! έτσι ούτε γάτα ούτε ζημιά !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Η βάλτε το μετρονόμο στο 120 και παίζετε γρήγορα όσο πιο πολλές νότες μπορείτε. κι οποιος φάει τον άλλον θα είναι και ο καλλιτέχνης σολίστας υψηλών προδιαγραφών.

    ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ ! πλήρη υποβάθμιση, απαξίωση,
    ΟΣΟ ΓΙΑ τους μετέχωντες των επιτροπών και καθόλα εξαίρετων καλλιτεχνών; παιδαγωγών; με αγάπη στην πατρίδα και την προσωπική τους προσφορά (πρακτικών) γνώσεων και καλλιτεχνικής δημιουργίας;

    ;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;

    ε μάλλον πιο πολλά θα πέρνουν στέλνοντας σε ακαδημίες του εξωτερικού .... τα .... παιδιά τους (τους μαθητές τους δηλαδή)

    GuitarJournal (Εύα για τους φίλους μου στο φόρουμ αυτό)

    skozan
    22.05.2007, 01:26
    1. Όλες οι μεγάλες ακαδημίες στο εξωτερικό δίνουν πτυχία ισότιμα με πανεπιστημιακά διπλώματα, π.χ. http://www.ram.ac.uk/study/programmesofstudy/ υπάρχουν προπτυχικά διπλώματα καθώς και μεταπτυχιακά επιπέδου master στην εκτέλεση μουσικών οργάνων! Φυσικά και χρειάζονται θεωρητικές γνώσεις πανεπιστημιακού επιπέδου για να υποστηρίξεις την τέχνη σε ψηλό επίπεδο καθώς και γενικότερη ακαδημαϊκή αντίληψη. Με τον ισχυρισμό του Βουλγαράκη περί «πρακτικών σπουδών», αν είναι να καταργήσουμε και την ισοβαθμία με το πανεπιστήμιο των τίτλων που δίνει το Πολυτεχνείο αλλά και η Ιατρική που έχουν κατά 90% πρακτικές γνώσεις!

    2. Χάθηκαν τόσα ωραία κτίρια στο κέντρο της Αθήνας, πάνε και το κάνουν σε ολυμπιακή εγκατάσταση στα Λιόσια; Τέλος πάντων, αυτό σίγουρα είναι το λιγότερο..
    vouliakis
    22.05.2007, 01:52
    Ε, ναι... Προσγειωθήκαμε κάπως απότομα με τα "πέραν τούτου ουδέν" και την ..."πρακτικοποιημένη γνώση"


    projectwoofer
    22.05.2007, 12:25
    ...Και δηλαδη για να καταλαβω...αν η επερχομενη ακαδημια που την περιγραφουν με τοοοοσο εντυπωσιακα λογια ειναι αδιαβαθμιτη ή απλως ανωτερη, τοτε τα ωδεια τι ειναι? Ισοτιμα με ...νηπιαγωγειο? Ελεος!!!

    Επισης μιλανε για προσβαση μετα στο πανεπιστημιο...να πας να σπουδασεις πιανο και να πρεπει σωνει και καλα να γινεις μουσικολογος για να αναγνωριστει το χαρτι σου...ειναι αρρωστοι οι ανθρωποι!....

    Και μιλωντας για αρρωστους...λοιπον, υποθετικο σεναριο...

    Θα πρεπει να παει κανεις στο ωδειο ή να κανει ιδιαιτερα για τουλαχιστον 6-7 χρονια, να αποκτησει ενα πολυ καλο επιπεδο σπουδων για να δωσει εξετασεις μπας και ειναι ενας απο τα 30 βυσματα που θα μπουν στην ανωτερη ακαδημια και θα σπουδασει αλλα 3 χρονια για να ξαναδωσει αλλες εξετασεις κατακτηριες μπας και μπει στο μουσικων σπουδων πχ αθηνας - αλλο βυσμα εκει! (μπαινουν καθε χρονο περιπου 60 ατομα με πανελληνιες και μονον 2 (!) με κατατακτηριες απο ανωτερες σχολες)...

    Ωστε επιτελους να καταφερει να χασει αλλα 5 χρονια απο τη ζωη του σπουδαζοντας κατι τελειως ασχετο με αυτο που εκανε πριν και τελος, να μπει και αυτος με τη σειρα του στην αγορα εργασιας των αρτοποιειων και των μπαρ μιας και με τη μουσικολογια δεν μπορει να κανει τιποτα στην Ελλαδα!!! Παντως ειναι πιο γρηγορο να δωσει κανεις πανελληνιες!!!! Οι γιατροι νομιζω οτι σπουδαζουν λιγοτερα χρονια....!

    Δεν ξερω γιατι, αλλα νιωθω μια εντονη αισθηση αηδιας αυτες τις μερες....

    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : projectwoofer στις 22-05-2007 12:29 ]


    swkraths
    22.05.2007, 14:54
    Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ίδρυση της εξαγγελθείσας από την κυβέρνηση Ακαδημίας Τεχνών, όπου θα διδάσκονται χορός, μουσική, θέατρο και κινηματογράφος, υπό την εποπτεία του υπουργείου Πολιτισμού.

    Όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα ο υπουργός Πολιτισμού Γιώργος Βουλγαράκης, το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο του 2009, αφού πρώτα η Βουλή ψηφίσει, τους επόμενους μήνες και κατά πάσα πιθανότητα στο θερινό της τμήμα, το σχετικό νομοσχέδιο που εδώ και ένα χρόνο επεξεργάζεται κοινή νομοπαρασκευαστική επιτροπή των υπουργείων Πολιτισμού και Παιδείας.

    «Εκεί θα εισάγονται κάθε χρόνο περίπου 120 ταλαντούχοι μαθητές, 30 σε κάθε τμήμα, με αυστηρά κριτήρια αξιολόγησης που θα ορίζει ο κανονισμός της Σχολής. Οι δάσκαλοι θα είναι οι καλύτεροι που διαθέτει η χώρα και στους τέσσερις τομείς, ώστε να παράγεται το πολιτιστικό προϊόν με τρόπο εξαιρετικό» δεσμεύθηκε ο υπουργός.

    Όπως διευκρίνισε ο κ. Βουλγαράκης, η Ακαδημία θα είναι Ανώτερης Παιδείας, τριετούς φοίτησης, οι σπουδαστές θα πρέπει να διαθέτουν απολυτήριο λυκείου, δεν θα εισάγονται με σύστημα πανελληνίων και όταν αποφοιτούν θα τους χορηγείται πιστοποιητικό σπουδών και όχι πανεπιστημιακό πτυχίο, δεδομένου ότι η εκπαίδευση δεν θα είναι θεωρητικού περιεχομένου αλλά «πρακτικοποιημένης γνώσης».

    Η Ακαδημία Τεχνών θα διοικείται από το Διοικητικό Συμβούλιο της Σχολής, που σύμφωνα με το σχέδιο νόμου είναι επταμελές, τριετούς θητείας και διορίζεται από τον εκάστοτε υπουργό Πολιτισμού, στον οποίο και εισηγείται τον κανονισμό λειτουργίας της Ακαδημίας.

    Το ΔΣ θα αποφασίζει για την πρόσληψη και τους όρους εργασίας των διευθύνσεών της, θα χορηγεί πιστοποιητικά σπουδών και βεβαιώσεις παρακολούθησης σεμιναρίων, θα αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, θα εγκρίνει το πρόγραμμα σπουδών, τον προγραμματισμό των δραστηριοτήτων της κ.λπ.

    Όσον αφορά τα δίδακτρα που θα καταβάλλουν οι σπουδαστές της Ακαδημίας Τεχνών, αυτά θα είναι «συμβολικά», ενώ στόχος του υπουργείου είναι να θεσμοθετήσει ένα «εκτεταμένο σύστημα υποτροφιών για τους ταλαντούχους που θα φοιτούν στην Ακαδημία Τεχνών» είπε ο κ. Βουλγαράκης.

    Οι πόροι της Ακαδημίας θα προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό, θα έχει έσοδα από χορηγίες, κληρονομιές, από αξιοποίηση της περιουσίας της και έσοδα από κοινοτικά προγράμματα.

    Τέλος, σε ερώτηση εάν η κυβέρνηση εγκρίνει τα απαραίτητα κονδύλια για την λειτουργία της Ακαδημίας, ο κ. Βουλγαράκης, διαβεβαίωσε ότι «εγγύηση στο ζήτημα είναι το προσωπικό ενδιαφέρον του πρωθυπουργού για την ίδρυση και λειτουργία της Ακαδημίας Τεχνών».

    Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
    XeniaRodo
    22.05.2007, 20:38
    τρελλό βύσμα δηλαδή θα πέφτει στην εισαγωγή.... πάλι...

    http://www.myspace.com/vradynytypy









    [ Το μήνυμα τροποποιήθηκε από τον/την : XeniaRodo στις 22-05-2007 20:48 ]


    nefos
    24.05.2007, 01:43


    Το άρθρο 16 τη μπλοκάρει

    Στις διατάξεις του άρθρου 16 του Συντάγματος αντίκειται το σχέδιο νόμου για την Ακαδημία των Τεχνών, υποστηρίζει ο πρόεδρος του ΣΥΝ Αλέκος Αλαβάνος στην ερώτησή του στη Βουλή.

    Επειδή η Ακαδημία θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια ενώ οι φοιτητές θα καταβάλλουν και δίδακτρα «ως ένδειξη σεβασμού στη γνώση που τους παρέχεται», όπως δήλωσε ο υπουργός Πολιτισμού, ο κ. Αλαβάνος τον ρωτά αν «θεωρεί ότι οι σημερινοί φοιτητές των Ανώτερων Σχολών Δραματικής Τέχνης και Χορού που ανήκουν στο ΥΠΠΟ δεν επιδεικνύουν την απαιτούμενη "ένδειξη σεβασμού στη γνώση που τους παρέχεται" ή μήπως σκοπεύει να επιβάλει δίδακτρα και στις εν λόγω σχολές».

    Επιπλέον, θέλει να μάθει «πώς θα παρακάμψει τις διατάξεις του Συντάγματος δημιουργώντας σχολή ανώτερης εκπαίδευσης με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που θα υποχρεώνει σε δίδακτρα».


    ενετ - 23/05/2007

    nefos
    21.08.2007, 15:01
    Στον αέρα δύο νομοσχέδια, για Ακαδημία Τεχνών, πάταξη αρχαιοκαπηλίας

    Της Ν. ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ-ΡΑΣΣΙΑ

    Δεν είναι μόνο τα νομοσχέδια με τις κυβερνητικές παροχολογίες που μένουν σε εκκρεμότητα για την επόμενη Βουλή από την ξαφνική προκήρυξη των εκλογών στις 16 Σεπτεμβρίου.



    Στο ολυμπιακό γυμναστήριο τζούντο επρόκειτο να εγκατασταθεί μετά την ίδρυσή της η Ακαδημία Τεχνών. Αριστερά: Προϊόν αρχαιοκαπηλίας ήταν και το χρυσό μακεδονικό στεφάνι που μας επεστράφη από το Μουσείο Γκετί των ΗΠΑ κατόπιν συμφωνίας με το ΥΠΠΟ. Το σ/ν για την πάταξη της αρχαιοκαπηλίας έμεινε όμως να ψηφιστεί στο μέλλον
    Μένουν στην αναμονή και δύο σημαντικά νομοσχέδια που αφορούν τον πολιτισμό. Για το ένα, μάλιστα, είχε δεσμευτεί ο ίδιος ο πρωθυπουργός ως υπουργός Πολιτισμού, ότι θα το υλοποιήσει εντός της τρέχουσας τετραετίας. Κι αυτό είναι το περιβόητο νομοσχέδιο για την ίδρυση της Ακαδημίας Τεχνών το οποίο συντάχθηκε, παρουσιάστηκε πανηγυρικά τέλη Μαΐου αλλά δεν κατατέθηκε ποτέ στη Βουλή.

    Και δεν ευθύνονται γι' αυτό οι αντιρρήσεις των εκπροσώπων της τέχνης που διατυπώθηκαν στον άτυπο διάλογο μέσω της «Ε» για τη διαβάθμιση των σχολών της Ακαδημίας Τεχνών (προβλέπεται να είναι ανώτερες και όχι ανώτατες, όπως οι περισσότεροι εύχονταν) και για την καταβολή διδάκτρων (μέτρο που κρίθηκε ως αντισυνταγματικό).

    Επισήμως, ο διάλογος επί των άρθρων του νομοσχεδίου αυτού δεν άρχισε ποτέ, καθώς έμεινε ανυπόγραφο στα συρτάρια του υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Γ. Αλογοσκούφη. Φίνεται πως λογάριαζε ερήμην του συναρμόδιου υπουργού ο Γ. Βουλγαράκης όταν δήλωνε με βεβαιότητα ότι η Ακαδημία θα λειτουργήσει πειραματικά τον προσεχή Νοέμβριο (2007), ότι «θα οργανωθούν οι πρώτοι σεμιναριακοί κύκλοι», όπως είχε πει, δίνοντας την αίσθηση ότι υλοποιείται μία από τις κορυφαίες δεσμεύσεις του πρωθυπουργού.

    Τότε είχε εκτιμήσει ότι «το σ.ν. θα κατατεθεί άμεσα στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής, στα κόμματα και στους φορείς» και υπολόγιζε να καταλήξει στην ολομέλεια της Βουλής μέσα Ιουλίου, έτσι ώστε μέσα στο καλοκαίρι να είναι νόμος του κράτους. Ολα αυτά, τώρα, αποτελούν απλώς (ευχο)λόγια που δεν ξέρει κανείς αν ποτέ υλοποιηθούν, καθώς έχει το δικαίωμα ο διάδοχος υπουργός Πολιτισμού να μην το προωθήσει ποτέ στη Βουλή, όπως είχε το δικαίωμα και ο υπουργός Οικονομικών να το «ξεχάσει» στα συρτάρια του. Εχουν συμβεί αυτά στο παρελθόν με διαδόχους υπουργών του ιδίου κόμματος, πόσω μάλλον που δεν ξέρει κανείς αν θα αλλάξει χέρια η εξουσία.

    Στην ίδια μοίρα βρίσκεται τώρα και το νομοσχέδιο για την ίδρυση ειδικής διεύθυνσης στο υπουργείο Πολιτισμού για την πάταξη της Αρχαιοκαπηλίας, ένα προσωπικό όραμα του Γ. Βουλγαράκη, που δεν πρόλαβε ούτε αυτό να ψηφιστεί από την παρούσα Βουλή. Ηταν 5 Ιουλίου όταν ο υπουργός Πολιτισμού ανακοίνωσε την κατάθεση του σ.ν. στη Βουλή με τίτλο «Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Προστασίας Πολιτιστικών αγαθών». Αυτό προωθήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και εκκρεμούσε η συζήτησή του στην ολομέλεια της Βουλής. Παρότι που δεν εκφράστηκαν αντιρρήσεις επί του περιεχομένου του, το μέλλον και αυτού του σ.ν. προβάλλει τώρα αβέβαιο, καθώς θα χρειαστεί να βάλουν εκ νέου τις υπογραφές τους οι τρεις νέοι υπουργοί Πολιτισμού, Δημοσίας Τάξης και Οικονομικών που θα προκύψουν μετά τις εκλογές. Αν κάποιος από τους τρεις διατυπώσει οποιαδήποτε διαφωνία, το νομοσχέδιο θα ανακληθεί για να αναδιατυπωθεί ή να ταφεί.

    Βεβαίως, η σημερινή ηγεσία του ΥΠΠΟ υποστηρίζει ότι όλα θα δρομολογηθούν κανονικά μετά τις 17 του Σεπτέμβρη, λογαριάζοντας προφανώς χωρίς την ετυμηγορία του λαού και τις βουλές του αρχηγού, που εν προκειμένω δεν ενδιαφέρθηκε να επιταχυνθεί η υλοποίηση ούτε του δικού του οράματος.


    enet- 21/08/2007

    sakisarabatzis
    21.08.2007, 22:05
    Παιδια αυτα δεν γινονται απο τη μια στιγμη στην αλλη ΑΚΑΔΗΜΙΑ σημαινει μεγαλο συγκρότημα κτιριων πολλαπλων χρησεων πχ. για τη Μουσικη π.χ για το Θεατρο,καθηγητες, εξοπλισμος και τεραστια οικονομικα κονδυλια.Εδω καλα-καλα με τη μουσικη εκπαιδευση στα ωδεια λειτουργουμε με τον κανονισμο του ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΟΣ ΤΟΥ 1957{τευχος Α] και υπάρχει μονο 1 κρατικο ωδειο και 899 ιδιωτικα και μιλαμε για ακαδημιες.Μαθητες μου στη φωνητικη που τελειωσαν με μενα εδω τις σπουδες τους και συνεχιζουν σε μουσικες ακαδημιες του εξωτερικου μου μιλουν με νυχτα...μερα οτι απεχουμε.Πχ σε μια ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΦΩΝΗΤΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ για να παρει κανεις το Πτυχιο εργάζεται με 3Ο σχετικες ειδικοτητες καθηγητων, στη χωρα μας κωριως με τον αρμοδιο καθηγητη του και στα υποχρωτικα μαθηματα το πολυ με αλλους 2 η 3 Τα σθμπερασματα δικά σας...........