Άλλα λέει η θειά μου...
...άλλα ακούν τ' αυτιά μου!
11 Ιουνίου 2008, 10:32
Φυλές πανεπιστημιακών (ΙΙ)


Συνεχίζουμε λοιπόν…

 

«Κόφτης-φόβητρο». Κάθε σχολή έχει τουλάχιστον και έναν τέτοιο. Φόβος και τρόμος των φοιτητών. Το μάθημά του είναι εφιάλτης, θεωρείται «μισό πτυχίο» αν και μπορεί να είναι θεωρητικά εύκολο. Μπορεί κάλλιστα να ανήκει και στην κατηγορία «γέννημα-θρέμμα» (βλ. (Ι)), Άτομα περίεργης ψυχοσύνθεσης, γεμάτοι συμπλέγματα. Προσπαθεί να φτιάξει με αυτόν τον εύκολο τρόπο σοβαρό προφίλ, αλλά το μόνο που καταφέρνει είναι γενιές φοιτητών να τον στολίζουν με καντήλια και εξαπτέρυγα, να παρακαλάνε να πάρει το μάθημά τους μια «χρυσή μετριότητα» (βλ. (Ι)), ενώ σε πιο προχωρημένες περιπτώσεις κάποιοι από αυτούς έχουν φάει ξύλο (ν΄ αγιάσει το χεράκι τους) ή τους έχουν χτίσει στα γραφεία τους. Επειδή οι περισσότεροι είναι θρασύδειλοι,  αν απειληθούν μαζεύονται, εκτός και αν ανήκουν ταυτόχρονα και στην κατηγορία «τρελός», οπότε τότε την έχεις κάτσει τη βάρκα και δεν βλέπεις πτυχίο ούτε με τηλεμπάνιστρο.

 

«Τρελός».  Εδώ, υπάρχουν περιπτώσεις ανθρώπων που η συνεννόηση μαζί τους φαντάζει αδύνατη. Δεν τους πιάνεις πουθενά, είναι να μην μπλέξεις μαζί τους, δεν παλεύεται η φάση. Έχουν πρόβλημα συνεννόησης και συνεργασίας ακόμα και με τους συναδέρφους τους, οι οποίοι τους ανέχονται, αλλά ευτυχώς σπάνια τους αναθέτουν διοικητικές θέσεις, τους περιθωριοποιούν. Δημιουργούν εκρηκτικό μίγμα με την κατηγορία «κόφτης». Συνήθως βγαίνει βρώμα γι’ αυτούς κι έτσι δεν πηγαίνει κανένας σώφρων άνθρωπος για μεταπτυχιακά μαζί τους. Δίνουν την περισσότερη τροφή για κουτσομπολιό σε φοιτητές και συναδέρφους. Δεν είναι όλοι απαραίτητα κακοί. Υπάρχουν και περιπτώσεις που προκαλούν τη συμπάθεια. Ακραίο παράδειγμα τέτοιου παράφρονος, ο γνωστός στο πανελλήνιο καθηγητής της φιλοσοφίας Λιαντίνης, όπου είχα την τύχη να τον γνωρίσω.  Επρόκειτο για άτομο που είχε χάσει τη μπάλα, ζούσε μέσα σε κόσμο που είχε πλάσει ο ίδιος και τελικά κατέληξε αυτοκαταστροφικά.

  

«Στην κοσμάρα του». Δεν πρέπει να  συγχέουμε με την προηγούμενη κατηγορία. Είναι διαφορετική περίπτωση. Από τους πλέον συμπαθείς τύπους της πανεπιστημιακής κοινότητας, θα έλεγα το αρχέτυπο του πραγματικού ρομαντικού επιστήμονα. Είναι τόσο απορροφημένος με την έρευνά του, αγαπάει τόσο αυτό που κάνει που δεν τον ενδιαφέρουν ούτε οι θέσεις, ούτε οι δολοπλοκίες και τα «κονέ», ούτε να πουλήσουν μούρη στο συνάφι στα διάφορα συνέδρια-πανηγύρια. Ενώ οι γνώσεις τους είναι εξαιρετικές, λόγω του ιδιόμορφου χαρακτήρα τους μπορούν να μείνουν κολλημένοι στη βαθμίδα του επίκουρου ή και του λέκτορα μέχρι και το τέλος της καριέρας τους, και αυτό επειδή μπορεί να μην έχουν δημοσιεύσει επαρκώς το έργο τους. Μπορούν να ξεχαστούν αφηρημένοι μέχρι τα μεσάνυχτα στα γραφεία ή τα εργαστήριά τους. Ατημέλητης εμφάνισης, θυμάμαι ένα καθηγητή αυτής της κατηγορίας που ερχόταν να κάνει μάθημα με σορτς και σαγιονάρες. Το κακό μ΄ αυτούς τους φευγάτους είναι ότι δεν έχουν επίγνωση της δυσκολίας των θεμάτων που βάζουν, άσε που πολλές φορές μπορεί να χάσουν τα γραπτά. Κάποτε μάλιστα ο συγκεκριμένος που προανέφερα είχε χάσει το γραπτό κάποιου, ο οποίος είχε δώσει λευκή κόλλα, το λαμόγιο, και πάει και τον βρίσκει, του κάνει φασαρία ότι δήθεν είχε γράψει άριστα και αυτός του βάζει 9! Το να συνεργαστείς σε μεταπτυχιακό επίπεδο με έναν τέτοιο πρέπει να είναι εμπειρία που να συγκρίνεται με σαφάρι χωρίς εξοπλισμό από τον Αμαζόνιο μέχρι το Περού: κακουχίες, δυσκολίες, κίνδυνοι αλλά γεμάτο εμπειρίες και γνώσεις αν κατορθώσεις να επιβιώσεις. Δυστυχώς, ως επακόλουθο των σημείων των καιρών αυτή η κατηγορία τείνει να εκλείψει, καθώς η γενιά μου που πλέον παίρνει θέσεις κάθε άλλο παρά ρομαντική είναι.

 

«Αυστηρός παλαιάς κοπής». Και αυτή η κατηγορία εκλείπει σιγά σιγά. Ο καθηγητής της παλαιάς σχολής, ντυμένος πάντα συντηρητικά, αυστηρός που σπάνια αστειεύεται, εγκυκλοπαιδιστής με εύρος γνώσεων, που εμπνέει το σεβασμό αλλά και τον φόβο των νεότερων. Το μάθημά του δύσκολο, στο αμφιθέατρο δεν ακούγεται κιχ, είναι απαιτητικός αλλά όχι κόφτης. Συνήθως έχει εγνωσμένη επιστημονική αξία και αποδοχή όμως δεν είναι της κατηγορίας «φίρμα» διότι απλώς δεν θέλει να γίνεται καραγκιόζης. Αδέκαστος, ακριβοδίκαιος, δε χαρίζει κάστανα ούτε επαίνους εύκολα. Όταν όμως διαγνώσει αξία και εργατικότητα, ανταμοίβει και βοηθά. Όσους τέτοιους είχα την τύχη να γνωρίσω καλύτερα σε μεταπτυχιακό επίπεδο (τώρα είναι οι περισσότεροι ή ομότιμοι ή μακαρίτες), αν και στην αρχή φοβόμουν ακόμα και να τους μιλήσω, τελικά αν σε αποδεχθούν σου δίνουν πάρα πολλά πράγματα, με σημαντικότερα από αυτά το ήθος τους, που κατά τη γνώμη μου από αυτό πάσχει κυρίως το ελληνικό πανεπιστήμιο. Επειδή αυτοί οι παλιοί έφυγαν και άφησαν όλα αυτά τα φρούτα που περιγράφω εδώ πίσω τους, γι’ αυτό τα ΑΕΙ βρίσκονται σ΄ αυτή την κατρακύλα…

 

«Ξενοσπουδαγμένος».  Ο πολλά υποσχόμενος επιστήμων με περγαμηνές και επιτυχίες εις την αλλοδαπήν που έρχεται ως μεσσίας να δώσει τα φώτα του στην πτωχή πλην τιμία Ψωροκώσταινα, όποτε του επιτρέψουν βέβαια οι «γέννημα-θρέμμα», να σώσει την παρτίδα και να δώσει νέα πνοή με ευρωπαϊκό ή ακόμα καλύτερα αμερικάνικο αέρα. Τις πλείστες των περιπτώσεων είναι εκπληκτικό το πώς μέσα σε πολύ λίγο καιρό τον ενσωματώνει, τον χωνεύει κυριολεκτικά το σύστημα της ελληνικής πραγματικότητας. Μιλά με αμερικάνικη, γαλλική ή γερμανική ορολογία, ανάλογα με την «κουλτούρα» του, κάθε δεύτερη κουβέντα, ότι τάχα μου δεν θυμάται πως λέγονται στα ελληνικά οι όροι.  Ακόμα και αν έχουν περάσει είκοσι χρόνια που έχει γυρίσει, έχει ως σημείο αναφοράς του το εξωτερικό και κάνει συνεχώς απαξιωτικές για την Ελλάδα κρίσεις και συγκρίσεις, σαν να μην είναι και ο ίδιος μέλος του εδώ συστήματος και συνυπεύθυνος για τα κακώς κείμενα.  Οι περισσότεροι αν και με καλό επιστημονικό έργο πριν έρθουν, όταν βολευτούν εδώ μετά τους φταίνε όλα, η ανοργανωσιά, η υποχρηματοδότηση, οι κλίκες και δεν μπορούν να αποδώσουν όπως θα ήθελαν. Πιθανώς να έχουν και δίκιο.  Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις πολύ δυνατών επιστημόνων που όντως αναβαθμίζουν το επίπεδο. Αν εξαιρέσεις τη γκρίνια τους σε γενικές γραμμές είναι από τις υποφερτές περιπτώσεις, εκτός αν ενταχτούν στις κατηγορίες των άλλων «φρούτων» διότι όπως είπαμε πολύ εύκολα ενσωματώνονται στα κακώς κείμενα που οι ίδιοι αρχικά βρίζουν…

 

«Λαμόγιο». Με το γνωστό αυτό προσωνύμιο εννοώ αυτούς τους «πανεπιστημιακούς» που έχουν τη θέση τους για βιτρίνα, χρησιμοποιούν την ιδιότητά τους για τρελές κονομισιές ασκώντας ελεύθερο επάγγελμα εκτός πανεπιστημίου, το οποίο το έχουν για πάρεργο και αγγαρεία. Όπως είναι φυσικό σπανίως πατάνε στη σχολή, καθώς είναι εργασιομανείς και αχόρταγοι με το χρήμα. Το μισθό του πανεπιστημιακού τον έχουν για τσίχλες. Βίλλες με πισίνες σε Εκάλες, Μερτσέντες CLK και πόρσε για τον μικρό για να παίζει. Το είδος αυτό ευδοκιμεί κυρίως σε σχολές όπως η Ιατρική (πήγα επίσκεψη να με δει «Καθηγητής», πέσε 200 ευρώ για 20 λεπτά), στη Νομική όπου όλοι οι καθηγητάδες έχουν τα δικηγορικά τους γραφεία και εκμεταλλεύονται στεγνά δίνοντας ψίχουλα στα ασκούμενα δικηγοράκια που βγάζουν όλη τη δουλειά,  αρχιτέκτονες ή πολιτικοί μηχανικοί που από τα τεχνικά τους γραφεία παίρνουν εργολαβίες χοντρές συνήθως με απ΄ ευθείας αναθέσεις ή άλλων ειδικοτήτων μεγαλομέτοχοι σε κολλέγια… Τέτοιοι τύποι, μόνο κακό κάνουν στην πανεπιστημιακή κοινότητα, δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Θα έπρεπε να απαγορεύεται ρητά και κατηγορηματικά η οποιαδήποτε δεύτερη ενασχόληση του πανεπιστημιακού με οτιδήποτε άλλο και σε τέτοια περίπτωση να διώχνονται με τις κλωτσιές και όχι αντιθέτως να καλύπτονται από το νόμο. Ή παπάς-παπάς ή ζευγάς-ζευγάς κύριοι. Στην πυρά.

 

«Ανικανοποίητος φιλόδοξος».  Αυτός που θέλει να κάνει πάντα κουμάντο σε όλα, η απόλυτη αρχή, αυτός που ηδονίζεται με την εξουσία ή την προοπτική της. Δημιουργεί πάντα «αυλή» μεταπτυχιακών και παρατρεχάμενων, και ό, τι δουλειά έχει κάνει που τις περισσότερες φορές είναι δυνατή, έρευνα και δημοσιεύσεις, την κάνει έχοντας στο μυαλό του υψηλές θέσεις και εξουσία. Έχει αυτοσκοπό την παραγωγή επιστημονικού έργου (γι΄ αυτό έχει δημιουργήσει και μεγάλη ομάδα που δουλεύει για πάρτη του) όχι για την επιστήμη, αλλά για την τόνωση του πρεστίζ και του CV του. Δεν διστάζει να προσχωρήσει σε πολιτικούς σχηματισμούς που θα τον ωθούν σε θέσεις, θέλει πάντα να κινεί τα νήματα. Χώνεται με θαυμαστή ευκολία σε επιτροπές, συμβούλια και όργανα της σχολής, σε editorial board επιστημονικών περιοδικών, σε εταιρείες και συλλόγους. Θα τους βρείτε σε θέσεις προέδρων τμήματος, διευθυντών τομέων και οι πιο καπάτσοι αναρριχώνται σε κοσμητείες και πρυτανείες. Πολλοί φτάνουν στην αυτοπραγμάτωσή τους όταν φτάσουν στην κατηγορία «φίρμα».  Από ένα σημείο και μετά, τα διοικητικά τους καθήκοντα δεν τους αφήνουν χρόνο και διάθεση για οτιδήποτε άλλο, αλλά γι΄αυτό υπάρχουν άλλοι… Αν υπάρχουν σε μία σχολή δύο-τρείς η περισσότεροι τέτοιοι, τότε αρχίζει το μεγάλο πανηγύρι της επικράτησης, της επιβολής, της επιρροής και του σχηματισμού ομάδων και παρατάξεων, και το πράγμα πηγαίνει κατά διαόλου.

 «σόουμαν». Άφησα για το τέλος την αγαπημένη μου κατηγορία, να μη λέτε ότι μόνο θάβω. Ο πανεπιστημιακός αυτός, είναι και ο μόνος που μένει στη μνήμη του φοιτητή ως κάτι καλό από τα χρόνια που έφαγε στο πανεπιστήμιο. Δυστυχώς, είναι δυσεύρετος, διότι αν και το διδακτικό έργο θα έπρεπε να είναι η βάση και το κύριο μέλημα, έχει καταντήσει αγγαρεία και υποχρέωση για τους περισσότερους. Ξέρει να διδάσκει, είναι παραστατικός και στις διαλέξεις του δεν βαριέσαι ποτέ, γιατί βάζει θεατρικά στοιχεία, κατέχει την τέχνη της διήγησης, διανθίζει το μάθημα με ενδιαφέρουσες παρενθέσεις και το κυριότερο (πράγμα σπάνιο για πανεπιστημιακό) έχει χιούμορ. Για να έχει κάποιος αυτά τα χαρακτηριστικά οπωσδήποτε όχι μόνο έχει ταλέντο (γιατί είναι ταλέντο η διδασκαλία) αλλά σίγουρα γνωρίζει καλά το αντικείμενό του, γιατί αλλιώς όσο και ταλέντο να έχεις αν δεν ξέρεις, μόνο ρεζίλι γίνεσαι.  Οι άλλοι συνάδερφοί του δεν χάνουν ευκαιρία να τον ειρωνευτούν ως δήθεν μη σοβαρό (τα είδαμε και τα δικά τους χαΐρια) διότι τρώνε τα λυσσιακά τους επειδή είναι αγαπητός στους φοιτητές. Ένας χαρισματικός δάσκαλος ακόμα και αβανταδόρικο αντικείμενο να μην έχει, μπορεί και ένα βαρετό να το μετατρέψει σε ενδιαφέρον. .Δεν έχω συναντήσει πάνω από max τρεις-τέσσερις τέτοιες περιπτώσεις και όχι όλοι στη δικιά μου σχολή. Θυμάμαι χαρακτηριστικά, ότι δεν έβλεπα την ώρα να τελειώσω τα μαθήματα στη δικιά μου σχολή για να πάω σε άσχετη σχολή να απολαύσω τις διαλέξεις ενός πραγματικά χαρισματικού δασκάλου που δίδασκε Ιστορία της Τέχνης με αμεσότητα, καταλυτικό χιούμορ, διαδραστικότητα, ουσία και περιεχόμενο. Το μεγάλο αμφιθέατρο γέμιζε από φοιτητές όχι μόνο της φιλοσοφικής, αλλά και της ιατρικής και της φυσικομαθηματικής, αν αργούσες καθόσουν στα σκαλιά των διαδρόμων. Και όμως, το μουχλιασμένο κατεστημένο της φιλοσοφικής δεν άντεξε τέτοια περίπτωση, του έκαναν πόλεμο και τον ανάγκασαν σε παραίτηση…      
6 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
09 Ιουνίου 2008, 13:23
Φυλές πανεπιστημιακών (Ι)


Πολλή κουβέντα και νταβαντούρι για τα πανεπιστήμια. Συλλαλητήρια, επεισόδια, ο πρύτανης του ΑΠΘ στο νοσοκομείο, οι άλλοι πρυτάνεις και μεγαλοκαθηγητάδες τους έχει πάει να μη και τους την πέσουν οι “ταραξίες, ατέρμονες συζητήσεις για το άσυλο, για την προοπτική ιδιωτικών ΑΕΙ, για την κατάντια και την απαξίωση των δημοσίων ΑΕΙ. Για πολλούς από τουςαπό μέσα” φταίει η υποχρηματοδότηση. Σε κάποιες περιπτώσεις ίσως και να είναι έτσι. Λέτε όμως αν δοθούν τα διπλάσια χρήματα η κατάσταση να καλυτερέψει; αυτό φταίει μόνο; Τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ δεν είναι τα ντουβάρια τα γραφεία, τα εργαστήρια, οι αίθουσες και τα αμφιθέατρα. Είναι οι άνθρωποι που κάνουν παιχνίδι, οι σεβαστοί πανεπιστημιακοί καθηγηταί. Αν δεν είναι αυτοί, και ιδίως τα μυαλά τους, υπεύθυνοι για το χάλι τους το καρακαταμπλάκ ποιοι είναι; οι Νεφελίμ και οι Ελοχίμ; ή ο Γαλάτης και η Θώδη;

Έχουν περάσει δεκαοχτώ χρόνια από τότε που πέρασα στο πανεπιστήμιο, δεκατρία από τότε που πήρα πτυχίο και τρία από τότε που δεν έχω πλέον κάποιου είδους σχέση με την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η οπτική μου για τους πανεπιστημιακούς άλλαζε σε κάθε φάση, καθώς όσο περνούσαν τα χρόνια τους έβλεπα και περισσότερο και σε διαφορετικά επίπεδα συνεργασίας και με άλλους όρους. Έτσι και από προσωπική πείρα αλλά και από πάρα πολύ χρήσιμες εμπειρίες ατόμων του κύκλου μου, έχω αποδομήσει πλέον αλλά και κατηγοριοποιήσει τις διάφορες φυλές των πανεπιστημιακών. Είμαι σίγουρος ότι, ανεξαρτήτως σχολής θα αναγνωρίσετε ανθρωπότυπους πανεπιστημιακών που ευδοκιμούν σε κάθε χώρο. Έτσι, έχω τη διάθεση κοινωνικής προσφοράς αφού, εμένα μου πήρε χρόνια να τα καταλάβω αυτά, να μην τα κρατήσω για πάρτη μου αλλά να τα προσφέρω απλόχερα στις νεότερες γενιές.

Η φίρμα”. Κάθε σχολή έχει και τη φίρμα της, την ατραξιόν του καταστήματος. Όπως η Βανδή βγαίνει κατά τις μία τα μεσάνυχτα, κάθεται κάνα μισάωρο και στριγγλίζει, ενώ πριν και μετά κάνουν όλο το πρόγραμμα η κάθε Μπέμπα Μπούλα και Τίκος Τάκος, έτσι και η ακριβοθώρητη φίρμα εμφανίζεται σπανίως, χωρίς μάλιστα και η κάθε του εμφάνιση να δικαιολογεί την φήμη του, ενώ όλο το κουπί τόσο στη διδασκαλία όσο και στην έρευνα (που την έχει εγκαταλείψει από καιρό) το τραβάνε οι παρατρεχάμενοι βοηθοί, γλύφτες φοιτητές, λεκτοράκια κλπ. που τον περιτριγυρίζουν όταν δεήσει να εμφανιστεί, όπως οι σκατόμυγες το σκατό (η παρομοίωση δεν είναι διόλου τυχαία). Ο κ. Καθηγητάς είναι πολύ απασχολημένος με το να βγαίνει στα παράθυρα ή σε εκπομπές (τι, σιγά μην ασχοληθούμε με μαθήματα και βλακείες) ή να συμμετέχει σε κάθε είδους επιτροπές υπουργείων, πχ ΚΑΣ, με το αζημίωτο πάντα. Δεν αποκλείεται επίσης να είναι και υπουργός ή βουλευτής, ιδιαίτερα αν είναι της Νομικής, οπότε πλέον είναι και πιο δυσθεώρητος από πιγκουίνο στη Σαχάρα ή από τετράτομη θεωρία της λογοτεχνίας στο σπίτι της Άντζελας Δημητρίου.

ο γέννημα-θρέμμα . Οι Μαρίες Αντουανέττες των πανεπιστημίων, οι άνθρωποι που από τα 18 τους και μετά δεν είδαν τίποτα άλλο από τις αίθουσες και τους διαδρόμους των πανεπιστημίων που μεγάλωσαν. Συνέχισαν μεταπτυχιακά και πήραν εν μία νυκτί και με συνοπτικές (και όπως φαντάζεστε εντελώς αξιοκρατικές) διαδικασίες θέσεις, ύστερα από πολύ γλύψιμο, σκύψιμο της μέσης και μαυριλίκι της παραπάνω κατηγορίας. Επειδή οι ίδιοι το έκαναν αυτό, απαιτούν το ίδιο και από τους νεότερους θεωρώντας το απόλυτα φυσιολογικό, αφού όπως είπαμε δεν βγήκαν ποτέ έξω στην πιάτσα να πάρουν χαμπάρι τι παίζει. Επίσης θεωρούν ότι η θέση τους ήταν φτιαγμένη από πάντα για τα μούτρα τους και δικαιωματικά τους ανήκει. Σπανίως γίνονται καλοί επιστήμονες, οι περισσότεροι κατρακυλούν στη μετριότητα, αφού είναι εκ προοιμίου περιορισμένων οριζόντων, όμως έχουν συνήθως υπερβολικές απαιτήσεις από τους άλλους και αντιστρόφως ανάλογες των δικών τους δυνατοτήτων. Είναι από τους κύριους υπεύθυνους για την νοοτροπία και την κατάντια των ΑΕΙ.

 

η χρυσή μετριότητα μην τους πεις όμως ποτέ έτσι, κάηκες. Καλύτερα να τους πεις ότι τον παίρνουν στη Συγγρού, παρά αυτό. Συνήθως είναι γυναίκες, που ανήκουν και στην προηγούμενη κατηγορία. Έχοντας με τα χρόνια μονιμοποιηθεί, ανεβαίνουν βαθμίδες όχι λόγω του (σχεδόν ανύπαρκτου) έργου τους αλλά λόγω της αθόρυβης και συμπαθητικής παρουσίας που δεν δημιουργεί προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία αλλά κυρίως στην “εύρυθμη” λειτουργία της σχολής. Πρόκειται δηλαδή για πρόθυμα πιόνια των εκάστοτε διοικούντων, πολύ βολικά άτομα, που στηρίζουν πάντοτε πειθήνια τις επιλογές τους. Λειτουργούν με άξονα την αρχή της ελάχιστης προσπάθειας. Για να μην προκαλούν μάλιστα ποτέ, είναι πολύ καλοί και με τους φοιτητές, κάνουν μάθημα πιο βαρετό και από νεωτεριστικό γιαπωνέζικο κινηματογράφο και σπανίως κόβουν. Μόνο να μη ξεγελαστεί κανένας και πάει για μεταπτυχιακή έρευνα μαζί τους, γιατί τότε σε αυτό το επίπεδο η ανεπάρκειά τους είναι τόσο κραυγαλέα που θα υποστούν μια άνευ προηγουμένου ταλαιπωρία επί μακρά σειρά ετών, αφού η καθοδήγηση και η βοήθεια θα είναι εντελώς ανύπαρκτες.

 

Συνεχίζεται

προσεχώς με τα επεισόδια “Κόφτης-φόβητρο”, “ξενοσπουδαγμένος”, “Στην κοσμάρα του”, “τρελός”, “αυστηρός παλαιάς κοπής”, “ανικανοποίητος φιλόδοξος”, “λαμόγιο”, “σόουμαν”, και βλέπουμε

 

5 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
Συγγραφέας
analystis
Νίκος
Μεγαλο-πολυ μεγαλο-εισοδηματίας
από ΠΛΑΤΕΙΑ ΒΙΚΤΩΡΙΑΣ


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/analystis

"ΛΗΣΤΕΙΕΣ" ΚΑΙ "ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ"

Tags

βιογραφίες επιστήμη μουσική χιούμορ σχέσεις χιούμορ παιδί



Επίσημοι αναγνώστες (8)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links