Éóôïñßåò êáèçìåñéíÞò ôñÝëáò
Äå öôÜíåé ðïõ óêïíôÜöôåéò óå ëÝíå êáé óôñáâïýëéáêá
28 Ìáñôßïõ 2008, 11:09
Ïñêéóôåßôå ðáñáêáëþ!


ΘυμÜστε αλÞθεια εκεßνη την σειρÜ της πÜλαι πüτε ΕΡΤ-2; ¸ξυπνοι διÜλογοι, χιουμοριστικÝς καταστÜσεις και βασισμÝνη στο βιβλßο του με τον ΓιÜννη Μιχαλüπουλο και τη γυαλαμποýκα του, ιδανικÞ καρικατοýρα στρατοδßκη και φυσικÜ την 2η κατÜ σειρÜ γκüμενα των 80´ς (πρþτη Þταν η Καßτη Φßνου) ΕλÝνη Φιλßνη στον ρüλο της δυναμικÞς-μαχητικÞς-φεμινßστριας δικηγüρου. ΑλλÜ μη φοβÜστε δεν πρüκειται για ακüμη Ýνα αφιÝρωμα στα 80´ς αλλÜ στο γεγονüς της ορκωμοσßας καθαυτü.

ΘυμÜμαι ακαθüριστα απü το μÜθημα των θρησκευτικþν üτι λÝει απαγορεýεται να ορκιζüμαστε, Ýλα που üμως θες δε θες μπαßνεις στο λοýκι αυτü. 

Οι δυο ακραßες απüψεις που εκφρÜζονται επß του θÝματος συνοψßζονται στα εξÞς:

1ον Ο αντιδραστικüς: ΣιγÜ το πρÜγμα, μια μποýρδα και μισÞ, οι φλþροι φορÜνε τα παπιγιüν, οι γκüμενες τα ξþπλατα, πατσουλιÜ παντοý-οýτε στο Romeo τÝτοιο πρÜγμα-οι επßσημοι σου βγÜζουν Ýναν δεκÜρικο της κακιÜς þρας, οι θεßτσες στην εξÝδρα παραληροýν και μετÜ νασου οι φωτογραφßες, τα φτηνιÜρικα μπουκÝτα των 5 ευρþ, μικροαστισμοß του κερατÜ λÝμε! 

2ον Ο ζω μüνο και μüνο για αυτÞ τη στιγμÞ: ΥπÝροχο συναßσθημα, η ανταμοιβÞ μακροχρüνιων κüπων, ωραßος κüσμος, η μαμÜ συγκινημÝνη, οι επßσημοι δßνουν ρÝστα, μια στιγμÞ μοναδικÞ! 

Οι πρþτοι σκÜνε σε τÝτοια üσο πιο ατημÝλητοι μποροýν, μακÜρι και με φανελÜκι (Ýχει γßνει στο ΕΜΠ), ýφος βαρý και Üμα λÜχει ορκßζονται και με το αριστερü χÝρι Ýτσι για σπÜσιμο αν και συνÞθως δεν πÜνε καν.

Οι δεýτεροι σκÜνε με επιβαλλüμενη κουστουμιÜ, χαμüγελο δελφινιοý και τους περιμÝνει και μια ανθοδÝσμη, ενþ βγÜζουν τüσες φωτογραφßες σε μια þρα, üσες βγÜζει ο DEOS σε Ýνα ΣΚ στο Ναýπλιο (δηλαδÞ μιλÜμε για πολý πρÜγμα). 

ΑυτÜ τα γρÜφω ορμþμενος απü την ορκωμοσßα της αδερφÞς μου την προπερασμÝνη ΔευτÝρα στο ΠÜντειο. Λοιπüν το πιστεýετε εßτε üχι σε Ýνα αμφιθÝατρο 400 ατüμων üπως εßναι αυτü του ΣÜκη ΚαρÜγιωργα και για 40 Üτομα που ορκιζüντουσαν, δε βρÞκα θÝση να καθßσω! Η εξελιγμÝνη μαθηματικÞ επιστÞμη λÝει 40 τα Üτομα, 400 χωρÜει η αßθουσα, Üρα ο καθÝνας Ýφερε μαζß του 10 νοματαßους, 40X100=400, και αλÞθεια γιατß δεν Ýδωσα τüτε 1η ΔÝσμη Þθελα να’ξερα.

Οι επαγγελματßες φωτογρÜφοι Þταν Üπειροι των αριθμü και επιθετικοß σαν καρχαρßες που μýρισαν αßμα, ειλικρινÜ κουρÜστηκα με τüσες φωτογραφßες και καυγÜδες του τýπου…Κοßτα εδþ…σιγÜ μη κοιτÜξει εσÝνα κοßτα το πουλÜκι χρυσü μου…θα μας φας το μεροκÜματο τι καταλαβαßνεις;-ΠÞρα τüσες επαγγελματικÝς κÜρτες (φωτογρÜφων) üσες δεν εßχα πÜρει στη HELEXPO.  

ΓενικÜ üμως Þταν καλÜ, Üσε που λουλοýδιασε το μÜτι μου με τüσο ωραßο γυναικüκοσμο (κατüπιν εξονυχιστικÞς πανελλαδικÞς Ýρευνας σε ΑΕΙ και ΤΕΙ το ΠÜντειο Ýχει μακρÜν τις πιο καλοβαλμÝνες τýπισσες).

ΑρκετÜ διαφορετικÜ τα παραπÜνω, απ’üτι εßχα συνηθßσει στο Ιüνιο, εκεß τα πρÜγματα εßναι οικογενειακÜ, λßγος ο κüσμος και φυσικÜ οι φωτογρÜφοι μüνο ερασιτÝχνες-συγγενεßς και φßλοι. 

Το κτßριο που Ýλαβε χþρα η σεμνÞ τελετÞ εßναι αυτü της Ιüνιου Ακαδημßας (φþτο), ωραßα ανακαινισμÝνο το πρüτυπο ΠανεπιστÞμιο που εßχε ιδρýσει ο Γκßλφορντ στα 1804 και τþρα στεγÜζει την Πρυτανεßα του Ιονßου.

Η δικÞ μου ορκωμοσßα η αλÞθεια εßναι üτι δεν Þταν üπως την περßμενα, καθþς λüγω καταλÞψεων Ýπιασε αρχÝς Ιοýλη και üλοι οι φοιτητÝς εßχαν φýγει πÝραν απü αυτοýς που ορκßζονταν και κÜτι ξÝμπαρκα ρεμÜλια. ΒÝβαια καθüτι φαντÜρος μου Þρθε λουκοýμι η 5νθημερη φοιτητικÞ, αλλÜ üσο να’ναι μου Ýλειψε το μποýγιο που θα γινüτανε αν εßχαμε απαρτßα. ΚατÜ τα’Üλλα …ορκßζομαι κτλ, μαμÜ δακρýζουσα, αδερφÞ χαβαλεδιÜζουσα, πρüσωπο με ζηλευτü μαýρισμα (φανταρßστικο βÝβαια αλλÜ εγþ Üφηνα να εννοηθεß üτι Þταν χαβανÝζικο) μετÜ καφÝ στο Λιστüν και αυτÜ, Ü! Μη ξεχÜσω Þταν και η 1η φορÜ που κÜποιος μου πρüσφερε λουλοýδια (μια Κýπρια φßλη που Ýμενε καλοκαßρι ΚÝρκυρα οýσα αρραβωνιασμÝνη με ντüπιο), μια ευχÜριστη üσο και αναπÜντεχη Ýκπληξη που μου Ýφερε και κÜποια αμηχανßα (βλÝπετε προτιμþ να προσφÝρω λουλοýδια –χα-παρÜ να δÝχομαι) αλλÜ μην εßμαστε και αχÜριστοι Ýτσι δεν εßναι; 

Η Üλλη ορκωμοσßα μου εßχε διαφορετικÞ γεýση και Þταν στο ΠÜντειο (το Ýχουμε κÜνει οικογενειακÞ υπüθεση) για το μεταπτυχιακü. 5 νοματαßοι μετρημÝνοι, κανα δυο γονεßς και τßποτε Üλλο, σαν κλειστÞ οικογενειακÞ συγκÝντρωση Ýνα πρÜγμα. Το ιδιαßτερο (για μÝνα τουλÜχιστον) Þταν üτι Ýγινε μÝσα στην αßθουσα τελετþν του παλαιοý κτιρßου με την 1930’ς μεσοπολεμικÞ αισθητικÞ περιλαμβÜνουσα τοιχογραφßες (προεξÝχουσα αυτÞ του ΑριστοτÝλη) και γενικÜ μια αßσθηση πολυκαιρισμÝνης σοφßας να κυριαρχεß. Στην ßδια αßθουσα πριν απü περßπου 40 χρüνια βρισκüταν για τον ßδιο σκοπü και ο πατÝρας μου, με το κουστουμÜκι-σÞμα κατατεθÝν των φοιτητþν στα 1960’ς και χαμüγελο συγκρατημÝνης αισιοδοξßας. Κýκλους που κÜνει πÜντως η ρουφιÜνα η ζωÞ!

Και αξßζει τον κüπο να αναφερθþ και σε μια (την κορυφαßα) που παρακολοýθησα ως θεατÞς.  

Να το πÜρουμε απü την αρχÞ μια ωραßα ημÝρα κατεβαßνω στον ΠειραιÜ για να πÜω ΚÝρκυρα για να δω τον mpriza να κÜνει κÜτι που στην αρχÞ φαινüταν σχεδüν απßθανο να συμβεß τουλÜχιστον πριν το 2018-να παßρνει πτυχßο (πραγματικü θαýμα αν αναλογιστεßτε üτι τα πρþτα χρüνια πÝρναγε τüσα μαθÞματα, üσα γκολ βÜζει και ο ΠΑΟ  σε κÜθε παιχνßδι).

ΠÜω λοιπüν και μπαßνω στο αμÜξι με τον Γιþργο, τον πατÝρα του, τη μητÝρα του, τον μικρü του αδερφü, την γιαγιÜ του, την φßλη της γιαγιÜς του, τον θεßο του τον Μανοýσο, τον ξÜδερφο του τον ΣÞφη, Ýναν κολλητü του πατÝρα του απü το στρατü, μια κοπÝλα αγνþστων λοιπþν στοιχεßων (πþς το Ýλεγε εκεßνη η διαφÞμιση; Πüσοι Ιταλοß χωρÜνε μÝσα σε Ýνα ΦΙΑΤ;) με λßγα λüγια üλο το mprizεικο.  

Το ταξßδι Ýγινε σε χρüνο τζετÝ, καθþς ο πατÞρ mprizas το θεωρεß προσωπικÞ προσβολÞ ο δεßκτης της μπÝμπας του να πÝσει κÜτω απü 180. ΦτÜσαμε το λοιπüν στον πολυαγαπημÝνο Αρßωνα και βοýρ για μια ακüμη Corfu by night μÝχρι το ξημÝρωμα, üπου καπÜκι την κÜναμε για την ορκωμοσßα.

Τþρα στην Ακαδημßα ο δÞμαρχος Ýλειπε, ο νομÜρχης το ßδιο, δεν πÞρε το μÜτι μου πουθενÜ τον περιφερειÜρχη αλλÜ üλες οι υπüλοιπες αρχÝς, σýσσωμες οι φοιτητικÝς παρατÜξεις, οι πρüσκοποι, η Μητρüπολη και το fun-club δÞλωσαν βροντερü παρþν-κοινþς ο μπαγÜσας εßχε το μισü αμφιθÝατρο δικü του. ΦυσικÜ και Ýγινε ο χαμüς μüλις το χαρτÜκι του πτυχßου Üλλαξε χÝρια, ενþ εßμαι σßγουρος üτι ο καθηγητÞς (νομßζω ο Σοφιανüς) εßχε Ýνα βαθý χαμüγελο που δεν οφειλüταν τüσο στα συγχαρητÞρια üσο στο…Üντε και καλÜ ξεκουμπßδια. 

Στην ορκωμοσßα αυτÞ, Þταν και η τελευταßα φορÜ που πÞγα ΚÝρκυρα και αισθÜνθηκα φοιτητÞς ξανÜ, καθþς οι περισσüτεροι φßλοι μου Þταν ακüμη εκεß, στο Λιστüν παßζανε κρßκετ και ο φραπÝς Þταν νερüπλυμα, δηλαδÞ üλα ακριβþς üπως τα εßχα αφÞσει. Την επüμενη φορÜ που ξανανÝβηκα, λεßπανε σχεδüν üλοι, ο καφÝς στο Λιστüν περιÝργως βελτιþθηκε αισθητÜ και η μüνη σταθερÞ αξßα Þταν το κρßκετ, üλα τα υπüλοιπα εßχαν αμετÜκλητα αλλÜξει.

ΣτιγμÝς-στιγμÝς εßναι η ζωÞ, μια απü αυτÝς μπορεß να εßναι και η (üποια) ορκωμοσßα, τßποτε λιγüτερο μα και τßποτε περισσüτερο.

9 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
21 Ìáñôßïõ 2008, 17:39
Ç ÷þñá ôçò öáéäñÜò ðïñôïêáëÝáò


ΠρÜγματι φßλτατε Κýρ, αυτÝς τις μÝρες και üχι μüνο Ýνα πνεýμα ομüνοιας, συναδελφοσýνης μη πω και αγÜπης διÝπει την χþρα. 

ΑσφÜλεια για üλη τη ζωÞ σου λÝνε, ναι αλλÜ εγþ που εßχα διαβÜσει σε τοßχο παντειακü σýνθημα αριστερü τε και αναρχικü «¼ποιος θÝλει ασφÜλεια να γßνει ασφαλßτης».

Μεταρρýθμιση, της μεταρρýθμισης, την μεταρρýθμιση ω μεταρρýθμιση (ξÝχασα η αφαιρετικÞ δεν χρησιμοποιεßται στην νÝαν ελληνικÞν) Þ αλλιþς μεταρρυθμιστεßτε αλλιþς χανüμαστε, απü το 1978 που γεννÞθηκα üλο μεταρρυθμιζüμαστε ως πüσο ακüμη; 

Οι εργÜτες καθαριüτητας απεργοýν για …συνεχüμενη ημÝρα, οι καθηγητÝς, οι δÜσκαλοι, οι αστυνομικοß- κοινüν τοýτων üλων; Το δημüσιον Ταμεßον-αντßθετα οι ντελιβερÜδες, οι σεκιουριτÜδες, οι υπαλληλοι των 600 ευρþ και 10 ωρþν ημερησßως γιατις δεν απεργοýν ποτÝ; ¼ ευρþν αμοιφθεßσεται μετÜ γλυφητζοýρεως.

Λιτüτης, σφßχτε το ζωνÜρι, αι οικονομικαß συνθÞκαι εßναι δυσμενεßς. Πλεüνασμα, ανοßχτε το ζωνÜρι και αι οικονομικαß συνθÞκαι εßναι ευμενεßς, θα ακουστεß ποτÝ (πλην ΠρωταπριλιÜς); 

Η χþρα εßναι Ýνα απÝραντο τρελοκομεßο, τριτοκοσμικÝς εικüνες μας κατÝκλυσαν, εßμαστε οßκος ανοχÞς (εντÜξει μπουρδÝλο το λÝμε στα καλÜ ελληνικÜ), συγνþμη αλλÜ τα τρελοκομεßα, τις Χþρες Τρßτου Κüσμου και τους οßκους ανοχÞς (τα μπουρδÝλα επιμÝνω political correct) τα ρþτησε κανεßς τη γνþμη τους για την παρομοßωση, Þ ακüμη τα Ýχει δει κανεßς απü κοντÜ και τα ξÝρει για να τα υποβαθμßζει Ýτσι; ΦαντÜζομαι Ýναν οßκο ανοχÞς (μπουρδÝλο) να κÜνει απεργßα και να λÝνε αι κορασßδαι, ΕλλÜδα γßναμε!

Για üλα φταßνε, οι πολιτικοß/κυβÝρνηση/το κρÜτος, μεγÜλε ΣÜατρ πþς το εßχες πει αλÞθεια; Η κüλαση εßναι οι Üλλοι (και ουχß οι ΓÜλλοι üπως σατιρικþς και κακοβοýλως δια τον λαüν του Βολταßρου εßθισται να λÝγεται), Ýτσι εßναι üλοι φταßνε εκτüς ημþν, να αγιÜσει το στüμα σου αδερφÝ. 

Και να κλεßσουμε και ποιητικþς και Üκρως κουλτουριαρικþς,

                      Η ωραßα ΕλλÜς

Ξεýρεις την χþραν που ανθεß φαιδρÜ πορτοκαλÝα

που κοκκινßζ' η σταφυλÞ

και θÜλλει η ελαßα;

Ω δεν την αγνοεß κανεßς,

εßναι η γη η ελληνßς!

5 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
19 Ìáñôßïõ 2008, 17:24
¼ôáí ï ÌÜñî óõíáíôÜ Ýíá óôñéðôéôæÜäéêï


ΑλÞθεια Ýχετε αναρωτηθεß, τι μας Ýχει αφÞσει ως κληρονομιÜ ο κομμουνισμüς υπαρκτüς και ανýπαρκτος (καλýτερα βÜλτε εδþ θεωρητικüς) σε επßπεδο συνεßδησης;

ΠολλÜ που εßτε τα καταλαβαßνουμε, εßτε üχι, üπως η Ýννοια των καθολικþν κοινωνικþν δικαιωμÜτων (κρßμα που δεν ισχýει το ßδιο και για τις υποχρεþσεις), εργασιακÜ προνüμια (εδþ μÜλιστα αλλÜ σε μια ανταγωνιστικÞ κοινωνßα αυτÜ πÜνε περßπατο), üλοι οι Üνθρωποι εßναι ßσοι (ναι εμÝνα μου λες, πÜντα κÜποιοι θα εßναι πιο ßσοι απü τους Üλλους που θα’λεγε και ο ¼ργουελ τüσο στην πÜλαι ποτÝ ΕΣΣΔ , üσο και στις ΗΠΑ),  ας βÜλουμε üμως μια τελεßα γιατß το θÝμα αυτü εßναι τερÜστιο, εν εξελßξει και δεν γουστÜρω να χαρακτηρßζω κÜτι τüσο μεγÜλο με 1-2 ατÜκες. 

Η ουσßα εßναι üτι το θετικü πνεýμα του κομμουνισμοý Ýστω και αν δεν εφαρμüστηκε, Üφησε τα ιδεολογικÜ του στßγματα στο συλλογικü ασυνεßδητο και παραμÝνουν εκεß για üποιον ενδιαφÝρεται να ασχοληθεß με Ýνα μεγÜλο κοινωνικü-πολιτικü-ιδεολογικü-ρεýμα και τι εßπε, πþς τα εφÜρμοσε και τι Üφησε εν τÝλει  ως παρακαταθÞκη.

ΚαλÜ ως εδþ, το στριπτιζÜδικο üμως που κολλÜει;

ΚολλÜει, αρκεß πρþτα να αναφÝρω και μια Ýννοια που Ýμαθα στο ΠÜντειο, αυτÞ του αναστοχασμοý. Αναστοχασμüς απÝναντι στο παρελθüν εßναι, να το αφουγκρÜζεσαι, να το μελετÜς, να το ψηλαφεßς και να μετουσιþνεις στο παρüν εκεßνα τα στοιχεßα που χρειÜζεσαι, δηλαδÞ να κÜνεις κομμÜτι του εαυτοý σου το χτες προσαρμοσμÝνο στις απαιτÞσεις του σÞμερα.  

Αντßθετη Ýννοια εßναι ας ποýμε η νεωτερικüτητα που θÝλει να μεταφÝρει αυτοýσιο το «αγνü», εξιδανικευμÝνο και μυθοποιημÝνο παρελθüν στο σÞμερα. Αυτü κÜνανε και κÜνουν διαχρονικÜ üλα τα απολυταρχικÜ καθεστþτα και αυτü κÜνει και η κορυφαßα δýναμη αλλοßωσης συνειδÞσεων η διαφÞμιση üπου παßρνει τις παραδοσιακÝς αξßες και τις κÜνει …στο βουνü οι γιαγιÜδες πλÝκουν, κουτσομπολεýουν και ετοιμÜζονται να πÜνε εσπερινü και τσουπ να τα σουπερ ντουπερ κινητÜ και να μιλÜνε μÜγκικα με τον εγγονü στο Λονδßνο-αν το σκεφτεßτε θα δεßτε üτι οι πλεßστες διαφημßσεις χτυπÜνε στο θυμικü και στη μεταφορÜ του παρελθüντος στο σÞμερα.

Στις περιπτþσεις üπου η παρÜδοση γßνεται νεωτερικü πρüταγμα, μιλÜμε για φολκλüρ. 

Αρκετα με το Παντειακü μπλαμπλα, στον αναστοχασμü λÝμε ναι (που θα’λεγε και ο Λουκιανüς) και να μια πολý καλÞ περßπτωση του, και ζητþ προκαταβολικÜ συγνþμη απü τον φßλο μου Φþτη (κüκκινος μÝχρι το κüκκαλο Üρρωστος ΚΚΕς και γαýρος μαζß) και απü τους καθηγητÝς μου στο ΠÜντειο που σßγουρα θα φρßξουν που βρßσκω αναστοχασμü μÝσα απü Ýνα στριπτιτζÜδικο,

ΜÜλιστα στριπτιτζÜδικο και συγκεκριμÝνα το περß ου ο λüγος Lust Lady (ΛÜγνα Γυναßκα-πιασÜρικος τßτλος δε μπορεßς να πεις) και για üσους ξεκßνησαν Þδη για εκεß κÜντε κρÜτει μÜγκες (και μαγκßτισσες εßναι της μüδας τελευταßα) γιατß αυτü δεν βρßσκεται στη Συγγροý αλλÜ στην Avenue-κÜτι, στο Σαν Φραντσßσκο των ΗΠΑ. 

Εκεß τþρα τι Ýγινε; Μια ωραßα πρωßα üλες οι εργαζüμενες σκÜσανε 400.000 πρÜσινα (αυτÜ με τον Μπαρμπα Σαμ απÜνω) και (κοßτα να δεις φßλε μου τι σου κÜνουν τα φιλοδωρÞματα) το αγορÜσανε το μαγαζß. Αυτü Þταν μüνο η αρχÞ καθþς δεν το παßξανε μπüσηδες και οι «πιο ßσες» να ρßξουνε στην εκμετÜλλα τις φτωχüτερες, ποσþς, üλες συμμετÝχουν ισüτιμα στην ιδιοκτησßα και üλες οι αποφÜσεις λαμβÜνονται δημοκρατικÜ και μÝσω ψηφοφορßας.

Γιατß να μη γßνεται το ßδιο και στο δικü μας (το μας καλýπτει τα πÜντα μας); 

¸χει και συνÝχεια το πρÜγμα, λοιπüν το πιστεýετε Þ üχι η πρþτη κßνηση των στρßπερς Þταν να «λýσουν» λßγο τον σφιχτü κορσÝ των κανüνων αναφορικÜ με την εμφÜνιση τους. Σýμφωνα με τη νÝα απüφαση οι εργαζüμενες δεν οφεßλουν να διατηροýν το κορμß τους (και το βÜρος τους) σε συγκεκριμÝνο επßπεδο, ενþ πλÝον προσλαμβÜνονται γυναßκες με κÜθε λογÞς σωματüτυπο. ΣωστÝς! ¼χι στα ανορεκτικÜ μοντÝλα, üχι και στις ανορεκτικÝς στρßπερ.

Ακüμη πιο ωραßο εßναι το γεγονüς üτι επßσης κατÞργησαν τη νüρμα που τους απαγüρευε να Ýχουν üσα (και üπου) τατουÜζ θÝλουν, καθþς επßσης και την ýπαρξη λßστας που υπαγüρευε το πρÝπον χρþμα στα μαλλιÜ. Στην τελικÞ ο κÜθε καλλιτÝχνης μπορεß να ντýνεται(Þ να γδýνεται το ßδιο κÜνει), να κουρεýεται και να βγαßνει üπως θÝλει (πüσο να κÜνουν Üραγε τα εισιτÞρια για Σαν Φραντσßσκο;), üσο για τα γυναικεßα τατουÜζ, δηλþνω αμετανüητος λÜτρης. 

Και επειδÞ δε γßνεται αριστερü κßνημα χωρßς επαναστατικüτητα, να μια καινοτομßα στο εν λüγω χþρο, σýμφωνα με τα νÝα δεδομÝνα του Lusty Lady στο κλαμπ Ýχουν τη δυνατüτητα να εργαστοýν και πιο τροφαντÝς γυναßκες, που το σþμα τους υπερβαßνει το στερεüτυπο της στρßπερ-τι λÝγαμε πÜνω για τις ανορεκτικÝς;

Και κομμουνισμüς χωρßς θεωρητικÞ προσÝγγιση και διÜβασμα, θυμßζει μακαρüνια χωρßς τυρß, τα κορßτσια αποδεßχτηκαν και ατσßδες, καθþς οι νÝες ιδιοκτÞτριες ξεκßνησαν εντατικÜ μαθÞματα διοßκησης επιχειρÞσεων και η επιλογÞ τους μετÜ απü τη μελÝτη, Þταν να λειτουργÞσουν εναλλακτικÜ και προπαντüς δημοκρατικÜ. ΔηλαδÞ κατÜλαβαν üτι Ýπρεπε να ανοßξουν τα στραβÜ τους, να διαβÜσουν 5 πρÜγματα και μετÜ να πÜνε στην πρÜξη, πραγματικÜ υποκλßνομαι! 

Τþρα Κüμμα χωρßς επιτροπÝς, υποεπιτροπÝς, συνÝδρια και τα σχετικÜ δε νοεßται, Ýτσι δημιοýργησαν και επτÜ υποεπιτροπÝς οι οποßες πραγματεýονται τα οικονομικÜ του μαγαζιοý, το ασφαλιστικü, την αδειοδüτηση, το φορολογικü, την ασφÜλεια, το νομικü καθεστþς που διÝπει την επιχεßρηση καθþς και τις δημüσιες σχÝσεις με τα ΜΜΕ. Το μÜθανε καλÜ το μÜθημα της Ιστορßας φαßνεται.

Και για να γßνουμε και πιο συγκεκριμÝνοι για τη λειτουργßα του κüμματος, παρντüν του μαγαζιοý, üλες οι προτÜσεις, απü το φορολογικü μÝχρι την αγορÜ ενüς χαλιοý τßθενται επß τÜπητος στη γενικÞ συνÝλευση. ¼λοι οι εργαζüμενοι, απü τις χορεýτριες, Ýως τους σερβιτüρους Ýχουν το δικαßωμα να καταθÝσουν την πρüταση τους, η οποßα θα τεθεß σε ψηφοφορßα. ΑυτÝς μÜλιστα ρε παιδιÜ εßναι ψηφοφορßες! Και üχι εκεßνες του τýπου, «ψηφßστε ελεýθερα  Α! Παρεμπιπτüντως Ýχω κÜτι εισιτηριÜκια για Ýνα ταξιδÜκι Üνευ επιστροφÞς στη Σιβηρßα μοýρλια για üσους δεν κατÜλαβαν τι ελευθερßα παναπεß!» και να σου κÜτι 99,8% και να σου και κÜτι γκοýλαγκ δια επιμορφωτικÜ σεμινÜρια των ανεκπαßδευτων στην ονειρεμÝνη χειμωνιÜτικη Σιβηρßα. 

ΑλλÜ τα κορßτσια μας εßπαν üχι και προτßμησαν μια δημοκρατßα αυθεντικÞ, Üμεση και ανοιχτÞ.

ΒÝβαια üπως κÜθε τι το επαναστατικü, εßχε ζüρια για να ρολÜρει απü την αρχÞ, καθþς Üλλο θεωρßα και Üλλο πρÜξη και ο κüσμος μας να το ξÝρετε δεν σου στρþνει κüκκινα χαλιÜ για να πατÞσεις. Οι ßδιες οι εργαζüμενες μιλþντας στο Reuters τüνισαν üτι τα πρþτα χρüνια συνÜντησαν πολλÝς δυσκολßες, οι οποßες με τον καιρü υπερκερÜστηκαν και πλÝον üλα κυλοýν ρολüι.  

Λοιπüν και πολý σοβαρÜ, αυτü εßναι Ýνα εξαιρετικü παρÜδειγμα αυτοργÜνωσης, αυτοδιοßκησης (καμßα σχÝση με την τοπικÞ) και Üμεσης δημοκρατßας και γιατß üχι και ενüς μετÜ (γουστÜρω αυτü το μετÜ- πριν απü τις λÝξεις) κομμουνισμοý, μÜλιστα! (συγνþμη και πÜλι ρε συ Φþτη και καθηγητÝς του Παντεßου). Τα κορßτσια του Lust Lady, με τα 400.000 αγορÜσανε το δικαßωμα στην ανεξαρτησßα τους, στο να μην Ýχουνε κανÝνα νταβατζÞ πÜνω απü το κεφÜλι τους, στο να εργÜζονται με τους δικοýς τους üρους, üρια και κανüνες, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΤΑΤΑ εκλεγμÝνους.

Η σοýμα; ΑυτÞ τη στιγμÞ Ýνα στριπτιτζÜδικο στο Σαν Φραντσßσκο λειτουργεß πολý πιο δημοκρατικÜ (Üμα θες βÜλε και σοσιαλιστικÜ-κομμουνιστικÜ), αυθεντικÜ και Üμεσα (καλÜ απü εμÜς δεν το συζητþ καν) απü τις περισσüτερες (μην πω και üλες) χþρες στον κüσμο. 

ΑλÞθεια η επüμενη πτÞση για Σαν Φραγκßσκο πüτε να εßναι;

6 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
18 Ìáñôßïõ 2008, 08:46
The Greek Dream, Þ áëëéþò Äçìüóéï forevah!


Ο σκοπüς του κÜθε ¸λληνα εßναι να διοριστεß στο Δημüσιο, τþρα αν κÜνει και οικογÝνεια, παιδιÜ Þ κερδßσει το Νüμπελ Λογοτεχνßας εßναι πÜρεργο, πρþτα απ’üλα οφεßλει απÝναντι στην κοινωνßα, τον εαυτü του και το σýμπαν ολÜκερο, να διοριστεß.

Σε αυτüν τον τομÝα η οικογÝνεια μου παλαιüθεν το Ýπιασε το νüημα της ζωÞς και μüλις εφευρÝθηκε το Ελληνικü Δημüσιο κÜθε μÝλος θεþρησε σκοπü της ζωÞς του, πþς το Ýλεγε και ο ΒουτσÜς; "…το θÝμα εßναι να τρουπþσω, αμα τρουπþσω...δεν με κουνÜει κανεßς".

Και αν τρýπωσαμε λÝει; Στα τεφτÝρια του Ýνδοξου σογιοý μου Ýχουμε πιÜσει üλα τα πιθανÜ και απßθανα πüστα, ας ποýμε θÝλεις Ýνστολα σþματα; ¸χουμε απü χωροφýλακες σκÝτους (σαν μια σκÝτη απü γκιουβÝτσι Ýνα πρÜγμα) Ýως στρατηγοýς με χρυσÜ σιρßτια, εκπαßδευση; Απü δασκÜλους Ýως καθηγητÜδες στο ΠανεπιστÞμιο, Υπουργεßα; Απü κλητÞρες Ýως και ΤμηματÜρχες Α´(στο τσακ χÜσαμε και μια γενικÞ γραμματεßα και üχι δε μιλÜω για το Υπουργεßο Πολιτισμοý), ΔÞμους; Απü διεφθαρμÝνους Ýως πολý διεφθαρμÝνους κτλ.

Τελευταßος (και μÜλλον πιο αδýναμος) κρßκος σε αυτÞ την μακραßωνη αλυσßδα εßμαι εγþ, Üρτι διορισθεßς και Ýχοντας κατακτÞσει το ελληνικü ¸βερεστ και την απüλυτη ονεßρωξη της μονιμüτητας.

Λοιπüν Ýχοντας σερφÜρει αρκετÝς þρες στο διαδßκτυο και συμμετÜσχει σε σχετικÜ φüρουμ, μπορþ να συνοψßσω την κατÜσταση διορισμοý στο Δημüσιο με την δουλειÜ στον ιδιωτικü τομÝα, με τον εξÞς αντιθετικü πßνακα Δημοσßου vs Ιδιωτικοý.

 Ας ξεκινÞσουμε με το Δημüσιο,

• Λßγα λεφτÜ / ΣταθερÜ και αξιοπρεπÞ λεφτÜ και καλýτερα απü πολλÝς δουλειÝς στον ιδιωτικü τομÝα

• ¸λλειψη δημιουργικüτητας / Εξαιρετικü Ýως και λουφατζßδικο ωρÜριο εργασßας

• ΠεριορισμÝνες δυνατüτητες εξÝλιξης / Σßγουρη εξÝλιξη

Ας πÜμε τþρα και στο Ιδιωτικü τομÝα,

• ΠολλÜ τα λεφτÜ (¢ρη) / Ναι αλλÜ για λßγους

• ΔημιουργικÞ και αποδοτικÞ εργασßα / Εξοντωτικü Þ καλýτερα ανýπαρκτο ωρÜριο

• ΜεγÜλες δυνατüτητες εξÝλιξης / ΜεγÜλες δυνατüτητες απüλυσης

• Ανεξαρτησßα, εßσαι το αφεντικü του εαυτοý σου (üταν Ýχεις δικü σου μαγαζß) / ΑνασφÜλεια καθþς Üμα την πατÞσεις εßσαι σαν την καλαμιÜ στον κÜμπο

Και Üλλα πολλÜ θα μποροýσα να γρÜψω αλλÜ πιστεýω üτι αυτÜ εßναι τα βασικÜ. Εγþ πιστεýω πως γενικÜ εßναι θÝμα ιδιοσυγκρασßας, ωστüσο δεδομÝνου üτι η εργασιακÞ ασφÜλεια, τα λßγα αλλÜ σταθερÜ λεφτÜ και η αßσθηση του ανÞκειν εßναι και αυτÜ στην τελικÞ, που κÜνουν πολλοýς ¸λληνες να αναζητοýν εκεß αποκοýμπι. ΚρατÜω απü Ýνα φüρουμ το εξÞς «εγþ θÝλω üταν επιστρÝφω σπßτι μου απü τη δουλειÜ, ο Þλιος να λÜμπει ακüμα».

ΕντÜξει τþρα θα μποροýσα να το παßξω υπερÜνω και καλÜ να Ýλεγα τα (κατÜ βÜση σωστÜ), üτι δηλαδÞ εßναι αντιπαραγωγικü μια χþρα να θÝλει να γßνει δημüσια (αν και γßνεται με την μεταφορÜ της λÝξης), δεν εßναι δυνατüν ο ιδιωτικüς τομÝας να λυþνει για να ζεß τους χαραμοφÜηδες δημοσßους υπαλλÞλους και η μαγκιÜ εßναι να κÜνεις κÜτι Ýξω στον αληθινü κüσμο της αγορÜς και üχι στο θερμοκÞπιο του Δημοσßου…

Τα πιστεýω αυτÜ; Ναι αλλÜ με τι μοýτρα να τα πω τþρα που διορßστηκα. ΑπλÜ χαßρομαι που πÜω να δουλÝψω σε τομÝα που σποýδασα, γουστÜρω και μ’αρÝσει που üταν θα γυρνÜω σπßτι μου ο Þλιος θα λÜμπει ακüμα, üσο για τα λεφτÜ, δε βαριÝσαι λßγα αλλÜ σταθερÜ μου αρκοýν, για τα παραπÜνω ας εßναι καλÜ το καζßνο.

Ας κλεßσω και με 3 ποιητικÝς-μουσικÝς αναφορÝς στο συνÜφι μου (πια), με πρþτο τον διασημüτερο αυτüχειρα δημüσιο υπÜλληλο τον ΚαρυωτÜκη στο πικρü και αντιπροσωπευτικü:

Οι υπÜλληλοι üλοι λιþνουν και τελειþνουν σαν στÞλες δýο δýο μες στα γραφεßα.

(Ηλεκτρολüγοι θα’ναι η Πολιτεßα κι ο ΘÜνατος, που τους ανανεþνουν.)

ΚÜθονται στις καρÝκλες, μουτζουρþνουν αθþα λευκÜ χαρτιÜ, χωρßς αιτßα.

«Συν τη παροýση αλληλογραφßα Ýχομεν την τιμÞν» διαβεβαιþνουν.

Και μοναχÜ η τιμÞ τοýς απομÝνει, üταν ανηφορßζουνε τους δρüμους,

το βρÜδυ στις οκτþ, σαν κουρνιασμÝνοι.

Παßρνουν κÜστανα, σκÝπτονται νüμους, σκÝπτονται το συνÜλλαγμα,

τους þμους σηκþνοντας οι υπÜλληλοι οι καημÝνοι.

Αμαν αδερφÜκι ψυχοπλÜκωμα, θα μου πεις Ýτσι τα Ýζησε, Ýτσι τα Ýγραψε, μακÜρι να Ýχουν αλλÜξει Ýστω και λßγο.

Δεýτερος που τα χþνει με Üλλο στυλ βÝβαια εßναι ο ΠαυλÜρας ο Σιδηρüπουλος στο εξαιρετικü τραγοýδι αλλÜ και βιντεÜκι:

video 

Αυτü αν και πιο χαβαλετζßδικο απü του ΚαρυωτÜκη, στην ουσßα εßναι πιο θλιβερü για üσους βρÞκανε εκεß χÜμου μια δουλßτσα και νομßζουνε üτι πιÜσανε τον ταýρο απ’τα κÝρατα και χÜνουνε μÝσα απü τη ρουτßνα το νüημα της ζωÞς.

Και üπως λÝγανε και τα συντρüφια, ας κÜνουμε την αυτοκριτικÞ μας, δßνοντας βÜση στον ΠαυλÜρα, οπüτε Ýχουμε και λÝμε, Τα 3 και 80; Τα’πιασα/ γκüμενα χαζÞ; Δεν Ýχω τþρα αλλÜ εßχα παλιÜ οπüτε μÝσα και σ’αυτü/ ΜοιÜζω με τσüντα; Δε μπορþ να πω αλλÜ μπορεß κιüλας/ Σοβαρü παιδß με αφεντικοý μουσοýδα; Ελπßζω üχι/ Απ’τις 7 να ντýνομαι στην πÝνα για να μπþ στου ταýρου την αρÝνα; Πολý φοβÜμαι πως ναι αλλÜ πþς να το αποφýγω;/ ΜοιÜζω με μοýμια αιγυπτιακÞ, με μαραμÝνο φýλλο; Μοýμια δεν με Ýχει πει κανεßς εßναι η αλÞθεια, üσο για μαραμÝνο φýλλο τσου/ ΤÝλος και για αυτοεξιλεωθþ πÜντα βρßσκω χρüνο για πιοτß, ξημÝρωμα και κιθÜρα, üλα κι üλα üσο για τις ανωμαλÜρες χμμ, παρεξηγημÝνη η λÝξη, που επειδÞ δε με συμφÝρει κÜνω τουμπεκß. Η σοýμα; Το τραγοýδι αυτü θÝλω δε θÝλω με εκφρÜζει σε πολλÜ και αυτü εßναι η αλÞθεια, πÜλι θÝλω δε θÝλω.

Και για να ελαφρýνουμε λßγο, üταν τα ημισκοýμπρια λÝγανε ακüμη Ýξυπνα και αστεßα:

Ο επüμενος, τι θÝλετε, μιλÞστε κýριÝ μου! Δεßξτε μου ταυτüτητα, ποý μÝνετε, στην KρÝμου; Κουφüς εßσαι παπποý, τι ανοßγεις τη μασÝλα; ΘÝλεις και μετÜφρα απ' τη ΝατÜσσα ΣυρεγγÝλα;

Εν πÜσει περιπτþσει, φÝρε το χαρτομÜνι! ΘÝλω και απüδειξη απü το ΔεληολÜνη! ¼τι το κÜρο του παπποý εßναι το δικü σου! ΘÝλω και υπογραφÞ απ' τον συμπÝθερü σου! Τι; ¸χει πεθÜνει; ΣκÜψε να τον βρεις! Αλλιþς το πιστοποιητικü δεν πρüκειται να δεις!

Μßλα κυρÜ μου, μ' Ýσκασες, τι θÝλεις, μια σφραγßδα; Ε ρε ποý μπλÝξαμε με τοýτη δω τη γßδα! Πηγαßνετε απÝναντι, δßπλα απ' τον καταψýκτη! Θα βρεßτε του ταμßα το tales from the κρýπτη! ΦÝρτε το μαζß σας να σας δþκω υπογρÜφα! Και με την ευκαιρßα γεμßστε την καρÜφα!

Ποιο ζþο Ýχει σειρÜ; Εσý εßσαι πιτσιρßκο; Στο λÝω Üλλη μια φορÜ πριν φÜω τα φοφßκο: ΠÜρε αυτÞ την αßτηση για να τη συμπληρþσεις! Τι þρα εßναι, μßα, δεν προλαβαßνεις να τη δþσεις! Αýριο οκτþ με δÝκα θα δοýμε τι θα γßνει!

Οπ, Ýφτασε η þρα που τρþω μανταρßνι! ΚλειστÜ βλÝπεις τρþω, τι χτυπÜτε το τζαμÜκι! Δßπλα! Δßπλα! Στον κýριο ΜισθουλÜκη! Δε θÝλω κÜτσε-σÞκω, ανÝβα και κατÝβα! Γιατß τα ξýνω μüνιμα, δημüσιο forevah! Αφοý η μονιμüτητα κυλÜει μες στη φλÝβα! Γι' αυτü τα ξýνω μüνιμα, δημüσιο forevah!

Κýριε ΤρεισκιεξÞντογλου, τον στÝλνετε σε μÝνα; Δεν βλÝπετε που Ýχω χÝρια φρεσκοπλυμÝνα; ΛιμÜρω το νυχÜκι μου, να μπλÝκω με μελÜνια; Στεßλτονα στον τρßτο, στην κυρßα ΤÜνια! ¸χει ημιαργßα; Φτου σου ρε γαμþτο! Κι Ýχω να συμπληρþσω και το καινοýριο ΛΟΤΤΟ! ΤÝλος πÜντων, φÝρτε το βιβλιÜριο! ¸χετε καμßα σχÝση με τη ΣÜσα ΝτÜριο; Με τη Ροζßτα Σþκου; Το Γιþργο Κατσαρü; ¼χι; ΠÜει η ευκαιρßα! Φýγετε απü δω! Τι θÝλετε και εßστε η ενüχλα του ωτοý; Δεν βλÝπετε üτι πρÜττω τη στÜση του λωτοý;

Ε ρε κÜτι Üτομα, κÜθε μÝρα μÜχη! Σου ζητÜν τα πÜντα και σου σπÜνε το στομÜχι! ΜÜθε πÝντε πρÜγματα να ξÝρεις κι Üντε γεια σου! ΕμÝνα θα με πρÞζεις για δουλειÜ δικιÜ σου; Πρþτα στο πρωτüκολλο, μετÜ για το χαρτüσημο! ΜετÜ Ýλα να φιλÞσεις της παντüφλας το οικüσημο! ΠÜρτε υπογραφÞ απ' τον κýριο ΠροúστÜμε! ΠεριμÝνει και η κυρÜ στο σπßτι για να φÜμε!

Απü δω δεν με κουνÜνε οýτε τα κομÜντα! Γιατß τα ξýνω μüνιμα, δημüσιο για πÜντα! Δε θÝλω κÜτσε-σÞκω, ανÝβα και κατÝβα! Γιατß τα ξýνω μüνιμα, δημüσιο forevah! Αφοý η μονιμüτητα κυλÜει μες στη φλÝβα! Γι' αυτü τα ξýνω μüνιμα, δημüσιο forevah!

Γεια σου ρε ΝεοÝλληνα με τα κüμπλεξ, τις νευρþσεις και τις ονειρþξεις και επειδÞ και εγþ εßμαι αντιπροσωπευτικüς του εßδους, γεια σου εαυτÝ μου με τα κüμπλεξ, τις νευρþσεις και τις ονειρþξεις σου.

ΠÜντως μη νομßζετε το Ýχω φιλοσοφÞσει το πρÜγμα, κατÜ βÜθος για üλα φταßει η Τουρκοκρατßα.

15 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
17 Ìáñôßïõ 2008, 16:32
123 êáé öýãáìå...


ΕντÜξει λοιπüν ας δοκιμÜσουμε και το ιντερνετικü-μπλογκοσφαιρικü παιχνßδι 123 που πρüτεινε η φßλτατη ΧÜρις (και üχι ΧÜρης), κατÜ κüσμο movflower, δεν το ξÝρετε εßπατε; Ρßχτε μια ματιÜ στο πüστ της να μην επαναλαμβανüμαστε συνÝχεια.

ΑλλÜ επειδÞ αρχÞ της μαθÞσεως εßναι η επανÜληψη (üπως επßσης και της πλýσης του εγκεφÜλου) το παιχνιδÜκι πÜει ως εξÞς:

1.ΠιÜσε το βιβλßο που βρßσκεται πιο κοντÜ σε σÝνα.

2. ¢νοιξε το βιβλßο στη σελßδα 123 (αν το βιβλßο διαθÝτει λιγüτερες απü 123 σελßδες, ÜφησÝ το και πÞγαινε στο επüμενο κοντινüτερο).

3. Βρες την πÝμπτη περßοδο (=απü τελεßα σε τελεßα, αν θυμÜσαι) της σελßδας.

4. ΑνÜρτησε τις επüμενες τρεις περιüδους (δηλ. την Ýκτη, την Ýβδομη και την üγδοη*).

5. ΖÞτα απü πÝντε ανθρþπους να κÜνουν το ßδιο.

ΞεκινÜμε λοιπüν και το πιο κοντινü μου βιβλßο εßναι αυτü που βλÝπετε πÜνω, Ιστορßες για ΛυκÜνθρωπους/2 (ψÜχνω για το 1 αλλÜ που), ανÞκων στη μεγÜλη της φαντασßας σχολÞς που εßτε εßσαι φαν και τη λατρεýεις εßτε δεν εßσαι και τη θεωρεßς σκουπßδι ανÜξιο λüγου. Δε χρειÜζεται να πω σε ποια κατηγορßα ανÞκω Ýτσι δεν εßναι;

Η μÜνα μου βÝβαια που εßναι στην αντßπερα üχθη, κατα καιροýς μου εßχε πετÜξει του κüσμου τα κüμιξ και τα βιβλßα που τα Ýβρισκε ασüβαρα-τραυματικÞ παιδικÞ εμπειρßα (ειδικÜ üταν πÝταξε το σπÜνιο-συλλεκτικü-μοναδικü ΜπλÝκ ν.3) που τþρα την ξεπερνÜω αγορÜζοντας üποιο κüμιξ Þ βιβλßο βρßσκω μπροστÜ μου.

Λοιπüν επι το Ýργον, η συγκλονιστικÞ 6η-7η-8η περßοδος της σελ. 123 λÝει τα εξÞς φοβερÜ:

«¢σε με να διαλÝξω αυτÜ που θÝλω απü πÜνω του. ΑυτÞ εδþ δεν Ýχει τßποτα.» Τα λαμπερÜ χεßλη της κοπÝλας τραβÞχτηκαν για να αποκαλýψουν γερÜ Üσπρα δüντια. 

Αυτü εßναι και Üλλο δεν εßναι και üσοι περιμÝναν ΣεφÝρη, sorry αλλÜ εδþ μιλÜμε για αυθεντικü pulp fiction.

Τþρα που το βλÝπω ρε συ ΧÜρις μου φαßνεται κομματÜκι λßγο, ξÝρεις τι θα’χε πλÜκα να βÜζαμε üσα αποσπÜσματα μαζευτοýν το Ýνα δßπλα στο Üλλο να τα ενþσουμε και να δοýμε τι θα προκýψει. 
5 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
05 Ìáñôßïõ 2008, 10:59
¢ëëá ëüãéá í´áãáðéþìáóôå


Η φρÜση αυτÞ πρωτακοýστηκε σε μßα συζÞτηση μεταξý του Στρατηγοý ΜακρυγιÜννη ΚαλλÝργη και του Κþστα Αντýπα, νεοφερμÝνου τüτε στην ΑθÞνα απü την Ευρþπη. Το θÝμα αυτÞς της συζητÞσεως Þταν για το Σýνταγμα, που επρüκειτο να ζητÞσουν να παραχωρÞσει ο ¼θωνας. Ο Αντýπας δεν συμφþνησε με τη λýση του ζητÞματος και πρüτεινε να αναβÜλλουν την συζÞτηση, γιατß οι πολßτες δεν Þταν ακüμη þριμοι, για να την δεχτοýν. Τοτε ο ΜακρυγιÜννης, ερεθισμÝνος εßπε το: "Üλλα λüγια ν’ αγαπιþμαστε". ΔηλαδÞ Üλλες κουβÝντες για να μην τσακωθοýμε.

Λοιπüν το παραπÜνω ρηθÝν το χρησιμοποιοýμε συχνÜ σÞμερα για να δηλþσουμε το «Üσε ρε φßλε που θα με δουλÝψεις και απü πÜνω» Þ «μεταξý κατεργαρÝων ειλικρßνεια», κοινü αßσθημα σε μια εποχÞ που το φαßνεσθαι Ýχει υπερκαλýψει το εßναι.

Ωστüσο üσο αποβλακωμÝνος και να’ναι κÜποιος απü τηλεüραση-ιντερνετ-τýπο δε μπορεß ας ποýμε να πιστεýει τον εκπρüσωπο τýπου ενüς κüμματος, να μην ψυλλιÜζεται τι κουμÜσι εßναι μια σελÝμπριτι περσüνα Þ να μην τσαντßζεται üταν ακοýει üτι ας ποýμε η βιλÜρα στην ΕκÜλη…Ýγινε με αßμα (αυτü ßσως και να αληθεýει) απü τους πρüσφυγες παπποýδες και μεγαλýτερο μειονÝκτημα εßναι η ειλικρßνεια, μεγαλýτερη πληγÞ η προδοσßα απü τους φßλους κτλ. 

ΒÝβαια το λÜθος πιστεýω εßναι να τα δεις üλ’αυτÜ ως μεμονωμÝνα περιστατικÜ, εσý να βγÜζεις την ουρÜ σου απ’Ýξω και να  ταχþνεις με φιλαρÜκια στις καφετÝριες πιστεýοντας üτι κÜνεις και κοινωνικü κριτικÞ, αλλÜ μη σπÜσει ο διÜολος κανα ποδÜρι και βρεθεßς και εσý με κανα κληρονομικü προσφυγικü στην Πολιτεßα και ανακαλýψεις με τη σειρÜ σου üτι Ýχεις για μεγαλýτερο μειονÝκτημα την ειλικρßνεια, üτι Ýχεις προδοθεß απü φßλους και τα συναφÞ, γιατß Ýχει να πÝσει το γÝλιο της αρκοýδας.

Επ’αυτοý εντýπωση μου εßχε κÜνει και η δÞλωση ενüς μεγαλοδικηγüρου πρωταγωνιστÞ ενüς σκανδÜλου του παρελθüντος, ξÝρετε αριστερü παρελθüν που Ýγινε δεξιÜ τσÝπη και ατυχþς (σε αντßθεση με πολλοýς συναδÝρφους του) κατÝληξε να βλÝπει τον Κορυδαλλü απü τη μÝσα μεριÜ και τι εßχε πει λοιπüν; «τα σκατÜ μυρßζουν μüνο üταν εßσαι στην απÝξω, üταν εßσαι μÝσα üχι μüνο δεν τα καταλαβαßνεις, αλλÜ ευωδιÜζουν κιüλας». Σωστüς ο μÜγκας και αν μη τι Üλλο ειλικρινÞς. 

Το παραπÜνω μακρυνÜρι το´γραψα κυρßως για να δεßξω την αßσθηση αυτÞ της υποκρισßας που βασιλεýει σÞμερα και Ýχεις προεκτÜσεις και εφαρμογÝς στην καθημερινüτητα του καθενüς.

Ωστüσο βρßσκω πως υπÜρχουν τρεις βασικÝς συντεταγμÝνες στις οποßες η υποκρισßα γßνεται θεσμüς και ορßζουν την καθημερινüτητα μας. 

Πρþτη και καλýτερη η Φιλανθρωπßα, η οποßα δεν διαφÝρει και αυτÞ σε πολλÜ απü τη φιλοζωßα, ο φιλÜνθρωπος με Ýνα αßσθημα υπεροχÞς δßνει την ανθρωπιστικÞ του ελεημοσýνη στον αναξιοπαθοýντα üχι για κανÝνα Üλλο λüγο παρα να τα’χει καλÜ με τη συνεßδηση του, να φτιÜχνει μια γυαλιστερÞ public image και πþς το’λεγε και ο Τσιφüρος στα ΠαιδιÜ της ΠιÜτσας αγορÜζει για την πÜρτη του Ýνα οικüπεδο στον ΠαρÜδεισο «…επειδης να ποýμε ο πας ο ελεþν πτωχüν δανεßζει Θεüν και ο Θεüς τον γρÜφει να ποýμε στα τεφτÝρια του, ο κýριος Καραμπουμποýνας Ýδωσε δραχμÜς τρεις εις επαßτην και κüφτου Ýνα Ýνταλμα πιστωτικü να’χη να λαβαßνει ο Üνθρωπος εντüκως μεθαýριο στην εκκαθÜριση της ΔευτÝρας Παρουσßας! Ο κýριος Καραμπουμποýνας τι νομßζεις üτι κÜνει με το τριÜρι που σου’δωσε; Για σÝνα ενεργεß; Πριτς! Για πÜρτη του δουλεýει…».

Και καλÜ θα πει κανεßς. üλα αυτÜ τα λüγια τα αερÜτα αλλÜ δεν χορταßνουν, οýτε θεραπεýουν, οýτε ντýνουν και τον κοσμÜκη εδþ Þ στον Τρßτο Κüσμο üπως κÜνει η οργανωμÝνη φιλανθρωπßα των ΜΚΟ και μÞπως δεν υπÜρχουν και Üνθρωποι που πιστεýουν ειλικρινÜ σ’αυτü; Βεβαßως και υπÜρχουν Üνθρωποι αφοσιωμÝνοι και βεβαßως και η φιλανθρωπßα βοηθÜει Üμεσα, σÞμερα, τþρα και Ýνας πεινασμÝνος δεν χρειÜζεται κοινωνιολογικÝς αναλýσεις Ýνα καρβÝλι ψωμß χρειÜζεται…ωστüσο κοιτÜζοντας μüνο το βραχυπρüθεσμο üφελος αδιαφοροýμε παντελþς για το μακροπρüθεσμο και ποιο εßναι αυτü; Μα η εξÜλειψη των συνθηκþν φτþχειας, στην οποßα η φιλανθρωπßα δρα καθησυχαστικÜ «εντÜξει μωρÝ εμεßς στεßλαμε ανθρωπιστικÞ βοÞθεια τι Üλλο να κÜνουμε», αντßστοιχο με αυτü που φωνÜζανε οι αμερικÜνοι πολιτικοß αναλυτÝς στον Μπους πριν τον πüλεμο «για να καταπολεμηθεß η τρομοκρατßα δεν χρειÜζεται πüλεμος, αυτüς την ενδυναμþνει, χρειÜζεται πρωτßστως να καταπολεμηθοýν οι συνθÞκες που υποθÜλπουν την τρομοκρατßα» üπου τρομοκρατßα βÜλε φτþχεια. ΚαλÞ λοιπüν η φιλανθρωπßα αλλÜ εýκολα διολισθαßνει στην φιλοζωßα και γßνεται καλü Üλλοθι. 

Δεýτερη, αλλÜ πρþτη σε μÝγεθος εßναι η υποκρισßα που βγαßνει μÝσα απü την θρησκοληψßα. Ο χριστιανισμüς ας ποýμε εßναι πÜνω απ’üλα μια θρησκεßα ανθρωπιστικÞ, αλλÜ Üλλα τα λüγια του Χριστοý και Üλλες οι πρÜξεις των ανθρþπων και (üχι üλων, αλλÜ τολμþ να πω των περισσοτÝρων) πολλþν κληρικþν. Φαßνεται πως οι Ýννοιες üπως της αγÜπης, της ευσπλαχνßας και του Þθους (εντÜξει τüσο Ýχουν φορεθεß που σχεδüν ακοýγονται πια ενοχοποιημÝνες) εßναι καλÝς μüνο για τους χριστιανοýς και üχι για τους Üλλους.

¼ταν γßνεσαι φανατικüς αυτüματα βÜζεις τον εαυτü σου στο στρατüπεδο των ΚΑΛΩΝ και ο υπüλοιπüς κüσμος εßναι οι ΚΑΚΟΙ, δηλαδÞ ΑΠΙΣΤΟΙ, τþρα Θεολογßα δεν Ýχω σπουδÜσει, οýτε και Ýχω κατατρßβει τüσο Ýντονα με σχετικÜ κεßμενα, üμως καταλαβαßνω üτι ο χριστιανισμüς λειτουργεß Ýστω και σαν σημεßο αναφορÜς, Ýστω και σαν γνþμονας Þ πυξßδα για το που πηγαßνεις και τι κÜνεις, καλü Þ κακü αδιÜφορο, μια φορÜ μια σταθερÜ εßναι. Το να κÜνεις üμως εγκλÞματα στο üνομα της θρησκεßας, το να θεωρεßς τον εαυτü σου ανþτερο λüγω της θρησκεßας και ακüμη χειρüτερο το να πουλÜς αγιοσýνη τοις μετρητοßς και επι πιστþσει στο üνομα  της θρησκεßας εßναι μια υποκρισßα την οποßα συν τοις Üλλοις την Ýχουμε πληρþσει και πληρþνουμε πολý ακριβÜ. Θρησκευτικü φονταμενταλισμü τον λÝνε διανοουμενßστικα, «παπÜς, γιατρüς και χωροφýλακας καλýτερα 'ναι να μην μπαßνουνε στο σπßτι» λÝει ο λαüς και ακüμη πιο σοφÜ «παπÜς, παπÜ καλü δε θÝλει». Δεν ακυρþνω το σýνολο των κληρικþν, αλλÜ (πολý φοβÜμαι) μια μεγÜλη πλειοψηφßα τους και γενικÜ την υποκρισßα που Ýχει ως βÜση της τη θρησκευτικüτητα και εßναι η πιο οδυνηρÞ. 

Πιο üψιμη τÝλος, εßναι η υποκρισßα της οικολογιολατρεßας, θυμÜμαι και γελÜω üταν πρωτοεμφανßστηκε ο üρος κÜπου στα 80´ς που λÝγαμε «κοßτα ρε μια οικολüγρια». ΜεγÜλο Üλλοθι και αυτü για την κüντρα Üνθρωπος vs nature. Λοιπüν παßδες üταν βλÝπουμε Ýνα ωραßο δεντρÜκι δßπλα σε Ýνα γÜργαρο ρυÜκι και στη σκιÜ ενüς υπÝροχου λüφου (αν συνεχßσω σ’αυτü το ýφος με βλÝπω να γρÜφω ποιÞματα για σχολικÝς γιορτÝς), ΕΜΕΙΣ εßμαστε και αυτοß που το οριοθετοýμε ως ωραßο, υγιεινü, γλυκοýλικο και πολλÜ Üλλα επßθετα απ´αυτÜ που λÝει κÜθε μÝρα ο ΑυτιÜς, στην πραγματικüτητα το Ýρμο το δεντρÜκι το ποταμÜκι και ο λüφος, οýτε ωραßα εßναι, οýτε και σε κομμωτÞριο θα τα δεßτε να πηγαßνουν, απλÜ πρüκειται για Ýνα φυτικü οργανισμü, που στÝκεται δßπλα σε Ýναν υδÜτινο πüρο-απü τον οποßο και ζει, στη σκιÜ ενüς κατÜφυτου ορεινοý σχηματισμοý πετρωμÜτων.

Η Φýση ως Ýννοια εßναι τελεßως αδιÜφορη για το κÜλλος Þ την ασχÞμια, αυτÜ εßναι καθαρÜ ανθρþπινα συναισθÞματα, η Φýση υπÞρχε, υπÜρχει και θα υπÜρχει, εμεßς εßμαστε το πρüβλημα. Οικολογßα βÝβαια, αλλÜ φßλε οικολüγε τα ροýχα που φορÜς, το αμÜξι που κινεßσαι και το φαγητü που τρþς εßναι εις βÜρος των φυσικþν πüρων, για την ακρßβεια ολüκληρη η ανθρþπινη πρüοδος βασßζεται στην εκμετÜλλευση των ανθρωπßνων πüρων και δη με το συνθετικü –υπερ. Συνεπþς καμßα Φýση δεν μας εκδικεßται, οýτε και μας καλοπιÜνει και καμßα Φýση δεν υπερασπιζüμαστε με ανακýκλωση, αναδÜσωση και οικολογικü ακτιβισμü αλλÜ αποκλειστικÜ  την πÜρτη μας. Ναι αλλÜ η οικολογικÞ συνεßδηση και οι Üνθρωποι που θυσιÜζονται ακüμη και γι’αυτü; ΒÝβαια αλλÜ üπως και με την φιλανθρωπßα Ýχει την ßδια λογικÞ της πρÜξης ελÝους και üχι ουσßας, θεραπεýει τμηματικÜ αλλÜ το üλον μÝρος παραμÝνει Üρρωστο. 

ΥπÜρχουν και Üλλα πολλÜ ακüμη αλλÜ πιστεýω üτι αυτÜ τα 3 εßναι τα κυρßαρχα.

Το παραπÜνω σκιτσÜκι του Quino δεßχνει πολý παραστατικÜ üτι η υποκρισßα συνÞθως Ýχει χαμογελαστü πρüσωπο.   

9 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
03 Ìáñôßïõ 2008, 07:52
Ç ÂéâëéïèÞêçò ôçò ÁëåîÜíäñåéáò êáé ïé Ìéêñïß ÅîåñåõíçôÝò


Και για να ολοκληρþσω με τα προηγοýμενα πüστ, δε γßνεται να μην το κÜνω χωρßς να αναφερθþ στο χþρο ο οποßος εßμαι τüσο σημαντικüς γα μÝνα, üσο και το τυρß στα μακαρüνια, την ΒιβλιοθÞκη.

ΣÞμερα η πραγματικüτητα και οι απαιτÞσεις και προκλÞσεις που αυτÞ φÝρει για τον χþρο των βιβλιοθηκþν εßναι τερÜστιες, αλλÜ επειδÞ αυτüς ο τρüπος γραφÞς μου θυμßζει βαρετÜ συνÝδρια να το πÜω λßγο διαφορετικÜ. Εφüσον οι βιβλιοθÞκες θÝλουν να επιβιþσουν ως σýγχρονα χρÞσιμα και χρηστικÜ μÝσα εκπαßδευσης, διÜδωσης πληροφορßας και γνþσης οφεßλουν να υπερβοýν τον συμβατικü χþρο ραφιþν-βιβλιοστασßων-γραφεßων αλλÜ και να υπερβοýν ακüμη το παραδοσιακÜ βασικü τους υλικü το βιβλßο. 

Η ψηφιοποßηση και η αλληλüδραση χρÞστη-βιβλιοθÞκης που παρÝχει απλüχερα το διαδßκτυο εßναι μια πραγματικüτητα πÜνω στην οποßα πρÝπει να στηριχτεß και να πορευτεß η κÜθε βιβλιοθÞκη αν θÝλει να συνεχßσει να επιτελεß το Ýργο της. ΕντÜξει δεν ανακαλýπτουμε και την ΑμερικÞ, αλλÜ η ουσιαστικÞ μεταφορÜ μιας βιβλιοθÞκης στο ψηφιοποιημÝνο  διαδßκτυο δεν εßναι απλÜ φτιÜχνω μια ιστιοσελßδα, πετÜω και μια μηχανÞ αναζÞτησης και καθÜρισα, ποσþς, εßναι κÜτι σýνθετο, περßπλοκο και με πολλÜ προβλÞματα-üπως ασφÜλεια, πνευματικÜ δικαιþματα και πολλÜ Üλλα.

¢λλωστε μεγÜλη κουβÝντα γßνεται και για το μÝλλον του βιβλßου, κατÜ πüσον θα αντικατασταθεß απü τα e-book, πλεονεκτÞματα-μειονεκτÞματα για συνÝχιση της χρÞσης του και της αντικατÜστασης του και Üλλα πολλÜ. Γνþμη μου εßναι üτι το βιβλßο καθαυτü δεν πρüκειται να αντικατασταθεß, γιατß ακüμη και τþρα αποτελεß πολý πιο «σκληρü» και διαχρονικü μÝσο απ’üτι οποιαδÞποτε ηλεκτρονικÞ μορφÞ, Üσε που πρÝπει να περÜσουν γενιÝς που θα μεγαλþσουν αποκλειστικÜ με αναγνþσεις σε ηλεκτρονικÞ μορφÞ και που θα μποροýν να ξεφυλλßσουν 100αδες σελßδες μüνο μÝσα απü οθüνη, χωρßς να κουρÜζονται. ΜÝχρι τüτε βλÝπουμε. 

Ας δοýμε üμως και την ιστορικÞ πορεßα των βιβλιοθηκþν.

Στο συλλογικü ασυνεßδητο, κατÝχει μια μυθικÞ θÝση εφÜμιλλη με αυτÞ της Ατλαντßδας η βιβλιοθÞκη της ΑλεξÜνδρειας. Για να δειχτεß η συμβολικÞ της αξßα ας ξεκινÞσουμε το πρÜγμα πιο χαβαλετζßδικα, συγκεκριμÝνα στο τεýχος 114# του Κüμιξ, με τßτλο «Οι Φýλακες της ΧαμÝνης ΒιβλιοθÞκης» Ýχουμε μια πολý ωραßα ιστορßα ενüς διαδüχου του ΚÜρλ ΜπÜρκς (ο μοναδικüς ßσως Üνθρωπος που μπορεß να τον φþναζες –πÜπια-και να μην τσαντιζüταν μια και αυτüς δημιοýργησε την φαμÝλια των Ντακ, με Θεßο Σκροýτζ, Ντüναλντ, ανιψÜκια κ.α) Ντον Ρüσα στην οποßα τα ανιψÜκια με την ιδιüτητα των Μικρþν Εξερευνητþν και του παντογνþστη βιβλßου τους μαζß με τον Θεßο Σκροýτζ διατρÝχουν üλο τον πλανÞτη πÜνω στα ßχνη της Αρχαßας ΒιβλιοθÞκης της ΑλεξÜνδρειας, για να ανακαλýψουν τελικÜ üτι οι τελευταßοι φýλακες της ΜεγÜλης ΒιβλιοθÞκης εßναι οι ßδιοι οι Μικροß ΕξερευνητÝς και üτι το βιβλιαρÜκι τους εßναι η συμπυκνωμÝνη Ýκδοση ολüκληρης της ΒιβλιοθÞκης με τις σýγχρονες ενημερþσεις βεβαßως-βεβαßως. 

Γουστüζικη ιστορßα που αποτελεß μια ευφÜνταστη απÜντηση για εκεßνο το φοβερü βιβλιαρÜκι μÝσα στο οποßο υπÞρχαν πληροφορßες για üλες τις αρχαßες και σýγχρονες γλþσσες, για üλα τα αστÝρια του σýμπαντος και για πληροφορßες που κÜλυπταν απü το γÞτεμα φιδιþν μÝχρι την καλλιÝργεια μπανÜνας (üλα αυτÜ εßναι μÝσα σε διÜφορες ιστορßες). Γιατß ανÝφερα üλο το παραπÜνω; Πρþτα απ’üλα γιατß μου αρÝσουν πολý τα Κüμιξ και η οικογÝνεια των Ντακ και δεýτερο για να δεßξω αυτü που πßστευαν οι αρχαßοι αλλÜ και πολλοß σÞμερα για τη ΒιβλιοθÞκη της ΑλεξÜνδρειας, üτι δηλαδÞ περιεßχε ΑΠΑΝΤΑ τα ΠΑΝΤΑ.

Ας πÜμε τþρα σε πιο ιστορικÜ στοιχεßα, οι Πτολεμαßοι (τελευταßα των οποßων υπÞρξε η ΚλεοπÜτρα), θÝλησαν üχι απλÜ να ιδρýσουν μια ισχυρÞ και πλοýσια πüλη, αλλÜ και μια μητρüπολη του πνεýματος και των Τεχνþν γι’αυτü και απü τον 4ο αιþνα π.Χ. αρχßζει ο πρþτος Πτολεμαßος ο Α´ να θεμελιþνει Ýνα κτÞριο που συνÝχεια εξελισσüταν και Ýμεινε στην ιστορßα ως η ΒιβλιοθÞκη της ΑλεξÜνδρειας (μÝσα σ’αυτü υπÞρχε και το περßφημο Μουσεßο-Χþρος Μουσþν).  

ΠρÝπει να καταλÜβουμε üτι üλο αυτü το σýμπλεγμα, Þταν Ýνας σýνθετος πολιτιστικüς οργανισμüς που συμπεριλÜμβανε πανεπιστÞμιο, ερευνητικÜ εργαστÞρια, αßθουσες διαλÝξεων, θεατρικþν παραστÜσεων αλλÜ πÜνω απ’üλα Þταν Ýνας χþρος που εßχε βιβλßα (τüτε üταν λÝμε βιβλßα, μιλÜμε για πÜπυρους, περγαμηνÝς και τα σχετικÜ). Η φιλοδοξßα της Þταν να περιÝχει üλη την ανθρþπινη καταγεγραμμÝνη γνþση, την οποßα δε θα θυμιÜτιζε στα σκονισμÝνα ρÜφια, αλλÜ οι Üνθρωποι της θα την ταξινομοýσαν και θα την μελετοýσαν διεξοδικÜ.

Αυτü που μας δεßχνει η μελÝτη βÜσει ανασκαφþν αλλÜ και πηγþν Þταν üτι üντως η ΒιβλιοθÞκη αυτÞ σχεδüν πλησßασε τον στüχο της να Ýχει ΑΠΑΝΤΑ τα ΠΑΝΤΑ, σχεδüν και αν δεν τη κατÝστρεφαν, Ýκαιγαν και Ýσφαζαν τους σοφοýς ανθρþπους της, ßσως λÝω ßσως και να τα κατÜφερνε. Ο ΝαπολÝων εßχε πει üτι «η πÝνα εßναι πιο δυνατÞ απü το σπαθß», μπορεß, σε βÜθος χρüνου ßσως, αλλÜ Üμεσα, βßαια και καταστροφικÜ Ýνα σπαθß μπορεß να καταστρÝψει πολλÝς πÝννες μαζß. 

Δεýτερη μυθικÞ βιβλιοθÞκη που αντÜμα με τα αρχεßα της Ýχει θρÝψει την φαντασßα εßναι αυτÞ του Βατικανοý. ΕντÜξει οι χþροι του Βατικανοý απü το 1890 Ýχουν ανοßξει για το ερευνητικü κοινü, αλλÜ ο αστικüς μýθος θÝλει τα ντοκουμÝντα καλÜ κρυμμÝνα, εκεß Üλλωστε βασßστηκε και το Illuminati του Dan Brown, πολý καλýτερο αν θÝλετε τη γνþμη μου απü τον Κþδικα Ντα Βιντσι. ΛÝγεται üτι στη ΒιβλιοθÞκη-Αρχεßο του Βατικανοý βρßσκονται Ýγγραφα απü τον Ναü του Σολομþντα, χειρüγραφα της εποχÞς του Χριστοý, γενικÜ Ýγγραφα με φοβερÝς και τρομερÝς πληροφορßες, α να μην ξεχÜσω και σημαντικü κομμÜτι απ’üτι διασþθηκε απü την ΒιβλιοθÞκη της ΑλεξÜνδρειας. Ωραßα üλα αυτÜ αλλÜ ποιος να ξÝρει τι γßνεται, πÝρα απü τον ΠÜπα, τους μπιστεμÝνους καρδινÜλιους και τον ΜÜκη;

Η επüμενη βιβλιοθÞκη που θα αναφερθþ βρßσκεται στη λογοτεχνικÞ φαντασßα του κýριου Ray Bradbury με το κορυφαßο Ýργο «ΦαρενÜιτ 451», λογοτεχνικÞ ßσως για το φαντασßα δεν ξÝρω. 

ΦαρενÜιτ 451 εßναι η θερμοκρασßα κατÜ την οποßα Ýνα βιβλßο πιÜνει φωτιÜ και καßγεται, στο βιβλßο περιγρÜφεται μια εφιαλτικÞ μελλοντικÞ κοινωνßα οργουελικοý τýπου, üπου üλα τα βιβλßα εßναι απαγορευμÝνα και καßγονται απü Ýνα ειδικευμÝνο τμÞμα πυροσβεστþν, ο κεντρικüς Þρωας ο Μüνταγκ, εκπαιδευμÝνος πυροσβÝστης, ξεκινÜει τυχαßα την ανÜγνωση ενüς βιβλßου και αρχßζει η μεταστροφÞ του.

ΚυνηγημÝνος πλÝον συναντÜ μια κοινüτητα ανθρþπων üπου το κÜθε μÝλος της Ýχει γßνει βιβλßο και η ßδια η κοινüτητα μια ζωντανÞ βιβλιοθÞκη. 

…τþρα μπορεßς να μας γνωρßσεις üλους, απü εδþ ο ΦρÝντ ΚλÝμεντ, πρþην καθηγητης στην Ýδρα Τüμας ΧÜρντυ στο Καßμπριτζ, τüτε που το Καßμπριτζ δεν εßχε ακüμη γßνει ΣχολÞ ΑτομικÞς ΜηχανικÞς…üσο για μÝνα Ýχω γρÜψει Ýνα βιβλßο με τßτλο «Τα δÜχτυλα μÝσα στα γÜντια, η ορθÞ σχÝση μεταξý ατüμου και κοινωνßας» και να’μαι εδþ! Καλþς Þρθες Μüνταγκ…

…διαβÜσαμε τα βιβλßα κι ýστερα τα κÜψαμε απü φüβο μÞπως και τα βροýν…εßναι προτιμüτερο να τα φυλÜμε μÝσα στα κεφÜλια μας…εßμαστε üλοι αποσπÜσματα Þ και μεγÜλα κομμÜτια Ιστορßας, Λογοτεχνßας και Διεθνοýς Δικαßου, ο ΜπÜιρον, ο Τüμ Παßην, ο ΜακιαβÝλι, ο Χριστüς, οι πÜντες εßναι εδþ και η þρα εßναι περασμÝνη και ο πüλεμος üπου να’ναι αρχßζει… 

…λßγοι παλαβοß με στßχους μÝσα στα κεφÜλια τους δεν μποροýν να βλÜψουν κανÝνα-το ξÝρουν και το ξÝρουμε και εμεßς…

…Καθþς βÜδιζαν, ο Μüνταγκ τους λοξοκοßταξε Ýναν-Ýναν, «Μην κρßνεις Ýνα βιβλßο απü το εξþφυλλο» εßπε κÜποιος» και γÝλασαν üλοι σιγανÜ, βαδßζοντας ολοÝνα πλÜι στην üχθη. 

Πιστεýω üτι το κÜψιμο το βιβλßων εßναι πια μια καθημερινÞ πρακτικÞ, ακüμη και üταν δεν αφορÜ την καθαυτÞ υλικÞ τους υπüσταση αλλÜ τις πολιτιστικÝς αξßες που εκφρÜζονται δια μÝσω αυτþν.

ΠρÜγματι και απ üτι φαßνεται, σÞμερα κυβερνÜει το σπαθß και üχι η πÝννα.
10 ó÷üëéá - Óôåßëå Ó÷üëéï
ÓõããñáöÝáò
blacksad
Êþóôáò
áðü ÐÁÔÇÓÉÁ - ÁÃÉÁ BÁÑÂÁÑÁ


Ðåñß Blog
blogs.musicheaven.gr/blacksad

Ðëßíèïé êáé êÝñáìïé áôÜêôùò åññéììÝíïé



Åðßóçìïé áíáãíþóôåò (12)
Ôá ðáñáêÜôù ìÝëç åíçìåñþíïíôáé êÜèå öïñÜ ðïõ áíáíåþíåôáé ôï blogÃßíå åðßóçìïò áíáãíþóôçò!

Ðñüóöáôá...
ÄçìïöéëÝóôåñá...
Áñ÷åßï...


ÖéëéêÜ Blogs

Links