Θέλω να τα πω
χωρίς να με ρωτήσεις
29 Μαΐου 2007, 20:21
Η Χαρούλα τραγουδά Λοίζο


Ένιωσα πολύ ευτυχής,μαθαίνοντας ότι στο Ηρώδειο στα μέσα Ιουνίου,η μεγάλη Χαρούλα,η σπουδαιότερη τραγουδίστρια της Ελλάδας,θα τραγουδήσει,μαζί με το σπουδαίο τραγουδοποιό Νίκο Πορτοκάλογκλου,ανεπανάληπτες και διαχρονικές επιτυχίες του Μάνου Λοίζου.Όλοι γνωρίζουμε το καταπληκτικό δίσκο που είχε κυκλοφορήσει στις αρχές του '80,με τραγούδια των Λοίζου-Ρασούλη και με ερμηνεύτρια τη Χαρούλα.Τί να πρωτοαναφέρω!''Όλα σε θυμίζουν'',''Ο φαντάρος'',Τίποτα δε πάει χαμένο''. Ανεπανάληπτες στιγμές της ελληνικής μουσικής.Ωστόσο η Χαρούλα δεν θα περιοριστεί να τραγουδήσει μόνο τα ''δικά της'' τραγούδια στη συναυλία του Ηρωδείου αλλά θα ερμηνεύσει και τραγούδια που είπαν και άλλοι μεγάλοι τραγουδιστές,όπως ο Νταλάρας,ο Παπακωνσταντίνου,η Γαλάνη,ο Καλατζής,αλλά και ο ίδιος ο Μάνος(όπως το ''Σεβάχ'').Τα εισιτήρια αναμένεται να εξαντληθούν(λογικό είναι!)Ο τίτλος της συναυλίας θα είναι ''Όλα σε θυμίζουν'' όπως άκουσα από τη τηλεοπτική εκπομπή του Λευτέρη Παπαδόπουλου στην ΕΤ1,όπου και είχε καλεσμένη τη Χαρούλα.Αυτές οι συναυλίες πρέπει να αποτελέσουν προπομπό ριζικής αλλαγής,προς την αναβάθμιση του νεοπολιτισμού μας, που μαστίζεται από τα βδελύγματα της κάθε Πάνια-Θώδη της τηλεοπτικής υποκουλτούρας.Γεια σου Χαρούλα,γεια σου Μάνο!
- Στείλε Σχόλιο
26 Μαΐου 2007, 20:47
Νίκος Καζαντζάκης


Ο Νίκος Καζαντζάκης δεν είναι απλά ένας συγγραφέας τεράστιας εμβέλειας.Είναι, τουλάχιστον για μένα,ο σημαντικότερος συγγραφέας που έχει βγάλει η Ελλάδα από την εποχή των ενδόξων αρχαίων συγγραφέων και φιλοσόφων,όπως ο Σωκράτης,ο Αριστοτέλης και ο Πλάτωνας.Ο Καζαντζάκης έχει σημαδέψει τη σκέψη μου,έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τη ζωή μου.Τον λατρέυω.Ο τρόπος με τον οποίο ''βλέπει'' τη ζωή,ιδιαίτερα αν κάποιος διαβάσει την ''Ασκητική'' ή τον ''Τελευταίο Πειρασμό'',δίνει μια διαφορετική χροιά στο τρόπο σκέψης του κόσμου.Έναν έντονο προβληματισμό.Ένα συνδυασμό μελαγχολίας και χαράς για τη ζωή.Το αγαθό της ελευθερίας μεταφράζεται σε μια φράση,θα έλεγα συγκλονιστική ''ΔΕΝ ΕΛΠΙΖΩ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕ ΦΟΒΑΜΑΙ ΤΙΠΟΤΑ ΕΙΜΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ'',ρήση η οποία γράφτηκε και στον τάφο του στο Ηράκλειο της Κρήτης.Τί πιο όμορφο για να αναλύσεις την έννοια της ελευθερίας από αυτή τη φράση!Ο άνθρωπος νιώθει τόσο ελεύεθερος που δε περιμένει τίποτα κακό,τίποτα προγραμματισμένο.Τα έργα του μεταφράστηκαν σε πολλές γλώσσες,δείχνοντας την οικουμενικότητα και τη παγκόσμια εμβέλειά του.Ωστόσο,θα αναφέρω το οδυνηρό γεγονός,στο οποίο κάποιοι ανεγκέφαλοι δήθεν διανοούμενοι και αυταποκαλούμενοι άνθρωποι της θρησκείας,τον αφόρισαν για το λόγο της συγγραφής του έργου ''Ο τελευταίος πειρασμός''.Οποία ταπείνωσις για την ελληνική παιδεία αυτός ο αφορισμός!Ο Καζαντζάκης έδωσε μια άλλη εκδοχή της προσωπικότητας του Χριστού,έναν άλλο προβληματισμό για το χαρακτήρα Του,ένα Χριστό πιο ανθρώπινο και με πάθη.Μήπως αυτοί οι ανεγκέφαλοι που τον αφόρισαν γνωρίζουν την ακριβή αλήθεια του Χριστού?Με ποιά κριτήρια κατηγορούν έναν άνθρωπο,ο οποίος έχει προσφέρει στη παγκόσμια λογοτεχνία και το παγκόσμιο πολιτισμό τόσα πολλά?Έναν άνθρωπο που το όνομά του είναι γραμμένο με χρυσά γράμματα στην Ιστορία?Ο καθένας έχει την άποψη του.Ακόμα και λανθασμένη,είναι άποψη σεβαστή.Και ο Καζαντζάκης πάντα έχρηζε και χρήζει άξιος σεβασμού από όλο το κόσμο,και δη περισσότερο από τους ανόητους επικριτές του.Το έργο του,διαχρονικό και παγκοσμίως γνωστό,το αποδεικνύει περίτρανα.
- Στείλε Σχόλιο
19 Μαΐου 2007, 20:18
Για το Μάρκο


Πολλοί ήταν εκείνοι που τον έχρισαν Πατριάρχη της Ελληνικής μουσικής.Ο Γρηγόρης Μπιθικώτσης τον αποκάλεσε δάσκαλο και ''Σωκράτη'' του 20ού αιώνα.Γεγονός αδιαμφισβήτητο είναι ότι ο Μάρκος Βαμβακάρης δημιούργησε αυτό που λέμε σήμερα ελληνικό λαικό τραγούδι.Δημιούργησε σχολή(είδος) μουσικής,πρώτος χρησιμοποίησε το μπουζούκι στη δισκογραφία(το πρώτο λαικό τραγούδι που ηχογραφήθηκε με μπουζούκι, το ''Εφουμέρναμε ένα βράδυ'')σε μια εποχή που κατακλυζόταν από τα ελαφρά τραγούδια και τις οπερέτες,ενώ τα πιο ''λαικά'' παίζονταν με σαντουροβιόλια(τα λεγόμενα Σμυρνέικα).Ο Μάρκος ήταν ο πρώτος που έπαιξε ζειμπέικικα και χασάπικα με μπουζούκι,ενώ οι στίχοι του ήταν πιο ''μάγκικοι'' και με χασικλίδικο περιεχόμενο,χωρίς φυσικά να αποκλείει τα ερωτικά τργούδια,τα οποία ήταν αριστουργηματικά(η πασίγνωστη Φραγκοσυριανή και άλλα πολλά).Τη δεκαετία του '30 ήταν ο πιο εμπορικός συνθέτης στην ελληνική δισκογραφία,παρόλο που το ρεμπέτικο σαν μουσικό είδος ήταν υπό διωγμό και ''επικυρηγμένο'' από τη λογοκρισία.Οι ρεμπέτες αντιμετωπίζονταν σαν αλήτες και άνθρωποι του υποκόσμου,ενώ το μπουζούκι ήταν το υπ'αριθμόν ένα μουσικό όργανο καταδίωξης ακόμα και από τις αστυνομικές αρχές!Τόσο ανεγκέφαλοι υπήρξαν οι κυβερνούντες μας κάποτε...Τη δεκαετία του '50 ο Βαμβακάρης πέρασε στο περιθώριο,δεν έβρισκε δουλειά στα μαγαζιά και ξεχάστηκε από όλους.Μέχρι που στις αρχές του '60,ήρθε και τον βρήκε ο Μπιθικώτσης και με τη βοήθεια του Τσιτσάνη που τότε ήταν διευθυντής στη Κολούμπια,τα τραγούδια του Μάρκου ξανατραγουδήθηκαν, παλαιότερα και καινούργια,ενώ τα ξαναθυμήθηκε και ο κόσμος,και ειδικότερα οι νέοι τότε,οι φοιτητές.Οργανώνοταν διάφορες μουσικές εκδηλώσεις όπου ο Μάρκος τραγουδούσε,ενώ ξαναβρήκε και δουλειά σε μαγαζί.Ωστόσο,ήταν πολύ καταπονημένος από διάφορες αρρώστιες.Το 1972,έφυγε για πάντα σε ηλικία μόλις 67 ετών,το όνομά του όμως και τα τραγούδια του συνεχίζουν να λάμπουν το ίδιο δυνατά όπως τότε,τότε που τα τραγουδούσε με τη χαρακτηριστική μάγκικη φωνή του και το καταπληκτικό ταξίμι στο μπουζούκι του.Τα τραγούδια του Μάρκου είναι αθάνατα όπως φυσικά και το ίδιο το ρεμπέτικο τραγούδι.

1 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
18 Μαΐου 2007, 23:28
Τζακ Νίκολσον ο ανεπανάληπτος!


Ολοκληρώνω το αφιέρωμά μου στους μεγάλους(και αγαπημένους μου)ηθοποιούς,με το μέγα Τζακ Νίκολσον.Αυτός ο άνθρωπος είναι η προσωποποίηση της τρέλας,όχι μόνο σε ότι παρουσιάζεται στις ταινίες του,αλλά και στη προσωπική του ζωή.Είναι όμως ένα στοιχείο του χαρακτήρα που τον ξεχώρισε ανάμεσα στους μεγάλους του παγκοσμίου κινηματογράφου,πέρα από το τεράστιο υποκριτικό του ταλέντο.Ο Νίκολσον ξεκίνησε την επαγγελματική του σταδιοδρομία στις αρχές της δεκαετίας του '60,χωρίς όμως να πρωταγωνιστήσει σε κάποια γνωστή και αξιόλογη ταινία,μέχρι το 1969 όπου και έκανε το μεγάλο ''μπαμ'' συμμετέχοντας στην αριστουργηματική ταινία ''Ξένοιαστος καβαλάρης'' του Ντένις Χόπερ,ενώ συμπρωταγωνιστούσε και ο Πίτερ Φόντα.Μια ταινία-ύμνος στην αίσθηση ελευθερίας,στην ανέμελη ζωή χωρίς κοινωνικούς φραγμούς και δεσμεύσεις,ταινία που έκανε το Τζακ πασίγνωστο.Εν συνεχεία,θα προταθεί για Όσκαρ, όταν το 1973 πρωταγωνίστησε στο δράμα ''Τελευταίο απόσπασμα''όπου και υποδύθηκε ένα ναύτη.Το 1974,προτάθηκε και πάλι για Όσκαρ πρωταγωνιστώντας στο αριστούργημα του Ρομάν Πολάνσκι ''Τσαινατάουν'',στο πλάι της Φέι Ντάναγουει.Το 1975 παρουσιάζει την,κατά πολλούς,σημαντικότερη ερμηνεία της καριέρας του,στην ταινία-σταθμό του παγκοσμίου κινηματογράφου ''Η φωλιά του κούκου'' του Μίλος Φόρμαν,και κερδίζει το πρώτο του Όσκαρ.Υποδύεται ένα κατάδικο που,για να αποφύγει τις αγγαρείες της φυλακής,πείθει για τρελός και μεταφέρεται στην ψυχιατρική πτέρυγα των φυλακών,όπου εκεί συμβαίνουν διάφορα ευτράπαιλα.Χρακτηριστικό της ερμηνείας του Νίκολσον είναι το γεγονός ότι ο ηθοποιός πέρασε κάποιο καιρό μέσα σε ψυχιατρικά ιδρύματα,επίτηδες,για να αφομοιώσει καλύτερα τα χαρακτηριστικά ενός ασθενούς. Πάντως η ερμηνεία του κατατάσσεται μέσα στις πλέον συγκλονιστικές στην ιστορία.Την επόμενη χρονιά πρωταγωνιστεί στη ''δυνατή'' ταινία ''Επάγγελμα ρεπόρτερ'' του Μικελάντζελο Αντονιόνι,ενώ αμέσως μετά παίζει στο γουέστερν ''Οι φυγάδες του Μιζούρι'' του ’ρθουρ Πεν,πλάι στο Μάρλον Μπράντο.Το 1976 συμπρωταγωνιστεί με το Ρόμπερτ Ντε Νίρο στο σπουδαίο ''Ο τελευταίος μεγιστάνας'' του Ηλία Καζάν.Το 1980 κάνει μια συγκλονιστική ερμηνεία στο αριστουργηματικό θρίλερ ''Η λάμψη'' του Στάνλει Κιούμπρικ,ενώ το 1981 κάνει μια σπουδαία εμφάνιση στο ριμέικ του ερωτικού θρίλερ ''Ο ταχυδρόμος χτυπάει πάντα δυό φορές'' πλάι στη Τζέσικα Λανγκ.Το 1983 κερδίζει το δεύτερο Όσκαρ του για την ερμηνεία του στο δράμα ''Terms of engagdement'' πλαί στη Σίρλει ΜακΛέιν και Ντάνι Ντε Βίτο ενώ το 1989 προτάσσεται για Όσκαρ για την εξαίσια εμφάνισή του ως Τζόκερ στο ''Μπάτμαν'' του Τιμ Μπάρτον.Το 1992 προτάσσεται και πάλι για Όσκαρ για την ερμηνεία του ως συνταγματάρχης Τζέσαπ της βάσης Γκουαντάναμο στη Κούβα,στο δυνατό πολιτικό θρίλερ ''Ζήτημα τιμής'' πλάι στους Τομ Κρουζ και Ντέμι Μουρ ενώ το 1994 καθηλώνει στο θρίλερ ''Λύκος''.Το 1997 κερδίζει το τρίτο του Όσκαρ για τη καταπληκτική του ερμηνεία στη δραματική κομεντί ''Καλύτερα δεν γίνεται'' ενώ και η συμπρωταγωνίστριά του,Έλεν Χαντ,κερδίζει το Όσκαρ Α'γυναικείου ρόλου για την ταινία αυτή.Το 2001 πρωταγωνιστεί στο δράμα ''The pledge'' σε σκηνοθεσία Σων Πεν,και κερδίζει τις εντυπώσεις,ενώ το 2003 παίζει μαζί με τον ’νταμ Σάντλερ στη κωμωδία ''Ασκήσεις ηρεμίας''.Το 2004 παίζει στην εξαίσια κομεντί ''Κάλλιο αργά παρά αργότερα'' στο πλάι της Νταιάν Κίτον.Το 2007 κάνει το μεγάλο comeback με τη συμμετοχή του στο αριστουργηματικό αστυνομικό θρίλερ του Μάρτιν Σκορσέζε ''Ο πληροφοριοδότης'' μαζί με τους Λεονάρντο Ντι Κάπριο,Ματ Ντέιμον  Μαρκ Γουόμπεργκ,Μάρτιν Σιν και ’λεκ Μπάλντουιν.Ο φίλτατος κύριος Νίκολσον θα συνεχίζει να μαγεύει με τις ερμηνείες του,ενώ η ''τρέλα'' που κουβαλάει,δεν θα τον εγκαταλείψει ποτέ.

- Στείλε Σχόλιο
17 Μαΐου 2007, 22:35
Σων Πεν


Ο Σων Πεν αποτελεί για μένα ένα πρόσωπο άξιο σεβασμού.Καταρχήν,είναι και αυτός ένα από τα κινηματογραφικά μου είδωλα,είναι καταπληκτικός ηθοποιός,ίσως ο καλύτερος της γενιάς του.Ωστόσο,ανέβηκε ακόμη περισσότερο στην εκτίμησή μου για την εναντίωσή του στον ανόητο Πρόεδρο της Αμερικής και Πλανητάρχη,Τζωρτζ Μπους,αλλά και για τη μεγάλη βοήθεια που επέδειξε την εποχή της καταστροφής της Ν.Ορλεάνης από τον τυφώνα Κατρίνα,πριν δύο περίπου χρόνια.Χωρίς καμία οικονομική εκμετάλλευση,χωρίς καμία μα καμία προσπάθεια προσωπικής διαφήμισης και προβολής(δεν την είχε ούτως η άλλως ανάγκη)βοήθησε πολύ κόσμο εκείνη την οδυνηρή εποχή,δείχνοντας ότι και οι διάσημοι είναι πάνω απ'όλα άνθρωποι και πάντα βοηθούν το συνάνθρωπό τους όταν έχει ανάγκη.Εναντιώθηκε επίσης στο πόλεμο του Ιράκ,κάτι που έδειξε την ανθρωπιά του και τις ειρηνευτικές ιδέες του.Όσον αφορά τη κινηματογραφική του καριέρα,ο Σων Πεν έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές σπουδαίες ταινίες.Προσωπικά λάτρεψα την ταινία ''Bad boys'' του 1983,στην οποία απεικονίζεται με ρεαλισμό το περιθώριο και το νεανικό έγκλημα,οι αρρώστιες μιας νέας γενιάς.Ο Σων Πεν εκεί,σε μικρή ηλικία,δίνει απόλυτο ρεσιτάλ ερμηνείας,κάνοντας γνωστό το όνομά του.Ωστόσο, τα επόμενα χρόνια,δεν θα παρουσιάσει κάποια συμμετοχή σε καλή ταινία(θα προηγηθεί και μια σύντομη εποχή προσωπικού δράματος με τη μάχη του με τον αλκοολισμό που γρήγορα ξεπεράστηκε),μέχρι το 1989 που θα συμπρωταγωνιστήσει με το Μάικλ Τζέι Φοξ στην ενδιαφέρουσα πολεμική ταινία με θέμα το Βιετνάμ ''Casualties of War'' του Μπράιαν Ντε Πάλμα,ενώ το 1990 θα συμμετάσχει στη καταπληκτική αστυνομική περιπέτεια ''State of Grace'' πλάι στους Εντ Χάρις,Γκάρι Όλντμαν και Ρόμπιν Ράιτ-Πεν (μετέπειτα σύζυγός του),όπου και υποδύεται έναν αστυνομικό που συγκρούεται με το παρελθόν του,τις παλιές διασυνδέσεις του στην Ιρλανδική Μαφία,κάνοντας τον πληροφοριοδότη της Ασφάλειας.Μια πολύ σπουδαία ερμηνεία.Από εκείνη την εποχή,η καριέρα του ξαναπαίρνει τον ανήφορο.Πρωταγωνιστεί στην κομεντί ''Δεν είμαστε άγγελοι'' πλάι στο παιδικό του είδωλο,τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο,ενώ το 1993 παίζει πλάι στον Αλ Πατσίνο στην ταινία ''Υπόθεση Καρλίτο'' και κερδίζει τις ενυτπώσεις.Το 1997 πρωταγωνιστεί στην άκρως ενδιαφέρουσα περιπέτεια ''Τυφλή στροφή'' του Όλιβερ Στόουν μαζί με τους Τζένιφερ Λόπεζ και Νικ Νόλτε ενώ το 1998 παίζει στο αντιπολεμικό αριστούργημα ''Λεπτή κόκκινη γραμμή''.Το 1999 προτάσσεται για Όσκαρ για την ερμηνεία του στο σπουδαίο μιούζικαλ-κομεντί του Γούντι ’λλεν ''Συμφωνίες και Ασυμφωνίες''.Το 2001 προτάσσεται και πάλι για την εξαιρετική ερμηνεία του στη ταινία ''Το όνομά μου είναι Σαμ'' όπου υποδύεται έναν άνθρωπο με ιδιαίτερες ανάγκες.Το 2004 έρχεται η στιγμή της δικαίωσης με την απόκτηση του Όσκαρ για τη συγκλονιστική του ερμηνεία στο αριστούργημα του Κλιντ Ίστγουντ ''Σκοτεινό ποτάμι'',ενώ ο συμπρωταγωνιστής του,Τιμ Ρόμπινς,βραβεύεται με το Όσκαρ Β'ανδρικού ρόλου.Την ίδια χρονιά,πρωταγωνιστεί στην ταινία ''21 γραμμάρια'' επιδεικνύοντας άλλη μια καταπληκτική ερμηνεία και προτάθηκε για Όσκαρ.Την επόμενη χρονιά υποδύεται τον Σαμ Μπάικ στη ταινία ''Η Δολοφονία του Νίξον'' και κερδίζει τα εύσημα των κριτικών και του κοινού.Το 2006 παίζει στο πολιτικό θρίλερ ''Όλοι οι άνθρωποι του βασιλιά'' πλάι στους Κέιτ Γουίνσλετ και Τζουντ Λο.Ο Σων Πεν συνεχίζει να καταπλήσσει με τις αξιομνημόνευτες ερμηνείες του,βάζοντας προσθήκη για το μέλλον.Ένα μέλλον το ίδιο σπουδαίο και λαμπρό. 

3 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
16 Μαΐου 2007, 17:58
Ρόμπερτ Ντε Νίρο ο ανυπέρβλητος!


Ένα από τα ιερά ''τέρατα'' του παγκοσμίου κινηματογράφου που με τις ερμηνείες του κατά καιρούς συνέβαλλε στην είσοδό του στο πάνθεον των ''γιγάντων'' του σινεμά.Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο ξεκίνησε τη καριέρα του το 1968 με τη συμμετοχή σε μια αξιοπρόσεκτη κομεντί με τίτλο ''Greetings'' σε σκηνοθεσία του νεαρού-τότε-Μπράιαν Ντε Πάλμα,ωστόσο το όνομά του έκανε το μεγάλο ''μπαμ'' όταν συμπρωταγωνίστησε με το Χάρβει Καιτέλ στη σπουδαία ταινία του Μάρτιν Σκορσέζε ''Κακόφημοι δρόμοι'',το 1973.Μια ταινία,κατά πολλούς,βιογραφική για το Σκορσέζε,με την απεικόνιση του νεουρκέζικου περιθωρίου,και με το Ντε Νίρο και το Καιτέλ να δίνουν ρεσιτάλ ερμηνείας. Την επόμενη χρονιά,το 1974,ο Ντε Νίρο θα πρωταγωνιστήσει στο σίκουελ του ''Νονού'' του Φράνσις Φορντ Κόπολα και ερμηνεύοντας καταπληκτικά το χαρακτήρα του νεαρού Βίτο Κορλεόνε,θα κερδίσει το πρώτο του Όσκαρ.Το 1975,θα συνεργαστεί για δεύτερη φορά με το Σκορσέζε,για την ταινία ''Ταξιτζής''.Μια μνημειώδης και κλασσική ταινία,θα απογειώσει το όνομά του,ενώ οι ατάκες του,γίνονται μέσα σε μια νύχτα το φετίχ των απανταχού κινηματογραφόφιλων.Μετά,το μάλλον απαρατήρητο-αν και δαπανηρό-μιούζικαλ ''Νέα Υόρκη,Νέα Υόρκη'' με συμπρωταγωνίστρια τη Λάιζα Μινέλλι,το 1978 θα προταθεί για Όσκαρ για τη καταπληκτική ερμηνεία του στο αντιπολεμικό αριστούργημα του Μάικλ Τσιμίνο ''Ο Ελαφοκυνηγός'',πλάι στη-νεαρή τότε-Μέριλ Στριπ,Κρίστοφερ Γουόκεν(που κατέκτησε το Όσκαρ για την ερμηνεία του)και Τζον Καζάλε.Το 1980 πρωταγωνιστεί στην,κατά πολλούς,καλύτερη στιγμή της καριέρας του,στο ''Οργισμένο Είδωλο'' του Μάρτιν Σκορσέζε,όπου υποδύεται τον πυγμάχο Τζέικ Λα Μότα,και κερδίζει το δεύτερο Όσκαρ του.Για να μπορέσει να ανταπελξέθει στο χαρακτήρα που υποδύθηκε, ο Ντε Νίρο ακολούθησε ειδικά μαθήματα πυγμαχίας,κατάφερε να φτιάξει σώμα πυγμάχου,αλλά αμέσως μετά πήρε 80 κιλά,επιδεικνύοντας μια τρομακτική μεταμόρφωση που έκανε θεατές και κριτικούς να παραμιλούν.Μετά από αυτή την εποχή, χαρακτηρίστηκε από πολλούς ''alter ego'' του Σκορσέζε.Στα χρόνια που ακολούθησαν, πρωταγωνίστησε σε πολλές σπουδαίες ταινίες,όπως στο ''Κάποτε στην Αμερική'' του Σέρτζιο Λεόνε το 1984,το ''Η Αποστολή'' του 1986,το ''Δαιμονισμένος ’γγελος'' του 1987.Το 1990,συνεργάζεται ξανά με το Σκορσέζε για το αριστούργημα ''Καλά Παιδιά'' μαζί με τον Τζο Πέσι(που βραβεύτηκε με Όσκαρ για την ερμηνεία του στην ταινία αυτή) Ρέι Λιότα.Το 1991,προτάθηκε και πάλι για Όσκαρ για την ερμηνεία του ως στυγερός δολοφόνος Μαξ Κέηντυ στο ριμέικ του θρίλερ ''Το ακρωτήρι του φόβου'' υπό τη σκηνοθεσία του Σκορσέζε.Το 1993 κερδίζει τις εντυπώσεις ως σκηνοθέτης στην ταινία ''Ιστορίες του Μπρονξ'' ενώ το 1995 συμπρωταγωνιστεί με τον Αλ Πατσίνο στο καθηλωτικό ''Ένταση'' του Μάικλ Μαν.Το 1996 συνεργάζεται ξανά με το Σκορσέζε για την ταινία ''Καζίνο'' πλάι στους Τζο Πέσι και Σάρον Στόουν ενώ το 1998 πρωταγωνιστεί σε μια ''δυνατή'' περιπέτεια,το ''Ρόνιν'' πλάι στο σπουδαίο Ζαν Ρενό.Τα τελευταία χρόνια, πρωταγωνίστησε σε μικρότερου βεληνικούς ταινίες(''Ανάλυσέ το'' το 1999 μαζί με τον Μπίλι Κρίσταλ,''Ο γαμπρός της συμφοράς'' το 2000 μαζί με τον Μπεν Στίλερ,''The score''  το 2001 μαζί με τον Μάρλον Μπράντο και Έντουαρντ Νόρτον)ωστόσο δε χάνει την απαράμιλλη λάμψη του και παραμένει ένα από τα δυνατά ''χαρτιά'' της βιομηχανίας του σινεμά.Ο Ρόμπερτ Ντε Νίρο είναι ανυπέρβλητος,αξεπέραστος.Ένα από τα είδωλά μου.
1 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
13 Μαΐου 2007, 23:35
Αλ Πατσίνο ο μέγας!


Ένα από τα είδωλά μου.Από τις λατρείες μου στο κινηματογράφο και ιερό ''τέρας'' της έβδομης τέχνης.Δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ σε αυτόν.Ο Αλφρέντο Τζέημς Πατσίνο,όπως είναι το πλήρες όνομά του,γεννημένος στο Μπρονξ της Ν.Υόρκης,είχε από μικρός το ''μικρόβιο'' του ηθοποιού,πρωταγωνιστώντας σε θεατρικές παραστάσεις.Ξεκίνησε τη κινηματογραφική του καριέρα παίζοντας σε διάφορες παραγωγές της δεκαετίας του '60,χωρίς όμως να γίνει ευρέως γνωστός.Ωστόσο,το 1971 πρωταγωνίστησε στην αξιομνημόνευτη ταινία ''Πανικός στο Νηντλ Παρκ'' όπου και υποδύθηκε ένα τοξικομανή με μεγάλη επιτυχία.Τότε,ο Φράνσις Φορντ Κόπολα,που έψαχνε ηθοποιούς για να πρωταγωνιστήσουν στη κινηματογραφική μεταφορά της νουβέλας του Μάριο Πούζο ''Ο Νονός'' που ετοίμαζε,τον πρόσεξε και εντυπωσιάστηκε από το ταλέντο του.Απαιτούσε μάλιστα από παραγωγούς και συνεργεία της Παραμάουντ που θα προέβαλλε το ''Νονό'',τη συμμετοχή του νεαρού Πατσίνο.Ο Αλ πρωταγωνίστησε εντέλει στη ταινία που έμελλε να καταστεί ορόσημο για τον παγκόσμιο κινηματογράφο,δίπλα στο μεγάλο Μάρλον Μπράντο και τους σπουδαίους Τζέημς Κάαν,Ρόμπερτ Ντιβάλ,Τζον Καζάλε.Μάλιστα,προτάθηκε για Όσκαρ Β' Ανδρικού ρόλου για την ερμηνεία του αυτή.Μετά την επιτυχία του ''Νονού'', ακολούθησαν οι συμμετοχές του σε καταπληκτικές ταινίες (''Σέρπικο'',''Σκυλίσια Μέρα'',''Δικαιοσύνη για όλους'')όπου και προτάθηκε και πάλι για Όσκαρ,χωρίς δυστυχώς να το κερδίσει.Το 1983,πρωταγωνίστησε στο καθηλωτικό ''Σημαδεμένο'' του Μπράιαν Ντε Πάλμα,ενώ μέχρι το 1989, όπου και έπαιξε στην αξιοπρόσεκτη ταινία ''Ερωτικό αντικείμενο του εγκλήματος'',δεν παρουσίασε κάποια σημαντική κινηματογραφική παρουσία(έπαιξε στη ταινία εποχής ''Ο επαναστάτης'',το 1985,η οποία αποδείχτηκε εμπορική αποτυχία).Το πολυπόθητο αγαλματίδιο Όσκαρ έρχεται το 1992,όπου ο Πατσίνο υποδύεται ένα τυφλό απόστρατο συνταγματάρχη στο αριστούργημα ''’ρωμα γυναίκας'' και δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας.Την ίδια χρονιά παίζει στην ταινία ''Οικόπεδα με θέα'' πλάι στον μεγάλο Τζακ Λέμον και στους Εντ Χάρις,Κέβιν Σπέισι και ’λεκ Μπάλντουιν και προτάσσεται για  δεύτερο Όσκαρ.Τα επόμενα χρόνια παίζει σε σπουδαίες ταινίες,όπως ''Υπόθεση Καρλίτο'',''Ένταση''(πλάι σε ένα άλλο ιερό ''τέρας'' τον Ρόμπερτ Ντε Νίρο),''Δικηγόρος του διαβόλου'',''Insider'', ενώ το 1996 κάνει σκηνοθετική παρουσία στην ταινία εποχής ''Αναζητώντας τον Ρίτσαρντ''.Μετά τη συμμετοχή του στην ταινία του 2002 ''Insomnia'' πλάι στους σπουδαίους Ρόμπιν Γουίλιαμς και Χίλαρι Σουάνκ,δεν επέδειξε κάποιο πρωταγωνιστικό ''μπαμ'',παρά τους ρόλους του στις ταινίες ''Η δοκιμασία'' του 2003 και ''Οι άνθρωποι που ξέρω'' του 2004.Ωστόσο,ο Αλ Πατσίνο αποτελεί αναμφισβήτητα έναν ''γίγαντα'' της μεγάλης οθόνης,έναν από τους σημαντικότερους ηθοποιούς στην ιστορία του σινεμά.

1 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
11 Μαΐου 2007, 23:29
Κλιντ Ίστγουντ:αιώνιος έφηβος


Ένα από τα ιερά ''τέρατα'' του κινηματογράφου,αιώνιος έφηβος και ανήσυχο πνεύμα,στα 78 του χρόνια,ο ένδοξος ''καουμπόυ'' και ''αδιάφθορος αστυνομικός επιθεωρητής'' της μεγάλης οθόνης συνεχίζει να δημιουργεί.Ο Κλιντ Ίστγουντ πρωταγωνιστώντας σε μεγάλες κινηματογραφικές παραγωγές,αλλά και σκηνοθετώντας κινηματογραφικά αριστουργήματα από τις αρχές της δεκαετίας του '70,κέρδισε τον απόλυτο σεβασμό των συναδέλφων του αλλά και των απανταχού φίλων του σινεμά.Έγινε ευρέως αναγνωρίσιμος στο χώρο του κινηματογράφου από τα μέσα του '60,πρωταγωνιστώντας στην αριστουργηματική κινηματογραφική ''τριλογία'' των σπαγγέτι γουέστερν του Σέρτζιο Λεόνε(πλάι σε σπουδαίους ηθοποιούς όπως ο Ελάι Γουάλας,ο Λι Βαν Κλιφ και ο Τζιάν Μαρία Βολοντέ)και λίγο αργότερα στη καταπληκτική αστυνομική περιπέτεια ''Βρώμικος Χάρρυ'',όπου με τις ατάκες του έγινε το πρόσωπο ταύτισης στους λάτρεις του σινεμά.Από τα μέσα του '70 επιχείρησε,επιτυχώς,τη σκηνοθετική παρουσία,τόσο σε γουέστερν και ''συνέχειες'' του ''Βρώμικου Χάρρυ'',όσο και σε ρομαντικές κομεντί(''Οι γέφυρες του Μάντισον'' με συμπρωταγωνίστρια ένα άλλο ιερό ''τέρας'',τη Μέριλ Στριπ),αστυνομικές περιπέτειες(καταπληκτικό το ''Σκοτεινό ποτάμι'')και δράματα(το τελευταίο αριστούργημα ''Million Dollar Baby'' που απογείωσε τη καριέρα της Χίλαρι Σουάνκ),με έντονη την απεικόνιση των ανθρωπίνων συναισθημάτων,της ψυχικής οδύνης και των παθών που βιώνουν οι χαρακτήρες του.Με τις τελευταίες σκηνοθετικές στιγμές των ''Σημαίες των προγόνων μας'' και ''Γράμματα από την Ιβό Τζίμα'' ο Ίστγουντ απέδειξε το μεγαλείο του,με τη δημιουργία δύο αντιπολεμικών ταινιών(ειδικά για τη δεύτερη,εστίασε στην απεικόνιση της πλευράς των Γιαπωνέζων,δείχνοντας την αμεροληψία και αντικειμένικότητά του).Έτσι,στην εποχή μας,ακόμη και σε προχωρημένη ηλικία,συνεχίζει να δημιουργεί.Η παρουσία του στο κινηματογραφικό στερέωμα,είναι ανυπέρβλητη.Δικαίως αποκαλείται σταρ!

- Στείλε Σχόλιο
10 Μαΐου 2007, 22:32
Σέρτζιο Λεόνε:φόρος τιμής στο μεγάλο σκηνοθέτη


Ο Σέρτζιο Λεόνε αποτελεί έναν εκ των θρυλικών σκηνοθετών στην ιστορία του κινηματογράφου.Ορμώμενος εκ Ιταλίας,ο Λεόνε συνέβαλλε στη καθιέρωση του λεγόμενου ''σπαγγέτι γουέστερν'' δίνοντας μια μοναδικότητα και μια πρωτοπορία σε ένα κινηματογραφικό είδος κατεξοχήν ''αμερικανικό''.Εστιάζοντας στην εικόνα με τη ψυχοσύνθεση των πρωταγωνιστών(οι σκηνές με την εικόνα στα μάτια των πρωταγωνιστών στη ταινία ''Ο καλός,ο κακός και ο άσχημος'' είναι ανεπανάληπτη!)ο Λεόνε κατάφερε το κάτι διαφορετικό στην εποχή του.Συχνά στις ταινίες του,οι ήρωες παρουσιάζονταν βίαιοι και περιθωριακοί ενώ η έντονη μουσική ''έντυνε'' τις εξίσου γεμάτες από δράση σκηνές του.Η δράση και συνάμα η αργή πλοκή συνδέονταν καταπληκτικά με αποτέλεσμα ένα ενδεχόμενο κινηματογραφικό ''έπος'',όπως στη περίπτωση του ''Ο Καλός,ο κακός και ο άσχημος'' ή του σπουδαίου ''Κάποτε στη Δύση'' .Από τις τελευταίες του ταινίες ήταν το αριστουργηματικό γκανγκστερικό ''Κάποτε στην Αμερική'' με το Ρόμπερτ ντε Νίρο και το Τζέιμς Γουντς σε ρεσιτάλ ερμηνείας.Αξιομνημόνευτες οι συνεργασίες του στις ταινίες με τον ένδοξο Ιταλό μουσικοσυνθέτη Έννιο Μορικόνε.Ο Σέρτζιο Λεόνε ανήκει στο πάνθεον των μεγάλων ανθρώπων του σινεμά,με ταινίες αριστουργηματικές.

1 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
05 Μαΐου 2007, 19:29
Νισάφι πια με τις αποτυχίες της τηλεόρασης!


Αυτός ο τηλεοπτικός καταιγισμός με τα καλλιτεχνικά μιάσματα έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο!Όπου και αν πάω,είτε σε πρωινό περίπατο είτε σε βραδινή έξοδο,ακούω παντού τα ''τραγούδια''-που κ τα εισαγωγικά δε φτάνουν για να καλύψουν-που προέκυψαν από τη τηλεοπτική εκπομπή της Πάνια.Ένας ορυμαγδός καλλιτεχνικής υποκουλτούρας,η οποία ενώ ξεκίνησε υπό μορφήν προσωρινής-το τονίζω αυτό-σάτιρας,έχει εξελιχθεί σε καθημερινό φαινόμενο ψυχαγωγίας από μεγάλο ποσοστό ακροατών και τηλεθεατών και μάλιστα παρουσιάζεται περισσότερο στους νέους κάτω των 20 ετών(αν είναι δυνατόν!).Είναι πραγματικά οδυνηρό,μια γενιά να ταυτίζεται με τέτοιου είδους καλλιτεχνικά πρότυπα,σε μια εποχή που μαστίζεται από πολιτισμική κρίση,και όχι μόνο!Πως επιτρέπεται να χαρακτηρίζεται μια γενιά του ''Κάτμαν''?Ευθύνονται σαφώς τα Μ.Μ.Ε. που προβάλλουν σε μέγιστο βαθμό αυτά τα βδελύγματα,με απώτερο σκοπό το κέρδος κ τη δόξα,όλα στο βωμό του συμφέροντος και της απόλυτης ''κονόμας''!Μια άρρωστη κοινωνία που προβάλλει στη νέα γενιά που έχει ανάγκη από πρότυπα,μια υποκουλτουριάρικη καταστροφή και μια τηλεόραση που διέπεται από το ναδίρ του πολιτισμού της.Οι όποιοι επιφανείς και διαφωτιστές της εποχής μας,τείνουν να παραμερίζονται από τα Μ.Μ.Ε. προκειμένου να προβληθούν οι ανίδεοι,οι ανόητοι και οι κατεστραμμένοι!Ο πολιτισμός και η παιδείας χάνονται λόγω της ανόδου του πνευματικού χάους!Η τηλεόραση αποτυγχάνει και ο κόσμος μένει απαθής μπροστά στη δίνη της απόλυτης πνευματικής καταστροφής.Νισάφι πια!
2 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
03 Μαΐου 2007, 00:28
Liverpool


Η Λίβερπουλ θεωρείται από πολλούς του ποδοσφαίρου,ειδικούς και μη,ως η πιο επιτυχημένη αγγλική ποδοσφαιρική ομάδα στην ιστορία.Έχει κατακτήσει 18 πρωταθλήματα Αγγλίας και έχει να επιδείξει 5 Ευρωπαικά Κύπελλα Πρωταθλητριών-Τσάμπιονς Λιγκ.Στην ιστορία της,έχουν αριστεύσει παίκτες παγκοσμίου κλάσεως,από τον Ρότζερ Χαντ τη δεκαετία του '60,τον Ίαν Κάλαχαν,το Κέβιν Κίγκαν,τον Κένι Νταλγκλίς,τον Ίαν Ρας(μόνιμος ''κανονιέρης'' των '70),τον Γκρέιαμ Σούνες και την υπόλοιπη αρμάδα της καταπληκτικής πορείας των '70 κ '80(όπου κ κατέκτησαν 3 Κύπελλα Πρωταθλητριών και έχασε ένα τελικό,σ'εκείνη την αλησμόνητη ''μαύρη'' ημέρα του Μάη 1985 στο Χέιζελ του Βελγίου,όπου κ χάθηκαν 39 ψυχές.Για την ιστορία,η Λίβερπουλ ηττήθηκε 1-0 από τη Γιουβέντους των Πλατινί κ Μπόμπεκ.Στα τέλη της δεκαετίας του '90,υπήρξε μια ποδοσφαιρική αναγέννηση της ομάδας,μετά τα ''πέτρινα χρόνια'' των '90(δεν πήρε ούτε ένα πρωτάθλημα Αγγλίας,ενώ η ευρωπαική της παρουσία ήταν ελάχιστη,λόγω της τιμωρίας των αγγλικών ομάδων για τα επεισόδια του '85 κ του '89,αλλά κ της αγωνιστικής κρίσης της ομάδας στα μετέπειτα χρόνια).Η Λίβερπουλ,υπό τις προπονητικές οδηγίες του Ζεράρ Ουγιέ,κατέκτησε το Κύπελλο ΟΥΕΦΑ το 2001,το Κύπελλο Αγγλίας την ίδια εποχή,ενώ στο Πρωτάθλημα ''χτυπούσε'' σταθερά τη πρώτη τριάδα τα επόμενα χρόνια.Μετά την απομάκρυνση του Ουγιέ το 2003,υπό τη καθοδήγηση του Ισπανού Ράφα Μπενίτεζ,η ομάδα κατέκτησε το βαρύτιμο τρόπαιο του Τσάμπιονς Λιγκ το 2005,παρουσιάζει αισθητή αγωνιστική άνοδο στο Πρωτάθλημα,ενώ και φέτος προκρίθηκε στον τελικό της μεγαλύτερης διασυλλογικής ευρωπαικής διοργάνωσης,του Τσάμπιονς Λιγκ,και ''χτυπάει'' τίτλο.Η Λίβερπουλ ξαναγεννιέται μέσα από τις αναμνήσεις της ένδοξης εποχής των '70-'80 και φιλοδοξεί να επαναπαφτεί στο θρόνο του ποδοσφαιρικού παγκοσμίου φοβήτρου.YOU'LL NEVER WALK ALONE!

2 σχόλια - Στείλε Σχόλιο
Συγγραφέας
mariachi
Στέλιος
Στιχουργός
από ΚΟΡΥΔΑΛΛΟΣ του Πειραιά


Περί Blog
blogs.musicheaven.gr/mariachi



Επίσημοι αναγνώστες (4)
Τα παρακάτω μέλη ενημερώνονται κάθε φορά που ανανεώνεται το blogΓίνε επίσημος αναγνώστης!

Πρόσφατα...
Δημοφιλέστερα...
Αρχείο...


Φιλικά Blogs

Links